Blog - Strona 1369 z 1415 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1369

KNF: Niższa sankcja dla PZU SA, kary dla Wiener TU i TUW „TUW”

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) podjęła decyzje w sprawie kar finansowych dla trzech ubezpieczycieli.

W przypadku PZU SA nadzór uchylił w całości swoja decyzję z 17 października 2017 r., na mocy której ukarał zakład sankcją finansową w wysokości 2,3 mln zł za naruszenia art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub niedopełnieniu obowiązku informacyjnego. Jednocześnie KNF nałożyła na PZU SA dwie kary pieniężne w wysokości odpowiednio 350 tys. oraz 1,949 mln zł za to, że zakład dopuścił się nieterminowej likwidacji szkód oraz braku terminowego wykonania obowiązku informacyjnego w odniesieniu do 92 roszczeń zgłoszonych przez 52 poszkodowanych.

„W wyniku ponownego rozpoznania sprawy, Komisja uznała za zasadne uchylenie zaskarżonej decyzji i nałożenie dwóch kar pieniężnych w łącznej wysokości niższej niż kara pieniężna nałożona na podstawie zaskarżonej decyzji. Nałożenie dwóch odrębnych kar pieniężnych na PZU wynika z pogrupowania przypadków nieterminowej likwidacji szkód na dwie sprawy administracyjne ze względu na zmiany stanu prawnego i brzmienie przepisów przejściowych, natomiast obniżenie wymiarów kar pieniężnych wynika z uwzględnienia na korzyść PZU zmiany w długości okresów naruszeń. Powyższe jednakże nie zmienia oceny Komisji co do wagi stwierdzonych naruszeń i konieczności zastosowania środka sankcyjnego” – podała KNF w komunikacie.

Tego samego dnia KNF ukarała też dwa inne towarzystwa za identyczne naruszenia w/w ustawy. Wiener TU ma zapłacić 60 tys. zł za nieprawidłowości z lat 2015–2016, natomiast sankcja dla TUW „TUW” to 35 tys. zł za nieprawidłowości z lat 2016–2018.

(AM, źródło: KNF)

UNIQA: Nadzór zgodził się na zmiany w akcjonariacie

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zgodziła się na zmiany w strukturze akcjonariatu spółek ubezpieczeniowych UNIQA w Polsce.

KNF jednogłośnie stwierdziła brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu co do nabycia akcji UNIQA TU w liczbie zapewniającej przekroczenie 1/2 ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu i 1/2 udziału w kapitale zakładowym towarzystwa bezpośrednio przez UNIQA International AG. Identyczna decyzja została podjęta jednogłośnie odnośnie do UNIQA TUnŻ.

(AM, źródło: KNF)

MRiRW: Konferencja o ubezpieczeniach w rolnictwie

0
Źródło zdjęcia: PIU

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) Ryszard Zarudzki przewodniczył konferencji „Narzędzia zarządzania ryzykiem w Planie Strategicznym Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2021–2027”, która odbyła się 28 października w Warszawie.

Podczas spotkania z udziałem ekspertów ds. ubezpieczeń rolnych oraz naukowców zajmujących się tą problematyką oceniano możliwości włączenia do Planu Strategicznego interwencji wspierających ubezpieczenia w rolnictwie.

W latach 2021–2027 państwa członkowskie mogą ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich przyznać wsparcie na ten rodzaj interwencji w celu promowania narzędzi zarządzania ryzykiem zabezpieczających producentów rolnych od utraty dochodów z prowadzonej działalności rolniczej.

Alternatywą do dofinansowywania ze środków europejskich interwencji wspierających ubezpieczenia w rolnictwie jest dalszy rozwój systemu dotowanych z budżetu krajowego ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Dyskusja ekspertów ma umożliwić wybór docelowego modelu wspierania ubezpieczeń rolnych w polskim rolnictwie.

(AM, źródło: MRiRW)

fot. MRiRW

Link4: Brązowa Effie dla kampanii Link4 Mama

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Linia produktowa Link4 Mama* została nagrodzona prestiżową statuetką Effie. Jury konkursu Effie Awards  przyznało brąz firmie w kategorii ubezpieczenia.

Cieszymy się, że nasza praca została doceniona przez grono ekspertów. Udało nam się nie tylko zrealizować założone cele kampanii, ale znacznie je przekroczyć – mówi Joanna Talaśka, dyrektor komunikacji marketingowej Link4. – Myśląc o rozwoju biznesu, zaczęliśmy szukać nowych rozwiązań, dlatego stworzyliśmy nową submarkę w kategorii ubezpieczeń rodzinnych. Zwróciliśmy się bezpośrednio do kobiet, do matek. Bazując na ich naturalnej obawie o zdrowie dzieci, zaoferowaliśmy im produkty, które pomagają w wielu trudnych sytuacjach – dodaje.

To wielki sukces Link4, pionu marketingu, ale muszę podkreślić olbrzymią rolę Joanny Talaśki. To ona, mama trójki dzieci, wymyśliła i wprowadziła na rynek Link4 Mama. To produkt, który wziął się z życia i odpowiedział na realne potrzeby rodziców. Produkt Link4 Mama powstał także na podstawie osobistych doświadczeń wielu pracujących w Link4 matek – mówi Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu Link4.  

W konkursie Effie Awards nagradzane są kampanie i rozwiązania marketingowe na podstawie ich efektywności i wyników biznesowych. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 200 kreacji, spośród których wyłoniono 94 nominacje. Zwycięzców poznaliśmy 28 października podczas wieczornej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

To już trzecia statuetka Effie dla Link4. Dotychczas ubezpieczyciel otrzymał brązowe Effie w 2016 i srebrne w 2017 roku.

***

*https://gu.com.pl/...

(AM, źródło: Link4)

Unum Życie Firmą Przyjazną Klientowi

0

Unum Życie TUiR otrzymało godło Firma Przyjazna Klientowi. To już drugie takie wyróżnienie dla spółki. Tytuł ten przyznawany jest przedsiębiorstwom prezentującym najwyższe standardy w obsłudze klienta.

Firma Przyjazna Klientowi to tytuł nadawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory na podstawie wyników niezależnych badań konsumentów. Za pomocą specjalnej ankiety badane są doświadczenia klientów w takich obszarach, jak zadowolenie ze współpracy, jakość obsługi oraz skłonności klientów do rekomendacji firmy.

O przyznaniu tytułu decyduje wysoki wynik łączny z ankiet na poziomie min. 85% oraz pozytywna rekomendacja kapituły programu. Unum Życie osiągnęło rezultat na poziomie 88%.

Godło Firma Przyjazna Klientowi jest dla nas niezwykle cenne. To wyraz docenienia naszych dotychczasowych wysiłków na rzecz jak najlepszej obsługi klientów, a także zobowiązanie do stałego wsłuchiwania się w oczekiwania naszych klientów i utrzymania wysokich standardów we współpracy. Dzięki badaniu otrzymaliśmy wiele ciepłych komentarzy, a także konstruktywne informacje zwrotne, które posłużą nam do dalszych usprawnień. Za wszystkie głosy serdecznie dziękujemy naszym klientom – komentuje Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.

Godło Firma Przyjazna Klientowi jest przyznawane na 12 miesięcy. Program istnieje na polskim rynku ponad 15 lat i corocznie bada 60 podmiotów z różnych branż w obszarze standardów obsługi klienta.

(AM, źródło: Unum Życie)

TUW: „TUW” Agnieszka Rózga zatwierdzona jako członek zarządu ds. ryzyka

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) podjęła jednogłośną decyzję o wyrażeniu zgody na powołanie Agnieszki Rózgi na stanowisko członka zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Agnieszka Rózga jest wiceprezesem towarzystwa od 1 lipca 2013 roku (powołana została 27 czerwca). Z firmą jest związana od początku swojej kariery w branży ubezpieczeniowej, tj. 1992 r. Do 2005 r. pracowała jako inspektor, kierownik działu i dyrektor biura reasekuracji. Czternaście lat temu została powołana w skład zarządu zakładu.

Agnieszka Rózga jest absolwentką kierunku finanse i bankowość Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (obecnie Akademia Finansów). Uzyskała również tytuł Master of Arts in Financial Services Uniwersytetu w Bournemouth (Wielka Brytania). Odbyła staże z dziedziny ubezpieczeń i reasekuracji we włoskim UNIPOL-u i szwedzkim FOLKSAM-ie. Uczestniczyła w licznych kursach z zakresu ubezpieczeń i reasekuracji, a także międzynarodowych warsztatach reasekuracyjnych organizowanych przez światową federację towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i spółdzielni ubezpieczeniowych ICMIF.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Vienna Life: Rośnie liczba osób odkładających choć niewielkie kwoty

0

W latach 20092019 blisko trzykrotnie wzrosła liczba rodaków, którym udaje się regularnie odkładać przynajmniej niewielkie kwoty. Zjawisku temu towarzyszy jednoczesny spadek odsetka osób popadających w długi.

Jest to związane ze wzrostem średniego wynagrodzenia brutto, które w 2019 r. przekroczyło 5 tys. zł, tylko w ciągu ostatnich 10 lat wzrosło ono o ok. 60% – mówi Artur Frelek, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Vienna Life.

Rosnące ceny żywności, mieszkań i paliw to największe zmartwienie Europejczyków. W Polsce wywóz śmieci jest już o 27% droższy niż przed rokiem, wycieczki turystyczne kosztują już o 6,8% więcej, usługi transportowe, lekarskie oraz fryzjerskie i kosmetyczne to średnio wzrost o 5,7% przy inflacji na poziomie 2,9% wynika z danych GUS. Z kolei z badania „Nawyki finansowe Polaków, czyli na czym lubimy oszczędzać” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch wynika, że ponad 50% respondentów w ramach oszczędności kupuje głównie na promocjach. Bezpłatne parkowanie to sposób na oszczędzanie dla 40%, a powstrzymywanie się od zostawiania napiwków deklaruje 35% badanych. Według badań Konfederacji Nieodpowiedzialni 63% ankietowanych deklaruje, że posiada oszczędności, a ich wysokość jest zwykle mniejsza niż półroczne dochody. 41% respondentów odpowiedziało, że pieniądze odkłada „na wszelki wypadek/na zapas”. Okazuje się, że dla ponad połowy respondentów główną zaletą oszczędzania jest większe poczucie bezpieczeństwa. Znacznie mniej osób wskazywało na inne cele. – Niestety czekamy na jakiś impuls. Jako towarzystwo ubezpieczeniowe obserwujemy, że udział składki ubezpieczeń na życie w wydatkach konsumentów zanotował niepokojący spadek, szczególnie gdy odniesiemy to do kilkudziesięcioprocentowego wzrostu poziomu wynagrodzeń – komentuje Artur Frelek. – Dodatkowo w tegorocznym badaniu Vienna Life 50% ankietowanych przyznało, że podejmuje działania związane z ubezpieczeniem na życie (ubezpiecza się po raz pierwszy, zmienia warunki polisy, kupuje nową polisę), dopiero po tym, gdy dojdzie do niepożądanych sytuacji, choroby czy śmierci bliskiej osoby – dodaje.

(AM, źródło: Vienna Life)

WTW: Hodowla jednorożców

0

Poziom finansowania insurtechu, sięgający prawie 4,4 mld dol w skali światowej w ciągu trzech kwartałów 2019 r., już przewyższył poziom całoroczny z 2018 r. – podał Willis Towers Watson (WTW) w najnowszym raporcie.

Do końca III kwartału br. w 239 transakcjach do firm insurtechowych trafiło łącznie 4,4 mld dol. Suma ta jest o 5% większa od zainwestowanej w insurtech w całym 2018 r. W dodatku III kw. 2019 r. był piątym kwartałem z rzędu, kiedy globalne finansowanie przekroczyło 1,2 mld dol.

W III kw. ogłoszono 83 transakcje o łącznej wartości 1,5 mld dol., co oznacza wzrost o 6% w stosunku do II kw. 2019 r. Do największych transakcji zaliczają się trzy ogromne, wspierające Root Insurance, Hippo i Policy Bazar, wskazujące na niesłabnące zainteresowanie sektorem ubezpieczeń majątkowych. Hippo jest firmą z Kalifornii, dostarczającą ubezpieczenia domów, natomiast Root to amerykański ubezpieczyciel komunikacyjny, którego działalność opiera się na wykorzystaniu aplikacji.

Liczba 83 transakcji w III kw. 2019 r. jest o 20% wyższa od tej z II kw. br. i wskazuje na skok o 46% w porównaniu z III kw. 2018 r. Podczas gdy finansowanie w dalszym ciągu idzie w większości na cyfrową dystrybucję i start-upy łączące funkcje front- i backend, autorzy raportu Willis Towers Watson zauważają zwiększającą się liczbę transakcji w kategorii „start-upy B2B” – start-upy technologiczne, które sprzedają oprogramowanie i technologię reasekuratorom albo brokerom. W III kw. połowa wszystkich transakcji w sektorze majątkowym dotyczyła start-upów B2B.

Raport Quarterly InsurTech Briefing zaczyna się od komentarza na temat użycia terminu „jednorożec” na określenie start-upów z branży technologicznej, których wartość jest oceniana na ponad 1 mld dol. „Jeśli raporty rynkowe są wiarygodne, w ciągu następnych 12 miesięcy dziesiątki insurtechów mogą osiągnąć status jednorożców. Wobec tego nasuwa się pytanie: kiedy coś nie już wcale rzadkością ani nawet czymś niezwykłym, w którym momencie termin jednorożec staje się mylący?” – napisano.

To, co jest rzadkością w świecie baśniowym, zdaje się tabunami galopować w świecie insurtechu – skomentował dr Andrew Johnson kierujący działem insurtech w Willis Re. – Coraz większa liczba insurtechów kumuluje znaczną wartość, a póki co obserwujemy stosunkowo niewielką wartość dodaną do naszej branży ogółem.

Johnson zastanawia się, czy „przyszłe stado insurtechowych jednorożców” będzie stanowić „najwyższej klasy model insurtechowych biznesów, czy branżę nadmiernie dowartościowaną przez krótkotrwały kapitał i napędzaną naiwnością co do potencjalnego wpływu pewnych technologii”.

Johnson powiedział, że rygorystyczna definicja może wymagać od firmy zastosowania „technologii przeznaczonej do wyciskania oszczędności i wydajności z istniejącego modelu ubezpieczeniowego”, aby mogła być nazwana insurtechem. W ten sposób wiele z 2500 firm zaliczanych obecnie do insurtechów nie spełniałoby kryteriów.

Musimy zrozumieć, że insurtech w obecnym kształcie to tyle samo szumu i kultury przedsiębiorczości, co odpowiedniej technologii dla branży ubezpieczeń i reasekuracji – zauważył Johnson.

Jego zdaniem, chwytając się ofert technologicznych, aby chronić branżę ubezpieczeniową przed zagrożeniem ze strony Google czy Amazona, ubezpieczyciele muszą mieć świadomość, że „w pewnej części samoobrona polega na niemyleniu jakiejś technologii z całą technologią”.

W ciągu ostatnich siedmiu lat ok. 16,8 mld dol. zostało zainwestowanych w „insurtech”. Kto może z ręką na sercu powiedzieć, że widzi stworzoną wartość na przynajmniej 16,8 mld dol.? – pyta Johnson, współautor raportu kwartalnego WTW.

AC

Rynek ubezpieczeń: Adwokaci z Warszawy zalegają ze składkami za OC

0

Z nieoficjalnych informacji wynika, że zaległe składki adwokatów zrzeszonych w Okręgowej Radzie Adwokackiej (ORA) z tytułu obowiązkowego OC zawodowego wynoszą pół miliona złotych. Zaległości pokrywał dotychczas samorząd, ale ma już tego dość – podaje „Rzeczpospolita”.

Gazeta przypomina, że na mocy umowy zawartej przez Naczelną Radę Adwokacką dostawcą ochrony w ramach obowiązkowego OC adwokatów jest STU Ergo Hestia. W przypadku, gdy prawnik zalega z płatnością składki, wówczas reguluje ją za niego izba samorządowa. Tak się stało w przypadku warszawskiej ORA. Efektem całej sytuacji były kłopoty finansowe Izby, które skłoniły ja do interwencji. Michał Fertak, rzecznik prasowy stołecznej ORA, potwierdza, że do warszawskich adwokatów trafiły pisma, które według niego były „wyrazem zapobiegliwości i troski o dyscyplinę finansową Izby Adwokackiej w Warszawie”, ale przekonuje, iż nie jest to żadna nadzwyczajna sytuacja.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 30 października, Anna Krzyżanowska „Warszawscy adwokaci mają długi, bo nie płacą za OC”:

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Odc. 90 – Najczęstsze błędy przy wdrażaniu PPK – Przemysław Gawlak, Esaliens TFI

0

Pierwsza runda wyścigu o wdrożenie pracowniczych planów kapitałowych w polskich firmach dobiega końca. Zdecydowana większość firm zatrudniających ponad 250 osób już wybrała dostawcę PPK. Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Przemysław Gawlak z Esaliens TFI. Z audycji dowiecie się:

  • czy już można porównywać wyniki funduszy zdefiniowanej daty?
  • co jest kluczowe przy wdrożeniu PPK z perspektywy pracodawcy?
  • jakie błędy popełniają pośrednicy porównując ze sobą dostawców PPK?
  • na co multiagenci i brokerzy powinni zwrócić uwagę w II turze wdrożeń PPK?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,040FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie