Blog - Strona 21 z 1395 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 21

Eksperci PZU, EY i „Gazety Ubezpieczeniowej” o wpływie cyfrowej transformacji na zmiany w ubezpieczeniach

0

Już 21 stycznia odbędzie się kolejny webcast EY z serii InsurTech. Spotkanie poświecone wpływowi cyfrowej transformacji na zmiany w sektorze ubezpieczeniowym poprowadzi Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Digitalizacja w sektorze ubezpieczeń to nie tylko postęp technologiczny. To również innowacyjne podejście do obsługi klienta. Firmy ubezpieczeniowe koncentrują się obecnie na personalizacji usług, budowaniu relacji oraz dostarczaniu wartości dodanej. W tym procesie sztuczna inteligencja odgrywa decydującą rolę, umożliwiając zarówno analizę danych na niespotykaną wcześniej skalę, jak i oferowanie rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb w czasie rzeczywistym.

W trakcie webcastu Mateusz Mazur, Partner EY, porozmawia z ekspertami Grupy OZU: Joanną Flis, dyrektorką Biura Zarządzania Relacjami z Klientami PZU, oraz Marcinem Ogniewskim, dyrektorem Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego PZU i wiceprezesem PZU Lab.

W programie:

  • W jaki sposób transformacja cyfrowa zmienia postrzeganie usług w sektorze?
  • Jakie są technologiczne priorytety inwestycyjne firm ubezpieczeniowych?
  • Które elementy są kluczowe w budowaniu cyfrowej przewagi konkurencyjnej?
  • Gdzie leży potencjał AI w tej branży?

Webcast odbędzie się 21 stycznia o godz. 11:00.

Rejestracja

(AM, źródło: LinkedIn)

Peter Hirs nowym dyrektorem finansowym Starr

0
Peter Hirs

Firma ubezpieczeniowa Starr poinformowała, że z dniem 13 stycznia stanowisko jej dyrektora finansowego objął Peter Hirs. Zastąpi on Howarda I. Smitha, który odchodzi na emeryturę po ponad 40 latach pracy w firmie i jej podmiotach powiązanych.

Peter Hirs ma bogate doświadczenie w dziedzinie finansów i ubezpieczeń zdobyte w trakcie 20-letniej pracy w globalnym towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym odpowiadał za zarządzanie regionalnymi zespołami finansowymi na całym świecie oraz kierował działaniami w zakresie fuzji i przejęć. W nowej roli będzie nadzorował globalne operacje finansowe organizacji z siedziby Starr w Nowym Jorku.

Howard I. Smith kierował operacjami finansowymi Starr od 2005 roku, kiedy to Maurice R. „Hank” Greenberg, emerytowany prezes firmy, ponownie ustanowił ją jako samodzielną organizację prowadzącą działalność w obszarze inwestycji i ubezpieczeń. Obaj menedżerowie współpracowali ze sobą od 1984 roku.

– Peter odegra kluczową rolę w realizacji naszych globalnych ambicji – powiedział prezes i dyrektor współzarządzający Starr, Jeff Greenberg. – Nie tylko może się on poszczycić wybitnym doświadczeniem w dziedzinie finansów, ale również udowodnił, że podziela naszą kulturę i wartości. Pragniemy podziękować Howiemu za ogromny wkład w naszą organizację, a zarazem serdecznie powitać Petera w Starr.

Starr jest wiodącą organizacją ubezpieczeniowo-inwestycyjną działającą na sześciu kontynentach. Poprzez swoje towarzystwa oferuje ubezpieczenia majątkowe, wypadkowe i zdrowotne, a także szereg specjalistycznych ubezpieczeń, w tym lotnicze, morskie, energetyczne oraz ubezpieczenia nadwyżkowe.

Spółki zależne Starr z siedzibą w USA, na Bermudach, w Chinach, Hongkongu, Singapurze, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i na Malcie posiadają ocenę „A” wystawioną przez agencję ratingową A.M. Best. Z kolei syndykat Starr Lloyd’s Syndicate posiada ocenę „A+” wystawioną przez Standard & Poor.

(AM, źródło: PAP Media Room)

Generali Polska planuje dwucyfrowe wzrosty w ubezpieczeniach grupowych

0
Roger Hodgkiss i Michał Świderski

4 grudnia 2024 r. w hotelu Warszawianka w Jachrance odbyło się spotkanie Generali Życie z brokerami ubezpieczeniowymi. Wydarzenie zgromadziło 120 przedstawicieli branży, którzy poznali strategiczne plany ubezpieczyciela na najbliższe lata, kluczowe zmiany produktowe oraz kierunki rozwoju technologii i operacji.

Spotkanie poprowadziła Aleksandra Kuśmierczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych.

Partnerstwo i wzrost

Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali, rozpoczął spotkanie, podkreślając strategiczne priorytety firmy. – Przez ostatnie lata nasza strategia skupiała się na rentowności. Teraz, mając solidne fundamenty, chcemy rozwijać się dynamicznie, ale z zachowaniem jakości i odpowiedzialności – powiedział prezes.

Współpraca z brokerami, według prezesa, ma kluczowe znaczenie. – Chcemy być dla Was partnerem, który nie tylko oferuje produkty, ale wspiera Was w codziennej pracy narzędziami i procesami – podsumował.

Strategia wzrostu i brokerzy jako motor zmian

Członek zarządu Michał Świderski przedstawił ambitne plany Generali na najbliższe trzy lata, zakładające dwucyfrowy wzrost rok do roku, przewyższający dynamikę rynku. – Nie interesuje nas pogoń za najniższą ceną – stawiamy na jakość i wartość, jaką nasze produkty wnoszą do życia klientów – wyjaśnił Michał Świderski. Przypomniał również, że solidne wyniki firmy są efektem trudnych, ale koniecznych decyzji z przeszłości. – Proces oczyszczania portfela mamy za sobą. To był wymagający czas, ale dzisiaj jesteśmy w dobrej pozycji do budowania przyszłości – podkreślił.

Dyrektor zarządzający Paweł Menkiewicz zwrócił uwagę na istotną rolę brokerów w realizacji strategii Generali. – Jesteście kluczowym ogniwem rynku ubezpieczeń, a Wasze działania mają bezpośredni wpływ na jego kształt. Naszym celem jest, byście postrzegali Generali jako partnera, który ułatwia Wam działanie, a nie jedynie dostawcę – mówił. Dodał, że firma jest szczególnie zainteresowana wzrostem w segmencie mid-korpo.

Produkty jak skrzynka narzędziowa

Aleksandra Kuśmierczyk, prezentując zmiany w ofercie produktowej, podkreśliła elastyczność nowego OWU, które obejmuje 90 umów grupowych, w tym rozwiązania dostosowane do współczesnych wyzwań, takich jak pobyt w szpitalu psychiatrycznym, leczenie nowotworów czy domowa tlenoterapia. – Nasze produkty to jak skrzynka narzędziowa – pełna opcji, które można dopasować do konkretnych potrzeb klientów – tłumaczyła.

Ważnym elementem strategii są tzw. cegiełki, moduły pozwalające na personalizację oferty. – Cegiełki onkologiczne czy kardiologiczne to nie tylko dodatek – to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i dowód, że Generali rozumie zmieniające się oczekiwania klientów – dodała Aleksandra Kuśmierczyk.

Zmiany demograficzne i analiza portfela

Podczas swojej prezentacji, która wzbudziła szczególne zainteresowanie brokerów, Jan Pelc przedstawił szczegółowe dane dotyczące portfela Generali, pokazując kluczowe trendy i wyzwania w ubezpieczeniach grupowych. – 13 ryzyk generuje 90% składki – to dowód na konieczność koncentracji na najbardziej istotnych potrzebach klientów – wskazywał.

Jednym z najważniejszych wyzwań, które Jan Pelc szczegółowo omówił, jest zainteresowanie młodszych pracowników. – Dziś młodzi oczekują korzyści tu i teraz – ochrona zdrowia, elastyczność oraz oferta wypadkowa stają się kluczowe – tłumaczył. Przesunięcie wieku zakładania rodzin sprawia, że tradycyjne zachęty, takie jak wypłaty z tytułu urodzenia dziecka, tracą na znaczeniu.

Zmiany demograficzne wpływają również na rosnące wypłaty z tytułu śmierci rodziców i teściów, co wymaga stabilizowania portfela. W tym kontekście Jan Pelc zwrócił uwagę na znaczenie indywidualnych kontynuacji ubezpieczeń.

Technologia i ludzie to fundament efektywności

Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Procesów Ubezpieczeniowych Filip Przydróżny oraz Barbara Kwiatkowska-Agaciak, dyrektorka ds. szkód i świadczeń, skoncentrowali się na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, które napędzają efektywność. – 90% roszczeń zgłaszanych jest online. To ogromny postęp, który pozwala na obniżenie kosztów i przyspieszenie procesów – mówił Filip Przydróżny.

Zmniejszenie wysyłki papierowych dokumentów o 60% w ciągu dwóch lat to także wyraz odpowiedzialności ekologicznej firmy. Jednak technologia, jak zaznaczył, nie zastąpi ludzi. – To ludzie robią różnicę. Kluczem do sukcesu jest połączenie nowoczesnych narzędzi z profesjonalnym zespołem – dodał.

Świadczenia: Liczby mówią same za siebie

W 2024 r. aż 80% decyzji w sprawie świadczeń z ubezpieczeń grupowych zapadało w ciągu 14 dni. Marzena Kosieradzka, szefowa obsługi ubezpieczeń życiowych, podkreśliła, że wdrożenie zdalnych procesów w małych i średnich przedsiębiorstwach pozwoliło na przekroczenie progu 50% umów zawieranych bez użycia papieru.

Ubezpieczenia grupowe a wyzwania przyszłości

Spotkanie w Jachrance pokazało, że Generali konsekwentnie stawia na rozwój, ale także musi zmierzyć się z wyzwaniami. Edukacja klientów, dostosowanie produktów do zmieniających się oczekiwań oraz przyciągnięcie młodszych grup wiekowych to obszary wymagające dalszych działań. Jednocześnie inwestycje w technologię i zaangażowanie zespołu stanowią solidne fundamenty dla realizacji ambitnych planów wzrostu. Jak zauważył Michał Świderski: – To nie jest sprint, tylko długodystansowy bieg, w którym sukces wymaga równowagi między jakością, innowacyjnością i odpowiedzialnością.

Wystąpienie Jana Pelca unaoczniło, że rynek ubezpieczeń grupowych stoi przed wieloma wyzwaniami związanymi z demografią, zmianami społecznymi i oczekiwaniami klientów. Skupienie się na kluczowych ryzykach, elastyczności produktów i precyzyjnych analizach portfela stanowią dla Generali fundament przyszłego rozwoju. – Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Kluczem jest zdolność adaptacji i ciągłe wsłuchiwanie się w potrzeby rynku – podsumowała Aleksandra Kuśmierczyk.

Aleksandra E. Wysocka

Konsumenci potrzebują łatwego dostępu do ochrony i inwestowania

0
Giancarlo Bosser

Strategia Inwestycji Detalicznych (RIS, ang. Retail Investment Strategy), przedstawiona przez Komisję Europejską w maju 2023 r., to kluczowa okazja, by zwiększyć udział obywateli UE w rynkach kapitałowych. Umożliwia ona efektywne zarządzanie finansami oraz wspieranie europejskiej gospodarki.

Od momentu publikacji państwa członkowskie intensywnie pracują nad ustaleniem stanowisk w radzie, a komisja ECON Parlamentu Europejskiego w marcu przyjęła raport autorstwa europosłanki Stéphanie Yon-Courtin.

Branża ubezpieczeniowa z pełnym poparciem przyjęła RIS, ponieważ produkty inwestycyjne oparte na ubezpieczeniach (IBIP) umożliwiają konsumentom bezpieczne inwestowanie, zapewniają ochronę oraz pozwalają przygotować się na przyszłość. Komisja dostrzega również potrzebę dostosowania przepisów do trendów cyfrowych oraz edukacji finansowej.

Jednak niektóre proponowane rozwiązania mogą utrudniać konsumentom dostęp do produktów inwestycyjnych, zniechęcając do ich wyboru lub kierując ich ku najtańszym, ale nie zawsze najlepiej dopasowanym produktom.

RIS jako strategia

RIS powinna być traktowana jako strategia zorientowana na uczynienie inwestowania bardziej atrakcyjnym, efektywnym i dostępnym. Komplikowanie procesu zakupowego nie przyniesie korzyści – obecnie sprzedaż IBIP z doradztwem, zgodnie z dyrektywą IDD, zajmuje od półtorej godziny do dwóch godzin.

RIS dodaje nowe etapy, takie jak dodatkowe testy dopasowania i „test w najlepiej pojętym interesie klienta”, co wydłuży proces do trzech godzin i podniesie koszty usług finansowych. Oczywiście dystrybucja powinna być rzetelna, ale nadmierna biurokracja i wymogi formalne nie są rozwiązaniem.

Uciążliwa ścieżka zakupowa dla konsumentów

Propozycje Komisji mogą w praktyce prowadzić do szerokiego zakazu prowizji. Dla ubezpieczeń przewidziano trzy nowe zakazy: dla sprzedaży bez doradztwa, dla sprzedaży niezalecającej i niezależnego doradztwa oraz dodatkowe wymogi w ramach „testu najlepiej pojętego interesu” przy doradztwie zalecającym.

Może to znacząco ograniczyć dostępność usług, zmuszając konsumentów do płacenia z góry, co dla wielu klientów będzie zbyt dużym obciążeniem i ograniczy ich możliwości wyboru.

Ważne przesłanie Insurance Europe

„Rozwijanie kultury inwestycyjnej w Europie nie jest tylko dla zamożnych – powinno być dostępne dla każdego obywatela UE, bo to korzystne zarówno dla ich oszczędności, jak i dla gospodarki” – postuluje Stéphanie Yon-Courtin, członkini Parlamentu Europejskiego.

Weźmy za przykład konsumenta, który chce zainwestować 100 euro miesięcznie – dla większości klientów UE to znaczący wydatek. Koszt niezależnego doradztwa przekracza 360 euro – trudno sobie wyobrazić, by taki klient zgodził się na dodatkowy wydatek.

Alternatywą jest doradztwo niezalecające, jednak kryteria „testu najlepiej pojętego interesu” mogą stanowić barierę. Wielu klientów może zrezygnować z procesu lub zwrócić się ku szybszym, tańszym, lecz bardziej ryzykownym rozwiązaniom, takim jak platformy do handlu nieuregulowanymi produktami czy inwestycje w kryptowaluty.

Nadmierna koncentracja na cenach kosztem jakości

Nowe wymagania ujawniania kosztów, kryteria „testu najlepiej pojętego interesu” oraz benchmarki wartości dla klienta bazujące na cenie i wynikach mogą spychać konsumentów w stronę najtańszych produktów.

W ubezpieczeniach tańszy produkt często oznacza mniejszą ochronę lub brak gwarancji, co nie zawsze odpowiada potrzebom konsumentów. Presja na wybór tanich, ryzykownych inwestycji może zniechęcić klientów do produktów zapewniających stabilność finansową i bezpieczeństwo na dłuższą metę.

Niewystarczające uproszczenia w kwestii ujawnień

Niestety Komisja nie uprościła wymogów informacyjnych – przeciwnie, dodała kolejne. Rada i Parlament Europejski również zwiększają liczbę ujawnień, nie analizując, jak wpływa to na zachowanie konsumentów.

Potrzebne są jasne, zwięzłe i przystępne informacje, a nie dokumenty pełne ostrzeżeń i tabel. Przejrzystość powinna być uproszczona, aby konsumentom łatwiej było podejmować decyzje, a sam proces inwestycyjny był bardziej atrakcyjny.

Jak usprawnić RIS na przyszłość

RIS powinna zapewniać dostępność i przystępność inwestowania dla wszystkich, co pozwoli zredukować luki w ochronie i systemach emerytalnych w Europie. Ubezpieczyciele powinni mieć możliwość oferowania produktów z gwarancjami i ochroną, które są cenne dla konsumentów. RIS powinna skoncentrować się na realnych potrzebach klientów, priorytetowo traktując jakość produktów i dostarczając informacji kluczowych dla podejmowania decyzji.

Raport Stéphanie Yon-Courtin to pozytywny krok w kierunku realizacji celów RIS, które mają za zadanie zachęcenie obywateli UE do inwestowania na rynkach finansowych. Istotne jest, że doradztwo i inne usługi dystrybucji pozostaną dostępne, a edukacja finansowa jest doceniana. Jednak wciąż konieczne są dalsze działania, by uprościć przepisy, zapewnić wybór konsumentom i zapobiec ryzyku homogenizacji produktów i cen.

Kluczowe zalecenia dla RIS:

  • Unikajmy zakazów prowizji, które mogą ograniczyć dostęp do produktów, usług i ochrony.
  • Zreformujmy kryteria „testu najlepiej pojętego interesu”, aby były wykonalne dla wszystkich kanałów dystrybucji ubezpieczeń.
  • Unikajmy regulacji cen i dodatkowych wymogów raportowania, które zwiększą koszty produktów.
  • Podkreślajmy elementy ochronne produktów, które motywują do inwestowania.
  • Upraszczajmy ujawnienia i dostęp do usług, koncentrując się na niezbędnych informacjach dla konsumentów.
  • Unikajmy wzrostu kosztów zgodności, które podniosą cenę produktów.

Giancarlo Bosser
wiceprzewodniczący komisji ds. praktyki rynkowej, dyrektor ds. ubezpieczeń na życie, Generali, Włochy

Warta postawiła na aktywność w obszarze życiowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dla Warty 2024 był rokiem bardzo aktywnej komunikacji w ubezpieczeniach na życie. Jej głównym celem było wsparcie agentów w dotarciu do potencjalnych klientów poprzez uświadamianie potrzeby ubezpieczenia życia i zdrowia.

W ramach podjętych działań Warta wdrożyła nowe podejście do prezentacji oferty klientowi oraz dostarczyła dużo praktycznej, medycznej wiedzy eksperckiej. Ubezpieczyciel zrealizował ponad 110 szkoleń z pierwszej pomocy, w których wzięło udział ponad 2,6 tys. agentów ubezpieczyciela i klientów biznesowych. Warta skupiała się również na współpracy z ekspertami medycznymi, lekarzami i ratownikami, m.in. prof.  dr. hab. n. med. Wojciechem Rogowskim, dr. Pawłem Kabatą, Marcinem Borkowskim „Borkosiem”.

W 2025 r. firma ponownie postawi na statystyki i przykłady historii klientów, organizację webinarów tematycznych z ekspertami oraz  spotkań z ratownikami.

(AM, źródło: Warta)

Inwestorzy przekazali 822 mln euro europejskim insurtechom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundusz astorya.vc oszacował, że w ubiegłym roku europejskie insurtechy pozyskały 822 mln euro finansowania w 61 ujawnionych rundach inwestycyjnych. Ponad 80% z tej kwoty pozyskały podmioty z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec – podał cashless.pl.

Największe finansowanie pozyskał francuski Alan, insurtech oferujący ubezpieczenia zdrowotne – 173 mln euro. Wyprzedził on Akur8, inny podmiot znad Sekwany, który odnotował wynik na poziomie 108 mln euro. Pod względem wartości pozyskanych inwestycji tradycyjnie przodowały Francja, Wielka Brytania i Niemcy. W pierwszym z krajów inwestorzy ulokowali najwyższą kwotę – 422 mln euro. Z kolei Wielka Brytania przodowała pod względem rund finansowania (22 spośród wszystkich 61). Pozostałe kraje pozyskały w 15 rundach 140 mln euro, czyli jedynie 17% łącznej wartości ubiegłorocznego finansowania.

cashless.pl z 14 stycznia, Ida Krzemińska-Albrycht, „822 mln euro inwestycji w europejskie insurtechy. Zaledwie 17% z tego trafiło do firm spoza trzech największych rynków”

(AM, źródło: cashless.pl)

Węgry: Wzrost składek z OC komunikacyjnego szybszy od wzrostu roszczeń

0
Źródło zdjęcia: Canva

W III kwartale 2024 r. przeciętna roczna składka za obowiązkowe ubezpieczenie OC za samochód osobowy użytkowany w sposób standardowy na Węgrzech wzrosła o 10% r/r, osiągając 58 tys. forintów – podał Bank Narodowy Węgier.

Średnia składka w Budapeszcie sięgnęła 83 500 forintów i była o niemal 30 tys. forintów wyższa niż w innych regionach. Wzrost składek prześcignął wzrost roszczeń przez 6 kwartałów z rzędu. Składki za większość kategorii pojazdów wzrosły powyżej inflacji, z wyjątkiem składek za motocykle, ciężkie przyczepy i specjalistyczne ciągniki, dla których pozostały one niezmienne lub spadły. Tymczasem OC za indywidualną taksówkę wzrosło o 16%, za flotę ciężarówek o 10%.

(AC, źródło: Xprimm)

Innova/7 sięga po aktywa Punkty

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kilka dni temu multiagencja CUK Ubezpieczenia poinformowała o zawarciu umowy przejęcia kilku detalicznych spółek dystrybucyjnych wchodzących dotychczas w skład Punkta. Teraz nowego właściciela zyskają kolejne podmioty z grupy. Kontrolę nad nimi chce przejąć luksemburski fundusz Innova/7.Kolejne podmioty z Grupy Punkta zmieniają właścicieli. Po niedawnym zawarciu umowy przejęcia detalicznych spółek dystrybucyjnych przez CUK Ubezpieczenia, teraz po kolejne przedsiębiorstwa sięgnął luksemburski fundusz Innova/7.

7 stycznia do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek, w którym Innova/7 zwraca się o zgodę na przejęcie kilku spółek zajmujących się dystrybucją ubezpieczeń oraz świadczeniem usług assistance i likwidacji szkód. Są to Punkta Brokers, gdański broker ubezpieczeniowy specjalizujący się w obsłudze klienta masowego ze szczególnym naciskiem na ubezpieczenia komunikacyjne, ISON Care (dawniej April Polska), multispecjalistyczna spółka świadcząca usługi z zakresu assistance, likwidacji szkód call center, Punkta Pro, podmiot, którego główną działalnością jest obsługa polisowa i szkodowa masowych programów ubezpieczeń komunikacyjnych dla klientów korporacyjnych, oraz Inotis Centrum Likwidacji Szkód, jedna z największych firm w Polsce oferująca kompleksowe usługi z zakresu likwidacji szkód ze wszystkich ryzyk. Przedmiotem transakcji, na którą zgodę musi wyrazić UOKiK były też słoweńskie Assistance Coris oraz Orcis. Sprawa znajduje się w toku rozpatrywania przez UOKiK.

Strategicznym inwestorem Grupy Punkta jest brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Z kolei Innova/7 należy do Innova Capital, niezależnego doradcy private equity działającego w Polsce od 1994 roku. Inwestuje ona w udziały większościowe w spółkach działających w Europie Środkowej i Wschodniej, wycenianych na 25–150 mln euro, obejmując zazwyczaj pakiety o wartości 25–40 mln euro.

CUK był pierwszy

Warto przypomnieć, że kilka dni temu CUK Ubezpieczenia ogłosił, że jako inwestor branżowy zdecydował się na inwestycję kapitałową w Grupę Punkta. Pozwoli ona multiagencji zwiększyć skalę działalności i zapewni dalszy rozwój organizacji.

W ramach transakcji CUK zawarło warunkową umowę nabycia 100% udziałów w detalicznej części Grupy Punkta, w skład której wchodzą 3 polskie spółki dystrybucyjne: Arrant, Punkta i Profi Insurance oraz spółka technologiczna Punkta Innovation Lab.

Ostateczne zamknięcie transakcji jest planowane na I kwartał obecnego roku po uzyskaniu zgody UOKiK.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Birdie Yas Insurance wykonuje czynności bez zezwolenia? KNF uważa, że tak

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała 13 stycznia o umieszczeniu na liście ostrzeżeń publicznych Birdie Yas Insurance Limited (oddział w Londynie). To kolejny podmiot z branży ubezpieczeniowej, który na przestrzeni ostatnich miesięcy trafił na tę listę.

Powodem wpisu było złożone przez KNF zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 430 ust. 1 w zw. z art. 430 ust. 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Chodzi o wykonywanie czynności ubezpieczeniowych lub działalności reasekuracyjnej bez zezwolenia. Zawiadomienie zostało skierowane przez UKNF do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście w Warszawie.

Z informacji na stronie internetowej Birdie Yas Insurance wynika, że specjalizuje się ona w gwarancjach ubezpieczeniowych. Jako swoje sztandarowe produkty firma wymienia gwarancje wadialne, gwarancje wykonania czy gwarancje zwrotu zaliczki. Birdie Yas Insurance jest przedsiębiorstwem zarejestrowanym na Saint Kitts-Nevis.

Trzei podmiot „na indeksie”

Lista ostrzeżeń publicznych KNF jest wykazem podmiotów, w związku z działalnością których Urząd Komisji przekazał do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub przystąpił do postępowania, korzystając z uprawnień pokrzywdzonego. Birdie Yas Insurance jest trzecim podmiotem z branży ubezpieczeniowej, który w ostatnich czterech miesiącach trafił na tę listę. 23 września ubiegłego roku Komisja poinformowała o umieszczeniu na niej multiagencji Insur Invest. W jej przypadku chodziło o podejrzenie popełnienia przestępstwa z art. 89 ust. 1 pkt. 1 w zw. z art. 89 ust. 2 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, tj. o wykonywanie działalności agencyjnej z naruszeniem ustawowych wymogów. Z kolei 6 listopada na listę trafiła agencja ENTER Marcin Żabiński. Wpis nastąpił w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, polegającego na wykonywaniu czynności agencyjnych bez upoważnienia.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

SPBUiR: Zapisy na Kongres Brokerów ruszą 27 stycznia

0

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poinformowało, że 27 stycznia rozpocznie się rejestracja na XXVII Kongres Brokerów. Organizacja podkreśliła, że osoby, które dokonają wpłaty zaliczki do 15 marca, skorzystają z cen promocyjnych.

XXVII Kongres Brokerów odbędzie się w Mikołajkach w dniach 28–30 maja 2025 r. Spotkanie odbywać się będzie pod hasłem „Między boomerem a sigmą – wyzwania ludzi ubezpieczeń”.

Warunki uczestnictwa

(AM, źródło: SPBUiR)

18,150FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie