Blog - Strona 1415 z 1423 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1415

SPBUiR: Harmonogram szkoleń

0

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR) opublikowało harmonogram szkoleń w trybie internetowym i stacjonarnym na najbliższe cztery miesiące. Najbliższe szkolenie zatytułowane „Zasady zawierania umów w prawie cywilnym w odniesieniu do umowy ubezpieczenia oraz umowy zlecenia brokerskiego”, które poprowadzi prof. Marcin Orlicki, odbędzie się już 23 stycznia.

Kolejne szkolenie pod tytułem „Broker na rynku finansowym, czyli o powiązaniach pomiędzy rynkiem ubezpieczeniowym, bankowym i kapitałowym okiem prawnika”, prowadzone przez prof. Dorotę Maśniak, odbędzie się 5 lutego.

Kolejne szkolenia odbędą się:

  • 26 lutego: „Odpowiedzialność podmiotów leczniczych oraz lekarzy – najnowsze zmiany w zakresie prawa medycznego, tendencje w orzecznictwie oraz kierunki zmian” – dr hab. Małgorzata Serwach.
  • 5 marca: Dawid Rogoziński, prawnik i nauczyciel akademicki w Katedrze Prawa Cywilnego WPiA Uniwersytetu Gdańskiego „Broker na rynku finansowym, czyli o powiązaniach pomiędzy rynkiem ubezpieczeniowym, bankowym i kapitałowym okiem prawnika”.
  • 18 marca: „Działania brokera ubezpieczeniowego w ramach procesu zarządzania produktem ubezpieczeniowym” – prof. Marcin Orlicki.
  • 1 kwietnia: „Ryzyko cyfrowe i nanotechnologiczne wyzwaniem sektora ubezpieczeń. Ryzyko ubezpieczeniowe – perspektywy rozwoju” – prof. Adam Śliwiński.
  • 15 kwietnia: „Ubezpieczenia transportowe” – dr hab. Katarzyna Malinowska.
  • 11 maja: radca prawny Beata Mrozowska-Bartkiewicz „Problematyka sumy gwarancyjnej w ubezpieczeniach obowiązkowych”.

Zajęcia w ramach cyklu są dostosowane do wymagań stawianych dla ich uczestników i realizują tematy ważne dla całego rynku. Osoby uczestniczące w szkoleniu (zarówno w trybie internetowym, jak i stacjonarnym) otrzymują zaświadczenie jego ukończenia.

Szkolenia oferowane przez SPBUiR są kierowane do pośredników ubezpieczeniowych (w szczególności do brokerów ubezpieczeniowych) i kandydatów do tej profesji, osób pracujących w instytucjach rynku ubezpieczeniowego oraz zatrudnionych w instytucjach okołorynkowych.

Ceny szkoleń (brutto) w cyklu 2019/2020 wyglądają następująco:

Typ (liczba) Członek Stowarzyszenia Osoba spoza Stowarzyszenia
1 szkolenie 250 zł 350 zł
pakiet 5 szkoleń 1050 zł 1700 zł
pakiet 10 szkoleń 1750 zł 2800 zł

Pakiety obowiązują w ramach aktualnego cyklu szkoleniowego – należy wykorzystać je do czerwca obecnego roku.

Nowi brokerzy, którzy w ciągu pół roku od zdania egzaminu brokerskiego (liczy się data egzaminu) zostaną członkami SPBUiR i opłacą składkę członkowską, mają możliwość wzięcia udziału w 10 kolejnych szkoleniach za cenę wynoszącą 100 zł za szkolenie.

Zapisy: https://polbrokers.pl/zblizajace-sie-szkolenia/

(AM, źródło: SPBUiR)

Gefion wycofa się z Polski?

0

Źródło informacji „Pulsu Biznesu” twierdzi, że duński Gefion zaprzestanie działalności w Polsce. Powodem mają być poważne problemy finansowe ubezpieczyciela, które rosną od jesieni ubiegłego roku.

Polins, spółka odpowiedzialna za obsługę i dystrybucję ubezpieczeń Gefion w Polsce, poinformowała w komunikacie że „spełnia wszystkie wymagania finansowe i zamierza kontynuować swoją działalność w nadchodzącym 2020 roku”. Jednak informator gazety twierdzi, że potwierdzeniem poważnych problemów ubezpieczyciela są kontrole wszczęte w połowie grudnia 2019 r. przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w Polins i Crawford Polska (odpowiada za likwidację szkód Gefion w Polsce), a także – za zgodą Finanstilsynet (duńskiego nadzoru finansowego) – w samym zakładzie ubezpieczeń. Sprawa Gefion niepokoi też Polską Izbę Ubezpieczeń, która wielokrotnie informowała nadzór o swoich obawach. Iwona Szczęsna, menedżer zespołu ds. współpracy międzynarodowej PIU, deklaruje, że podczas trwającej rewizji Solvency II Izba poprze wzmocnienie nadzoru nad ubezpieczycielami prowadzącymi działalność transgraniczną w ramach swobody świadczenia usług i przedsiębiorczości.

Polski przedstawiciel Gefion nie odpowiedział na pytania „PB”.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 stycznia, Karolina Wysota „Kłopoty Gefionu pod lupą KNF”

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Marcin Warszewski zamienił Allianz na Deloitte Digital

0

2 stycznia do zespołu Deloitte Digital dołączył Marcin Warszewski, związany ostatnio z Allianz Polska, który objął stanowisko dyrektora. Jego zadaniem będzie wsparcie firmy w procesie rozbudowy kompetencji w obszarze transformacji cyfrowej dla firm z sektora ubezpieczeniowego.

– W sektorze ubezpieczeniowym istnieje znaczna konkurencja, dlatego tak ważne jest podejmowanie przez uczestników tego rynku wszelkich działań, które nie tylko będą rynkowym wyróżnikiem, ale także pozwolą kompleksowo dostosować ofertę do zmieniających się oczekiwań klientów. Ciekawe i innowacyjne produkty ubezpieczeniowe, elastyczność czy łatwy i szybki sposób obsługi klienta to główne czynniki, które pozwalają zachować konkurencyjność w tym sektorze – mówi Jan Michalski, lider Deloitte Digital w Polsce i Europie Środkowej. 

– Technologia to już nie tylko narzędzia automatyzacji i wsparcia istniejących procesów, ale też aktywatory nowych produktów, usług i kanałów sprzedaży. Zespół Deloitte Digital posiada unikatowe kompetencje w tym zakresie. Nowe wymagania rynkowe wymagają jednak ciągłego uzupełnienia kwalifikacji ekspertów. Cieszę się, że dołączyłem do Deloitte Digital i będę mógł przyczynić się do dalszego rozwoju tego zespołu. Naszym klientom da to możliwość korzystania z coraz bardziej zróżnicowanej wiedzy i doświadczeń – mówi Marcin Warszewski, dyrektor w Deloitte Digital.

Marcin Warszewski z wykształcenia jest informatykiem, absolwentem Politechniki Warszawskiej. Ukończył szereg szkoleń dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w biznesie, m.in. na Harvard Business School i University of Oxford. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach konsultingowych. Nowy dyrektor w Deloitte Digital jest ekspertem w projektach cyfrowej transformacji sektora ubezpieczeniowego. Przez ostatnie kilka lat był związany z Allianz, gdzie odpowiadał za wdrożenie cyfrowej platformy sprzedaży, produktów, usprawnień procesowych i doświadczeń klienta. Zajmował się także marketingiem i komunikacją.

(AM, źródło: Deloitte)

TUZ Ubezpieczenia: Nowy produkt dla kierowców – Auto Concierge

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ Ubezpieczenia poszerzyło swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych o Auto Concierge – polisę zapewniającą organizację pomocy na wypadek awarii samochodu. Nowy produkt jest adresowany do klientów towarzystwa posiadających wystawione przez niego OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Ubezpieczenie zapewnia organizację pomocy w zakresie naprawy samochodu w sieci HPC24 (Horizon Personal Care). W jego ramach kierowca może liczyć na wsparcie w przypadku awarii lub codziennej eksploatacji pojazdu czy uszkodzenia opon.

W ramach Auto Concierge ubezpieczony może też skorzystać z różnorodnej formy wsparcia, np. 12-miesięcznej gwarancji na dokonanie naprawy i wymienione części, pomocy osobistego opiekuna, który doradzi i zaproponuje optymalne rozwiązanie problemu, pomoc informacyjną w razie awarii, wypadku lub codziennej eksploatacji pojazdu czy darmowego filtra oleju przy przeglądzie olejowym, dokonanym jednokrotnie w trakcie trwania umowy ubezpieczenia.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Premia za zawarcie umowy jest bezzwrotna

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, że firma wpłacająca środki na rachunek konsumenta w ramach premii dla niego, nie może żądać zwrotu tych pieniędzy nawet w razie likwidacji polisy. SA stwierdził, że żądanie zwrotu nienależnego świadczenia jest niezasadne, skoro świadczący nie był do niego zobowiązany, a spełnienie świadczenia nie nastąpiło z zastrzeżeniem zwrotu albo w celu uniknięcia przymusu, lub w wykonaniu nieważnej czynności prawnej – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Wyrok, którego uzasadnienie opublikowano w grudniu ubiegłego roku, został wydany w sporze posiadaczki dwóch polis z UFK z ubezpieczycielem. Kobieta otrzymała od zakładu premię za zawarcie umowy, a jej wartość została doliczona do kwoty rachunku i inwestowana wraz ze składkami. Przy przedterminowym rozwiązaniu umowy ubezpieczenia towarzystwo oprócz opłaty likwidacyjnej potrąciło też kwotę premii. Sprawa trafiła na drogę sądową. Zarówno Sąd Okręgowy, jak i Apelacyjny uznały, że choć premia była świadczeniem nienależnym, to kobieta powinna otrzymać pieniądze. Ubezpieczyciel nie tylko dobrowolnie zaoferował jej świadczenie niewynikające z umowy, ale też nie zastrzegł jego zwrotu w razie zerwania polisy. Zakład nie ma zatem podstawy prawnej do domagania się pieniędzy. Sylwia Zaborska, prawniczka w Grupie Prawnej Togatus, uważa, że wyrok jest szczególnie istotny z punktu widzenia ochrony konsumentów jako słabszej strony umowy.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 14 stycznia, Patryk Słowik „Bonus od ubezpieczyciela nie podlega zwrotowi”

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

 (AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Mondial Assistance: Bezpiecznie podczas ferii

0

W związku z rozpoczęciem sezonu ferii zimowych Mondial Assistance przypomina wyjeżdżającym np. na narty czy snowboard, że wykupienie ubezpieczenia dopasowanego do uprawianej aktywności jest niezbędne. Polisa zagwarantuje pokrycie kosztów ewentualnego leczenia, wyjazdu ambulansu oraz helikoptera ratunkowego.

– Pamiętajmy, że w popularnych wśród Polaków Włoszech, Czechach, Słowacji i Austrii za koszt akcji ratunkowej płaci poszkodowana osoba. Jeśli zdarzy się tak, że interwencja wymaga wykorzystania helikoptera ratunkowego, opłata może wynieść nawet kilka tysięcy euro. Dlatego tak ważne jest, aby wyjeżdżając w góry, zadbać o nasze bezpieczeństwo, kupując polisę. W wybranym ubezpieczeniu, oprócz zakresu, ważna jest wysokość sumy kosztów leczenia, które objęte są polisą. Oczywiście najważniejsze jest, aby wybrać polisę zawierającą stosowną zwyżkę dla narciarzy, która często określana jest jako zwyżka dla sportów wysokiego ryzyka, do których ubezpieczyciele zaliczają narty i snowboard – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

Ekspert zwraca uwagę, że samo posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego nie wystarcza, gdyż EKUZ zapewnia tylko taki zakres wsparcia, jaki oferowany jest mieszkańcom danego kraju, a ratownictwo na stoku do niego nie należy. Poszkodowany turysta bez polisy zapłaci nie tylko za akcję ratowników, lecz również za niektóre badania, zabiegi czy inne świadczenia w szpitalu. Po jego stronie będzie też opłacenie w razie konieczności transportu medycznego do kraju. NFZ pokryje związany z tym wydatek tylko w sytuacji, gdy koszt leczenia za granicą będzie przewyższał koszty transportu do Polski i leczenia w kraju.

– W każdym sezonie zimowym pomagamy osobom, które zostały zmuszone do skorzystania z helikoptera ratunkowego, za który NFZ nie zwraca pieniędzy. Zdarza się, że poszkodowanej osoby nie da się ewakuować w inny sposób. Dodatkowo karta pokrywa jedynie koszt leczenia w placówkach, które mają podpisaną umowę z odpowiednikiem naszego NFZ i robi to na zasadach obowiązujących w danym kraju. W niektórych z nich może to oznaczać konieczność np. częściowej dopłaty do świadczeń – dodaje Piotr Ruszowski.

Poza organizacją wizyt lekarskich, pobytu w szpitalach i transportu medycznego firmy assistance w ramach ubezpieczenia turystycznego zapewniają również szereg innych świadczeń,  m.in. zakup potrzebnych leków, organizację opieki nad dzieckiem w czasie pobytu rodzica w szpitalu, transport do domu pozostałych członków rodziny czy zapewnienie pomocy tłumacza albo kontynuacji podróży dla całej rodziny, jeśli stan zdrowia poszkodowanego uległ poprawie. W przypadku wyjazdów na narty polisa obejmie sprzęt narciarski i bagaż, a także zwróci podróżnym wydatki poniesione na karnety, jeśli ze względu na stan zdrowia nie będą mogli z nich skorzystać.

(AM, źródło: Mondial Assistance)

UE: Mniej niż połowa podróżnych zna prawa pasażerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania Eurobarometr na temat praw pasażerów w Unii Europejskiej wynika, że 43% obywateli UE korzystających w ciągu ostatnich 12 miesięcy z transportu lotniczego, kolejowego transportu pasażerskiego na duże odległości, autokarowego/autobusowego oraz morskiego wie, że UE ustanowiła prawa pasażerów – poinformowała 13 stycznia Komisja Europejska.

32% respondentów wie, że w UE istnieją prawa pasażerów podróżujących samolotem, koleją, autokarem czy autobusem lub statkiem czy promem. Jedynie 14% wie o przysługujących im prawach w transporcie lotniczym, 8% – w transporcie kolejowym, 5% – w transporcie autokarowym lub autobusowym i 3% – w transporcie morskim (statkiem lub promem). W prawach pasażerów lepiej orientują się respondenci, którzy korzystali co najmniej z jednego z wyżej wymienionych środków transportu (43% w porównaniu z 32%).

Odsetek podróżnych, którzy mają poczucie, że przed podróżą zostali dobrze poinformowani o przysługujących im prawach przez przedsiębiorstwa transportowe, kształtuje się różnie w zależności od środka transportu. W przypadku pasażerów podróżujących samolotem wynosi on 40%, statkiem lub promem – 29%, koleją i autokarem czy autobusem – po 26%. Odsetek ten jest nawet mniejszy w przypadku informacji otrzymanych w czasie podróży lub po jej zakończeniu. 

Respondenci, których podróż samolotem została zakłócona, skarżyli się częściej niż pasażerowie korzystający z innych środków transportu: skargi złożyło 37% pasażerów podróżujących samolotem wobec 26% pasażerów podróżujących autobusem lub autokarem, 24% koleją i 18% statkiem lub promem. Wśród podróżujących, których podróż został zakłócona, lecz którzy nie złożyli oficjalnej skargi (72%), najczęstszym powodem takiej decyzji było przekonanie, że nie miało to sensu (45%) albo że kwota była ich zdaniem zbyt mała (25%).

W przypadku 53% podróżnych, którym w ciągu ostatnich 12 miesięcy przydarzyły się zakłócenia podczas podróży samolotem, linie lotnicze zaoferowały pewną formę pomocy (albo posiłek i napoje, albo lot alternatywny, zwrot kosztów, rekompensatę finansową, zakwaterowanie itp.), niezależnie od tego, czy pasażerowie złożyli skargę, czy też nie. Tylko 43% ankietowanych podróżujących koleją i 38% podróżujących autokarem lub autobusem, statkiem lub promem odpowiedziało, że przedsiębiorstwa transportowe zaoferowały im pomoc, gdy doszło do zakłóceń podczas podróży.

55% respondentów, którzy złożyli skargę w przedsiębiorstwach transportowych na zakłócenia, stwierdziło, że są zadowoleni z tego, jak ich skarga została rozpatrzona, natomiast tylko 37% badanych, którym przydarzyły się zakłócenia podczas podróży, przyznało, że byli zadowoleni ze sposobu, w jaki przedsiębiorstwo transportowe poinformowało ich o procedurach składania skargi.

81% badanych, którzy w pewnym momencie poprosili o wsparcie dla osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności (8%), powiedziała, że jest zadowolona z odpowiedzi udzielonej przez przedsiębiorstwo transportowe. Odsetek ten był mniejszy wśród respondentów korzystających z więcej niż jednego środka transportu (60%).

Komisarz ds. transportu Adina Vălean powiedziała: – Unia Europejska to jedyny obszar na świecie, gdzie obywatele cieszą się ochroną w postaci pełnego zestawu praw pasażerów. Prawa te należy jednak lepiej poznać. Muszą one być bardziej zrozumiałe, a ich egzekwowanie musi być łatwiejsze. Unijne przepisy powinny również zapewniać pasażerom i przedsiębiorstwom większą pewność prawa. Dlatego Komisja zaproponowała modernizację praw pasażerów korzystających z transportu lotniczego i kolejowego. Teraz Rada i Parlament Europejski muszą prędko osiągnąć porozumienie w sprawie tych praw i dopilnować, aby osoby podróżujące w UE miały skuteczną ochronę.

Wyniki badania zostaną wykorzystane w trakcie dwóch trwających obecnie procedur ustawodawczych dotyczących praw pasażerów w transporcie kolejowym i lotniczym, a także w trakcie ocen praw pasażerów podróżujących autokarem i autobusem, statkiem i promem oraz praw pasażerów z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności korzystających z transportu lotniczego. W tym kontekście uwzględniony zostanie również dostęp tych pasażerów, a także innych podróżnych do transportu multimodalnego.

O badaniu:

Badanie przeprowadzono w dniach 19 lutego – 4 marca 2019 r., a na pytania odpowiedziało 27 973 obywateli UE.

(AM, źródło: Komisja Europejska)

Ukraina: Rząd wypłaci odszkodowania bliskim ofiar katastrofy w Iranie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rząd Ukrainy wypłaci odszkodowania bliskim ofiar katastrofy zestrzelonego w Iranie samolotu linii Ukrainian International Airlines (UIA) i udzieli pomocy prawnej w uzyskaniu odszkodowań od ubezpieczycieli i władz irańskich – oświadczył szef ukraińskiego rządu Ołeksij Honczaruk.

– Państwo ukraińskie udzieli rodzinom ofiar wszechstronnego wsparcia prawnego i finansowego. Wiemy, że linie UIA podjęły decyzję o odszkodowaniach dla rodzin załogi, która zginęła w tej tragedii. Skontrolujemy także wypłacanie odszkodowań od ubezpieczycieli – powiedział w opublikowanym w sobotę nagraniu wideo.

Honczaruk zapowiedział, że rodziny osób, które zginęły w katastrofie, otrzymają odszkodowanie w wysokości 200 tys. hrywien, co jest równowartością prawie 32 tys. złotych – podał stooq.pl za PAP.

Boeing 737-800 ukraińskich linii UIA, odbywający regularny rejs z Teheranu do Kijowa, rozbił się w stolicy Iranu w środę rano. W katastrofie zginęło 176 osób.

Więcej:

https://stooq.pl/…

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)

Odc. 99 – Noworoczny niezbędnik dyrektora sprzedaży

0

Co każdy dyrektor sprzedaży powinien mieć w swoim planie? W tym odcinku podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” gościem jest Robert Zagata, menedżer z 40-letnim doświadczeniem, z czego 31 w ubezpieczeniach. W latach 2012-2018 współtworzył firmę Prudential Polska, gdzie kierował sprzedażą i należał do Komitetu Wykonawczego.

Z audycji dowiecie się:

  • jaki jest niezbędny punkt wyjścia do dobrego planu szefa sprzedaży
  • czy dobre planowanie to tylko cyfry
  • o czym dyrektorzy najczęściej zapominają
  • co powinno się znaleźć w planie tygodnia dyrektora sprzedaży
  • czy plany należy zmieniać w trakcie roku
  • jakie umiejętności powinni rozwijać dyrektorowie sprzedaży
  • czy dyrektor sprzedaży potrzebuje mentora?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Gala Człowiek Roku Ubezpieczeń 2019

0

W piątek 10 stycznia 2020 roku w hotelu Mamaison Le Regina w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagrody Człowiek Roku Ubezpieczeń 2019. „Gazeta Ubezpieczeniowa” przyznała ten tytuł już po raz 18. Tegoroczny laureat to Peter Grudniak, prezes i właściciel agencji Ergo Pro. Po raz pierwszy w historii tytułu nagroda przypadła agentowi ubezpieczeniowemu.

Gala tradycyjnie była spotkaniem przedstawicieli całego rynku. Zaproszenie dr Bożeny Dołęgowskiej-Wysockiej (wydawcy) i Aleksandry Wysockiej (redaktor naczelnej) przyjęli m.in. prof. Tadeusz Szumlicz (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2005), Adam Sankowski – prezes Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2007), Jacek Kliszcz – przewodniczący Komisji Eksperckiej do spraw przeciwdziałania patologii rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2011), Roger Hodgkiss – członek zarządu Generali (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2014), Mariusz Wichtowski – prezes Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2015), Łukasz Zoń – prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (Człowiek Roku Ubezpieczeń 2017).

W spotkaniu uczestniczyli także: Andrzej Maciążek – wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, Robert Zapotoczny – prezes PFR Portal PPK, Małgorzata Kaniewska – prezes Polskiej Izby Brokerów, Krystyna Krawczyk – dyrektor Biura Rzecznika Finansowego oraz Sylwia Lendzion z Obiektywnego Forum Agentów. List gratulacyjny przesłała dyrektor Katarzyna Przewalska z Ministerstwa Finansów.

Gratulując tegorocznemu laureatowi, goście podkreślali jego wieloletnie zaangażowanie w budowanie świadomości emerytalnej Polaków i zachęcanie ich do długoterminowego oszczędzania oraz etyczne podejście do biznesu agencyjnego. Adam Sankowski przypomniał rolę Petera Grudniaka i jego struktury w akcji zbierania podpisów na rzecz inicjatywy obywatelskiej RAZEM, propagującej ulgi podatkowe dla osób oszczędzających na IKZE (udało się zebrać ponad 130 tys. podpisów w 90 dni).

Peter Grudniak nie ukrywał wzruszenia. Podziękował w pierwszej kolejności swoim współpracownikom, którzy od wielu lat współtworzą sukces Ergo Pro. – Bez was by mnie tu nie było – podkreślił.

Wieczór był okazją do wielu rozmów o ubezpieczeniach. Spotkanie podsumował Mariusz Wichtowski: – Pamiętajmy, że wszyscy jesteśmy ważnymi elementami tego rynku. Bez agentów i brokerów nie byłoby klientów. Bez ubezpieczycieli nie byłoby produktów. A bez klientów nie byłoby ani ubezpieczycieli, ani pośredników. Wszyscy jesteśmy sobie nawzajem potrzebni!

Fotorelacja z Gali ukazała się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3/2020 z datą wydawniczą 20 stycznia 2020 r.

Aleksandra E. Wysocka

Dotychczasowi laureaci nagrody Człowiek Roku Ubezpieczeń:

2002 – Stanisław Rogowski, Rzecznik Ubezpieczonych

2003 – Jan Monkiewicz, profesor, Politechnika Warszawska

2004 – Tomasz Mintoft-Czyż, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń

2005 – Tadeusz Szumlicz, profesor, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

2006 – Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group w Polsce

2007 – Adam Sankowski, prezes Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych

2008 – Jerzy Handschke, profesor, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

2009 – Piotr Narloch, prezes zarządu Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych

2010 – Andrzej Klesyk, prezes zarządu Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA

2011 – Jacek Kliszcz, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych

2012 – Paweł Dangel, prezes zarządów TUiR Allianz Polska S.A. i TUiR Allianz Życie Polska S.A.

2013 – Józef Zych, marszałek senior Sejmu VII kadencji, doradca PIU

2014 – Rodger Hodgkiss, prezes zarządu Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA

2015 – Mariusz Wichtowski, prezes Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

2016 – Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy

2017 – Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych

2018 – Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce

2019 – Peter Grudniak, właściciel i prezes Ergo Pro

Rozmowa z Peterem Grudniakiem – Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2019: https://gu.com.pl/rozmowa-tygodnia/ergo-pro-silni-dynamiczni-zyczliwi/

Więcej o tegorocznych nagrodach WYDARZENIA ROKU 2019: https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/wydarzenia-roku-2019/

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie