Blog - Strona 726 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 726

PZU Lab i SGSP przeszkolą z bezpieczeństwa pożarowego budynków produkcyjno-magazynowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 października w PZU Park w Warszawie odbędzie się szkolenie w ramach „Piramidy Kompetencji” – cyklu spotkań organizowanych przez PZU Lab we współpracy z SGSP. Tym razem będzie on poświęcony bezpieczeństwu pożarowemu budynków produkcyjno-magazynowych. Patronem medialnym cyklu jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Zagadnienia poruszane podczas spotkania zostały podzielone na pięć bloków tematycznych. W ramach pierwszego z nich zatytułowanego „Podstawowe definicje z zakresu bezpieczeństwa pożarowego budynków produkcyjno-magazynowych” przedstawione zostaną następujące kwestie:

  1. Gęstość obciążenia ogniowego, odporność pożarowa budynków.
  2. Pomieszczenie zagrożone wybuchem, strefa zagrożenia wybuchem i konsekwencje wyznaczenia tych stref/pomieszczeń.
  3. Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego – wymagania prawne, typowa zawartość, typowa zawartość niepożądana, przykłady realizacji.
  4. ATEX – dyrektywa i rozporządzenia wprowadzające, obowiązkowa zawartość dokumentu zabezpieczenia przed wybuchem, koncepcja ochrony przed wybuchem typowe błędy w zabezpieczeniu przykładowych zakładów.

Podczas bloku nr 2 zatytułowanego „Rodzaje zabezpieczeń przeciwpożarowych i ich rola” prowadzący omówią takie zagadnienia, jak:

  1. Zabezpieczenia przeciwpożarowe bierne i czynne w budynkach produkcyjno-magazynowych.
  2. Zabezpieczenia przed wybuchem: systemy detekcyjne, wentylacja awaryjna, redukowanie ciśnienia wybuchu (odciążanie wybuchu, systemy gaśnicze HRD, deflektory, bezpłomieniowe odciążanie wybuchu), ograniczenie zapylenia, kontrola źródeł zapłonu itp.
  3. Minimalne wymagania przepisów dotyczących zabezpieczeń przeciwpożarowych na przykładzie obiektu produkcyjno-magazynowego.

Podczas trzeciego bloku pt. „Audyt dla celów ubezpieczeniowych” mowa będzie o:

  1. Zakresie audytu dla celów ubezpieczeniowych.
  2. Spotykanych nieprawidłowościach w budynkach produkcyjno-magazynowych.
  3. „Dobrych praktykach” inżynierów ryzyka w zakresie bezpieczeństwa prowadzonej działalności produkcyjnej/magazynowej.

W czwartym bloku „Lekcje z historii na przykładzie szkód pożarowych” prelegenci przedstawią analizę wybranych zdarzeń szkodowych w budynkach produkcyjno-magazynowych z omówieniem przyczyn i konsekwencji.

Ostatni blok będzie poświęcony cyberbezpieczeństwu jako komponentowi bezpieczeństwa organizacji. W ramach tego bloku prelegenci odpowiedzą na następujące pytania:

  1. Czy obszar cyberprzestrzeni należy rozważać jako obszar do minimalizacji ryzyka?
  2. Jak podejść do ochrony zasobów z perspektywy cyberprzestrzeni w sposób w sposób skuteczny?
  3. Cyberataki – czego z nich można się nauczyć?

Szkolenie, które odbywać się będzie 26 października w godz. 9.00–16.45, poprowadzą: Robert Kuczkowski i Maciej Wróbel z PZU LAB, Dariusz Baranowski i Szymon Ptak z SGSP oraz Wojciech Wrzesień z Euvic Solutions.

Miejsce szkolenia: siedziba PZU SA Warszawa, Rondo Daszyńskiego 4, sala Giewont, XXVIII piętro (szkolenie płatne).

Szkolenia „Piramida Kompetencji” skierowane są przede wszystkim do brokerów ubezpieczeniowych, ale też do specjalistów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pożarowe i wybuchowe w różnego rodzaju obiektach, agentów ubezpieczeniowych, rzeczoznawców, projektantów i architektów oraz innych zainteresowanych, którzy chcą poznać dobre praktyki w zarządzaniu ryzykiem i bezpieczeństwem w różnego rodzaju obiektach.

Szczegółowe informacje dotyczące zapisów na szkolenie można uzyskać telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej u koordynatora programu:

Beata Gliszczyńska

bgliszczynska@pzu.pl

tel.: 666 886 971

(AM, źródło: PZU)

Justyna Wajs żegna się z ERGO Hestią

0
Justyna Wajs

Justyna Wajs, członkini zarządu ds. Sprzedaży i Technologii, złożyła rezygnację z pracy w ERGO Hestii. Na zajmowanym stanowisku pozostanie do końca roku. Nazwisko jej następcy nie jest jeszcze znane.

– Podjęłam osobistą decyzję o odejściu z ERGO Hestii. Z satysfakcją mogę stwierdzić, że projekty, w związku z którymi dołączyłam do zarządu, zostały zrealizowane i z sukcesami wdrożone. Uznałam, że to najlepszy czas na podjęcie nowych wyzwań. Decyzję podjęłam już kilka miesięcy temu – powiedziała Justyna Wajs. – Ze spółką byłam związana przez 10 lat. W tym czasie współpracowałam z profesjonalnymi agentami i brokerami, a także z niezwykle ambitnym, wysokiej klasy zespołem. Wszystkim bardzo dziękuję – dodała.

– Z żalem przyjąłem decyzję Justyny o rezygnacji ze stanowiska. Bardzo dziękuję za jej zaangażowanie i wkład w rozwój ERGO Hestii. Połączenie sprzedaży i technologii pomogło osiągnąć rekordowe wyniki finansowe. ERGO Hestia stała się na rynku synonimem innowacyjności i nowoczesności, zachowując jednocześnie opinię ubezpieczyciela, dla którego pośrednik jest zawsze na pierwszym miejscu – powiedział Piotr M. Śliwicki, prezes zarządu ERGO Hestii.

– W imieniu rady nadzorczej dziękuję Justynie Wajs za dekadę pracy dla ERGO Hestii. Jej decyzję przyjęliśmy z żalem. Wiedza, profesjonalizm i zaangażowanie Justyny miały wielkie znaczenie w osiągnięciu stabilnej i silnej pozycji ERGO Hestii na rynku – dodał Heiko Stüber, przewodniczący RN ERGO Hestii i dyrektor finansowy Grupy ERGO.

Justyna Wajs jest związana z ERGO Hestią od czerwca 2012 roku. Była pierwszym dyrektorem biura iHestii. Odpowiadała za projektowanie najnowocześniejszych na rynku narzędzi sprzedażowych. W 2015 roku została powołana na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Atena Usługi Informatyczne i Finansowe, należącej od roku 2018 do Grupy ERGO. W styczniu 2019 r. została powołana na stanowisko CIO ERGO International oraz członka zarządu ERGO Technology & Services Management. 1 sierpnia tego samego roku dołączyła do zarządu ERGO Hestii.

To kolejna zmiana we władzach ERGO Hestii na przestrzeni ostatnich tygodni. 23 września Piotr Maria Śliwicki, prezes zarządu ERGO Hestii, ogłosił, że będzie pełnić swoją funkcję tylko do końca 2022 r. Z nowym rokiem u sterów sopockiego ubezpieczyciela stanie Artur Borowiński, który do końca września zasiadał na fotelu prezesa spółek ubezpieczeniowych Compensy.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Polski system emerytalny nadal nisko w światowym zestawieniu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 14. edycji raportu z badania Mercer CFA Institute Global Pension Index (MCGPI) islandzki system emerytalny po raz drugi z rzędu został uznany za najlepszy na świecie. Holandia i Dania obroniły swoje pozycje, na których uplasowały się w poprzedniej edycji rankingu (odpowiednio drugie i trzecie miejsce).

W najnowszej odsłonie Global Pension Index porównano 44 systemy emerytalne z krajów skupiających 65% światowej populacji. Polski system emerytalny zajął 28. miejsce w rankingu, o szczebel niżej niż w 2021 r. W badaniu oceniane są wszystkie istotne elementy systemów emerytalnych, zarówno te państwowe (social security), jak i uzupełniające, prywatne systemy emerytalne (private arrangements). W tym ostatnim aspekcie badanie uwzględnia również plany emerytalne oferowane przez pracodawców. W Polsce są to PPE, PPK oraz IKE i IKZE.

Każdy kraj oceniany jest w skali od 0 do 100 punktów. Całkowita wartość indeksu jest średnią ważoną trzech kryteriów:

  1. adekwatności (waga 40%),
  2. wypłacalności w długim terminie (35%),
  3. integralności oraz bezpieczeństwa prawnego systemu (25%).

W sumie w ocenie uwzględnia się ponad 50 szczegółowych wskaźników oceniających różne elementy systemów.

Więcej zagrożeń dla przyszłych emerytur

Autorzy raportu stwierdzają, że liczba i skala wyzwań, przed jakimi stoją właściwie wszystkie systemy emerytalne nigdy dotąd nie była tak liczna i istotna. Poczynając od znanych wcześniej zmian demograficznych, poprzez globalne konflikty i skutki załamania łańcuchów dostaw, kończąc na powszechnej tendencji odwrotu od  globalizacji. Czynniki te skutkują m.in. wzrostem stóp procentowych, wysoką inflacją i rosnącą skalą niepewności w gospodarce światowej.

Zwycięzcy i przegrani 2022

W tym roku Polska znalazła się na 28. miejscu wśród wszystkich 44 krajów. W grupie „C”, obok Polski, znalazły się takie kraje, jak: Arabia Saudyjska, Austria, Japonia, Korea Południowa (dwa ostatnie awansowały z kategorii „D”) oraz Włochy. W porównaniu do ubiegłorocznego rankingu do kategorii „C Plus” udało się awansować Zjednoczonym Emiratom Arabskim i Hiszpanii.

W kategorii „D”, tj. w grupie krajów ocenionych gorzej niż Polska znalazły się natomiast: Turcja, Indie, Argentyna oraz Tajlandia. Lepiej od naszego oceniono większość europejskich systemów emerytalnych, m.in. Francji, Niemiec, Belgii, Niemiec, wszystkich krajów skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii, a także USA.

Pierwsza w rankingu Islandia uzyskała 84,7 pkt., o 0,5 pkt. więcej niż rok temu. Tuż za nią uplasowała się Holandia (84,6 pkt. +1,1 pkt. r/r) oraz Dania (82 pkt., bez zmian). Tradycyjnie już w pierwszej dziesiątce znalazły się wszystkie kraje Skandynawii: Islandia, Dania, Norwegia, Finlandia i Szwecja. Ranking zamykają Tajlandia, Argentyna i Filipiny.

Polski system emerytalny, jego miejsce w rankingu oraz główne słabości

Polska systematycznie od 2020 roku osiąga co roku gorszą pozycję w zestawieniu Mercer. Rok temu zajmowała 27. miejsce, a w 2020 r. – 25. Niezależnie od tego spadkowi nie towarzyszyła gorsza ocena punktowa. A wręcz odwrotnie: nasz kraj uzyskał 57,5 pkt., o 2,3 pkt. więcej niż rok wcześniej (55,2 pkt.). To jednak znacznie niżej niż średnia dla wszystkich 44 krajów, tj. 63 pkt. (+2 pkt. r/r).

Podobnie jak w trzech poprzednich edycjach badania Polska ponownie została zakwalifikowana do piątej kategorii w siedmiostopniowej skali („C”). Jest to grupa krajów, których systemy emerytalne mają pewne dobre cechy, ale również istotne braki i ryzyka, które powinny być wyeliminowane, bo zagrażają wypłacalności systemu. W swojej kategorii Polska zajęła 2. miejsce. Aby trafić do kategorii B, należałoby uzyskać min. 65 pkt., a to wymaga bardzo istotnych wysiłków i materialnych efektów w takich obszarach jak: wartość aktywów emerytalnych (w relacji do PKB), poziom partycypacji w PPK, poziom oszczędności gospodarstw domowych, aktywność zawodowa osób w wieku 55+ na rynku pracy oraz zmiany w dostępie do świadczeń emerytalnych, tj. wyższy oraz równy dla kobiet i mężczyzn wiek emerytalny oraz ograniczenie możliwości jednorazowej wypłaty środków z PPK, PPE, IKE, IKZE.

Rekomendacje dla Polski

Autorzy raportu zauważają, że pomimo uwzględnienia w badaniu systemu PPK, pozycja Polski nie zmienia się w istotny sposób. Poziom aktywów w PPK (ok. 10 mld zł), ale przede wszystkim niska partycypacja w Planach (nieco ponad 30%) nie pozwalają traktować ich jako elementu rzeczywiście istotnego dla całościowej oceny systemu. Polski system emerytalny od wielu już lat jest opisywany w podobny sposób; tj. jako system niskich stóp zastąpienia (prognozy emerytur na 2060 rok), niskiej wartości oszczędności emerytalnych, istotnych różnic w wysokości emerytur kobiet i mężczyzn, wysokiego uzależnienia do świadczeń publicznych czy w końcu niskiej aktywności zawodowej osób w wieku 55+. W efekcie każdego roku w raporcie pojawia się lista rekomendacji – działań, które poprawiłyby polski system emerytalny i wpłynęły na jego lepszą ocenę. Tym razem rekomendacje dla Polski nieco się zmieniły, a przynajmniej zmianie uległy akcenty proponowanych rozwiązań, eksponując na pierwszych miejscach takie zmiany, jak:

  1. Zwiększenie poziomu partycypacji w prywatnych planach emerytalnych (PPE, PPK, IKE i IKZE).
  2. Podniesienie poziomu minimalnych emerytur i publicznego wsparcia najbiedniejszych emerytów.
  3. Podniesienie poziomu oszczędności gospodarstw domowych.
  4. Zwiększenie poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, szczególnie osób w wieku starszym (55+).

– Bez wątpienia wiele zmian wprowadzanych w Polsce w ostatnich latach należy ocenić pozytywnie. Za takie uznać należy (mimo związanych z nimi kontrowersji) faktyczne podwyższanie świadczeń emerytalnych w formie dodatkowej, 13. i 14. emerytury, a przede wszystkim reformę PPK i wprowadzenie zmian w sposobie funkcjonowania programów PPE. Wciąż jednak wiele elementów systemu wymaga poprawy. Brak pewności co do przyszłości OFE to jedynie jeden z przykładów. Z pewnością stoją przed nami wyzwania związane z zachęcaniem Polaków do dłuższej pracy – te działania w kontekście obniżania wieku emerytalnego oraz jednoczesnego zwiększania wartości świadczeń emerytalnych mogą być szczególnie trudne do zrealizowania. Skalę tych wyzwań i problemów z pewnością zwiększają zagrożenia demograficzne oraz niepewność dotycząca globalnej geopolityki, zmian klimatycznych, sytuacji gospodarczej itp. – podsumowuje Krzysztof Nowak z Mercer Polska.

Ranking 2022 oraz zmiany wartości indeksu rok do roku

Miejsce 2022KrajWartość indeksuSub-indeks2021
AdekwatnośćWypłacalnośćIntegralnośćWartość indeksuMiejsce
42Argentyna43,355,629,442,941,542
6Australia76,870,277,286,8756
33Austria5569,822,776,55333
17Belgia67,980,839,187,564,517
30Brazylia55,871,127,870,554,730
13Kanada70,670,864,778,669,812
16Chile68,36070,378,96716
35Chiny54,564,439,36055,128
21Kolumbia63,265,255,371,358,425
3Dania8281,482,582,1823
5Finlandia77,277,565,393,373,37
22Francja63,284,640,960,160,521
18Niemcy67,980,544,380,967,914
19Hong Kong SAR64,761,552,187,661,818
1Islandia84,785,883,884,484,21
41Indie44,437,640,760,443,340
39Indonezja49,239,344,571,550,435
14Irlandia7075,953,583,768,313
4Izrael79,875,781,983,277,14
32Włochy55,772,323,174,753,432
36Japonia54,55844,56349,836
38Korea Płd.51,140,154,963,548,338
23Malezja63,157,260,276,959,623
29Meksyk56,163,157,143,64937
2Holandia84,684,981,987,883,52
15Nowa Zelandia68,86464,782,167,415
7Norwegia75,37960,490,375,25
31Peru55,854,751,563,75529
43Filipiny4240,552,33042,741
28Polska57,559,545,471,255,227
24Portugalia62,884,929,773,9
27Arabia Saudyjska59,261,454,362,558,126
9Singapur74,177,365,48170,710
34RPA54,744,249,778,453,631
25Hiszpania61,88028,778,958,624
8Szwecja74,670,675,779,572,98
11Szwajcaria72,368,770,580,77011
37Tajwan52,94253,269,851,834
44Tajlandia41,741,336,45040,643
40Turcja45,345,629,866,645,839
26Zjedn. Emiraty61,863,851,972,659,622
10UK73,776,563,98371,69
12Urugwaj71,584,550,679,860,720
20USA63,967,561,261,761,419
Średnia63,065,75372,961

(AM, źródło: Mercer)

Bilsko 22 mld zł w zarządzaniu TFI Allianz Polska po fuzji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TFI Allianz Polska po połączeniu z Aviva Investors TFI awansowało na czwartą pozycję na rynku pod względem aktywów pod zarządzaniem. Towarzystwo zarządza 14,4 mld zł aktywów funduszy rynku kapitałowego, a łączna ich wartość wraz z portfelami zarządzanymi na rzecz innych spółek Allianz wynosi blisko 22 mld zł. Towarzystwo obsługuje łącznie ponad 338 tys. klientów indywidualnych i firmowych.

– Połączyliśmy ofertę produktową oraz kompetencje zespołów, mając na uwadze atrakcyjność naszych propozycji dla klientów. Po fuzji mamy w kilku obszarach równolegle dwie podobne oferty i to chcemy zoptymalizować. Pracujemy obecnie nad docelowym katalogiem funduszy, który pozostanie jednym z największych na rynku. Kolejnym krokiem będzie przygotowanie i przeprowadzenie zmian, z których kluczowe wymagają zgody KNF – mówi Robert Hörberg, prezes TFI Allianz Polska.  

W wypowiedzi dla Analiz Online prezes zadeklarował, że cały proces przebudowy oferty produktowej przewidziany jest na 18 miesięcy, licząc od dnia fuzji, która nastąpiła na początku lipca tego roku.

Towarzystwo chce nadal zapewniać polskim klientom dostęp do międzynarodowej oferty funduszy grupy Allianz, oferowanych we współpracy z PIMCO oraz Allianz Global Investors. – To jeden z naszych wyróżników: zagraniczna oferta w polskim formacie. Zamierzamy poszerzyć dystrybucję tych funduszy, wprowadzając je do sieci sprzedaży współpracującej dawniej z Aviva Investors TFI. Mamy wszechstronną sieć dystrybucji, obejmującą największe banki, pośredników finansowych i agentów ubezpieczeniowych. Stawiamy też na rozwój sprzedaży przez internet – podkreśla Anna Bąkała, członek zarządu TFI Allianz Polska.

Po fuzji firma awansowała na czwarte miejsce w segmencie Pracowniczych Planów Kapitałowych., gdzie zarządza aktywami funduszy zdefiniowanej daty PPK o wartości 875,5 mln zł, powierzonymi przez ponad 27 tys. firm (9% udziału w rynku wg danych Analiz Online).

– Chcemy nadal wzmacniać tę pozycję, pozyskując nowych klientów. Liczymy też na stopniowy wzrost partycypacji pracowników w PPK, podobnie jak to działo się na rynku brytyjskim – deklaruje Tymoteusz Paleczny, wiceprezes TFI Allianz Polska.

Kolejny obszar rozwoju to fundusze ESG, które w szczególny sposób kierują się kryteriami zrównoważonego rozwoju.

– Od października ofertę subfunduszy ESG zwiększyliśmy z pięciu do ośmiu, zmieniając dotychczasową strategię trzech subfunduszy dłużnych inwestujących na rynkach zagranicznych. Działamy zgodnie z globalnym trendem i nastawieniem naszej grupy. Liczymy, że zainteresowanie polskich klientów inwestowaniem w zrównoważony rozwój będzie rosnąć – mówi Robert Hörberg.

(AM, źródło: Allianz)

PZU Lab na konferencji na temat systemów bezpieczeństwa pożarowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W dniach 12–13 października w Jachrance odbywa się IX już edycja Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego – Schrack Seconet i Partnerzy. Do współorganizacji wydarzenia zaproszono liderów branży bezpieczeństwa, opiniotwórcze instytuty oraz najlepszych ekspertów aktywnie działających na rynku polskim.

Uczestnicy Ogólnopolskich Dni Zintegrowanych Systemów Bezpieczeństwa Pożarowego mają okazję do zapoznania się ze wszystkimi rynkowymi nowościami, z aktualnymi wytycznymi i dobrymi praktykami w zakresie projektowania, realizacji i eksploatacji systemów bezpieczeństwa. W drugim dniu wydarzenia głos zabierze starszy inżynier ryzyka PZU Lab, Robert Kuczkowski. Wystąpi on z prelekcją zatytułowaną „Ocena bezpieczeństwa pożarowego obiektów z punktu widzenia ubezpieczyciela”.

(AM, źródło: PZU Lab)

Od czego zaczyna się większość rynkowych bajek

0
Marcin Szmidtke

Wszystkim się wydaje, że od „dawno, dawno temu”. Jednak kiedy jesteśmy dorośli, okazuje się, że od „to jest najlepsza oferta na rynku”. Jesteśmy w momencie konsolidacji zarówno w sektorze ubezpieczeń, jak i bankowym. Agenci wyłączni w ciągu roku w ramach kilku towarzystw będą musieli jakoś wytłumaczyć klientom, że za górami i lasami jest inna kraina, do której warto zajrzeć.

Kto nie pamięta historii, skazany jest na jej ponowne przeżycie. Tocytat z George’a Santayana. Drogi czytelnik już zapewne się domyśla, że nie jest to pierwsza konsolidacja. Dobrym odniesieniem będzie ta, która odbyła się w latach 90. Rynek od kilku lat trawiła wysoka inflacja i rekordowe stopy procentowe.

Klienci mieli dość nisko oprocentowanych produktów, które nijak się miały do utraty wartości pieniądza. Nastąpił transfer pieniądza z lokat, obligacji i kont bankowych na wyżej oprocentowane produkty giełdowe i… ubezpieczeniowe. Dwucyfrowe wyniki natomiast osiągały na przykład produkty ubezpieczeniowe. Brzmi znajomo?

Historia lubi się powtarzać

W trakcie pandemii na rocznych lokatach można było otrzymać zwrot poniżej 1% minus podatek Belki. Banki czarowały nas kilkoma procentami przez pierwsze trzy miesiące, jednak przez resztę czasu oferowały one zyski na poziomie 0,5%. W tym samym czasie skumulowany zysk w towarzystwach ubezpieczeniowych potrafił przekroczyć próg 8%.

Patrząc historycznie, ten rok być może przyniesie kolejne rekordy. Patrząc na giełdę, kurs WIG wzrósł z poziomu około 35 tys. do ponad 58 tys. (marzec 2020 / marzec 2021), a rynek nieruchomości w II kw. 2022 r. wzrósł o 19% (mediany cen mieszkań z rynku wtórnego marzec 2021 do marca 2022). Na lokatach we wrześniu tego roku można zarobić około 7%.

Mamy więc znowu trend przeniesienia oszczędności po pierwsze – na produkty gwarantowane, gdyż przez wojnę u naszych sąsiadów giełda odnotowała wysokie straty. Po drugie – oczekujemy zwrotów, które przynajmniej przebiją obecną inflację.

Dla nas, uczestników rynku finansowego, to wszystko jest nie lada okazją. W naszej agencji już zauważyliśmy trend wzrostu zainteresowania programami oszczędnościowymi i inwestycyjnymi. W szczególności dającymi gwarancje. Dodatkowo znowu tak jak w latach 90. w kraju wzięliśmy się za temat emerytalny. Wprowadzenie PPK nie spotkało się z entuzjazmem, gdyż wciąż kojarzymy ten program z OFE. Klienci mówią: „teraz dają, potem zabiorą, jak kiedyś”, nie do końca rozumiejąc założenia i działania tego programu. Ale czy rozumieli działanie OFE? Na marginesie, czy wszyscy, którzy OFE sprzedawali, je rozumieli?

Nowa, lepsza opowieść

Tak więc nasi klienci chcą pewnych rozwiązań i raz ze strachu, a raz z potrzeby zysku przenoszą swoje oszczędności. Dodatkowo część firm ubezpieczeniowych wycofała się z rynku, wchodząc w skład większych jednostek, czego efektem ostatecznie jest nowe, większe przedsiębiorstwo. Dla osób, które chcą współpracować z dużą stabilną firmą, jest to kolejny argument zaufania do swojego ubezpieczyciela.

Pewni możemy być natomiast, że któryś spośród kilkuset ubezpieczycieli na świecie w tej chwili zwęszył okazję dla siebie na polskim rynku finansowym. Zaraz będziemy mieć w sprzedaży nową prężnie rozwijającą się firmę, która będzie oferować konkurencyjne stawki. Jak zawsze. Będziemy wtedy mieć do dyspozycji produkt dla osób, które chcą pracować z nowymi, małymi, zaczynającymi w kraju swoją przygodę towarzystwami.

Nie jest to najlepsza wiadomość dla agentów wyłącznych danych firm, gdyż już nie tylko dyrektywy unijne wymuszają na nas obiektywność i niezależność. Teraz dodatkowo wymaga tego rynek. Wydaje mi się, że w tej chwili pod rękę z UKNF możemy wynieść nasz rynek na bardziej zachodni. Wprowadzić i dystrybuować nowe, lepsze rozwiązania dla klientów, które będą przez urząd sprawdzone i zatwierdzone. Jest to moment zmian, w którym albo skażemy się na ponowne przeżycie swojej historii, albo stworzymy nową, lepszą. Czego i wam życzę.

Marcin Szmidtke
kierownik okręgu OVB Allfinanz

Cztery powody, dla których warto stosować kalendarz postów

0
Mateusz Bukowski

Z pewnością rozumiesz znaczenie mediów społecznościowych dla marketingu swoich produktów lub usług. Ale możesz nie zdawać sobie sprawy z faktu, że marketing w nich wymaga strategii treści. Mówiąc wprost, bez planu treści wysiłki w social mediach będą prawdopodobnie mniej skuteczne.

Co łączy podróże, śluby i posty w mediach społecznościowych? Planowanie! Tak jak nie planowałbyś podróży bez wcześniejszego ustalenia, dokąd jedziesz i co będziesz robił, gdy tam dotrzesz, tak samo nie powinieneś publikować w mediach społecznościowych bez planu.

Jak planować treści do internetu?

Skuteczna strategia mediów społecznościowych wymaga regularnego zamieszczania postów i angażowania zwolenników. Niezależnie od tego, czy chodzi o SEO, rozpoznawalność marki czy generowanie leadów.

Dużą pomocą w utrzymaniu aktywnej obecności w internecie będzie kalendarz planowania treści. Zasadniczo jest to harmonogram wszystkich materiałów, które planujesz opublikować online.

Dzięki kalendarzowi postów:

  • Masz dostęp do wszystkich pomysłów na posty w mediach społecznościowych w ramach jednego dokumentu (cyfrowego lub zwykłej kartki).
  • Dzięki temu łatwo jest śledzić, co i kiedy należy opublikować.
  • W dokumencie, oprócz copywritingu, masz podgląd na grafiki/animacje. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak będzie wyglądał post końcowy, i wprowadzić niezbędne zmiany, zanim klikniesz „opublikuj”.

Po co kalendarz?

Oto cztery powody, dla których powinieneś korzystać z kalendarza planowania treści, jeśli do tej pory tego nie robiłeś:

Planowanie daje poczucie kontroli nad twoimi kanałami w social mediach

Pewnie nie raz ogarnęła cię panika, bo zdałeś sobie sprawę, że na twoim profilu od dawna nic się nie pojawiło. Dzięki kalendarzowi treści możesz zaplanować posty z tygodniowym, a nawet miesięcznym wyprzedzeniem, co pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość czasu. Kiedy masz kalendarz, wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć treść. Wiesz już dokładnie, czym się podzielić, i masz podlinkowane inspiracje. Wystarczy, że usiądziesz na kilka godzin i treść jest gotowa. Pozwala to na strategiczne wykorzystanie mediów społecznościowych i pomaga uniknąć przypadkowego lub zbyt rzadkiego publikowania.

Oszczędzasz czas i uczysz się planować

Oznacza to, że możesz poświęcić mniej czasu na tworzenie treści codziennie lub co tydzień, a więcej czasu na inne aspekty swojej działalności ubezpieczeniowej. Ponadto, korzystanie z kalendarza treści może pomóc nauczyć się planowania i harmonogramu treści z wyprzedzeniem. To może być cenną umiejętnością samą w sobie i może pomóc uniknąć szamotaniny w ostatniej chwili, aby stworzyć treść. Przykładem na planowanie treści może być stworzenie cyklów tematycznych rozpisanych na poszczególne dni tygodnia.

 Budujesz pozycję eksperta w oczach twoich czytelników

Media społecznościowe to przede wszystkim budowanie relacji i zaufania. Jeśli jesteś postrzegany jako ktoś, kto jest niezawodny i regularnie umieszcza wysokiej jakości treści, ludzie będą bardziej skłonni śledzić cię i angażować się w relacje z tobą. Kalendarz treści może pomóc pozostać na dobrej drodze i zapewnić, że regularnie publikujesz wysokiej jakości treści.

 Cały czas dostarczasz aktualnych informacji

Wykorzystanie różnych świąt i okazji sprawi, że twoje wpisy będą zawsze na czasie. Możesz użyć kalendarza, aby zaplanować specjalne okazje i święta, takie jak Narodowy Dzień Kota, Dzień Pizzy, Walentynki itp. Dostosowując swoje treści do konkretnych wydarzeń, pokażesz, że dbasz o te szczegóły. Twoi odbiorcy z pewnością to docenią.

Przykładowo w Dniu Pizzy możesz przygotować grafikę, na której trzymasz pudełko z pizzą lub szykujesz się do jej zjedzenia. W opisie zestaw cenę średniej pizzy z ubezpieczeniem, które klient może otrzymać za podobną kwotę. Ciężko jest opisać coś tak abstrakcyjnego jak ubezpieczenia, chyba że pokażemy je w otoczeniu czegoś, co znamy i mieliśmy z tym do czynienia.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych sposobów na stworzenie kalendarza treści. Możesz użyć zwykłego arkusza kalkulacyjnego lub skorzystać z wielu specjalistycznych programów. Możesz też przetestować posty, które udostępniamy w cotygodniowym insurketingu. Na potrzeby tego artykułu zebraliśmy dla ciebie wszystkie posty, które ukazały się w naszym newsletterze w jeden plik i są dostępne pod adresem: insurketing.pl/31postow.

Niezależnie od tego, którą metodę wybierzesz, kalendarz treści może być cennym narzędziem w utrzymaniu aktywnej i angażującej obecności w social mediach.

Mateusz Bukowski
twórca insurketing.pl newslettera dla zapracowanych agentów ubezpieczeniowych

Laury dla prezesa ERGO Hestii i TU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: PZU

Prezes Grupy ERGO Hestia Piotr Maria Śliwicki został uhonorowany statuetką Asklepiosa za wieloletnie działania na rzecz rozwoju i promocji polskich uzdrowisk oraz kompleksowe działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Nagrodę przyznało Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP podczas konferencji „Uzdrowiska Polskie – Dobro Narodowe” w Uniejowie. Z kolei TU Zdrowie otrzymało Złote Godło QI 2022 za Polisę Zdrowie.

– Realizacja tak unikatowych przedsięwzięć związanych z polskimi uzdrowiskami, jak konkurs Eko Hestia Spa, byłaby niemożliwa, gdyby nie osobiste zaangażowanie w tę sprawę prezesa Piotra Marii Śliwickiego – powiedział Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP.

Eko Hestia Spa to konkurs, w którym co roku nagradzane są najciekawsze pomysły inwestycyjne, społeczne i edukacyjne, związane bezpośrednio z ochroną środowiska. Oprócz nagrody głównej w wysokości 100 tysięcy złotych, która w tym roku zostanie przyznana po raz siódmy, finaliści otrzymują polisy ubezpieczeniowe od szkód środowiskowych. Konkurs jest jednym z elementów strategii zrównoważonego rozwoju, jakie realizuje ERGO Hestia.

Złote Godło dla TU Zdrowie za usługi najwyższej jakości

Polisa Zdrowie, dająca ubezpieczonym swobodę korzystania ze świadczeń medycznych, została nagrodzona Złotym Godłem QI 2022 w kategorii: QI Services – Usługi Najwyższej Jakości. Kapituła konkursu doceniła działania związane z wdrażaniem Polisy Zdrowie, a także promowaniem idei jakości.

– Fakt, że zostaliśmy docenieni przez Kapitułę Programu Najwyższa Jakość Quality International 2022, jest wyrazem uznania dla TU Zdrowie za podejmowane każdego dnia działania mające za cel zapewnienie naszym klientom najwyższej jakości oferowanych usług. Potwierdzają to także wyniki sprzedaży oraz skala zapytań o nasze produkty. Jako ubezpieczyciel specjalizujący się wyłącznie w ubezpieczeniach zdrowotnych, stawiamy przede wszystkim na dostępność do świadczeń medycznych i swobodę leczenia. Zapewniamy dostęp do największej sieci placówek, wygodne umawianie i korzystanie z usług oraz gwarantujemy najszybszy dostęp do lekarzy każdemu klientowi – powiedział Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie.

Polisa Zdrowie nagrodzona Złotym Godłem jest skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, jak również firm zatrudniających kilka tysięcy pracowników. Daje ona ubezpieczonym dużą elastyczność i pozwala optymalnie dopasować zakres ubezpieczenia do indywidualnych potrzeb, a także możliwości finansowych każdego klienta.

(AM, źródło: ERGO Hestia, TU Zdrowie)

Drugi sezon programu TVP wspieranego przez PZU

0
Źródło zdjęcia: PZU

Na antenie TVP2 ruszył drugi sezon programu „Zacznij od zdrowia”, który powstaje we współpracy z PZU. W kolejnych odcinkach zostaną przybliżone najciekawsze tematy z obszaru medycyny, profilaktyki zdrowotnej oraz bezpieczeństwa. W magazynie znajdą się porady ekspertów, którzy opowiedzą w jaki sposób można o siebie zadbać.

Drugi sezon liczyć będzie 12 odcinków. Pierwszy z nich, opowiadający o stanie zdrowia Polaków po pandemii Covid-19, został wyemitowany 9 października 2022. Kolejne odcinki będzie można oglądać na antenie TVP2 w każdą niedzielę o godz. 17:30. Program poruszać będzie najważniejsze zagadnienia z obszaru medycyny. W każdym odcinku eksperci, a wśród nich lekarze PZU Zdrowie, odpowiedzą na pytania dotyczące m.in. stanu zdrowia Polaków po pandemii, bezsenności, cukrzycy, otyłości czy depresji. W magazynie będzie można dowiedzieć się także, jak na co dzień dbać o zdrowie i kondycję fizyczną.

– PZU prowadzi szereg działań ukierunkowanych na ochronę zdrowia i życia Polaków. Jednym z takich projektów jest program „Zacznij od zdrowia”, ponieważ zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze. Poprzez takie właśnie działania chcemy uświadamiać Polaków, jak ważna jest  profilaktyka, aktywny styl życia czy edukacja w zakresie bezpieczeństwa. Program ma na celu zachęcenie  do regularnych badań profilaktycznych, właściwej diety czy uprawiania sportu – mówi Agnieszka Osuch, dyrektor Biura Prewencji PZU.

(AM, źródło: PZU)

Compensa o najczęstszych pytaniach o ubezpieczenie OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polscy kierowcy średnio ponad 50 tys. razy w miesiącu wpisują w wyszukiwarkę hasła zawierające frazę „ubezpieczenie OC” – wynika z analizy danych serwisu Ahrefs. Większość osób szuka ofert i danych kontaktowych do sprzedawców, ale dużą część wyszukiwań stanowią pytania o zasady działania polis.

– Analiza informacji, których szukamy w internecie, to także dla ubezpieczycieli cenne źródło wiedzy. Pytania wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów tylko w części pokrywają się z tym, o co pytają nas klienci. Na przykład rzadko zgłaszają się do nas osoby, które nie wiedzą, czym jest ubezpieczenie OC – a przecież to najczęstsze zapytanie wpisywane w Google! Podobnie jest z pytaniami o kary za brak obowiązkowej polisy – mówi Damian Andruszkiewicz odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensie.

Z analizy ubezpieczyciela wynika, że pytania pojawiające się w wyszukiwarce najczęściej dotyczą takich kwestii, jak czym jest ubezpieczenie OC i jak sprawdzić, do kiedy ważna jest polisa OC.

– Kierowcy pytają o termin ważności OC z kilku powodów. Większość z nich chce dowiedzieć się, do kiedy powinni odnowić lub wykupić nową polisę. Inni weryfikują tę informację po szkodzie, aby sprawdzić, czy sprawca kolizji lub wypadku na pewno opłacił OC. Część osób robi to podczas zakupu auta, żeby upewnić się, czy nie kupuje pojazdu bez obowiązkowej ochrony. Ta grupa osób często szuka też w internecie odpowiedzi na pytanie: „czy auto ma OC” – tłumaczy Damian Andruszkiewicz.

Internauci bardzo często pytają też, jak uniknąć kary za brak OC oraz jak wypowiedzieć umowę obowiązkowego ubezpieczenia.

– Trzeba pamiętać, że wypowiedzenie umowy OC nie może skutkować choćby jednym dniem bez ubezpieczenia OC. Zgodnie z ustawą nawet tak krótka przerwa w posiadaniu obowiązkowej ochrony powoduje naliczenie kary przez UFG – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Do najczęściej wyszukiwanych należą też pytania o to, co się dzieje z OC po sprzedaży auta, ile kosztuje ubezpieczenie oraz jak zgłosić szkodę z OC sprawcy.

– W niektórych firmach dostępna jest tzw. samodzielna likwidacja szkód. Na przykład u nas poszkodowany po nawiązaniu kontaktu dostaje link do pobrania aplikacji mobilnej. W niej podaje wszystkie informacje o szkodzie, krótko czeka na propozycję odszkodowania, a po akceptacji wyceny zleca płatność. Cały proces „przechodzi” dzięki temu na smartfonie – wyjaśnia Damian Andruszkiewicz.

(AM, źródło: Brandscope)

18,339FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie