Blog - Strona 3 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Skup się na tym, co najważniejsze w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Odpowiedź na pytanie, jak maksymalizować efekty sprzedaży i zarabiać więcej, jest niezwykle prosta. Sprzedawcy zarabiają więcej, kiedy poświęcają większość swojego czasu na rzeczy wartościowe, i zarabiają mniej, kiedy poświęcają większość swojego czasu na rzeczy mniej wartościowe.

Osoby zajmujące się sprzedażą ubezpieczeń, które w każdej minucie każdego dnia koncentrują się na efektywnych działaniach, w końcu docierają na sam szczyt, sprzedając dużo i wiele zarabiając. Sprzedawcy, którzy marnują swój czas na działania drugorzędne, rzadko kiedy osiągają coś znaczącego, nawet jeśli pracują dla najlepszych firm z najlepszymi produktami na najlepszych rynkach.

Niezależnie od stażu i etapu, na którym jesteś, skoncentruj się na najlepszych klientach. Wcześniej lub później zauważysz, że „mielenie” przeciętnych klientów powoduje kilka negatywnych efektów. To oni najczęściej, gdy mają okrojony budżet, rezygnują z ubezpieczenia. To przeciętny klient zabiera dużo czasu, ponieważ szuka najtańszego rozwiązania i zabiera czas, zmuszając sprzedawcę do ciągłych analiz rynku. Przeciętny klient nie daje również związanej z sukcesem sprzedażowym satysfakcji, której doświadczasz, kiedy wygrasz duży kontrakt. Najważniejsze jest jednak to, że przeciętny klient wiąże cię w przeciętnych dochodach.

Zasada Pareto, znana także jako zasada 80/20, jest najważniejszym odkrytym dotychczas narzędziem zarządzania czasem, szczególnie w dziedzinie profesjonalnej sprzedaży. Powinieneś przestrzegać tej zasady każdego dnia i we wszystkim, co robisz. To nadrzędna reguła organizacji twojego czasu. Z zasady 80/20 wynika, że 80% twoich rezultatów pochodzi z 20% twoich działań. 20% potencjalnych klientów zmieni się w 80% twoich klientów. 20% twoich klientów kupi 80% twoich rozwiązań. 20% klientów da ci 80% ponownej sprzedaży i nowych klientów z polecenia.

To zawsze jest stosunek 80 do 20. Zamiast więc gonić za każdym potencjalnym klientem, tak jak pies biegnie za każdym przejeżdżającym obok samochodem, powinieneś podzielić ich pod względem wartości lub potencjalnej wartości.

  • Klienci – potencjalni lub bieżący – klasy „A”. Do tej grupy zaliczamy klientów, którzy mogą kupować dużo, wielokrotnie i w dodatku są w stanie polecić cię innym.
  • Klienci – potencjalni lub bieżący – klasy „B”. Utrzymywanie kontaktów z nimi jest również ważne, ale dopiero po wyczerpaniu puli klientów klasy A.
  • Klienci – potencjalni lub bieżący – „klasy C”. Nawet jeśli rzeczywiście coś kupią, to w niewielkich ilościach. Ich zakupy są jednorazowe, a oni sami dysponują niewielkimi możliwościami polecania twoich usług innym.

Jestem zaskoczony tym, jak wielu sprzedawców (w tym także ja sam, gdy byłem młodszy) poświęca tak wiele czasu klientom o niskiej wartości – często wkładają w to tyle czasu i energii, że nie zostaje im już zbyt wiele na poszukiwanie lepiej rokujących klientów.

Najlepsi klienci rzadko przyjdą sami. Trzeba ich aktywnie poszukiwać. Nie jest to łatwe zadanie i nawet jeśli ułożysz plan działania, to największym twoich wrogiem będzie ciągła chęć „zrobienia tego jutro”. Prokrastynacja, czyli odkładanie wszystkiego na później, jest zapewne największym złodziejem czasu i życia. W przypadku sprzedaży sprowadza się to do ciągłego odkładania najważniejszych czynności, w szczególności poszukiwania nowych klientów, na później poprzez wynajdowanie przeróżnych wymówek, które mają tłumaczyć, dlaczego jeszcze nie jesteś w pełni gotowy.

Twoja umiejętność pokonania prokrastynacji będzie miała zasadniczy wpływ na to, czy odniesiesz sukces w życiu. Jeśli będziesz nadal odkładał wszystko na później, to twoja przyszłość nie wygląda zbyt różowo – ani w handlu, ani w żadnej innej dziedzinie.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

PIU: Nadchodzą e-doręczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sejm rozpoczął prace nad zmianą ustawy o doręczeniach elektronicznych. Projekt dotyczy przede wszystkim wdrożenia e-doręczeń w podmiotach publicznych. Dla zaliczających się do podmiotów niepublicznych zakładów ubezpieczeń nowelizacja niewiele zmienia. Ubezpieczyciele powinni rozpocząć stosowanie doręczeń elektronicznych nie później niż 1 kwietnia 2025 roku – wskazuje Paweł Sawicki, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Ekspert przypomina, że doręczenia elektroniczne mają zastąpić listy polecone za potwierdzeniem odbioru. Zapewnią identyfikację nadawcy i odbiorcy. Komunikacja elektroniczna docelowo będzie obowiązkowa dla podmiotów publicznych i podmiotów niepublicznych, w tym zakładów ubezpieczeń. W jej ramach wyróżniane są dwie podstawowe usługi: PURDE i usługa kwalifikowana. Ta pierwsza jest przeznaczona do komunikacji z podmiotami publicznymi. Druga – do komunikacji pomiędzy podmiotami niepublicznymi.

Zgodnie z art. 151 ustawy o doręczeniach elektronicznych podmioty niepubliczne wpisane do KRS obowiązane są do posiadania ADE (adresu do doręczeń elektronicznych) powiązanego z PURDE lub usługą kwalifikowaną w terminie 3 miesięcy od dnia określonego w komunikacie ministra cyfryzacji. W przypadku zakładów ubezpieczeń jest to 1 kwietnia 2025 r.

Problem z infrastrukturą

Paweł Sawicki wskazuje, że zgodnie z informacjami docierającymi do PIU wciąż nie jest w pełni gotowa infrastruktura, która umożliwiłaby stosowanie e-doręczeń w relacji z klientami. Nie nastąpiła jeszcze pełna integracja wszystkich kwalifikowanych dostawców usług oraz operatora wyznaczonego w zakresie, w jakim podmioty te miałyby zapewnić możliwość wymiany korespondencji instytucji finansowych z ich klientami.

W połowie roku PIU zorganizowała spotkanie sektora ubezpieczeń, Związku Banków Polskich, Izby Zarządzającej Funduszami i Aktywami oraz Izby Domów Maklerskich. Uczestnicy spotkania ustalili, że PIU, ZBP, IDM i  IZFIA wystąpią ze wspólnym pismem do Ministerstwa Cyfryzacji z propozycją rozpoczęcia dialogu w zakresie uregulowania rynku i zapewnienia koniecznych rozwiązań technicznych niezbędnych do zapewnienia pełnej i prawidłowej funkcjonalności po stronie całego sektora finansowego. Organizacje dotychczas nie otrzymały odpowiedzi.

Propozycje legislacyjne PIU

Podczas konsultacji publicznych projektu ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych PIU zaproponowała dodanie przepisu, który precyzowałby uprawnienia podmiotu niepublicznego (w tym zakładu ubezpieczeń) w okresie przejściowym.

Dodatkowo Izba zaproponowała rozwiązanie awaryjne, które określi sposób postępowania z przesyłką w sytuacjach, gdy mamy do czynienia z błędnym działaniem systemów informatycznych odpowiedzialnych za obsługę e-doręczeń.

PIU podkreśliła, że zarówno podmioty publiczne, jak i niepubliczne zobowiązane są do wykonania szeregu prac technicznych, odpowiadających na wyzwania, jakie stawia przed nimi obsługa e-doręczeń. Zapowiedziana zmiana działania funkcjonalności e-doręczeń niesie ze sobą konieczność rozbudowy infrastruktury technicznej odpowiedzialnej za dostosowanie się do tych zmian. Z uwagi na to, że jest to nowy proces, zarówno organizacje publiczne, jak i niepubliczne, nie są w stanie oszacować, jaka infrastruktura jest niezbędna do zapewnienia obsługi tak dużych wiadomości, co wiąże się z wydłużonym czasem obsługi.

Resort cyfryzacji niezbyt skłonny do zmian

Ministerstwo nie uwzględniło propozycji PIU w zakresie przepisu przejściowego. Nieco mniej rygorystyczne stanowisko przyjęło w zakresie rozwiązania awaryjnego w razie błędu. Podkreślono, że propozycja jest do rozważenia przy planowanej, szerokiej nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Paweł Sawicki zwraca uwagę, że zarówno z wypowiedzi przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji w Sejmie, jak i z uzasadnienia do projektu ustawy można wysnuć wniosek, że wprowadzenie okresu przejściowego dla podmiotów niepublicznych nie jest możliwe, chociaż taki okres wprowadza się dla podmiotów publicznych.

Cały wpis

(AM, źródło: PIU)

VeloBank nie myśli o kupnie ubezpieczyciela

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W rozmowie z xyz.pl Adam Marciniak, prezes VeloBanku, przyznaje, że dzięki posiadaniu inwestora z możliwościami kapitałowymi bank może przejmować podmioty, które rozszerzają jego ofertę produktową. Wśród potencjalnych celów akwizycji nie ma jednak ubezpieczycieli.

Prezes przypomina, że w obszarze ubezpieczeń VeloBank działa jako multiagent, oferując produkty różnych ubezpieczycieli, takich jak Prudential, Cardif, LINK4 czy Allianz Partners. Adam Marciniak zaznacza, że to, iż bank nie chce mieć aktualnie ubezpieczyciela w grupie, czy jednego strategicznego partnera, czyni go bardziej zwinnym w budowaniu oferty. Prezes zdradził też, że VeloBank będzie chciał wejść z ofertą ubezpieczeniową przy sprzedaży kredytów u pośredników.

Więcej:

xyz.pl z 14 listopada, Piotr Sobolewski „Prezes VeloBanku: Za trzy lata chcemy być szóstym bankiem w Polsce”

(AM, źródło: xyz.pl)

PZU Zdrowie otwiera 15. placówką własną w Warszawie

0
Źródło zdjęcia: PZU Zdrowie

W listopadzie PZU Zdrowie oddał do użytku pacjentów nową wielospecjalistyczną placówkę medyczną, zlokalizowaną w Warszawie przy ul. Bonifraterskiej 17. Obecnie w stolicy pod marką operatora działa 15 placówek własnych.

W Centrum Medycznym PZU Zdrowie Warszawa Bonifraterska pacjenci mogą skorzystać z kompleksowej oferty usług medycznych. Nowe centrum medyczne, zaprojektowane od podstaw i wyposażone w nowy sprzęt, zastąpiło placówkę, która dotychczas przyjmowała pacjentów przy ul. Stawki. Powstało w szczególności z myślą o mieszkańcach Śródmieścia, Żoliborza, Woli i Pragi-Północ. 

Obecnie w Warszawie pacjenci PZU Zdrowie mają do dyspozycji 15 placówek własnych, w tym szpital ortopedyczny i pracownie diagnostyczne, a także ponad 170 placówek partnerskich i punktów laboratoryjnych.

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Cukrzyca to zmora naszych czasów. W jej zapobieganiu pomagają ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z przypadającym 14 listopada Światowy Dzień Cukrzycy Saltus Ubezpieczenia przypomina o znaczeniu profilaktyki zdrowotnej w leczeniu tej choroby. Odpowiednie świadczenia medyczne są dostępne nie tylko w ramach publicznego systemu, ale także komercyjnych polis zdrowotnych.

Według ostatniego raportu GUS „Ochrona zdrowia w gospodarstwach domowych w 2023 r.” 6,9% Polaków deklaruje, że choruje na cukrzycę, a 10,5% stosuje leki na tę chorobę. Na podstawie dotychczasowej dynamiki wzrostu liczby chorych,Ministerstwo Zdrowia szacuje, że w 2030 roku będziemy mieli w Polsce ok. 4,2 mln pacjentów z cukrzycą.

– Jak widać, skala problemu jest duża. W końcu dotyczy 10% społeczeństwa. Co więcej, jak wskazują eksperci, oprócz około 3,1 mln chorych, którzy obecnie korzystają z pomocy medycznej, szacuje się, że kolejne 700–800 tysięcy osób, może być jeszcze niezdiagnozowana i w ogóle nieświadoma problemu. Cukrzyca sama w sobie jest już poważną chorobą i w zeszłym roku była bezpośrednią przyczyną prawie 10 tys. zgonów, według informacji Głównego Urzędu Statystycznego. Nieleczona może prowadzić do różnych dodatkowych problemów, jak miażdżyca czy niewydolność nerek, zwiększa też ryzyko zawału i udaru mózgu. Dlatego nie można zapominać o profilaktyce i badaniach kontrolnych – mówi Beata Tylke, dyrektorka Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Ekspertka podkreśla, że rosnącą skalę problemu dostrzega również rynek ubezpieczeń, stawiając na profilaktykę. Przypomina, że badania oraz konsultacje specjalistyczne w kierunku cukrzycy znajdują się zazwyczaj już w podstawowych wariantach dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego, a pierwsze sygnały można sprawdzić, wykorzystując proste badania diagnostyczne dostępne w ubezpieczeniach indywidualnych i pracowniczych. Specjalne programy profilaktyczne, w tym m.in. programy diabetologiczne, oferowane są też do umów ubezpieczeń grupowych.

– Specjalnie dobrane konsultacje i dodatkowe badania specjalistyczne pozwalają na skuteczną walkę z cukrzycą wśród pracowników – podsumowuje Beata Tylke.

(AM, źródło: Brandscope)

Geneva Association: Jak zaradzić wykluczeniu ubezpieczeniowemu?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pewne segmenty populacji są nieproporcjonalnie bardziej od innych narażone na ryzyko finansowe. Ubezpieczenia inkluzywne są nastawione na ochronę tych grup.

Raport Geneva Association „Ubezpieczenia inkluzywne w gospodarkach wysoko rozwiniętych” analizuje tzw. luki w niewykluczaniu w krajach rozwiniętych. W ankiecie konsumenckiej przeprowadzonej na potrzeby raportu przebadano 28 tys. gospodarstw domowych we Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA w sześciu grupach socjo-demograficznych: osób o niskich dochodach, Gen Z, migrantów, osób starszych, samozatrudnionych i przewlekle chorych.

Z badania wynika, że posiadanie ubezpieczenia dobrowolnego jest najczęstsze we Francji (92% respondentów) i najrzadsze w USA (78%), z kolei niedoubezpieczenie jest najpowszechniejsze wśród osób o niskich dochodach, Gen Z i migrantów we wszystkich 7 krajach. Apetyt na więcej ubezpieczenia jest największy wśród respondentów z Gen Z, zwłaszcza na prywatne ubezpieczenie zdrowotne i majątkowe, a niedostępna cena jest najczęstszym powodem nie(do)kupowania ubezpieczenia we wszystkich grupach socjo-demograficznych.

(AC, źródło: Geneva Association)

Allianz liczy na wysokie zyski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lepsze od oczekiwanych wyniki Allianz sprawiły, że ubezpieczyciel skorygował w górę prognozę oczekiwanych zysków za 2024 rok – podał „Puls Biznesu”, powołując się na doniesienia agencji Bloomberg.

W trzecim kwartale zysk operacyjny grupy wyniósł 3,94 mld euro. Był to rezultat o 14% wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. To osiągnięcie skłoniło Allianz do podniesienia projekcji rocznych zysków. Obecnie grupa spodziewa się, że uplasują się one w górnym przedziale przewidywanego wyniku szacowanego na 13,8–15,8 mld euro. „PB” wskazuje, że analizowany okres był szczególnie udany dla Allianz w obszarze ubezpieczeń majątkowych i osobowych. W pierwszym z sektorów zysk za III kwartał wzrósł o 36%.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 13 listopada, Tadeusz Stasiuk, Bloomberg „Allianz oczekuje wyższego zysku”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Wyciekły dane pracowników Amazona

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niemal 3 miliony rekordów danych pracowników – m.in. ich adresy mailowe i numery telefonów – wyciekły na skutek incydentu związanego z luką w zabezpieczeniach oprogramowania MOVEit, która została odkryta w zeszłym roku.

Amazon potwierdził, że dane jego pracowników zostały ujawnione w wyniku naruszenia bezpieczeństwa informacji, związanego z luką w zabezpieczeniach MOVEit (CVE-2023-34362). Do naruszenia doszło po stronie dostawcy usług zarządzania nieruchomościami, co miało wpływ na klientów tej firmy, w tym Amazon. Dane, które wyciekły w efekcie tego zdarzenia, to adresy e-mail pracowników, ich numery telefonów i lokalizacje budynków.

Amazon nie jest jedyną firmą, która została poszkodowana w wyniku wycieku (w sumie jest ich 25), ale w jego przypadku skala jest największa i obejmuje ponad 2,86 miliona z ponad 5 mln rekordów dotkniętych naruszeniem bezpieczeństwa informacji.

– Wyciek danych dotyczący Amazona pokazuje, że łańcuchy dostaw są nieustannie narażone na zagrożenia, jakimi są zarówno nowe, jak i znane luki w zabezpieczeniach. Potwierdza to także krytyczną potrzebę ulepszania procesów zarządzania ryzykiem. Mimo że pierwotna luka w zabezpieczeniach oprogramowania MOVEit została zlokalizowana i załatana już w zeszłym roku, organizacje nadal doświadczają problemów z nią związanych, gdyż jak pokazuje ten atak, nie wszystkie wprowadziły odpowiednie aktualizacje. Incydent ten powinien również stanowić przypomnienie, że nawet duże firmy technologiczne z zaawansowanymi środkami bezpieczeństwa są nadal podatne na luki w zabezpieczeniach u swoich poddostawców. Tym bardziej należy zachować czujność i, jeśli to możliwe, weryfikować, czy nasi kontrahenci stosują odpowiednie procedury bezpieczeństwa (np. aktualizacje) – komentuje Beniamin Szczepankiewicz, analityk laboratorium antywirusowego ESET.

(AM, źródło: Linkleaders)

PIU: Czy prace nad nowymi regulacjami zostaną wstrzymane?

0
Bartosz Bigaj

6 listopada przed Parlamentem Europejskim odbyło się przesłuchanie kandydatki na Komisarza ds. Usług Finansowych i Unii Oszczędnościowo-Inwestycyjnej Marii Luís Albuquerque z Portugalii. Wysłuchanie spotkało się z pozytywną oceną sektora ubezpieczeniowego. Bartosz Bigaj, manager zespołu ds. Współpracy Międzynarodowej Polskiej Izby Ubezpieczeń, wskazuje, czego można się spodziewać w przypadku objęcia przez nią stanowiska.

Maria Luís Albuquerque to portugalska ekonomistka i polityczka, która pełniła szereg istotnych funkcji w rządzie Portugalii oraz w krajowych instytucjach finansowych. Kierowała Ministerstwem Finansów Portugalii w latach 2013–2015, w czasie gdy kraj borykał się z kryzysem gospodarczym i finansowym. Jej praca skupiała się na poprawie stabilności finansowej kraju oraz redukcji zadłużenia publicznego. Następnie kontynuowała działalność w obszarze finansów i polityki, m.in. jako członkini portugalskiej Partii Socjaldemokratycznej (PSD) i posłanka do parlamentu portugalskiego. Zyskała również doświadczenie międzynarodowe, pracując jako doradczyni oraz współpracując z firmami i instytucjami finansowymi.

Maria Luís Albuquerque pracowała także dla sektora prywatnego. Po opuszczeniu resortu finansów w 2015 r. została dyrektorką w Arrow Global, firmie zarządzającej długiem zagrożonym, w tym wierzytelnościami banku Banif, ratowanego przez rząd. Z kolei w 2022 r. objęła funkcję w radzie nadzorczej Morgan Stanley Europe.

Podejście do Solvency II

Podczas przesłuchania Maria Luís Albuquerque podkreśliła swoje zobowiązanie do pełnego respektowania ustaleń przyjętych w ramach rewizji dyrektyw Solvency II na poziomie pierwszym oraz do wdrażania ich w sposób minimalizujący zakłócenia i wspierający stabilność finansową oraz inwestycje długoterminowe. Zwróciła uwagę, że regulacje powinny być dopasowane do potrzeb rynku i w szczególności uwzględniać interesy MŚP. W odpowiedzi na pytania o ewentualne zmiany w Solvency II, zasugerowane przez Mario Draghego, wyraziła otwartość na dyskusje, ale zaznaczyła, że priorytetem powinno być efektywne wdrożenie zakończonej jeszcze w ubiegłym roku rewizji.

Praktyczne aspekty zamiast nadregulacji

Portugalska kandydatka podkreśliła potrzebę czasowego wstrzymania się z pracami nad nowymi regulacjami, aby móc ocenić ich adekwatność i dostosować do rzeczywistych potrzeb rynku. Maria Luís Albuquerque chciałaby skupić się na eliminacji ewentualnych niespójności prawnych i poprawie efektywności wprowadzanych zmian. Zadeklarowała współpracę z nowym komisarzem, który będzie zajmował się wprowadzeniem uproszczeń w regulacjach unijnych, aby maksymalnie usprawnić procesy raportowania i standaryzacji dokumentów, szczególnie poprzez lepsze wykorzystanie narzędzi cyfrowych.

Ponadto Maria Luís Albuquerque wyraźnie zaznaczyła rolę sektora ubezpieczeniowego w ramach Unii Oszczędnościowo-Inwestycyjnej i potrzebę tworzenia warunków sprzyjających wzrostowi kapitału prywatnego w Europie. Wskazała na konieczność działań edukacyjnych, aby pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje finansowe. W trakcie wysłuchania zapowiedziała, że jej celem będzie stworzenie narzędzi umożliwiających obywatelom podejmowanie świadomych decyzji inwestycyjnych. W odpowiedzi na pytania o konkretne przykłady z SIU wskazała na modele oszczędnościowe i inwestycyjne z zachętami podatkowymi, które zostały wdrożone w niektórych krajach członkowskich.

PEPP znajdzie się pod lupą

W obliczu niskiego zainteresowania Paneuropejskim Produktem Emerytalnym (PEPP) Maria Luís Albuquerque zapowiedziała, że przeanalizuje przyczyny dotychczasowego niepowodzenia tej inicjatywy. Zamierza zbadać, dlaczego produkty inwestycyjne nie są skuteczne, co obejmie m.in. kanały dystrybucji i projektowanie produktów. Wyjaśniła także, że wzmacnianie zaufania do sektora finansowego oraz edukacja finansowa stanowią dla niej kluczowe aspekty budowania efektywnej unii inwestycyjnej.

Wykorzystanie danych i nowe technologie

W trakcie wysłuchania Maria Luís Albuquerque zwróciła uwagę, że dane powinny być dostępne dla wszystkich, a nie tylko dla kilku największych firm. Odnośnie do FIDA zaznaczyła, że negocjacje są jeszcze w toku, ale chciałaby się dokładniej zająć tym projektem, koncentrując się na tym, co najlepsze dla Unii Europejskiej. Podkreśliła również, że EU powinna pozostać otwarta i atrakcyjna dla inwestorów zewnętrznych, jednocześnie respektując zasady nadzoru. W kwestii sztucznej inteligencji w sektorze ubezpieczeniowym, wskazała na potencjał AI w wykrywaniu oszustw ubezpieczeniowych.

Cały wpis

(AM, źródło: PIU)

Michał Dubno członkiem zarządu PZU Zdrowie

0
Michał Dubno

W listopadzie do zarządu PZU Zdrowie dołączył Michał Dubno, który jako COO będzie kierować działalnością operacyjną spółki. Władze operatora opuścił wcześniej Bartłomiej Opaliński, który obecnie pełni funkcję wiceprezesa zarządu PZU Centrum Operacji.

„Moim priorytetem w PZU Zdrowie będzie budowa efektywnej opieki zdrowotnej dla naszych pacjentów. Chcę wykorzystać dotychczasowe doświadczenie w sektorze ochrony zdrowia, aby wzmacniać satysfakcję pacjentów poprzez doskonalenie procesów i zwinność operacyjną sieci medycznej. Przed moim obszarem wiele wyzwań i projektów, szczególnie że już wkrótce rozpoczynamy pracę w nurtach nowej strategii” – skomentował Michał Dubno we wpisie na portalu LinkedIn.

Nowy członek zarządu PZU Zdrowie przez ponad dwanaście lat był związany z branżą konsultingową (Boston Consulting Group, Bain & Company, PwC Strategy&), gdzie realizował szerokie spektrum projektów w wielu branżach – od definiowania strategii i ich wdrażania, po digitalizacje i transformacje biznesowe.

Brał udział w wielu przedsięwzięciach z obszaru fuzji i przejęć, począwszy od due diligence do integracji po fuzjach. Pracował dla różnego rodzaju podmiotów w szeroko pojętej opiece zdrowotnej (m.in. LUX MED). Realizował projekty w Europie (m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Grecji), a także na Bliskim Wschodzie (w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich) oraz w Afryce Zachodniej.

Jest autorem wielu artykułów biznesowych opublikowanych m.in. w „Harvard Business Review” i „ThinkTank”, a także ekspertem w zakresie doradztwa strategicznego i transformacji biznesowej w Polsce.

(AM, źródło: PZU Zdrowie, LinkedIn)

18,045FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie