Blog - Strona 1383 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1383

Link4 sięga po platformę DataWalk w celu walki z wyłudzeniami

0

30 czerwca Link4 złożył zamówienie w DataWalk, które finalizuje sprzedaż licencji wieczystej oraz formalizuje pełne produkcyjne wykorzystanie platformy DataWalk w zakresie związanym z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.

Zamówienie stanowi realizację zawartej pomiędzy podmiotami w dniu 30 września 2019 r. umowy o komercyjnej współpracy w zastosowaniach związanych z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.

DataWalk to podmiot technologiczny, który na bazie własnej technologii zbudował produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym, m.in. w walce z przestępczością i wyłudzeniami w sektorze ubezpieczeniowym. Po jej narzędzia sięgnęły też Warta, czeska Kooperativa s.a. (VIG) oraz turecka HDI Sigorta.

(AM, źródło: DataLab)

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca. Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

„Zapewniamy, że naszym priorytetem jest sprawna obsługa klientów. Uprościliśmy wiele procesów i przechodzimy na obsługą zdalną. Przypominamy, że nasze ubezpieczenie może stanowić realną pomoc w tym trudnym czasie. W przypadku zdarzenia objętego ubezpieczeniem, zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, również zachorowania wywołanego wirusem SARS-CoV-2 – nasi klienci otrzymają wypłatę świadczenia, np. w związku z pobytem w szpitalu” – napisał cytowany w komunikacie Marc van der Ploeg, prezes zarządu Aegon.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

Przepisy o nowych instrumentach nadzoru KNF opublikowane w Dzienniku Ustaw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 lipca 2020 roku w Dzienniku Ustaw została opublikowana nowelizacja ustaw z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, z późn. zm.) oraz z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 i 730). Nowe regulacje zapewniają Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe instrumenty nadzoru w stosunku do zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji.

Według Ministerstwa Finansów, które jest autorem regulacji, potrzeba noweli wynika z konieczności zapewnienia KNF skutecznych i szybkich mechanizmów nadzoru nad zakładami z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej wykonujących na terytorium RP działalność przez oddział lub w ramach swobody świadczenia usług.

Nowelizacja wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

AXA Partners gotowa na zdalne egzaminy agencyjne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners tuż po uzyskaniu formalnej zgody KNF zaczęła realizować egzaminy agencyjne z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Nowa forma pozwala ubezpieczycielowi oraz jego partnerom na zachowanie ciągłości działań przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa w sytuacji podniesionego ryzyka epidemicznego.

Czasowa możliwość zdalnego przeprowadzania egzaminów, zapewniającego skuteczną identyfikację osób przystępujących do tego procesu została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów w celu ułatwienia funkcjonowania branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii. Oprócz AXA Assistance o udostępnieniu takiej opcji poinformował wcześniej InterRisk.

(AM, źródło: AXA Partners)

Nowe elektroniczne formularze zgłoszenia szkód w Reso

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie internetowej Reso Europa Service pojawiły się nowe formularze zgłoszenia szkód we wszystkich produktach ochronnych. Formularze zostały oparte na nowym systemie, który został zaprogramowany od podstaw zgodnie z sugestiami pracowników likwidacji szkód oraz obsługi klienta Reso.

– Chcieliśmy, aby formularze były proklienckie, aby intuicyjnie prowadziły klientów krok po kroku i podpowiadały, co należy zrobić, aby sprawnie zgłosić szkodę – powiedziała Ewa Ulikowska, dyrektor departamentu obsługi klienta Reso Europa Service.

Poszkodowani mogą zgłosić szkodę elektronicznie poprzez formularze z ubezpieczeń komunikacyjnych: OC ppm., AC, Auto Szyby, NNW kierowcy i pasażerów, czy majątkowych: Dom Pakiet i Biznes Pakiet, oraz ubezpieczenia podróży i ubezpieczenia cudzoziemców. Łącznie na stronie Reso pojawiło się 22 formularzy dostępnych w pięciu kategoriach: ubezpieczenia komunikacyjne Auto Pakiet, ubezpieczenie Dom Pakiet, ubezpieczenie Biznes Pakiet, ubezpieczenie podróży oraz ubezpieczenie cudzoziemców. Aby ułatwić poszkodowanym wypełnianie formularzy, w poszczególnych kategoriach dokonany został podział na zgłoszenie szkody z własnego ubezpieczenia oraz na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia sprawcy.

Poszkodowany na każdym etapie wypełniania formularza będzie mógł zapisać szkic. Wówczas otrzyma na podany przez siebie adres e-mail link, pod którym będzie dostępny formularz z dotychczas uzupełnionymi danymi. Oznacza to, że w każdej chwili klienci będą mogli przerwać wypełnianie formularza i wysłać go w dowolnym momencie.

 Nowe formularze to przede wszystkim oszczędność czasu naszych klientów, ale także wygodna, komfortowa i bezpieczna forma zgłoszenia szkody w sposób zdalny, pozbawiony kontaktu twarzą w twarz z przedstawicielami ubezpieczyciela – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service.

(AM, źródło: Reso)

MetLife obniża składkę dla nowych klientów ubezpieczenia „MetLife na Życie”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MetLife wprowadza 10% zniżki dla klientów, którzy od 2 lipca do 1 września włącznie zdecydują się na ubezpieczenie „MetLife na Życie”. Promocja #NieOdkładajNaPóźniej dotyczy zniżki składki za umowę podstawową i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.

– Główna idea nowej promocji zawiera się w haśle „Nie odkładaj na później”. Chcielibyśmy w ten sposób zwrócić uwagę na to, jak istotną kwestią jest ubezpieczenie na życie oraz zainteresować klientów naszym produktem. Wiemy, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa i wsparcie w najtrudniejszych chwilach, dlatego nie warto odkładać decyzji o ubezpieczeniu na później. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, kiedy będzie można skorzystać ze zniżki 10%, tym bardziej że obowiązuje ona przez cały czas trwania umowy. Warto również zastanowić się nad rozszerzeniem zakresu ubezpieczenia o ochronę wypadkowo-zdrowotną, dopasowując ją do swoich potrzeb, tak by w razie konieczności zapewnić sobie i swoim bliskim odpowiednie wsparcie – mówi Monika Wachowicz, koordynator ds. Rozwoju Produktów MetLife.

Umowę „MetLife na Życie” można zawrzeć na okres od 5 do 30 lat.

– Decydując się na zawarcie umowy podstawowej na 10 lat, w trakcie obowiązywania promocji można zyskać rok ochrony gratis. W przypadku 20 lat, będą to już 2 lata bezpłatnej ochrony. „MetLife na Życie” umożliwia również skorzystanie z wielu innych zniżek składki: 5% zniżki za roczny tryb opłacania składki, 10% zniżki na ubezpieczenie dla bliskich czy do 15% zniżki w zależności od wysokości sumy ubezpieczenia – dodaje Monika Wachowicz.

Zakres ochrony ubezpieczenia można dowolnie dostosować do swoich potrzeb i sytuacji życiowej dzięki 14 dodatkowym umowom wypadkowo-zdrowotnym.

(AM, źródło: MetLife)

Unum i Ikano Bank pomagają seniorom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundacja Unum i Ikano Bank przeznaczyły środki na pomoc najbardziej potrzebującym seniorom. Do akcji „Pomagamy razem” włączyli się zaangażowani wolontariusze: agenci i pracownicy Unum.

– Wsparcie potrzebujących zawsze wyzwala pozytywną energię, radość i satysfakcję, być może nawet większą niż u obdarowanych. Tak jest i w przypadku zespołu Ikano Banku. Cieszymy się, że mogliśmy połączyć nasze zaangażowanie z doskonałym zapleczem organizacyjnym wolontariatu Fundacji Unum. To nasze wspólne przedsięwzięcie udowadnia, nie po raz pierwszy, że w pracy zespołowej jeden plus jeden równa się trzy z plusem (plus za serce). Niech ta pozytywna energia rośnie, zaraża innych i rozprzestrzenia się wokół nas. Dziękuję wszystkim niesamowitym wolontariuszom Fundacji Unum za fantastyczne wsparcie naszego wspólnego projektu – powiedziałSylwester Pedowicz, dyrektor Ikano Banku Oddział w Polsce.

Współpraca Ikano Banku i Fundacji Unum zaowocowała pomocą ponad 300 seniorom, zapewniając im najpotrzebniejsze rzeczy i fundując 1000 posiłków.

– Gdy Polskę dotknęły pierwsze zakażenia, lekarze i pielęgniarki mieli ręce pełne roboty, a środków ochronnych jak na lekarstwo. Drugą grupa, która była również najbardziej narażona, byli seniorzy, przerażeni, by gdziekolwiek wyjść lub zamknięci w DPS-ach często bez dostępu do najpotrzebniejszych rzeczy, odcięci w kwarantannie. W takiej sytuacji na wagę złota wydaje się ludzka wrażliwość i odwaga, by nieść potrzebną pomoc. Dziękuję serdecznie naszym oddanym wolontariuszom, a także Ikano Bankowi za ich nieocenione wsparcie, bez którego nie dotarlibyśmy z pomocą tak szeroko – dodała Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

(AM, źródło: Unum)

Trzecia edycja akcji zbierania ubrań przez InterRisk

0

Kolejny raz InterRisk zachęca, aby zrobić porządek w szafie i oddać niepotrzebne, ale niezniszczone ubrania oraz pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują. 1 lipca ruszyła 3. edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Każdy kilogram ubrań to złotówka, którą ubezpieczyciel przekaże na wsparcie nauki programowania i robotyki dzieci z potrzebujących rodzin.

Wybrane rzeczy można przynosić lub przesyłać do Centrali InterRisk na Noakowskiego 22 oraz dowolnego oddziału. Jest także możliwość samodzielnego zamówienia kuriera do dowolnego miejsca w Polsce.

Dwie poprzednie edycje okazały się sukcesem. Wspólnie udało się zebrać prawie 2 tony ubrań.

(AM, źródło: InterRisk)

Wystartował wyścig kolarski wspierany przez PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

5 lipca w Szklarskiej Porębie miała miejsce inauguracja sezonu wyścigów kolarskich PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk. Jest to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w kraju. W tym roku sponsorem tytularnym imprezy jest PKO Ubezpieczenia.

– Rozpoczynamy serię wyścigów w ramach PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk. Pod naszym patronatem tytularnym od lipca do października ponad pięć tysięcy kolarzy zmierzy się w sportowej rywalizacji. Kolarstwo jest piękną dyscypliną – łączy nie tylko społeczność kolarską, ale i rodziny, kibiców, którzy ze swoimi bliskimi dzielą radość jazdy na rowerze – mówi Tomasz Mańko, członek zarządu PKO Ubezpieczenia. – Zależy nam na tym, aby popularyzować ideę sportu, która jest bliska Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Aktywność fizyczna jest źródłem dobrego samopoczucia – wpływa pozytywnie na zdrowie i jakość życia. Dla nas ochrona zdrowia jest bardzo ważnym elementem ubezpieczeniowej działalności, dlatego aktywnie wspieramy wszystkich, którzy sport uprawiają i z nim się identyfikują – dodaje.

W PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk zawodnicy będą się ścigać się na dziesięciu różnych trasach Dolnego Śląska. Wyścigi rozpoczęły się w Szklarskiej Porębie, a ostatni start zaplanowany jest w październiku w Miękini. Kolarze rozpoczynać będą wyścig w odstępach czasowych i wydzielonych sektorach, zgodnie z obowiązującymi wymogami bezpieczeństwa.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

KNF dołączyła do walki z fake newsami na temat finansów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Agencja Prasowa i GovTech Polska, twórcy projektu #Fakehunter, zdecydowały się na poszerzenie serwisu o tematykę finansową. Do współpracy zaproszona została Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).

– Dostrzegając problem fake news jako realnego zagrożenia dla bezpieczeństwa systemu finansowego państwa, zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z Polską Agencją Prasową oraz GovTech Polska. Zależy nam na tym, aby ograniczyć „łańcuszkowe” przekazywanie fałszywych informacji, tak aby nie zarażać nimi kolejnych odbiorców. Trzeba postawić temu swoistą tamę – mówi Kamil Mroczka, dyrektor generalny w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.

#FakeHunter to projekt, w którym uczestniczyć może każdy, komu zależy na dystrybucji wiarygodnych informacji w przestrzeni publicznej. Celem projektu jest społeczna weryfikacja treści dotyczących wirusa SARS-CoV-2 publikowanych w internecie. Każdy internauta może zgłosić wątpliwą treść do weryfikacji, a następnie w serwisie publikowany jest raport opracowany przez społecznych weryfikatorów.

– Projekt #Fakehunter wzbudził ogromne zainteresowanie internautów. Dzięki nim codziennie otrzymujemy zgłoszenia – informacje o koronawirusie, które budzą wątpliwości. Wszystkie elementy projektu zostały przetestowane i sprawnie działają, więc nadszedł czas, by z tego narzędzia skorzystały też inne podmioty, które chcą zaangażować się w walkę ze zjawiskiem fake news. Dlatego udostępniamy oprogramowanie na zasadach otwartej licencji. Umożliwienie wykorzystania, kopiowania, rozwoju i dalszego rozpowszechniania tego narzędzia w tym trudnym czasie to element troski o zdrowie i bezpieczeństwo społeczne – tłumaczy Wojciech Surmacz, prezes zarządu PAP.

(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

18,485FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie