Blog - Strona 516 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 516

Skąd bierze się niechęć do rozmów o ubezpieczeniach?

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Chyba nikt poza agentami nie wstaje rano z myślą, co by tu dzisiaj ubezpieczyć. Większość klientów interesuje się polisą dopiero w dwóch kluczowych momentach – kiedy jej zakup wynika z ustawowego obowiązku lub np. wymagań banku podczas brania kredytu, biznesowego kontraktu albo umowy oraz gdy doszło do nieszczęścia u samego klienta lub wśród jego bliskich.

W pierwszym przypadku klienci kupują ubezpieczenia dlatego, że muszą. Chcą to załatwić tanio i szybko, bez głębszej refleksji. W drugim przypadku, gdy potrzeba wynika z nieszczęścia, zainteresowanie ochroną mocno wzrasta, szczegóły stają się istotne, natomiast z doświadczenia wiem, że decyzje zakupowe podyktowane strachem mają bardzo krótki okres trwania. Klient, który kupił ubezpieczenie dlatego, że się bał, rezygnuje z niego, gdy uzna, że zagrożenie mija.

Jest jeszcze trzecia grupa, znacznie mniejsza, do której można zaliczyć osoby, które kupiły ubezpieczenie, bo im je zaoferowano, np. w pakiecie. Z reguły nie znają dokładnie jego zakresu i nie potrafią powiedzieć, jakie korzyści ono im daje. Tylko wąski odsetek klientów świadomych wybiera polisy po namyśle i z rozeznaniem, jakie potrzeby zostaną dzięki temu zaspokojone.

Spirala niewiedzy

Młodzi ludzie wkraczający w dorosłość nie wynoszą z domu praktycznie żadnej wiedzy na temat ubezpieczeń i potrzeby posiadania ochrony. Rodzice nie nauczyli nas, że ubezpieczenia są ważne. Nie zrobili tego, ponieważ ich rodzice również tego nie wiedzieli, a także rodzice ich rodziców. Nie otrzymujemy takiej wiedzy w trakcie edukacji szkolnej. Pierwsze wynikało zapewne z sytuacji politycznej i gospodarczej powojennej Polski, zaś drugie z braku tradycji edukacji w tym zakresie.

Na rynku funkcjonuje więc już trzecie i czwarte pokolenie klientów bez żadnej głębszej świadomości w kwestii ubezpieczeń i ochrony. Lektura klienckich forów pokazuje, że brakuje nawet podstawowej wiedzy co do ubezpieczeń obowiązkowych, terminów czy instytucji regulujących ten rynek.

Bardzo często też nie mamy dobrych przykładów skutecznej ochrony w rodzinie. Spotykam się wręcz z opowieściami o tym, jak mama, tata, babcia czy dziadek mieli polisę i ona okazała się do kitu.

Brak myśli, że to jest ważne i potrzebne, buduje niechęć do podejmowania rozmowy na temat ubezpieczenia. Nie chcemy jej, bo ona wydaje się bez sensu, szkoda na nią czasu. Dodatkowo pokutuje przekonanie, że temat ubezpieczeń jest trudny, zawiły, niezrozumiały i niedostępny dla przeciętnego człowieka. Wobec tych przeszkód szersza edukacja jest bardzo utrudniona. Agent może się skupić jedynie na przekazywaniu informacji pojedynczym klientom podczas spotkań z nimi. Bardzo brakuje nam działań edukacyjnych w skali makro.

Pakiet jak u szwagra i porady z forum

A jednak chęć zdobywania wiedzy o ubezpieczeniach pojawia się prędzej czy później w sposób naturalny. W ciągu życia powiększamy przecież własny majątek, a więc z czasem rozwijają się potrzeby ubezpieczeniowe. Można znaleźć całe fora i grupy tematyczne na portalach społecznościowych poświęcone temu zagadnieniu. W tych miejscach z kolei można przeczytać taką ilość bzdur, że gdyby nie było to straszne, byłoby naprawdę zabawne.

Bardzo często porady ograniczają się do opisywania własnych doświadczeń, co jak wiadomo, przeczy indywidualnemu podejściu firm do klienta. To, co jest dobre dla Nowaka, może nie być dobre dla Kowalskiego. Nie to jest jednak największym problemem.

Coraz wyraźniej dostrzegam, i to w każdej, nie tylko naszej branży, potężny kryzys autorytetu. Większym autorytetem w kwestii ubezpieczeń może być szwagier czy anonimowy człowiek z internetu albo osoba w ogóle niezwiązana z tematyką ubezpieczeniową niż profesjonalista, przygotowany i szkolony w tej materii, posiadający wiedzę i doświadczenie.

Martwi mnie, że ludzie szukają pomocy i wiedzy nie tam, gdzie mogą ją otrzymać, bardzo często swoje wybory opierają na mało wiarygodnych źródłach. W dodatku nie weryfikują pozyskiwanych w ten sposób informacji, zakładając z góry, że są one prawdziwe.

Trzeba oddać sprawiedliwość temu, że w takich grupach i na forach pojawia się całkiem sporo agentów z misją, którzy starają się edukować na tyle, na ile to jest możliwe w takich warunkach. Tylko czy to jest wyjście z tej sytuacji?

Edukacja w wersji mikro

Gorąco w to wierzę, że czas poświęcony na rozmowę z klientem zawsze zaprocentuje. U mnie to działa od lat, rozmowa jest podstawą mojej pracy. Klient, któremu z uwagą wytłumaczymy zawiłości umowy, prawie zawsze to doceni, co więcej, będzie wybierać bardziej świadomie i zmieni kryteria oceniania produktu z cenowych na jakościowe.

Bardzo często klient wybiera ofertę „ze środka”, ponieważ nie jest w stanie ocenić walorów prezentowanych rozwiązań, tanie wydaje się więc „podejrzane”, a drogie niekorzystne, bo nikt nie chce przepłacać, wybór pada więc na ofertę pośrednią. W przypadku naszej branży to kryterium cenowe jest jednym z najgorszych możliwych, dlatego tak ważne jest, by rozmawiać i wskazywać inne wartości płynące z posiadania produktów ochronnych.

Jest jeszcze wiele innych plusów wypływających z rozmowy. Dzięki temu poznajemy się lepiej – agent może zaprezentować się jako ekspert, a klient otwiera się na nowe możliwości ochrony. Być może nigdy nie zapytałby o nie, gdyby nie czas poświęcony na lepsze zorientowanie się w jego osobistej sytuacji.

Dziś ludzie coraz mniej do siebie mówią, a coraz częściej porozumiewają się krótkimi tekstami za pomocą komunikatorów. Może zatem takie podejście do budowania relacji, oparte na rozmowie, jest nieco archaiczne, ale mogę ze swej strony zapewnić, że niezwykle skuteczne. Nie zmienimy całego świata na lepsze, ale chociaż w skali mikro możemy próbować zmieniać go wokół siebie.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
agentka ubezpieczeniowa
właścicielka KBM Ubezpieczenia

Warta z nową ofertą dla nauczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta rozszerzyła swoją ofertę grupowego ubezpieczenia na życie Warta Ekstrabiznes Plus o Program Edukacja. W jego ramach ubezpieczyciel oferuje kompleksową ochronę dla pracowników sektora edukacji, m.in. w zakresie zdrowia.

– Sektor edukacji od dawna jest dla nas ważną częścią rynku ubezpieczeń grupowych, zarówno ze względu na jego pracowników, jak i ich podopiecznych. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na poszerzenie naszej oferty, tworząc oferowany sektorowi zakres ochrony w ramach Programu Edukacja. Zaczynamy od dodania do oferty ryzyk bezpośrednio związanych z pracą nauczycieli – choroby aparatu mowy. Warto również wspomnieć o bogatej ofercie majątkowej, którą będziemy oferować na preferencyjnych warunkach wraz z Programem Edukacja. Będzie on dostępny w ramach uproszczonego procesu sprzedażowego – powiedział Marek Twardowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów TUnŻ Warta.

W ramach Programu Edukacja do katalogu poważnych zachorowań Warta dodała choroby aparatu mowy, które często dotykają osoby pracujące w sektorze edukacji. W przypadku wystąpienia schorzenia ubezpieczony może liczyć na wypłatę pieniędzy. Dodatkowo, w przypadku wydania przez Państwowego Inspektora Sanitarnego decyzji o wystąpieniu choroby zawodowej, ubezpieczony otrzyma wypłatę z tytułu niezdolności do pracy w zawodzie nauczyciela.

W zakresie ubezpieczenia może znaleźć się także szereg zdarzeń dotyczących kobiet (np. operacje i nowotwory ginekologiczne, pobyt w szpitalu w przypadku powikłań ciąży czy otwarty katalog operacji).

Nowa oferta została stworzona z myślą o placówkach zatrudniających od 3 do 100 osób i działających w ramach kodu PKD 85, który obejmuje przedszkola, szkoły podstawowe, średnie, wyższe, ale również szkoły językowe czy szkoły tańca. W ramach programu obowiązuje ujednolicona taryfa dla wszystkich klientów – nie jest brana pod uwagę liczba pracowników i struktura wiekowa.

Warta Ekstrabiznes Plus to grupowe ubezpieczenie na życie, które zapewnia kompleksową ochronę w przypadku poważnych zachorowań, pobytu w szpitalu czy operacji.

(AM, źródło: Warta)

PZU rozpoczyna testowanie wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU będzie budować niezbędne kompetencje i testować możliwości wykorzystywania algorytmów generatywnej sztucznej inteligencji w bieżącej działalności. W tym celu stworzył zespół GPT Lab, którego głównym zadaniem jest zbieranie, analizowanie i opracowywanie pomysłów na wykorzystanie potencjału generatywnej sztucznej inteligencji, przygotowanie bezpiecznych sposobów jej testowania oraz realizacja pierwszych pilotaży rozwiązań opartych na tej technologii. 

– Podczas pierwszych wewnętrznych warsztatów z udziałem przedstawicieli biznesu i IT wypracowaliśmy wiele pomysłów na wykorzystanie potencjału algorytmów generatywnej sztucznej inteligencji w PZU. Z jednej strony GSI miałaby poprawić doświadczenia naszych klientów, a z drugiej usprawnić naszą codzienną pracę – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji Grupy PZU. 

Generatywna sztuczna inteligencja (GSI), w tym jej pierwszy powszechnie znany przedstawiciel – ChatGPT, to technologia pozwalająca m.in. na tworzenie kontekstowych, spójnych odpowiedzi na różne pytania i zgłoszenia. Na podstawie przesłanych wcześniej danych generatywna sztuczna inteligencja jest w stanie m.in. podsumowywać treści, analizować dostarczone materiały, odpowiadać na pytania czy wspierać użytkowników jako wirtualny asystent.  

Pierwszym krokiem jest określenie bezpiecznego sposobu testowania tak innowacyjnych rozwiązań.  Zadania zespołu GPT Lab będą realizowane w ramach stworzonych dla PZU, wydzielonych zasobów chmurowych wiodącego dostawcy rozwiązań tego typu. Istotne będą także odpowiedni dobór tematów i zapewnienie stałej kontroli człowieka nad wynikami działania sztucznej inteligencji. Dzięki takiemu podejściu PZU będzie realizować pierwsze eksperymenty z technologią w sposób bezpieczny, wiarygodny i z zapewnieniem najwyższych standardów regulacyjnych i etycznych. 

Technologie sztucznej inteligencji oprócz oczywistych szans niosą ze sobą także wielkie wyzwania związane m.in. z jakością ich działania, wiarygodnością czy bezpieczeństwem przechowywania danych. Ten temat jest dla nas jako zaufanej instytucji finansowej szczególnie istotny, dlatego jednym z kluczowych zadań zespołu jest przygotowanie zasad bezpiecznego testowania rozwiązań generatywnej sztucznej inteligencji. W tym wypadku przyjmujemy strategię małych kroków. Rozpoczniemy od tematów relatywnie małych, przechodząc z czasem do bardziej złożonych zagadnień – wyjaśnia Tomasz Żelski. 

PZU gotowy na wdrażanie kolejnych technologii 

– W aktualnej strategii zapisaliśmy, że będziemy coraz szerzej wykorzystywać sztuczną inteligencję i już teraz regularnie zwiększamy liczbę procesów, w których jej codziennie używamy. Nie mogliśmy zatem pominąć obiecującej technologii, jaką jest generatywna sztuczna inteligencja, a prace w ramach GPT Lab pozwolą nam ją bliżej poznać i przygotować do ewentualnego wykorzystania w praktyce – mówi Marcin Góral, dyrektor zarządzający ds. strategii Grupy PZU. 

GPT Lab jest naturalnym uzupełnieniem działającego od dawna w strukturze PZU zespołu AI pod nazwą Fabryki Sztucznej Inteligencji (FSI), w którym specjaliści wykorzystują najnowsze osiągnięcia z zakresu AI i uczenia maszynowego do analizy terabajtów danych dostępnych w PZU. Kolejnym zespołem związanym z wykorzystaniem potencjału sztucznej inteligencji jest Laboratorium Innowacji, skupiające się na ułatwianiu współpracy PZU ze startupami i innymi innowacyjnymi firmami technologicznymi w ramach programu PZU Ready for Startups. Oba zespoły mają za sobą przeprowadzone z sukcesem wdrożenia najnowszych technologii wspierających procesy biznesowe ubezpieczyciela. 

– Podczas sześciu lat działania Laboratorium Innowacji przenalizowaliśmy blisko 6000 potencjalnych innowacji, z których ostatecznie przetestowaliśmy ponad 60 rozwiązań i wdrożyliśmy ponad 40 z nich. Nowe technologie to przyszłość. Ich umiejętne przysposobienie może tworzyć dużą wartość dla organizacji, w szczególności o takiej skali działania jak Grupa PZU – podkreśla Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji Grupy PZU. 

(AM, źródło: PZU)

Future Finance Poland ze wsparciem instytucji administracji centralnej

0
Źródło zdjęcia: Ministerstwo Finansów

23 czerwca minister finansów Magdalena Rzeczkowska, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego dr hab. Jacek Jastrzębski i przedstawiciele FinTech Poland rozmawiali w Ministerstwie Finansów z przedstawicielami instytucji finansowych w Polsce na temat inicjatywy Future Finance Poland. W minionym miesiącu resort podpisał list intencyjny z Fundacją FinTech Polska w sprawie wsparcia realizacji projektu.

Future Finance Poland ma na celu wypracowanie mechanizmów koordynacji i współpracy wspierających rozwój polskiego centrum finansowego w obszarach regulacyjnym, technologicznym i biznesowym. Inicjatywa obejmuje także promocję polskiego centrum finansowego za granicą, jak również wsparcie ekspansji zagranicznej polskich podmiotów z rynku finansowego. Wszystkie te działania mają znacząco poprawić pozycję Polski w globalnym zestawieniu centrów finansowych.

– Cieszymy się, że możemy wspierać inicjatywy, których celem jest zwiększenie innowacyjności i internacjonalizacji polskiego sektora finansowego jako wyzwania o charakterze wieloletnim i wymagającym systemowego rozwiązania. Mamy świetny moment na takie działania. Polska ze względu na swoje położenie geograficzne, stabilność gospodarczą, duży rynek wewnętrzny oraz wykwalifikowane kadry pozostaje bardzo atrakcyjnym miejscem lokowania inwestycji. Jesteśmy jednym z liderów wzrostu wśród państw UE, a nasz stabilny wzrost gospodarczy oraz duży napływ BIZ w poprzednich latach znacznie zwiększyły wzajemne powiązania Polski z gospodarką światową. Chcemy dobrze spożytkować ten moment i ciągle działać na rzecz wsparcia rozwoju gospodarczego Polski i tworzenia przyjaznych warunków dla rozwoju innowacyjności naszej gospodarki – podkreśliła Magdalena Rzeczkowska.

– Polska ma szanse na to, aby stać się centrum finansowym nowej generacji, stawiając na specjalizację w kilku konkretnych, wybranych obszarach, wykorzystując naturalne predyspozycje i posiadane kompetencje intelektualne. Dotyczy to takich sfer, jak cyberbezpieczeństwo czy zaawansowana analityka, gdzie w ostatnich latach poczyniliśmy ogromny postęp m.in. z racji posiadanych wyspecjalizowanych kadr. Z racji naszego usytuowania geopolitycznego są to też obszary, w które w oczywisty sposób musimy inwestować, a ja w tym zakresie kieruję się zasadą: skoro musimy to robić na wysokim poziomie, to róbmy to najlepiej na świecie. Znamy przykłady państw, których położenie geograficzne i sytuacja geopolityczna – mimo że były wyzwaniem – stały się też katalizatorem budowy kompetencji, jakie pozwoliły im stać się globalnymi centrami kompetencyjnymi. Dlatego uważam, że te obszary, które i tak musimy i będziemy wzmacniać, powinniśmy obrać jako kierunek budowy naszego potencjału jako globalnego centrum finansowego. Bardzo ważne jest przy tym stworzenie przyjaznego środowiska dla rozwoju takiej inicjatywy. Moim zdaniem kluczowe jest optymalne wykorzystanie synergii, jakie wynikają ze współpracy pomiędzy instytucjami publicznymi, sektorem komercyjnym oraz światem nauki. Polska ma w tym zakresie unikatowe doświadczenia i osiągnięcia, związane chociażby z zaangażowaniem sektora finansowego w digitalizację usług publicznych. Są to fundamenty, na których można i warto dalej budować – powiedział Jacek Jastrzębski.

– Zaangażowanie sektora publicznego, jak i uczestników rynku jest bardzo istotne dla sukcesu całego projektu. Kooperacja między administracją publiczną a biznesem zapewni fundament realizacji tego długoletniego projektu. Doceniamy otwartość Ministerstwa Finansów i Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego na dialog z uczestnikami rynku finansowego, w szczególności w obszarze regulacji oraz kreowania przyjaznych warunków rozwoju tego sektora gospodarki. Centrum finansowe nowej generacji to dla Polski wyjątkowa szansa na wzmocnienie pozycji na arenie międzynarodowej i działanie, które zaprocentuje w przyszłości zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i geopolitycznym – zauważył prezes FinTech Poland Paweł Widawski.

Ministerstwo Finansów podpisało w maju list intencyjny z Fundacją FinTech Polska w sprawie wsparcia realizacji Future Finance Poland. Współpraca w ramach tego porozumienia zakłada podejmowanie przez obie instytucje, w ramach swoich kompetencji, działań na rzecz podniesienia innowacyjności sektora finansowego, wykorzystania najnowszych technologii finansowych dla wsparcia rozwoju gospodarki, promocji czy optymalizacji środowiska regulacyjnego wspierającego rozwój sektora finansowego, przyciągnięcia talentów lokalnych i międzynarodowych, wzrostu kompetencji uczestników rynku, zwiększenia dostępu do zrównoważonych form finansowania oraz wsparcia realizacji projektów międzynarodowych w Polsce.

(AM, źródło: Ministerstwo Finansów)

Ruszył nabór do pierwszej edycji Akademii Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do 17 lipca potrwa nabór studentek i studentów prawa na praktyki w ramach Akademii Rzecznika Finansowego. To nowa inicjatywa Biura Rzecznika, realizowana we współpracy z 17 wydziałami prawa polskich uniwersytetów, Doradczym Komitetem Naukowym i branżowymi partnerami zewnętrznymi.

W 2023 r. Akademia odbędzie się w sierpniu, a osoby, które zostaną zakwalifikowane do udziału, będą mieć możliwość zapoznania się z mechanizmami ochrony klientów podmiotów rynku finansowego w Polsce i innych krajach europejskich. Uczestnikom, którzy mieszkają poza Warszawą, Biuro Rzecznika zapewni bezpłatne zakwaterowanie na czas zajęć.

Program Akademii obejmuje zajęcia teoretyczne prowadzone przez specjalistów – naukowców zajmujących się naukami prawnymi i ekonomicznymi oraz prawników praktyków, reprezentujących różne instytucje mające wpływ na kształtowanie stosunków prawnych na rynkach usług finansowych. Część praktyczna obejmuje zadania związane z działalnością ekspertów Rzecznika w zakresie rynków ubezpieczeniowo-emerytalnych, bankowo-kapitałowych oraz pozasądowego rozwiązywania sporów, a zajęcia w ramach tej części odbywać się będą w kilkuosobowych grupach, pod opieką pracowników Biura.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

ERGO Hestia jedynym ubezpieczycielem na podium Rankingu Odpowiedzialnych Firm

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

ERGO Hestia zajęła trzecie miejsce w ogólnej klasyfikacji najnowszej, XVII edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Sopocka firma była też jedynym ubezpieczycielem w całym zestawieniu.

– W Rankingu Odpowiedzialnych Firm jesteśmy od 2017 roku. Wtedy plasowaliśmy się na 10. miejscu w klasyfikacji generalnej. Od 4 lat jesteśmy w TOP 3 polskich firm spełniających najwyższe standardy zarządzania organizacją w oparciu cele zrównoważonego rozwoju. Obszary zbadane przez ekspertów i audytorów w ramach Rankingu Odpowiedzialnych Firm są niemałym wyzwaniem i stanowią kluczowe cele postawione w Strategii ESG firmy. Tak prestiżowe wyróżnienia są dla nas potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku i motywują nas do podejmowania codziennych wysiłków. Już sama forma „sprawdzenia się” podczas wypełniania dokumentacji do rankingu jest dla nas dobrym momentem do weryfikacji realizowanych działań – mówi Mario Everardo Zamarripa Gonzalez, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju ERGO Hestii.

Ranking Odpowiedzialnych Firm to wykaz największych spółek w Polsce, ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz stopnia zaawansowania w podejmowaniu działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. To również cenione narzędzie ewaluacyjne, sprawdzające poziom realizacji założonych przez organizację celów oraz przygotowanie na wyzwania przyszłości. Wyniki Rankingu powstają na podstawie rozsyłanej do firm ankiety oraz oceny ekspertów ESG i audytorów. Analizowane obszary są co roku modyfikowane, uwzględniają aktualne trendy i zmiany zachodzące na rynku, takie jak dążenie organizacji do neutralności klimatycznej, wskaźniki efektywności środowiskowej czy działania na rzecz włączania osób z niepełnosprawnościami. Poszczególnym odpowiedziom przypisana jest określona liczba punktów, a w każdym obszarze można ich zdobyć maksymalnie 100.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Insurance Europe: Charlie Shamieh na czele Komitetu Doradczego ds. Reasekuracji

0
Charlie Shamieh

Komitet Doradczy ds. Reasekuracji przy Insurance Europe (Reinsurance Advisory Board, RAB) wybrał prezesa Gen Re Group Charliego Shamieha na nowego przewodniczącego. Jego nominacja ma skutek natychmiastowy, po nagłej śmierci prezesa SCOR, Denisa Kesslera, który pełnił tę funkcję od września 2021 r.

Charlie Shamieh, który został mianowany wiceprzewodniczącym RAB na początku tego roku, ma ponad 37-letnie doświadczenie w reasekuracji ubezpieczeń na życie i zdrowie oraz majątkowych i wypadkowych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Australii.

RAB ma na celu stymulowanie i utrzymywanie stabilnego, innowacyjnego i konkurencyjnego środowiska rynku reasekuracji poprzez promowanie ram regulacyjnych, które ułatwiają globalny transfer ryzyka poprzez reasekurację i inne rozwiązania kapitałowe powiązane z ubezpieczeniami. Na najwyższym szczeblu zarządzania jest reprezentowany przez siedmiu głównych reasekuratorów: Gen Re, Hannover Re, Lloyd’s of London, Munich Re, PartnerRe, SCOR i Swiss Re.

(AM, źródło: Insurance Europe)

Odc. 231 – CUK Direct dla Agenta

0

W jaki sposób agent może wykorzystać w sprzedaży narzędzia direct? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.

Dowiesz się:

  • W jaki sposób CUK Ubezpieczenia wspiera agentów w świecie cyfrowym?
  • Co wchodzi w skład zestawu narzędzi CUK Direct dla Agenta i jak to się przekłada na faktyczną sprzedaż?
  • Jak działa mechanizm automatycznych wznowień?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

PBUK: Mariusz Wichtowski wybrany na kolejną kadencję

0
Mariusz Wichtowski

23 czerwca odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, podczas którego wybrano zarząd PBUK nowej kadencji. Jednogłośną decyzją WZC prezesem Biura ponownie został Mariusz Wichtowski, a wiceprezesem – Michał Szyszko.

Podczas obrad Walne Zgromadzenie Członków PBUK rozpatrzyło również sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z działalności Biura za 2022 r. Udzieliło także absolutorium zarządowi i radzie PBUK.

Mariusz Wichtowski – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Karierę zawodową rozpoczął w 1979 r. w oddziale TUiR Warta w Poznaniu. Od 1990 r. był dyrektorem Biura Zarządu Wielkopolskiego Banku Kredytowego, a następnie wiceprezesem TUK (potem PTU, obecnie Wiener). Od 1996 r. stał za sterami TU Gerling Polska. Współtworzył i był pierwszym prezesem Gerling Polska Życie, jak również współtworzył Fiat Ubezpieczenia Majątkowe (potem Benefia).

Od 1996 do 2005 r. był członkiem, a także przewodniczącym Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Od 1996 do 2000 r. był przewodniczącym Rady PBUK. Począwszy od 2000 r., działa w strukturach Rady Biur zrzeszającej Biura Narodowe Systemu Zielonej Karty, organy odszkodowawcze, fundusze gwarancyjne i centra informacyjne, działając w komitetach zarządczych Rady Biur, w tym Zarządzającego Systemu Zielonej Karty oraz Komitetu Koordynacyjnego Systemu ochrony gości. W latach 2010–2015 Prezydent Rady Biur – organizacji zrzeszającej 47 rynków ubezpieczeniowych. Od 2000 r. piastuje funkcję prezesa zarządu PBUK.

Michał Szyszko jest prawnikiem. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1998 r. pracuje w PBUK. Od 2008 r. pełnił funkcję dyrektora Wydziału Biuro Gestyjne, odpowiadając za organizację i likwidację szkód w ramach Systemu Zielonej Karty, a także za funkcjonowanie Organu Odszkodowawczego w ramach Systemu Ochrony Gości. Jest członkiem komitetów i grup roboczych w strukturach Rady Biur Systemu Zielonej Karty, w których reprezentuje PBUK. Na stanowisko wiceprezesa PBUK został powołany 25 czerwca 2019 roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

KUKE: O odzyskiwaniu roszczeń na konferencji Unii Berneńskiej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W minionym tygodniu Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych uczestniczyła w praskiej konferencji Unii Berneńskiej, poświęconej roszczeniom i odzyskiwaniu należności. Podczas spotkania poruszane były kwestie związane m.in. ze zmianami w procesie odzyskiwania roszczeń na Ukrainie.

W trakcie konferencji omawiano także warunki windykacji należności w wybranych państwach, takich jak Egipt, Stany Zjednoczone, Chiny czy Ghana. Na spotkaniu KUKE reprezentowali Amelia Bień, Maciej Brewczyński i Rafał Szymczak.

– Mieliśmy okazję wziąć udział w różnych spotkaniach, np. o tym, jaką jurysdykcję i prawo wybrać dla umowy. Powszechna była opinia, że na całym świecie rośnie problem fraudów. Rozmawialiśmy również o sytuacji w Turcji. Usłyszeliśmy, że Turcy generalnie spłacają swoje długi, bo mają tak zakodowane kulturowo. Nasze doświadczenie windykacyjne nie do końca potwierdza tę tezę, ale liczymy, że aktualnie prowadzone sprawy windykacyjne zakończą się sukcesem – wskazała Amelia Bień.

– Prace w panelach pozwoliły na podzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami agencji kredytów eksportowych zrzeszonych w Unii Berneńskiej. Dyskusje dotyczyły m. in. rozwiązań organizacyjnych poszczególnych agencji, zakresu stosowania standardów ESG w prowadzonej działalności, różnic prawnych oraz praktyki w windykacji i likwidacji szkód – dodał Maciej Brewczyński.

(AM, źródło: LinkedIn)

18,299FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie