Blog - Strona 506 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 506

Saltus TU Życie z certyfikatem zarządzania jakością

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po niezależnym audycie przeprowadzonym przez zewnętrzną jednostkę certyfikacyjną „Q&R Polska” audytor wydał w lipcu pozytywną rekomendację przyznania Saltus TU Życie certyfikatu ISO 9001 na kolejny trzyletni okres. 

Norma ISO 9001 określa uznawane na całym świecie wymogi dla firm chcących rozwijać się w sposób zrównoważony i zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Oczekuje również od organizacji zdefiniowania i stosowania systemu zarządzania jakością, który jest zarówno odpowiedni, jak i skuteczny, a jednocześnie wymaga ciągłego doskonalenia.

Recertyfikacja Systemu Zarządzania Jakością drugiego towarzystwa – Saltus TUW – zaplanowana jest na 2024 r. Firma jest jednym z pierwszych towarzystw ubezpieczeniowych, które na polskim rynku otrzymało certyfikat jakości ISO 9001. Certyfikat został przyznany w 2000 r. w zakresie projektowania i świadczenia usług ubezpieczeniowych.

(AM, źródło: Saltus Ubezpieczenia)

Kalkulator zadośćuczynień doczeka się promocji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po wakacjach wystartuje kampania informacyjna Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, zachęcająca sędziów do korzystania z narzędzi ułatwiających im orzekanie w sprawach o zadośćuczynienia – informuje „Rzeczpospolita”.

Gazeta wskazuje, że chodzi o swego rodzaju kalkulator zawierający dane na temat przyznawanych przez sądy zadośćuczynień za krzywdę spowodowaną śmiercią osoby najbliższej oraz posiadający funkcjonalność, która na bazie informacji z podobnych spraw pozwala oszacować wysokość świadczenia.

Paweł Zdanikowski, sędzia Sądu Okręgowego w Lublinie, kierownik Działu Badań i Analiz KSSiP i koordynator projektu, w rozmowie z „Rz” zastrzega, że kalkulator nie wyliczy średniej arytmetycznej, a jedynie poda medianę zasądzanych kwot. Najwyższe zadośćuczynienie w sprawach wpisanych do kalkulatora to 2300 tys. zł. Trzy czwarte przyznanych świadczeń plasuje się 99 999 zł, a mediana wynosi 60 tys. zł. Narzędzie pozwala też na ustalenie najczęściej przyjmowanej przez sądy wartości przyczynienia się zmarłego do swojej śmierci, uwzględniając m.in. niezapięcie pasów bezpieczeństwa, kierowanie pod wpływem alkoholu lub narkotyków czy naruszenie innych zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Paweł Zdanikowski przyznaje, że najostrożniejsze podejście do narzędzia maja sędziowie, którzy są przekonani, że każda sprawa jest inna, wyjątkowa. I to do nich w głównej mierze będzie adresowana kampania. Mecenas Ewa Derc, radca prawny, mówi gazecie, że badanie wysokości zasądzanych kwot w innych sprawach powinno mieć jedynie charakter dodatkowych wskazówek orientacyjnych dla sądu, aby mógł on określić, jaki poziom świadczeń w polskim systemie dotychczas uznawało się za odpowiedni. Z kolei Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, ocenia, że porównywarka pozwala zestawić orzecznictwo w podobnych sprawach, dając pewien wyznacznik, jak wysokie zadośćuczynienie przysługuje bliskim ofiar.

Więcej na temat kalkulatora można przeczytać w artykule na portalu GU.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 3 sierpnia, Agata Łukaszewicz „Kalkulator wyliczy kwotę zadośćuczynienia za śmierć bliskich. Prawnicy są niechętni”

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Ruszyła Akademia Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: Biuro Rzecznika Finansowego

1 sierpnia rozpoczęła się pierwsza edycja programu praktyk studenckich „Akademia Rzecznika Finansowego”, w którym biorą udział przedstawiciele uczelni partnerskich z całej Polski.

Uczestników powitali pracownicy Departamentu Edukacji i Komunikacji Biura Rzecznika Finansowego. Wykłady wprowadzające wygłosili dr hab. Marcin Dziurda z Doradczego Komitetu Naukowego przy RzF oraz dr Michał Ożóg z Biura Rzecznika. W pierwszym dniu odbyły się także szkolenia z zakresu BHP, ochrony danych osobowych i polityki bezpieczeństwa informacji oraz systemu EZD.

Akademia Rzecznika Finansowego to projekt, w ramach którego studenci prawa mają możliwość zdobycia zaawansowanej wiedzy na temat mechanizmów ochrony klientów podmiotów rynku finansowego, a także wielu umiejętności praktycznych.

Program zajęć, trwających od 1 do 31 sierpnia, obejmuje wykłady i konwersatoria na temat funkcjonowania systemu ochrony klientów rynku finansowego oraz pracę w małych grupach nad konkretnymi sprawami dotyczącymi klientów podmiotów rynku finansowego pod opieką specjalistów z Biura Rzecznika Finansowego.

Szkolenia są prowadzone przez pracowników Biura, nauczycieli akademickich i ekspertów zewnętrznych. Część praktyczna, rozpoczynająca się 10 sierpnia, obejmować będzie w szczególności: analizowanie spraw, przygotowywanie dokumentacji, dokonywanie wykładni prawa oraz sporządzanie pism procesowych.

(AM, źródło: RzF)

Szerokie pole do popisu dla sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci Ubea i Unilink zidentyfikowali interesujące przykłady tego, jak sztuczna inteligencja usprawnia procedury ubezpieczeniowe. Z przeprowadzonej przez nich analizy informacji zagranicznych wynika, że AI najbardziej zmieni cztery obszary działania ubezpieczycieli: ustalanie składki ubezpieczeniowej, likwidację szkód, obsługę klienta i wykrywanie oszustw ubezpieczeniowych.

Jeżeli chodzi o obsługę klienta, to już teraz rodzimi ubezpieczyciele korzystają z chatbotów odpowiadających na pytania klientów oraz poszkodowanych. Z czasem ta technologia będzie się jeszcze rozwijać – także w kierunku zautomatyzowanej likwidacji szkód. W przypadku wyznaczania ceny ubezpieczenia OC/AC/NNW zastosowanie sztucznej inteligencji nie musi się ograniczać do pozyskiwania wymaganych informacji od klienta. Mechanizmy AI pozwalają lepiej wyliczać składkę komunikacyjną na podstawie liczby przejechanych kilometrów (ang. pay-as-you-drive) oraz sposobu jazdy (pay-how-you-drive).

– Przykładem jest oferta amerykańskiej firmy Root Insurance. Proponuje ona wycenę polisy bazującą na zaawansowanej telematyce i wykorzystaniu wszystkich czujników smartfona – tłumaczy Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.

– Na naszym rodzimym rynku ciekawym przykładem jest opcja cashback, czyli częściowy zwrot składki ubezpieczeniowej w przypadku bezpiecznej jazdy autem. Wystarczy pobrać aplikację na telefon i w trakcie jazdy samochodem z niej korzystać, by system mógł ocenić nasz styl jazdy. Taki zwrot może wynosić nawet do 30% składki ubezpieczeniowej – dodaje Magdalena Gbiorczyk, doradczyni Unilink.

Wycena szkód

W przypadku wykorzystania AI do likwidacji szkód komunikacyjnych eksperci wskazują na firmy ubezpieczeniowe, które stosują mechanizmy tzw. Visual AI do oceny szkód komunikacyjnych oraz ustalania odszkodowania. Pionierem jest japońska firma Tokio Marine, która już od wiosny 2020 r. korzysta z oprogramowania Tractable, by na podstawie zdjęć nadesłanych przez klienta ocenić poziom uszkodzeń pojazdu i podać wstępną wycenę szkód.

– Warto dodać, że narzędzi do wizualnej identyfikacji szkód zaczęli również używać krajowi ubezpieczyciele: PZU, Warta oraz Beesafe. Jak widać, rodzime firmy ubezpieczeniowe starają się nadążać za światowymi trendami – komentuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.

Innymi przykładami użycia AI w „komunikacji” są rekonstrukcja wypadków oraz wykrywanie oszustw. W pierwszym przypadku na uwagę zasługuje przedsięwzięcie izraelskiej firmy Nexar oraz japońskiego ubezpieczyciela Mitsui Sumitomo Insurance. Opracowały one bazujący na sztucznej inteligencji system rekonstrukcji wypadków, wykorzystujący ujęcia z kamer samochodowych oraz dane z czujników ruchu. Raport z wypadku wygenerowany przez AI jest niemal od razu gotowy do wysłania ubezpieczycielowi. Bazując na gotowej analizie szybciej przystępuje on do likwidacji szkody.

– Z likwidacją szkód komunikacyjnych jest związane jeszcze inne zastosowanie sztucznej inteligencji, a mianowicie wykrywanie wyłudzeń. Tutaj ubezpieczyciele oraz współpracujący z nimi dostawcy rozwiązań AI niechętnie dzielą się szczegółami, co nie powinno szczególnie dziwić – dodaje Andrzej Prajsnar.

AI nie zagrozi profesjonalnym agentom

Eksperci Unilink zwracają uwagę, że rozwój sztucznej inteligencji nie zagraża pozycji doświadczonych i wszechstronnych pośredników ubezpieczeniowych.

– W związku z rozwojem sztucznej inteligencji pojawiły się ostatnio w mediach tezy, że sztuczna inteligencja zagraża m.in. zawodowi agenta ubezpieczeniowego. Owszem, agenci, którzy sprzedają wyłącznie proste i łatwo porównywalne ubezpieczenia, takie jak OC, na pewno będą musieli w perspektywie najbliższych lat stawić czoło rzeczywistości i zaadaptować się do zmian, poszerzając swoją ofertę lub przebranżawiając się. Sprawa ma się jednak zupełnie odmiennie w przypadku doradców, którzy sprzedają bardziej złożone ubezpieczenia na przykład na życie i zdrowotne oraz odgrywają ważną doradczą rolę dla swoich klientów. Tacy agenci mogą spać spokojnie i dalej rozwijać swój biznes, wykorzystując sztuczną inteligencję do automatyzowania niektórych elementów swojej pracy – komentuje Janusz Bednarczyk, ekspert Unilink.

(AM, źródło: Ubea)

KNF: Blisko 20 mln Polaków oszczędza w drugim i trzecim filarze

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku we wszystkich produktach emerytalnych z wyjątkiem OFE nastąpił wzrost liczby uczestników oraz wzrost wartości zgromadzonych aktywów. Jednocześnie odnotowano wzrost wartości odprowadzonych składek we wszystkich produktach emerytalnych, z wyjątkiem IKZE – podał Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w „Raporcie o stanie rynku emerytalnego w Polsce na koniec 2022 r.”.

Z danych zgromadzonych w dokumencie wynika, że na koniec ub.r. systemem emerytalnym w Polsce w ramach II i III filaru było objętych 19,8 mln osób – o 0,2 mln więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej. Uczestnicy II i III filaru zgromadzili na rachunkach aktywa o wartości 208,2 mld zł, co oznacza spadek o 25,8 mld zł w stosunku do poprzedniego roku. Największy udział w segmencie produktów emerytalnych w Polsce (75%) posiadają nadal OFE. Wartość aktywów funduszy w 2022 r. w porównaniu do 2021 r. spadła o 17%, do poziomu przekraczającego 156 mld zł – głównie na skutek niekorzystnej koniunktury na rynku finansowym.

2022 był pierwszym pełnym rokiem funkcjonowania PPK. Ich aktywa wzrosły o ponad 50% w stosunku do 2021 r. – do prawie 12 mld zł.

W związku z utworzeniem PPK (lata 2019–2020) nastąpił znaczny wzrost liczby tworzonych PPE wśród pracodawców. W tym okresie powstało łącznie 964 pracowniczych programów emerytalnych. W kolejnych latach (2021–2022) nastąpiło wyraźne wyhamowanie liczby tworzonych PPE, która wyniosła odpowiednio 30 (2021 r.) i 28 (2022 r.). W przypadku IKE oraz IKZE w 2022 r. zwiększyła się w stosunku do roku poprzedniego zarówno liczba osób oszczędzających w tej formie na cele emerytalne, jak i wartość aktywów zgromadzonych na tych rachunkach.

Cały raport jest dostępny na stronie KNF.

(AM, źródło: KNF)

Munich Re: 43 miliardy dolarów strat katastroficznych w pierwszej połowie roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z szacunków Munich Re wynika, że w pierwszej połowie obecnego roku łączna wartość strat ekonomicznych spowodowanych przez katastrofy naturalne wyniosła 110 miliardów dolarów, natomiast w przypadku strat ubezpieczonych sięgnęła 43 mld dol. W obu przypadkach były to kwoty poniżej wartości odnotowanych rok wcześniej, ale wyraźnie przekraczały poziomy średniej dziesięcioletniej.

Według danych reasekuratora w I półroczu 2023 roku straty ekonomiczne wyniosły 110 mld dol. To o 10 mld dol. mniej niż przed rokiem, ale znacząco powyżej średniej z ostatnich dziesięciu lat (98 mld dol., po uwzględnieniu inflacji). To samo dotyczy strat ubezpieczonych, które uplasowały się na poziomie 43 mld dol. (47 mld rok w 2022 r.; średnia dziesięcioletnia dla strat półrocznych: 34 mld USD). Z powyższych liczb wynika, że mniej niż 40% całkowitych strat w pierwszej połowie roku było ubezpieczonych, co według Munich Re jest dowodem na dużą lukę ubezpieczeniową w wielu krajach. 

Największe klęski: trzęsienia ziemi i gwałtowne burze

Najbardziej niszczycielską klęską żywiołową było lutowe trzęsienie ziemi w Turcji i Syrii. Ogólne straty spowodowane trzęsieniem ziemi w obu krajach szacuje się na ok. 40 mld dol. Pomimo ustanowienia tureckiego poolu ubezpieczeń od katastrof (TCIP), który zapewnia obowiązkowe ubezpieczenia budynków mieszkalnych i obecnie ma penetrację ubezpieczeniową na poziomie ponad 50%, straty ubezpieczone to jedynie około 5 mld dol.

Na drugim miejscu uplasowały się liczne gwałtowne burze w USA, którym towarzyszyły niszczycielskie tornada i grad. Łączna wartość strat ekonomicznych spowodowanych przez te żywioły wyniosła ponad 35 mld dol., z czego ponad 25 mld było ubezpieczonych. Po uwzględnieniu inflacji wyższe straty spowodowane burzami w pierwszej połowie roku miały miejsce w Stanach Zjednoczonych tylko raz – w 2011 r., kiedy to wyniosły odpowiednio 46 mld i 29 mld dol. Najkosztowniejszym pojedynczym wydarzeniem w tym roku była seria burz w połowie czerwca, które dotknęły duże obszary Teksasu. Całkowite straty spowodowane tą katastrofą szacuje się na około 8,4 mld dol., z czego około 7 mld dol. było ubezpieczonych.

(AM, źródło: Munich Re)

Klimat: Czy świat stanie się nieubezpieczalny?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wskutek globalnego wzrostu temperatur duże części obszaru świata mogą stać się nieubezpieczalne. Zmiany klimatyczne mogą potencjalnie doprowadzić do transformacji biznesu ubezpieczeniowego – zauważa Gonzalo Gortazar, dyrektor generalny Caixa Bank SA. – Jeszcze do tego nie doszło, ale jeśli nadal będziemy iść w tym kierunku, nieuchronnie będziemy musieli się z tym zmierzyć – powiedział w wywiadzie dla Bloomberg TV.

Komentarz Gortazara wybrzmiewa w czasie, gdy na świecie trwa najgorętszy rok w historii. Temperatury w hiszpańskim regionie Katalonii, gdzie ma siedzibę Caixa Bank, osiągnęły niespotykany poziom w lipcu, gdy fala upałów ogarnęła basen Morza Śródziemnego. Wzrost temperatur powoduje przerwanie działalności gospodarczej i utrudnia życie codzienne, ponieważ niszczy uprawy, wysusza rzeki, podnosi poziom mórz. Naukowcy przypuszczają, że ostatnie kilka lat było cieplejsze niż w jakimkolwiek momencie w ciągu ostatnich 125 000 lat.

Największy hiszpański bank Caixa jest również największym ubezpieczycielem i oferuje bezpośredni wgląd w gospodarcze skutki zmiany klimatu. Hiszpania należy do grupy państw Europy Południowej i Południowo-wschodniej – razem z Portugalią, Grecją, Włochami, Bułgarią i Rumunią – którym grozi pustynnienie, gdy temperatura rośnie, a ilość opadów maleje i szaleją pożary.

(AC, źródło: Bloomberg)

Ceny ubezpieczeń na świecie rosną, choć ostatnio w umiarkowanym tempie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 3% w drugim kwartale obecnego roku, czyli o jeden punkt procentowy mniej niż w poprzednich trzech miesiącach 2023 r. Okres kwiecień-czerwiec był 23. kwartałem z rzędu, w którym odnotowano wzrost stawek – wynika z najnowszego raportu Marsh Global Insurance Market Index.

Raport wskazuje, że w II kwartale tego roku wzrost cen we wszystkich regionach kształtował się podobnie, co było spowodowane spadkami w liniach finansowych i profesjonalnych oraz kontynuacją umiarkowanego tempa wzrostu stawek dla ryzyk cybernetycznych, które zostały zrównoważone przez podwyżki ubezpieczeń majątkowych. W Wielkiej Brytanii stawki wzrosły o 1% (3% w I kw. 2023 r.), w regionie Pacyfiku o 2% (7%), a w Azji wypłaszczyły się (1%). Pozostałe regiony odnotowały identyczne wzrosty, jak w poprzednim kwartale: w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ceny wzrosły o 8%, w Europie kontynentalnej o 5%, a w USA o 4%.

Ceny polis majątkowych wzrosły średnio o 10% a stawki OC – o 3%. W obu przypadkach poziom wskaźników był identyczny jak w poprzednich trzech miesiącach. W raporcie zauważono, że już od czterech kwartałów z rzędu można zaobserwować spadek cen w liniach finansowych i profesjonalnych. W wyniku dalszych obniżek i zwiększonej pojemności – szczególnie w Wielkiej Brytanii – ceny ubezpieczeń spadły średnio o 8%, w porównaniu do 5% spadku w I kwartale.

Tempo wzrostu cen polis cybernetycznych spadło do 1%, w porównaniu z 11% w okresie styczeń-marzec 2023 r. i 28% w IV kw. 2022 r. Główną przyczyną było znaczne spowolnienie w USA, gdzie stawki poszły w górę o 4% (11% w I kw.).

Obawy dotyczące wpływu inflacji na wartość aktywów i kosztów szkód wciąż pozostawały istotnym tematem, na którym koncentrowali się ubezpieczyciele przy odnowieniach polis w większości regionów.

– Utrzymujące się umiarkowane ceny w liniach cybernetycznych i D&O napawają nas optymizmem, jednocześnie nieustanne wzrosty notowane na rynku ubezpieczeń majątkowych, szczególnie w przypadku ryzyk katastroficznych, pozostają przedmiotem troski dla naszych klientów, a dla nas głównym obszarem zainteresowania. Nasza współpraca z klientami w drugiej połowie 2023 r. skupia się na odkrywaniu wachlarzu opcji, które pomogą im sprostać nadchodzącym wyzwaniom w obliczu trwającej niepewności gospodarczej, inflacyjnej i geopolitycznej, a także osiągnąć optymalne rezultaty na rynku ubezpieczeniowym – komentuje Pat Donnelly, president, Marsh Specialty and Global Placement w Marsh.

– Na polskim rynku stawki w II kw. w ubezpieczeniach majątkowych pozostają na porównywalnym poziomie do I kw. – wzrosty wynoszą średnio około 20%. Głównym czynnikiem determinującym utrzymujące się wzrosty jest inflacja, która ma wpływ m.in. na koszt likwidacji szkody. Problemem, który jest coraz bardziej odczuwalny na naszym rynku, jest brak wystarczającej pojemności zakładów ubezpieczeń. Klienci dostosowują sumy ubezpieczenia do wskaźnika inflacji, co wymusza większą pojemność po stronie ubezpieczycieli – podsumowuje Blanka Kuzdro-Chodor, dyrektorka Działu Klienta Korporacyjnego Marsh Polska.

Marcin Zimowski, dyrektor w Pionie Klienta Strategicznego Marsh Polska, uważa, że z punktu widzenia poszukujących ochrony ubezpieczeniowej, w Polsce zapewne równie ważnym elementem co wzrost kosztów ubezpieczenia jest wciąż skrupulatna ocena ryzyka prowadzona przez ubezpieczycieli.

– W wielu przypadkach uzyskanie ochrony ubezpieczeniowej uzależnione jest od spełnienia szeregu wymagań, które z jednej strony przyczyniają się do poprawy ogólnego poziomu ryzyka i standardów zabezpieczeń w Polsce, jednak z drugiej niejednokrotnie generują istotne koszty dodatkowe związane z koniecznymi, a nie zawsze planowanymi inwestycjami – zaznacza ekspert.

Małgorzata Splett, dyrektorka Działu FINPRO, Praktyka FINPRO i PEMA Marsh Polska, przyznaje, że w ostatnim kwartale jej firma nie odnotowała wyraźnych zmian w stawkach ubezpieczeń finansowych. – Inflacja oraz wyższe koszty reasekuracji nadal wpływają na przeciętnie kilku-kilkunastoprocentowe zwyżki stawek vs koszt tych polis rok temu i nie są to jedyne czynniki kształtujące wyższy koszt ochrony. W przypadku warstw podstawowych polis wciąż największy (i często jedyny) apetyt pochodzi z rynku lokalnego, co odsuwa kwestie kosztowe na dalszy plan – zaznacza.

– W pierwszym półroczu 2023 roku polski rynek ubezpieczenia należności pozostaje wciąż rynkiem miękkim, ale obserwujemy pierwsze sygnały świadczące o zmianie polityki ubezpieczycieli. Wobec stagnacji lub spadków sprzedaży w wielu branżach – wynikających z aktualnej sytuacji gospodarczej – i jednocześnie rosnących przeterminowań, zgłoszeń windykacyjnych i szkód, ubezpieczyciele będą zmuszeni albo do podwyższenia cen za polisy albo do zaostrzenia polityki oceny ryzyka  – mówi Maciej Kalbus, zastępca dyrektora Departamentu Ryzyk Kredytowych Marsh Polska. Przyznaje jednocześnie, że wzrost cen polis wciąż hamuje bardzo duża konkurencja na rynku, która sprawia, że pole manewru jest mocno ograniczone. Dlatego jego zdaniem nie powinna zaskakiwać większa restrykcyjność w podejściu do oceny ryzyka, której skutkiem są coraz liczniejsze sygnały o redukcjach limitów lub problemów z uzyskaniem ochrony na oczekiwanym poziomie. – Jeśli działania w zakresie oceny ryzyka nie przyniosą rezultatów wzrostów stawek nie uda się uniknąć – zaznacza ekspert.

(AM, źródło: Marsh)

Stefanie Thiem na czele Allianz Commercial w regionie Europy Środkowej i Wschodniej

0
Stefanie Thiem

Allianz podejmuje kolejne kroki w ramach integracji segmentu ubezpieczeń dla firm, który od 24 lipca działa jako Allianz Commercial. Proces obejmuje dawny globalny pion Allianz Global Corporate & Specialty oraz zespoły ubezpieczeń korporacyjnych na poszczególnych rynkach.

– Chcemy prezentować się jako jedna organizacja i mieć spójną ofertę dla każdego segmentu klienta biznesowego. Zarazem kluczową rolę odgrywają lokalne kompetencje i wiedza o potrzebach rynku, wsparta ekspertyzą grupy Allianz. Jesteśmy przekonani, że działając w taki sposób, będziemy zwiększać nasz udział w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych – mówi Monika Leżyńska, członkini zarządu TUiR Allianz Polska.

Na dyrektora zarządzającego Allianz Commercial w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, obejmującym Polskę, została powołana Stefanie Thiem. Dotychczas kierowała oddziałem Allianz Global Corporate & Specialty w Austrii oraz odpowiadała za dystrybucję i obsługę kluczowych klientów w Austrii oraz Europie Środkowej i Wschodniej.

W Polsce Allianz Commercial zostanie wdrożony w najbliższych miesiącach. Będzie to dalszy etap ogłoszonej 12 lipca zmiany polegającej na połączeniu zespołów underwritingu i sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych w Allianz Polska. Powstałą w wyniku fuzji komórką kieruje Katarzyna Laurenza.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Agenci i właściciele placówek zyskają dostęp do eksperckiej wiedzy CUK Ubezpieczenia

0
Paweł Bukowski

CUK Ubezpieczenia uruchamia Akademię Skutecznego Agenta. Nowa inicjatywa zapewnia otwarty dostęp dla wszystkich agentów ubezpieczeniowych oraz właścicieli placówek do wiedzy przekazanej przez ekspertów multiagencji. Przedsięwzięcie, które potrwa do końca roku, ma na celu wspieranie rozwoju zawodowego agentów.

W ramach Akademii eksperci CUK Ubezpieczenia w formie wykładów wideo podzielą się wiedzą i doświadczeniem w kluczowych obszarach, mających istotne znaczenie dla skutecznej pracy agenta lub zarządzania zespołem i placówką. Podczas swoich wystąpień opowiedzą m.in. o budowaniu marki osobistej, wykorzystaniu social mediów, zarządzaniu projektami oraz wybranych elementach psychologii sprzedaży. Ponadto uczestnicy będą mogli poznać takie narzędzia, jak WebCUK, SmartCUK, OmniCUK czy CUK Direct dla Agenta. Każdy moduł szkoleniowy kończy się quizem, który pozwoli uczestnikom sprawdzić i utrwalić zdobytą wiedzę.

– Akademia Skutecznego Agenta to unikatowa możliwość rozwoju. Uczestnicy zyskują bezpłatny dostęp do cennych materiałów, wideo wykładów i quizów, które umożliwią rozwój umiejętności sprzedażowych i nie tylko. Eksperci CUK przygotowali też praktyczne wskazówki z takich obszarów, jak budowanie marki osobistej, wykorzystanie social mediów, zarządzanie projektami czy psychologia sprzedaży. Materiały będą udostępniane cyklicznie, a projekt będzie rozwijany o kolejne moduły – mówi Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia. – Kreujemy przyjazny świat ubezpieczeń, dlatego pragniemy zapewnić wszystkim agentom ubezpieczeniowym i właścicielom placówek dostęp do wiedzy i wsparcia potrzebnego do skutecznej pracy. Akademia Skutecznego Agenta jest kolejnym krokiem w realizacji tej misji – dodaje.

Materiały szkoleniowe będą udostępniane cyklicznie przez cały okres trwania Akademii Skutecznego Agenta. Aby uzyskać dostęp do wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie CUK.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: CUK Ubezpieczenia )

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie