Blog - Strona 769 z 1533 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 769

Idealne produkty na jesienną sprzedaż

0
Ewelina Kałużna

Od kilku lat zauważam pewną sezonowość w sprzedaży określonych produktów. Grudzień to miesiąc polis rolnych, wrzesień NNW, a październik to dobry czas, żeby zacząć z klientem rozmawiać o polisach na życie lub o produktach pomocnych w sytuacji, gdyby doszło do choroby nowotworowej.

Po owocnej sprzedaży NNW we wrześniu dobrze będzie, jeśli nie zostawimy rodziców tylko z tym produktem dla dzieci. To genialny wstęp do dalszej rozmowy o przyszłości i zabezpieczeniu całej rodziny.

Warto więc wykorzystać ten czas do akcji promocyjnej dotyczącej produktów pomocnych w walce z rakiem. Jest kilka skutecznych sposobów na zainteresowanie nimi klienta.

Którędy do celu

1. Ulotka – to ciekawe narzędzie do informowania klientów o produktach. Przy czym nie mam tu na myśli ulotki do roznoszenia i wrzucania do skrzynek czy wciskania przechodniom. Skuteczna ulotka to taka, którą wręczymy klientowi w biurze po zakończonej sprzedaży produktu, po który się zjawił. Wręczając ją, możemy dodać kilka słów i od razu umówić się na kolejne spotkanie, podczas którego przeprowadzimy dłuższą rozmowę i dobrze poznamy potrzeby ubezpieczeniowe.

2. Telefon – wystarczy sięgnąć po niego i zacząć dzwonić do klientów z bazy z akcją informacyjną dotyczącą miesiąca walki z rakiem. Codziennie można wykonać kilka lub kilkanaście rozmów i umówić się na spotkanie. To bardzo skuteczny, ale również czasochłonny sposób.

3. Facebook – najlepsze narzędzie do promowania naszych ubezpieczeniowych usług. Daje niesamowity efekt skali. Z jedną informacją docieramy do znacznie większej liczby odbiorców niż przez telefon czy ulotkę. Wystarczy wcześniej przygotować plan publikacji na cały miesiąc. Odkąd promuję swoje biuro w mediach społecznościowych, dotarcie do klientów z informacją o danym produkcie jest jeszcze łatwiejsze.

4. Wydarzenie – można również zorganizować wydarzenie stacjonarne lub online, na którym porozmawiamy z ekspertem, np. onkologiem, i uświadomimy klientom, jakie są zagrożenia i statystyki dotyczące zachorowań na nowotwór. Gdy klient ma większą świadomość, decyduje się na szerszy zakres ubezpieczenia.

Październik miesiącem walki z rakiem

Zapytaj swojego klienta, czy ma polisy zabezpieczające zdrowie i życie jego rodziny. Jeśli odpowie, że nie, to naszym zadaniem jest poinformowanie go o produktach, które pomogą w sytuacji poważnego zachorowania. Jednym z nich, doskonałym do promowania w październiku jest Global Doctors, a także ONKOPENSA.

Polisa ONKOPENSA to wypłata świadczenia w przypadku nowotworu złośliwego. Składka jest dość niska w stosunku do świadczenia, jakie klient może otrzymać. Plusy takiego produktu to:

  • brak rozbudowanej ankiety medycznej,
  • możliwość ubezpieczenia osób, których rodzina chorowała na nowotwory
  • tylko dwa pytania o stan zdrowia
  • niska składka roczna
  • wypłacone świadczenie można przeznaczyć na dowolny cel

Jednocześnie mam świadomość, że to nie jest wystarczające zabezpieczenie. Dlatego rozmawiam z klientami o innych produktach.


Dlaczego warto mieć Global Doctors? Ponieważ zapewnia najwyższy standard ochrony obejmujący w zależności od wybranego rodzaju i wariantu ubezpieczenia, między innymi:

  • organizację i pokrycie kosztów leczenia w renomowanych klinikach medycznych na całym świecie
  • dostęp do kilku tysięcy najlepszych światowych specjalistów
  • suma ubezpieczenia do 2 mln euro w całym życiu dziecka
  • organizację i pokrycie kosztów transportu, zakwaterowania ubezpieczonego, a w przypadku chorego dziecka – dwóch opiekunów
  • po powrocie z leczenia za granicą pokrywanie kosztów leków zakupionych w Polsce oraz poza jej granicami do kwoty 50 tys. euro

Myślę, że misją agenta jest informowanie o rozwiązaniach, jakie dają nam towarzystwa ubezpieczeniowe, zwiększanie świadomości w zakresie produktów ubezpieczeniowych oraz edukowanie.

Chcę, żeby każdy mój klient podejmował decyzję świadomie, dlatego też rozmawiam z nimi i pokazuję różne rozwiązania. To uspokaja moje sumienie – mam pewność, że zrobiłam wszystko, aby wybrali słusznie. Jeśli klient nie wie i nie zna jakiegoś produktu, to niestety nie ma możliwości wyboru. Mam poczucie, że często klienci nie mają dobrego zabezpieczenia tylko dlatego, że nie wiedzieli, że można inaczej.

Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów – ALE AGENT

Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia

0
Artur Sójka

Tytuł dzisiejszego felietonu to cytat z Alberta Einsteina. Myślę, że każdy chętnie się pod nim podpisze. Również każdy agent i konsultant ubezpieczeniowy. Ważne jest jednak to, w jaki sposób to zrobi.

Pomyśl. Powyższe słowa z pewnością można łatwo wykorzystać w branży ubezpieczeniowej do tego, aby zwiększyć sprzedaż. Wystarczy ułożyć zgrabną historyjkę (storytelling rządzi!). Szanowny kliencie, tylko życie poświęcone innym… itd. Ty z pewnością poświęcasz swoje życie rodzinie, najbliższym… itd. A ja swoje poświęcam moim klientom, ich rodzinom i najbliższym. Chcę zabezpieczyć ich majątek, dochody, w końcu ich zdrowie i życie. Itd. itp.

Nie jesteśmy samotnymi wyspami

Taka oto historyjka… Szczerze? Śmierdzi ściemą! Tak pomyśli bardzo duża część twoich klientów i niejednokrotnie będą mieli rację.

Postaw więc na:

  1. Prawdziwość
  2. Czyny, nie słowa

Zanim przejdę dalej, drugi cytat. Tym razem z jednego z moich ulubionych pisarzy, Terry’ego Pratchetta. Cytuję z pamięci: Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, aby im pokazać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi.

Nieodżałowanej pamięci Pratchett był, jak widzisz, mistrzem paradoksów. Chodzi jednak o to, że trafił w dziesiątkę! Każdy potrzebuje innych. Nikt nie jest samotną wyspą. Każdy jest zależny od kogoś innego. Innymi słowy: wszyscy jesteśmy zależni od kogoś, kto często jest zależny od nas = jesteśmy współzależni.

W życiu każdego z nas były lub są momenty, w których sami byśmy sobie nie poradzili. Które były dla nas trudne i odcisnęły duże piętno na naszym życiu. Poszukaj tego u siebie. Tam znajdziesz „prawdziwość”, o której piszę powyżej. Postaw na to!

Czyny, nie słowa!

Pochodzę z dużej rodziny. Tak, naprawdę dużej. Wychowywałem się z sześciorgiem rodzeństwa. Czy może cię więc dziwić, że wspieram np. program Karta Dużej Rodziny? (Przy okazji: warto się zapoznać z jego założeniami. To jest naprawdę dobra inicjatywa.)

Podczas studiów zostałem zakwalifikowany do programu stypendialnego dla zdolnych mieszkańców powiatu. Czy więc może dziwić, że wspieram, kiedy tylko mogę, zdolną młodzież?

Z pewnością masz też w swoim życiu tzw. zdarzenia formacyjne. Takie, które uformowały twoje podejście do życia, pewien etos. Może dzięki Ochotniczej Straży Pożarnej ty lub twoi bliscy przeżyliście pożar, może twój kumpel z ławki wychował się w domu dziecka, może jakaś fundacja czy stowarzyszenie wspierają niepełnosprawne dziecko twojego sąsiada. Rozejrzyj się, poszukaj.

I postaw na czyny, a nie słowa!

Zacznij robić coś dla innych. Nie mów tyko o tym, jakie to jest ważne. Zaświadczaj swoim życiem i zachowaniem o wadze tytułowego cytatu. I pokazuj to. Nie po to, żeby się chwalić, ale po to, żeby zapalać innych. Aby więcej osób dbało o nasze otoczenie. Środowisko, społeczność, poszkodowanych przez los, najsłabszych.

Od takiego agenta chętnie kupię polisę, bo będę widział, że jego słowa i czyny mają znaczenie, bo będę wiedział, że jest wiarygodny, prawdziwy. Że sam podąża za swoimi słowami o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo, opieka. Będę wiedział, że nie widzi we mnie jedynie worka z pieniędzmi, swojej kwartalnej prowizji i wyjazdu w ciepłe kraje w ramach nagrody za wyniki.

Artur Sójka
trener i konsultant
prezes organizacji rekomendacji biznesowych Biznes Klub Polska

Rozporządzenie określi sposób ustalania wysokości świadczenia za błędy medyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niedawno przyjęty przez Stały Komitet Rady Ministrów projekt ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta trafił do prac Komisji Prawniczej. W projektowanej regulacji główny nacisk kładzie się na podnoszenie jakości usług medycznych oraz sprawne naprawianie szkód doznanych przez pacjentów, ze szczegółowym sposobem ustalania wysokości świadczenia włącznie.

Projekt zakłada m.in. stworzenie nowego modelu pozasądowego rekompensowania szkód wynikających ze zdarzeń medycznych, do których doszło w szpitalach. W myśl projektowanych przepisów przyznawane przez Rzecznika Praw Pacjenta świadczenia pieniężne na rzecz poszkodowanych będą na poziomie zbliżonym do kwot możliwych do uzyskania przed sądem. Jednocześnie będą one dostępne szybciej i łatwiej, bez potrzeby udowadniania winy sprawcy. Pacjent nie będzie też ponosił ryzyka poniesienia wysokich kosztów w razie przegranej.

Opracowany został również wstępny projekt rozporządzenia, które określi szczegółowy sposób ustalania wysokości świadczenia. Przewiduje on, że brane pod uwagę i sumowane będą okoliczności, które zostały podzielone na trzy grupy: charakter następstw zdrowotnych zdarzenia medycznego, uciążliwość leczenia oraz pogorszenie jakości życia. Łączna wysokość świadczenia w ramach pierwszej z tych grup nie będzie mogła przekroczyć 100 tys. zł, a w przypadku dwóch pozostałych będzie to maksymalnie po 50 tys. zł. Świadczenie dla pacjenta, po zsumowaniu wszystkich kategorii, wyniesie zatem maksymalnie 200 tys. zł. Na przykład, gdy na skutek zdarzenia medycznego doszło do całkowitego porażenia ręki lub nogi (40 tys. zł), co spowodowało konieczność leczenia operacyjnego (10 tys. zł) i sześciotygodniową hospitalizację (20 tys. zł) oraz umiarkowany stopień niepełnosprawności (20 000 tys. zł), z funduszu będzie przysługiwać kwota w wysokości 90 tys. zł.

(AM, źródło: RPP)

Nationale-Nederlanden z nową odsłoną ubezpieczeń na wypadek ciężkich zachorowań i nowotworów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nationale-Nederlanden udostępniło nową wersję ubezpieczenia na wypadek nowotworu oraz w razie poważnego zachorowania w wersji modułowej. W odświeżonej odsłonie produktu klienci mogą wybrać podstawowy lub rozszerzony zakres każdej z polis.

„Ubezpieczenie na wypadek nowotworu” i „Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób – bez nowotworów” stanowią umowy dodatkowe do polisy na życie „Ochrona Jutra”. Suma i wariant każdej z polis ustalane są niezależnie od siebie w celu dostosowania ochrony do potrzeb i możliwości klienta. W przypadku skorzystania z obydwu polis łączna, maksymalna suma ubezpieczenia może wynieść 2 mln zł.

– Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że klienci oczekują od ubezpieczyciela indywidualnego podejścia i chcą, aby dany produkt zapewniał im ochronę w bardzo konkretnych życiowych sytuacjach. Nasza propozycja modułów w umowach dodatkowych pozwala skomponować spersonalizowaną ofertę, która odpowiada na te potrzeby. Co ważne, rozszerzyliśmy zakres chorób objętych ubezpieczeniem. Do umowy przystąpić mogą osoby między 16. a 65. rokiem życia. Jednocześnie wydłużyliśmy wiek objęty ochroną do 70 lat, dzięki czemu możemy ją zapewnić jeszcze większej liczbie klientów – mówi Joanna Walczuk, dyrektorka ds. produktów Nationale-Nederlanden.

W ramach „Ubezpieczenia na wypadek nowotworu” wybrać można dwa warianty: podstawowy, który obejmuje 90 typów nowotworów, oraz pełny, zawierający ponad 150 rodzajów nowotworów złośliwych i łagodnych. Oferta obejmuje wszystkie nowotwory wymagające leczenia, tj. operacje, chemioterapię lub radioterapię.

Ponadto Nationale-Nederlanden wprowadziło również szerszą opiekę w zakresie „Assistance na wypadek nowotworu” . Nowy limit na usługi w tym zakresie podniesiono z 5 tys. zł. do 25 tys. zł. Pakiet obejmuje pomoc psychoonkologa dla ubezpieczonego lub jego bliskich. Firma zorganizuje i pokryje także koszty zabiegu z zakresu chirurgii plastycznej, mające na celu rekonstrukcję narządu czy usunięcie blizn. Chory może skorzystać również z takich usług, jak transport medyczny, organizacja procesu rehabilitacyjnego czy wypożyczenie lub zakup sprzętu niezbędnego do rekonwalescencji.

W ramach „Ubezpieczenia na wypadek poważnych chorób – bez nowotworów” udostępniono dwa warianty. Podstawowy obejmuje 14 najbardziej powszechnych chorób, takich jak: zawał serca czy udar mózgu. Z kolei rozszerzona wersja umowy zapewnia ochronę w przypadku 56 poważnych zachorowań. Przy „Ubezpieczeniu na wypadek poważnych chorób – bez nowotworów” klientów nie obowiązuje okres karencji.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Saltus Ubezpieczenia doradza indeksację sumy ubezpieczenia w ubezpieczeniu na życie

0
Jarosław Budny

W tym roku posiadacze polis na życie powinni zastanowić się, czy nie warto zwiększyć sumy ubezpieczenia w swoich umowach. Nawet jeśli pociąga to za sobą wzrost składki. Zdaniem ekspertów Saltus Ubezpieczenia warto to jednak rozważyć, bo realna wartość ustalonej kilka lat temu sumy ubezpieczenia stopniała i w najbliższym czasie stopnieje jeszcze bardziej.

– W tych warunkach warto rozważyć podwyższenie sumy ubezpieczenia do poziomu, który da realne wsparcie w trudnej sytuacji rodzinie czy samemu ubezpieczonemu. Koszty utrzymania rosną, podobnie jak koszty leczenia czy opieki nad osobą poważnie chorą. 100 tys. zł ma dziś zupełnie inną wartość niż na przykład dziesięć lat temu. Dodatkowo inflacja obserwowana już od kilku miesięcy i prognozowana w kilkunastu kolejnych pogłębi ten spadek siły nabywczej – mówi Jarosław Budny, regionalny kierownik sprzedaży ubezpieczeń na życie Saltus Ubezpieczenia.

Zakłady ubezpieczeń mają różne podejście do sposobu podwyższania sum ubezpieczenia. Niektóre przysyłają co roku propozycję indeksacji, czyli podwyższenia sumy ubezpieczenia i składki o wskaźnik inflacji. Skorzystanie z tej propozycji nie jest obowiązkowe. Część ubezpieczycieli indeksacji nie stosuje, zostawiając klientowi większą swobodę decydowania o tym, kiedy i w jakiej skali podniesie sumę ubezpieczenia. To on składa odpowiedni wniosek.

– Duża w tym rola dobrego pośrednika ubezpieczeniowego, który dbając o klienta, sugeruje takie rozwiązanie. Oprócz elementu inflacji w szczególności chodzi o sytuacje, w których w trakcie trwania umowy zmienia się sytuacja rodzinna. Na przykład klient wstępuje w związek małżeński, rodzi mu się dziecko lub dokonuje adopcji. W takich przypadkach przewidujemy możliwość podwyższenia sumy ubezpieczenia nawet o 20%, bez konieczności przeprowadzania badań lekarskich i diagnostycznych. W pozostałych zastrzegamy sobie prawo do ich przeprowadzenia, oczywiście na nasz koszt – mówi Jarosław Budny.

(AM, źródło: Brandscope)

Amazon uruchamia porównywarkę ubezpieczeń mieszkaniowych w Wielkiej Brytanii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Amerykański koncern Amazon rusza na podbój rynku ubezpieczeń mieszkaniowych w Wielkiej Brytanii. Firma uruchomi porównywarkę tego typu produktów, w ramach której w pierwszym etapie będą dostępne oferty trzech firm: Ageas UK, Co-op i należący do Allianz LV=General Insurance. Amazon ma nadzieję, że na początku przyszłego roku w porównywarce pojawią się oferty kolejnych ubezpieczycieli.

„Amazon będzie poważnym zagrożeniem, jeśli poważnie zainwestuje i skoncentruje swoje wysiłki na tym rynku” – napisali analitycy Peel Hunt, dodając, że ubezpieczenia – w tym ubezpieczenia mieszkaniowe – stanowią około 43% działalności Moneysupermarket – podał Reuters. Akcje Moneysupermarket.com spadły na wieść o wejściu Amazon na rynek porównywarek o ponad 8%. Z kolei walory Uswitch, Compare the Market i GoCompare, należących do Future spadły o ponad 3%.

Porównywarka Amazon będzie „ekscytującym posunięciem dla branży”, powiedział Simon Hird, dyrektor ds. partnerstw w LV=General Insurance. – Dałaby klientom ubezpieczeniowym większy wybór sposobu zakupu ubezpieczenia – dodał Charles Offord, dyrektor zarządzający Co-op Insurance.

Już w 2018 r. Reuters informował, że Amazon rozważa uruchomienie porównywarki w Wielkiej Brytanii.

Nowy portal, Amazon Insurance Store, będzie również zawierał recenzje i oceny klientów dotyczące firm ubezpieczeniowych oraz tempo, w jakim zostały przyjęte roszczenia. Agencja przypomina, że w 2021 r. Amazon nawiązał współpracę z Lloyd’s Superscript, aby zaoferować ubezpieczenia małym i średnim przedsiębiorcom z Wielkiej Brytanii. Z kolei w 2020 r. za pośrednictwem Acko General Insurance zaczął oferować ubezpieczenia komunikacyjne w Indiach, a także przedłużone gwarancje w Europie.

(AM, źródło: Reuters)

Allianz wesprze kierowcę natychmiast po wypadku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Posiadacze samochodów marki Audi wyposażonych w funkcje sieciowe będą mogli bezpłatnie korzystać z usługi automatycznego wykrywania zdarzeń drogowych – podał cashless.pl, powołując się na doniesienia Coverager.

Usługa pod nazwą Allianz accident automatycznie wykrywa zdarzenia drogowe i od razu informuje o nich ubezpieczyciela. Dzięki temu zakład może natychmiast wspierać klienta po szkodzie. Serwis przypomina, że dotychczas system był dostępny dla użytkowników aplikacji telematycznej Allianz BonusDrive, ale wymagał zainstalowania w samochodzie dodatkowych czujników. Teraz po uzyskaniu zgody właściciela pojazdu dane będą pobierane bezpośrednio z pojazdu. Na razie z usługi mogą korzystać właściciele aut Audi, ale Allianz rozmawia o współpracy także z innymi producentami.

Więcej:

cashless.pl z 19 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Allianz rozwija swój system automatycznej detekcji wypadków. Audi przekaże mu dane bezpośrednio z pojazdów”:

https://www.cashless.pl/12578-allianz-wykrywanie-wypadkow-audi

(AM, źródło: cashless.pl)

Australia: Na kogo popadnie, na tego cyberbęc

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Australijski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach zdrowotnych Medibank Private musiał odizolować i uniemożliwić dostęp do niektórych systemów na styku z klientem, ponieważ wykrył nietypową aktywność w swojej sieci.

Firma poinformowała, że podjęła natychmiastowe kroki, aby zablokować zdarzenie, i zaangażowała specjalistyczne firmy zajmujące się cyberbezpieczeństwem. Podała też do wiadomości, że nic nie wskazuje, aby jakiekolwiek dane wrażliwe, w tym dane klientów, zostały naruszone.

Medibank uspokaja, że odłączenie kilku systemów na styku z klientem zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia systemów albo utraty danych. Niemniej jednak ubezpieczyciel zadbał, aby usługi zdrowotne były nieprzerwanie dostępne dla klientów, tzn. aby mieli oni dostęp do swoich dostarczycieli w czasie, gdy w firmie trwają prace naprawcze.

(AC, źródło: Reuters)

Korporacyjne ubezpieczenia majątku nadal poniżej progu rentowności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Analizy ekspertów Warty pokazują, że w pierwszej połowie obecnego roku szkodowość rynku ubezpieczeń majątku w segmencie korporacyjnym wyniosła około 66%. Taki poziom oznacza, że majątkowy segment korpo nie jest rentowny.

Analitycy ubezpieczyciela przypominają, że już w I kw. 2022 r., gdy poziom szkodowości korpo majątku był najwyższy od 2010 r., wskazywali, iż mógł to być efekt zdarzeń naturalnych (wichury w styczniu i lutym) oraz wpływu inflacji na średnią wartość szkód. Dane dotyczące II kw. potwierdziły tę hipotezę. Na koniec czerwca szkodowość brutto korporacyjnych ubezpieczeń majątku wyniosła 66%, co mimo poprawy (71% po I kw.) było poziomem, przy którym korporacyjne ubezpieczenia z grup 8 i 9 były nierentowne. W ocenie ekspertów Warty granicą rentowności jest bowiem szkodowość na poziomie 55%, choć wskaźnik ten ze względu na różne konstrukcje programów reasekuracyjnych może być różny w poszczególnych zakładach ubezpieczeń.

Zdaniem analityków ubezpieczyciela utrzymanie się w II kw. wysokiego wskaźnika szkodowości (62%) potwierdza ich hipotezę, że mamy do czynienia z inflacją szkodową, za którą najprawdopodobniej nie nadążają wzrosty składek. Ich głównym argumentem jest dynamika przypisu w I półroczu, tj. 112%, której wysokość plasuje się poniżej wskaźników wzrostów cen w tym samym okresie (wskaźnik mieszany wzrostu cen wyniósł 16,1%).

Według ekspertów Warty, obserwując aktualne wskaźniki wzrostów cen i prognozy utrzymania się okresu silnych wzrostów cen, należy spodziewać się dalszej presji na wzrost przypisu, przede wszystkim poprzez aktualizację sum ubezpieczeń jak i wzrostu stawek.

Analiza ubezpieczyciela bazuje na dostępnych danych Komisji Nadzoru Finansowego na temat rentowności, ubezpieczeń mieszkań oraz bancassurance, a także wewnętrznych danych Warty.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Wrześniowy barometr cen Ubea niższy niż przed miesiącem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszych danych Ubea wynika, że we wrześniu nastąpił spadek cen w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych względem poprzedniego miesiąca. Zjawisko to było jednak wynikiem szczególnych okoliczności.

Po podsumowaniu wyników kalkulacji składek OC ppm okazało się, że przeciętna składka ubezpieczeniowa oferowana we wrześniu przez internet klientom Ubea wyniosła 1291 1301 zł. Miesiąc wcześniej było to 1301 zł, co oznacza spadek o 0,8%. W ujęciu rocznym średnia składka OC ppm spadła o 0,5% (z poziomu 1207 zł). Analitycy porównywarki zwracają jednak uwagę, że wrześniowy spadek był związany głównie z obniżką średniej składki OC ppm oferowanej przez jedną z „droższych” firm. A i tak przeciętna składka w ubiegłym miesiącu była o około 5% większa od majowego minimum.

(AM, źródło: Ubea)

18,459FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie