Blog - Strona 428 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 428

Syriusz jeszcze bardziej przyjazny dla agentów

0
Małgorzata Kręcisz

Wyższe świadczenia, szerszy zakres ubezpieczenia, elastyczność, transparentność oraz intuicyjny system. Tak można podsumować nową ofertę pakietową Grupy Zamkniętej ERGO Hestii.

Ubezpieczenie grupowe obejmuje ochroną nie tylko ubezpieczonego, ale również jego najbliższą rodzinę. Dodatkowo gwarantuje możliwość przygotowania spersonalizowanej oferty dla klienta w bardzo krótkim czasie i przy minimum formalności.

Co ważne, możliwość przygotowania oferty pakietowej skierowana jest nie tylko do doświadczonych agentów, ale także do tych, którzy na co dzień nie czują się ekspertami ubezpieczeń grupowych lub stawiają pierwsze kroki w tej linii biznesu.

Oferta w kilkanaście sekund

Nowa oferta pakietowa jest ściśle związana z rozwojem naszego systemu sprzedażowego Syriusz, który służy do ofertowania, polisowania i obsługi polis grupowych. Stworzyliśmy jedno środowisko dla klienta, agenta i ubezpieczyciela – mówi Małgorzata Kręcisz, zastępczyni dyrektora Biura Ubezpieczeń Grupowych ERGO Hestii.

Ścieżka pakietowa jest stworzona tak, by w kilkanaście sekund przygotować ofertę, która może być wstępem do rozmowy o ubezpieczeniu grupowym. Nie potrzeba wielu informacji, wystarczą trzy dane: liczba zatrudnionych osób, średnia wieku pracowników i oczekiwana wysokość składki.

Syriusz wspiera naszych partnerów biznesowych w przygotowaniu oferty. Po wpisaniu numeru NIP system importuje dane z wielu repozytoriów, również zewnętrznych – dodaje Małgorzata Kręcisz.

Oferta już dla dwóch osób

Tego typu ubezpieczenia na rynku najczęściej kierowane są do przedsiębiorców zatrudniających minimum trzy osoby. W ERGO Hestii do ubezpieczenia grupowego wystarczy przedsiębiorca i minimum jeden pracownik. Dostępne są dwie formy przygotowania oferty: pakietowa i rozszerzona.

Oferta pakietowa to trzy warianty: Solo, Duet i Rodzina, które w nowej odsłonie zostały rozszerzone o kilkanaście dodatkowych świadczeń dla ubezpieczonego oraz współubezpieczonych. Dodatkowo, zakres może zostać wzbogacony o świadczenia z nowego katalogu, co pozwala na zachowanie elastyczności w budowaniu oferty.

Większe uprawnienia dla agenta

Jeżeli oferta pakietowa nie spełnia oczekiwań klienta, agent jednym kliknięciem może przenieść dane ze ścieżki pakietowej na rozszerzoną, zachowując wszystkie dotychczas wprowadzone informacje. Umożliwia to „uszycie” oferty na miarę, czyli stworzenie unikalnej propozycji dla klienta.

Wdrożenie wiązało się z nadaniem agentowi szerszego katalogu uprawnień. Podwyższyliśmy pełnomocnictwa agencyjne tak, żeby oferta mogła być przygotowana przy wykorzystaniu nie tylko większej liczby świadczeń, ale i wyższych sum ubezpieczenia. To zapewnia naszym partnerom biznesowym szersze kompetencje, niezależność oraz lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klienta – wyjaśnia ekspertka.

Wszystkie dostępne pakiety prezentowane są na jednym ekranie. Przekłada się to na przejrzystość i czytelność oferty.

System, w zależności od profilu klienta, prezentuje najkorzystniejszą ofertę. Taki proces umożliwia technologia związana z Syriuszem oraz innowacyjny model wyceny, który wdrożyliśmy ponad rok temu. Pracowaliśmy nad modelami kilka lat i z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że to najlepsze rozwiązanie na rynku. Dość powiedzieć, że do kształtowania ceny wykorzystujemy kilkadziesiąt parametrów. Te skomplikowane algorytmy w żaden sposób nie komplikują ścieżki sprzedaży, wszystko dzieje się „w tle” – dodaje Małgorzata Kręcisz.

Lepsza komunikacja z klientem

W swojej nowej ofercie ERGO Hestia kładzie duży nacisk na ułatwienie komunikacji agenta z klientem.

Zapewniliśmy narzędzia ułatwiające współpracę agenta z klientem. Bardzo ważne było dla nas stworzenie dodatkowych materiałów, które ułatwią rozmowę, a także zaprezentują klientowi katalog świadczeń i ich sumy. Umożliwiliśmy łatwe porównanie zakresu ochrony we wszystkich pakietach, a także dodaliśmy informacje o świadczeniach, które prostym językiem pozwalają zapoznać klienta ze szczegółami oferty – podkreśla Małgorzata Kręcisz.

System Syriusz to także jeden widok dla klienta, agenta i ubezpieczyciela. Oznacza to, że nie tylko agent, ale i ubezpieczający, który wybrał daną ofertę, otrzymuje dostęp do systemu i widzi, na jakim etapie jest zawarcie umowy ubezpieczenia.

Obustronne korzyści

Nowa oferta to wiele korzyści dla każdej ze stron. Pracownik zyskuje dostęp do szerokiego katalogu świadczeń, bez konieczności wykonywania badań medycznych. Firma zapewnia sobie dodatkową atrakcyjność i zabezpiecza roszczenia pracownicze.

Z kolei pośrednik, który oferuje grupowe ubezpieczenia na życie, otrzymuje dostęp do rozbudowanego produktu, który podany jest w prostej i przystępnej formie. To znacząco skraca proces ofertowania i finalizację transakcji.

Nowa oferta pakietowa Grupy Zamkniętej ERGO Hestii gwarantuje:

  • oszczędność czasu dla agenta,
  • ofertę dopasowaną do potrzeb,
  • utrzymanie klienta, dzięki najlepszej wycenie.

Nowa oferta pakietowa Grupy Zamkniętej dostępna jest od 16 października br.

Polisa Online umożliwi zakup ubezpieczenia przez Messengera

0
Żródło zdjęcia: 123rf.com

Już niedługo na rynku ma pojawić się Polisa Online. Jej wyróżnikiem będzie możliwość zakupu ubezpieczenia podczas rozmowy z chatbotem o nazwie Ola za pośrednictwem komunikatora Messenger – podał cashless.pl.

Chatbot przedstawi klientowi propozycję ubezpieczenia w oparciu o informacje przekazane mu przez klienta. Ola wesprze go również w procesie kompletowania dokumentacji oraz płatności elektronicznej. Gotowa polisa zostanie przesłana na wskazany przez klienta adres e-mail. Chatbot będzie dostępny o każdej porze, a klient będzie mógł przerwać rozmowę i wrócić do niej po pewnym czasie. Na pierwszy ogień Polisa Online zaoferuje polisy komunikacyjne Benefii, Balcii, Generali, Proama i Wiener, ale oferta ma być sukcesywnie rozbudowywana.

Autorem przedsięwzięcia jest agencja Towarzystwo Usług Finansowych.

Więcej:

cashless.pl z 20 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenie sprzeda wirtualna asystentka przez Messengera. Wkrótce ma wystartować Polisa Online”

(AM, źródło: cashless.pl)

LINK4 z nagrodą za aplikację pozwalającą wycenić szkody

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

19 października, w ramach trzeciej edycji Fintech Summit Poland by Fintek.pl, odbyła się Gala Fintech Awards 2023. Jedną z nagrodzonych firm był LINK4.

Nagrody były wręczane w 9 kategoriach. W kategorii InsurTech nagrodę zdobyły LINK4 i Tractable za nową aplikację pozwalającą wycenić szkody przy udziale sztucznej inteligencji. Wyróżnienie odebrał Marek Wasilewski, dyrektor pionu likwidacji szkód LINK4, który ze swoim zespołem przez kilka miesięcy intensywnie pracował nad wdrożeniem technologii Tractable i skutecznym jej udostępnieniem klientom ubezpieczyciela.

W gronie nominowanych do nagrody za najlepsze rozwiązanie InsurTech znalazły się również:

  • Cachet – za ubezpieczenia rowerów i hulajnóg
  • Laven – za ekosystem ubezpieczeń zdrowotnych
  • OTOAgent – za nową platformę dla agentów i sieć afiliacyjną

(AM, źródło: LinkedIn, Fintek)

Reasekuracja życiowa rośnie najszybciej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W latach 2019–2022 globalny sektor reasekuracji przerósł rynek ubezpieczeń bezpośrednich w stosunku ponad 3 do 1. W dużej mierze jest to zasługą reasekuratorów wyspecjalizowanych w reasekuracji życiowej i rentowej.

Składki z reasekuracji na całym świecie osiągnęły w 2022 r. wartość ok. 500 mld dol. –wynika z globalnych rankingów zaktualizowanych przez Insuramore i biorących pod uwagę wszystkie formy ochrony reasekuracyjnej. Liczba ta oznacza wzrost o ok. 40% w stosunku do 2019 r. lub skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w tym okresie na poziomie nieznacznie poniżej 12%.

Te liczby kontrastują z 12% całkowitego wzrostu wartości światowego rynku ubezpieczeń bezpośrednich w latach 2019–2022, co przekłada się na skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w wysokości niecałych 4%.

Większy wzrost sektora reasekuracji w ostatnich latach można przypisać po części gwałtownej ekspansji kilku grup specjalizujących się w reasekuracji życiowej i rentowej. Grupy aktywne tylko w tej dziedzinie – których aktywność może obejmować również reasekurację zdrowotną – to 5 z największych 20 grup reasekuracyjnych w 2022 r.

Co więcej, specjaliści reasekuracji życiowej i rentowej to 30 spośród 150 największych grup reasekuracyjnych pod względem przyjętej składki.

Ogółem, chociaż trudno o precyzję ze względu na brak przejrzystości w sprawozdawczości reasekuratorów w kwestii klasyfikowania reasekuracji zdrowotnej, reasekuracja majątkowa odpowiada prawdopodobnie za 54–60% globalnej wartości ok. 500 mld dol. składek z reasekuracji w 2022 r., podczas gdy reszta należy do reasekuracji życiowej, rentowej i zdrowotnej.

Oprócz segmentu szybko rosnących specjalistów reasekuracji życiowej, do którego zalicza się m.in. Monument Insurance Group, są wśród największych 150 grup reasekuracyjnych takie, których skumulowany wskaźnik rocznego wzrostu składek za lata 2019–2022 przekroczył 50%, na przykład Apollo Global czy China Pacific.

Z drugiej strony 20 ze 150 największych grup reasekuracyjnych doświadczyło skurczenia się składek w okresie 2019–2022, co dowodzi, że ruch w sektorze reasekuracji nie jest jednokierunkowy.

AC

Balcia App przybywa do Polski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Balcia udostępniła klientom z krajów bałtyckich aplikację do zakupu ubezpieczeń Balcia App. Kolejnym rynkiem, na którym zostanie wprowadzone to narzędzie, ma być Polska – podał cashless.pl.

Balcia App umożliwia zakup ubezpieczenia oraz zarządzanie nim, zgłoszenie szkody czy złożenie reklamacji. Serwis wskazuje, że atutami aplikacji mają być: rywalizacyjny program lojalnościowy i atrakcyjne oferty dodatkowe. Balcia App ma w swoim zakresie ubezpieczenia komunikacyjne, nieruchomości oraz lifestylowe.

Więcej:

cashless.pl z 20 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Balcia App. Aplikacja do zakupu ubezpieczeń już dostępna w krajach bałtyckich. Następnym rynkiem ma być Polska”

(AM, źródło: cashless.pl)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 43/2023

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Sektor pośrednictwa na oku inwestorów – str. 2
  • Karol Okoński, PwC: Do realizacji wymagań DORA potrzebny jest zespół interdyscyplinarny – str. 3
  • Krzysztof Głombik, Skarbiec TFI: Czy PPK mogą być jeszcze atrakcyjne dla brokerów? – str. 4
  • EPRO celuje w MasterClass – str. 4
  • Katarzyna Dąbrowska, Alina Tarnowska, Deloitte: Rejestr informacji o usługach ICT w świetle rozporządzenia DORA – str. 5
  • InterRisk: Pracownicy z misją ochrony środowiska – str. 6
  • Krzysztof Juniewicz, OVB: Trzeba znaleźć indywidualną motywację – str. 7
  • Łukasz Junik, OVB: Nic nie zastąpi osobistego kontaktu – str. 7
  • KOJRA świętuje siedem lat wspólnej gry – str. 9
  • Sylwester Poniewierski, ERGO Hestia: Czego klient chce od życia? Dostanie to w ERGO 4 – str. 10
  • Łukasz Opoka, VSoft: System do pracy terenowej w sektorze ubezpieczeń – str. 11
  • PZU Zdrowie: Pierwsze centrum medyczne w Gdyni otwarte – str. 12
  • Piotr Wrzesiński, PIU: Parlament Europejski krytycznie o propozycjach dotyczących RIS – str. 15
  • dr Michał P. Ziemiak: Za nienaprawienie szkody pod sąd – str. 18
  • Artur Sójka: Najefektywniejszy networking? W organizacjach rekomendacyjnych! – str. 19
  • Julia Sobiepańska, ASB Group: Usługi ubezpieczeniowe nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Nieprecyzyjna definicja – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Inflacja i indeksacja – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak zacząć, kiedy czujesz brak motywacji do działania – str. 22
  • Małgorzata Kulik, Premium English: Potworek językowy. Underlyer, czyli to, co leży pod kolejnymi warstwami pokrycia – str. 22
  • Krzysztof Góźdź, Secfense: DORA i NIS 2 stawiają na silne uwierzytelnianie – str. 24

Allianz postawił na wzmocnienie relacji z multiagencjami

0
Źródło zdjęcia: Allianz

„Postaw na Allianz” – tak brzmi nazwa najnowszego programu opracowanego przez Allianz Polska. Jego celem jest intensyfikacja współpracy z multiagencjami.

„Postaw na Allianz” to spotkania, materiały i akcje informacyjne wskazujące na atuty ubezpieczeń oferowanych przez firmę oraz na elementy modelu współpracy istotne z punktu widzenia multiagentów. Dotyczą one ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych, turystycznych oraz ubezpieczenia na życie i zdrowie Twoje Bezpieczeństwo+.

W gościnie u multiagentów

Allianz podkreśla, że we współpracy z największymi multiagencjami Allianz przygotował działania dostosowane do potrzeb niezależnych pośredników. Mają one przedstawić agentom mocne punkty firmy i jej oferty, zachęcając do szerszego uwzględniania ubezpieczeń Allianz w propozycjach przedstawianych klientom. Przykładem takich działań są spotkania w cyklu Allianz Days, konferencje, wizyty w placówkach oraz konkursy i quizy, np. odbywający się 19 października Allianz Day organizowany we współpracy z multiagencją ASF Premium, angażujący kilkadziesiąt jej placówek, czy udział zakładu w spotkaniu z cyklu „CUK i Partnerzy”. W najbliższym czasie Allianz ma w planach udział w cyklu „Śniadanie z Superpolisą” oraz wizyty w placówkach wielu multiagencji w całej Polsce.

Wsłuchując się w głos partnerów

– Od kilku miesięcy intensyfikujemy współpracę z multiagencjami w ramach strategii zakładającej rozwój w kluczowych kanałach dystrybucji. Mówiąc „Postaw na Allianz”, przedstawiamy konkretne argumenty, które są ważne w codziennej pracy multiagentów z klientami. Słuchamy też sugestii naszych partnerów i wdrażamy zmiany ułatwiające ich pracę, a w ślad za tym zwiększające obecność ubezpieczeń Allianz w tym ważnym kanale sprzedaży. Realizację tego podejścia będzie kontynuował Maciej Woliński, nasz nowy dyrektor odpowiedzialny za sieć wyłączną majątkową i multiagencje – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu wykonujący obowiązki prezesa TUiR Allianz Polska.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia wesprze rozwój swoich partnerów

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Głównym celem inicjatywy „CUK i Partnerzy”, rozpoczętego właśnie cyklu spotkań skierowanych do partnerów CUK Ubezpieczenia, jest współpraca i rozwijanie umiejętności.

Cykl „CUK i Partnerzy” będzie odbywał się do końca 2024 roku w wybranych miastach na terenie całej Polski. Jego celem jest zwiększenie sprzedaży i zbudowanie konkurencyjności poprzez wiedzę obsługową, marketingową i produktową. Inicjatywa będzie realizowana we współpracy z przedstawicielami zakładów ubezpieczeń. Spotkania będą również przestrzenią do wymiany doświadczeń i budowania relacji biznesowych.

– Bez względu na formę współpracy z agentami czujemy się odpowiedzialni za wyniki i pragniemy wspierać partnerów w osiąganiu najlepszych rezultatów. Spotkania CUK i Partnerzy to unikatowa okazja do integracji, rozwoju i budowania trwałych relacji biznesowych – mówi Maja Wiatr-Kolasa, dyrektorka Makroregionu Zachód w Departamencie Sprzedaży Sieci Zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.

Uczestnicy spotkań skorzystają z wiedzy i doświadczenia specjalistów w dziedzinie szkoleń. Jeden z bloków poświęcony będzie lepszemu zrozumieniu postaw klientów, które wynikają z osobowości. Eksperci marketingu podzielą się wiedzą na temat wdrażania nowoczesnych rozwiązań, które będą możliwe do wdrożenia od zaraz i pomogą w promowaniu produktów ochronnych na lokalnych rynkach.

Ostatnim elementem będzie możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami towarzystw.

– „CUK i Partnerzy” to nie tylko nauka i rozwijanie umiejętności. To także okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych i budowania trwałych relacji. Wydarzenia odbywają się w przyjaznej atmosferze, w nietuzinkowych miejscach, które dostarczają dodatkowych atrakcji – dodaje Maja Wiatr-Kolasa.

(AM, źródło: CUK)

#ubezpieczeniowyLIVE: Liderzy ubezpieczeń na życie i zdrowie

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 24 października 2023 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem odcinka będą ubezpieczenia na życie oraz zdrowotne.

W programie: 

  • Czego klient chce od życia? – Anna Karpińska, menedżerka produktu STUnŻ ERGO Hestia.
  • Historia agenta, który nie miał czasu (bał się) sprzedawać „życie” – Tomasz Domalewski, dyrektor sprzedaży Leadenhall Insurance .
  • Shen Health jako narzędzie dla branży ubezpieczeniowej wspierające profilaktykę zdrowia oraz wzmacniające lojalność użytkowników – Marcin Brysiak, Head of Product MX Labs. 
  • Wyzwania i możliwości dla ekosystemu zdrowotnego napędzanego przez technologię – Piotr Sopel, Business Development Director Future Healthcare. 

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(AM)

Obłuda klimatyczna ubezpieczycieli

0
Sławomir Dąblewski

Mamy za sobą najcieplejsze lato w Polsce, ekstremalnie ciepły wrzesień według danych IMGW, a i październik zdaje się zapowiadać rekordowo pod względem temperatur. Fali upałów, powodzi, pożarów i susz doświadczają ludzie na całym świecie.

Według danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej, mimo tak dramatycznych sygnałów świadczących o postępującym, gwałtownym ocieplaniu się klimatu popyt na węgiel i inne paliwa kopalne osiągnie szczyt w nadchodzących latach. Prognozowane spadki nie są na tyle poważne, aby ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5 st. C.

Ubezpieczyciele, którzy pełnią niezwykle ważną rolę w ograniczaniu wydobycia i konsumpcji paliw kopalnych, jakoś niespiesznie zabierają się do ochrony klimatu. Zysk tu i teraz zdaje się przeważać nad przyszłością gatunku ludzkiego.

Czyżby akcjonariusze mieli nadzieję na przetrwanie w ekstremalnych warunkach, o jakich niebezpodstawnie przecież informują klimatolodzy?

Ubezpieczyciele publicznie zobowiązują się do zerowej emisji netto i restrykcyjnej polityki wobec paliw kopalnych, jednak za zamkniętymi drzwiami nadal ubezpieczają brudne projekty, naruszając własne zasady lub wykorzystując luki prawne. Podsycają tym samym kryzys klimatyczny i czerpią z niego zyski, „zazieleniają” swój biznes frazesami o ekologii i pustymi obietnicami.

Potwierdza to Raport Insure Our Future, opublikowany 28 września br. Według danych w nim zawartych czołowi europejscy ubezpieczyciele ubezpieczają prawie jedną trzecią produkcji węgla w USA, pomimo zobowiązań zerowych netto. Lloyd’s of London, Zurich i Swiss Re znajdują się w pierwszej dziesiątce ubezpieczycieli 25 największych amerykańskich kopalń, które wyprodukowały ponad 60% krajowego węgla w 2022 r. Ubezpieczają 13 kopalń, produkujących 30,7% krajowej produkcji tego surowca. USA są czwartym na świecie producentem węgla, który ma największy udział w emisji dwutlenku węgla.

W raporcie stwierdzono, że kilka firm ubezpieczeniowych, w tym Swiss Re, narusza własne zasady ograniczenia dotyczące węgla. Inne, w tym Zurich, wykorzystują luki w swojej polityce, aby umożliwić im dalsze ubezpieczanie dużych kopalń wydobywających węgiel dla przemysłu metalurgicznego.

Autorzy raportu wymieniają „zasługi” poszczególnych firm ubezpieczeniowych w dziele negatywnego wpływu na klimat. AIG jest największym ubezpieczycielem węgla w USA, ubezpiecza 28,1% produkcji krajowej. Na drugim miejscu znalazł się Lloyd’s of London (22,8% produkcji). Zurich ubezpiecza dwie kopalnie (4,9% produkcji), zaś Swiss Re ubezpiecza jedną kopalnię (3% produkcji). Obaj byli liderami we wprowadzaniu ograniczeń w ubezpieczeniu węgla i byli członkami założycielami Net Zero Insurance Alliance, ale ostatnio wystąpili z koalicji pod groźbą działań antymonopolowych.

Wielu ubezpieczycieli wskazanych w raporcie zapewnia również ochronę właścicieli domów i małych firm. Obawy przed poważnymi stratami finansowymi w związku z rosnącą liczbą klęsk żywiołowych spowodowanych zmianami klimatycznymi uruchomiły jednak proces ich ucieczki z regionów, a nawet całych stanów USA lub drastyczne podnoszenie składek, pozbawiając ochrony właścicieli domów i firm. Należą do nich AIG, Liberty Mutual i Farmers Insurance Group (spółka powiązana z Zurich Insurance Group).

Ubezpieczyciele wymienieni w raporcie to korporacje globalne, zapewniające również ochronę życia swoim klientom. Nie mają problemu z rozziewem pomiędzy szczytnymi deklaracjami w rodzaju „dla nas twoje zdrowie jest najważniejsze” a faktycznymi działaniami stojącymi im w poprzek?

Sławomir Dąblewski
dablewski@gmail.com

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie