Francuski bank Société Générale będzie mógł korzystać z gwarancji Korporacji Ubezpieczeń Kredytowych, udzielając finansowania polskim firmom na projekty związane z zieloną transformacją oraz kredytując polskich eksporterów. Umowę w tej sprawie podpisali w Warszawie ze strony KUKE prezes Janusz Władyczak i wiceprezeska Katarzyna Kowalska, a ze strony banku Krzysztof Dąbrowiecki, dyrektor generalny Société Générale SA Oddział w Polsce, oraz Albina Rosenkranz, współkierująca Departamentem Rozwoju i Strukturyzowanego Finansowania Eksportu w Oddziale Société Générale we Frankfurcie.
– Rosnące napięcia geopolityczne i coraz bardziej wymagające warunki działania dla biznesu to decydujący argument za przyspieszeniem transformacji klimatycznej polskiej gospodarki. To przełoży się na zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego kraju, a lokalnym firmom zapewni zieloną energię, ułatwiając im zachowanie konkurencyjności na międzynarodowych rynkach. Sprostanie wyzwaniu transformacji jest jednak niemożliwe bez zaangażowania krajowego sektora finansowego oraz funduszy z zagranicy. Cieszymy się, że tak silna kapitałowo grupa jak Société Générale, mająca duże doświadczenie w finansowaniu przedsięwzięć związanych z transformacją energetyczną we Francji i na świecie, aktywnie włącza się w proces przemian polskiej gospodarki na rzecz neutralności klimatycznej. Naturalnie nasza wspólna oferta dla polskich eksporterów pomoże im przezwyciężyć rosnący protekcjonizm w handlu międzynarodowym – skomentował Janusz Władyczak.
Współpraca Société Générale z KUKE rozszerzy zakres rozwiązań, które mogą być oferowane klientom banku w Polsce dzięki jego globalnej sieci i doświadczeniu w zakresie finansowania eksportu i projektów.
– Podpisanie umowy ramowej stanowi kamień milowy we współpracy między KUKE i Société Générale w celu osiągnięcia synergii w zapewnianiu wsparcia polskim firmom, które wnoszą znaczący wkład w łagodzenie zmian klimatycznych. Chcemy wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak KUKE, przyczynić się do transformacji, która jest zarówno proaktywna, jak i odpowiedzialna, wspierając naszych klientów i realną gospodarkę w dążeniu do neutralności klimatycznej – dodał Krzysztof Dąbrowiecki.
„Z małą pomocą Rankomatu” – pod takim hasłem porównywarka wprowadza nową platformę komunikacyjną. Podkreśla ona połączenie samodzielności użytkowników na stronie internetowej porównywarki z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych agentów serwisu.
Kampania stawia na budowanie zaufania i przełamywanie barier związanych z samodzielnym wyborem ubezpieczenia online. Rankomat zarówno oferuje szeroką gamę produktów ubezpieczeniowych, jak i zapewnia użytkownikom wsparcie agentów i zakup optymalnie dobranej polisy.
– W wielu codziennych sytuacjach pragniemy mieć kontrolę nad własnymi decyzjami, chcemy mieć sprawczość. Z naszych badań wynika, że klienci cenią sobie możliwość podejmowania decyzji, ale często potrzebują potwierdzenia, że ich wybór jest najlepszy. I tutaj pojawia się Rankomat – cichy partner, który wspiera użytkowników w tym procesie. Dzięki nam klienci czują się jak eksperci, mają poczucie kontroli, a dodatkowo zawsze mogą liczyć na pomoc certyfikowanych agentów ubezpieczeniowych Rankomatu – mówi Łukasz Wyrzykowski, CMO Rankomatu.
Pierwsza kampania 360 w ramach nowej platformy dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych i obejmie telewizję (spoty 30” i 15”), internet (materiały wideo krótkie i długie formy, kreacje performance, www), a także media społecznościowe. Za produkcję wideo odpowiada dom produkcyjny Film Reaktor.
– Wiemy, jak ważne dla naszych klientów jest wsparcie agentów ubezpieczeniowych. Dlatego w kampaniach reklamowych postawiliśmy na realistyczne i lekko zabawne historie z życia, związane z ubezpieczeniami. Nasi bohaterowie z dumą opowiadają o samodzielnym zakupie najlepszego ubezpieczenia, potwierdzając po chwili, że mogli w tym procesie liczyć na małą pomoc agenta rankomat.pl, który podpowiedział najlepszą ofertę czy doskonale dobrane rozwiązania – komentuje Michał Gołota, Head of Brand Strategy & Communication Rankomatu.
Wraz z nową platformą porównywarka wprowadza dżingiel, który będzie towarzyszył działaniom komunikacyjnym marki. Jego twórcą jest artysta Stanisław Bukowski, reprezentowany przez spółkę Agora Książka i Muzyka.
Za opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej Rankomat odpowiada agencja 180heartbeats + Jung von Matt, która rozpoczyna współpracę z porównywarką. W ostatnim czasie Rankomat przeprowadził również przetarg na obsługę mediową. Marka postawiła na współpracę z agencją mediową Spark Foundry, który odpowiada za strategię mediową oraz pozostałe działania komunikacyjne marki.
Pierwsze efekty kampanii można zobaczyć w najnowszym spocie, dostępnym już w telewizji, social mediach i internecie.
Unilink rozpoczął współpracę z fundacją Rak’n’Roll, dołączając do programu „Dzień na U”. W ramach tej inicjatywy multiagencja zwiększy swoje zaangażowanie w promowanie zdrowego trybu życia oraz profilaktyki zdrowotnej wśród pracowników.
– „Dzień na U” to dla Unilink kontynuacja dwóch rzeczy – naszej kultury organizacyjnej DBAM oraz wprowadzonej w zeszłym roku akcji „Zacznij od siebie i zaDBAJ o swoje życie i zdrowie”. Chcemy długofalowo dbać o zdrowie naszych pracowników, szerząc świadomość profilaktyki, zdrowego trybu życia, a także wiedzę ubezpieczeniową – mówi Iwona Piwowarska-Olbert, dyrektorka Sieci Własnej Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie Unilink, odpowiedzialna za współpracę z Fundacją Rak’n’Roll. – Inicjatywa „Dzień na U” doskonale wpisuje się w powyższe idee – najnowsze prognozy zachorowalności na nowotwory są alarmujące – wierzymy, że badając się regularnie, możemy dać sobie i swoim pracownikom szanse na wyleczenie, i że jest to doskonałe uzupełnienie promowanego przez nas planu A (wiedza i profilaktyka) i planu B (ubezpieczenie). Bo tylko wtedy możemy kompleksowo zadbać o swoje zdrowie i życie – wyjaśnia.
Organizacje, które przystępują do programu „Dzień na U”, zapewniają swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie czasu wolnego czy zorganizowanie badań na terenie firmy.
2,3 mld dolarów – takiej kwoty strat netto spowodowanych niedawnymi pożarami lasów w Los Angeles spodziewa się Lloyd’s of London – podał Reuters.
Agencja przypomina, że również inni potentaci globalnego rynku ubezpieczeniowego i reasekuracyjnego spodziewają się dużych obciążeń z tytułu styczniowego żywiołu, w którym zginęło ponad dwadzieścia osób. Munich Re wstępnie szacuje wartość roszczeń z powyższego tytułu na 1,2 mld euro. Prognoza Hannover Re mówi o 700 milionów euro, natomiast AXA spodziewa się obciążeń w wysokości około 100 mln euro.
Lloyd’s poinformował, że szacowane straty nie zostały uwzględnione we wstępnych wynikach za 2024 r. które firma opublikowała 10 marca. Ubiegłoroczny przypis składki wzrósł o 6,5% r/r, do 55,5 miliardów funtów, głównie dzięki rozwojowi w działach majątkowych i reasekuracji. Zysk z działalności ubezpieczeniowej Lloyd’s spadł o 10% do 5,3 mld funtów. Wskaźnik łączony (combined ratio) pogorszył się z 84% w 2023 roku do 86,9% rok później.
Francuskie gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa i władze lokalne będą się mierzyć z niebotycznie rosnącymi kosztami ubezpieczeń, jeśli kraj nie zdoła zaadaptować się do zmian klimatycznych – ostrzega rząd. Koszty katastrof klimatycznych mogą ulec podwojeniu w ciągu 30 lat, osiągając w sumie 143 mld euro.
Minister środowiska, Agnès Pannier-Runacher określiła zmiany klimatyczne jako „namacalną rzeczywistość”, sprawiającą, że niektórzy obywatele nie będą w stanie uzyskać ubezpieczenia. Przez ostatnie dwie dekady francuska branża ubezpieczeniowa doświadczała coraz kosztowniejszych szkód, podczas gdy ekstremalna pogoda powodowała susze, wichury i pożary. Stąd wątpliwości, czy obecny system odszkodowawczy jest zrównoważony, i obawy, że niektórzy ubezpieczyciele po prostu wycofają się z obszarów wysokiego ryzyka.
O generatywnej AI w ubezpieczeniach w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Łukasz Marczyk, dyrektor zarządzający w Accenture w Polsce. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.
Dowiesz się:
Czym generatywna sztuczna inteligencja różni się od innych dotychczas wdrażanych technologii?
Czy warto się zająć wdrożeniem AI już teraz, czy lepiej poczekać?
Jak uwolnić potencjał generatywnej AI w ubezpieczeniach?
6 i 7 marca odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Rady Naukowej TUW PZUW, złożonej z wybitnych ekspertów w dziedzinie medycyny, prawa medycznego oraz zarządzania podmiotami leczniczymi. Spotkanie zainaugurował i poprowadził przewodniczący rady, prof. dr hab. n. med. Mirosław Wielgoś. Uczestnicy posiedzenia omówili m.in. status projektu Szpital 360 oraz plan działalności edukacyjnej TUW PZUW.
W planach towarzystwa jest uruchomienie studiów podyplomowych skierowanych do osób zarządzających jakością i bezpieczeństwem leczenia w podmiotach leczniczych. Kierunek ten umożliwi zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie:
bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem działalności leczniczej,
przepisów prawa medycznego,
odpowiedzialności cywilnej i karnej personelu medycznego,
systemów zarządzania jakością w ochronie zdrowia,
ubezpieczeń opieki zdrowotnej,
organizacji i zarządzania ryzykiem działalności leczniczej w Polsce i na świecie.
Uczestnikami studiów będą mogły być osoby z tytułem magistra (lub równoważnym) bądź licencjata, reprezentujące zawody medyczne (lekarze, pielęgniarki, położne), prawnicy oraz menadżerowie z branży medycznej.
Program obrad RN skupiał się w dużej mierze na poprawie jakości i bezpieczeństwie leczenia w szpitalach. Poruszono m.in. tematu Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych.
Drugą część spotkania były warsztaty „Wzajemność w ubezpieczeniach”, podczas których przedstawiciele ubezpieczyciela, rada oraz lekarze i menedżerowie ochrony zdrowia, a także eksperci od zarządzania ryzykiem medycznym rozmawiali o idei wzajemności w ubezpieczeniach podmiotów leczniczych.
Całość wydarzenia koordynował Piotr Daniluk, dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem Medycznym TUW PZUW.
Bankowy Fundusz Gwarancyjny obchodzi w 2025 roku 30-lecie swojego istnienia. W związku z tym przyjął strategię działania na lata 2025–2030. Jest to pierwszy taki dokument w historii firmy. W „Strategii 2030. RozwijaMY BFG by chronić środki deponentów” znalazł się punkt dotyczący ubezpieczeń.
Strategia Funduszu obejmuje pięć obszarów planowanych działań. Jednym z elementów pierwszego z nich, zatytułowanego „Wzmocnimy naszą zdolność do reagowania na zagrożenia w sektorze finansowym” ma być budowanie kompetencji w obszarze resolution w sektorze ubezpieczeń.
BFG przypomniał, że na podstawie unijnej dyrektywy IRR w ciągu najbliższych lat zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji zostaną objęte nowymi obowiązkami związanymi z restrukturyzacją i uporządkowaną likwidacją. Fundusz zadeklarował, że będzie wspierał instytucje sieci bezpieczeństwa, w szczególności Ministerstwo Finansów, pozostając w gotowości do współpracy w ramach prac nad przepisami prawa krajowego związanymi z tą dyrektywą. Ponadto będzie kontynuować zaangażowanie w prace EIOPA nad projektami standardów technicznych i wytycznych do IRR, uwzględniając polską specyfikę.
Fundusz zamierza także systematycznie pogłębiać swoje kompetencje w obszarze ubezpieczeń, żeby docelowo osiągnąć gotowość do stosowania regulacji prawnych związanych z restrukturyzacją i uporządkowaną likwidacją, jeżeli ustawodawca wyznaczy mu taką rolę.
Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 7 marca jednogłośnie wyraziła zgodę, aby Zbigniew Jęksa został prezesem zarządu TUW-Cuprum, towarzystwa należącego do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź.
Zbigniew Jęksa został powołany na stanowisko szefa zakładu 12 listopada ubiegłego roku. Menedżer jest związany z rynkiem ubezpieczeń korporacyjnych od ponad 30 lat. Pracował m.in w takich firmach, jak Allianz, AXA, UNIQA, InterRisk, gdzie odpowiadał za obszary produktowe i sprzedażowe. Z wykształcenia jest magistrem ekonomii (Politechnika Radomska) i magistrem wychowania fizycznego (AWF Warszawa). Ukończył też studia doktoranckie w zakresie zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie jest wykładowcą na studiach podyplomowych.
Diagnostyka obrazowa to dziś nie tylko standard w medycynie, ale także istotny element strategii zdrowotnych w pakietach ubezpieczeniowych. Dzięki zaawansowanym metodom obrazowania lekarze mogą wykrywać nawet subtelne zmiany chorobowe na wczesnym etapie, co przekłada się na skuteczność leczenia i optymalizację usług opieki zdrowotnej.
To z kolei otwiera nowe możliwości dla brokerów, którzy poszukują wartościowych benefitów dla klientów korporacyjnych.
Jak działa diagnostyka obrazowa?
Obrazowanie medyczne obejmuje zestaw badań, które wykorzystują różne metody fizyczne, takie jak pole magnetyczne, promieniowanie rentgenowskie czy ultradźwięki, aby uzyskać szczegółowy wgląd w struktury organizmu. Nowoczesne technologie pozwalają na uwidocznienie nie tylko tkanek, ale także funkcji narządów, co ma kluczowe znaczenie w diagnostyce wielu schorzeń, od zmian nowotworowych po choroby układu nerwowego.
– Rozwój cyfrowych narzędzi diagnostycznych pozwala nam nie tylko na szybszą analizę badań, ale także na lepszą integrację systemów medycznych. Dzięki temu lekarze mogą sprawnie konsultować wyniki, a pacjenci mają dostęp do swojej dokumentacji medycznej w aplikacji mojePZU.
Widzimy potencjał w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wspierania diagnostyki – to technologia, która w przyszłości znacząco przyspieszy wykrywanie schorzeń i personalizację leczenia – mówi Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.
Zaawansowana diagnostyka umożliwia precyzyjne rozpoznanie szerokiego spektrum patologii, w tym:
zmian nowotworowych i przerzutów,
złamań, zwyrodnień i uszkodzeń stawów,
stanów zapalnych i torbieli,
martwicy i zmian degeneracyjnych,
nieprawidłowości w układzie krążenia i nerwowym.
Dzięki temu obrazowanie znajduje zastosowanie w takich dziedzinach, jak neurologia, onkologia, ortopedia czy pulmonologia, umożliwiając szybkie wdrożenie skutecznej terapii.
Diagnostyka obrazowa a oferta ubezpieczeniowa
Współczesne pakiety zdrowotne coraz częściej uwzględniają szeroki zakres badań obrazowych. Firmy, które dbają o dobrostan swoich pracowników, chętnie korzystają z ofert zapewniających dostępność terminów oraz nowoczesne rozwiązania diagnostyczne.
– Brokerzy i partnerzy korporacyjni odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu klientom dostępu do nowoczesnej diagnostyki obrazowej. W PZU Zdrowie widzimy rosnące zapotrzebowanie na usługi zdrowotne w ramach pakietów grupowych, dlatego konsekwentnie poszerzamy ofertę dla firm i instytucji.
W 2025 r. planujemy dalsze inwestycje w infrastrukturę diagnostyczną oraz wdrożenie nowych rozwiązań telemedycznych, które zwiększą dostępność badań dla pracowników i ich rodzin – podkreśla Tomasz Łakomy, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w PZU Zdrowie.
Dzięki rozbudowanej sieci pracowni diagnostycznych PZU Zdrowie oraz cyfrowym narzędziom do zarządzania usługami medycznymi brokerzy mogą oferować klientom elastyczne rozwiązania dostosowane do potrzeb firm i ich pracowników.
– Dla brokerów i naszych partnerów biznesowych kluczowe jest oferowanie klientom wartości dodanej. Dlatego rozwijamy diagnostykę obrazową jako jeden z najważniejszych elementów kompleksowej opieki zdrowotnej. Firmy oczekują nie tylko konkurencyjnych cen, ale także możliwie sprawnej realizacji badań i wysokiej jakości obsługi. W odpowiedzi na te potrzeby intensywnie inwestujemy w rozwój własnej sieci placówek oraz optymalizację procesów rezerwacyjnych, dzięki czemu możemy zapewnić wygodny dostęp do badań w całej Polsce – dodaje Tomasz Łakomy.
Podsumowanie
Rozwój diagnostyki obrazowej nie tylko podnosi jakość opieki zdrowotnej, ale również zmienia sposób myślenia o ubezpieczeniach zdrowotnych. Nowoczesne technologie diagnostyczne pozwalają na skrócenie czasu diagnozy i zwiększenie efektywności leczenia. Brokerzy, którzy dostrzegą potencjał diagnostyki obrazowej w ofertach zdrowotnych, mogą zaoferować swoim klientom rozwiązania o realnej wartości zdrowotnej i biznesowej.
Dzięki współpracy z PZU Zdrowie brokerzy zyskują dostęp do nowoczesnej infrastruktury, elastycznych pakietów zdrowotnych oraz cyfrowych narzędzi ułatwiających zarządzanie opieką medyczną. Diagnostyka obrazowa nie jest już tylko narzędziem medycznym – to fundament dobrze skonstruowanej oferty ubezpieczeniowej.
– Naszą ambicją jest budowanie kompleksowego ekosystemu diagnostycznego. Inwestujemy w technologie, rozwijamy sieć placówek i wdrażamy rozwiązania, które podnoszą jakość obsługi pacjentów i partnerów biznesowych. Obecnie w sieci PZU Zdrowie działa ponad 40 pracowni diagnostyki obrazowej i planujemy jej dalsze poszerzanie – podsumowuje Weronika Dejneka.
Rezonans magnetyczny (MRI) – niezastąpione narzędzie do oceny tkanek miękkich, takich jak mózg, rdzeń kręgowy czy stawy. Pozwala uzyskać trójwymiarowy obraz narządów bez użycia promieniowania jonizującego.
Tomografia komputerowa (TK) – precyzyjna metoda obrazowania zarówno narządów wewnętrznych, jak i struktur kostnych. Może być stosowana z kontrastem, co poprawia widoczność naczyń krwionośnych i zmian patologicznych.
Rentgen (RTG) – podstawowa technika stosowana głównie w diagnostyce układu kostno-stawowego oraz płuc. Niezbędna w przypadku podejrzenia złamań czy chorób płucnych.
Ultrasonografia (USG) – badanie wykorzystujące fale ultradźwiękowe do oceny narządów w czasie rzeczywistym. Znajduje zastosowanie m.in. w diagnostyce jamy brzusznej, układu sercowo-naczyniowego i ciąży.
Mammografia – kluczowe badanie profilaktyczne w wykrywaniu raka piersi, umożliwiające identyfikację zmian nowotworowych na wczesnym etapie.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.