Blog - Strona 346 z 1519 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 346

Kiedy kwitną czereśnie

0
Źródło zdjęcia: Canva

Był rześki, wczesnomarcowy dzień. Zdeterminowany, lecz coraz mniej pewny siebie – ostatnio sprzedaż szła mu słabo – agent nieruchomości wiózł swoim autem młode małżeństwo. Potencjalnych klientów, którzy szukali swojego pierwszego domu po latach gnieżdżenia się w kawalerce na jednym z warszawskich blokowisk.

Agent wiózł Adama i Ewę do podwarszawskiego miasteczka, a właściwie na jego obrzeża. Do niemłodego już może, ale urokliwego domu z niewielkim sadem. Liczył, że może dziś los się odmieni i znajdzie na tę posiadłość kupców.

Gdy tylko wysiedli z samochodu i rozejrzeli się, Ewa – klientka głośno westchnęła: – Ooooo! Czereśniowe drzewo! W dzieciństwie mieszkałam na wsi w domu z sadem. Kochałam czereśnie. Gdy najpierw zakwitały, to był cudowny widok, potem owoce, ach, ta słodycz, no i kompocik na zimę!

Adam, mąż Ewy, z bezsilnością pokręcił głową. Zdawał się mówić: „o nie, ona znów swoje”. Spostrzegawczy agent nieruchomości zauważył ten ruch i z łatwością doszedł do wniosku, że znalazł „czerwony przycisk”.

Błysk w oku

Kiedy więc skierowali się do domu, agent zatrzymał się na niewielkiej werandzie. Poprosił klientów o odwrócenie się w stronę wjazdu na posesję i rozejrzenie się po sadzie. – Poprzedni właściciele mieli na tej werandzie bujane fotele i – jak mi mówili – przez większość wiosny, całe lato i wczesną jesień uwielbiali rozpoczynać dzień, siedząc w tych fotelach, popijając aromatyczną kawę i rozkoszując się widokiem sadu. Szczególnie lubili czereśnię, która znajduje się w samym sercu sadu.

W oczach Ewy pojawił się błysk. Adam westchnął, ale nie skomentował.

Weszli do domu. Agent zaczął opowiadać o materiałach, z których jest zbudowany. Tutaj ożywił się Adam, Ewa wydawał się nie słuchać. Gdy weszli do kuchni, w którymś momencie agent powiedział: „w tej kuchni jest pewne proste, ale sprytne rozwiązanie. Otóż poprzedni właściciele nie mieli zmywarki do naczyń. Zadbali więc, aby przy zlewozmywaku było okno, tak aby wpadało przez nie dzienne światło i ułatwiało mycie naczyń”.

To nic nadzwyczajnego – powiedział Adam.

Adam, spójrz. Myjąc naczynia, można patrzeć na czereśnię – wtrąciła się Ewa. Blask w jej oczach stał się jakby większy.

Kropka nad i

Agent uśmiechnął się szelmowsko pod nosem. O to mu chodziło. A że Ewa jest spostrzegawcza, to nawet sam nie musiał mówić o czereśni. „Jest dobrze” – pomyślał.

Kiedy po 15 minutach zwiedzania parteru zaprowadził ich na piętro, zaczął oprowadzanie od największej sypialni. Robiła wrażenie. Zaraz potem zaprowadził ich do pomieszczenia o połowę mniejszego. Po czym powiedział: – Proszę państwa, ten pokój jest jak widać o połowę mniejszy niż poprzedni, który widzieliście. Mimo to sugerowałbym właśnie tutaj urządzić sypialnię.
Dlaczego? – zdziwiła się Ewa.

A proszę wyjrzeć przez okno, a najlepiej je otworzyć i wyjść na balkon. Co pani widzi?

Adam już wiedział, Ewa nic nie musiała mówić.

Adam przeczuwał też już, to co wiedział agent. Kupią ten dom. Kropką nad „i” okazało się jedno zdanie, które agent po chwili wypowiedział: – Proszę państwa. Jeśli zdecydujecie się dziś na złożenie oferty, zdążymy z wszystkimi formalnościami tak, abyście mogli wprowadzić się w kwietniu, gdy… zakwitnie czereśnia.

Czerwony przycisk

Historię tę poznałem tak dawno temu, że już nie pamiętam, skąd ją znam. Towarzyszy mi jednak przez cały ten czas i ciągle z niej korzystam. Jaki jest z niej wniosek dla ciebie? Jeśli znajdziesz „czerwony przycisk” u klienta – rzecz, której naprawdę chce, która jest jego pierwotną motywacją, nie będziesz musiał używać narzędzi i technik perswazyjnych, żeby sprzedać.

Co więcej! Jeśli „czerwony przycisk” znalazłeś, nie wolno ci go przysypać całą masą „argumentów”, które w ogóle klienta nie interesują. Trzymaj się tego, co jest ważne dla klienta, nie dla ciebie. Sprytny agent z przytoczonej historii nie skupiał się na argumentach, które nie interesowały Ewy. Gdy tylko zauważył, że to, z jakich materiałów zbudowany jest dom, nudzi ją, zaprzestał mówienia o tym.

Oczywiście co innego byłoby, gdyby zauważył, że to Adam decyduje. Wtedy odpuściłby „czereśniowe drzewo”. Mówiłby tylko o technikaliach. „Czerwony przycisk” byłby bowiem w innym miejscu. Dotyczyłby czego innego.

A więc naucz się szukać. Najpierw poprawnie zidentyfikuj decydenta. A potem zadawaj właściwe pytania. Tylko skąd wiedzieć, które są właściwe?

Twój własny podręcznik skutecznej sprzedaży

Testuj swoje pytania do klienta podczas analizy potrzeb. Skorzystaj z metody „5 x dlaczego”: pytaj klienta „dlaczego”, a gdy odpowie, zapytaj „dlaczego to, co odpowiedział, jest ważne?”, gdy odpowie, zapytaj „dlaczego ważne jest” to, co teraz powiedział. Po piątym dlaczego będziesz mieć na talerzu pierwotną potrzebę. Następnie zaoferuj to, co jest odpowiedzią właśnie na nią, nie na pobieżne, zdawkowe odpowiedzi, tylko na tę jedną, głęboką, pierwotną.

A po każdej rozmowie z klientem – nieważne, czy zakończonej sprzedażą, czy nie – notuj swoje uwagi, autoinformację zwrotną w zeszycie. Zastanów się i zapisz, „co poszło dobrze” i skąd to wiesz (np. z uśmiechu klienta, błysku w oku) oraz „co poszło nie tak, jak powinno”. Jak zareagował na to klient, czy odchylił się od ciebie, założył ręce, skrzywił się? Zobaczysz, że po kilkudziesięciu notatkach będziesz mieć swój własny podręcznik skutecznej sprzedaży!

To jedna z najskuteczniejszych metod nauki sprzedaży, jaką znam. Może strzelam sobie w kolano jako trener sprzedaży. Daję ci w tym felietonie wiedzę, która pozwoli ci nie korzystać z usług takich osób jak ja, i między nimi mnie samego. Ale… może wiem o sprzedaży jeszcze coś więcej… Jeśli chcesz się o tym przekonać, zapraszam na mój profil LinkedIn i do kontaktu. A tymczasem życzę ci powodzenia: niech moc „czerwonego przycisku” będzie z tobą!

Artur Sójka

artur.sojka@biznesklubpolska.pl

PZU Perspektywa na Przyszłość – nowa polisa w ofercie PZU Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Bezpieczna przyszłość na horyzoncie” – pod takim hasłem do oferty PZU dołączyło nowe indywidualne ubezpieczenie na życie i dożycie z premiami PZU Perspektywa na Przyszłość. To oferta skierowana do klientów, którzy szukają rozwiązań łączących w sobie ochronę życia i budowanie kapitału.

– Wiemy, jak ważne dla naszych klientów jest posiadanie oszczędności oraz zapewnienie bliskim bezpieczeństwa finansowego w razie śmierci. Ponieważ mamy ogromne doświadczenie w obu tych dziedzinach, przygotowaliśmy nowe ubezpieczenie na życie i dożycie z premiami. W razie śmierci ubezpieczonego wskazane przez niego osoby otrzymają gwarantowaną wypłatę. Natomiast jeśli ubezpieczony dożyje zakończenia okresu ubezpieczenia, wówczas to on otrzyma tę kwotę. Wysokość gwarantowanego świadczenia jest znana już w momencie zawarcia umowy, ale w trakcie okresu ubezpieczenia może wzrosnąć  dzięki premiom i waloryzacji składki – podkreśla Małgorzata Skibińska, dyrektorka Grupy PZU, szefowa Pionu Produktów.

Ubezpieczenie PZU Perspektywa na Przyszłość jest dostępne w dwóch wariantach, które różnią się od siebie m.in. możliwym okresem ubezpieczenia, rodzajami premii i sposobem lokowania powierzonych pieniędzy na zabezpieczenie wypłat przyszłych świadczeń. Niezależnie od wybranego wariantu, klient może  rozszerzyć ochronę o umowy dodatkowe, które zapewnią wsparcie finansowe w wielu trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. ciężka choroba czy następstwa nieszczęśliwych wypadków. W ramach jednej polisy można objąć ochroną siebie, dzieci oraz małżonka albo partnera.

– Tworząc ubezpieczenie PZU Perspektywa na Przyszłość, braliśmy również pod uwagę zróżnicowane  oczekiwania klientów. Oferujemy dwa warianty ubezpieczenia, które różnią się między innymi sposobem lokowania środków na zabezpieczenie przyszłych wypłat. Każdy może więc wybrać rozwiązanie, które najbardziej odpowiada jego potrzebom – dodaje Małgorzata Skibińska.

(AM, źródło: PZU)

Perspektywy polskich finansów okiem uczestników 27. Banking Forum & 23. Insurance Forum

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

4–5 kwietnia 2024 r. w The Westin Warsaw Hotel odbyło się 27. Banking Forum & 23. Insurance Forum. Wydarzenie jest kluczowym spotkaniem liderów sektora bankowego i ubezpieczeniowego oraz dostawców rozwiązań i przedstawicieli firm współpracujących z bankami i ubezpieczycielami. Podczas kongresu pół tysiąca uczestników wysłuchało prezentacji i debat z udziałem ekspertów świata finansów. Patronem ubezpieczeniowej części spotkania była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Forum zainaugurowała debata poświęcona podsumowaniu 20 lat Polski w Unii Europejskiej. Eksperci przeanalizowali prognozy i ich realizację w okresie dwóch ostatnich dekad członkostwa w UE, a także zaproponowali rady na przyszłość. Omówiono takie tematy, jak m.in. postęp rynku finansowego Polski po 20 latach od przystąpienia do UE, pozycja Polski na rynku europejskim, przyczyny nieprzyjęcia euro, przyszłość Polski w Unii oraz wpływ państwa na sektor bankowy. 

Perspektywy rozwoju

Ważnym tematem było budowanie konkurencyjności w cyfrowej rzeczywistości oraz potencjał technologii w rozwoju sektora finansowego. Prelegenci przeanalizowali tematy związane m.in. z rozwojem nowoczesnych produktów finansowych w cyfrowej gospodarce, technologiami zmieniającymi strategie biznesowe, barierami we wdrażaniu innowacji, budową ekosystemów bankowych, modernizacją regulacji dla innowacji, współpracą w ekonomii współdzielenia oraz wyzwaniami związanymi z cyberbezpieczeństwem i ochroną danych klientów.

Następnie eksperci pochylili się nad perspektywami rozwoju polskiego rynku ubezpieczeniowego i bankowego do roku 2030. Przeanalizowali dynamikę rozwoju oraz regulacje ubezpieczeniowe i bankowe w Polsce na tle best practices rynków zagranicznych, trendy technologiczne wpływające na sektor, przyszłość rynku ubezpieczeniowego oraz możliwości wejścia nowych inwestorów zagranicznych na rynek polski. Poruszono także tematy z obszaru dopasowania rozwiązań do potrzeb klienta dotyczące m.in. adaptacji sektora finansowego do różnych pokoleń, integracji ubezpieczeń z aplikacjami bankowymi, poprawy doświadczeń mobilnych użytkowników, strategii ochrony interesów konsumenta oraz wpływu aplikacji mObywatel na dystrybucję w sektorze ubezpieczeń i bankowości.

– My będziemy o tyle bezpieczni, o ile będziemy uważać, korzystając z usług cyfrowych, także w bankowości elektronicznej i ubezpieczeniach. Dlatego też skupiamy się na edukacji oraz na przestrzeganiu cyfrowej higieny, tak żeby nasze usługi były po pierwsze korzystne, po drugie wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne – komentował dr Dariusz Standerski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

O równości szans i high tech

Dzień drugi Forum rozpoczął panel „Kobiety w finansach” poświęcony równości szans i różnorodności. Dyskusja ekspertów objęła zwiększenie udziału kobiet w sektorze finansowym, strategie redukcji nierówności płacowych w kontekście gender pay gap, metody przeciwdziałania stereotypom płciowym oraz przykłady dobrych praktyk pracodawców w tworzeniu inkluzywnych środowisk pracy.  

Prelegenci przeanalizowali wykorzystanie open data i AI w bankowości, m.in. w zakresie tworzenia bezpiecznego i etycznego AI w finansach, hiperpersonalizacji i związanych z nią ryzyk, adaptacji technologii chmurowych do nowych modeli zarządzania danymi, potencjału generatywnej sztucznej inteligencji w monetyzacji i budowie modeli, roli danych w strategiach AI instytucji finansowych oraz konkretnych zastosowaniach AI w bankowości. Nie zabrakło komentarza odnośnie do wpływu regulacji ESG na rynek nieruchomości i hipotek w Polsce.

Cyfryzacja, dystrybucja, ochrona zdrowia z perspektywy ubezpieczeń

Kolejna część kongresu podzielona została na dwie ścieżki tematyczne: bankową oraz ubezpieczeniową. W ramach tej drugiej odbyła się dyskusja na temat zderzenia świata ubezpieczycieli i pośredników w kontekście cyfryzacji. Omówiono aspekty relacji z klientem w erze cyfryzacji, wpływ nowych technologii na sposób, w jaki ubezpieczyciele i pośrednicy obsługują klientów, oraz na zmiany w oczekiwaniach i potrzebach klientów w zakresie usług ubezpieczeniowych. Następnie akcent przeniesiono na rolę ubezpieczeń w systemie ochrony zdrowia w Polsce. Eksperci skomentowali kwestie związane z prywatnie finansowaną częścią systemu opieki zdrowotnej i jej uzupełnieniem dla systemu finansowanego ze środków publicznych, optymalny system finansowania opieki zdrowotnej, uwzględniając rolę finansowania prywatnego i zakładów ubezpieczeń, perspektywy rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych w najbliższych pięciu latach oraz główne wyzwania systemu opieki zdrowotnej. Nie zabrakło analizy dotyczącej ewolucji dystrybucji ubezpieczeń. Prelegenci omawiali przyszłość wyszukiwania i sprzedaży ofert w kontekście zmian w zachowaniach klientów, roli sztucznej inteligencji, personalizacji ofert, ochrony danych, przyszłości systemów agencyjnych i roli banków w dystrybucji ubezpieczeń, zastanawiając się nad zmianą modelu dystrybucji na rzecz chatbotów i automatyzacji.

(AM, źródło: MMC Polska)

EIB: Jak ustalić rzeczywisty rozmiar utraconego po szkodzie zysku?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Co tydzień dochodzi średnio do dwóch dużych lub bardzo dużych pożarów obiektów produkcyjnych czy magazynów. Znacząca szkoda w mieniu może spowodować przestój i straty w zysku. EIB przypomina, że można się jednak od tego ubezpieczyć.

– Przedsiębiorcy już od dawna dbają o to, żeby w ich planach zarządzania ryzykiem operacyjnym i ciągłości działania znalazło się miejsce dla ubezpieczeń od utraty zysku z tytułu przerw w działalności spowodowanych szkodami w mieniu. Podstawa do uruchomienia polisy jest stosunkowo jasna do określenia i zrozumiała dla ekspertów od bezpieczeństwa po stronie firm. Jednak już ustalenie realnego rozmiaru szkody i należnego odszkodowania to często jeden z bardziej skomplikowanych procesów ubezpieczeniowych – mówi Arkadiusz Trusiło, broker ubezpieczeniowy, kierownik Biura Rewizji Północ EIB.

W czym tkwi problem?

Przedmiotem ubezpieczenia jest m.in. utracony tzw. zysk brutto, który często bywa trudny do precyzyjnego oszacowania. W największym uproszczeniu to różnica między przychodem z działalności operacyjnej a kosztami zmiennymi wytworzenia. Szkoda w zysku brutto może zatem wynikać ze spadku wielkości obrotu lub ze zwiększonych kosztów działalności ponoszonych w celu jego uratowania. Jest to jednak zagadnienie wielowątkowe i zależne od szeregu różnych czynników i okoliczności. Niekiedy brakuje bowiem dostępu do obiektywnych danych, co powoduje, że likwidacja takich szkód może być trudna i pracochłonna. Oto kilka przykładów.

  • Sprzedaż prowadzona w systemie zamówień bieżących – informacja o przestoju może spowodować spadek zapytań o możliwość złożenia zamówienia, a tym samym brak twardych danych do oszacowania wielkości utraconych zamówień.
  • Kluczowe maszyny lub urządzenia nie są objęte rejestracją czasu pracy i przestojów – nie ma więc danych o stopniu wykorzystania ich mocy produkcyjnych przed i po szkodzie, a więc istotnych dla ustalenia braku rezerw tych mocy przy uszkodzeniu jednej z nich.
  • Firma działa krócej niż 12 miesięcy – nie można więc ustalić tzw. obrotu standardowego czy rocznego.
  • Szkoda nastąpiła tuż przed zakończeniem ważnego kontraktu publicznego – firma może utracić zdolność do startowania w kolejnych przetargach, więc nie da się ustalić, czy pozyskałaby nowe kontrakty z nich wynikające.
  • Do szkody w mieniu doszło w okresie niskiej sprzedaży, ale zwiększonej produkcji na potrzeby sezonowego szczytu sprzedażowego – skutki są rozłożone w czasie, często nawet na wiele miesięcy po przywróceniu zdolności produkcyjnych i trudno ustalić, jak dokładnie taka szkoda wpłynęła na zysk.

– Jak widać, proces dochodzenia do rzeczywistych rozmiarów strat może być bardzo złożony i nieoczywisty, jak też nie da się go sprowadzić do prostego iloczynu wolumenu utraconej produkcji i marży jednostkowej. A zważywszy, że ubezpieczenie utraty zysku ze swej istoty dotyczy materii w znacznym stopniu hipotetycznej, kluczem do sukcesu w procesie likwidacji szkody jest osiągnięcie pewnej równowagi pomiędzy oczekiwaniami ubezpieczonego, a ich weryfikacją przez ubezpieczyciela. Z tego też powodu w większości przypadków postępowanie likwidacyjne zmierza de facto do osiągnięcia akceptowalnego dla obu stron kompromisu, zwieńczonego ugodą – dodaje Arkadiusz Trusiło.

(AM, źródło: Brandscope)

AXA: Cyberzagrożenie w czasie olimpiady

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA SA planuje kampanię mającą pomóc w zapobieżeniu cyberatakom wymierzonym we Francję w okresie przygotowań do letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu. Ubezpieczyciel wraz ze swoimi klientami korporacyjnymi powezmą środki mające na celu wzmocnienie ochrony ich systemów informatycznych, jak zapowiedział kierujący AXA we Francji Guillaume Borie. – Musimy mieć ambitne plany prewencji – stwierdził.

Kampania obejmie wszystkich klientów korporacyjnych AXA w kraju, nawet tych, którzy nie są nabywcami polis ubezpieczenia od cyberryzyk.

Francja szykuje się na falę cyberataków podczas olimpiady. W marcu szef francuskiej agencji cyberbezpieczeństwa narodowego powiedział Agence France-Presse, że samo wydarzenie może być celem napastników, którzy będą dążyli do zakłócenia np. ceremonii otwarcia albo funkcjonowania transportu publicznego. Nippon Telegraph & Telephone Corp., która zapewniała obsługę cyberbezpieczeństwa podczas igrzysk w Tokio w 2021 r., odnotowała wówczas 450 milionów prób cyberataku.

(AC, źródło: Bloomberg)

Aviva zamknęła zakup AIG Life UK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aviva plc ogłosiła 9 kwietnia, że po otrzymaniu wszystkich niezbędnych zgód sfinalizowała przejęcie AIG Life Limited od Corebridge Financial. Wartość transakcji wyniosła 453 mln funtów.

Przejęcie AIG Life UK zostało ogłoszone 25 września 2023 roku. W wyniku transakcji brytyjska firma poszerzyła swoją sieć dystrybucji oraz pozyskała 1,3 mln klientów ubezpieczeń indywidualnych i 1,4 mln grupowych. Transakcja była finansowana ze środków wewnętrznych.

Peter Zaffino, prezes i dyrektor generalny AIG oraz prezes Corebridge, powiedział podczas ogłoszenia transakcji, że pomoże ona jego firmie skoncentrować się na produktach życiowych i emerytalnych w USA.

(AM, źródło: Aviva, gu.com.pl)

TUW „REJENT-LIFE” ogłasza postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko członka zarządu

0

Rada Nadzorcza TUW „REJENT-LIFE” z siedzibą w Poznaniu poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko

członka zarządu nadzorującego kluczową funkcję zarządzania ryzykiem

Nasze wymagania:

Kandydat/kandydatka na stanowisko Członka Zarządu powinien

  1. spełniać łącznie poniższe warunki:
  • posiadać wykształcenie wyższe z zakresu finansów/ubezpieczeń/ekonometrii
  • posiadać pełną zdolność do czynności prawnych
  • nie być karany za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe
  • posiadać nieposzlakowaną opinię w związku ze sprawowanymi funkcjami
  • posiadać co najmniej trzyletnie doświadczenie w zawodowe w zarządach zakładu ubezpieczeń lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie nadzorowania kluczowej funkcji zarządzanie ryzykiem
  • wykazanie doświadczenia jest niezbędne dla uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego na pełnienie przez kandydata funkcji nadzorującego system zarządzania ryzykiem.

2. nie podlegać wskazanym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska w organie  zarządzającym w zakładach ubezpieczeń oraz spełniać co najmniej jeden z wymienionych poniżej warunków:

  • posiadać uprawnienia aktuariusza
  • posiadać stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych w zakresie finansów
  • posiadać tytuł zawodowy doradcy inwestycyjnego lub maklera papierów wartościowych
  • posiadać ukończone studia Master of Business Administration (MBA) lub certyfikat Chartered Financial Anallyst (CFA)

Oferty kandydatów powinny zawierać:

  • curriculum vitae wraz z klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”
  • oryginały lub odpisy dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia i kwalifikacje kandydata,
  • zaświadczenie o niekaralności.

Wymagane dokumenty i oferty należy składać do dnia 10 maja 2024 r. na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „REJENT-LIFE” ul. Mostowa 19c/6, 61-854 Poznań.

O zakwalifikowaniu do kolejnego etapu rekrutacji i terminie rozmowy kwalifikacyjnej Towarzystwo powiadomi wybrane osoby indywidualnie.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „REJENT-LIFE” z siedzibą w Poznaniu
61-854 Poznań, ul. Mostowa 19c/6
61 8529 542 lub 61 8529 543
www.rejentlife.com.pl  e-mail: tuw@rejentlife.com.pl

TUW „REJENT-LIFE” ogłasza postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko specjalisty ds. zarządzania ryzykiem

0

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „REJENT-LIFE” z siedzibą w Poznaniu zatrudni

specjalistę ds. zarządzania ryzykiem

Nasze wymagania:

  • Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki ekonomiczne/matematyczne
  • Doświadczenie zawodowe z zakresu finansów i zarządzania ryzykiem w zakładzie ubezpieczeń
  • Doświadczenie w pracy z bazami danych, znajomość systemów informatycznych
  • Znajomość pakietu MS Office
  • Systematyczność, umiejętność organizacji pracy oraz odporność na stres
  • Umiejętność pracy w małych wielozadaniowych zespołach
  • Mile widziane uprawnienia aktuariusza lub chęć złożenia egzaminów aktuarialnych

Oferty kandydatów powinny zawierać:

  • curriculum vitae wraz z klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”
  • oryginały lub odpisy dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia i kwalifikacje kandydata
  • zaświadczenie o niekaralności

Wymagane dokumenty i oferty należy składać do dnia 10 maja 2024 r. na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „REJENT-LIFE” ul. Mostowa 19c/6, 61-854 Poznań.

O zakwalifikowaniu do kolejnego etapu rekrutacji i terminie rozmowy kwalifikacyjnej Towarzystwo powiadomi wybrane osoby indywidualnie.

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „REJENT-LIFE” z siedzibą w Poznaniu
61-854 Poznań, ul. Mostowa 19c/6
61 8529 542 lub 61 8529 543
www.rejentlife.com.pl  e-mail: tuw@rejentlife.com.pl

Życiowy biznes VIG Polska będzie działać pod marką Vienna Life

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Połączenie Aegon, Compensa Życie i Vienna Life planowane jest na ostatni kwartał obecnego roku. Po fuzji nowe towarzystwo będzie działać pod nazwą Vienna Life.

– Połączenie naszych trzech firm daje nam nowe, większe możliwości rozwoju biznesu i oferowania klientom oraz partnerom jak najlepszych rozwiązań. W ramach wypracowywanej strategii biznesowej mamy plan rentownej, zrównoważonej i rozwojowej działalności. Jednocześnie będziemy jedyną spółką życiową reprezentującą naszego właściciela na polskim rynku. Marka przyszłej firmy ma jak najlepiej odzwierciedlać naszą zdolność do adaptacji, nasze ambicje i cele grupy. Jesteśmy gotowi sprostać tym wyzwaniom z determinacją i profesjonalizmem – podkreśla Tomasz Borowski, prezes Vienna Life i kandydat na prezesa połączonych spółek.

Docelowa marka, mimo że jest taka sama jak nazwa jednej z łączących się spółek, ma reprezentować zupełnie nową tożsamość przyszłej firmy. Jednocześnie pierwszym członem nazwy nawiązuje do marki grupy.

Kolejnym etapem związanym z rebrandingiem będzie przygotowanie strategii komunikacji marki i jej nowej identyfikacji wizualnej.

Wskutek połączenia nowa Vienna Life stanie się jednym z największych graczy na rynku ubezpieczeń życiowych z szerokim portfolio produktów i usług. Przekształcenia nie oznaczają zmian dla klientów, pośredników i partnerów biznesowych trzech łączących się spółek. Pod nową marką towarzystwo będzie nadal rozwijać partnerstwa dystrybucyjne ze spółkami grupy, m.in. z majątkową Compensą. Vienna Life nie rezygnuje również z multibrandowego podejścia czy kooperacji na zasadzie white label. Umożliwi to elastyczne dostosowanie oferty do zróżnicowanych oczekiwań partnerów i ich klientów oraz poszerzy możliwości dotarcia do różnych grup odbiorców.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Revolutions in Insurance Operations

0

Join us for a #ubezpieczeniowyLIVE session on Tuesday, 16th April 2024, from 13:00 to 14:00. The speaker will be Marta Steer, Head of European Business Support Center Marsh.

Program:

  • How to get familiar with AI, automation, and how to leverage the benefits of centralization.
  • Which management style brings results and how to deal with Generation Z.
  • Trends that cannot be ignored. 

Facebook

LinkedIn

(AM)

18,421FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie