Blog - Strona 22 z 1419 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 22

Cała ścieżka sprzedażowa w jednym systemie

0
Źródło zdjęcia: ecom

Rozmowa z Iwoną Zemłą, dyrektorką Oddziału Prévoir w Polsce, Agatą Zdrojewską, dyrektorką Biura Zarządu Diamond Finance, i Przemysławem Czapiewskim, CPO ecom

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Niedawno odbyła się premiera uproszczonej ścieżki sprzedaży na podstawie połączenia systemów DFS24 i Prévoir indywidualnego ubezpieczenia na życie Bezpieczny Podróżny. Jak doszło do nawiązania tej współpracy i co było kluczowe w projekcie?

Agata Zdrojewska: – Projekt powstał z myślą o zaoferowaniu klientom partnerów DF produktu łączącego ubezpieczenie komunikacyjne z ochroną życiową, co odpowiada na aktualne potrzeby rynku. Kluczowym elementem była efektywna integracja systemów, która pozwoliła na sprawne zarządzanie sprzedażą bez konieczności korzystania przez agentów z kilku platform.

Iwona Zemła: – Jako towarzystwo ubezpieczeń chcemy być partnerem dla naszej dystrybucji. Chętnie podjęliśmy się realizacji wspólnie wypracowanego pomysłu, który poszerza dostępność ubezpieczeń na życie w społeczeństwie. Dlatego też szybko stworzyliśmy produkt i rozpoczęliśmy pracę nad integracją.

Czym wyróżnia się projekt, na czym polega jego unikalna wartość?

I.Z.: – Połączenie dystrybucji tego produktu w ścieżce sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i grupowych Diamond Finance oraz udostępnienie go pośrednikom w formie szybkiego, zautomatyzowanego procesu sprzedaży. Prosta i nowoczesna ścieżka transakcyjna była kluczowa dla zwiększenia dostępności Bezpiecznego Podróżnego w szerokiej sieci dystrybucji DF.

A.Z.: – To rozwiązanie pozwala partnerom DF poszerzyć ofertę, bez konieczności wprowadzania skomplikowanych zmian do swoich codziennych działań. Ważnym aspektem jest także pełna cyfryzacja procesu, w tym podpisywanie dokumentów przez SMS, co znacznie usprawnia sprzedaż i podnosi komfort obsługi klienta.

Przemysław Czapiewski: – W swoim portfolio posiadamy uniwersalny kalkulator do prostych produktów ubezpieczeniowych, takich jak Bezpieczny Podróżny. Narzędzie ułatwia tworzenie kanałów sprzedaży oraz szybkie i ekonomiczne testowanie nowych ofert. Współpraca z Diamond Finance i Prévoir to idealna sytuacja do zastosowania naszej technologii, która automatyzuje proces sprzedaży i zapewnia pełną cyfryzację.

Jakie oczekiwania wiążą się z tym wspólnym przedsięwzięciem?

A.Z.: – Liczymy, że partnerzy DF wzbogacą swoją ofertę o produkty życiowe, a tym samym zareagują szybciej na potrzeby klientów. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowego narzędzia wpłynie na zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej klientów, a także poprawi efektywność sprzedaży, oferując bardziej kompleksowe i dostosowane do ich potrzeb rozwiązania.

I.Z.: – Dzięki wspólnej inicjatywie mamy okazję docierać z atrakcyjną ofertą do kilku tysięcy ubezpieczonych. Podnoszenie świadomości na temat ubezpieczeń życiowych jest obecnie bardzo ważne. Dlatego też liczymy na włączenie produktu Prévoir do codziennej praktyki współpracowników DF.

P.C.: – Dzięki naszym narzędziom agencje mogą elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku, wprowadzając do oferty nowe produkty bez dodatkowych nakładów na infrastrukturę technologiczną. Umożliwiamy nie tylko uproszczenie pracy, ale także rozszerzenie katalogu dostępnych produktów, co wzmacnia pozycję na rynku i poprawia obsługę klienta.

Diamond Finance posiada już kilka kalkulatorów w swoim katalogu narzędzi sprzedażowych. Skąd taka strategia i jak nowe narzędzie wpłynie na działalność agencji?

A.Z.: – To kolejny krok do ułatwienia codziennej pracy naszych partnerów. Strategia Diamond Finance koncentruje się na dostarczaniu agentom narzędzi, które usprawniają ich pracę i pomagają w oferowaniu klientom najlepszych rozwiązań. Sprzedaż ubezpieczeń staje się bardziej przejrzysta, co przekłada się na jakość obsługi i lepsze dopasowanie oferty do potrzeb konsumenta.

P.C.: – Naszym priorytetem jest dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na rosnące potrzeby rynku, zwłaszcza w kontekście wielokanałowej sprzedaży. Agenci mogą zarządzać całą ścieżką sprzedażową w jednym systemie, co zwiększa efektywność ich pracy. Wielokanałowość jest niezwykle ważna, bowiem daje agentom narzędzia pozwalające na łatwe łączenie różnych produktów w jednym miejscu, bez konieczności przełączania się między systemami.

Jak oceniacie potencjał rozwiązania w kontekście rynku ubezpieczeniowego?

I.Z.: – Rynek ubezpieczeń od kilku lat przechodzi intensywne zmiany technologiczne, pojawia się coraz większa liczba regulacji, zmieniają się ryzyka i oczekiwania klientów. Tempo tych przemian w najbliższym czasie nie zwolni.Stąd teżoczekiwania idą w kierunku prostych, przejrzystych, przystępnych cenowo produktów ubezpieczeniowych, uzupełnionych o sprawną i profesjonalną obsługę. Skrócenie dystansu pomiędzy towarzystwem, agentem i klientem to olbrzymi potencjał wprowadzonego rozwiązania.

A.Z.: – Rynek ubezpieczeniowy nieustannie ewoluuje, a nasz produkt pozwala agentom nie tylko lepiej odpowiadać na aktualne potrzeby poszukujących ochrony, ale także wspierać ich w udostępnianiu dodatkowych rozwiązań, zwiększających ich bezpieczeństwo, nawet jeśli wcześniej nie myśleli o takiej formie ochrony.

P.C.: – Pewne jest jedno, technologia ma pomagać, a nie przeszkadzać, dlatego stawiamy właśnie na takie wdrożenia. Chodzi przecież o to, aby bacznie obserwować otoczenie, wyciągać wnioski i szybko reagować. Ubezpieczenia życiowe są chętnie wykorzystywane, dlatego wierzymy, że wprowadzone rozwiązanie pozwoli naszym partnerom zwiększyć zasięg działania.

Jakie były główne wyzwania techniczne oraz organizacyjne z perspektywy każdego z partnerów?

A.Z.: – Jednym z największych wyzwań było zapewnienie płynnej integracji systemów, co wymagało dostosowania API Prévoir do nowych wymogów, przygotowania odpowiednich szkoleń dla współpracujących z Diamond Finance agentów, w taki sposób, aby mogli sprawnie korzystać z nowego narzędzia.

I.Z.: – Kluczowym wyzwaniem było szczegółowe zrozumienie różnic ideowych, ale i technologicznych systemów Prévoir i Diamond Finance tak, aby sprawnie zintegrować i umożliwić automatyzację sprzedaży. Efektem dla klienta czy agenta miało być kilka kliknięć i wprowadzenie kodu SMS – reszta procesów miała działać automatycznie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy. Dodam, że wspomniana automatyzacja wiązała się z wprowadzeniem w Prévoir całkowicie nowego procesu sprzedaży, który zamierzamy dalej rozwijać.

P.C.: – Takie zadania lubimy, pojawia się pomysł, szybko ustalamy oczekiwania, a reszta jest wypadkową naszego doświadczenia, wcześniejszych realizacji. Sam kalkulator, integracja z API czy podpisywanie dokumentów przez SMS nie były skomplikowane. Liczba projektów, jakie mamy na swoim koncie, ułatwia pracę, daje satysfakcję i nadzieję na kolejne wspólne realizacje.

Okazało się, że jestem dla innych kobiet wzorem i inspiracją w biznesie

0
Agnieszka Zatorska

W branży finansowej pracuję już od 25 lat: pięć lat jako księgowa w spółce akcyjnej, 12 lat w bankowości, prowadząc własną działalność gospodarczą, a od 13 stycznia 2011 r. – w OVB.

W moim życiu zawodowym nie brakowało sukcesów. Pracując w bankowości, prowadziłam własne przedstawicielstwo w Zielonej Górze i okolicach, współpracowałam z przedsiębiorcami, ale także z klientami indywidualnymi, specjalizując się w zakresie kredytów. Z satysfakcją wspomnę, że prowadziłam jedno z najbardziej aktywnych przedstawicielstw w województwie zachodniopomorskim.

Jednak sytuacja na rynku w latach 2008–2009 spowodowała, że postanowiłam szukać dodatkowego źródła dochodu. Wtedy też na mojej drodze stanął doradca finansowy z OVB. Początkowo nie do końca rozumiałam plan kariery, jednak wydawało mi się, że wiem, jak pracować, aby odnieść sukces w nowej dla mnie branży ubezpieczeniowej. Byłam przeświadczona, że mój portfel klientów jest tak duży, że bez problemu będę piąć się po szczeblach kariery. Tak też było na początku, kiedy to umawiałam spotkania z klientami i prowadziłam rekrutację współpracowników.

I pewnie wszystko byłoby dobrze, gdyby na pewnym etapie mojej pracy w OVB nie przyszła zbytnia pewność siebie i przekonanie, że wiem już wszystko i na wszystkim się znam. Bardzo się myliłam. Nadszedł dzień weryfikacji i będąc już na stanowisku dyrektora okręgu, musiałam zaczynać wszystko od początku – prowadzić nową rekrutację, telefonować i umawiać spotkania z potencjalnymi klientami, prowadzić szkolenia i podnosić kwalifikacje.

Mój wysiłek przyniósł jednak efekty – 13 lutego 2023 r. stanęłam na czele Dyrekcji Regionalnej w Zielonej Górze. Osiągnęliśmy sukces i, co podkreślam z ogromną satysfakcją, był to sukces całego zespołu. Te ostatnie dwa lata pokazały dobitnie, że mój zespół tworzą ludzie, którzy pragną osiągnąć zawodowy sukces, jednocześnie budując swoje przedsiębiorstwa w OVB.

Niewiele osób wie, że mój zespół to właściwie same kobiety. Są to osoby bardzo ambitne – stawiają na niezależność finansową, podnoszenie kwalifikacji własnych i swoich zespołów. Chcą mieć kontakt z klientem, nie tylko przy zawieraniu umów, lecz także służyć mu pomocą w różnych sytuacjach życiowych. Kobiety w biznesie ubezpieczeniowym cenią sobie stabilność branży, elastyczny czas pracy, kontakt z ludźmi i stały rozwój osobisty, a także dochód, na który bezpośrednio mają wpływ.

Już na początku mojej drogi zawodowej ustaliłam próg dochodowy, jaki chcę osiągać. Następnie zaczęłam rozwijać moją grupę bezpośrednią i wtedy okazało się, że jestem dla innych kobiet wzorem i inspiracją w biznesie. Często słyszę od nich, że chciałyby żyć i pracować tak jak ja.

Odkąd współpracuję z OVB, moje życie bardzo się zmieniło. Mam na myśli możliwość rozwoju osobistego, wysokie zarobki oraz prestiż, jaki związany jest z byciem doradcą klienta i możliwością pomocy, czy to w budowaniu majątku, czy zabezpieczaniu egzystencji rodzin.

O tym, że dobrze wykonuję swoją pracę, świadczy najlepiej fakt, że relacje z klientami często przeradzają się w długoletnie przyjaźnie. Życie moje i mojej rodziny jest stabilne finansowo, zaś wytrwałość, zaangażowanie i koncentracja na wyznaczonych celach niedługo doprowadzą nasz zespół do osiągnięcia statusu Dyrekcji Krajowej. To teraz nasz główny cel, który zrealizujemy już w 2025 r.

Agnieszka Zatorska
dyrektorka regionalna OVB

Grawitacja danych

0
Łukasz Nienartowicz

Legenda głosi, że odkrycie grawitacji przez Isaaca Newtona zostało zapoczątkowane przez jabłko, które spadło mu na głowę. I choć historia ta jest barwną opowieścią samego Newtona, to faktem pozostaje, że 5 lipca 1687 r. autor w dziele Philosophiae naturalis principia mathematica sformułował obowiązujące do dziś prawo powszechnego ciążenia.

Prawo Newtona wiąże wielkość grawitacji z masą przyciągających się obiektów.

Newton nie mógł przewidzieć, że w XXI w. jego prawo będzie odwoływać się także do obiektów, które nie mają masy – do danych. Niedawno modne stało się pojęcie grawitacji danych. Oznacza ono, że im więcej danych znajduje się w naszych zbiorach, tym więcej przyciągają one… kłopotów.

Dane, użytkownicy i systemy

Naturalną konsekwencją posiadania w organizacji dużych zbiorów jest fakt, że przyciągają one kolejne zbiory danych. W firmach nieustannie powstają systemy IT, zbiory analityczne czy pliki Excel. Chcemy, aby te dane były dostępne w naszej hurtowni czy data lake. A że są potrzebne tu i teraz, to dodawane są bez uwzględnienia procedur czy zachowania odpowiedniej jakości.

Jeszcze trudniejsza sytuacja dotyczy danych pozyskiwanych spoza organizacji. Dane takie są często niższej jakości, a nasze rozumienie ich znaczenia jest na tyle małe, że wprowadza się je do firmowych zbiorów w dokładnie takiej postaci, jak je pozyskaliśmy.

Drugim elementem zjawiska grawitacji danych jest fakt, że zbiory danych przyciągają rzesze użytkowników. W konsekwencji zarządzenie uprawnieniami i bezpieczeństwem z czasem staje się coraz trudniejsze. Wydajność całego rozwiązania spada, szczególnie jeśli użytkownicy wykonują nieoptymalne zapytania.

Powszechną praktyką jest też tworzenie kopii zbiorów danych z niewielkimi zmianami na potrzeby własne użytkowników. Jeśli zsumujemy te trzy zjawiska, nasz zbiór problemów z danymi będzie rósł podobnie do kuli śnieżnej.

Trzecim elementem przyciąganym przez duże zbiory danych są wszelkie systemy IT istniejące w organizacji. Oczywiste jest, że CRM, automatyzacja marketingu, zarządzenie ryzykiem, wykrywanie nadużyć czy wszelkie raporty i modele machine learning potrzebują danych powstających w różnych miejscach naszej firmy.

Wyzwaniem jest niedopuszczenie do powstania „architektury spaghetti”, w której systemy połączone są w sposób losowy z różnymi zbiorami danych. Rozplątanie takiej architektury przypomina zmaganie z węzłem gordyjskim, tyle że podejście Aleksandra Macedońskiego nie wchodzi w grę. Musielibyśmy wyłączyć wszystkie systemy na dłuższy czas, a na to żaden biznes nie może sobie pozwolić.

Droga ratunku

Zwalczenie problemów związanych z grawitacją danych wymaga trzech elementów. Po pierwsze, musimy mieć plan na nasze dane. Jeśli rozpoczynamy projekt budowy hurtowni danych, to należy go poprzedzić stworzeniem „strategii danych”. Jeśli mamy już system tego typu, dokument strategii danych musimy poprzedzić audytem tego rozwiązania.

Drugim elementem jest stworzenie docelowej architektury przepływu danych w organizacji. Jest to krytyczny dokument, fundament zwalczania złych konsekwencji grawitacji danych. W obu powyższych elementach kluczowa jest wiedza ekspercka. Nie powierzajmy tak krytycznych zadań osobom, które nie zbudowały co najmniej pięciu hurtowni danych w różnych organizacjach.

Trzeci element jest bardzo prosty. Wystarczy konsekwentnie realizować założenia strategii i architektury danych.

Łukasz Nienartowicz
Data by Example

Cyfrowa przyszłość wiodącym motywem konferencji „Leasing & Ubezpieczenia”

0

W dniach 29–30 października w Hotelu Warszawianka w Jachrance koło Warszawy odbędzie się konferencja „Leasing & Ubezpieczenia”. Będzie to już trzecia edycja corocznego spotkania dwóch silnych finansowych branż – leasingu i ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas tegorocznej edycji konferencji „Leasing & Ubezpieczenia” jej uczestnicy będą dyskutować o innowacjach technologicznych jako motorze efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym, przyszłości rynku w świetle regulacji prawnych, dylematach i kierunkach rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń oraz transformacji cyfrowej w ubezpieczeniach. Podczas wydarzenia mowa będzie również o strategiach w zarządzaniu ryzykiem dla branży leasingowej i ubezpieczeniowej, implikacjach równości składek ubezpieczeniowych oraz kierunkach i wyzwaniach ewolucji produktów ubezpieczeniowych.

Agenda

Rejestracja

(AM, źródło: ZPL)

Ochrona na terenach zalewowych? PZU nadal będzie jej udzielał

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Marek Sokołowski, dyrektor ds. standardów technicznej obsługi szkód PZU, zadeklarował, że zakład ubezpiecza i będzie ubezpieczać nieruchomości na terenach zalewowych.

Ekspert podkreślił, że ze względu na zmiany klimatyczne żadna osoba mieszkająca w pobliżu nawet małego strumyka nie ma gwarancji, że nie padnie ofiarą zalania. Marek Sokołowski stwierdził, że dziś każdy z nas mieszka na terenie potencjalnie zalewowym, bo wystarczy, że ulewne deszcze popadają przez kilka dni lub wystąpi gwałtowny, przekraczający wieloletnie normy opad. Pytanie brzmi więc nie „czy to możliwe, że nas zaleje”, tylko „kiedy” – podało Radio Zet za PAP Biznes.

Przedstawiciel PZU ujawnił, że od 12 września do 17 października klienci jego firmy zgłosili ponad 43 tys. szkód powodziowych, a zakład wypłacił już ponad 200 milionów złotych odszkodowań. Około połowa tych szkód to takie, które są już zlikwidowane w całości, chociaż w przyszłości mogą się odezwać jakieś skutki powodzi, które dziś są niewidoczne. Druga połowa szkód to takie, w przypadku których PZU wypłacił tzw. wstępne odszkodowania, czyli bezsporne kwoty.

Więcej

(AM, źródło: Radio Zet, PAP Biznes)

PZU zmienia mechanizmy samodzielnej likwidacji szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU rezygnuje z wysyłania linków do samodzielnej likwidacji szkody za pośrednictwem wiadomości SMS oraz e-maili. Będą one dostępne wyłącznie w serwisie mojePZU – podał cashless.pl.

Decyzja ubezpieczyciela jest wynikiem zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego. Te przewidują, że aktywne linki wykorzystywane w procesie obsługi szkód i świadczeń nie powinny być kierowane do klientów bezpośrednio przez e-mail czy SMS. Dlatego teraz PZU będzie tą drogą przekazywać klientowi jedynie to, że odpowiednie linki czekają na niego w serwisie mojePZU.

Więcej:

cashless.pl z 21 października, Ida Krzemińska-Albrycht „PZU nie będzie wysyłać SMS-em i e-mailem linków do likwidacji szkody. Klienci znajdą je w serwisie mojePZU”

(AM, źródło: cashless.pl)

Mercer: Systemy emerytalne wymagają usprawnień wobec zmian demograficznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mercer oraz CFA Institute opublikowały 16. edycję corocznego rankingu systemów emerytalnych „Mercer CFA Institute: Global Pension Index 2024”. Pierwsze miejsce w zestawieniu utrzymała Holandia. Tuż za nią uplasowały się Islandia i Dania.

– W świecie, w którym wskaźniki dzietności spadają, a średnia długość życia wzrasta, systemy emerytalne są w centrum uwagi. Zapewnienie odpowiedniej równowagi między prywatnymi a publicznymi rozwiązaniami emerytalnymi, zwiększenie partycypacji pracowników oraz zachęcanie do kontynuowania aktywności zawodowej osób, które chcą pracować w starszym wieku, to tylko niektóre z działań, które mogą poprawić długoterminowe wyniki dla emerytów – skomentował Pat Tomlinson, President and CEO Mercer.

Krzysztof Nowak, CEO Mercer w Polsce zwraca uwagę, że polski system emerytalny nie jest wyizolowany – dotyka nas wiele takich samych problemów, jak te wskazane w raporcie: spadające wskaźniki dzietności, rosnąca długość życia, wzrost obciążeń państwa, w efekcie wyzwania wysokich deficytów budżetów i systemów publicznych. Ale ma też kilka specyficznych cech, które wymuszają jego odmienne „naprawianie”. – Dla przykładu, przekształcając polską gospodarkę w roku 1989, od razu uniknęliśmy „pułapek” systemu DB (defined benefits). Nasz system zakładowych programów emerytalnych, niezależnie od formy (PPE czy PPK) zawsze oparty był o konstrukcję DC. Znamy doskonale wady tych rozwiązań, ale przez ostatnie 30 lat chyba nieźle nauczyliśmy się też wykorzystywać ich zalety. Natomiast bez wątpienia głównym wyzwaniem polskiego systemu emerytalnego pozostaje „przeważenie” systemu państwowego, szczególnie w modelu pełnej redystrybucji – czyli naszego ZUS. Mówiąc o redystrybucji, mamy tu na myśli system pozbawiony aktywów, w którym świadczenia w 100% finansowane są bieżącymi wpływami (składkami bądź środkami z budżetu państwa). Aktywa naszych OFE (II filar), zakładowych PPE i PPK oraz indywidualnych IKE i IKZE w porównaniu do zobowiązań ZUS są niewspółmiernie małe. To mocno wyróżnia polski system na tle rozwiązań światowych, i to niestety negatywnie. I pewnie w zakresie wysokości świadczeń, stabilności i integralności systemu mamy najwięcej do zrobienia – ocenił ekspert.

Jak pomóc uczestnikom planów DC w uzyskaniu najlepszych wyników emerytalnych?

Systemy emerytalne na świecie coraz częściej odchodzą od planów o zdefiniowanym świadczeniu (DB) na rzecz planów zdefiniowanej składki (DC). Autorzy raportu analizują możliwości i wyzwania związane z planami DC zarówno dla grupowych rozwiązań, w tym funduszy emerytalnych, jak i dla programów indywidualnych.

Trwające przejście na plany emerytalne o zdefiniowanej składce wprowadza wiele wyzwań związanych z planowaniem finansowym, które spadają wprost na barki przyszłych emerytów. Plany DC wymagają od indywidualnych inwestorów podejmowania złożonych decyzji dotyczących planowania finansowego, które mogą znacząco wpłynąć na ich sytuację finansową, i wiele osób nie jest dobrze przygotowanych do podejmowania takich decyzji. Ranking stanowi ważne przypomnienie o lukach, które wciąż istnieją w zapewnieniu długoterminowego bezpieczeństwa finansowego i doradztwa dla indywidualnych inwestorów. Potrzeba wykwalifikowanych i etycznych doradców finansowych ponownie staje się kluczowa, dlatego uruchomiliśmy nowe inicjatywy w obszarze prywatnego zarządzania majątkiem, aby temu przeciwdziałać – podkreśla Margaret Franklin, President and CEO CFA Institute.

Pomimo tych wyzwań, w miarę wydłużania się życia, zwiększona elastyczność i personalizacja oferowana przez programy DC będzie miała kluczowe znaczenie. Koncepcja emerytury ulega zmianie, a wiele osób stopniowo przechodzi na emeryturę lub powraca na rynek pracy  po wcześniejszym przejściu na emeryturę. Plany DC oferują również istotne korzyści dla pracowników zatrudnionych w ramach umów cywilnoprawnych i dorywczych, którzy często byli pomijani w tradycyjnych schematach DB.

Reforma systemu świadczeń emerytalnych powinna być kontynuowana, ponieważ zmieniają się potrzeby finansowe emerytów oraz ich oczekiwania zawodowe. Nie ma jednego rozwiązania, które mogłoby zapewnić stabilność systemów emerytalnych. Nadszedł czas, aby rządy, decydenci polityczni, branża emerytalna i pracodawcy współpracowali, aby zapewnić, że starsze pokolenia będą mogły utrzymać styl życia podobny do tego, który mieli w trakcie swojej kariery zawodowej – dodaje dr David Knox, jeden z autorów raportu oraz Senior Partner Mercer.

Ranking w liczbach

Holandia uzyskała pierwsze miejsce w indeksie z wynikiem 84,8 pkt. Tuż za nią uplasowały się Islandia (83,4) oraz Dania (81,6). System emerytalny Holandii nadal jest najwyżej oceniany, w miarę jego przechodzenia z systemu zdefiniowanego świadczenia na DC.

Global Pension Index ocenia systemy emerytalne w poszczególnych krajach pod względem adekwatności, stabilności i integralności systemu, wykorzystując do obliczenia wyniku średnią ważoną tych trzech subindeksów. Najwyższe noty w poszczególnych subindeksach otrzymały: Holandia za adekwatność świadczeń (86,3), Islandia za stabilność (84,3) oraz Finlandia za integralność (90,8).

Wzrost długości życia, wysokie stopy procentowe oraz rosnące koszty opieki zdrowotnej wywierają coraz większą presję na budżety rządowe wspierające programy emerytalne, co spowodowało nieznaczny spadek wyników w tym roku. Kilka krajów, w tym Chiny, Meksyk, Indie i Francja, przeprowadziło ostatnio reformy mające na celu poprawę swoich systemów. Najnowsze reformy emerytalne w Chinach, ogłoszone we wrześniu, nie są jeszcze odzwierciedlone w ich wyniku w Indeksie.

KrajCałościowa ocenaLiczba punktówAdekwatnośćStabilnośćIntegralność
HolandiaA84,886,381,786,8
IslandiaA83,482,084,384,4
DaniaA81,684,082,676,3
IzraelA80,275,782,684,1
SingapurB+78,779,874,383,0
AustraliaB+76,768,479,586,1
FinlandiaB+75,977,064,290,8
NorwegiaB+75,277,263,688,3
ChileB74,971,270,986,5
SzwecjaB74,375,273,773,6
Wielka BrytaniaB71,675,761,579,3
SzwajcariaB71,566,071,480,4
UrugwajB68,984,046,676,1
Nowa ZelandiaB68,764,864,980,2
BelgiaB68,681,840,187,4
MeksykB68,573,863,467,1
KanadaB68,467,063,877,1
IrlandiaB68,173,652,880,5
FrancjaB68,084,843,475,7
NiemcyB67,381,145,875,3
ChorwacjaB67,266,857,481,7
PortugaliaB66,983,434,685,7
Zjednoczone Emiraty ArabskieC+64,877,143,375,3
KazachstanC+64,045,873,180,4
Hongkong SARC+63,951,561,187,5
HiszpaniaC+63,382,930,777,6
KolumbiaC+63,063,957,469,5
Arabia SaudyjskaC+60,561,158,062,9
Stany ZjednoczoneC+60,463,958,457,5
PolskaC56,859,245,269,4
ChinyC56,565,237,869,1
MalezjaC56,344,554,677,4
BrazyliaC55,870,431,067,3
BotswanaC55,439,752,085,2
WłochyC55,468,225,177,2
JaponiaC54,957,147,162,1
PeruC54,755,346,964,7
WietnamC54,556,841,369,3
TajwanC53,746,251,968,2
AustriaC53,467,222,075,2
Korea PołudniowaC52,240,552,470,5
IndonezjaC50,238,150,469,3
TajlandiaC50,050,243,858,2
Republika Południowej AfrykiD49,634,748,075,7
TurcjaD48,348,332,270,8
FilipinyD45,841,763,427,7
ArgentynaD45,561,529,442,3
IndieD44,034,244,958,4

Mercer CFA Institute Global Pension Index (MCGPI)

MCGPI ocenia systemy emerytalne na świecie i sugeruje możliwe obszary wymagające reformy, które mogłyby zapewnić bardziej adekwatne i stabilne świadczenia emerytalne. Tegoroczny indeks uwzględnia 48 systemów emerytalnych z całego świata oraz obejmuje 65% populacji świata. Global Pension Index jest wspólnym projektem badawczym współfinansowanym przez CFA Institute i Mercer, jest także wspierany przez Monash Centre for Financial Studies (MCFS).

(AM, źródło: Marsh)

Starr Insurance z licencją na działalność w Korei Południowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Usług Finansowych Korei Południowej przyznała Starr International Insurance (Singapore) Pte. Ltd. zezwolenie na prowadzenie działalności w Korei w formie oddziału. Licencja obejmuje ubezpieczenia nieruchomości komercyjnych oraz następstw nieszczęśliwych wypadków. Biuro koreańskiego oddziału Starr jest zlokalizowane w Seulu.

Dyrektorem generalnym oddziału Starr w Korei jest Paul Choi. Menedżer ma ponad 30-letnie doświadczenie w ubezpieczeniach, zdobyte zarówno w sektorze zakładów, jak i brokerów.

– Korea to jeden z największych rynków ubezpieczeń komercyjnych w Azji, a Starr od wielu lat prowadzi działalność w regionie. Mamy nadzieję, że Korea będzie dla Starr dobrym źródłem rentownego wzrostu w zakresie składek ubezpieczeniowych w nadchodzących latach – powiedział Phil Finley, prezes Starr Asia Pacific.

(AM, źródło: PAP Media Room)

Odc. 264 – Ubezpieczenia dla leasingów z perspektywy lidera

0

O ubezpieczeniach dla leasingów z perspektywy lidera w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Wojciech Kmiecicki, dyrektor Biura Klienta Strategicznego i Leasingu, PZU. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.
 
 Dowiesz się:

  • Jakie są aktualnie największe wyzwania w ubezpieczeniach powiązanych z leasingiem?
  • W jakim kierunku zmierza branża?
  • Gdzie można spotkać ekspertów PZU na konferencji „Leasing a ubezpieczenia 2024”?

Zarejestruj się

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Siedmiu przedstawicieli rynku ubezpieczeń preferuje polubowne rozwiązywanie sporów

0
Źródło zdjęcia: KNF

Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, oraz prof. dr hab. Aleksander Chłopecki, prezes Sądu Polubownego przy KNF, wręczyli wyróżnienia laureatom konkursu „Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji”. Większość laureatów reprezentowało rynek ubezpieczeń, choć ich liczba była dużo mniejsza niż w poprzednich latach.

Wyboru podmiotów najbardziej zaangażowanych w proces mediacji dokonała kapituła, w składzie której znaleźli się: zastępca przewodniczącego KNF z upoważnienia przewodniczącego, prezes Sądu Polubownego przy KNF oraz trzech członków Zgromadzenia Ogólnego Arbitrów i Mediatorów Sądu Polubownego przy KNF. Laury otrzymało w sumie 12 przedstawicieli sektora finansowego, z czego siedmiu reprezentowało rynek ubezpieczeń W poprzedniej edycji konkursu było ich 10, w 2022 r. – 12, a w 2021 r. – 10, z tym że zgarnęli oni wszystkie laury w danej edycji.

„Siedmiu wspaniałych”

Wśród nagrodzonych przedstawicieli sektora znalazło się 6 ubezpieczycieli: PZU SA, UNIQA TU, TUW „TUW”, LINK4, TUW PZUW oraz TUZ Ubezpieczenia.

– Jestem niesamowicie dumny, że i w tym roku TUZ otrzymał tę prestiżową nagrodę. Dedykuję ją tym wszystkim pracownikom, którzy od lat angażują się w procesy mediacyjne. To efekt systematycznej pracy, wielu starań, kompromisów i podnoszenia świadomości, czym są mediacje. Niezmiernie mnie cieszy, że znaleźliśmy się wśród nagrodzonych firm ubezpieczeniowych i kapituła doceniła naszą pracę na rzecz mediacji i polubownego rozwiązywania sporów. Jesteśmy pewni, że to właśnie dzięki temu podejściu i wykorzystywanym przez nas kompetencjom większość spraw nie kończy się w sądach, tylko zostaje rozstrzygnięta już na etapie negocjacji – powiedział Dariusz Radaczyński, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód TUZ Ubezpieczenia.

Siódmy laur przypadł Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu.

– W postępowaniach mediacyjnych toczących się przed Sądem Polubownym przy KNF uczestniczymy już od ponad ośmiu lat. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla trudnych spraw z roszczeniami na duże kwoty – mówi Małgorzata Ślepowrońska, prezeska UFG.

Jak podaje Fundusz, w latach 2022–2024 niemal 97% postępowań mediacyjnych z jego udziałem zakończyło się powodzeniem. Dużym ułatwieniem dla obydwu stron jest możliwość korzystania z mediacji w trybie zdalnym. 

Banki depczą po piętach zakładom

Pozostałe wyróżnienia trafiły do przedstawicieli sektora bankowego: PKO BP, BNP Paribas Bank Polska, Banku Ochrony Środowiska, ING Banku Śląskiego oraz polskiego oddziału Raiffeisen Banku.

Konkurs „Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji” promuje polubowne metody rozwiązywania sporów instytucji finansowych z klientami i wskazuje podmioty szczególnie zaangażowane w upowszechnianie mediacji na rynku finansowym.  

O dużym zainteresowaniu polubownymi metodami rozwiązywania sporów, zwłaszcza postępowaniem mediacyjnym, świadczy liczba prowadzonych postępowań w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF. Do końca września 2024 r. do Sądu Polubownego wpłynęło 9381 wniosków o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, a w 8615 sprawach wyrażono na nie zgodę. W zdecydowanej większości przypadków mediacja doprowadziła do osiągnięcia porozumienia satysfakcjonującego dla obu stron sporu. W 2024 r. ponad 83% postępowań mediacyjnych zakończyło się zawarciem ugody. 

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,051FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie