Blog - Strona 643 z 1489 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 643

Sąd Najwyższy wypowie się na temat refundacji kosztów ekspertyz z obowiązkowych polis komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do Sądu Najwyższego trafiło pytanie prawne, w którym Sąd Okręgowy w Warszawie zwraca się o rozstrzygnięcie wątpliwości w sprawie refundacji z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych kosztów ekspertyz, jakie poniosły firmy skupujące wierzytelności od poszkodowanych z OC ppm.

Postanowieniem z dnia 30 grudnia 2022 r., sygn. akt XXIII Ga 523/22, SO w Warszawie zwrócił się do Sądu Najwyższego z następującym pytaniem prawnym:

„Czy wydatki na ekspertyzę poniesione przez podmiot zajmujący się profesjonalnie skupem wierzytelności od poszkodowanych w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych i szacowaniem szkód komunikacyjnych oraz ich dochodzeniem na drodze sądowej pozostają w adekwatnym związku przyczynowym z wypadkiem komunikacyjnym i wchodzą w zakres odszkodowania (art. 361 k.c.) należnego od ubezpieczyciela sprawcy szkody w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych?”.

Sprawę rozpatrzy trzyosobowy skład sędziów w Izbie Cywilnej SN (sygn. akt III CZP 8/23).

Warto przypomnieć, że 2 września 2019 r. Sąd Najwyższy w składzie 7 sędziów uznał prawo poszkodowanych oraz cesjonariuszy (podmiotów skupujących wierzytelności o odszkodowanie za szkodę komunikacyjną) do żądania pokrywania z OC ppm. kosztów prywatnej opinii (ekspertyzy) rzeczoznawcy, o ile okazały się one niezbędne do efektywnego dochodzenia odszkodowania (sygn. akt III CZP 99/18). Uchwała została wydana na wniosek Rzecznika Finansowego.

(AM, źródło: SN, gu.com.pl)

KUKE ubezpieczy budowlany kontrakt Grupy Quenda w Angoli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych obejmie ochroną finansowanie angolańskiego kontraktu Grupy Quenda. Firma ta została generalnym wykonawcą rozbudowy uczelni w prowincji Namibe – informuje „Puls Biznesu”.

Kwota finansowania, którą zabezpiecza KUKE, wynosi 73 miliony dolarów. „PB” zaznacza, że jest to pierwsze ubezpieczenie projektu inwestycyjnego w Angoli przez Korporację. Janusz Władyczak, prezes KUKE, mówi gazecie, że polskie firmy są w stanie zdobywać kontrakty na rynkach, na których ich dotychczasowa obecność była marginalna. Zaznacza, że w przypadku transakcji z Angolą jego firma spełniła ważną rolę, łącząc uczestników projektu i zabezpieczając samodzielnie jego finansowanie.

Prezes zdradza, że władze szybko zmieniającej się Angoli chętnie będą widzieć polskie firmy w wielu planowanych przez ten kraj przedsięwzięciach z zakresu m.in. rozwoju szeroko pojętej infrastruktury, od edukacyjnej przez gospodarkę wodną, budownictwo kubaturowe, na obronnej kończąc.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 7 czerwca, Małgorzata Grzegorczyk „Polskie firmy zdobyły wielki kontrakt w Angoli”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Rankomat: Do ubezpieczenia są zgłaszane coraz starsze auta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci Rankomat przeanalizowali dane dotyczące sprzedaży samochodów nowych oraz używanych za 2022 rok i sprawdzili, które z nich mogły mieć największy wpływ na zmniejszenie podaży oraz podniesienie średniego wieku pojazdu. Z ich ustaleń wynika, że w ciągu dwóch lat przeciętna wieku auta zgłaszanego do ubezpieczenia wzrosła z 13,4 do 14,2 lat. Tak wysokiego wieku pojazdu Rankomat nie notował od pięciu lat.  

Z danych porównywarki wynika również, że w 2022 r. niemal co drugi kierowca ubezpieczał auto 16-letnie lub starsze (44%). W poprzednich latach takich osób było znacznie mniej: 41% w 2021 r. i 40% w 2020 r. W grupie aut z najstarszą średnią wieku znalazły się niemieckie marki: Volkswagen i Audi (16,4 lata). Z kolei najmłodsze pojazdy pochodziły od japońskiego i czeskiego producenta: Toyota (12,1 lat) i Skoda (12,3 lata).

WiekMarka
16,4Volkswagen
16,4Audi
15BMW
15Fiat
14,7Opel
14,1Renault
14Peugeot
13,6Citroen
13,4Ford
12,3Skoda
12,1Toyota

Za nastoletnie auta trzeba zapłacić wyższą składkę

– Starszy wiek samochodu obciąża niestety finanse jego właściciela. Za OC kilkunastoletniego auta trzeba z reguły zapłacić najwyższą składkę. W 2022 roku obowiązkowe ubezpieczenie auta w wieku 16–20 lat kosztowało średnio 529 złotych, podczas gdy za ubezpieczenie samochodu do 5 lat kierowcy płacili o 12% mniej (467 zł). Ceny polis obniżały się dopiero w przypadku pojazdów najstarszych – mówi Stefania Stuglik, ekspertka ds. ubezpieczeń komunikacyjnych Rankomat. 

(AM, źródło: Rankomat)

TUW „TUW” wsparło WOŚP

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” po raz kolejny zagrało z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Tegoroczny finał odbył się  pod hasłem: „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich – małych i dużych”. Z kolei InterRisk zostało oficjalnym sponsorem i partnerem krajowym Orlen Copernicus Cup Toruń 2023

TUW „TUW” zadeklarowało przekazanie 10 zł od każdej polisy „Bezpieczna Rodzina” zawartej w okresie od 23 do 29 stycznia tego roku. W efekcie konto 31. Finału WOŚP zostało zasilone kwotą 20 tys. zł.

Pia Skrzyszowska gwiazdą turnieju sponsorowanego przez InterRisk

8 lutego odbył się Międzynarodowy Mityng Lekkoatletyczny Orlen Copernicus Cup, jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych tegorocznego sezonu zimowego w Polsce. InterRisk kolejny raz był sponsorem tego wydarzenia. Zawody, które zorganizowano w Arenie Toruń, zgromadziły najwybitniejszych światowych lekkoatletów. Największą atrakcją turnieju był występ Pii Skrzyszowskiej, mistrzyni Europy w biegu na 100 m przez płotki, która i tym razem pokonała wszystkie rywalki.

Orlen Copernicus Cup Toruń to jeden z siedmiu najwyżej sklasyfikowanych zawodów World Athletics Indoor Tour Gold.

(AM, źródło: TUW)

Compensa o działaniu ubezpieczenia na narty po zejściu lawiny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Środek sezonu narciarskiego wypełniają doniesienia o lawinach w różnych częściach świata. Eksperci Compensy sprawdzili, czy ubezpieczenie turystyczne obejmuje ratownictwo górskie po osunięciu się śniegu i gdzie można korzystać z ochrony.

– Tak skrajne sytuacje jak np. niedawny wypadek w Himalajach zdarzają się stosunkowo rzadko, ale jednak się zdarzają i warto mieć tego świadomość, planując podróż. Zgłoszenia poważnych wypadków w odległych częściach świata trafiają do nas od kilku do kilkunastu razy w roku. Do mniej poważnych w skutkach zdarzeń dochodzi na stokach bardzo często, takimi sprawami zajmujemy się codziennie. Każda z nich niesie za sobą konsekwencje finansowe i organizacyjne związane z pracą ratowników, lekarzy czy transportem w kraju pobytu lub powrotnym do Polski. Jedne i drugie można zabezpieczyć w ramach polisy – mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensy TU.

Ochrona przed skutkami lawiny

Do podstawowych przyczyn szkód, które są objęte ubezpieczeniem, należą tzw. zdarzenia losowe. To zarówno takie zjawiska atmosferyczne, jak ulewny deszcz, huragan, grad czy uderzenie pioruna, jak i ryzyka bezpośrednio związane z przebywaniem i uprawianiem sportu w górach, m.in. lawina czy zaleganie śniegu lub lodu. 

– Oznacza to, że jeżeli turysta jeździł na nartach zgodnie z warunkami umowy ubezpieczenia, np. na wyznaczonych do tego trasach, to po osunięciu się śniegu otrzyma w razie potrzeby wsparcie w ramach turystycznego assistance oraz zwrot kosztów leczenia – dodaje Andrzej Paduszyński.

Ochrona nie tylko na europejskich stokach

Podczas zakupu ubezpieczenia należy w przybliżeniu określić miejsce, w którym będzie się jeździć na nartach.

– Wystarczy, że turysta zadeklaruje uprawianie sportów zimowych poza naszym kontynentem, a dla ubezpieczyciela będzie to wystarczająca informacja, aby właściwie określić zakres ochrony i cenę polisy. Za ubezpieczenie do odległych krajów płaci się więcej, ale różnice w porównaniu z „europejską” polisą nie są duże. Oczywiście wszelkie niestandardowe plany, np. zjazdy poza wyznaczonymi trasami lub inne sporty ekstremalne, trzeba zgłosić i precyzyjnie nazwać, bo one mogą wpłynąć na wysokość składki lub w ogóle możliwość zakupu ochrony – zauważa Andrzej Paduszyński.

Według kalkulacji Compensy ubezpieczenie turystyczne dla 2 osób, które w lutym wybierają się na tygodniowy wyjazd narciarski poza Europę (niezależnie od kraju pobytu), kosztuje od 229 do 295 zł. To przedział 16–21 zł za osobę dziennie – niewiele wyższy w porównaniu z polisą kupowaną na europejski stok. W najwyższym wariancie ubezpieczeni korzystają z pokrycia kosztów leczenia oraz assistance z opcją ratownictwa i transportu medycznego do 100 tys. euro, NNW do 20 tys. zł, ochronę wartego nawet 5 tys. zł bagażu (także sprzętu sportowego) oraz OC w życiu prywatnym z sumą gwarancyjną na poziomie 250 tys. zł. 

Polisa jest też rozszerzona o klauzulę sportów zimowych. Czyli do ochrony włączone zostają szkody, do których doszło podczas jazdy na nartach czy desce snowboardowej. Ubezpieczenie zawiera też inne typowo narciarskie rozszerzenie – do 200 euro zwrotu za skipass lub wypożyczony sprzęt, jeżeli po kontuzji nie można było z nich skorzystać.

(AM, źródło: Brandscope)

WTW: Zmieniające się układy geopolityczne powodują zakłócenia w globalnym biznesie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jednym z kluczowych wniosków z najnowszego Indeksu Ryzyka Politycznego (Political Risk Index) zatytułowanego „Mapa nowych podziałów geopolitycznych”, opublikowanego przez WTW i Oxford Analytica, jest fakt, że zmieniające się układy geopolityczne dzielą świat na przeciwstawne bloki.

W najnowszym wydaniu raportu Oxford Analytica ocenia 61 krajów i terytoriów pod kątem ich obecnych i historycznych afiliacji geopolitycznych. Z analizy wynika, że spośród głównych gospodarek świata wschodzącego:

  • 25 wychyla się w kierunku Zachodu, tj. USA i/lub Europy,
  • 18 zwraca się na Wschód, sprzeciwiając się zachodnim mocarstwom w wielu ważnych kwestiach,
  • kolejnych 18 usiłuje zachować neutralność.

Z badania wynika również, że blok zachodni stracił na znaczeniu we wszystkich regionach świata. Pięć lat temu 30 krajów z Indeksu Ryzyka Politycznego WTW przypisywano do bloku zachodniego, a 13 z nich było silnie sprzymierzonych z Zachodem. Obecnie tylko 6 ocenia się jako silnych sojuszników Zachodu (są to między innymi Jordania, Meksyk, Katar i Tajwan). Jednocześnie 7 krajów i terytoriów ocenia się jako silnie skłaniające się ku Wschodowi (w tym Białoruś, Chiny, Mali, Myanmar i Rosja).

– Wyniki badania sugerują, że kraje takie jak Turcja, Arabia Saudyjska, Pakistan, Kamerun i Uganda zrywają „przymierze” z Zachodem. Malejące wpływy Zachodu w świecie wschodzącym stworzą jeszcze więcej zagrożeń dla zglobalizowanego biznesu – komentuje Sam Wilkin, dyrektor ds. analizy ryzyka politycznego (Director of Political Risk Analytics) w WTW.

Inne wnioski z raportu:

  • W krajach, które w ciągu ostatnich pięciu lat zwróciły się na Wschód (przejście z neutralności lub wychylenia na Zachód), ryzyko wywłaszczenia wzrosło średnio o 7%, wolność gospodarcza zmniejszyła się o 4%, a prawa polityczne o 10%.
  • Wszystkie te wskaźniki pogorszyły się również w krajach rozluźniających swoje relacje z Zachodem, a tendencja ta rozszerza się na coraz większą liczbę krajów. Te rosnące zagrożenia częściowo odzwierciedlają malejący wpływ USA i ich sojuszników.

(AM, źródło: WTW)

EIOPA o nadzorze nad dystrybutorami prowadzącymi działalność w UE oraz państwach trzecich

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 lutego Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych opublikował oświadczenie nadzorcze „w celu wzmocnienia nadzoru i monitorowania działalności zakładów ubezpieczeń i pośredników w przypadku stosowania ustaleń dotyczących zarządzania w państwach trzecich”.

Oświadczenie jest skierowane do właściwych organów nadzoru krajowego. Opiera się ono na art. 29 ust. 2 „Wspólna kultura nadzoru” rozporządzenia ustanawiającego EIOPA. Artykuł ten umożliwia urzędowi opracowanie nowych praktycznych instrumentów i narzędzi konwergencji, takich jak oświadczenia nadzorcze, w celu promowania wspólnych podejść i praktyk nadzorczych.

EIOPA wyjaśnia, że zakłady lub pośrednicy z siedzibą w Unii Europejskiej nie mogą wykorzystywać oddziałów z państw trzecich do nieproporcjonalnego wykonywania podstawowych funkcji lub działalności, korzystając z niższych wymogów regulacyjnych w państwach trzecich (czyli państwach spoza Wspólnoty). Takie modele biznesowe mogą prowadzić do słabego zarządzania ryzykiem, nieskutecznego podejmowania decyzji oraz stwarzać ryzyko operacyjne, utraty reputacji i finansowe – również dla ubezpieczających.

W związku z tym EIOPA postanowiła sprecyzować swoje oczekiwania nadzorcze. W szczególności urząd i właściwe organy krajowe oczekują, że:

  • zakłady i pośrednicy korzystający z oddziałów w państwach trzecich zachowują odpowiedni poziom substancji korporacyjnej w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), proporcjonalny do charakteru, skali i złożoności ich działalności na terenie UE;
  • oddziały z państw trzecich służą przede wszystkim rynkom, na których zostały utworzone, oraz że należy unikać oddziałów z państw trzecich, których jedynym celem jest wspieranie przedsiębiorstw i pośredników z siedzibą w UE, oraz unikanie narzędzi nadzorczych z UE;
  • przedsiębiorstwa i pośrednicy nie powinni być nieproporcjonalnie zależni od modelu biznesowego wykorzystującego obszar państw trzecich do prowadzenia działalności w EOG;
  • przedsiębiorstwa powinny odpowiednio nadzorować funkcje regulowane i przyjąć pełną odpowiedzialność za skuteczne podejmowanie decyzji i zarządzanie ryzykiem;
  • funkcje i działalność regulowana nie powinny być prowadzone w sposób utrudniający organom nadzoru monitorowanie zgodności;
  • przedsiębiorstwa i pośrednicy rozważający lub stosujący rozwiązania z państw trzecich powinni wykazać organom nadzoru, że struktura ich działalności może zabezpieczyć zdolność organu nadzoru do sprawowania właściwego nadzoru.

(AM, źródło: SPBUiR)

UFG: Jedenastu ubezpieczycieli przekazuje dane bardzo wysokiej jakości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia, TUW „TUW” oraz Euroins – te trzy firmy zostały najwyżej sklasyfikowane w swoich kategoriach w dwunastej edycji rankingu jakości danych przekazywanych do Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Trzeci rok z rzędu zestawienie uwzględnia skalę działalności i pozycję rynkową ubezpieczycieli. Na uwagę zasługuje stabilna pozycja rankingowa największych zakładów oraz rosnąca jakość przesyłanych danych.

W zestawieniu wzięto pod uwagę firmy, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil – łącznie sklasyfikowanych zostało 20 zakładów. Już po raz trzeci ranking powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, zróżnicowane pod względem liczby danych przekazywanych do bazy OI UFG, dlatego wyniki podano według wysokiego, średniego i niskiego wolumenu przekazanych rekordów. Udział w rynku ustalany jest na podstawie liczby aktywnych umów krajowego OC oraz AC na koniec badanego okresu. OI UFG gromadzi dane o ubezpieczeniach OC i AC oraz o odszkodowaniach wypłaconych z tych polis.

Blisko 35 mln szt. polis komunikacyjnych

Na koniec ubiegłego roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach OC posiadaczy pojazdów mechanicznych dla ponad 27,6 mln pojazdów (nieco ponad 26,9 mln na koniec 2021 r.) oraz o aktywnych umowach autocasco dla niemal 7 mln pojazdów (blisko 6,7 mln przed rokiem). W ubiegłym roku firmy ubezpieczeniowe zadały do bazy Funduszu łącznie blisko 1,5 mld zapytań.

Według przedstawicieli UFG w 2022 r. widać było stałą pracę nad wysoką jakością danych i jej poprawę.

– Serdecznie gratuluję wszystkim wyróżnionym. Trzeba podkreślić, co pokazuje analiza wyników naszego rankingu za 2022 rok, że wszystkie zakłady ubezpieczeń o dużych wolumenach znacząco poprawiły jakość przekazywanych do Funduszu danych – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, prezes Funduszu. – Należy też zauważyć, że bardzo duże organizacje mają większą trudność i dłuższy horyzont czasowy wdrażania inicjatyw związanych z jakością danych. Dużym wyzwaniem jest również dostosowanie raportowania do w pełni cyfrowych procesów działających w czasie rzeczywistym. Tym bardziej cieszy fakt, że każdego roku jakość przekazywanych przez nie danych  poprawia się – dodała.

Ranking 2022

(pierwsze trzy pozycje w każdej z kategorii, data zamrożenia danych: 06.02.2022 r.)

Zakłady raportujące do bazy UFG wysoki wolumen rekordów, duży udział w rynku (25% zakładów, z których każdy przekazał powyżej 2100 tys. rekordów)

MiejsceNazwa ZakładuWskaźnik końcowy
1ERGO HESTIA94,26%
2PZU93,71%
3WARTA92,47%

Zakłady raportujące do bazy UFG średni wolumen rekordów, średni udział w rynku  (50% zakładów, z których każdy przekazał od 200 tys. do 2100 tys. rekordów)

MiejsceNazwa ZakładuWskaźnik końcowy
1TUW92,83%
2ALLIANZ92,21%
3INTERRISK91,97%

Zakład raportujące do bazy UFG niski wolumen rekordów, mały udział w rynku (25% zakładów, z których każdy przekazał poniżej 200 tys. rekordów)

MiejsceNazwa ZakładuWskaźnik końcowy
1EURO INSURANCES92,24%
2WEFOX87,49%
3TRIGLAV87,45%

Na koniec 2022 roku 18 z 20 klasyfikowanych zakładów ubezpieczeń osiągnęło wskaźnik końcowy rankingu na poziomie powyżej 80%, tzn. poziom satysfakcjonujący, z czego 11 przekroczyło 90%. UFG podkreśla, że w ub.r. zdecydowana większość ubezpieczycieli odnotowała wskaźnik końcowy rankingu na poziomie wyższym niż w 2021 r.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Affinity Compensy wzbogacone o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa rozszerza ofertę ubezpieczeń affinity o dodatkową ochronę sprzętu kupowanego na platformach e-commerce i w sklepach stacjonarnych. Bazą technologiczną ubezpieczenia są rozwiązania IT opracowane w ramach Vienna Insurance Group.

W styczniu 2023 roku Compensa rozszerzyła ofertę produktów affinity o ubezpieczenie sprzętu i urządzeń kupowanych w sklepach internetowych i stacjonarnych. Dystrybucja polis odbywa się w modelu B2B2C. Produkt składa się z ochrony ubezpieczeniowej po wygaśnięciu gwarancji producenta (do 4 dodatkowych lat), a od dnia zakupu także z ubezpieczenia na wypadek przypadkowego uszkodzenia sprzętu, stłuczenia, przepięcia czy jego utraty wskutek kradzieży, rabunku lub wypadku.

– Ochronę można łatwo adaptować do bardzo różnych kategorii produktowych – nie wprowadzamy tu ograniczeń, a zakres towarów i produktów, które można ubezpieczyć, zależy tak naprawdę od oferty naszego partnera. Wśród przykładów mogę oczywiście wymienić elektronikę, m.in. RTV/AGD, GSM, IT czy elektronarzędzia, ale także rowery, hulajnogi elektryczne, opony, meble czy artykuły ogrodowe. Stawiamy na format white-label. Najpierw wspólnie z dystrybutorem sprzętu dopasowujemy zakres ochrony do specyfiki oferty. Następnie udostępniamy mu nasz front-end lub pod brandem partnera wdrażamy aplikację do zakupu polisy we wskazanych przez niego narzędziach sprzedaży w sklepach online i offline. Dzięki temu zyskuje dodatkowe źródło przychodów i oferuje swoim klientom dodatkową wartość do produktów, które u niego kupują – mówi Aleksandra Lech, kierownik ds. Affinity w Biurze Bancassurance i Alternatywnych Kanałów Dystrybucji Compensa TU.

Zaplecze technologiczne produktu zapewnia Beesafe. Dla należącego do VIG insurtechu szeroko rozumiane podejście do rynku affinity oraz ubezpieczenia wbudowane to priorytetowe cele długookresowe. Beesafe zamierza bowiem zbudować mocną pozycję w sektorze B2B2C.

Bezgotówkowa naprawa i transport door-to-door

Dodatkowa ochrona sprzętu działa na całym świecie, niezależnie od tego, czy do szkody doszło w pracy, podczas urlopu, w domu, czy na ulicy. Klient samodzielnie wybiera rodzaj świadczenia – wymianę sprzętu na nowy lub zwrot gotówki, jeżeli naprawa jest niemożliwa, lub nieopłacalna.

– Naprawa odbywa się bezgotówkowo, co jest na pewno wygodne, ale przede wszystkim oznacza, że koszty robocizny i części zamiennych są wliczone w cenę ubezpieczenia. Podobnie transport w modelu door-to-door. Zależało nam na jak największej liczbie tego rodzaju udogodnień. Dlatego np. ubezpieczenie dużego sprzętu – dobrym przykładem jest AGD – obejmuje wizytę fachowca, który ocenia stan urządzenia i naprawia go na miejscu – dodaje Aleksandra Lech.

Ubezpieczyciel nie stosuje ograniczenia liczby zdarzeń, których likwidacji podejmie się w ramach polisy. Suma ubezpieczenia to zawsze równowartość sprzętu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Rusza druga odsłona Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej

0

Można już się zapisać do drugiej edycji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. W wydarzeniu mogą wziąć udział uczniowie klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych z całej Polski. SOWU ma na celu edukację ubezpieczeniową młodzieży, a także promowanie agentów wśród lokalnych społeczności. Organizatorem olimpiady jest Unilink, a patronem medialnym „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

– Jako lider rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego dostrzegamy potrzebę edukacji ubezpieczeniowej i poczuwamy się w obowiązku do jej szerzenia, także wśród młodzieży szkolnej. Świadomość ubezpieczeniowa, którą pragniemy wzmacniać wspólnie z naszymi partnerami: towarzystwami ubezpieczeniowymi oraz agentami, jest bardzo istotna, ponieważ Polska na tle innych krajów europejskich zajmuje jedną z najniższych pozycji w tym zakresie. Każdy obywatel powinien być wyposażony w wiedzę i znajomość ryzyk dotyczących zdrowia, życia, bezpieczeństwa majątku, mienia, odpowiedzialności cywilnej, aby móc je odpowiednio zmitygować i zaadresować, co z kolei pozwoli na prowadzenie bezpiecznego, komfortowego, odpowiedzialnego i świadomego życia. Organizacja Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej świetnie wpisuje się w misję i wartości Unilink, a także naszą strategię działań ESG – mówi Aleksandra Friedel, członkini zarządu Unilink.

Olimpijskie nowości

– W tegorocznej edycji olimpiady szkolnej koncentrujemy naszą uwagę na propagowaniu praktycznej wiedzy o ubezpieczeniach. Wiedzy, z której będą mogli skorzystać młodzi ludzie, w sytuacjach sobie bliskich. Po to, by zrozumieć i zapamiętać, dlaczego ubezpieczenia są tak ważne. Co więcej, w tym roku współpracujący z nami agenci zostaną naturalnymi współorganizatorami i ambasadorami olimpiady. Nasi trenerzy wraz z zespołem kreatywnym przygotowali dla nich m.in. specjalny program warsztatów edukacyjnych, a także pakiet materiałów promocyjnych. Z kolei ubezpieczyciele zaangażowani w projekt będą mogli nie tylko realizować działania korporacyjne z zakresu misji i edukacji, ale przede wszystkim zyskają dodatkowo lepszą ekspozycję marki i jej pozytywny odbiór. Ponadto, w tym roku nagrodzimy nie tylko uczniów, ale również i szkoły, najbardziej zaangażowane w projekt – wylicza Agnieszka Błoch, dyrektor Marketingu i PR Unilink.

Przebieg i rejestracja

Olimpiada składa się z 3 etapów. Każdy z nich będzie polegać na wypełnieniu testu online.

Pierwszy etap odbędzie się 28 marca. Rejestracja do udziału w rywalizacji potrwa do 17 marca.

Wkrótce zostaną udostępnione materiały edukacyjne dla młodzieży.

Nagrodą główną dla zwycięzcy olimpiady jest smartwatch firmy Garmin.

Rodzice mogę zgłaszać swoje dzieci do udziału w szkolnej olimpiadzie na stronie: https://unilink.pl/lp/ogolnopolska-szkolna-olimpiada-wiedzy-ubezpieczeniowej.

(AM, źródło: Unilink)

18,346FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie