Długie kolejki w państwowych placówkach powodują, że publicznie leczymy schorzenia wymagające hospitalizacji, a na konsultacje profilaktyczne umawiamy się prywatnie – zauważa Saltus Ubezpieczenia.
– Wytworzył się pewien podział i leczymy się w sposób „mieszany”. Leczenie najcięższych schorzeń, które wiąże się z koniecznością hospitalizacji lub przeprowadzeniem operacji ratujących życie, nadal pozostaje domeną systemu publicznego. Z kolei do placówek prywatnych Polacy kierują się, kiedy potrzebują specjalistycznej opieki o charakterze profilaktycznym. W przypadku porad internistycznych widzę z kolei równowagę – zauważa Rafał Romaniuk, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.
Najczęściej do chirurga i ginekologa
Z analizy Głównego Urzędu Statystycznego „Zdrowie i ochrona zdrowia w 2023 roku” wynika, że najwyższy odsetek wszystkich porad specjalistycznych stanowią konsultacje chirurgiczne (17,7%), na drugim miejscu znajdują się z wizyty ginekologiczno-położnicze (10,5%), a podium najczęściej umawianych wizyt zamykają odwiedziny w poradniach okulistycznych (8,6%). W przypadku świadczeń prywatnych lista ta wygląda nieco inaczej. Według danych Saltus Ubezpieczenia osoby korzystające z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych w 2024 r. najczęściej umawiały za ich pośrednictwem konsultacje ginekologiczne, ortopedyczne i dermatologiczne.
– To porównanie dobrze pokazuje, że w działaniach profilaktycznych stawiamy raczej na porady w przychodniach prywatnych, a na poważne leczenie, czy jak pokazują dane GUS, prowadzenie ciąży, nadal decydujemy się w ramach systemu publicznego. Główną przyczyną takiego podziału jest długi czas oczekiwania na wizyty specjalistyczne w placówkach publicznych, gdzie jest on liczony w miesiącach. W przypadku świadczeń prywatnych mamy z kolei do czynienia z raptem kilkoma dniami oczekiwania na wizytę – mówi Rafał Romaniuk.
Kapituła Konkursu Liderów Świata Finansów przyznała UNIQA tytuł Najlepszej Firmy Ubezpieczeniowej w Polsce. Firma została doceniona za rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku, wysoką rentowność, inicjatywy produktowe oraz rozwój sieci sprzedaży.
Celem Konkursu Liderów Świata Finansów jest nagrodzenie ludzi, którzy w znaczący sposób przyczynili się do rozwoju świata finansów w Polsce, jak również najefektywniejszych banków i ubezpieczycieli oraz najciekawszych rozwiązań. Odbywa się on raz do roku w ramach wiosennej edycji Banking & Insurance Forum w Warszawie. Podczas uroczystej gali, która odbyła się 15 kwietnia, nagrodę w imieniu firmy odebrał Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA.
– Bardzo dziękujemy kapitule za to cenne wyróżnienie. Traktujemy tę nagrodę jako potwierdzenie, że droga, którą obraliśmy kilka lat temu, była dobra. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię biznesową i budujemy firmę, w której zarówno nasi klienci, jak i pracownicy i partnerzy biznesowi czują się dobrze. Będziemy ten kierunek kontynuować – powiedział Marcin Nedwidek, odbierając na scenie statuetkę.
UNIQA została nagrodzona w kategorii Najlepsza Firma Ubezpieczeniowa. Tytuł ten przyznawany jest firmom, które mogą poszczycić się wyróżniającą się na tle konkurencji działalnością na rynku, działaniami wspomagającymi konkurencyjność, przykładami efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, przestrzegania zasad etycznych w biznesie, działalnością w zakresie innowacyjności i kreatywności oraz szczególnymi osiągnięciami w danym roku.
Asystent AI dla brokerów – innowacyjne rozwiązanie wdrożone przez Compensę zostało docenione przez kapitułę konkursu „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń”, która przyznała firmie nagrodę za najciekawszą innowację w branży finansowej.
Wyniki konkursu ogłoszono we wtorek 15 kwietnia podczas uroczystej gali. Nagroda „Najciekawsza Innowacja w Finansach” trafiła do Compensy za Asystenta AI dla ubezpieczeń korporacyjnych. Kapituła konkursu podkreśliła, że zakład jest jednym z pionierów efektywnego wykorzystania możliwości sztucznej inteligencji w branży ubezpieczeniowej.
– Cieszymy się z tego wyróżnienia. Potwierdza ono, że obraliśmy dobry kierunek. Nasz Asystent AI nie jest tylko narzędziem – to kompletna zmiana zasad gry w obsłudze klientów korporacyjnych. Brokerzy otrzymują oferty w tempie, które jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe, a nasi underwriterzy mogą skoncentrować swoją ekspertyzę tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – na precyzyjnej ocenie ryzyka i dostosowaniu warunków do indywidualnych potrzeb klienta – mówi Adam Dwulecki, wiceprezes Compensy odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych.
Za technologiczną stronę Asystenta AI odpowiada Beesafe – firma pełniąca funkcję centrum technologicznego dla Compensy.
– Otrzymana nagroda to dla nas nie tylko potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, ale przede wszystkim impuls do dalszych działań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Potencjał AI w ubezpieczeniach jest ogromny, jednak prawdziwy przełom następuje wtedy, gdy zaawansowaną technologię łączymy z wiedzą doświadczonych ekspertów. To właśnie ten mariaż człowieka i AI redefiniuje dziś branżę ubezpieczeniową, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości w zakresie automatyzacji i rozwoju biznesu – mówi Rafał Mosionek, wiceprezes Compensy i prezes Beesafe.
Allianz Polska został sponsorem jednej z nagród w nowym programie telewizji TVN „Zróbmy sobie dom”. To nowy format reality show, w którym główną nagrodą jest dom o wartości ponad 1 mln zł. Zwycięską nieruchomość ubezpieczy Allianz
W każdym z odcinków pojawi się jeden 8-sekundowy billboard sponsorski informujący o tym, że Allianz jest sponsorem ubezpieczenia zwycięskiego domu. Materiał ukaże się w trakcie programu – nie będzie częścią bloku reklamowego.
Finał „Zróbmy sobie dom” zostanie wyemitowany na żywo 22 czerwca ze studia w Krakowie. Zwycięska para otrzyma wtedy od przedstawiciela firmy trzyletnie ubezpieczenie nowego domu. Gospodynią programu będzie znana aktorka i influencerka Joanna Koroniewska.
– Obecność w programie będzie okazją do promocji naszej marki oraz ubezpieczenia domów w ciekawej i niestandardowej formule – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Departamentu Market Management, Komunikacji i PR Allianz Polska.
Premierowy odcinek zostanie wyemitowany w Poniedziałek Wielkanocny, 21 kwietnia o 19.45.
Wcześniej w podobnej inicjatywie brał o udział LINK4. Zakład był partnerem programu telewizyjnego Polsatu „Nasz Nowy Dom”. LINK4 pomagał finansowo w remoncie domów oraz przekazywał ubezpieczenia mieszkaniowe rodzinom pokrzywdzonym przez los i borykającym się z problemami materialnymi.
Estońska marynarka wojenna zatrzymała i zajęła na Bałtyku zmierzający w kierunku Rosji statek na podstawie potwierdzonych później wątpliwości co do jego statusu ubezpieczeniowego i podejrzenia, że należy on do „floty cieni” na usługach Moskwy, ułatwiającej nielegalny handel rosyjską ropą.
Tankowiec Kiwala z 24 członkami załogi, w tym chińskim kapitanem, był objęty sankcjami UE i innych państw. Statek nie posiada bandery, nie jest ubezpieczony i nie jest zdolny do żeglugi. Minister spraw zagranicznych Estonii stwierdził, że zatrzymanie statku należącego do floty cieni dowodzi, że skoordynowane wysiłki zmierzające do ukrócenia nielegalnego handlu rosyjską ropą przynoszą rezultaty. Państwa bałtyckie wzmogły czujność, by wychwytywać niezarejestrowane tankowce. Od zeszłego roku Estonia regularnie kontroluje posiadanie ubezpieczenia.
Podczas uroczystej Gali „Liderów Świata Finansów”, będącej elementem Banking & Insurance Forum, we wtorek 15 kwietnia 2025 r. wyłoniono zwycięzców konkursu, którego celem jest popularyzacja podmiotów, osób i inicjatyw, które przyczyniły się w Polsce do rozwoju rynku bankowości i ubezpieczeń.
W ubezpieczeniowej części przyznano następujące wyróżnienia:
Dla najlepszej firmy ubezpieczeniowej: UNIQA
Dla najlepszego cyfrowego ubezpieczyciela: ERGO Hestia
Fintech & Insurtech Award: ICEYE, polsko-fiński startup, właściciel i operator konstelacji satelitów SAR, zapewniający wsparcie rządom i przedsiębiorstwom w takich sektorach jak np. ubezpieczenia.
Dla najciekawszej innowacji sektora finansowego: Asystent AI Compensy
16 kwietnia w ramach ubezpieczeniowej części 29. edycji Banking & Insurance Forum odbędzie się debata zatytułowana „Zdrowie i życie na Twoich warunkach dzięki ubezpieczeniom”. Patronem medialnym Insurance Forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Moderatorką debaty w formule 2+1 będzie Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”, a w rozmowie udział wezmą Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie, oraz Sławomir Łopalewski, dyrektor zarządzający LUX MED Ubezpieczenia. W trakcie dyskusji uczestnicy określą, jakie są szanse i bariery rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce. Odpowiedzą też na pytanie, czy bez wsparcia państwa możliwa jest realna zmiana. Dodatkowo wskażą również, jakie innowacyjne produkty oferują dziś ubezpieczyciele, aby zadbać o leczenie i bezpieczeństwo finansowe pacjentów.
W sobotę 5 kwietnia w oryginalnych wnętrzach łódzkiej Manufaktury odbył się Kongres Polskiej Grupy Ubezpieczeniowej. W przestrzeniach Restauracji Manuarte przedstawiciele UNIQA Polska: Bartłomiej Biały, Anna Hyska i Klaudia Szegda, wspólnie z zarządem i najlepszymi sprzedawcami PGU, celebrowali ubiegłoroczne sukcesy sprzedażowe agencji.
Zaprezentowane przez prezesa PGU Andrzeja Krasnodębskiego ponadrynkowe wzrosty w 2024 roku i ambitne plany na najbliższy rok wzbudziły zaufanie i podziw dla konsekwencji w realizacji strategicznych kierunków rozwoju agencji w wymagającym sektorze ubezpieczeń, w którym działa już kilkanaście lat. Nie obyło się także bez części nagrodowej, podczas której doceniono najlepszych sprzedawców. Z kolei kongresowe rozmowy w kuluarach były doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, wspomnień i ustaleń na przyszłość. W artystycznej części wieczoru na gości czekał show tancerzy Agustina Egurroli, który przeniósł uczestników na pokład Titanica, przypominając historię jego pasażerów.
– UNIQA Polska należy do wąskiego grona partnerów strategicznych agencji. To radość i zaszczyt, ale też odpowiedzialność, którą realizujemy konsekwentnym wsparciem, dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem. Mamy wspólny kierunek, wiele planów i ambitnych wyzwań. Jesteśmy przekonani, że obecne i przyszłe działania, które wspólnie podejmujemy, przyniosą realną wartość w najbliższym czasie. Tymczasem zarządowi PGU i pośrednikom życzymy otwartych i świadomych klientów oraz mistrzowskich poziomów w sprzedaży ubezpieczeń w kolejnych latach! – komentuje Anna Hyska, dyrektorka Działu Sprzedaży Sieci Ogólnopolskiej UNIQA.
Do 23 kwietnia 2025 roku instytucje finansowe są zobowiązane do przekazania Komisji Nadzoru Finansowego rejestru informacji w odniesieniu do wszystkich ustaleń umownych dotyczących korzystania z usług ICT świadczonych przez ich zewnętrznych dostawców. Tymczasem, jak twierdzi Mikołaj Otmianowski, wice CEO RED INTO GREEN, wspomniane powyżej instytucje nie są pewne, czy będą w stanie zaraportować w KNF rejestry przygotowane zgodnie z rozporządzeniem DORA i wymogami Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EBA).
Rejestr dostawców usług ICT (ang. Information and Communication Technologies), tj. zewnętrznych firm dostarczających rozwiązania informatyczne umożliwiające przetwarzanie, gromadzenie i przesyłanie informacji w formie elektronicznej, powinien zawierać informacje o wszystkich umowach dotyczących korzystania z usług ICT. Gromadzone informacje muszą umożliwiać rzetelną analizę ryzyka związaną z konkretnym dostawcą.
– Mamy aktualnie paradoksalną sytuację na rynku instytucji finansowych w Polsce. Instytucje finansowe najpierw dostosowywały się do wymogów EBA, a teraz muszą dostosować się do wymagań KNF – twierdzi Mikołaj Otmianowski. Ekspert przypomina, że w lutym tego roku Europejski Urząd Nadzoru Bankowego przedstawił ostateczne wymagania dotyczące raportowania rejestru informacji o dostawcach ICT.
– Natomiast KNF opublikowała swoje odmienne wytyczne dwa tygodnie temu i jeszcze dziś zamieściła ich kolejne aktualizacje (wypowiedź z 14 kwietnia – am) – wskazuje Mikołaj Otmianowski. – Instytucje finansowe stoją w obliczu bardzo dynamicznej sytuacji: czy będą w stanie zaraportować w polskim nadzorze rejestry przygotowane zgodnie z rozporządzeniem DORA i wymogami EBA? Organizacje już przygotowane według tych ostatnich wymogów muszą teraz robić zmiany. Podmioty finansowe w Polsce potrzebują rozwiązań automatycznych, żeby zdążyć wysłać dostosowane raporty zgodnie z terminem wskazanym przez KNF – podkreśla.
Rozmowa z Dariuszem Wołoszką, wiceprezesem zarządu INFO-EKSPERT
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – INFO-EKSPERT działa na rynku już od 33 lat, jakie były początki firmy?
Dariusz Wołoszka: – Firma została założona w 1992 r. w środowisku rzeczoznawców samochodowych. Był to okres, kiedy Polacy zaczęli masowo importować używane samochody z Europy Zachodniej. Każdy ze sprowadzonych pojazdów podlegał opłatom celnym, podatkowym, musiał zostać również ubezpieczony. Na rynku brakowało informacji i narzędzi potrzebnych do szacowania wartości rynkowych pojazdów, więc powstanie firmy było wypełnieniem rynkowej niszy i odpowiedzią na pojawiające się potrzeby rynku motoryzacyjnego.
Zaczęło się od 50-stronicowej książki, w której publikowaliśmy wartości większości dostępnych na rynku pojazdów. Dzisiaj to szeroka paleta programów i aplikacji online oraz potężna baza danych, w której mamy ponad 165 tys. pojazdów, kilkaset tysięcy wartości, kompletne dane techniczne oraz informacje o wyposażeniu pojazdów.
Do kogo skierowana jest oferta INFO-EKSPERT?
– Współpracujemy z firmami ubezpieczeniowymi, bankami, instytucjami administracji państwowej, firmami leasingowymi i wypożyczalniami samochodów. Z naszych produktów i usług korzystają również importerzy, dealerzy, biegli sądowi, rzeczoznawcy oraz każdy, kto w momencie zakupu ubezpieczenia, wystąpienia szkody bądź sprzedaży auta chce poznać jego realną wartość.
Wykorzystujemy impas, w którym obecnie tkwią firmy oferujące podobne rozwiązania, i docieramy do nowych klientów, którzy doceniają naszą elastyczność, błyskawiczną reakcję na ich potrzeby oraz otwartość w relacjach biznesowych. Ostatnie lata to okres dynamicznego rozwoju firmy i sukcesywnego zwiększania portfela klientów. Dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że marka INFO-EKSPERT jest szeroko rozpoznawana, a zdecydowana większość firm branży ubezpieczeniowej i motoryzacyjnej korzysta z naszych produktów i usług.
Aplikacje do wyceny pojazdów używanych wykorzystywane przy ubezpieczeniu lub w procesie likwidacji szkód to Wasz sztandarowy produkt. Co jeszcze znajdziemy w Waszym portfelu?
– Rynek motoryzacyjny zmienia się bardzo dynamicznie, zmieniają się również oczekiwania klientów. Odpowiadając m.in na potrzeby banków czy firm leasingowych, kilka lat temu wprowadziliśmy do oferty aplikacje do szacowania wartości rezydualnych oraz całkowitych kosztów użytkowania pojazdu – TCO. Pierwsza z aplikacji pozwala przygotować prognozy utraty wartości dla pojazdów nawet 60 miesięcy do przodu, druga zaś umożliwia analizę kosztów posiadania pojazdu, m.in.: utratę wartości, ubezpieczenie, serwis, koszty paliwa czy wymiany opon.
Klientom, którzy cyklicznie analizują wartość swojej floty, oferujemy zautomatyzowane wyceny masowe. Błyskawicznie i precyzyjnie, np. w arkuszu Excel, możemy wycenić kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy pojazdów.
Klienci coraz częściej oczekują produktów skrojonych na miarę, a my jesteśmy w stanie zintegrować nasze produkty i usługi z ich systemami aukcyjnymi, portalami ogłoszeniowymi lub markowymi programami samochodów używanych.
Na początku wspomniałeś, że nieustannie analizujecie ponad 165 tys. pojazdów i kilkaset tysięcy wartości. Klienci na pewno oczekują od Was precyzyjnej informacji i błyskawicznej reakcji na pojawiające się zmiany. Czy to jest w ogóle możliwie, gdy dzisiejszy rynek zmienia się tak szybko?
– Obserwujemy globalny rynek motoryzacyjny, analizujemy go szeroko, ale koncentrujemy się na polskim, lokalnym, co pozwala nam precyzyjniej i szybciej reagować na zmieniającą się sytuację i odzwierciedlić ją w naszych aplikacjach. W każdym miesiącu zbieramy i analizujemy kilkadziesiąt tysięcy notowań z rynku wtórnego. Nieustannie aktualizujemy bazę nowych, pojawiających się pojazdów. Nieprzerwanie uzupełniamy informacje nt. danych technicznych czy zmieniających się elementów wyposażenia.
Wartości pojazdów w każdym europejskim kraju różnią się, ponieważ wpływ na nie ma wiele czynników. Istotne jest postrzeganie marki czy konkretnego modelu na lokalnym rynku, preferencje klientów dotyczące rodzaju napędu lub nadwozia czy obowiązujące w danym państwie regulacje fiskalne. W tej sytuacji nie można uśredniać wartości dla całej Europy czy przenosić ich z rynku sąsiedniego.
Naszą przewagą jest własny zespół specjalistów IT oraz wysoko wykwalifikowany zespół doświadczonych analityków, którzy od kilkunastu lat obserwują i analizują rynek motoryzacyjny. Dzięki temu nasi klienci zawsze mają dostęp do aktualnych informacji nt. rynku, na którym funkcjonują.
Co wyróżnia INFO-EKSPERT na tle innych firm na rynku?
– Z całą pewnością jest to ugruntowana pozycja. Działamy nieprzerwanie od 1992 r., struktura właścicielska jest stabilna, co dla klientów jest gwarancją ciągłości naszej działalności. Brak korporacyjnych struktur oraz lokalna decyzyjność pozwala nam wykazać się elastycznością w relacjach z klientami oraz szybkością działania nieosiągalną dla konkurencyjnych podmiotów.
Rzetelność, obiektywizm oraz niezależność przyświecają nam od początku działalności, dlatego każdy nasz klient ma pewność, że otrzymuje dane i obsługę najwyższej jakości.
Jakie widzicie wyzwania na przyszłość?
– Z pewnością najwięcej uwagi i pracy poświęcimy na analizę i precyzyjne określanie wartości samochodów zero- i niskoemisyjnych oraz debiutujących na rynku modeli pochodzących z Chin. Po wielu spotkaniach, które ostatnio odbyliśmy, widzimy, że to temat budzący największe zainteresowanie.
Przygotowujemy się również do wprowadzenia kolejnych innowacyjnych produktów i usług skierowanych do branży ubezpieczeniowej. Rok 2025 zaczął się dla nas bardzo dobrze, co jeszcze mocniej motywuje nas do dalszego działania i rozwoju.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.