Blog - Strona 26 z 1420 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 26

Suma dobrych nawyków

0
Peter F. Drucker, Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć, tłum. Jerzy Górski, Jerzy Szyfter, Wydawnictwo MT Biznes, cena 74,25 zł

Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital, czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do wszelkich osiągnięć.

Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają tym samym aspiracje – zarówno własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.

Książka Petera F. Druckera Menedżer skuteczny. Efektywności można się nauczyć próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu.

Nie jest to oczywiście podręcznik, ponieważ skuteczność jest raczej kwestią dyscypliny. Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy – pisze autor. Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka – podkreśla.

Peter Drucker jest jednym z czołowych myślicieli praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytetem świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r. Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za ojca współczesnego zarządzania.

Napisana w 1966 r. książka Menedżer skuteczny do dzisiaj uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

UNIQA TFI z miliardem zł aktywów PPK w zarządzaniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po pięciu latach od startu systemu Pracowniczych Planów Kapitałowych UNIQA TFI po raz pierwszy przekroczyło miliard złotych aktywów, którymi zarządza na kontach PPK. Obecnie w programie prowadzonym przez towarzystwo jest już 11 tys. firm i ponad 200 tys. pracowników.

– To dla nas wyjątkowy moment, bo w grupie towarzystw funduszy inwestycyjnych oferujących PPK dołączamy do grona tzw. miliarderów. Osiągnęliśmy mocną, stabilną pozycję rynkową. To także wyraz dużego zaufania, jakim darzą nas zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Ciężko pracujemy, by ich nie zawieść, a wyniki, które generujemy w programie, stawiają nas na pierwszym miejscu na rynku. Od samego początku, czyli od 2019 roku, osiągamy bardzo dobre stopy zwrotu, średnio 128% na wszystkich subfunduszach – mówi Robert Garnczarek, prezes zarządu UNIQA TFI.

UNIQA TFI osiąga też wysokie oceny w zakresie jakości obsługi i wsparcia pracodawców. W ostatnim badaniu satysfakcji towarzystwo otrzymało 4,5 na 5 pkt.

– Naszych klientów wspieramy nie tylko na etapie ofertowania, ale też później w komunikacji do uczestników programu. Wskazujemy, że Pracownicze Plany Kapitałowe praktycznie nie mają wad. Dziś, po pięciu latach, widzimy, że pozwalają osiągać atrakcyjne stopy zwrotu przy bardzo niskich opłatach. Przystępując do programu w wieku 30–40 lat, przy średnich zarobkach na poziomie 6 tys. zł brutto możemy zgromadzić od 145 tys. do ponad 280 tys. zł kapitału w wieku 65 lat – mówi Mateusz Gołąb, członek zarządu UNIQA TFI.

(AM, źródło: UNIQA)

Coface: Niemal 4,5 tysiąca niewypłacalności po 3 kwartałach tego roku

0
Barbara Kamińska

Z danych Coface wynika, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku 4465 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To 95% wszystkich przedsiębiorstw, które podjęły działania insolwencyjne w 2023 roku. Ubezpieczyciel przewiduje, że do końca 2024 r. liczba upadłych firm osiągnie poziom 5 tysięcy.

Wysokie ceny paliwa i energii, koszty działalności, ograniczona liczba zamówień przeznaczonych na eksport czy kondycja ekonomiczna zagranicznych partnerów handlowych to czynniki, które zdaniem Coface spowodowały, że liczba niewypłacalnych polskich firm po trzech kwartałach 2024 r. jest o 23% wyższa niż 12 miesięcy wcześniej. Tak jak w poprzednich latach, większa część wszystkich zgłoszonych niewypłacalności to postanowienia restrukturyzacyjne – stanowią one 96% wszystkich przypadków.

Budownictwo specjalistyczne głównym obszarem upadłości

Niemal 60% niewypłacalności dotyczy budownictwa specjalistycznego. Najbardziej ucierpiały tutaj jednoosobowe działalności, najczęściej instalacyjne, remontowe i ogólnobudowlane. Z problemami zmaga się także sektor transportowy.

– Sytuacja w transporcie jest bardzo zła. Udział firm z sektora TSL w całej populacji niewypłacalnych podmiotów nieustannie wzrasta. Na koniec 2022 roku stanowiły one niecałe 10%, po 2023 roku – 11,6%, zaś po trzech kwartałach 2024 roku ich udział wyniósł 14,2% – mówi Barbara Kamińska, dyrektorka Działu Oceny Ryzyka Coface w Polsce. – Polski transport drogowy był dotychczas liderem usług transportowych w Europie. Niestety wiele sektorów w gospodarkach europejskich pozostaje dalej w recesji lub rozwija się poniżej oczekiwań, co generuje niższy popyt na usługi przewozowe. Wyzwania natury popytowej to jednak tylko wierzchołek góry lodowej – dodaje.

Bez większych zmian pod względem formy prawnej

Tak jak w poprzednich kwartałach i latach, najwięcej upadłości zanotowano w grupie indywidualnych podmiotów – przedsiębiorców (3243). Na drugim miejscu znalazły się spółki z.o.o. (992), a dalej spółki komandytowe (92) i akcyjne (70).

Co czeka nas w kolejnych miesiącach?

Ekonomiści prognozują dalszy wzrost niewypłacalności. Prawdopodobnie do końca roku dotknie ona ok. 5 tysięcy firm.

– Dynamika wzrostu wynagrodzeń pozostanie dodatnia, ale będzie się stabilizować na jednocyfrowych poziomach. Inwestycje w aktywa trwale będą miały rosnący udział we wzroście gospodarczym kosztem konsumpcji prywatnej – przewiduje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce i w Regionie Europy Centralnej. – Wzrost inwestycji, zwłaszcza w ramach środków unijnych, jest oczekiwany przez branżę budowlaną, która odnotowuje znaczny spadek aktywności od początku tego roku. Niewypłacalności w budownictwie zwiększyły się aż o 47%, a zakładając, że od momentu przetargów do realizacji kontraktów musi minąć określony czas, branża ta nadal będzie jednym z niechlubnych liderów wzrostu postępowań także w kolejnych raportach niewypłacalności – podsumowuje. 

(AM, źródło: Coface)

SPBUiR: Co ostatnio orzekły sądy w kwestii działalności brokerów?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 października odbędzie się szkolenie online „Przegląd najnowszego dorobku orzeczniczego sądów cywilnych i administracyjnych związanego z działalnością brokerów – umowa brokerska, kurtaż, pełnomocnictwa, udział w zawieraniu umów ubezpieczenia, nadzór KNF”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi Bartosz Wojno, radca prawny, Łyszkiewicz Tarasiuk Kancelaria Radców Prawnych.

Agenda:

  1. Orzecznictwo sądów cywilnych mające znaczenie dla działalności brokerskiej
  2. udział brokera w zawieraniu i wykonywaniu umowy ubezpieczenia
  3. umowa brokerska i wynagrodzenie brokera
  4. kwestia pełnomocnictwa udzielonego brokerowi
  5. Orzecznictwo sądów administracyjnych mające znaczenie dla działalności brokerskiej
  6. cofnięcie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej w kontekście braku obowiązkowego ubezpieczenia OC brokera
  7. rozumienie i stosowanie przesłanki obowiązku działania przez dystrybutora zgodnie z najlepiej pojętym interesem klienta
  8. rękojmia należytego wykonywania czynności brokerskich

Szkolenie odbędzie się w godz. 11.00–15.00.

Rejestracja

(AM, źródło: SPBUiR)

Vienna Insurance Group świętuje 30-lecie giełdowego debiutu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 października minęło 30 lat od debiutu Vienna Insurance Group – wówczas jeszcze pod nazwą Wiener Städtische Versicherung – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Wiedniu. Dostęp VIG do rynków kapitałowych w znacznym stopniu wsparł jej rozwój, w efekcie którego grupa stała się wiodącym graczem na rynku ubezpieczeń w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Akcje uprzywilejowane zostały wyemitowane w momencie IPO 30 lat temu. W 2005 r. zostały zamienione na akcje zwykłe. Dało to podstawę do włączenia w tym samym roku do rynku podstawowego na wiedeńskim parkiecie oraz ATX, najważniejszego indeksu Wiener Börse, obliczanego na podstawie notowań 21 największych spółek obecnych na tej giełdzie.

– VIG wykorzystała wpływy z podwyższenia kapitału przede wszystkim na finansowanie dalszego wzrostu grupy w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie zapewniła sobie pozycję lidera rynku. Historia sukcesu VIG w obecnej formie nie byłaby możliwa bez dostępu do rynku kapitałowego – powiedział Hartwig Löger, CEO VIG.

W pierwszym roku notowań na giełdzie VIG była obecna w sześciu krajach. W 2005 r. już w 15, a obecnie działa w 30 krajach.

Od 2005 r. VIG posiada rating A+ ze stabilną perspektywą międzynarodowej agencji ratingowej Standard & Poor’s, co czyni ją jedną z najlepiej ocenianych firm w ATX i tym samym pozycjonuje jako atrakcyjny emitent obligacji. W 2021 r. VIG została pierwszą firmą ubezpieczeniową w Europie, która wyemitowała benchmarkową obligację zrównoważonego rozwoju.

(AM, źródło: VIG)

Global Data: Czy klienci są gotowi na AI?

0
Źródło zdjęcia: Canva

Technologia staje się coraz bardziej niezbędna w branży ubezpieczeniowej, gdzie wykorzystuje się sztuczną inteligencję i internet rzeczy do wzmocnienia doświadczenia użytkownika albo oferuje się produkty powiązane z technologią, takie jak ubezpieczenia cyber i parametryczne.

Na tym tle znaczny odsetek klientów jest otwartych na kontakt ze sztuczną inteligencją w sprawie polisy ubezpieczeniowej, nawet w tak stresującej sytuacji, jak zgłaszanie szkody – stwierdza wiodąca firma analityczna Global Data.

Ankieta konsumencka wśród klientów ubezpieczeniowych poświęcona nowym trendom wykazała, że ponad jedna trzecia (39%) respondentów będzie się czuła dosyć lub bardzo spokojna o wynik zgłoszenia swojej szkody, gdy o wypłacie będzie decydować narzędzie oparte na AI. Wyniki ankiety (za III kw. 2024 r.) przeprowadzonej w 11 krajach, w której udział wzięło 5520 respondentów, omawiano na zorganizowanej przez Global Data konferencji „Wspieranie innowacji w ubezpieczeniach”.

– AI jest obecnie najważniejszym tematem technologicznym w branży ubezpieczeniowej. Dane z ankiety wskazują, że znaczna część konsumentów w najbardziej liczących się krajach na świecie jest przygotowana na interakcje z narzędziami AI. Znacznie ponad jedna trzecia jest spokojna o wykorzystywanie AI w procesie likwidacji szkód, więc ubezpieczyciele, którzy z powodzeniem wprowadzają takie narzędzia, będą się pozytywnie odróżniać od konkurencji – skomentował Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Dane różnią się w zależności od kraju, czego ubezpieczyciele muszą być świadomi, wprowadzając nowe produkty i funkcje w różnych regionach. Niemniej jednak wyniki pokazują, że wystarczająco dużo klientów jest już otwartych na interakcje z AI, aby warto było w nią inwestować. Technologia jest jeszcze w powijakach w branży ubezpieczeniowej i wiele chatbotów frustruje klientów, ale nawet w Australii (gdzie klienci okazali się najbardziej nieufni) ponad 20% jest otwartych na tę technologię.

AC

AGRO Ubezpieczenia uruchomiło forum dla agentów 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AGRO Ubezpieczenia – forum dla Agentów to nowe forum dyskusyjno-informacyjne dla pośredników oferujących produkty AGRO Ubezpieczenia. Ma ono umożliwić błyskawiczną wymianę wiedzy, informacji i ciekawostek o produktach oraz samym towarzystwie.

– Wspólnie będziemy tworzyć przestrzeń dla osób otwartych na rozwój, powiększanie portfela ubezpieczeń oraz dbanie o spokojny sen naszych klientów. Bądźcie z nami, śledźcie nasze aktualności i współpracujcie z naszym zespołem, abyśmy wspólnie osiągali wyznaczone cele – powiedziała Anna Olifierczuk, dyrektorka zarządzająca ds. Produktów i Sprzedaży AGRO Ubezpieczenia.

Obecni na forum przedstawiciele firmy odpowiadają na pytania, prowadzą #AGROLive, prezentują produkty, a także przedstawiają wszystkich regionalnych dyrektorów sprzedaży – wraz z numerami telefonów i adresami e-mail. Platforma działa pod nazwą AGRO Ubezpieczenia – forum dla Agentów i liczy już 580 członków. Aby dołączyć do zamkniętej grupy, należy wysłać zgłoszenie lub zostać zaproszonym oraz podać numer RAU. Przyjęcie do grupy następuje maksymalnie w ciągu jednego dnia roboczego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Nowela komunikacyjna z podpisem prezydenta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 października prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Nowe regulacje wprowadzają szereg istotnych zmian, m.in. definiują pojazd i jego ruch oraz podnoszą limity w komunikacyjnych polisach OC.

Projekt implementuje do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2118 z dnia 24 listopada 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2009/103/WE w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności (tzw. dyrektywa komunikacyjna). Ponadto dostosowuje krajowe przepisy do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 21 grudnia 2021 r. w sprawie C-428/20. Te przepisy wprowadzą nową definicję „pojazdu” oraz regulację pojęcia „ruchu pojazdu”.

Wyższe limity w OC

Podpisany przez prezydenta akt przewiduje podwyższenie minimalnych wysokości sum gwarancyjnych w OC ppm. Ich nowe, wyższe poziomy będą wynosić:

  • 6,45 mln euro w przypadku szkód na osobie w odniesieniu do jednego wypadku bez względu na liczbę osób poszkodowanych lub 1,3 mln euro w odniesieniu do jednej osoby poszkodowanej,
  • 1,3 mln euro w przypadku szkody majątkowej w odniesieniu do jednego wypadku bez względu na liczbę osób poszkodowanych.

Nowelizacja dyrektywy komunikacyjnej przewiduje, że w odniesieniu do państw, które nie przyjęły euro, kwoty minimalne przelicza się na ich walutę krajową, stosując kurs wymiany obowiązujący na dzień 22 grudnia 2021 r., opublikowany w „Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej”. Dlatego wymienione w projekcie minimalne sumy gwarancyjne w OC ppm. zostały określone w złotych (wg kursu wymiany euro z 22.12.2021 r. w wysokości 4,6320 zł) i wynoszą:

  • w przypadku szkód na osobie – 29 876 400 zł w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte ubezpieczeniem bez względu na liczbę poszkodowanych;
  • w przypadku szkód w mieniu – 6 021 600 złotych w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte ubezpieczeniem bez względu na liczbę poszkodowanych.

Roszczenia na jednolitym formularzu

Nowelizacja wprowadza również regulacje umożliwiające poszkodowanym lub uprawnionym dochodzenie odszkodowania z tytułu OC ppm. w miejscu ich zamieszkania lub siedziby, niezależnie od wypłacalności ubezpieczyciela. Zgodnie z postanowieniami aktu Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny będzie organem odpowiedzialnym za wypłatę odszkodowań poszkodowanym lub uprawnionym do odszkodowania w wyniku zdarzeń zaistniałych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku niewypłacalności ubezpieczyciela. W celu realizacji tego zadania w ramach UFG zostanie wyodrębniony fundusz do spraw niewypłacalności. Natomiast Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych będzie odpowiadać za wypłaty dotyczące zdarzeń zaistniałych na terytorium innego państwa członkowskiego albo państwa trzeciego w przypadku niewypłacalności zakładu.

Nowe przepisy przewidują też wprowadzenie zaświadczeń o historii roszczeń z OC ppm. w formie jednolitego formularza dla wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej.

UFG zapłaci w razie wyczerpania sumy gwarancyjnej

W związku z wyrokiem TSUE w sprawie C-428/20 nowelizacja przewiduje wprowadzenie regulacji w przypadku wyczerpania sumy gwarancyjnej w OC ppm. i OC rolników. Odpowiedzialność Funduszu zostanie ograniczona do zdarzeń szkodowych mających miejsce w okresie od dnia 11 grudnia 2009 r. do dnia 10 czerwca 2012 r., do wysokości sumy gwarancyjnej, o której mowa odpowiednio w art. 36 ust. 1 albo art. 52 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, ustalonej na dzień zgłoszenia roszczenia.

Ponadto nowelizacja wprowadza nowe regulacje w zakresie pojazdu wysyłanego z jednego państwa członkowskiego do drugiego, a także przepisy przejściowe.

Nowela wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem art. 1 pkt. 3 i pkt. 16 lit. b, które wejdą w życie z dniem 24 lipca 2025 r. Są to regulacje dotyczące zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia – data ich wejścia w życie wynika z przepisów UE.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Tomasz Tarkowski w zarządzie PZU SA od 4 listopada

0
Tomasz Tarkowski

15 października rada nadzorcza PZU SA zmieniła wcześniejszą uchwałę w sprawie powołania Tomasza Tarkowskiego na stanowisko członka zarządu spółki. Zmiana dotyczy terminu powołania menedżera do władz zakładu.

Zgodnie z nową uchwałą Tomasz Tarkowski zostaje powołany w skład zarządu PZU SA od dnia 4 listopada tego roku na okres wspólnej kadencji obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025. Pierwotnie miało to nastąpić od dnia 2 grudnia 2024 r. Uchwała weszła w życie z chwilą podjęcia.

Tomasz Tarkowski został powołany w skład zarządu PZU SA decyzją rady nadzorczej z 28 sierpnia tego roku. Więcej w artykule na portalu GU.

(AM, źródło: PZU)

Agenci ciekawi, ale nieufni wobec nowych technologii?

0
Źródło zdjęcia: Canva

Agencja badawcza ARC Rynek i Opinia, przy wsparciu CUK Ubezpieczenia, zakończyła pierwsze w Polsce badanie agentów ubezpieczeniowych. W badaniu udział wzięło ponad 600 agentów z całego kraju. Analiza pozwoliła na diagnozę w kluczowych obszarach produktowych, sprzedażowych, technologicznych, szkoleniowych i marketingowych.

Badanie ujawniło potrzeby, obawy oraz pożądane kierunki rozwoju. Niektóre wyniki okazały się zaskakujące.

Odkrywamy nowe potrzeby agentów

Badanie trwało dwa miesiące, a internetowa ankieta składała się z 30 pytań, które obejmowały pięć kluczowych obszarów. Agenci odpowiadali m.in. na pytania dotyczące preferencji zakupowych klientów, potrzeb sprzedażowych, oceny działań marketingowych, roli nowych technologii oraz preferencji dotyczących szkoleń. W ankiecie wzięło udział ponad 600 osób, co pozwoliło na wyciągnięcie konstruktywnych wniosków.

– Cieszymy się, że tak wielu agentów i agentek wypełniło ankietę. Dziękujemy za frekwencję i zaangażowanie, pozyskaliśmy bardzo wartościowy materiał. Wiele z odpowiedzi ujawniło nieznane nam dotąd oczekiwania agentów. To bardzo cenne źródło informacji, z którym warto się zapoznać – mówi Grzegorz Sygnowski, kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

Agenci nieufni wobec nowych technologii? Czas na zmiany

W obszarze produktowym badanie wykazało m.in, że najczęściej kupowane przez klientów polisy obejmują ubezpieczenia komunikacyjne, nieruchomości oraz turystyczne. Zaskoczeniem był wysoki odsetek przysłowiowych „travelek”, które wyprzedziły polisy życiowe – różnica wynosiła aż 20 pkt. proc.

Ankietowani agenci wskazali również, że najchętniej sprzedawaliby polisy nieruchomości i życiowe, a dopiero w dalszej kolejności komunikacyjne, firmowe, turystyczne i zdrowotne. Polisy rolne zamykają zestawienie.

Niemałą niespodziankę sprawiły informacje o preferowanych kanałach sprzedaży. Ponad 70% badanych wskazało na bezpośrednią sprzedaż w biurze. Na kolejnych miejscach znalazła się dystrybucja przez telefon (46%) oraz bezpośrednio u klienta (30%).

Kanały internetowe, takie jak komunikatory, media społecznościowe czy strona www, nie przekroczyły 20% wskazań. Mimo to 70% agentów dostrzega rosnące znaczenie sprzedaży internetowej, choć jednocześnie wymieniają oni konkurencję z innymi agentami (51%) oraz ceny ubezpieczeń (40%) jako największe wyzwania.

– Spodziewaliśmy się pewnych wyników, jednak zaskakująca jest świadomość agentów dotycząca migracji klientów do kanałów internetowych, przy jednoczesnej rezerwie wobec rozwoju sprzedaży online. To sygnał, że w tej dziedzinie jest jeszcze sporo do zrobienia – dodaje Marcin Dyliński, członek zarządu ds. marketingu i e-commerce w CUK Ubezpieczenia.

Nowoczesny marketing? Tak, ale z odpowiednim wsparciem

Wyniki badania dotyczące marketingu również dostarczyły ciekawych wniosków. Agenci są świadomi obecności klientów w sieci i najczęściej promują swoje usługi za pomocą mediów społecznościowych oraz stron internetowych (40%). Doceniają także wsparcie w postaci gotowych materiałów i szkoleń oferowanych przez partnerów biznesowych.

Zaskakująca jest jednak deklaracja prawie 30% agentów, którzy odpowiedzieli, że nie prowadzą żadnych działań marketingowych. Taki wynik koreluje ze wskazaniami rekomendacji oraz poleceń (65%) jako skutecznych działań w pozyskaniu nowych klientów.

– Wyniki badania w obszarze marketingu pokazują obraz profesjonalnego agenta, który potrzebuje wsparcia w prowadzeniu kampanii marketingowych. Z pogłębionych wyników dowiadujemy się, że agenci cenią każdy aspekt współpracy, który pozwala im zaoszczędzić czas i skupić się na tym, co najważniejsze – wysokiej jakości usługach – dodaje Marcin Dyliński.

Wyniki dostępne dla wszystkich – pobierz pełny raport

Premiera i wyniki badań będą omawiane podczas III Kongresu Multiagentów, 11–12 października. Od 11 października Raport będzie dostępny do pobrania na specjalnej stronie internetowej.

– Zgodnie z deklaracjami udostępnimy wyniki badań. Mamy nadzieję, że przeprowadzona analiza przyczyni się do wspólnego tworzenia przyjaznego świata ubezpieczeń – mówi Marcin Dyliński.


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,050FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie