Blog - Strona 1393 z 1520 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1393

Ryzykonomia. Realniej o onlajnie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pandemia Covid-19 to, jak wieszczą niektórzy, czas wielkiej zmiany. „I nic nie będzie już tak jak wcześniej”. Zmieni się biznes, społeczeństwo i sami ludzie. Tu należy zauważyć, że to parcie na zmianę „nie klei się” z gospodarczym optymizmem różnych analityków.

Choć analitycy wieszczą kolosalne spadki PKB na czas epidemii, to zaraz po niej (ach, kiedy?) już widzą „odbicia od dna” i „szybkie odrabianie strat” przez żądne konsumpcji społeczeństwa.

Na razie jednak marne są na to widoki, do potwierdzenia czego wystarczy wizyta w najbliższej galerii, które mimo że już otwarte, uparcie świecą pustkami. Jak mi bowiem powiedziała w rozmowie pewna sprzedawczyni, biznes im „kapie”. Potwierdzają to nawet menedżerowie takich firm jak LPP (Reserved). Jeden z prezesów w wywiadzie dla mediów ujawnił niedawno, jak jeden ze sklepów sieci w polockdawnowy poniedziałek sprzedał 1 (jedną) sztukę towaru.

Ale jako się rzekło, wszyscy zakładają, że epidemia musi się kiedyś skończyć, i widać to już po radosnych masach w parkach i na plażach. Wszystko wróci do normy, więc sprzedaż też.

Piękny to optymizm i ważny dla społeczeństwa, które już łakomie konsumuje „dar” epidemii, jakim jest wprowadzona w zakresie niespotykanym dotąd praca i nauka online.

Technicznie rzecz biorąc, praca zdalna nie jest nowym pomysłem, ale dopiero konieczność powszechnego zamknięcia przetransferowała miliony pracowników, szkolniaków i żądnych wiedzy przedegzaminacyjnej studentów w świat cyfrowej interakcji. Ich nauczycieli siłą rzeczy też.

Jak analizuje Światowe Forum Ekonomiczne (WEF), pandemia wypchnęła z „realnych” szkół prawie 1,2 mld uczniów i studentów świata, z których co najmniej część spędza czas, od rana klikając w różne „zumy”, „emestimsy”, „hangautsy”, „skajpy” i inne komunikatory.

Ile młodych to robi i z jakim efektem, nie wiadomo dokładnie nawet na niewielkim polskim podwórku, bo sami słyszeliśmy, kiedy na pytanie dziennikarki o dzieci „zniknięte” z klas po przejściu do sieci pewna dzielna kurator odpowiedziała rezolutnie, że „jest to niedopuszczalne”. Ale dokładnych liczb nie zna.

Nie da się więc ukryć, że nauczanie zdalne mimo wielu zalet ma jednak pewne wady, jak choćby dziwnie niedostrzegany, a kluczowy dla „ludzkiej” nauki, brak bezpośredniej, fizycznej interakcji pomiędzy uczniem i nauczycielem. To akurat dla autora poniższego i innych „realnych” byłoby dobrą wiadomością, bo jeszcze przed pandemią wielu wieszczyło przejęcie katedr przez sztuczną inteligencję i odesłanie belfrów do lamusa historii.

Krótko puentując temat onlinowego nauczania, które ma przecież także szkoleniowy, biznesowy wymiar: stawiamy tezę, iż nie można skopiować metod nauczania z realu do online i oczekiwać tych samych rezultatów. Konieczne jest zupełnie inne podejście. Ale jakie, tego zdaje się na razie w systemach edukacyjnych nie widać. Optymistycznie mamy się otwierać i wszystko będzie wracać do normy.

Wielkim wygranym onlajnu zdaje się być też wielki biznes, który dzięki Covid mógł odesłać miliony pracowników do domów. Wielu się może i ucieszyło, bo to piękna okazja do cięcia kosztów teraz i później. Większa elastyczność, koniec owocowych czwartków i darmowej kawy z korporacyjnymi pogaduszkami.

Również niejeden pracownik zapewne pomyślał, że dobrze będzie pobyć w domu z rodzinką i zabawić potomstwo, jednocześnie oferując online nowe polisy czy inne produkty. Zdaje się jednak, że i ten początkowy entuzjazm już minął i płaczące w tle dzieciątko powoduje obustronny stres uczestników transakcji. W domu pracę trudniej zorganizować, kot miauczy, kasza kipi, no i te interakcje. A raczej ich brak, bo w końcu Aronson pisał: człowiek to „zwierzę społeczne”. A widział ktoś zwierzę zadowolone z onlajnu? No właśnie.

Ciekawe są też analizy Internet Institute z Uniwersytetu w Oxfordzie. Na przykład zapotrzebowanie na pracę zdalną wielkiej już przecież społeczności freelancerów znacznie spadło po okresowym wzroście na początku epidemii. I to w stosunku do lat poprzednich. A wyjaśnienie jest proste, bo czy online, czy w realu, wszystkie firmy mają mniej pracy. I dla własnych, i tych zewnętrznych online pracowników.

Kwitną natomiast różne sklepy internetowe. W USA pandemiczna sprzedaż online wystrzeliła o 49% w stosunku do lat poprzednich. Niektórzy wieszczą, że to już stały trend, bo „świat się zmienia”. Inni zaś twierdzą, że ludzie nie mogą doczekać się bezcelowego sobotniego włóczenia się po alejach centrów handlowych i zagadywania pomocnych subiektów/ek.

I bądź tu mądry, w realu czy online.

dr Jerzy Podlewski
www.ryzykonomia.pl

Nowe technologie, orientacja na klienta i prewencja wiodącymi tematami Insurance Forum

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W dniach 23–24 czerwca odbędzie się piętnasta edycja Insurance Forum. Ze względu na sytuację epidemiczną wydarzenie zostało zorganizowane w trybie online. Główny patronat medialny nad Insurance Forum objęła „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W części wspólnej z siostrzanym Banking Forum będzie mowa o globalnej gospodarce oraz wątkach ekologicznych („green finance”). Z kolei w części ubezpieczeniowej uczestnicy Forum poruszą takie kwestie, jak zaufanie, technologia (transformacja cyfrowa, cyfrowa interakcja z klientem), dystrybucja ubezpieczeń, klientocentryczność, wyzwania regulacyjne i samoregulacyjne oraz prewencja szkodowa jako element modelu biznesowego. Pośród zagadnień omawianych w dyskusji znajdą się takie kwestie, jak np. ubezpieczyciele wobec nowych wyzwań wynikających z digitalizacji gospodarki oraz społeczeństwa, wpływ transformacji cyfrowej na klienta  – budowanie nowoczesnego podejścia do „Customer Journey”, wpływ transformacji cyfrowej na modele operacyjne ubezpieczycieli, prognozy dotyczące dalszych etapów digitalizacji. Dyskutanci zastanowią się również nad tym, jak zaplanować i przeprowadzić efektywną cyfrową transformację ubezpieczyciela. Poruszą też temat prewencji, omawiając m.in. przykłady kampanii prewencyjnych, wykorzystanie nowych technologii w służbie prewencji w różnych segmentach ubezpieczeń czy inicjatywy, których celem jest przeciwdziałanie wypadkom oraz zmniejszanie ich skutków.

W trakcie Insurance Forum jego uczestnicy zastanowią się nad tym, jak branża ubezpieczeniowa w obecnym okresie powinna budować zaufanie klientów. Podzielą się też swoją opinią na temat sposobów popularyzacji wiedzy ubezpieczeniowej i promowania pozytywnych wartości, jakimi kierują się ubezpieczyciele, a także uproszczenia komunikacji produktów.

Istotną częścią wydarzenia będzie też blok poświęcony systemowi długoterminowego oszczędzania. Prelegenci i paneliści przedstawią rolę, jaką odgrywają w nim ubezpieczenia, oraz podzielą się swoimi opiniami na temat szans i zagrożeń w tym obszarze dla rynku ubezpieczeń na życie. Omówiony zostanie także wzrost świadomości i wartości dobrowolnych ubezpieczeń, jak również wpływ zmian w systemie emerytalnym na produkty ubezpieczeniowe życiowe/rentowe.

Podczas XV Insurance Forum głos zabierze wielu ekspertów polskiego świata finansów i ubezpieczeń. W tym gronie znajdą się m.in. Katarzyna Przewalska, dyrektor Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego Ministerstwa Finansów, Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy, Aleksandra Agatowska, prezes zarządu PZU Życie, Jarosław Matusiewicz, prezes zarządu UNIQA Polska, Beata Graczyk, prezes zarządu Prevoir w Polsce, Rafał Hiszpański, prezes zarządu D.A.S., Krzysztof Nowak, prezes zarządu i partner Mercer Polska, Robert Zapotoczny, prezes zarządu PFR Portal PPK, Sławomir Łopalewski, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia, Piotr Narloch, prezes zarządu InterRisk, Magdalena Macko-Gizińska, Chief Customer Officer Nationale-Nederlanden, Krzysztof Radziwon, partner, szef Działu Doradztwa Biznesowego KPMG, Rafał Mosionek, wiceprezes zarządu Compensy, Marcin Kulawik, Transformation & Automation Director Aviva, Michał Herbich, dyrektor, szef Zespołu Aktuarialnego i Zarządzania Ryzykiem KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, Adam Brzozowski, członek zarządu PZU SA, Marek Gołębiewski, członek zarządu Wiener TU, Maciej Kloze, wiceprezes zarządu Europy Ubezpieczenia, Jacek Szymański, wiceprezes zarządu Ateny, Radosław Kamiński, wiceprezes zarządu Allianz Polska, Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie, Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon, Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU, Stanisław Szczurek, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu AXA Polska. Lista gości może ulec zmianie.

Bilety: http://bankowosciubezpieczenia.pl/bilety/

Kontakt z organizatorem: http://bankowosciubezpieczenia.pl/kontakt/

Strona wydarzenia: http://bankowosciubezpieczenia.pl/

(am)

O ubezpieczeniowych innowacjach na Insurance Innovation Day

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Gazeta Ubezpieczeniowa” została patronem medialnym wydarzenia „The Magic of Innovation. Insurance Innovation Day”, które odbędzie się on-line w dniach 18–19 sierpnia 2020 r. Konferencja będzie okazją do przyjrzenia się najnowszym trendom w branży ubezpieczeniowej i skierowana jest do ubezpieczycieli mocno zorientowanych na przyszłościowe rozwiązania z dziedziny marketingu i sprzedaży, tworzenia ekosystemów, likwidacji szkód i platform, HR i nowej pracy.

Na wirtualnej scenie wystąpi ponad 40 mówców z branży ubezpieczeniowej, reasekuracyjnej, insurtechów i firm technologicznych, takich jak Google, Facebook czy LinkedIn.

Do udziału w wydarzeniu zostały zaproszone również ubezpieczeniowe start-upy z całego świata, które będą mogły zaprezentować swoje pomysły i skorzystać z mentoringu ekspertów  z Munich Re, Viesure i Die Deutsche Rück.

Do końca czerwca można nabyć bilety w cenie 233 euro, od lipca ceny wzrosną. Szczegóły dotyczące wydarzenia #MOI2020: https://magicofinnovation.eu/

Co się działo w trakcie poprzedniej edycji?

(AW)

Nowe Inter Medyk Life z opcją ochrony na wypadek śmierci z tytułu COVID-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 maja Inter-Życie Polska wprowadziło nową odsłonę ubezpieczenia na życie Inter Medyk Life dla branży medycznej. Polisa zapewnia zabezpieczenie finansowe na wypadek śmierci (także z tytułu COVID-19), utraty przychodu wskutek niezdolności do pracy czy innych nieprzewidzianych zdarzeń losowych.

Środki z Inter Medyk Life uruchamiane są m.in. w przypadku śmierci ubezpieczonego lub członka jego rodziny, w sytuacji gdy wykonywanie pracy zawodowej jest niemożliwe z powodu choroby lub wypadku, a także w związku z poddaniem się operacji, pobytem w szpitalu lub rozpoznaniem poważnej choroby, takiej jak m.in. nowotwór, zawał serca czy udar mózgu (47 jednostek chorobowych). Ubezpieczenie obejmuje sytuacje na wypadek pobytu w szpitalu czy śmierci na skutek zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. W sytuacji niezdolności do pracy w wyniku wypadku lub choroby Inter Medyk Life zapewnia dodatkowe środki finansowe (do 18 tys. zł miesięcznie, nawet przez rok).

Polisa zawiera też specjalny pakiet ryzyk medycznych związanych z wykonywaniem zawodu medycznego, tj. trwałe uszkodzenie wzroku przez promieniowanie laserowe lub uszkodzenie słuchu przez ultradźwięki, poważne zachorowania związane z zarażeniem się wirusem HIV czy zapaleniem wątroby wirusem typu C, a także przewlekłe zatrucia lekami, płynami sterylizującymi, gazami anestetycznymi. Ochrona obejmuje również „wtórny zespół stresu pourazowego” i trwały uszczerbek na zdrowiu w wyniku agresji pacjenta, a także urazy kręgosłupa będące następstwem wykonywanej pracy. 

– Choroba lub wypadek mogą pozbawić nas możliwości wykonywania pracy, a tym samym narazić nas i naszych bliskich na niestabilność finansową. W takiej sytuacji polisa Inter Medyk Life może okazać się silną tarczą, która pomoże w dochodzeniu do zdrowia w komfortowych finansowo warunkach. To także bezpieczeństwo najbliższych na wypadek naszej śmieci, które pozwoli na spłatę posiadanych kredytów, pożyczek, ułatwi start w dorosłe życie naszym dzieciom, gdy nas zabraknie, zagwarantuje środki pieniężne, gdy ze względów zdrowotnych nie możemy pracować, pokryje koszty leczenia oraz rehabilitacji – mówi Anna Antonowicz, dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie Inter-Życie Polska. – Pakiet Inter Medyk Life oferujemy w 7 różnych wariantach różniących się wysokością świadczeń, które maksymalnie mogą wynieść nawet 1 mln zł. To, co wyróżnia Inter Medyk Life na rynku, to możliwość uzupełnienia ochrony w zakresie ryzyk medycznych, które chronią przed tym, co może przydarzyć się w specyficznych warunkach pracy i które obejmują najczęściej występujące problemy zdrowotne w branży medycznej. Warto podkreślić, że każdy wariant polisy obejmuje ryzyko związane z zakażeniem SARS-CoV-2 – środki zostaną uruchomione w przypadku utraty przychodu wskutek niezdolności do pracy, pobytu w szpitalu czy śmierci w wyniku COVID-19  – dodaje.

Polisa Inter Medyk Life jest skierowana do wszystkich zatrudnionych w branży medycznej, którzy w dniu złożenia wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia mieli ukończone 18 lat i nie ukończyli 69. roku życia. Do ubezpieczenia można przystąpić indywidualnie lub wraz ze współmałżonkiem, partnerem oraz pełnoletnimi dziećmi. Procedura przystąpienia do umowy nie wymaga wykonywania dodatkowych badań lekarskich. Wystarczy wypełnić wniosek oraz skróconą ankietę medyczną.

(AM, źródło: Inter Polska)

PZU nie wypłaci dywidendy za 2019 rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 maja Zwyczajne Walne Zgromadzenie (ZWZ) PZU SA dokonało podziału zysku za ubiegły rok. Zgodnie z wcześniejszą rekomendacją zarządu i rady nadzorczej spółka nie wypłaci dywidendy z zysku netto za 2019 r.

Decyzją ZWZ zysk netto za 2019 r. w kwocie 2651,01 mln zł został podzielony na dwie części: 2643,7 mln zł trafiło na kapitał zapasowy, natomiast 7,27 mln zł zostało przekazane na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Zatrzymanie niemal całego zysku w PZU SA jest pokłosiem zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Pod koniec marca KNF zakomunikowała bowiem, że z uwagi na sytuację związaną z epidemią SARS-CoV-2 oraz możliwymi dalszymi negatywnymi konsekwencjami gospodarczymi tego stanu oczekuje, iż banki i zakłady ubezpieczeń, niezależnie od podjętych już w tym zakresie działań, zatrzymają całość wypracowanego w poprzednich latach zysku.

Podczas obrad ZWZ podjęło też szereg decyzji podsumowujących ubiegły rok. Zgromadzenie przyjęło m.in. sprawozdanie finansowe PZU SA za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2019 roku, sprawozdania z działalności zarządu i rady nadzorczej spółki oraz udzieliło absolutorium ich członkom. Ponadto Zgromadzenie zaakceptowało szereg zmian w statucie PZU SA. Dotyczyły one m.in. przedmiotu działalności oraz wynagradzania członków zarządu i RN.

Przyjęto też uchwałę w sprawie zmian w składzie rady nadzorczej, powołując do niej Józefa Wierzbowskiego. Zastąpił on Alojzego Nowaka, który w kwietniu zrezygnował z pełnienia funkcji członka RN.

Józef Wierzbowski ma 30-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych, które zdobywał w administracji państwowej i samorządowej, jak również w spółkach z udziałem Skarbu Państwa. Uczestniczył też w pracach rad nadzorczych. W latach 2016–2017 zasiadał w RN BondSpot, a obecnie zasiada w radzie nadzorczej GPW Benchmark, pełniąc jednocześnie funkcję dyrektora Pionu Zarządzania Przedsiębiorstwa w spółce PGNiG Termika. W latach 2007–2008 był doradcą zarządu oraz zastępcą dyrektora Biura Audytu PZU.

Józef Wierzbowski jest absolwentem WSPS im. M. Grzegorzewskiej. Ukończył studia podyplomowe MBA Apsley Business School of London WSM Warszawa.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Pandemia nie zahamuje wzrostu sektora ubezpieczeń zdrowotnych?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na rynku ubezpieczeń zdrowotnych na razie nie widać odwrotu klientów. Zdaniem przedstawicieli towarzystw, w przyszłości liczba komercyjnych polis będzie rosła – informuje „Rzeczpospolita”.

Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, ekspertka ubezpieczeń zdrowotnych, uważa, że w długookresowej perspektywie popularność ubezpieczeń zdrowotnych będzie rosła. Zwraca uwagę, że według zakładów ubezpieczeń pandemia spowodowała zwiększenie zainteresowania indywidualnymi polisami zdrowotnymi. Dorota M. Fal przypomina, że większość umów w tym segmencie to pracownicze „grupówki”, zaś pandemia mocno uderzyła w przedsiębiorstwa. Tymczasem według niej pracodawcy nie tylko nie rezygnują z pakietów zdrowotnych, które należały do benefitów, ale też do ich grona dołączają inne podmioty.

Także Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA, nie widzi, aby klienci rezygnowali z ochrony. Także tej, którą zapewniają serwisy i świadczenia dodawane do grupowych ubezpieczeń na życie. Według ekspertki coraz więcej osób pyta o dostęp do lekarzy czy pokrycie kosztów pobytu w szpitalu i operacji. Z kolei Bogusława Szyszka-Orłowska, dyrektor działu rozwoju ubezpieczeń życiowych Avivy, uważa, że okres pandemii skłonił do myślenia o bezpieczeństwie i zdrowiu, swoim i najbliższych. A to już prosta droga do zainteresowania ubezpieczeniami, zwłaszcza zdrowotnymi i na życie.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 27 maja, Piotr Skwirowski „Pandemia podbije liczbę polis na zdrowie?”:

https://www.rp.pl/…

 (AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Cesja roszczeń odszkodowawczych świadczeniem podlegającym VAT, a nie PCC

0

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) uznał, że cesja wierzytelności jest świadczeniem usług opodatkowanym VAT i jako taka jest wyłączona z podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC) – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Decyzja zapadła w sprawie firmy, która postanowiła rozszerzyć działalność o dochodzenie roszczeń z umów ubezpieczenia i chciała upewnić się, że z tytułu cesji będzie płacić PCC o wartości równej 1% ceny zakupu, a nie VAT. W swojej argumentacji powoływała się na art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o PCC, mówiący o tym, że owemu podatkowi podlegają m.in. umowy sprzedaży praw majątkowych. Według spółki nabycie wierzytelności pieniężnej na własne ryzyko, w celu windykacji, w swoim imieniu i na swoją rzecz, jest właśnie skutkiem sprzedaży praw majątkowych, a nie odpłatną usługą i jako taka nie podlega VAT. Jednak dyrektor KIS uznał inaczej. W interpretacji indywidualnej z 13 maja 2020 r. (sygn. 0111-KDIB2-2.4014.21.2020.3.HS) powołał się na analogiczny akt z 8 maja 2020 r. (sygn. 0111-KDIB3-1.4012.98.2020.4.WN). Stwierdził w nim, iż nabycie wierzytelności jest świadczeniem usług, gdyż uwalnia sprzedawcę od wykonywania czynności związanych ze ściąganiem długu, od ryzyka nieściągalności, a także oszczędza ryzyka i kosztów posiadania takich wierzytelności. Dlatego jest ono wyłączone spod PCC.

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 27 maja, Łukasz Zalewski „Przejęcie roszczeń z ubezpieczenia jest bez PCC”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Supra Brokers partnerem Polskiego Związku Tenisowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sponsorem Polskiego Związku Tenisowego została firma brokerska Supra Brokers, stając się w ten sposób jednym z głównych mecenasów polskiego tenisa. Umowa została podpisana w siedzibie PZT 25 maja.

Supra Brokers będzie głównym sponsorem cyklu czterech turniejów w ramach Halowego Narodowego Pucharu Polski oraz meczów reprezentacji narodowych w rozgrywkach Fed Cup i o Puchar Davisa.

– Jesteśmy dumni z tego, że Supra Brokers dołącza do grona naszych partnerów. To ważny krok w rozwoju dla obu podmiotów – powiedział prezes Polskiego Związku Tenisowego, Mirosław Skrzypczyński.

(AM, źródło: PZT)

Pandemiczne roszczenia wobec Avivy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva spodziewa się 160 mln funtów roszczeń związanych z pandemią i słabszej sprzedaży w II kwartale, jako że ograniczenia mające na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa uderzyły w światową gospodarkę.

Ubezpieczyciele ogółem mogą się spodziewać 107 mld dol. strat ubezpieczeniowych wskutek pandemii. Lloyd’s wskazuje na podobieństwo skali do strat w latach wielkich huraganów.

– Mieliśmy całkiem dobry I kwartał – powiedział w rozmowie z agencją Reuters dyrektor finansowy Avivy Jason Windsor. – II kwartał wygląda zupełnie inaczej, wiemy, że aktywność będzie zdecydowanie niższa.

Aviva działająca w Azji, Europie i Wielkiej Brytanii oraz Kanadzie odnotowała w I kw. 2020 r. wzrost sprzedaży nowych polis na życie o 28%, do 12,3 mld funtów, oraz dobry wynik hurtowej sprzedaży rent kapitałowych (bulk annuity), przejmującej ryzyko, jakim są obciążone plany emerytalne ze zdefiniowanym świadczeniem.

Składka przypisana z ubezpieczeń ogólnych wzrosła o 3%, do 2,4 mld funtów. Po uznaniu wyników za solidne przez analityków Shore Capital, akcje Avivy zyskały 2% i był to jeden z największych wzrostów w FTSE 100.

Większość roszczeń związanych z pandemią dotyczy ubezpieczeń przerw w działalności i podróżnych. Liczni najwięksi ubezpieczyciele w Wielkiej Brytanii mogą się spodziewać pozwów wnoszonych przez małe firmy brytyjskie, które nie otrzymały wypłat z polis BI za straty poniesione wskutek przerwy w działalności spowodowanej pandemią.

Aviva podała do wiadomości, że „ogromna większość” jej polis dla przedsiębiorstw nie chroni przerw w działalności wynikających z Covid-19. W nielicznych przypadkach, gdy pandemia nie była wyłączona z zakresu polisy, odszkodowania zostały wypłacone.

AC

AXA wypłaci odszkodowania części restauratorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Thomas Buberl, CEO AXA, zadeklarował, że jego firma zamierza pokryć straty z tytułu wymuszonego przerwania działalności większości restauracji mających podobne umowy ubezpieczenia do tej, którą legitymował się restaurator Stéphane Manigold – informuje „Rzeczpospolita”.

Z wypowiedzi prezesa na falach w rozgłośni RTL wynika, że mówił on o niecałych 10% spośród 20 tys. restauratorów objętych ochroną AXA. Thomas Buberl zadeklarował, że chce szybkiego rozwiązania sprawy. „Rz” przypomina, że ubezpieczyciel chciał odwoływać się w sprawie Manigolda, ale zorientował się, że werdykt może uruchomić falę podobnych pozwów.

CEO AXA zadeklarował też, że AXA zainwestuje 500 mln euro w małe i średnie firmy oraz w firmy pośredniej wielkości ETI (między 250 a 4999 pracowników) we Francji, które uznaje za „serce gospodarki francuskiej”.

Więcej o sprawie Manigolda:

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 27 maja, Piotr Rudzki „AXA zmienia zdanie, pomoże firmom”

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”, gu.com.pl)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie