Blog - Strona 1313 z 1370 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1313

Niemcy: Zmiany w kierownictwie spółek Allianz

0

Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) i Allianz Deutschland AG ogłosiły zmiany w kierownictwie, które wejdą w życie 1 grudnia 2019 r.

Joachim Müller, obecnie dyrektor generalny Allianz Versicherungs-AG (ubezpieczyciel majątkowy należący do Allianz Deutschland), i Allianz Beratungs-und Vertriebs-AG (ABV), spółki dystrybucyjnej Allianz Deutschland, będzie powołany na stanowisko dyrektora generalnego AGCS. Będzie następcą dotychczasowego CEO Chrisa Fischera Hirsa, który ustąpi z dniem 30 listopada 2019 r. Andreas Kanning, aktualny członek zarządu ABV, zostanie dyrektorem generalnym ABV i członkiem zarządu Allianz Deutschland AG. Klaus-Peter Röhler pełniący funkcję dyrektora generalnego Allianz Deutschland AG zostanie dodatkowo dyrektorem generalnym Allianz Versicherungs-AG.

Nowy dyrektor AGCS Müller jest również członkiem zarządu Allianz Deutschland AG, odpowiedzialnym za sprzedaż (będąc CEO ABV od 2014 r.) i za ubezpieczenia majątkowe (gdzie był CEO od 2016 r.). Odchodzący Fischer Hirs zaczynał pracę w Allianz w 1999 r. na stanowisku dyrektora finansowego Allianz Risk Transfer AG. Do zarządu AGCS SE wszedł 2007 r., a CEO został w 2015 r.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Rynek ubezpieczeń: Będzie trudniej o ochronę należności

0

Pogorszenie globalnej sytuacji gospodarczej i wzrost napięć w handlu międzynarodowym sygnalizowane przez członków Unii Berneńskiej* może utrudnić dostęp do ochrony należności – zauważa „Puls Biznesu”. Specjaliści nie wykluczają również wzrostu cen w tym sektorze ubezpieczeń.

Bartosz Tokarski, zastępca dyrektora biura ubezpieczeń klientów strategicznych EIB zwraca uwagę, że rosnący koszt ubezpieczenia należności handlowych jest ściśle związany z pogarszającą się koniunkturą w gospodarce, która przekłada się na liczbę upadłości. Z tego powodu rosną problemy firm z pozyskaniem satysfakcjonującej oferty z rynku ubezpieczeniowego. Z kolei Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR) uważa, że główną konsekwencją wzrostu globalnych napięć będzie dostępność ochrony w ogóle oraz obniżenie poziomu limitów ochrony ubezpieczeniowej dla podmiotów dotkniętych negatywnymi skutkami aktualnej sytuacji. Nie wyklucza też wzrostu stawek.

Marcin Olczak, dyrektor Departamentu Ryzyk Kredytowych i Politycznych Marsh, wskazuje, że przed kilkoma miesiącami część zakładów zredukowała swoje ekspozycje w Wielkiej Brytanii. Rośnie też grupa krajów, w których niechętnie oferowane są rozwiązania typu klient nienazwany. Z kolei Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka Coface Polska, prognozuje, że spodziewane spowolnienie przełoży się na bardziej restrykcyjne podejście towarzystw. Paul Flanagan, prezes Euler Hermes, jest zdania, że choć dla większości klientów poziom ochrony ubezpieczeniowej powinien pozostać stabilny, to koszt ubezpieczenia wzrośnie adekwatnie do wzrostu ryzyka.

***

*https://gu.com.pl/…

Więcej:

„Puls Biznesu” z 19 listopada, Sylwia Wedziuk „Ubezpieczenie należności droższe i trudniej dostępne”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Odc. 93 – Jak działa UNIQA dla biznesu?

0

Co UNIQA ma do zaoferowania firmom? O nowej linii „UNIQA dla biznesu” opowiada Tomasz Szarek. Z podcastu dowiecie się:

  • Dlaczego klient korporacyjny czuje się zagubiony w relacji z ubezpieczycielami?
  • W jaki sposób technologia pomaga w kwotacji?
  • Co zrobić, żeby jeden klient nie otrzymywał wielu różnych ofert od tego samego ubezpieczyciela?
  • Jak powinien zareagować ubezpieczyciel, gdy zapytanie w sprawie jednej firmy napływa od wielu pośredników?
  • Czy Klienci mogą współuczestniczyć w tworzeniu produktów?
  • W jakich branżach UNIQA się specjalizuje?
  • Jak dobrze ubezpieczyć HoReKa

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Rynek ubezpieczeń: Zmiany przesądzone i możliwe

0

Na tle poprzednich lat kończący się rok jawi się jako dość spokojny okres w polskich ubezpieczeniach. Jednak wydarzenia zapoczątkowane w ostatnim czasie, a które swój finał znajdą zapewne w nadchodzących dwunastu miesiącach, pozwalają przypuszczać, że w 2020 r. branża dostarczy nam wielu emocji.

Głównym akcentem minionego tygodnia było otwarcie sezonu publikacji ubezpieczeniowych podsumowań trzech kwartałów obecnego roku. Tym razem palma pierwszeństwa przypadła Grupie PZU. Powodem do zadowolenia zakładu był z pewnością historyczny przypis składki, który firma zawdzięcza m.in. wysokim wzrostom sprzedaży majątkowych ubezpieczeń pozakomunikacyjnych (w „komunikacji” nastąpił spadek, głównie ze względu na gorszy rezultat w OC) oraz indywidualnych polis życiowych. Wyraźnej obniżce uległ natomiast zysk ubezpieczyciela.

PZU zainteresowany AXA i mBankiem

Równie istotnym wydarzeniem była też oficjalna deklaracja prezesa PZU SA Pawła Surówki na temat zainteresowania możliwością nabycia aktywów AXA i mBanku. Dotychczas bowiem ubezpieczyciel odmawiał komentarza na ten temat, zasłaniając się twierdzeniem, że „nie komentuje rynkowych spekulacji”. Niestety, nie wiemy, czy firma byłaby zainteresowana jedynie aktywami francuskiego ubezpieczyciela w Polsce, czy także w innych krajach naszego regionu Europy.

UFG ułatwi życie zakładom i ich klientom

Ewentualne zmiany właścicielskie na rynku znajdują się jak na razie w fazie spekulacji, natomiast przesądzone są pewne zmiany dotyczące obiegu dokumentacji. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny poinformował bowiem o rozpoczęciu budowy systemu ułatwiającego ubezpieczycielom przekazywanie akt szkodowych, tak aby korespondencja odbywała się głównie drogą cyfrową. To cenna inicjatywa, ze wszech miar zasługująca na pochwałę, gdyż ułatwi życie wszystkim zainteresowanym.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 48 z datą wydawniczą 25 listopada.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Szkolenie „Cyberryzyko w natarciu!”

0

27 listopada w Warszawie odbędzie się szkolenie dla Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych na temat cyberprzestępczości i cyberbezpieczeństwa oraz przyjętych przez UE i Polskę rozwiązań prawnych w tym zakresie.

Szkolenie zatytułowane „Cyberryzyko w natarciu!” poprowadzą Teresa Grabowska, prezes TG Doradztwo i Zarządzanie, oraz Jan Anisimowicz, Director Audit, Risk & Compliance C&F. W trakcie spotkania omówione zostaną takie zagadnienia, jak ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (KSC), implementacja Dyrektywy NIS, źródła ataków cybernetycznych, sposoby ochrony RODO i cyberataki, jak się chronić przed kradzieżą tożsamości, podstawowe zasady prawidłowych zachowań w Internecie czy prawidłowe zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w firmie.

Większość cyberataków, kradzieży czy wycieku danych może być skierowane bezpośrednio na wybrane organizacje lub też na ich pracowników. Świadome w tym aspekcie firmy wprowadzają odpowiednie środki bezpieczeństwa, które mają na celu ograniczyć ryzyko wystąpienia negatywnych skutków takich zdarzeń. Powyższe podejście, choć bezsprzecznie wartościowe, niestety nie zapewnia organizacjom wymaganego poziomu bezpieczeństwa w pełnym zakresie. Trzeba wszakże mieć na uwadze fakt, iż firmy w celu realizacji swoich celów biznesowych muszą współpracować z wieloma dostawcami usług zewnętrznych. Zewnętrzne firmy, aby świadczyć wymagane przez odbiorcę usługi, muszą posiadać dostęp do wielu wewnętrznych systemów danej organizacji. W tym zakresie często jeszcze nie mają pełnej świadomości faktu, iż powinny także zadbać o odpowiednie poziomy bezpieczeństwa także w ramach współpracujących firm. O ile proces wyboru firmy zewnętrznej często ma dosyć dobrze dobrane kryteria, to późniejszy proces cyklicznego sprawdzania zgodności i ewentualnej mitygacji ryzyk pozostawia wiele do życzenia. Dla potencjalnego przestępcy często dużo prościej jest pozyskać potrzebne i wrażliwe dane z określonej organizacji, włamując się do systemów współpracującego z nią dostawcy.

Mając powyższy fakt na uwadze, każda organizacja współpracująca z zewnętrznymi podmiotami musi w swoim procesie Business Continuity zapewnić bezpieczeństwo nie tylko wnętrza organizacji, ale także ograniczyć ryzyka związane z pracą z dostawcami zewnętrznymi.

Po zapoznaniu się z prezentacją oraz wykonaniu ćwiczeń grupowych uczestnicy będą wiedzieć, jakie są główne wyzwania i problemy związane z pracą  z dostawcami usług zewnętrznych oraz jak wykonać proces oceny ryzyka danego dostawcy, przeprowadzić wymagane kroki, w celu zapewnienia zgodności dostawcy z wymogami regulacyjnymi organizacji, jak wybrać najbardziej ryzykownych dostawców do przeprowadzenia procesu audytu, zautomatyzować proces weryfikacji dostawców, dokonać ograniczenia ryzyk związanych ze współpracą pomiędzy podmiotami, a także podnieść poziom dojrzałości organizacji i zapewnić w sposób zautomatyzowany dowody dołożenia starań w przypadku kontroli regulatora.

(am)

PZU Zdrowie: Zawarto przedwstępną umowę przejęcia sieci Tomma

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd PZU Zdrowie podpisał umowę przedwstępną nabycia 100% akcji Tomma Diagnostyka Obrazowa, największego pod względem infrastruktury prywatnego świadczeniodawcy diagnostyki obrazowej.

Tomma Diagnostyka Obrazowa oferuje badania tomografem komputerowym, rezonansem magnetycznym, a także RTG i USG. Ma ponad 25-letnie doświadczenie na polskim rynku prywatnej opieki medycznej i placówki w prawie 30 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Białymstoku, Szczecinie, Częstochowie i Opolu.

– Do opieki zdrowotnej chcemy stosować dobrze znaną starą zasadę. Mówi ona, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. Nasza działalność biznesowa i projekty społeczne są w dużej mierze nastawione na prewencję. Dziś robimy kolejny duży krok. Rozszerzenie sieci PZU Zdrowie o tak dużą liczbę placówek oferujących diagnostykę na najwyższym poziomie pozwoli nam jeszcze szybciej i skuteczniej pomagać pacjentom w rozpoznawaniu schorzeń – mówi prezes PZU SA Paweł Surówka.

– Nie jest żadną tajemnicą, że chcemy rozwijać naszą sieć i być dostępni w wielu miejscach, w całej Polsce. Transakcja pozwoli na przekroczenie symbolicznej liczby 100 własnych placówek. PZU Zdrowie to gracz numer trzy na rynku oferentów prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce, jednak nasze ambicje sięgają dużo dalej – mówi Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU SA. 

Tomma Diagnostyka Obrazowa ma zostać przejęta od funduszu private equity THC. Transakcja uwarunkowana jest wydaniem zgody przez UOKiK (sprawa jest w toku rozpatrywania). To kolejna duża akwizycja PZU Zdrowie po przejęciu w marcu 100% udziałów w spółkach Falck Centra Medyczne i NZOZ Starówka.

 – Wizją PZU Zdrowie jest wyznaczanie standardów opieki zdrowotnej w Polsce, a jednym z kluczowych elementów tych standardów jest profilaktyka. Przejęcie sieci diagnostyki obrazowej to kolejny etap realizacji naszej wizji. Dzięki sieci własnych pracowni diagnostycznych ułatwimy naszym pacjentom dostęp do tych ważnych usług, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie chorób. Tomma świadczy usługi zarówno prywatnie, jak i w ramach NFZ, co gwarantuje wysokiej jakości usługi również w systemie publicznym – podkreśla Julita Czyżewska, prezes zarządu PZU Zdrowie. – Dzięki własnym przychodniom diagnostycznym nasi pacjenci będą mogli wykonać badania i otrzymać ich opis jeszcze szybciej niż dotychczas, a my będziemy mieć pewność, że zostali zbadani na nowoczesnym sprzęcie odpowiadającym najwyższym standardom. Przejęcie Tommy pozwoli nam jeszcze lepiej zadbać o zdrowie osób objętych naszymi programami opieki – dodaje.

Akwizycja Tomma Diagnostyka Obrazowa to największy jednorazowy projekt związany z rozwojem sieci PZU Zdrowie, dzięki któremu firma przekroczy symboliczną liczbę 100 własnych placówek medycznych. W sieci Tomma pracuje na co dzień ponad stu dwudziestu lekarzy, zaś liczba całego personelu sięga niemal ośmiuset osób. Tomma dysponuje aż 28 aparatami rezonansu magnetycznego i 15 aparatami tomografii komputerowej. W 2019 r. sieć chce wykonać ponad 300 000 badań diagnostycznych.

PZU Zdrowie ma sieć liczącą już 100 własnych i 2200 partnerskich placówek w niemal 600 miastach w Polsce. Współpracuje z kilkudziesięcioma szpitalami i ponad połową aptek w kraju. Oferuje pomoc prawie 2000 lekarzy przeszło 50 specjalizacji. W sierpniu PZU Zdrowie otworzyło pierwsze gabinety stomatologiczne pod własną marką.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

InterRisk: Godło jakości dla pakietu Auto+

0

InterRisk zostało nagrodzone za Pakiet Auto+ srebrnym godłem w kategorii „Produkt najwyższej jakości”.

Wyróżnienie jest przyznawane raz w roku przez kapitułę programu pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego oraz Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Godła jakości dla pakietu Auto+ jest potwierdzeniem produktu najwyższej jakości, posiadającego przewagi konkurencyjne w stosunku do innych funkcjonujących na rynku.

(AM, źródło: InterRisk)

PZU: Nowa kampania wizerunkowa

0

18 listopada wystartowała nowa kampania wizerunkowa PZU zatytułowana „Możesz na nas polegać”. W jej ramach ubezpieczyciel pokazuje, czym dla jego klientów jest obietnica marki i koncentruje się na pracy swoich pracowników.

– W naszej najnowszej kampanii opieramy się mocno na naszej obietnicy marki „Możesz na nas polegać”. Tym razem nie prezentujemy nowoczesnych rozwiązań produktowych i obsługowych, ale koncentrujemy się na pracy naszych pracowników, dzięki którym tę obietnicę możemy dotrzymywać. To oni są filarem naszej firmy i dają klientom pewność, że w każdej sytuacji mogą na nas polegać. Wielokrotnie podkreślaliśmy w komunikacji, że towarzyszymy klientom na każdym etapie ich życia. Już w momencie zakupu naszych produktów pomagamy podejmować odpowiedzialne decyzje, a dzięki naszym doradcom klienci mogą lepiej dbać o swoją przyszłość. To wielkie zobowiązanie – mówi Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU SA i PZU Życie, odpowiedzialna w Grupie PZU m.in. za obszar marketingu.

– Jako wiarygodny partner wspieramy klientów przede wszystkim w ich w trudnych, życiowych sytuacjach.  W spocie przedstawiliśmy wyraziste i konkretne postaci – na przykład pracownika, który niesie pomoc w trakcie nawałnic, empatyczną konsultantkę naszej infolinii czy lekarza z naszej przychodni zdrowotnej. Dla nas człowiek jest najważniejszy. Dlatego PZU to więcej niż ubezpieczenia, to przede wszystkim ludzie, na których można polegać – mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzający PZU ds. marketingu i relacji z klientem.

Spoty (30” i 45”) będą emitowane na antenach ogólnopolskich stacji telewizyjnych, kanałach VoD, a także w mediach społecznościowych (skrócone wersje spotu). W spocie wykorzystano prawdziwy autobus PZU, pełniący funkcję mobilnego biura i mobilnego centrum obsługi szkód. Cześć zdjęć wykonano w placówce PZU Zdrowie w Warszawie. Kampanii towarzyszyć będą działania PR oraz intensywna komunikacja wewnętrzna do wszystkich pracowników Grupy PZU. Kampanię wspierać będą również działania w kanałach mediów społecznościowych. 

Spot kampanijny można obejrzeć na YT ubezpieczyciela: https://youtu.be/Y06ND4qH5lQ

Akcja „Możesz na nas polegać” potrwa do końca roku.

Jak podał serwis Wirtualnemedia.pl, w trakcie 9 miesięcy tego roku Grupa PZU przeznaczyła na reklamy 200 mln zł, o 22 mln zł (12%) więcej niż rok wcześniej. W samym trzecim kwartale wydatki reklamowe grupy zwiększyły się w skali roku z 48 do 71 mln zł (+47,9% r/r). Nakłady reklamowe stanowią część innych wydatków administracyjnych Grupy PZU, które zwiększyły się z 2,28 mld zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 2,39 mld zł rok później.

(AM, źródło: PZU, Wirtualnemedia.pl)

GlobalData: Cyber w domu

0

Cyberubezpieczenia są w znacznej mierze ograniczone do rynku ubezpieczeń dla przedsiębiorstw. Tymczasem w codziennym życiu prywatnym ludzie są coraz bardziej zależni od technologii i połączenia z internetem.

Rośnie zapotrzebowanie na indywidualną cyberochronę dla urządzeń domowych, które może dać impuls rozwojowi rynkowi ubezpieczeń domów – zauważa brytyjska firma analityczna GlobalData.

Daniel Pearce, analityk ubezpieczeniowy w GlobalData potwierdza: – Chociaż indywidualna ochrona cybernetyczna jest na wczesnym etapie rozwoju i jako produkt ubezpieczenia osobistego ograniczony do segmentu o najwyższej wartości netto, rynek wydaje się zgodny co do tego, że najlepszym podejściem do rozwoju rynku linii ubezpieczeń indywidualnych jest włączenie ochrony cybernetycznej do pakietu ubezpieczenia domu.

Mercury Insurance wprowadził produkt o nazwie Home Cyber Protection Coverage. Cybernetyczny element polisy zapewnia ochronę urządzeń domowych połączonych z internetem. Ludzie są coraz bardziej świadomi grożących im cyberryzyk, dlatego zapewnienie ochrony może rozwiać obawy i doprowadzić do wzrostu popytu na urządzenia.

We wnioskach z ankiety przeprowadzonej wśród brytyjskich konsumentów ubezpieczeń w 2018 r. GlobalData stwierdza, że jeszcze daleko jest do tego, żeby ubezpieczyciele uświadomili sobie, jakie korzyści mogą im dać urządzenia połączone z internetem. Wzrost liczby połączonych urządzeń stworzy ubezpieczycielom możliwość włączenia technologii w ubezpieczenia domów.

Można mieć nadzieję, że urządzenia połączone z internetem zapobiegną kosztownym roszczeniom ubezpieczeniowym lub je ograniczą, pozwalając z kolei ubezpieczycielom oferować niższe składki właścicielom domów wyposażonych w taką technologię.

AC

Indie: Wspólna kampania ubezpieczycieli na życie

0

24 indyjskich ubezpieczycieli na życie, pod egidą Rady ds. Ubezpieczeń na Życie, współpracuje w pierwszej wspólnej kampanii medialnej promującej ubezpieczenia życiowe. Celem kampanii, której slogan brzmi Sabse Pehle Life Insurance (Najpierw ubezpieczenie na życie), jest przedstawienie ochrony jako priorytetu, przed inwestowaniem i wydatkami.

Prezes indyjskiego giganta życiowego LIC, M.R. Kumar powiedział: – To będzie pierwsza w branży wspólna kampania w mediach. Nie będzie tu konkurencji, ponieważ celem jest nakłonienie mieszkańców Indii do wzniesienia najpierw tarczy ochronnej, polegającej na zabezpieczeniu przyszłości za pomocą ubezpieczenia na życie, a dopiero później przystąpienia do budowy rozsądnego planu finansowego.

Rada wykorzysta w kampanii wszystkie dostępne kanały reklamowe. Sekretarz generalny stowarzyszenia, V. Manickam powiedział: – Podczas gdy historycznie ubezpieczyciele sprzedawali ochronę, podkreślając ryzyko przedwczesnej śmierci, kampania branży ubezpieczeniowej pokaże, że ubezpieczenie życiowe jest tylko instrumentem finansowym, który może zapewnić bezpieczeństwo finansowe w zaspokajaniu długoterminowych potrzeb.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

17,895FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie