Blog - Strona 367 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 367

Allianz Polska stawia na silny rozwój oferty produktowej

0
Marcin Kulawik

Allianz Polska chce w 2024 r. dokończyć procesy związane z fuzją. Ubezpieczyciel stawia na produkty dla młodych osób, ale widzi też potencjał w ubezpieczeniach korporacyjnych.

– Myśląc w perspektywie roku, ale i dłuższym okresie, chcemy rozwijać wszystkie nasze kanały. Chodzi przede wszystkim o dwie główne linie: ubezpieczenia na życie i majątkowe – powiedział prezes Marcin Kulawik podczas odbywającej się 12 marca konferencji prasowej. Jak wskazał, Allianz Polska ma silną ofertę produktową – podał stooq.pl za PAP.

– Wierzymy, że jest miejsce na rynku dla produktów dla osób młodych, które chcą wejść w ten obszar. Wierzymy, że w tym obszarze możemy się rozwijać. Chcemy zachęcić młodych ludzi do inwestowania – powiedział. – Drugi obszar to ubezpieczenia majątkowe. Tu jest ogromny potencjał. W tym roku i najbliższych latach myślimy, że naszymi silnikami wzrostu będą dwa obszary produktowe i obszar dystrybucyjny. Jeśli chodzi o obszar produktowy, to wierzymy w ubezpieczenia korporacyjne, mamy silne zaplecze w tym obszarze – dodał. Prezes wskazał, że kolejny obszar, które chce rozwijać Allianz, to ubezpieczenia detaliczne (pozakomunikacyjne). – Wierzymy, że możemy dużo zrobić też w obszarze MŚP, co istotnie zwiększy naszą pozycję rynkową – powiedział. – Dochodzi element dystrybucji. Jesteśmy de facto we wszystkich kanałach dystrybucji. Natomiast na naszym rynku kanał multiagencji jest kanałem rozwijającym, dynamicznym, a nasza pozycja jest tam niewystarczająca – to jeden z kierunków, o których myślimy – zaznaczył.

Marcin Kulawik podkreślił, że od fuzji Allianz z polskimi spółkami Aviva minęło 1,5 roku i obecnie jego firma jest na bardzo zaawansowanym etapie połączenia.

– Zakładamy, że ten rok jeszcze będzie rokiem fuzji, natomiast w przyszłym roku już nie chciałbym rozmawiać o fuzji jako głównym elemencie. W tej chwili proces jest zrealizowany w 60–70% – powiedział. Marcin Kulawik ujawnił też, że Allianz szykuje nowe rozwiązania do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych, które powinny pojawić się w tym roku. – Obszar zdrowia rozwija się bardziej dynamicznie niż sam obszar ubezpieczeń na życie. W przypadku ubezpieczeń majątkowych dynamika jest wyższa – dodał.

Prezes podał, że odnośnie do nowych ryzyk produktowych są to ryzyka związane z transformacją energetyczną. Wskazał, że na polski rynek ubezpieczeniowy wkracza także atom, choć na razie bardziej jako obietnica – tam Allianz może przynieść doświadczenia z innych krajów.

– Fokus na technologie jest w tym roku trochę mniejszy, co powoduje, że dług, który mamy, się powiększa – powiedział Andrzej Wasilewski, członek zarządu. – Jeśli chodzi o nasze plany, to zdecydowanie chcemy tę lukę nadrobić i mamy ściśle określoną agendę. Budujemy platformę medyczną, która pomoże nam w dużo lepszym stopniu funkcjonować na rynku ubezpieczeń zdrowotnych i pozwoli nam na większą dynamikę, jeśli chodzi o rozwój tego segmentu. W kolejnym kroku, równolegle do projektów, które realizujemy, będziemy chcieli uczynić nasze operacje takimi, w których nowoczesna technologia będzie wspierać procesy – dodał.

Więcej

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)

Ubezpieczenie suszy w Generali Agro

0
Źródło zdjęcia: Generali Agro

Ubiegłoroczna susza bardzo negatywnie wpłynęła na plonowanie większości gatunków roślin, a dodatkowy brak wody oraz niskie ceny płodów rolnych przyczyniły się do większych strat finansowych w wielu gospodarstwach.

W regionach, gdzie częstotliwość występowania suszy jest największa, zalecamy, aby rolnicy – w miarę możliwości – dobierali takie gatunki roślin uprawnych, które tolerują okresowe niedobory wody. Stosowanie tej zasady choć na części pól pomoże ograniczyć straty w plonie głównym.

Jako wyspecjalizowany w branży rolnej ubezpieczyciel również w tym roku dostarczymy naszym klientom profesjonalną ochronę przed ryzykiem suszy.

Jak można ubezpieczyć suszę w prosty sposób

Do 20 marca nasi klienci, którzy ubezpieczyli swoje zboża ozime od innych ryzyk w sezonie jesiennym 2023 r., mogą ubezpieczyć je od suszy. Ubezpieczenie to jest objęte dopłatą z budżetu państwa w wysokości do 65%.

Dodatkowe warunki objęcia upraw ochroną od ryzyka suszy:

  • na każdym ubezpieczonym polu przynajmniej jedna działka musi być określona z Geoportalem,
  • na polisie przynajmniej jedno pole musi mieć nie mniej niż 5 ha.

Proces zawierania umów przez naszych przedstawicieli jest bardzo prosty. Wystarczy wyszukać polisę z sezonu jesiennego i kliknąć przycisk „Wykup suszę”, a nasz system automatycznie wystawi ofertę. Jeżeli zaoferowanie ubezpieczenia suszy nie będzie możliwe, pośrednik otrzyma komunikat wyjaśniający przyczynę takiej sytuacji.

Franszyza redukcyjna

Należy pamiętać, że w ubezpieczeniu upraw od ryzyka suszy występuje franszyza redukcyjna w wysokości 25% sumy ubezpieczenia. Wynika ona wprost z przepisów ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich. W praktyce oznacza to zmniejszenie każdego odszkodowania o równowartość 25% sumy ubezpieczenia na danym polu.

Ubezpieczenie od ryzyka suszy będzie dostępne w ofercie Generali Agro od 4 do 20 marca lub do wyczerpania limitów.

Krzysztof Mrówka
dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych
Generali Agro

Voice boty coraz bardziej inteligentne

0
Maciej Zasadzki

Rozmowa z Maciejem Zasadzkim, CEO Advicos Poland

Aleksandra E. Wysocka: – W jaki sposób voice boty i aplikacje mobilne oferowane przez Advicos mogą wesprzeć zakłady ubezpieczeń?

Maciej Zasadzki: – Aplikacje mobilne wspierane voice botami mogą przyczynić się do zwiększenia produktywności pracowników, a także rozwiązywania problemów w komunikacji. Nasza aplikacja emviPhone automatycznie rejestruje rozmowy oraz SMS-y, przekazuje informacje bezpośrednio do CRM-ów, dołącza nagrania mp3, przez co oszczędza czas agentów.

Ponadto dzięki voice botom klient, który dzwoni do firmy w określonej sprawie, po krótkich zapytaniach może uzyskać standardową odpowiedź bądź zostać skierowany do konkretnego pracownika, co usprawnia kontakty z organizacją i przyczynia się do wzrostu zadowolenia z obsługi. Voice bot może w procesie konwersacji zawrzeć z klientem umowę, jak również wesprzeć cross-selling. Do tego ostatniego potrzebuje tylko dostępu do historii klienta, który w CRM jest zakwalifikowany jako target dla danej usługi.

Voice boty rozwijają się już od jakiegoś czasu. Na jakim obecnie etapie jesteśmy?

– Pierwsze voice boty były rozwinięciem tradycyjnych systemów IVR-owych. Taki voice bot wymieniał najpierw dostępne opcje, a klient powtarzał tekst, który pasował mu dla danej usługi, żeby móc przejść do dalszego etapu obsługi lub połączyć się z określonym działem.

Drugi etap rozwoju voice botów, który mamy dzisiaj i który jest już na wysokim poziomie rozwoju, idzie krok dalej i opiera się na odczytywaniu intencji z wypowiedzi klienta. Na przykład mówi on, że chce zgłosić szkodę autocasco, a wtedy voice bot od razu kieruje go do odpowiedniej osoby albo nawet sam przeprowadza ten proces – prosi o potrzebne dane, wysyła link do aplikacji, w której można przesłać zdjęcia szkody etc.

Na trzecim etapie rozwoju tej technologii voice bot poprowadzi rozmowę nie tylko ustalonymi ścieżkami. Dzięki Chatowi GPT można rozmawiać o jednej sprawie, a potem zapytać o inną. Sztuczna inteligencja zapamięta te wątki i spróbuje je spiąć razem. Ten etap jest obecnie rozwijany. Na razie staramy się eliminować ograniczenia sztucznej inteligencji, na przykład nie mamy jeszcze pewności co do prawdomówności i precyzji Chatu GPT, ale prace trwają i mamy nadzieję na szybkie udoskonalenie tej technologii.

Agenci ubezpieczeniowi są zobowiązani do przeprowadzania analizy potrzeb klienta, którą należy odpowiednio udokumentować, na przykład w razie sporu, reklamacji albo kontroli KNF. Czy w tym ta technologia również pomaga?

– Rejestracja i transkrypcja rozmów to nie tylko wsparcie w przypadku sporów, lecz również bardzo ważny czynnik w rozwoju pracowników i agentów obsługujących klientów w terenie. Oczywiście przede wszystkim służy jako dokument w razie reklamacji lub rozbieżności, a także jako przypomnienie dla agenta, który może wysłuchać nagrania i uzupełnić swoje notatki z rozmowy. Dodatkowo jednak takie nagrania mogą stać się przedmiotem speech analytics w celach szkoleniowych i doskonalenia metod sprzedaży i obsługi klienta.

Dzięki narzędziom opartym na AI analizujemy, czy została przeprowadzona poprawnie, skąd się wziął sukces sprzedażowy czy też czego zabrakło, żeby go osiągnąć. Dzięki tej technologii agent ma więc mniej pracy i może się rozwijać jako sprzedawca. Natomiast w razie kontroli dysponuje najlepszym z możliwych świadectwem przeprowadzenia rzetelnej analizy potrzeb klienta.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Niedoubezpieczył klienta, „bo produkt był zły”

0
Michał Mazurek

W procesie sprzedaży ubezpieczenia każdy z nas wykonuje analizę potrzeb klienta. Jej część formalna jest zwykle ograniczona do odpowiedzi na kilka przygotowanych pytań i udokumentowania tej czynności. O jakości naszej pracy świadczy jednak część praktyczna.

Część praktyczna APK to całość rozmowy z klientem: o jego oczekiwaniach i możliwościach. A także o rzeczach, o których może on nie mieć szerszego i specjalistycznego pojęcia: ryzykach związanych z jego sytuacją finansową czy już posiadanymi produktami.

Gdyby wyznacznikiem zaawansowania tego faktycznego badania potrzeb był efekt w postaci ubezpieczenia klienta na wysokie sumy, to mamy problem. Zgodnie z analizami Polskiej Izby Ubezpieczeń przeciętny klient posiada w swojej polisie życiowej sumę ubezpieczenia na zgon na kwotę ok. 150 tys. zł. Jak to statystyka, liczba ta niewiele mówi o rzeczywistości. Należy bowiem zauważyć, że taka średnia oznacza, że na jednego klienta, który świadomie wyliczył z doradcą swoją sumę i ubezpieczył się na 1 mln zł, przypada dziewięciu klientów, którzy wzięli (a może lepiej napisać „dostali”) od agenta polisę z sumą 50 tys. zł.

Systemowe niedoliczenie

Dlaczego piszę „dostali”? Ponieważ wbrew pozorom to my, agenci, a nie klient mamy kompetencje, żeby kreować wysokie sumy ubezpieczenia. Doradcy w biurach, z którymi współpracuję, stosują różne metody: od tabelek rysowanych ręcznie na kartce aż po systemową elektroniczną analizę całości finansów spiętą z CRM.

Niezależnie od sposobu, zawsze jednak brane są pod uwagę wszystkie zobowiązania, ich rozkład w czasie oraz okoliczności mogące wpływać na zmianę tych parametrów. Jeśli klient wyraża szczerą chęć ubezpieczenia się, to wyłącznie w naszych rękach jest, czy ubezpieczymy go na 50 tys., czy 500 tys. zł. W świetle tego klient, który mając dzieci i kredyt, wychodzi z agencji ubezpieczeniowej z sumą ubezpieczenia na zgon niższą niż kilkaset tysięcy złotych, to systemowy błąd. 

Narzędzia

Jeśli pomyśleliby Państwo „będzie drogo” albo „nie mam produktu”, to rozwiązanie leży już bardzo niedaleko. To kwestia zaopatrzenia się i wykorzystywania prawidłowych narzędzi w sprytny sposób. Wspomniane metody tabelek czy systemów CRM to pomoce diagnostyczne w dojściu do celu, jakim jest ubezpieczenie klienta na prawidłowe sumy.

Sprawnie wykorzystane utwierdzają klienta w przekonaniu, że wysoka suma faktycznie jest potrzebna, bo wynika wprost z jego sytuacji. Narzędziami wykonawczymi są umowy ubezpieczenia, ale istotne jest też, w jaki sposób je wykorzystujemy.

Kalkulacja

Weźmy przykład 35-latka, który zaciągnął kredyt hipoteczny i ma dwójkę dzieci. W takiej sytuacji z analizy bez większych problemów wyjdzie potrzeba ubezpieczeniowa na sumę 800 tys. zł na okres przynajmniej 25 lat. Nie będę takiemu klientowi proponował grupy otwartej – nie ten zakres sum i brak gwarancji w długim terminie. Biorę więc klasyczną terminówkę – wyliczam i w większości towarzystw wychodzi mi ponad 200 zł miesięcznie, ale jest takie, w którym poniżej 150 zł. Jest „okej” – składka w obszarze zainteresowań klienta.

Ale jeśli uświadomię sobie, że kredyt jest spłacany, a dzieci dorastają, to przecież zasadne jest wykorzystanie malejącej sumy ubezpieczenia. Składka spada na tyle, że mam cztery towarzystwa do wyboru ze składką poniżej 100 zł.

Mając odpowiednie narzędzia (zarówno do badania, jak i zaspokajania realnych potrzeb), mogę tego klienta obsłużyć prawidłowo i dać mu elastyczną, ale przede wszystkim odpowiednio wysoką, propozycję.

Michał Mazurek
starszy regionalny koordynator
Działu Ubezpieczeń na Życie i Ubezpieczeń Zdrowotnych
Phinance

Bartosz Niewiadomski stanie na czele Rankomat

0
Bartosz Niewiadomski

Tomasz Masajło, który pełnił obowiązki prezesa zarządu Rankomat od początku lipca 2018 roku, podjął decyzję o odejściu z firmy w najbliższych tygodniach. Jego następcą zostanie Bartosz Niewiadomski, w przeszłości związany między innymi z Aviva w Polsce.

Tomasz Masajło przyczynił się do znacznego rozwoju Rankomat, zwiększając przychody spółki, zapewniając wzrost świadomości marki do poziomu 85% oraz rozwijając ofertę produktową obejmującą dzisiaj porównywarki ubezpieczeniowe (komunikacja, podróże, nieruchomości i na życie), finansowe (m.in. kredytów gotówkowych, hipotek, kont bankowych i lokat) oraz telekomunikacyjne.

– Jestem dumny, że mogłem przyczynić się do rozwoju rankomat.pl, oferty produktowej firmy oraz jej pozycji rynkowej. Jestem pewien, że pod nowym kierownictwem zespół rankomat.pl jeszcze nie raz udowodni, że nie ma lepszego miejsca wyboru usług ubezpieczeniowych i finansowych – mówi Tomasz Masajło.

Na miejsce Tomasza Masajły zatrudniony zostanie Bartosz Niewiadomski, doświadczony menedżer z bogatym doświadczeniem w branży finansowej. Dołączył on do zespołu multiporównywarki w marcu i zacznie pełnić obowiązki prezesa zarządu w najbliższych tygodniach.

Bartosz Niewiadomski posiada szerokie doświadczenie w obszarze zarządzania i marketingu, zdobyte m.in. w sektorze ubezpieczeniowym. W latach 2015–2019 był członkiem zarządu Aviva w Polsce odpowiedzialnym m.in. za obszary marketingu, direct, sprzedaży cyfrowej i strategii. Do ubezpieczyciela trafił po przejęciu przez niego pośrednika finansowego, firmy Expander, której był wiceprezesem. Przez wiele lat pracował również jako CMO w firmach z sektora FMCG (m.in. Bakalland i Mieszko).

Jestem podekscytowany możliwością pracy z zespołem rankomat.pl i kontynuowania budowania naszej pozycji na rynku. Dziękuję Tomaszowi Masajle za jego dotychczasową pracę i jestem gotowy na wyzwania, jakie przyniesie mi nowa rola – mówi Bartosz Niewiadomski.

– Dziękuję Tomaszowi za ogromny wkład w rozwój rankomat.pl i jednocześnie jestem przekonany, że Bartosz Niewiadomski będzie doskonałym liderem, który poprowadzi zespół rankomat.pl w kolejnej fazie rozwoju i osiągnięcia sukcesów z korzyścią dla konsumentów, partnerów i pracowników – dodaje Robert Sokołowski, szef Grupy Netrisk będącej właścicielem Rankomat.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia przeszkoliło agentów w innowacyjnej formule szkoleniowej

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Blisko 30 agentów CUK Ubezpieczenia zmierzyło się z nietypową formą szkolenia, które było uwieńczeniem procesu certyfikacyjnego w organizacji. Zadania wykonywane w realnym środowisku biznesowym, gra terenowa sprawdzająca wiedzę produktową agentów oraz pozyskanie nowej wiedzy na warsztatach wypełniły dwa dni szkolenia.

To pierwsza tego typu realizacja szkoleniowa w Polsce. CUK zorganizował ją dla partnerów, którzy dotarli do najwyższego poziomu certyfikacji w multiagencji. Zadania przygotowanie w autorskiej metodzie multiagencji „Zobacz – Dotknij – Ubezpiecz” wykonywano w hotelu Baśniowa w Wyszkowie. Do współpracy zaproszono UNIQA.

– Szkolenie w formule „Zobacz – Dotknij – Ubezpiecz” to przełomowy moment dla organizacji i jak sądzę, również dla branży ubezpieczeniowej w Polsce. Wyszliśmy poza standardową formę szkoleń, żeby położyć główny nacisk na emocje, wrażenia i przekazanie wiedzy, wcielając agentów w nowe role. Widzimy, że wypracowane systemy szkoleniowe przekładają się na sukcesy biznesowe naszych partnerów – mówi Kamila Jankowska, dyrektorka Departamentu HR i Szkoleń CUK Ubezpieczenia

Uczestnicy podzieleni na grupy uczestniczyli m.in. w grze terenowej, podczas której musieli rozpoznać poszczególne przedmioty ubezpieczenia, aby dobrać odpowiednią polisę. Do stworzenia realnych warunków biznesowych wykorzystano zakamarki hotelu oraz wiedzę menedżera obiektu, który wskazał, jakie są jego oczekiwania od agenta i produktu. Opowiedział również o ryzykach i wyzwaniach, z którymi obiekt boryka się na co dzień.

Wydarzenie wzbogacono o warsztaty prowadzone pod okiem ekspertów CUK i UNIQA, zapewniające zmienność otoczenia, sposobów realizacji oraz dostarczające nowych wrażeń sprzyjających zaangażowaniu uczestników. Każda z części programu zapewniła wiedzę oraz umiejętności niezbędne do pracy przy zapytaniach.

– Naszym celem było wytworzenie warunków zbliżonych do codziennej pracy agenta. Zadbaliśmy o to, aby przekazać wiedzę wraz z pozytywnymi emocjami. To sprzyja procesowi nauki oraz zaangażowaniu zespołów. Wykorzystanie grywalizacji pozytywnie zmobilizowało uczestników do działania. Cieszę się, że w szkolenie zaangażowali się również pracownicy i menedżerowie hotelu, co dodało realizmu w podejmowanych aktywnościach – dodaje Klaudia Szegda, menedżerka ds. Kluczowych Klientów UNIQA.

Z CUK Ubezpieczenia współpracuje ponad 500 agentów. Firma zapewnia jednolite ścieżki szkoleniowe. Każdy, kto dołącza do organizacji, przechodzi przez brązowy, srebrny, złoty i platynowy etap certyfikacji. Oprócz tego korzysta z dodatkowych szkoleń w zakresie marketingu, prawa, HR oraz indywidualnych konsultacji z ekspertami.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Rekordowy rok Grupy Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku Grupa Generali osiągnęła rekordowe wyniki. Ich efektem będzie wzrost kwoty dywidendy przypadającej na jedną akcję.

Składka przypisana brutto Generali wzrosła o 5,6%, do 82,5 mld euro, w wyniku 12% wzrostu w sektorze ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych. Wpływy netto z sektora życiowego pochodziły z produktów typu unit-linked i ubezpieczeń ochronnych, co jest spójne ze strategią grupy.

Rekordowy wynik operacyjny na poziomie 6,9 mld euro (+7,9% r/r) został osiągnięty dzięki składkom ze wszystkich segmentów. Wskaźnik mieszany poprawił się o 1,4 punktu procentowego, do 94%. Doskonały New Business Margin ukształtował się na poziomie 5,78% (+0,09 pp.). Rekordowy skorygowany wynik netto wyniósł 3,57 mld euro (+14,1% r/r).

Solidna pozycja kapitałowa, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 220% (221% rok wcześniej) była efektem znaczącego wkładu ze znormalizowanego generowania kapitału. Proponowana dywidenda na akcję w wysokości 1,28 euro (+10,3%) potwierdza wysoką koncentrację grupy na wynagrodzeniach dla akcjonariuszy i realizację celu wysokości skumulowanej dywidendy za lata 2022–2024.

– Dobre wyniki Generali w 2023 r., poparte rekordowym wynikiem operacyjnym i wynikiem netto przy dodatnim udziale wszystkich segmentów, potwierdzają pomyślną realizację naszej strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth” – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali. – Dzięki naszej silnej pozycji gotówkowej i kapitałowej przyspieszamy wzrost dywidendy dla naszych akcjonariuszy. Grupa jest w najlepszej kondycji w historii jako dochodowy, zdywersyfikowany podmiot prowadzący zdywersyfikowaną działalność ubezpieczeniową i w obszarze zarządzania aktywami. Na przyszły sukces Generali wpłyną także przejęcia Conning i Liberty Seguros. Chciałbym skorzystać z okazji i podziękować wszystkim naszym pracownikom i agentom za ich wysiłki na rzecz osiągnięcia tak pozytywnych wyników. Stanowią one podstawę naszej ścieżki zrównoważonego wzrostu i naszego zaangażowania w działanie jako odpowiedzialny inwestor, ubezpieczyciel, pracodawca i obywatel korporacyjny.

(AM, źródło: Generali)

Blisko 14 mld euro przypisu VIG w 2023 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dzięki dwucyfrowemu wzrostowi składek i znacznemu wzrostowi zysku rok finansowy 2023 był szczególnie udany dla Vienna Insurance Group. Dlatego ubezpieczyciel wypłaci akcjonariuszom wyższą dywidendę niż rok wcześniej.

– Silny wzrost we wszystkich regionach i segmentach potwierdza naszą wyraźną pozycję lidera w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Choć kwota świadczeń wypłacona naszym klientom w 2023 roku, wynosząca 9,8 mld euro, była znacząco wyższa niż w latach ubiegłych, udało nam się wyraźnie zwiększyć zyski. Na podstawie tych wyników i naszej silnej kapitalizacji zarząd VIG proponuje podwyższenie dywidendy do 1,4 euro na akcję – powiedział Hartwig Löger, CEO i prezes zarządu VIG.

Zysk urósł o jedną trzecią

Przypis składki grupy wzrósł o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim, do 13,8 mld euro. Poprawa rezultatu była zasługą wszystkich rynków, na których działa VIG, oraz wszystkich linii biznesowych. Dwucyfrowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku zanotowano m.in. w Polsce (12,7%). Wśród linii biznesowych dwucyfrowy wzrost odnotowano m.in. w OC (14,4%), AC (14,3%) oraz pozakomunikacyjnych ubezpieczeniach majątkowych (11,2%).  56,2% przypisu składki zostało wygenerowane poza Austrią.

Zysk brutto wzrósł o 31,2%, do 772,7 mln euro. Wynik netto zwiększył się o 18,3%, do 559 mln euro. Wskaźnik mieszany netto w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych poprawił się o 0,2 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego, do poziomu 92,6%. Wstępny współczynnik wypłacalności grupy na dzień 31 grudnia 2023 roku uplasował się na poziomie 269% (uwzględniając środki przejściowe). Grupa pozostaje zatem bardzo dobrze dokapitalizowana. Ze względu na bardzo pozytywny rozwój biznesu i silną kapitalizację zarząd Vienna Insurance Group zaproponuje podwyższenie dywidendy za rok obrotowy 2023 z 1,3 euro w poprzednim roku do 1,4 euro na akcję. 

Perspektywy na rok 2024 

Jak dotąd VIG dobrze radzi sobie ze skutkami trudnego otoczenia geopolitycznego i makroekonomicznego, koncentrując się na takich czynnikach, jak ciągłość, stabilność i różnorodność. Na tej podstawie oczekuje się pozytywnych wyników również w roku finansowym 2024, pomimo niestabilnego otoczenia.  – Prognozy wzrostu dla rynków VIG w regionie CEE są znacznie wyższe niż dla strefy euro i UE-27. Nasza dywersyfikacja, bliskość klientów, a także silna kapitalizacja tworzą doskonałe ramy dla dalszego sukcesu. Kierownictwo VIG ma zatem ambicję osiągnięcia zysku brutto za rok finansowy 2024 w przedziale od 825 do 875 mln euro – oświadczył Hartwig Löger

Informacje za rok budżetowy 2023 opierają się na danych wstępnych. Ostateczna informacja zostanie opublikowana wraz z Raportem Rocznym 24 kwietnia.

(AM, źródło: VIG)

Earnix partnerem Sollers Consulting w ubezpieczeniowej transformacji cyfrowej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Earnix, dostawca rozwiązań SaaS opartych na sztucznej inteligencji dla usług finansowych, oraz Sollers Consulting ogłosiły 12 marca zawarcie partnerstwa w zakresie dostarczania rozwiązań Earnix dla sektora ubezpieczeń majątkowych w Wielkiej Brytanii, USA, Francji, krajach Beneluksu, krajach nordyckich i DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). W efekcie ich współpracy klienci będą mogli wykorzystywać zaawansowaną analitykę, uczenie maszynowe i możliwości sztucznej inteligencji do podejmowania decyzji w oparciu o dane, ulepszania strategii cenowych, optymalizacji ofert i skuteczniejszego zarządzania ryzykiem.

Rozwiązania dostarczane w ramach partnerstwa Sollers i Earnix pozwolą ubezpieczycielom zwiększyć rentowność dzięki skróceniu czasu wprowadzenia produktu na rynek, spersonalizować obsługę klientów oraz połączyć komponenty IT i elementy biznesowe w jednym, kompleksowo zarządzanym systemie.

Earnix umożliwia podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym dzięki analizie danych, modelowaniu analitycznemu i funkcjom sztucznej inteligencji. Specjaliści Sollers wykorzystując silne profile analityczne, wiedzę z zakresu nauk o danych oraz szczegółowe zrozumienie rozwiązań Earnix, zapewnią klientom bezproblemową integrację technologii z ich istniejącymi systemami i procesami.

– Sollers jest dobrze znany jako międzynarodowy animator innowacji i zwolennik wykorzystania najbardziej zaawansowanych technologii – powiedziała Ruth Fisk, dyrektorka ds. rozwoju biznesu Earnix. – To zaszczyt współpracować z tą podobnie myślącą organizacją, aby zaoferować możliwości płynnego wdrożenia naszej najlepszej w swojej klasie technologii szerszemu rynkowi ubezpieczycieli.  

Firmy będą także współpracować przy projektach badawczo-rozwojowych, które mogą prowadzić do opracowania nowatorskich rozwiązań, usprawnienia procesów i eksploracji nowych możliwości w branży ubezpieczeniowej. Współpracując w ramach ekosystemu ubezpieczeniowego – obejmującego ubezpieczycieli, reasekuratorów, brokerów i firmy insurtech – Sollers pomaga Earnix uzyskać dostęp do różnorodnych źródeł danych potrzebnych do opracowania kompleksowych i dokładnych modeli na potrzeby zaawansowanej analityki, ustalania cen, oceny ryzyka i segmentacji klientów. 

– Earnix umożliwia całościowe zarządzanie operacjami w ramach jednego płynnego rozwiązania, które umożliwia dostęp do informacji zespołom ds. wyceny, underwritingu i ratingu – powiedział Tomasz Klukowski, executive manager Sollers Consulting. – Ich ciągłe inwestycje w rozwój innowacyjnej i łatwej w użyciu technologii poszerzyły zakres usług Sollers, jeszcze bardziej umacniając nasz status globalnego partnera w zakresie transformacji cyfrowej.

(AM, źródło: Sollers Consulting)

UNIQA w Polsce po raz pierwszy z miliardem euro przypisu

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Ubiegłoroczny przypis UNIQA w Polsce wzrósł o 10,8% r/r, do poziomu 4,63 mld zł. Tym samym ubezpieczyciel przekroczył próg 1 mld euro zebranej składki, stanowiący około 15% rezultatu całej grupy. Rentowność zakładu wzrosła dwukrotnie, do ponad 350 mln zł zysku brutto według standardu IFRS17.

Od momentu przejęcia AXA przez UNIQA, czyli od 2021 roku, firma odnotowuje wysoką dynamikę zarówno wzrostu przychodów, jak i wzrostu rentowności.

– W ostatnich trzech latach bardzo mocno koncentrowaliśmy się na fuzji i ułożeniu wewnętrznych procesów w sposób, który pozwoli nam skutecznie działać w długim terminie. Zbudowaliśmy bardzo profesjonalne zespoły menedżerów i ekspertów oraz efektywny model  biznesowy. Wszystkie spółki UNIQA w Polsce czynią nas uniwersalnym graczem na rynku. To pomaga zachowywać stabilność prowadzonego biznesu, a wdrożony w 2023 roku model agile daje nam też elastyczność działania. Teraz wchodzimy w nową perspektywę biznesową, ze strategią na kolejne trzy lata, i jest to w pewnym sensie dla nas przełomowy moment. Będąc już poukładaną wewnątrz organizacją, możemy jeszcze więcej uwagi poświęcić na zewnętrzne otoczenie, w tym naszych klientów i ich satysfakcję– wyjaśnia Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce.

W minionym roku UNIQA odnotowała wzrost poziomu satysfakcji klientów do 4,56 w 5-stopniowej skali, a także wzrost rozpoznawalności marki do 67% (34% w 2021 roku). Firma wzmacniała swoją ofertę produktową, wdrażając m.in. wyższe sumy ubezpieczenia i szerszy zakres w polisach turystycznych, nowe ubezpieczenie minicasco w „komunikacji”, nowe cegiełki w ubezpieczeniach grupowych, a także przemodelowała ofertę ochrony mienia klienta korporacyjnego.

Technologia w natarciu

W 2023 roku w firmie działały 24 zautomatyzowane procesy biznesowe. Roboty przeprocesowały prawie 2 mln transakcji w czasie ponad 12 tys. godzin, co przyspieszyło pracę o 76%. Firma inwestuje także w sztuczną inteligencję. Przez ostatnie dwa lata pracowała nad technologią AI w likwidacji szkód życiowych w zakresie uszczerbku na zdrowiu. Wdrożone na początku 2024 roku z Minte.ai rozwiązanie, które umożliwia odczytanie i analizę całej dokumentacji medycznej dostarczonej przez klienta. W kolejnym etapie oprogramowanie zostanie rozszerzone o obsługę roszczeń z tytułu umów dodatkowych, w tym leczenia szpitalnego, operacji chirurgicznych i poważnych zachorowań, Firma zapowiedziała także kolejne inwestycje w sztuczną inteligencję.

Solidne wyniki Grupy UNIQA

Składka przypisana brutto całej UNIQA Insurance Group wzrosła o 9,7%, do poziomu prawie 7,2 mld euro, a zysk brutto przekroczył 426 mln euro i był większy o 57% r/r.

– W roku 2023 dokonaliśmy znacznych wypłat z tytułu szkód pogodowych, głównie z powodu burz w lipcu i sierpniu. Mierzyliśmy się także z innymi poważnymi roszczeniami. Niemniej, rok 2023 był kolejnym udanym rokiem finansowym: mogliśmy zauważalnie wzrosnąć jako grupa i jeszcze bardziej zwiększyć nasze zyski. Nasze spółki w regionie Europy Środkowej i Wschodniej rozwijają się szczególnie dobrze i znacząco przyczyniają się do wzrostu naszej rentowności – powiedział Andreas Brandstetter, prezes zarządu UNIQA Insurance Group.

Zgodnie z zapowiedziami, UNIQA w 2024 roku będzie koncentrować się na dalszym doskonaleniu podstawowej działalności ubezpieczeniowej na rynkach w Austrii i CEE. Silny wzrost oczekiwany jest w segmencie ubezpieczeń majątkowych i zdrowotnych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie