Blog - Strona 494 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 494

O bezpieczeństwie w ruchu drogowym w kontekście standardów likwidacji szkód komunikacyjnych na konferencji w Warszawie

0
Źródło zdjęcia: LinkedIn

25 października 2023 roku w Warszawie odbędzie się konferencja prawno-techniczna pt. „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a standardy likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i rola biegłego sądowego”. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez Uczelnię Łazarskiego jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Głównym tematem wydarzenia będą prawa, jakie ma obywatel w zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych, ich poszanowanie oraz należna ochrona, jak również uchybienia państwowych instytucji nadzorujących ten obszar.

Konferencja została podzielona na dwa panele: prawny oraz techniczny. W jej trakcie zostaną poruszone następujące kwestie:

  • Aspekty prawnej i etycznej odpowiedzialności spoczywającej na biegłych i rzeczoznawcach.
  • Procesowe, ustrojowe i etyczne aspekty dotyczące roli biegłego w toku postępowania sądowego oraz zasad sporządzania postanowienia o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego.
  • Standardy, jakie spełniać powinny części zamienne na rynku polskim.
  • Problemy w toku postępowania sądowego, z jakimi borykają się sędziowie, biegli, rzeczoznawcy, prawnicy oraz poszkodowani i pracownicy towarzystw ubezpieczeń.
  • Zrozumienie wzajemnych oczekiwań i wymagań osób biorących udział w procesie sądowym.
  • Podniesienie technicznej i prawnej wiedzy z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych w kontekście bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podczas konferencji omówione zostaną również aktualne trendy linii orzeczniczej oraz ich wpływ na wysokość świadczeń w ramach ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz rola instytucji nadzorujących ochronę poszkodowanych oraz rynek finansowy. Uczestnicy spotkania sformułują również wnioski de lege ferenda oraz propozycje dla ustawodawcy.

Spotkanie skierowane jest do sędziów, prawników, rzeczoznawców, biegłych, likwidatorów szkód komunikacyjnych, właścicieli serwisów, kancelarii odszkodowawczych oraz towarzystw ubezpieczeń.

Rejestracja i szczegółowy program TUTAJ.

(AM, źródło: LinkedIn)

Pomoc i wsparcie na co dzień

0
Grzegorz Piotrowski

Polisa ubezpieczeniowa zapewnia ochronę i świadczenia w sytuacji np. kolizji drogowej, kradzieży, choroby, nieszczęśliwego wypadku i podobnych, niespodziewanych zdarzeń losowych. Ale to wszystko, co wiąże się z takimi zdarzeniami, może sprawić ubezpieczonemu masę kłopotów.

Coraz częściej polisa kupowana przez klientów towarzystw ubezpieczeniowych w celu ochrony mieszkania, auta czy np. kosztów leczenia w podróży ma równie opcję assistance. Nie jest ona z reguły obligatoryjnym jej elementem, ale wiele osób decyduje się na taki dodatek, wychodząc z założenia, że może przydać się w wielu sytuacjach – najczęściej mało przyjemnych i na ogół najmniej spodziewanych. Od wielu lat korzystają z niej klienci w zasadzie na całym świecie.

Ubezpieczenie assistance cieszy się popularnością w wielu krajach Europy, jak również na świecie. Potwierdzać to mogą chociażby wyniki badania Holiday Barometer, które zostało przeprowadzone w 15 krajach: we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii i Malezji.

Jako firma assistance jesteśmy obecni w ponad 200 krajach i wciąż się rozwijamy, więc widać, że zapotrzebowanie na takie usługi w dalszym ciągu rośnie. Nasza firma działa głównie w modelu B2B2C, co oznacza, że nie mamy swoich agentów i współpracujemy z wieloma towarzystwami ubezpieczeniowymi, agencjami i multiagencjami. Niemniej produktem, na który najczęściej decydują się nasi klienci e-commerce, jest głównie assistance podróżny – mówi Iwona Jurkowska, menedżerka ds. komunikacji i marketingu w Europe Assistance Polska.
Ochrona assistance może przydać się w niemal każdej niespodziewanej sytuacji związanej z codziennym życiem. Według ogólnopolskiego Badania Assistance prowadzonego cyklicznie przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europe Assistance Polska największą popularnością cieszy się w Polsce assistance samochodowe, które posiada 93% Polaków, korzystających np. z usług holowania auta czy z pojazdu zastępczego na czas naprawy.
Z dodatkowej pomocy korzystają także posiadacze polisy ubezpieczenia mieszkania (23%). W tej opcji mogą oni liczyć np. na pomoc specjalistów w razie nagłej awarii sprzętów RTV/AGD czy komputera. A np. posiadacze assistance medycznego mogą liczyć na zorganizowanie transportu medycznego lub wielu innych usług po pobycie w szpitalu.

Dodatkowa pomoc przydać się może także, a może przede wszystkim, w przypadku podróży zagranicznych. Wtedy oprócz samej konieczności wizyty w przychodni lub szpitalu trzeba jeszcze tam dotrzeć, a np. w sytuacji, kiedy konieczny byłby transport do kraju, załatwić wszystkie formalności. I to bardzo często w krajach dla przeciętnego Polaka dość „egzotycznych”.

Propozycje bardzo różnych rozwiązań typu assistance można znaleźć w ofercie krajowych ubezpieczycieli lub u pośredników. Nie są one drogie, a pozwalają szybko załatwić wiele spraw związanych ze szkodami np. objętymi ochroną w ramach posiadanych polis. W takich sytuacjach możliwość skorzystania z pomocy zorganizowanej przez profesjonalną firmę wydaje się rzeczą nie do przecenienia. Dlatego chyba warto wydać nieco więcej i za tę cenę nie martwić się tym, co trzeba będzie załatwić, kiedy przydarzy się choroba, awaria auta, zepsuje się pralka lub wskutek zagubienia kluczy trzeba będzie dostać się do mieszkania. Takie sytuacje zawsze mogą się zdarzyć, ale nie muszą kojarzyć się ze stresem czy problemem nie do rozwiązania.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Magiczny eliksir czy przepustka do sukcesu?

0
Katarzyna Piątek-Chrzanowska

Pewność siebie to temat, który cieszy się dużym zainteresowaniem. Ale spójrzmy na nią z nieco innej strony – z tej, o której znacznie mniej się mówi. Mianowicie pewność siebie jako pewność co do siebie.

Zapraszam cię do refleksji nad tym, co myślisz o sobie jako agencie, przedsiębiorcy, może dyrektorze, kierowniku. Jakim graczem jesteś? Czy kibicujesz sobie? Jaki dialog prowadzisz?

Myśli, które masz, rozmowy, które prowadzisz ze sobą, nawet nieświadomie, wpływają na twoje sukcesy czy też porażki, na to, jak postrzegasz świat. Ryzyko, które podejmujesz, czy odwaga do działań na szerszą skalę mocno związana jest z tym, jak postrzegasz siebie w nowej sytuacji. Czy myślisz: „Ja, świetny zawodnik, i tak sobie poradzę bez względu na okoliczności”, czy może raczej: „To nie dla mnie, ja jestem stworzony do małych rzeczy”.

To właśnie ten dialog często decyduje o tym, czy odważysz się wejść na wyższy poziom swojej kariery. Odwaga rodzi się w pewności co do siebie.

Trening mózgu

Trening mentalny, czyli trening mózgu, myśli i przekonań, to droga do budowania wspierającego, wartościowego dialogu, gdy twoje myśli wspierają cię w działaniu. Gdy wiesz, że to, co robisz, ma sens, bo jest z tobą spójne. Tak jak regularne ćwiczenia fizyczne pozwalają na wyrobienie pięknej, zdrowej sylwetki, tak trening mózgu prowadzi do zdrowych i wspierających myśli, do kreowania innego poziomu życia i pracy.

Kiedy pędzisz w natłoku codzienności, czasem nawet nie masz czasu zatrzymać się na chwilę, by „poklepać się po ramieniu” i powiedzieć: „Dobra robota, kibicuję ci! Jesteś megazawodnikiem”.

Niestety, gdy coś idzie nie po twojej myśli czy zupełnie na przekór ustaleniom, może przyjść myśl: „Daj spokój, odpuść, nic z tego nie będzie, jest dobrze, jak jest”.

Ty jako zarządca tej wspaniałej mózgowej machiny możesz wybierać, które myśli chcesz pielęgnować, a które jak chwasty z pięknego ogrodu wyrywać i wyrzucać.

Co chcesz pielęgnować?

Twój mózg to twój ogród myśli. Zbuduj piękne środowisko, w którym pewność co do siebie stanie się naturalna. To praca, wymaga treningu i czasu, ale zawsze się opłaca, daje najpiękniejsze owoce. Budowanie świadomego, wspierającego kontaktu ze sobą to pierwszy krok do budowania prawdziwych i wartościowych relacji z innymi. Te relacje to piękne kwiaty, które cieszą, dodają mocy i są ogromnie ważne w drodze do budowania życia spełnionego, przepełnionego sukcesami, które nie są dziełem przypadku.

Jeśli lubisz i szanujesz siebie, pracujesz zgodnie z wyznaczonymi wartościami, wiesz, w jakim kierunku zmierzasz i że jesteś w tej grze mocnym graczem, twoja praca zaczyna nabierać innego wymiaru.

Trudności to lekcje do odrobienia

Relacja ze sobą, gdy wiesz, że ten gracz, któremu mocno kibicujesz, zawsze sobie poradzi, sprawia, że trudności, które pojawiają się na twojej drodze, zaczynasz postrzegać jako lekcje. Rozwój dzieje się tam, gdzie przeszkoda staje się pomostem do nowych możliwości, do zobaczenia nowych perspektyw. Myślę, że wszystko dzieje się w naszym życiu po coś, każde doświadczenie zadaje nam lekcję do odrobienia. Rozwijanie świadomości jest kluczowe w budowaniu pewności co do siebie, a ona jest początkiem zdrowej pewności siebie, często mylonej z byciem najgłośniejszym wśród tłumu. A jak tam u ciebie z pewnością co do siebie?

Katarzyna Piątek-Chrzanowska
agentka ubezpieczeniowa i trenerka mentalna
Ubezpieczenia i Szkolenia

Przymocowane na stałe albo nie

0
Źródło zdjęcia: Premium English

Fixtures and fittings to wyrażenie często pojawiające się w kontekście ubezpieczenia domów i mieszkań. Oznacza elementy wyposażenia przymocowane na stałe (fixtures) i takie, które nie są trwale przymocowane, lecz np. robione na miarę (np. fitted kitchen cabinets, czyli projektowane na wymiar szafki kuchenne). Fixtures and fittings bywa także tłumaczone jako armatura i instalacje.

Różnicę między Fixtures a Fittings wyjaśnia poniższa definicja (dla dociekliwych słowniczek):

Fixtures are generally items which are attached, or 'fixed,’ to the property, while fittings are items which aren’t attached to the property, other than by a nail or a screw (such as a picture or mirror, for example). It’s generally assumed that fixtures will be included in a property sale, unless otherwise agreed, while fittings will not be included unless the seller expressly agrees to leave them behind.

Słowniczek:

To attach – przymocować

To fix – przymocować (synonim)

To fit – dopasować, wyposażyć

A nail – gwóźdź

A screw – śruba

Unless otherwise agreed – chyba że uzgodniono inaczej

To expressly agree – wyraźnie się zgodzić

Fixtures and fittings to rzeczowniki. Możemy też użyć formy czasownika:

  • We need to fix the cabinet to the wall, otherwise it can be dangerous. (Musimy przymocować szafkę do ściany, w przeciwnym razie może to być niebezpieczne)
  • The bathroom was fitted with a hot bath.

(Łazienka była wyposażona w jacuzzi)

Małgorzata Kulik
trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji

office@premium-english.pl

www.premium-english.pl

KUKE i Propav otworzą afrykańskie rynki polskim eksporterom

0
(od lewej) Cristiano Becker Hees (Propav Infraestructuras ) i Janusz Władyczak (KUKE)

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych i Propav Infraestructuras, międzynarodowa firma specjalizująca się w rozwoju infrastruktury na rynkach Afryki i Ameryki Południowej, podpisały porozumienie o współpracy, które umożliwi polskim eksporterom włączenie się w łańcuchy dostaw w ramach globalnych projektów koncernu. To pierwsza tego typu umowa w historii KUKE.

– Globalne podmioty, najczęściej generalni wykonawcy, zgłaszają nam informacje o zapotrzebowaniu na produkty czy usługi niezbędne w realizowanych przez nie przedsięwzięciach. My przekazujemy to polskim firmom, które zgłosiły nam zainteresowanie skorzystaniem z takich możliwości. Później pozostaje tylko uzgodnienie warunków kontraktu między stronami. A my w tym czasie organizujemy finansowanie projektu i dbamy o to, by polski dostawca na pewno otrzymał zapłatę. Propav Infraestructuras to ceniony ekspert od rynków wschodzących i pierwszy zagraniczny podmiot, z którym KUKE sformalizowała współpracę w ramach programu Shop in Poland – powiedział prezes KUKE Janusz Władyczak.

Dzięki porozumieniu polscy eksporterzy będą mogli w łatwy sposób szukać możliwości dołączenia jako dostawcy do projektów realizowanych przez Propav Infraestructuras.

– Umowa wyznacza początek strategicznego sojuszu, który – jesteśmy pewni – przyniesie obopólne korzyści. Widzimy mnóstwo możliwości zaangażowania w nasze projekty polskich eksporterów. Koncentrujemy się początkowo na inicjatywach związanych z kontynentem afrykańskim, szczególnie w sektorach infrastrukturalnym, kolejowym, energetycznym i wodociągowym. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z KUKE i nie możemy się doczekać realizacji projektów, które przyczynią się do wzrostu gospodarczego i zrównoważonego rozwoju w regionach, gdzie jesteśmy aktywni – dodał Cristiano Becker Hees, dyrektor ds. strukturyzowania transakcji Propav Infraestructuras.

KUKE zabezpieczy od ryzyka politycznego

Umowa zakłada m.in., że KUKE będzie ułatwiać bezpośrednie kontakty polskich firm z Propav Infraestructuras, by udostępniać oferty współpracy i ich warunki. Strony będą także prowadzić szkolenia i dzielić się z polskimi przedsiębiorcami wiedzą na temat specyfiki rynków afrykańskich, co będzie wsparciem dla internacjonalizacji ich działalności.

Udział polskich dostawców w projektach Propav Infraestructuras umożliwi udzielenie przez KUKE wsparcia w postaci ubezpieczenia od ryzyka politycznego i kredytowego, ułatwiając finansowanie tych przedsięwzięć.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Pekao promuje zakup polis komunikacyjnych punktami w programie lojalnościowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W najnowszej promocji Pekao zachęca właścicieli pojazdów do zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem banku. Dzięki temu mogą oni zyskać dodatkowy benefit w postaci punktów do programu Mastercard Bezcenne Chwile.

Klienci, którzy zapiszą się do programu Bezcenne Chwile z kartą Pekao i kupią oferowane za jego pośrednictwem ubezpieczenia PZU lub LINK4, mogą zyskać nawet 16 tys. punktów do wykorzystania na nagrody z katalogu programu, w tym e-vouchery o wartości do 200 zł.

– Teraz jeszcze bardziej opłaca się ubezpieczyć za pośrednictwem Pekao. Ubezpieczenie pojazdu to tak naprawdę obowiązek każdego kierowcy, a w Pekao przy okazji zyskujemy dodatkowo – mówi Maciej Berger, dyrektor Departamentu Bankowości Ubezpieczeniowej Pekao.

– Do tej pory punkty w programie Bezcenne Chwile można było zdobywać, tylko posiadając karty debetowe lub kredytowe Mastercard, a od teraz również przystępując do ubezpieczenia, co jest unikatowe na polskim rynku – dodaje Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych Pekao.

Klienci mogą kupić ubezpieczenie w oddziale lub telefonicznie, a także  korzystając z aplikacji PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24. Oferta jest omnikanałowa. Płatność za polisę można rozłożyć nawet na 12 rat. Ponadto w PZU można skorzystać z abonamentu, a w LINK4 z polecenia zapłaty.

Od ubiegłego roku można za pośrednictwem Pekao kupić ubezpieczenia komunikacyjne i turystyczne, a od niedawna również ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego.

(AM, źródło: Pekao)

Luka ubezpieczeniowa jednym z największych wyzwań dla europejskiej gospodarki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Konsekwencje zmian klimatycznych stają się coraz większym zagrożeniem dla europejskich konsumentów. Gwałtowne zjawiska pogodowe oraz prawne wymogi środowiskowe mogą z kolei utrudniać dalsze funkcjonowanie firmom, które nie zawsze odpowiednio zabezpieczają się przed ryzykiem. Przedstawiciele firm ubezpieczeniowych, którzy wzięli udział w konferencji Ubezpieczenia: Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko 2023, uważają, że sektor ten może odegrać istotną rolę w rozwoju europejskiej gospodarki poprzez edukowanie konsumentów i przedsiębiorców z zakresu ESG. Partnerem wydarzenia była firma doradcza Deloitte, natomiast „Gazeta Ubezpieczeniowa” sprawowała patronat medialny.

Jednym z tematów dyskusji odbywających się w ramach organizowanej przez Centrum Myśli Strategicznych konferencji były wyzwania dla polskiego i europejskiego rynku ubezpieczeniowego, związane z rosnącym znaczeniem kwestii zrównoważonego rozwoju.

ESG szansą dla branży

Punktem wyjściowym dyskusji były dane Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych dotyczące luki ubezpieczeniowej. Okazuje się, że obecnie średni odsetek ubezpieczonych strat związanych z katastrofami klimatycznymi w Europie wynosi zaledwie 25%. Eksperci zgodzili się, że taka różnica stanowi przykład tego, jak ważne zadanie do wykonania mają ubezpieczyciele m.in. w obszarze działań prewencyjnych oraz uświadamiania konsumentów w zakresie istotności ubezpieczeń dla codziennego funkcjonowania.

– Sektor ubezpieczeniowy ma dzisiaj do odegrania kluczową rolę we wspieraniu konsumentów oraz przedsiębiorstw w ochronie przed zdarzeniami związanymi ze zmianami klimatu. Równie istotne jest zwiększanie wiedzy uczestników rynku o polisach chroniących przed konsekwencjami finansowymi katastrof naturalnych. Nie bez znaczenia pozostaje również realne wsparcie dla konsumentów poprzez tworzenie produktów i usług dostosowanych do dzisiejszych realiów, co z kolei może stanowić unikatową szansę na dalszy rozwój sektora – powiedziała Irena Pichola, partner, liderka zespołu doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Europie Środkowej Deloitte.

Podczas debaty podkreślono również rolę firm ubezpieczeniowych jako inwestorów. Jako jeden z najważniejszych dostarczycieli kapitału na rozwój, sektor ten może przyczynić się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju w takich obszarach gospodarki, jak np. energetyka. Zaznaczono, że chodzi nie tylko o kwestie zapewnienia finansowania, ale również wyraźną komunikację kryteriów wyboru inwestycji, które mogą zostać uznane za zrównoważone. Zdaniem panelistów dzielenie się wiedzą w tym zakresie może także pomóc ograniczyć zjawisko greenwashingu.

– Wyznaczenie właściwej drogi w kierunku zrównoważonego rozwoju jest z jednej strony wyzwaniem, a z drugiej szansą dla sektora. Dzięki swojej wiedzy ubezpieczyciele mogą oferować nowe produkty i usługi, umożliwiające uzyskanie przez konsumentów ochrony od bieżących i przyszłych ryzyk. Co więcej, kompleksowa edukacja przedstawicieli biznesu zarówno na stanowiskach zarządczych, jak i operacyjnych w zakresie ESG stanowi niezwykle istotne wsparcie w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju przez przedsiębiorstwa. Ogranicza ona również prawdopodobieństwo poniesienia konsekwencji np. nierzetelnego raportowania wpływu danych inwestycji na środowisko – wskazała Irena Pichola.

Realny wymiar ESG

Zdaniem panelistów jednym z zagrożeń dla skutecznej zielonej transformacji polskiej i europejskiej gospodarki może być postrzeganie ESG jako narzędzia służącego wyłącznie budowaniu wizerunku. Kluczowe jest więc wkomponowanie czynników środowiskowych, społecznych oraz dotyczących ładu korporacyjnego w strategie funkcjonowania przedsiębiorstw. Podczas dyskusji zaznaczono także, że powinny one mieć konkretny wymiar, uwzględniający zakres zmian oraz perspektywę czasową, potrzebną do osiągnięcia celów strategicznych.

Debatujący podkreślili także rolę ESG w kontekście pozyskiwania przewagi konkurencyjnej. Według uczestników dyskusji wzrost znaczenia takich rozwiązań, jak listy sankcyjne czy akty prawne mające na celu przeciwdziałanie zjawisku prania brudnych pieniędzy może powodować, że część podmiotów zostanie wykluczona z życia gospodarczego. Jednocześnie skuteczna implementacja kryteriów ESG w strategię funkcjonowania przedsiębiorstwa umożliwi uniknięcie tego typu zagrożeń i ułatwi dalszy rozwój danego podmiotu w przyszłości.

– Implementacja czynników ESG w strategię przedsiębiorstw jest kluczowym krokiem w zapobieganiu potencjalnym zagrożeniom i w przyszłości będzie stanowić istotny element procesu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Sektor ubezpieczeniowy odgrywa ważną rolę jako wsparcie dla firm w tym obszarze, dzięki swojej wiedzy w zakresie ESG. Współpraca z ubezpieczalniami umożliwia przedsiębiorstwom skutecznie zarządzanie ryzykiem, pozyskiwanie inwestorów odpowiedzialnych społecznie oraz zwiększenie zaufania klientów, co przekłada się na długofalowy sukces i konkurencyjność na rynku – powiedział Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów UNIQA.

(AM, źródło: Deloitte)

TUZ Ubezpieczenia: Co warto włączyć do ubezpieczenia firmy?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych TUZ Ubezpieczenia wynika, że do najczęściej zgłaszanych przez przedsiębiorstwa zdarzeń losowych należą zalania, uszkodzenia szyb oraz przepięcia i dewastacje mienia. Aby zminimalizować ryzyko ich wpływu na kondycję firmy, zakład radzi precyzyjnie dobrać odpowiednie ubezpieczenie.

Do najczęściej zgłaszanych w tym roku zdarzeń, według danych TUZ Ubezpieczenia, należą zalania – 30% wszystkich szkód, uszkodzenia szyb – 12%, przepięcia – 11% i dewastacje mienia – 10%. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze m.in. kradzieże z włamaniem, nawalne deszcze i pożary. Te ostatnie potrafią mocno dopiec: po niedawnym pożarze fabryki opon w Dębicy wstępną wartość strat przedsiębiorstwa oszacowano na 30 mln euro.

– Wielu przedsiębiorcom taki rozmiar strat może wydawać się niewyobrażalny. Nie należy jednak zapominać, że o upadku mniejszych firm mogą decydować straty liczone w „tylko” kilkudziesięciu czy nawet kilkunastu tysiącach złotych. Większości zdarzeń, które powodują poważne konsekwencje, nie da się przewidzieć, dlatego niezależnie od wielkości firmy, warto pamiętać o jej zabezpieczeniu polisą, wtedy przedsiębiorca jest bezpieczny – zauważa Maciej Tokarski, menedżer ds. Ubezpieczeń MŚP TUZ Ubezpieczenia.

Od czego warto ubezpieczyć przedsiębiorstwo?

Ekspert podkreśla, że rozpatrując ubezpieczenie działalności, należy przeanalizować jej profil oraz rodzaje potencjalnych ryzyk. Ponadto warto zwrócić uwagę na możliwość indywidualnego dopasowania zakresu ubezpieczenia do profilu działalności firmy. Niektóre towarzystwa oferują polisy o bardzo szerokim zakresie ochrony. Tymczasem potrzeby ubezpieczeniowe przedsiębiorstw z różnych branż mogą się diametralnie różnić. Przykładowo, polisa weterynarza powinna zawierać klauzulę zapewniającą ochronę w przypadku błędu w zawodzie, np. niepoprawnie przeprowadzonej operacji. Z kolei właściciel foodtrucka powinien zwrócić uwagę na ochronę dobraną konkretnie pod ryzyka zagrażające przyczepie gastronomicznej, czyli wspomniane pożary, przepięcia czy dewastacje. 

– Przed zakupem ubezpieczenia należy bardzo dokładnie sprecyzować swoje potrzeby oraz przeanalizować ryzyka, na które może być narażona firma. Zawsze warto zweryfikować u agenta możliwość modyfikowania zakresu ochrony i włączenie klauzul istotnych dla danej branży. Warto także zwrócić uwagę na wyłączenia. Zdarza się, że znajdują się wśród nich zagrożenia, które w przypadku danej branży czy jednostki są realne – dodaje Maciej Tokarski.

Uwaga na aurę

Analiza zakresu zagrożeń, zwłaszcza tych pogodowych, jest też niezwykle istotna dla branż, w których pogoda odgrywa dużą rolę. W tym przypadku warto zwrócić uwagę nie tylko na zakres ochrony i wyłączenia, ale również na poszczególne wskaźniki. Przykładowo, jaką prędkość musi osiągnąć wiatr, aby spowodowana przez jego działanie szkoda została uznana przez ubezpieczyciela. W przypadku wielu polis ta wartość jest bardzo wysoka, przez co ciężko uzyskać realną pomoc po wystąpieniu szkody, inne przyjmują odpowiedzialność za szkody spowodowane przez stosunkowo niewielki wiatr.

Uniwersalne cechy dobrej polisy

Specjaliści zauważają także, że niektóre elementy ochrony warto włączyć do ubezpieczenia niezależnie od profilu działalności firmy. Wśród nich wymieniają, przede wszystkim, możliwość ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenie stałych kosztów działalności czy odpowiednio dopasowaną ochronę odpowiedzialności cywilnej.

– Mimo tego, że zalecamy przedsiębiorcom wybierać produkty ubezpieczeniowe „szyte na miarę”, wyżej wymienione elementy uznajemy za niezbędne w każdej branży. Wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od tego, jakie usługi świadczą, czy jakie produkty sprzedają, łączy posiadanie stałych kosztów działalności. Te z kolei trzeba regulować zawsze, nawet w przypadku wystąpienia szkody uniemożliwiającej uzyskanie przychodu z pracy firmy. Bezpieczny przedsiębiorca to taki, który ma możliwość pokrycia kosztów w ramach polisy, to bardzo duża zaleta. Warto uwzględnić tę opcję w każdym firmowym ubezpieczeniu – komentuje Maciej Tokarski.

(AM, źródło: Brandscope)

UKNF zaprasza na konferencję „Dane podstawą funkcjonowania i rozwoju rynku finansowego”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

10 października odbędzie się konferencja „Dane podstawą funkcjonowania i rozwoju rynku finansowego”, organizowana przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. Wydarzenie będzie okazją do bezpośredniego spotkania i budowania relacji między przedstawicielami środowiska akademickiego, sektora społeczno-gospodarczego i administracyjnego.

Tematyka konferencji obejmuje takie obszary, jak:

  • budowanie ładu danych
  • jakość i zaufanie do danych
  • uwarunkowania i korzyści z działania opartego na danych
  • użycie danych przechowywanych przez instytucje państwowe
  • przetwarzanie i analiza danych w kontekście zmian technologicznych.

Agenda dostępna jest TUTAJ.

Potwierdzenie bezpłatnego udziału w wydarzeniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego.

(AM, źródło: KNF)

TUW „TUW” wspiera zwierzaki

0
Źródło zdjęcia: TUW „TUW”

4 października to Światowy Dzień Zwierząt. Z tej okazji TUW „TUW” zorganizowało akcję „TUW-iaki wspierają zwierzaki”, polegającą na zbiórce pieniędzy i rzeczy dla zwierząt z fundacji Azylu Koci Świat.

Dzięki finansowemu wsparciu pracowników TUW „TUW” do podopiecznych fundacji trafiło 120 kg karmy dla psów, ok. 38,5 kg mokrej karmy dla kotów oraz przysmaki, które zostały zawiezione do schroniska znajdującego się we wsi Kątne niedaleko Nasielska. W trakcie wizyty w schronisku przekazano też zebrane podczas zbiórki koce i kołdry. Dodatkowo zarząd TUW „TUW” przekazał darowiznę na konto fundacji Azylu Koci Świat, co ułatwi jej dalszą pomoc bezdomnym zwierzętom.

Poprzez akcję „TUW-iaki wspierają zwierzaki” TUW „TUW” chciało przypomnieć, że zwierzęta nie są rzeczami, a istotami żywymi, które posiadają swoje prawa i zasługują na godne traktowanie.

źródło: TUW „TUW”

(AM, źródło: TUW „TUW”)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie