Blog - Strona 765 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 765

Telematyka to nie Big Brother

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Chociaż brytyjscy kierowcy wyrazili rozmaite obawy dotyczące „czarnych skrzynek”, nie powstrzymało to wzrostu zapotrzebowania na nie – wskazują wyniki badania ankietowego firmy analitycznej Global Data.

Ankieta ujawniła, że 17,3% osób poniżej 30. roku życia widzi w telematyce zagrożenie dla prywatności. 27,3% niepokoi, że ktoś ma oceniać ich umiejętności jazdy, a 31% nie podoba się bezpośrednie połączenie „skrzynki” z ubezpieczycielem. Pomimo wszystkich tych obaw, między 2020 a 2021 r. popyt na urządzenia telematyczne w tej grupie wiekowej wzrósł o 28,6%.

– Jeśli wziąć pod uwagę znaczną obecność online młodszych konsumentów, można się dziwić, że uznają udostępnianie danych i prywatność za drażliwe kwestie, gdy chodzi o telematykę. Uświadamianie potencjalnych oszczędności, jakie mogą przynieść czarne skrzynki i produkty ubezpieczeniowe oparte na faktycznym użytkowaniu pojazdu może pomóc w rozwianiu obaw. Jednocześnie trzeba dążyć do przekonania młodych kierowców, że usługi telematyczne są dla nich pomocą, a nie Big Brotherem, który nieustannie ich obserwuje, aby wytykać im błędy – komentuje Benjamin Hatton, analityk ubezpieczeniowy z Global Data.

Telematyka może otworzyć drogę do zniżek dla dobrych kierowców, a to istotna ulga dla kierowców młodych, którzy płacą wyższe składki za ubezpieczenie samochodu. Ma to szczególne znaczenie w czasie kryzysu powodującego wzrost kosztów utrzymania.

Podczas wychodzenia Wielkiej Brytanii z pandemii wielu konsumentów zauważa, jak zmieniły się ich nawyki i częstotliwość korzystania z pojazdu.

– Ankieta Global Data pokazuje, że 28,3% osób poniżej 30. roku życia uważa, że rocznie będzie przejeżdżać mniej mil niż przed pandemią. Polisy oparte na użytkowaniu są dla jeżdżących mało doskonałym sposobem na utrzymanie składek na odpowiednio niskim poziomie. Coraz więcej młodych konsumentów chce korzystać z tego typu polis – mówi Hatton.

Ponieważ ubezpieczyciele stale zwiększają swoje możliwości cyfrowe, Global Data prognozuje wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych zamiast czarnych skrzynek. Rozwój sieci 5G w Wielkiej Brytanii będzie sprzyjał mobilnej telematyce. Przejście na mobilność pozwoli uniknąć kosztów instalacji, zatem usługi będą bardziej dostępne i tańsze.

AC

Alan zdobył środki na budowę superaplikacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Alan, francuski insurtech specjalizujący się w ubezpieczeniach zdrowotnych, pozyskał 183 mln euro finansowania. Dzięki zdobyciu zaufania inwestorów wartość firmy zwiększyła się do 2,7 mld euro. Insurtech chce spożytkować uzyskany kapitał na rozwój oferty usług medycznych, m.in. rewolucyjne rozwiązanie technologiczne – podał cashless.pl.

Portal zwraca uwagę, że charakterystyczną cechą Alana jest wysoki stopień automatyzacji obsługi ubezpieczenia. Firma ma w planach stworzenie superaplikacji pozwalającej kompleksowo zarządzać wszystkimi kwestiami związanymi ze zdrowiem. Insurtech na razie działa we Francji, Belgii i Hiszpanii, ale już w przyszłym roku chce wejść na kolejny rynek.

Więcej:

cashless.pl z 6 maja, Ida Krzemińska-Albrycht „Francuski insurtech Alan pozyskał od inwestorów 183 mln euro. To kolejna w krótkim czasie tak duża runda finansowania”:

https://www.cashless.pl/11769-Alan-runda-inwestycyjna

(AM, źródło: cashless.pl)

EIOPA analizuje korzyści i ryzyka z zastosowania blockchain w ubezpieczeniach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejscy ubezpieczyciele dostrzegają potencjał technologii blockchain i badają możliwości jej użycia w całym ubezpieczeniowym łańcuchu wartości w celu usprawnienia działalności i lepszej obsługi klientów. Zauważają jednak również zagrożenia, jakie niesie ze sobą użycie tej technologii – wynika z analizy odpowiedzi otrzymanych przez Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych od zainteresowanych stron w trakcie konsultacji publicznych na temat blockchain i inteligentnych umów w ubezpieczeniach.

EIOPA wskazuje, że wdrożenie blockchain w europejskim sektorze ubezpieczeniowym nadal znajduje się na wczesnym etapie. Większość przytaczanych przez interesariuszy przypadków jej użycia ma małą skalę, a inne projekty są na etapie weryfikacji koncepcji.

Urząd zwraca uwagę, że z jednej strony respondenci w dużej mierze doceniają potencjalne korzyści płynące z zastosowania blockchain, jak np. przyspieszenie transakcji i obsługi roszczeń, obniżanie kosztów operacyjnych i poprawa identyfikowalności. Z drugiej strony podzielają pogląd, że zagrożenia w obszarach cybernetycznych i operacyjnych IT obejmują nieodpowiednie przeszkolenie personelu, kwestie bezpieczeństwa szyfrowania, a także zagrożenia wynikające z nieprawidłowego kodowania. Zainteresowane strony odniosły się również do obaw o zrównoważony rozwój, biorąc pod uwagę wysokie zużycie energii niektórych rozwiązań wykorzystujących blockchain.

Ankietowani zgodzili się również, że istnieje możliwość wykorzystania blockchain w procesach nadzorczych i regulacyjnych, oraz podkreślili, że wysiłki powinny koncentrować się na obniżeniu kosztów i zmniejszeniu obciążeń proceduralnych zarówno dla branży, jak i organów nadzorczych.

EIOPA deklaruje, że w kolejnych krokach będzie analizować bariery i wyzwania zidentyfikowane podczas konsultacji i będzie w razie potrzeby kontynuować ocenę wykorzystania blockchain w procesach nadzorczych i regulacyjnych. 

(AM, źródło: EIOPA)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 19/2022

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ ŻYCIOWYCH I ZDROWOTNYCH:

  • Tomasz Łakomy, PZU Życie; Łukasz Szapiel, PZU Zdrowie: PZU Życie i PZU Zdrowie ze wspólną ofertą dla firm – str. 5
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Czy koniec „fikcji ubezpieczeń zdrowotnych” jest już bliski? – str. 6
  • Sławomir Łopalewski, LUX MED Ubezpieczenia: Tworzymy od podstaw rynek ubezpieczeń szpitalnych w Polsce – str. 7
  • Xenia Kruszewska, Saltus Ubezpieczenia: Teleporady i pacjenci z zagranicy – str. 7
  • UNIQA: Kongres Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych. Uniqalne Oskary dla najlepszych – str. 8
  • Anna Kwiatkowska, Nationale-Nederlanden: Jak wesprzeć komfort psychiczny pracownika na wypadek poważnego zachorowania – str. 10
  • Andrzej Kowerdej, Łukasz Kowalczyk, Phinance: Krzyk mody czy odgrzewany kotlet? – str. 11
  • PIU: Ponad 1 mld zł składek z ubezpieczeń zdrowotnych w 2021 r. – str. 11
  • Paweł Skotnicki, PSRDU: Złoty czas dla ubezpieczeń życia i zdrowia? – str. 12
  • Marta Piasecka, Waldemar Poberejko, Życie w Multi: Czy możesz obudzić życie w multiagencji ubezpieczeniowej? Udowodniliśmy, że tak! – str. 13

Poza tym w numerze:

  • VIG: InterRisk ze złotem za działania społeczne! – str. 2
  • Trasti: Jak robić ubezpieczenia? Po prostu fair! – str. 3
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Magiczna bariera przekroczona. Co dalej? – str. 4
  • Global Data: Ubezpieczenie mieszkania od Google’a chętnie kupię – str. 16
  • Waldemar Szubert, Kancelaria Ryszewski Szubierajski: Czy od odszkodowania trzeba zapłacić podatek? – str. 18
  • Łukasz Nienartowicz, Britenet: A czy ty wysyłasz SPAM do swoich klientów? – str. 19
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka, KBM Ubezpieczenia: Polisa bez celu jest bez sensu – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Tak działa ubezpieczenie od odprawy pośmiertnej – str. 21

Krystian Wiercioch nowym „nadzorcą” rynku ubezpieczeń

0
Krystian Wiercioch

Skończył się trwający ponad dziewięć miesięcy wakat na stanowisku wiceprzewodniczącego KNF nadzorującego sektor ubezpieczeń. Od wczoraj funkcję tę pełni wieloletni pracownik urzędu Krystian Wiercioch.

Na wniosek przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego Jacka Jastrzębskiego prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki powołał z dniem 6 maja Krystiana Wierciocha na stanowisko zastępcy przewodniczącego KNF, odpowiedzialnego za nadzór nad Pionem Nadzoru Ubezpieczeniowego. Obejmie on stanowisko, które było nieobsadzone od 20 lipca ubiegłego roku, kiedy to Mateusz Morawiecki odwołał Dagmarę Wieczorek-Bartczak z funkcji zastępcy przewodniczącego Komisji. Wcześniej złożyła ona rezygnację, motywując ją względami osobistymi. Według ustaleń „Pulsu Biznesu”, powodem rezygnacji były zastrzeżenia Najwyższej Izby Kontroli. Ta bowiem uznała, że wiceprzewodnicząca KNF ma nieodpowiednie wykształcenie, choć nadzór (w tym Jacek Jastrzębski) niezmiennie stał na stanowisku, że w chwili powołania Dagmara Wieczorek-Bartczak spełniała wszystkie wymagania ustawowe. Ta jednak zdecydowała się opuścić KNF, by 1 lutego tego roku objąć stanowisko członka zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Jednym z jej głównych zadań jest przygotowanie BFG do pełnienia roli organu przymusowej restrukturyzacji dla zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji.

Biogram nowego „nadzorcy” ubezpieczeń

Krystian Wiercioch posiada 23-letnie doświadczenie w działalności nadzorczej. W latach 1999–2002 r. pracował w Państwowym Urzędzie Nadzoru Ubezpieczeniowego, gdzie odpowiadał m.in. za nadzór bieżący nad zakładami ubezpieczeń oraz za wykonywanie zadań kontrolnych w zakresie wyceny rezerw. Od 2002 r. zatrudniony w Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, a od 2006 r. w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie piastował stanowiska kierownicze w obszarze nadzoru nad sektorem ubezpieczeń. Od 2009 r. był zastępcą, a następnie dyrektorem Departamentu Inspekcji Ubezpieczeniowych. Odpowiadał m.in. za planowanie i realizację kontroli w zakładach ubezpieczeń, u dystrybutorów ubezpieczeń, a także w Powszechnych Towarzystwach Emerytalnych. Brał m.in. udział w przygotowywaniu wytycznych i rekomendacji nadzorczych oraz w prowadzeniu procesów przedaplikacyjnych i aplikacyjnych modeli wewnętrznych zakładów ubezpieczeń. Od 2020 pełnił obowiązki dyrektora zarządzającego Pionem Nadzoru Ubezpieczeniowego, gdzie nadzorował sprawy sektora ubezpieczeń dotyczące wypłacalności, oceny ryzyka, licencjonowania i autoryzacji oraz inspekcji.

W latach 2014–2020 Krystian Wiercioch był przedstawicielem UKNF w International Organisation of Pension Supervisors (IOPS). Od 2021 r. piastował funkcję członka rady nadzorczej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Krystian Wiercioch ukończył studia magisterskie na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obronił pracę dyplomową w zakresie zastosowań matematyki w finansach. Uczestnik licznych szkoleń, kursów i seminariów z zakresu ubezpieczeń i aktuariatu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Stan pandemii? Mamy atrakcyjne serwisy assistance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badań Mondial Assistance wynika, że podczas pandemii za najbardziej wartościowe uznawano usługi dostawy jedzenia i leków w czasie kwarantanny. Częściej korzystano też z prywatnej służby zdrowia, szczególnie w ramach pakietów assistance medycznego. Respondenci przekonali się też w praktyce, jak działają ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z podróży. Niemal połowa z nich doceniła atrakcyjność opcji pokrycia kosztów izolatorium w przypadku zachorowania na Covid-19 za granicą.

Mondial Assistance zleciło IPSOS badanie dotyczące tego, jakie serwisy assistance uznano za najbardziej atrakcyjne w kontekście pandemii Covid-19 i związanych z nią obostrzeń. Porównano przy tym potrzeby mieszkańców miast i mieszkańców wsi.

– Jako najbardziej wartościowe zostały ocenione usługi assistance zaspokajające podstawowe potrzeby. Bez względu na to, gdzie mieszkamy – czy w mieście, czy na wsi – najbardziej potrzebną usługą okazało się dostarczanie zakupów spożywczych w czasie kwarantanny. Tak wskazało 60% mieszkańców miast i 58% mieszkańców wsi. Trochę mniejsze było deklarowane zainteresowanie dostawą lekarstw w czasie przebywania na kwarantannie. Tu odsetek wskazań wyniósł odpowiednio w zależności od miejsca zamieszkania 54% i 49% – komentuje Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Dodaje, że na tego typu usługi można liczyć, mając odpowiedni pakiet assistance dołączany do różnych produktów finansowych. Najczęściej są to ubezpieczenia na życie lub zdrowotne czy ubezpieczenia mieszkań, z opcją assistance medycznego.

Pomoc dla podróżników

Badani deklarowali też duże zainteresowanie pokryciem kosztów odwołania lub przerwania podróży z powodu Covid-19. Taką opcję za wartościową uznało 45% mieszańców miast i 46% mieszkańców wsi.

– Warto podkreślić, że w ostatnich miesiącach wielu Polaków przekonało się, że te ubezpieczenia rzeczywiście działają. Tylko w 2021 r. wypłaciliśmy ponad 20 mln zł odszkodowań z tytułu ubezpieczeń na wypadek rezygnacji z podróży lub jej przerwania – mówi Piotr Ruszowski.

Zauważa, że w czasie Covid-19 ujawniła się cecha tego ubezpieczenia, która nie wynika z jego nazwy. Otóż polisa na wypadek rezygnacji z wyjazdu i wcześniejszego powrotu z imprezy turystycznej organizowanej przez touroperatorów obejmuje również przypadki powrotu… późniejszego, niż pierwotnie przewidywany.

– W związku z pandemią ta opcja była wykorzystywana przez osoby, które po zdiagnozowaniu zakażenia Covid-19 znalazły się w izolacji. Musiały zostać dłużej w hotelu i zapewnić sobie całodzienne wyżywienie. Tymczasem nie wszyscy jeżdżą na wczasy, wykupując taki pełen pakiet. Nie zawsze domowe budżety są gotowe na zwiększone wydatki, co pokazuje przydatność takich ubezpieczeń – mówi Ludmiła Opałko z Allianz Partners.

Zainteresowanie takimi usługami widać było też w deklaracjach badanych przez Mondial Assistance. Pokryciem kosztów izolatorium zainteresowanych było 46% mieszkańców miast i 48% mieszkańców wsi.

Pandemia przekonała do prywatnych usług medycznych

Interesujące wyniki w kontekście pandemii przynosi porównanie badań Mondial Assistance z początku 2019 r. i przełomu 2021 i 2022 r. IPSOS zapytał ankietowanych, do kogo najczęściej zwracają się w razie zachorowania w kraju. Można było wskazać kilka form pomocy, którą wykorzystuje się w takich sytuacjach. W obu badaniach najwięcej wskazań padło na państwową służbę zdrowia. Jednak w czasie pandemii jej znaczenie zmalało. W badaniu z 2019 r. było to 47% wskazań, a w 2021 r. 45%. Na znaczeniu zyskały prywatne usługi medyczne oferowane w ramach abonamentu lub ubezpieczenia zdrowotnego. W 2021 r. już 35% badanych deklarowało korzystanie z tej formy pomocy, podczas gdy w badaniu z 2019 r. było to 29%.

– Najbardziej, bo aż o 8 pkt. proc. wzrósł wskaźnik korzystania z usług lekarza w ramach tzw. assistance medycznego dodawanego do różnych ubezpieczeń i innych usług finansowych, np. kont czy kart bankowych. W 2021 z tej formy pomocy korzystało 35% osób, wobec 27% deklaracji w badaniu z 2019 r. – mówi Piotr Ruszowski.

(AM, źródło: Brandscope)

Bezpieczny Dom, czyli wszystko tak, jak lubisz

0

Niewiele produktów staje się hitem rynku tak szybko jak Bezpieczny Dom TUZ Ubezpieczenia. Nowe ubezpieczenie domu lub mieszkania już po miesiącu od wejścia do sprzedaży znalazło się na drugim miejscu w rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”. A to nie koniec, bo zainteresowanie produktem stale rośnie i w tym roku też będzie o nim głośno.

Takich produktów ubezpieczeniowych, które sprzedawcy i klienci mogą odkrywać na nowo, doceniając kolejne zalety, też jest bardzo niewiele. Bezpieczny Dom to pełne ubezpieczenie domu lub mieszkania, rodziny lub najbliższych, a nawet kota i psa.

Polisa TUZ Ubezpieczenia ma wiele zalet, które są lub mogą okazać się pomocne w wielu różnych sytuacjach, jakie zdarzają się w domu, mieszkaniu, a nawet… poza miejscem zamieszkania, ponieważ twórcy tego ubezpieczenia pomyśleli też o ubezpieczeniu mienia poza domem.

22 świadczenia w Assistance Home-Med

Wybierając Bezpieczny Dom, klient zyskuje m.in. Assistance Medyczny, Assistance Techniczny, Assistance AGD/RTV, zdalną pomoc informatyka, pakiet pomocy, osobistego opiekuna – i znacznie więcej.

Assistance Medyczny zapewnia e-konsultację lub telekonsultację lekarską. Dodatkowo ubezpieczony może też zdecydować się na wizytę lekarską lub jeszcze raz wybrać e-konsultację albo telekonsultację lekarską. Ponadto to ubezpieczenie zapewnia do dwóch wizyt pielęgniarki, a w przypadku nieszczęśliwego wypadku również dostawę leków i sprzętu rehabilitacyjnego. Bez żadnego limitu może korzystać z medycznej informacji telefonicznej oraz ma zapewnioną opiekę po hospitalizacji. Taką opiekę może mieć przez pięć dni do czterech godzin dziennie – w przypadku jednego zdarzenia w okresie ubezpieczenia.

Assistance Techniczny może być potrzebny w przypadku takich zdarzeń, jak zatrzaśnięcie drzwi, zacięcie się zamka, utrata kluczy w następstwie kradzieży z włamaniem lub rabunku na osobie ubezpieczonego czy zdarzeń losowych, jak: stłuczenie szyb zainstalowanych na stałe, dewastacja, kradzież z włamaniem, awaria instalacji, deszcz nawalny, grad, silny wiatr, powódź, pożar, uderzenie pioruna, upadek statku powietrznego, wybuch, zalanie czy zapadanie się ziemi. Świadczenie assistance w takich przypadkach polega na interwencji specjalisty domowego lub ślusarza. Na dodatek, gdyby okazało się, że nieszczęścia chodzą parami, ubezpieczonemu przysługują dwa świadczenia.

Ogromną zaletą Bezpiecznego Domu jest bardzo szeroki zakres ryzyk w standardzie, to m.in. także utrata wody lub gazu, dewastacja (w tym graffiti), szkody wyrządzone akcją ratowniczą, również podczas ratowania zdrowia i życia, koszty poszukiwania i usunięcia przyczyny szkody oraz koszty uprzątnięcia po szkodzie.

Druga Opinia Medyczna, tak na wszelki wypadek

Druga Opinia Medyczna to szczególna wartość, którą daje wybór polisy Bezpieczny Dom. Jest dostępna w każdym wariancie polisy.

To świadczenie, które może okazać się bezcenne, gdy w przypadku cięższej choroby niepokoi nas diagnoza lub proponowany plan leczenia, a boimy się skutków błędów lekarskich, które przecież niestety czasem się zdarzają.

Celem Drugiej Opinii Medycznej jest weryfikacja otrzymanej diagnozy i planu leczenia. Może z niej skorzystać posiadacz ubezpieczenia i wskazani członkowie rodziny (do lat 65) na dowolnym etapie leczenia, w przypadku gdy choroba po raz pierwszy wystąpiła w okresie ubezpieczenia. Po uzyskaniu Drugiej Opinii Medycznej choremu dedykowany jest polski lekarz, który tłumaczy opinię i podpowiada, jakie powinny być dalsze kroki w leczeniu.

Rządzi kot, pilnuje pies, Ty ubezpieczasz

TUZ oferuje możliwość ubezpieczenia nieruchomości w budowie, jak również domu jednorodzinnego wchodzącego w skład gospodarstwa rolnego. A do tego proponuje szeroki pakiet ubezpieczeń uzupełniających: Bezpieczny Senior, OC w życiu prywatnym (obejmuje również szkody w wyniku rażącego niedbalstwa), ubezpieczenie ochrony prawnej oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków.

Na szczególną uwagę zasługuje ubezpieczenie Pies i Kot. Ubezpieczając mieszkanie lub dom, można objąć ochroną koty i psy w sumie nawet do czterech czworonogów. Z polisą Bezpieczny Dom można zabezpieczyć swojego pupilka np. przed wypadkami komunikacyjnymi, w których ucierpi, czy pogryzieniem przez inne zwierzę.

To jedna z wielu zalet polisy Bezpieczny Dom i zarazem jedna z tych, które wzbudzają największe zainteresowanie.

Jak spośród wielu wybrać produkt najkorzystniejszy dla klienta

0
Marcin Jastrzębski

Na polskim rynku ubezpieczeń funkcjonuje przynajmniej 35 produktów ubezpieczeniowych do zabezpieczania domów czy mieszkań. Poznanie wszystkich zdaje się być niewykonalne, a może nawet niepotrzebne.

Agenci najczęściej oferują produkty, które lepiej znają, towarzystw, które lepiej opracowały system transakcyjny lub udzieliły lepszego wsparcia merytorycznego, szkoleniowego czy menedżerskiego. I wcale się im nie dziwię.

35 egzemplarzy o.w.u. to około 1750 stron trudnego języka prawniczo-ubezpieczeniowego. Pomijając ilość, trudności w ich porównywaniu pojawiają się już na poziomie semantycznym w definicjach.

Pod pojęciem powodzi może kryć się wiele zdarzeń, które w jednym towarzystwie obejmują skutki deszczu nawalnego, w innym jedynie występowanie wody z naturalnych koryt rzek czy jezior. Kradzież może się odnosić do ruchomości domowych, ale i do stałych elementów wykończeniowych czy rzeczy osobistych poza miejscem ubezpieczenia. Jednocześnie trzeba mieć na uwadze, że czym innym będzie kradzież, kradzież z rabunkiem czy kradzież zwykła. Każde z tych zdarzeń ma swoją definicję…

Na szczęście zdarzenia ubezpieczeniowe w tym segmencie nie są tak częste jak np. w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Rentowność portfela pozwala na stałe rozszerzanie zakresu oferowanych ryzyk.

Standardem stało się proponowanie ubezpieczenia elementów, które de facto z nieruchomością nie mają wiele wspólnego. Tu warto docenić towarzystwa, które dostrzegły potencjał zabezpieczania elementów będących częścią naszego stylu życia. Takie jak rower, aparat słuchowy, pompa insulinowa czy sprzęt wędkarski.

Coraz chętniej korzystamy z usługi assistance domowego, dzięki któremu nie tylko szybko zorganizujemy pomoc fachowca, ale i pokryjemy koszt wymienianych części. Sam wielokrotnie korzystałem z takiej usługi i dziś zwracam szczególną uwagę na jej zakres w polisie. Jak wiemy, nie ma wierniejszego klienta jak zadowolony ze zrealizowanego świadczenia. Teraz pakiet usług assistance możemy rozszerzyć również o pomoc medyczną, co część ubezpieczycieli wprowadziło do oferty.

Potrzeba ubezpieczenia domu stała się punktem wyjścia do szerszych rozmów z klientem, na temat jego potrzeb nie wynikających wprost z posiadania nieruchomości. Możliwość zabezpieczenia swoich czworonożnych członków rodziny to mocny atut polisy, który docenią klienci kochający swoje zwierzęta. W okolicach świąt Wszystkich Świętych klienci chętniej korzystają z rozszerzenia ubezpieczenia o nagrobki i warto podejmować ten temat podczas rozmów z klientem. Tylko jak klient ma dowiedzieć się o takich możliwościach, jeżeli agent nie ma śmiałości o nich rozmawiać lub co gorsze, sam o nich nie wie.

Tym, co różni sprzedawcę od doradcy, jest umiejętność przeprowadzenia fachowej analizy potrzeb klienta, na podstawie której dobierany jest produkt ubezpieczeniowy wraz ze swoimi specyficznymi elementami. Umówmy się, klient po zakupie ubezpieczenia nawet nie wie, co ono zawiera, jeżeli agent nie zwróci mu na to uwagi.

Dobrą i wymaganą przepisami prawa (Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń) jest praktyka podsumowania wykonanej analizy. W ten sposób zwracamy uwagę klientowi na elementy zakresu i przedmiotu ubezpieczenia, o których była mowa.

To też często moment, w którym klient dostrzega, iż możliwe jest włączenie do ubezpieczenia elementów, które posiada, a nie wiedział, że mogą być zabezpieczane polisą. Jak niedawno zamontowane panele fotowoltaiczne czy dom letniskowy.

Wracamy jednak do problemów wynikających z nieznajomości produktów, a co za tym idzie – trudności ich porównywania. APK przyjęte w towarzystwach ubezpieczeniowych nie rozwiązują tego problemu. Jedynie narzędzie oparte na merytorycznym opracowaniu porównawczym daje szansę swobodnego poruszania się po produktach wielu towarzystw jednocześnie.

My w aplikacji System APK określiliśmy 28 elementów, w zakresie których porównujemy ubezpieczenia domów i mieszkań, a ich katalog stale się powiększa.

Na drodze prowadzonej analizy potrzeb zaznaczenie jednego lub wielu elementów przedmiotu i zakresu ubezpieczenia wskazuje w czasie rzeczywistym, które TU mogą zaproponować ochronę w oczekiwanym wariancie. To zdecydowane ułatwienie pracy i szansa zarówno dla towarzystw, by się wyróżnić na tle konkurencji, jak i agentów, którzy dysponują silnym i wygodnym narzędziem do codziennej pracy.

Najważniejsze jednak jest to, że głównym beneficjentem dobrej analizy jest klient, który świadomie kupuje ubezpieczenia o zakresie odpowiadającym jego faktycznym potrzebom.

Marcin Jastrzębski
CEO & Founder

Generali Polska wśród Najlepszych Pracodawców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali Polska zajęło pierwsze miejsce w kategorii „ubezpieczenia” w rankingu Poland’s Best Employers 2022 opublikowanym przez „Forbes”.

Poland’s Best Employers 2022 to zestawienie 300 działających w Polsce firm, które mają wybitne osiągnięcia w zakresie HR. Firma badawcza Statista oparła ranking na ocenie, jaką swoim pracodawcom wystawiają sami pracownicy. „Ocenili oni swoich pracodawców w anonimowej ankiecie, dzięki czemu zbadana została rzeczywista jakość oferowanych miejsc pracy” – podkreśla „Forbes”.

Generali Polska zajęło pierwsze miejsce w kategorii ubezpieczenia rankingu Poland’s Best Employers 2022 już drugi rok z rzędu. Wśród wszystkich branż i 300 wyróżnionych firm ubezpieczyciel został sklasyfikowany na wysokiej 12. pozycji.

– Bardzo się cieszę, że zostaliśmy docenieni w rankingu, którego wyniki zależą przede wszystkim od oceny naszych pracowników. Chcemy, by Generali było wyjątkowym miejscem pracy, w którym pracownik może pozostać sobą, robić to, co lubi, i mieć wpływ na to, co dzieje się w firmie. I co równie ważne – by czuł się częścią wspólnoty. Kluczowe jest także wzajemne zaufanie, które jest dla mnie walutą przyszłości. To dzięki niemu można budować silne zespoły i organizacje osiągające sukcesy – podkreśla Krystyna Matysiak, członkini zarządu Generali Polska.

(AM, źródło: Generali)

Uchodźcy z Ukrainy zainteresowani ubezpieczeniem swojego mienia oraz rodzin

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rosyjska napaść na Ukrainę i wybuch wojny sprawiły, że w Polsce z każdym dniem rośnie liczba uchodźców zza wschodniej granicy. W pomoc obywatelom Ukrainy angażują się także ubezpieczyciele. Uchodźcy korzystają z ich wsparcia, ale często pytają też o sprawy stricte ubezpieczeniowe.

– Duża liczba uchodźców z Ukrainy dla nas wszystkich jest zaskoczeniem, natomiast ubezpieczyciele na tyle, na ile potrafią, starają się pomóc – mówi agencji Newseria Biznes Jacek Rink, menedżer zespołu rozwoju produktu i badania rynku UNIQA.

Według ostatnich danych Straży Granicznej od 24 lutego do Polski przyjechało blisko 3,1 mln ukraińskich uchodźców. Dziennie granicę przekracza ok. 20 tys. osób, zarówno pieszo, jak i autobusami czy pociągami, ale część z nich przyjeżdża też własnymi samochodami, które zgodnie z przepisami powinny mieć Zieloną Kartę lub ubezpieczenie OC graniczne.

Czterech ubezpieczycieli – Allianz, PZU, Warta i ERGO Hestia – zaoferowało krótkoterminowe, 30-dniowe ubezpieczenie OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych bez konieczności opłacenia składki.

– Inne zakłady ubezpieczeń organizują np. infolinie w języku ukraińskim i rezygnują z wymogu posiadania PESEL, dzięki czemu uchodźcy mogą bezproblemowo skontaktować się z ubezpieczycielem i zawierać umowy w uproszczony sposób – wymienia Jacek Rink.

Wsparciem objęte zostały też dzieci z Ukrainy. Część towarzystw zapewnia im bezpłatną, bezskładkową ochronę w ramach NNW w placówkach oświatowych objętych ubezpieczeniem grupowym.

– Uczniowie z Ukrainy, podobnie jak polskie dzieci, powinni być objęci ochroną ubezpieczeniową od następstw nieszczęśliwych wypadków. Jest to ubezpieczenie dobrowolne – mówi Dariusz Baran, menedżer zespołu ubezpieczeń osobowych, UNIQA. – Uczniowie z Ukrainy są obejmowani polisą NNW w takim samym zakresie jak uczniowie z Polski. Maksymalnie uprościliśmy jednak procedurę obejmowania ich taką ochroną ubezpieczeniową. Wystarczy przesłać do nas imienne zgłoszenie ucznia, który ma zostać nią objęty – dodaje.

UNIQA oferuje też specjalną ochronę ubezpieczeniową wszystkim tym, którzy w ramach tymczasowej pomocy zdecydowali się przyjąć pod swój dach uchodźców z Ukrainy i zapewnić im mieszkanie.

– Tym klientom, którzy posiadają ubezpieczenie nieruchomości i przyjęli pod swój dach uchodźców z Ukrainy, oferujemy możliwość bezkosztowego rozszerzenia tej polisy o OC najemcy. Wystarczy wejść na naszą stronę internetową, wypełnić specjalny formularz i wyrazić chęć przystąpienia do tego programu pomocowego. Wtedy polisa zostanie rozszerzona o ubezpieczenie OC najemcy, więc zakład ubezpieczeń pokryje ewentualne szkody wyrządzone w mieniu właściciela – mówi Jacek Rink. – W przypadku spółdzielni mieszkaniowych, z którymi współpracujemy i które wynajmują mieszkania uchodźcom z Ukrainy, jesteśmy w stanie zaoferować im ubezpieczenie tych mieszkań za symboliczną złotówkę – dodaje.

Polska Izba Ubezpieczeń informuje, że branża przeznacza też spore środki finansowe na wsparcie uchodźców z Ukrainy, jak i niesienie pomocy humanitarnej bezpośrednio w kraju ogarniętym wojną. Ubezpieczyciele w sumie przekazali już na ten cel kilkadziesiąt milionów złotych. Większość z nich angażuje się też w wiele akcji pomocowych: organizują zbiórki darów i najbardziej potrzebnych rzeczy, oferują wsparcie medyczne i psychologiczne, pomoc prawną albo tymczasowe mieszkania dla uchodźców z Ukrainy. PIU wskazuje też, że towarzystwa ubezpieczeniowe, które miały swoje oddziały i prowadziły działalność w Ukrainie, uruchomiły specjalne środki i podjęły działania, aby wesprzeć tamtejszych pracowników i ich rodziny.

Sami uchodźcy wykazują tez duże zainteresowanie ubezpieczeniami. Od 24 lutego infolinie firm ubezpieczeniowych odnotowały lawinowy wzrost połączeń od obywateli Ukrainy. W przypadku CUK Ubezpieczenia było ich ponad 67% więcej. Najczęściej padają pytania o ubezpieczenia komunikacyjne. Ukraińcy poszukują również wiadomości dotyczących m.in. ochrony życia i zdrowia.

– W wyniku dużego napływu obywateli ukraińskich zdecydowaliśmy się na uruchomienie przeznaczonej dla nich infolinii ubezpieczeniowej. O tym, jak ważne to przedsięwzięcie, świadczy fakt, że w ostatnich dwóch miesiącach odnotowaliśmy 67% wzrost liczby połączeń. Zainteresowani pytają przede wszystkim o polisy komunikacyjne, ale także o ubezpieczenia związane z ochroną życia i zdrowia – mówi Izabela Szymańska z CUK Ubezpieczenia.

Uchodźcy chcą wiedzieć, co mają zrobić, jeśli kończy im się polisa na auto zarejestrowane w Ukrainie, jak uzyskać ubezpieczenie graniczne, czy można kupić dodatkową opiekę zdrowotną, czy mogą prywatnie ubezpieczyć swoją rodzinę na życie oraz czy trzeba kupić ubezpieczenie w Polsce, mając polisę w Ukrainie.

(AM, źródło: Newseria, Brandscope)

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie