Blog - Strona 1383 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1383

Odc. 103 – Ochrona prawna w pakiecie komunikacyjnym

0

Podstawowy pakiet komunikacyjny: OC, AC, NNW, Assistance… i ubezpieczenie prawne? Gośćmi tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy Bez Asekuracji” są Tomasz Zawadzki i Jacek Ihnatowicz z DAS Ubezpieczenia. Z audycji dowiecie się:

  • Jak działa ubezpieczenie prawne?
  • W jakich sytuacjach na drodze (i nie tylko) najczęściej potrzebujemy konsultacji prawnej czy też pomocy adwokata?
  • Ile kosztują usługi prawnicze w Polsce?
  • Ile może kosztować BRAK profesjonalnej pomocy prawnej?
  • Dlaczego Polacy rezygnują dochodzenia swoich praw na drodze sądowej?
  • Jakie są korzyści dla agenta z oferowania ubezpieczenia prawnego?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wiener wdrożył nową platformę sprzedażową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wie.net – taką nazwę nosi nowa platforma sprzedażowa, pozwalająca na daleko idącą personalizację, wdrożona przez Wiener TU. Narzędzie umożliwia prowadzenie sprzedaży na odległość oraz bez stosowania papierowych dokumentów. Z platformy czynnie korzysta już ponad 6 tys. użytkowników, którzy za jej pośrednictwem wystawili blisko 8 tys. polis.

– Postawiliśmy na narzędzia, które pomagają przyspieszyć procesy i oszczędzić czas. Sekret w popularności rozwiązania tkwi we wcześniejszych konsultacjach z agentami. Dzięki poznaniu ich potrzeb i oczekiwań, mogliśmy stworzyć system, który wpisuje się w model pracy i styl życia agentów – mówi Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener TU.

Obecnie za pomocą Wie.net agenci współpracujący z zakładem mogą prowadzić sprzedaż ubezpieczeń rolnych. Z tej okazji ubezpieczyciel rozbudował ich zakres o szkody związane z korzystaniem z nowoczesnych urządzeń, m.in. dronów, elektrycznych hulajnóg i rowerów, bezzałogowych pojazdów czy sprzętu pływającego.

Firma zapowiada, że już wkrótce w Wie.net udostępnione zostaną kolejne oferty ochronne, m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne i dla firm oraz narzędzia pozwalające na personalizację ścieżki sprzedaży. Do wyboru będą: widok 1- i 2-kolumnowy. Prace nad systemem zostaną zakończone w połowie 2020 r.

Wdrożenie Wie.net jest jednym z elementów strategii digitalizacji i cyfryzacji Wiener. Do tej pory firma, oprócz platformy sprzedażowej, wprowadziła również szereg rozwiązań związanych z automatyzacją procesów. Zmiany objęły m.in. procesy rozliczeniowe agentów oraz komunikację z klientami.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Wiener)

Szukasz pomysłu na marketing lokalny? To proste!

0
Iwona Piwowarska-Olbert

Wielu z nas wyobraża sobie, że marketing wymaga ogromnych nakładów finansowych i na początku nowej działalności nie stać nas na inwestycje w reklamę, ale skoro już mamy „idealne miejsce” na naszą placówkę ubezpieczeniową i świetnie ją oznakowaliśmy, to pomóżmy naszemu biznesowi szybciej się rozwinąć.

Wiele działań możemy zrealizować nawet za darmo! Wystarczy tylko trochę chęci i czasu.

W poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe narzędzia, z których najczęściej korzystamy, żeby wypromować naszych UniPartnerów na ich rynkach lokalnych.

Działania marketingowe możemy podzielić na działania offline i online.

Offline

Wśród podstawowych działań offline wyróżniamy:

Piotr Oleszczuk

* wizytówki, ulotki, plakaty – najczęściej wykorzystywane materiały marketingowe, ich produkcja nie kosztuje wiele i może stanowić świetną zachętę do skorzystania z usług. Przy projektowaniu tych materiałów warto zwrócić uwagę na ich czytelność – zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji sprawi, że reklama nie zainteresuje potencjalnego klienta. Warto też przed zleceniem druku dać materiały do przeczytania komuś zaufanemu, literówki potrafią naprawdę być zmorą;

* banery reklamowe, billboardy – również niedrogi a bardzo skuteczny materiał. Przy projektowaniu baneru/billboardu powinniśmy pamiętać o wyeksponowaniu słowa Ubezpieczenia, tak aby potencjalny klient mógł od razu przeczytać, czym się zajmujemy. Jeśli materiał będzie zawieszony przy ulicy, warto zrezygnować z długich tekstów na korzyść ikonografiki. Wybierając miejsce na tę formę reklamy, starajmy się znaleźć mniej oklejone przez innych dostawców, a jeśli nie jest to możliwe, zadbajmy, by nasza reklama rzucała się w oczy, np. wykorzystując inny kolor. Jednak należy pamiętać złotą zasadę w takich projektach: mniej znaczy więcej;

* potykacze, windery – podobnie jak powyższe materiały – są dość przystępne cenowo. Zwrócenie uwagi przechodniów jest szczególnie ważne, jeśl placówka nie jest zlokalizowana bezpośrednio przy ulicy. Musimy pamiętać, że jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, należy ją regularnie wystawiać, a także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie w wietrzne dni – aby nie stanowiły zagrożenia dla przechodniów;

* oznakowany samochód – auto, którym na co dzień poruszamy się po okolicy, również może stanowić świetną reklamę dla naszej działalności. Warto zwrócić uwagę, by oznakowanie było czytelne z wyeksponowanym adresem i numerem telefonu. W przypadku wyboru takiej formy reklamy wizyty na myjni stają się praktycznie codziennością;

* uroczyste otwarcie, dni otwarte lub urodziny placówki – mają przede wszystkim zwrócić uwagę przechodniów i najbliżej okolicy placówki. Możemy w okresie letnim poczęstować naszych potencjalnych klientów wodą, wystawić stojaki z balonami i zorganizować poczęstunek dla stałych i nowych, by przy okazji zapoznali się z szeroką ofertą. To świetna okazja, by nawiązać relację i zbudować pozytywny wizerunek agencji;

* reklama radiowa, prasowa – działanie to zapewne pochłonie większy budżet niż dotychczas przedstawione, ale jeśli dysponujemy środkami na reklamę, to oczywiście warto z nich również korzystać. W reklamie prasowej mogą być to ikonografiki zapraszające do biura lub artykuły sponsorowane, w których podzielimy się wiedzą z klientami – np. na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczeń. Przy tworzeniu reklamy radiowej warto postawić na prosty komunikat i utrwalenie (np. przez powtórzenie) adresu placówki. Tutaj również mniej informacji znaczy więcej.

Oprócz tych podstawowych działań offline można również angażować się w wydarzenia lokalne w okolicy bądź brać udział w lokalnych zbiórkach, np. w zimie zbierać ciepłe koce dla czworonogów z pobliskiego schroniska. Pomysłów jest wiele, jednak cokolwiek byśmy robili, nie może to być to jednorazowe działalnie – dopiero po konsekwentnym powtórzeniu działań będziemy w stanie ocenić, czy faktycznie się sprawdza, czy też warto poszukać czegoś innego.

Online

W działaniach online również można znaleźć reklamy, które nie będą wymagały nakładów finansowych, ale jedynie chęci do ich przygotowania. Wśród najpopularniejszych działań online znajdą się m.in.:

* wizytówka firmy w Google jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, z którego powinien korzystać każdy agent ubezpieczeniowy. Wizytówka firmy w Google to nic innego jak profil firmy, który w bardzo łatwy sposób pozwala kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w mapach Google. Co ważne, założenie profilu jest bezpłatne. Duża część klientów, zanim odwiedzi agenta w biurze, najpierw sprawdza informacje na jego temat w sieci. Wizytówka pełni wiele funkci, a przy tym w łatwy sposób można zarządzać informacjami, które widzą użytkownicy, kiedy szukają firmy.

* fanpage na Facebookuto narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie pracę agenta ubezpieczeniowego w XXI wieku. Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln osób. Wśród użytkowników są zarówno młodsi, jak i starsi, osoby prywatne oraz firmy. Jest to potężna baza potencjalnych klientów, do której trzeba tylko w umiejętny sposób dotrzeć. Wykorzystując siłę Facebooka, w bardzo łatwy sposób poinformujemy znajomych, czym tak naprawdę się zajmujemy, bo czy każdy wie, że może u nas zakupić najlepsze ubezpieczenie? Fanpage jest oczywiście bezpłatny, ale wykorzystując narzędzia płatne (targetowanie – wybór grupy docelowej), można lepiej wykorzystać jego możliwości. Prowadząc Facebooka firmowego, warto pamiętać o jego aktualności – jest to narzędzie, które musi „żyć” i za pomocą którego będziemy nawiązywać interakcję z klientami;

* strona wwwprzygotowanie i utrzymanie profesjonalnej strony www jest już niestety płatne, ale to również narzędzie, które warto wykorzystywać w swojej pracy. Przede wszystkim strona www, napisana w sposób umożliwiający późniejsze pozycjonowanie, pozwala na jeszcze łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Przy tworzeniu strony www warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów, by zadbać o jej czytelność, a także w pełni wykorzystać potencjał odpowiedniego pozycjonowania.

Jak widać, każdy z nas dysponuje naprawdę szeroką paletą narzędzi marketingowych – od bezpłatnych po wymagające inwestycji. Możliwości jest wiele, ale żeby osiągnąć efekt, którego oczekujemy, musimy przede wszystkim nie bać się próbować i być konsekwentni w swoich działaniach.

Iwona Piwowarska-Olbert

dyrektor Departamentu Programu UniPartner

Piotr Oleszczuk

trener biznesu

Chcesz rozwinąć swój ubezpieczeniowy biznes, ale nie wiesz jak? Czujesz, że musisz coś zmienić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami! unipartner@unilink.pl

Zrównoważone finanse zmienią polską i europejską branżę ubezpieczeniową

0
Jan Grzegorz Prądzyński

Trzy pytania do Jana Grzegorza Prądzyńskiego, prezesa Polskiej Izby Ubezpieczeń

Aleksandra Emilia Wysocka: – Gratuluję tytułu „Organizacja Roku 2019”! Za Izbą wyjątkowo aktywne 12 miesięcy. Nad czym będziecie pracować w najbliższym czasie?

Jan Grzegorz Prądzyński: – Mamy w planach prace nad kilkoma ważnymi zagadnieniami z pogranicza prawa europejskiego i polskiego. Pierwszym z nich jest tak zwane „zrównoważone finansowanie” (ang. sustainable finance), które może jeszcze nie ma bezpośredniego wpływu na działalność zakładów ubezpieczeń w Polsce, ale już niedługo to się zmieni. Temat jest rozległy. Proces legislacyjny jest teraz na etapie taksonomii, czyli ustalania podstawowych terminów i wskaźników.

Sustainable finance dotyczy wpływu działalności instytucji finansowych na środowisko naturalne, sprawy społeczne czy „zarządcze”. To ostatnie pojęcie jest kalką z języka angielskiego, ale terminologia polska dopiero się kształtuje. Już niedługo takie wskaźniki będą miały znaczenie podobne do wskaźników finansowych. Komunikując wyniki, będziemy więc uwzględniać nie tylko wskaźniki finansowe, ale również wskaźniki ESG (ang. Environmental, Social & Governance). Zrównoważone finansowanie to temat, który łączy Brukselę, Warszawę, regulatora, nadzorcę – wpłynie i przedefiniuje cały rynek finansowy, włączając w to branżę ubezpieczeniową. To nie jest tylko projekt na jeden rok, ale na kilka lat. Powołaliśmy już w PIU zespół ds. zrównoważonego rozwoju, przed którym wiele zadań i niemała presja czasu.

Kolejne tematy na ten rok to rewizja IDD, Solvency II oraz Motor Insurance Directive. Większość prac odbywa się w Brukseli, gdzie od ubiegłego roku mamy własne biuro reprezentujące interesy polskiego rynku ubezpieczeń. Kieruje nim z powodzeniem Iwona Szczęsna.

Wciąż w centrum naszego zainteresowania są zmiany klimatyczne i ich wpływ na ubezpieczenia. To kwestia nowych ryzyk, natężenia znanych ryzyk oraz szereg innych zagadnień. Istotnym zagadnieniem jest także regulacja kwestii zadośćuczynień. Mamy nadzieję, że w końcu uda się doprowadzić do pewnej parametryzacji. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiedziało prace nad tym tematem.

Czy widzi Pan możliwość pojawienia się regulacji komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych?

– Niestety jestem nieco sceptyczny. Od lat prezentujemy politykom przykłady skutecznego wdrożenia ubezpieczeń komplementarnych w rozmaitych systemach opieki zdrowotnej, na razie jednak daleko do jednoznacznego przełomu. Nie poddajemy się – kropla drąży skałę.

Jakie tematy pojawią się na majowym Kongresie Polskiej Izby Ubezpieczeń?

– Nad agendą jeszcze pracujemy, mogę zdradzić, że pojawi się kilka wątków powiązanych z liczbą 30 – ponieważ Izba obchodzi w tym roku 30. rocznicę powstania.

Dziękuję za rozmowę i życzę kolejnych 30 lat owocnej działalności w interesie polskiego rynku ubezpieczeń!

Aleksandra E. Wysocka

Nieoczekiwana zmiana u sterów PZU Życie

0

Do niedawna tegoroczne ruchy kadrowe we władzach podmiotów z polskiej branży ubezpieczeniowej – z jednym niewielkim wyjątkiem – dotyczyły głównie członków zarządów lub menadżerów średniego szczebla. Miniony tydzień przyniósł pierwszą roszadę na stanowisku prezesa jednego z zakładów ubezpieczeń. I od razu była to zmiana najgrubszego kalibru.

Słuchy o możliwych zmianach we władzach Grupy PZU krążyły już pod koniec minionego roku. Spekulacje dotyczyły możliwego odejścia Pawła Surówki z funkcji prezesa PZU SA, a jako jego następcę wskazywano Aleksandrę Agatowską, wówczas członka zarządu obu spółek ubezpieczeniowych grupy. I o ile obecny szef zakładu nadal pełni swoją funkcję, to Aleksandra Agatowska została ostatecznie prezesem – tyle że PZU Życie, na które to stanowisko została powołana po ubiegłotygodniowej zaskakującej rezygnacji swojego poprzednika, Romana Pałaca.

Trendy społeczne zwiększyły popularność assistance

Wśród pozostałych interesujących akcentów na uwagę zasługiwała publikacja wyników IX edycji Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska. Z odpowiedzi jego uczestników wynikało, że pakietem usług pomocowych legitymuje się coraz więcej osób. Cieszy również, że ubezpieczeni zaczęli również doceniać zalety innego assistance niż samochodowy. Aczkolwiek warto mieć na uwadze, iż takich postaw można było oczekiwać. Problemy polskiej służby zdrowia (także prywatnej) najprawdopodobniej skłoniły do częstszego korzystania z assistance medycznego, a tym samym na docenienie usług oferowanych w ramach tego obszaru. Identyczna sytuacja mogła wystąpić w przypadku assistance podróżnego, gdzie impulsem była zapewne powszechność wyjazdów zagranicznych Polaków.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 9 z datą wydawniczą 2 marca.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

PZU: Uproszczona ścieżka dla poszkodowanych przez wichury na południu Polski

0
Źródło zdjęcia: PZU

Prawie 1500 poszkodowanych przez ostatnie wichury nad Polską dostało odszkodowania od PZU już następnego dnia po zgłoszeniu. W ramach tzw. ścieżki uproszczonej PZU obsłużyło 70% klientów.

– Po wichurach, które w końcu zeszłego tygodnia pustoszyły południe Polski, wysłaliśmy tam prawie 100 mobilnych ekspertów PZU. Pomagali poszkodowanym w zebraniu i przygotowaniu dokumentacji niezbędnej do wypłaty odszkodowania – mówi dyrektor Grzegorz Goluch, odpowiedzialny za obsługę szkód i świadczeń w PZU.

Większość szkód została obsłużona w ramach tzw. uproszczonej ścieżki, dzięki czemu wypłata odszkodowań była możliwa z dnia na dzień.

– Uproszczona ścieżka nie wymaga oględzin rzeczoznawcy PZU, a wartość szkody jest szacowana na podstawie zgłoszeń naszych klientów, które zawierają zdjęcia – dodaje Grzegorz Goluch.

Poszkodowani nie muszą czekać na rzeczoznawcę. Mogą samodzielnie wykonać dokumentację fotograficzną, np. telefonem komórkowym, i natychmiast przystąpić do sprzątania i zabezpieczania uszkodzonego mienia, np. w miarę możliwości prowizorycznie zabezpieczając dach, by chronić się przed powiększaniem strat.

(AM, źródło: PZU)

Wzrosną limity gwarancji agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

20 lutego do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia ministra finansów w sprawie minimalnej sumy gwarancji ubezpieczeniowej z tytułu wykonywania czynności agencyjnych przez agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające.

Podobnie jak nowele dotyczące rozporządzeń odnoszących się do pośredników oraz brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych, które skierowano do konsultacji tydzień wcześniej, najnowsza nowelizacja zmienia rozporządzenie z 18 maja 2018 r.. Zmiana jest efektem konieczności implementacji do polskiego porządku prawnego postanowienia rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2019/1935 z dnia 13 maja 2019 r. Akt ten zmienił dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/97 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dostosowujących kwotę bazową w euro w odniesieniu do OC z tytułu wykonywania zawodu i zdolności finansowej pośredników ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. W efekcie przyjęcia nowych przepisów, kwoty bazowe określające minimalną sumę gwarancyjną z tytułu umowy gwarancji ubezpieczeniowej agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające w stosunku do każdego roszczenia oraz do wszystkich łącznie zostaną podwyższone odpowiednio do równowartości w złotych polskich kwot wynoszących 1 300 380 euro oraz 1 924 560 euro.

Konsultacje potrwają do 4 marca. Rozporządzenie wejdzie w życie 12 czerwca tego roku.

(AM, źródło: rcl.gov.pl)

Istnieją ubezpieczyciele, których polisy pomogą w razie zachorowania na koronawirusa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele bardzo często wyłączają swoją odpowiedzialność za koszty leczenia oraz usług assistance z tytułu chorób i wypadków wynikających z epidemii oraz skażeń. Ale nie wszyscy – zauważa „Rzeczpospolita”.

Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance, wyjaśnia, że większość OWU wyklucza odpowiedzialność ubezpieczyciela w przypadku ogłoszenia przez instytucje państwowe danego kraju epidemii lub jej skrajnej formy – pandemii. Gazeta wskazuje, że jednymi z kilku towarzystw, które zapewniają pełną ochronę na wypadek koronarwirusa, są Warta i AXA. Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty, zaznacza, że w polisach oferowanych przez jego firmę ochrona nie ma wyłączeń odpowiedzialności związanych z epidemią. Z kolei Magdalena Oszczak, menedżer ds. oceny ryzyka AXA, wskazuje, że w ubezpieczeniach jej firmy nie ma znaczenia, kiedy doszło do zakażenia, a zachorowanie będzie traktowane jak każda inna choroba zakaźna. „Rz” zauważa, że w niektórych umowach ubezpieczenia odpowiedzialność zakładu jest wyłączona na określonych obszarach. Małgorzata Zgudka, menedżer ds. produktów Nationale-Nederlanden, tłumaczy, że dopóki polskie władze oficjalnie nie ogłoszą epidemii globalnej, wszelkie wyłączenia ochrony w polisach oferowanych przez jej firmę będą obowiązywały jedynie w konkretnym regionie Chin. Z kolei Mariusz Gawrychowski, rzecznik prasowy Europa Ubezpieczenia, tłumaczy, że ubezpieczenia turystyczne jego zakładu działają w przypadku zachorowania na koronawirusa wszędzie poza Chinami. Natomiast Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali, zapewnia, że jeżeli ubezpieczony dołożył wszelkich starań w kwestii monitoringu i wyboru miejsca podróży, analizując zagrożenia występowania wirusa, a do czasu jego wyjazdu nie został ogłoszony stan epidemii w regionie, do którego się udał, to jego firma pokryje koszty leczenia i assistance do sum ubezpieczenia zawartych w polisie. Także w sytuacji ogłoszenia stanu epidemii już w trakcie podróży ubezpieczonego.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 22 lutego, Grzegorz Balawender „Ubezpieczyciele, którym koronawirus niestraszny to wyjątki”:

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Najwięcej spraw trafiających do Rzecznika Finansowego dotyczy ubezpieczeń

0

Według Mariusza Jerzego Goleckiego, Rzecznika Finansowego, najwięcej problemów z przestrzeganiem praw konsumentów na rynku finansowym występuje w ubezpieczeniach – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Wśród głównych nierozwiązanych problemów ubezpieczeniowych Rzecznik wymienił kwestię pojazdu zastępczego i uproszczenie postępowania związanego z dochodzeniem odszkodowania przy szkodach dotyczących pojazdów. W ocenie RzF podjęta niedawno z jego wniosku uchwała Sądu Najwyższego dotycząca pokrycia kosztów rzeczoznawcy przez ubezpieczyciela będzie zniechęcała do praktyk niekorzystnych dla klientów.

Mariusz Jerzy Golecki ujawnił również, że możliwym jest, iż do końca obecnego kwartału jego urzędowi uda się uruchomić projekt, który polegałby na stworzeniu alertów finansowych – skoordynowanej akcji informacyjno-ostrzegawczej na temat zjawisk czy usług wiążących się ze szczególnym ryzykiem.

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 24 lutego, Łukasz Wilkowicz „Spory z bankiem lepiej rozstrzygać polubownie”

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Unum: Aneta Podyma-Milczarek wśród 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce

0

Magazyn „Home&Market” wydał tegoroczną edycję zestawienia 50 najbardziej wpływowych kobiet. W gronie wyróżnionych znalazła się prezes zarządu Unum Aneta Podyma-Milczarek.

– Czuję się zaszczycona i dziękuję redakcji „Home&Market” za to wyróżnienie. My, kobiety mamy ogromny potencjał: jesteśmy zaangażowane, uważne, potrafimy otwarcie się komunikować oraz tworzyć pełne wzajemnego wsparcia społeczności. Mamy doskonałą umiejętność kształtowania kultury skierowanej na człowieka. Opieramy się na kreatywności, pasji i odpowiedzialności. We wzajemnej współpracy z panami tworzymy niezwykle skuteczne, komplementarne zespoły. To różnorodność jest niezbędna do rozwoju i tworzenia środowisk, które sprzyjają osobistym sukcesom zarówno kobiet, jak i mężczyzn – komentuje Aneta Podyma-Milczarek.

Celem raportu jest zebranie sylwetek tych kobiet, których doświadczenia i osobiste historie mogą stanowić inspirację dla innych. W raporcie uwzględniono odnoszące sukcesy przedsiębiorczynie, osobistości ze świata sztuki i biznesu, a także kobiety, które swoją postawą przełamują bariery i realizują swoje zawodowe marzenia.

(AM, źródło: Unum)

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie