Blog - Strona 903 z 1538 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 903

Compensa Dystrybucja świętuje 15 lat

0
Dyrektorzy oddziałów Compensy Dystrybucji

Ponad 230 osób przybyło 7 kwietnia 2022 r. do auli Politechniki Warszawskiej z okazji 15-lecia spółki Compensa Dystrybucja. Jubileuszową galę w Auli Politechniki Warszawskiej prowadził z humorem dziennikarz Marcin Prokop, a wśród zebranych gości obecni byli m.in. Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy i Compensy Życie, Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie, Daniel Kaliszuk, wiceprezes InterRisk, oraz Michał Szymański, prezes zarządu VIG / C-Quadrat TFI.

Gospodyniami wieczoru były Mariola Zdziarska, prezes zarządu Compensy Dystrybucji, oraz Justyna Śledziewska, członkini zarządu.

Jubileuszowa uroczystość była pierwszym tak licznym spotkaniem po covidowej przerwie. Z jednej strony cieszono się z odznaczeń za wyniki sprzedażowe i wspólnie wypracowanych sukcesów, ale pojawiły się też chwile zadumy i minuta ciszy poświęcona walczącym w Ukrainie.

Mariola Zdziarska podsumowała 15 lat rozwoju Compensy Dystrybucji, która systematycznie rosła pod różnymi markami, stając się najważniejszą strukturą sprzedażową dla macierzystej Compensy. Przedstawiła też rosnącą liczbę oddziałów i współpracowników, która na początku kwietnia 2022 r. przekroczyła upragnione 1000 osób w 18 oddziałach.

– W 2021 r. Compensa Dystrybucja zabezpieczyła klientów na życie na sumę 414 mln zł – powiedziała z dumą Mariola Zdziarska. Jest to wyraz nie tylko sukcesu sprzedażowego, ale też praktycznej realizacji misji ochrony życia klientów i transformacji portfela w kierunku ochronnym. Widać też wyraźny wzrost średniej sumy ubezpieczenia dzięki doradczej roli współpracowników Compensy, którzy nie tylko sprzedają, ale również edukują i uświadamiają.

Mariola Zdziarska podkreśliła też dumę z faktu, że kierowana przez nią spółka należy do jednej z największych grup ubezpieczeniowych w Europie Środkowo-Wschodniej, która rozwija się w tempie ponadrynkowym i zapewnia ochronę milionom Europejczyków. Sama Compensa Dystrybucja w ostatnich latach również notowała co roku wzrosty sprzedaży, zarówno w produktach ze składką regularną, jak i pozostałych. Rozwinęła też dosprzedaż oferty majątkowej, utrzymując jednak profil życiowy jako fundament pracy doradcy.

Compensa Dystrybucja jest bardzo dobrze przygotowana do dalszego rozwoju. 15 lat daje pewność bycia profesjonalnym, kompetentnym agentem, członkostwo w Grupie VIG to zapewnienie nowoczesności, dynamiki i wartości proklienckich. Nasza praca to pasja i w planach mamy tylko sukces.

Wyniki finansowe oraz sytuację na rynku ubezpieczeniowym podsumował prezes Artur Borowiński, natomiast Konrad Kluska w swojej prezentacji pokazywał, w jaki sposób technologia wspiera agentów i pozwala wznieść ich pracę na nowy poziom. Podkreślał też filozoficznie:

Wszyscy w ostatnich trudnych kilkunastu miesiącach przekonaliśmy się, że najważniejsze jest ludzkie życie i zdrowie. To jest również esencja pracy agenta ubezpieczeniowego.

Nawiązując do swojego wystąpienia z 2020 r., Konrad Kluska pogratulował odwagi i wytrwałości rosnącej grupie aspirantów do Million Dollar Round Table, czyli organizacji zrzeszającej najlepszych agentów ubezpieczeniowych na świecie.

Z okazji jubileuszu 15-lecia Mariola Zdziarska i Justyna Śledziewska wręczyły przedstawicielom towarzystw ubezpieczeniowych okolicznościowe statuetki. Prezenty z okazji 15-lecia i gorące życzenia dalszego dynamicznego rozwoju wręczyli na ręce gospodyń przedstawiciele Compensy, InterRisk, Wienera oraz C-Quadrat. Zgodnie z tradycją, nagrody za osiągnięcia w minionym roku otrzymali też najlepsi dyrektorzy, kierownicy i doradcy. Wyświetlony został również wspomnieniowy film, przypominający wspólne wyjazdy i uroczyste firmowe chwile. W niejednym oku zakręciła się łza wzruszenia.

Po uroczystej kolacji, prezentacjach i wręczeniu nagród wystąpił zespół De Mono, a goście bawili się jeszcze długo, ciesząc z możliwości osobistych spotkań oraz wypracowanych razem wyników.

Wyróżnikiem Compensy Dystrybucji jest partnerska atmosfera, wynikająca między innymi z trójstopniowej struktury zarządczej oraz wyjątkowego połączenia orientacji na człowieka z orientacją na cel, które wyznają w codziennej pracy Mariola Zdziarska i Justyna Śledziewska.

W sprzedaży ubezpieczeń na życie najlepiej sprawdza się sieć wyłączna – podkreślał ze sceny prezes Artur Borowiński, dziękując Compensie Dystrybucji za rosnący z roku na rok udział w przypisie Compensy i życząc jeszcze wielu lat równie imponujących wyników.

Aleksandra E. Wysocka

Kliencie, użyj intuicji i wyceń swoją szkodę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia udostępniła klientom aplikację do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych. Narzędzie, wykorzystując sztuczną inteligencję, analizuje uszkodzenia pojazdu i proponuje kosztorys naprawy w kilkadziesiąt sekund. Samodzielna wycena szkody jest dostępna dla klientów w ramach nowej odsłony aplikacji AutoWycena ERGO Hestii.

Dotychczas klienci ERGO Hestii samodzielnie określali zakres oraz wielkość uszkodzeń, na podstawie których system automatycznie wyliczał kwotę odszkodowania. Najnowsza odsłona AutoWyceny w wersji 2.0 wykorzystuje moduły sztucznej inteligencji. W trakcie zgłaszania szkody w czasie rzeczywistym następuje analiza dokumentacji zdjęciowej i weryfikacja uszkodzeń pojazdu. Dzięki temu klienci w kilkadziesiąt sekund otrzymują propozycję kwoty odszkodowania.

– Nowy moduł w aplikacji jest nowoczesnym rozwiązaniem dla klientów, którzy cenią sobie szybkość, prostotę i wykorzystanie dostępnych technologii. Aplikacja jest łatwa i intuicyjna w użyciu, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania – mówi Marcin Seklecki, dyrektor do spraw likwidacji szkód komunikacyjnych ERGO Hestii. – Od wielu lat ERGO Hestia dba o synergię najnowszych technologii z najwyższym standardem obsługi klienta. Koncentrujemy się na oferowaniu naszym poszkodowanym szybkiej i satysfakcjonującej likwidacji szkody bez zbędnych formalności – dodaje.

Jak działa aplikacja? Bezpośrednio po zgłoszeniu szkody poszkodowany otrzymuje indywidualny link do aplikacji. Następnie klient wykonuje zdjęcia pojazdu oraz uszkodzeń za pomocą aplikacji internetowej na smartfonie lub tablecie. Opatentowana technologia identyfikuje pojazd na podstawie numeru VIN, a następnie oblicza proponowaną kwotę odszkodowania. AutoWycena wykorzystuje uczenie maszynowe do przeglądania każdego zdjęcia oraz identyfikowania uszkodzeń.

Przy wykorzystaniu analizy obrazu oraz sztucznej inteligencji określany jest rozmiar, rodzaj, lokalizacja i kwalifikacja uszkodzeń. Następnie propozycja rozliczenia szkody trafia bezpośrednio do klienta. Cały proces zajmuje kilkadziesiąt sekund.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Paweł Mrowiec w Unilink

0
Paweł Mrowiec

W kwietniu do zespołu Unilink dołączył Paweł Mrowiec. W multiagencji objął funkcję dyrektora Sieci Własnej Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie.

Paweł Mrowiec jest związany z branżą ubezpieczeniową od 12 lat. W latach 2010–2020 pracował w Nationale-Nederlanden, gdzie pełnił funkcję dyrektora operacyjnego ds. sprzedaży, odpowiedzialnego za zarządzanie oraz wspieranie kanału agencyjnego. Wcześniej, przez ponad 17 lat, był związany z Kraft Foods oraz przez prawie trzy lata z Kopalnią Węgla Kamiennego Zabrze-Bielszowice. Jest absolwentem Wydziału Górnictwa i Geologii Politechniki Śląskiej.

(AM, źródlo: LinkedIn)

Dyrektor marketingu odeszła z Avivy

0
Marta Strzyżewska

Według źródeł informacji Wirtualnemedia.pl, Marta Strzyżewska, dyrektor marketingu i sprzedaży cyfrowej, opuściła Avivę w Polsce. Serwisowi nie udało się ustalić, gdzie będzie kontynuować swoją karierę zawodową.

Portal przypomina, że Marta Strzyżewska, która była związana z Avivą od maja 2020 r., odpowiadała w grupie ubezpieczeniowej za strategię marek i komunikację marketingową, e-commerce czy rozwój kanałów digitalowych, m.in. platformy Moja Aviva. Wcześniej zajmowała się komunikacją i marketingiem w Generali Polska, Lux Medzie oraz InviMedzie.

Więcej:

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marta-strzyzewska-szefowa-marketingu-odeszla-aviva-poland

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl

„Bezpieczny Dom” nominowany do Godła „Teraz Polska”

0

Ubezpieczenie oferowane przez TUZ Ubezpieczenia jako jedyny polski produkt ochronny uzyskało nominację do Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w tegorocznej XXXII edycji konkursu.

Godło „Teraz Polska” to prestiżowa nagroda dla produktów, usług i innowacji. Jest przyznawana od ponad 30 lat. Znak „Teraz Polska” jest najefektywniejszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem promocyjnym na polskim rynku.

W tym roku, w różnych kategoriach i różnych branżach, do nagrody „Teraz Polska” nominowanych zostało w sumie 25 produktów, 17 usług i osiem innowacji. Zostały one wybrane na podstawie ocen jakości przeprowadzonych przez branżowe komisje eksperckie.

Laureatów konkursu wybiera ponad 30-osobowa kapituła, której przewodniczącym jest profesor Michał Kleiber. Ogłoszenie wyników tegorocznej edycji Konkursu nastąpi podczas uroczystości 9 czerwca w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.

(AM, źródło: TUZ Ubezpieczenia)

Polscy eksporterzy zyskają wsparcie dzięki Shop in Poland

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Shop in Poland – taką nazwę nosi najnowsze rozwiązanie oferowane przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych w ramach jej nowego systemu wsparcia eksportu. Celem inicjatywy jest pomoc polskim eksporterom w zdobywaniu nowych rynków zbytu lub zwiększenie eksportu na rynkach, gdzie są już aktywni. Shop in Poland umożliwia polskim dostawcom udział w dużych, zagranicznych projektach inwestycyjnych i ułatwia nawiązanie relacji biznesowych z nabywcami polskich produktów, technologii i usług.

W ramach Shop in Poland eksporter zyskuje pomoc KUKE w nawiązaniu relacji z zagranicznymi odbiorcami jego towarów lub usług, udział jako podwykonawca w dużych, zagranicznych projektach inwestycyjnych oraz specjalne warunki finansowania dla zagranicznych odbiorców.

Z kolei Korporacja znajduje możliwości i kojarzy zagranicznych odbiorców, znając ich faktyczne zapotrzebowanie produktowe i technologiczne, z polskimi eksporterami. Umożliwia ponadto obu stronom poznanie się i rozpoczęcie rozmów.

(AM, źródło: KUKE)

Europa Ubezpieczenia przeniesie się do wrocławskiego Quorum

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciel jest kolejnym najemcą, który skorzysta z powierzchni biurowych w pierwszym budynku wrocławskiego kompleksu Cavatiny Holding powstającego nad brzegiem Odry. Oddanie do użytku powierzchni wykończonej pod klucz przewidziano na I kwartał 2023 r.

Multifunkcyjna przestrzeń nad brzegiem Odry, wygodna lokalizacja, ciekawa, dobra architektura, zieleń i widok na panoramę centrum Wrocławia – tak w skrócie można opisać należący do Cavatina Holding kompleks Quorum. Będący na ukończeniu sześciokondygnacyjny Quorum D zaoferuje przyszłym najemcom ponad 16 tys. mkw. powierzchni biurowej klasy A. W budynku znajdą się liczne udogodnienia, takie jak miejsca parkingowe dla ponad 280 pojazdów, a także wewnętrzne zielone patio, które pozwoli na relaks w czasie dnia pracy. To tu na ponad 1,9 tys. mkw. powierzchni swoją nową przestrzeń do pracy stworzy Europa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

Generali ma nową Radę Dyrektorów z Philippe Donnetem jako CEO

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

29 kwietnia odbyło się zwyczajne i nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Assicurazioni Generali S.p.A. pod przewodnictwem Gabriele Galateri di Genola. W trakcie obrad udziałowcy dokonali m.in. wyboru nowej Rady Dyrektorów.

WZA zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok 2021 w wersji podanej do publicznej wiadomości, które zamknęło się wynikiem netto w wysokości 1847 mln euro, oraz ogłosiło wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości 1,07 euro na akcję.

Po ustaleniu liczebności na 13 członków wybrano także nową Radę Dyrektorów, która będzie sprawowała swoją funkcję przez trzy lata obrotowe, tj. do zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2024, oraz ustalono jej wynagrodzenie.

  • Lista przedstawiona przez ustępującą Radę – lista większościowa – uzyskała 55,9% głosów.
  • Lista przedstawiona przez akcjonariusza VM2006 – pierwsza lista mniejszościowa – uzyskała 41,73% głosów.
  • Lista przedstawiona przez kilka UCI pod egidą Assogestioni – druga lista mniejszościowa – uzyskała 1,9% głosów.

Z listy większościowej wybrano następujące osoby: Andrea Sironi (wskazany jako niezależny przewodniczący), Clemente Rebecchini, Philippe Donnet (wskazany jako CEO), Diva Moriani, Luisa Torchia, Alessia Falsarone, Lorenzo Pellicioli, Clara Furse, Umberto Malesci, Antonella Mei-Pochtler. Z pierwszej listy mniejszości wybrano trzy osoby: Francesco Gaetano Caltagirone, Marina Brogi, Flavio Cattaneo.

Wybrani dyrektorzy, zgodnie z tym, co przekazali podczas składania list, spełniają warunki niezależności określone w art. 28.2 statutu spółki, art. 147-ter TUF i włoskiego kodeksu ładu korporacyjnego wdrożonego przez spółkę, z pojedynczymi wyjątkami:

  • Philippe Donnet, Clemente Rebecchini i Lorenzo Pellicioli w odniesieniu do kandydatur przedstawionych przez Radę Dyrektorów
  • Francesco Gaetano Caltagirone na liście przedstawionej przez akcjonariusza VM 2006 S.r.l.

Pierwsze spotkanie nowo wybranej rady odbędzie się w najbliższych dniach, a jego celem będzie omówienie nominacji do organów korporacyjnych.

WZA zatwierdziło program skupu akcji własnych w celu umorzenia akcji własnych w ramach realizacji planu strategicznego na lata 2022–2024, na maksymalną łączną wypłatę w wysokości 500 mln euro oraz na maksymalną liczbę akcji odpowiadającą 3% kapitału zakładowego spółki. Celem programu jest wykorzystanie nadwyżki środków płynnych zgromadzonych w latach 2019–2021 i niewykorzystanych w celu „przesunięcia kapitału” oraz zapewnienie akcjonariuszom wynagrodzenia oprócz wypłaty dywidendy.

WZA zatwierdziło również Długoterminowy Plan Motywacyjny Grupy (Group’s Long Term Incentive Plan – LTIP) 2022–2024, upoważniając do nabycia i zbycia maksymalnej liczby 10,5 mln akcji własnych w celu obsługi LTIP 2022–2024 oraz plan akcji dla pracowników Generali. Celem tego drugiego jest promowanie realizacji celów strategicznych, kultury własności i uprawnień oraz udziału pracowników w tworzeniu trwałej wartości Grupy. Plan przewiduje możliwość zakupu walorów Assicurazioni Generali na korzystnych warunkach, oferując – w przypadku wzrostu kursu – bezpłatne akcje proporcjonalnie do zakupionej liczby akcji i wypłaconej dywidendy. Plan ma zostać uruchomiony w październiku i trwać trzy lata. Jest on oferowany pracownikom grupy, z wyłączeniem członków Komitetu Zarządzającego oraz członków Global Leadership Group. Wdrażając plan, zarząd określi konkretne kategorie pracowników, którzy będą mogli być jego beneficjentami, oraz kraje, w których możliwe będzie uruchomienie Planu.

WZA zezwoliło także na nabycie i zbycie maksymalnie 9 mln akcji własnych na okres 18 miesięcy. Zgromadzenie zatwierdziło też propozycje dotyczące zmiany statutu, dotyczące elementów kapitału własnego kierownictwa zarówno spółki życiowej, jak i majątkowej. Udziałowcy zatwierdzili także raport dotyczący polityki wynagrodzeń i wyrazili pozytywny głos doradczy w sprawie dokumentu dotyczącego wypłat wynagrodzeń.

(AM, źródło: Generali)

Chiny: Ubezpieczyciel życiowy ostrzega przed dramatycznym spadkiem zysku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciel z sektora życiowego, New China Insurance (NCI), wydał ostrzeżenie dla inwestorów. Jego szacowany zysk netto przypadający akcjonariuszom za I kw. 2022 r. wyniesie ok. 1,26–1,89 mld juanów. Ten szacunkowy zysk netto jest w porównaniu z I kw. 2021 r. niższy o ok. 4,41–5,04 mld juanów, czyli o ok. 70–80%.

Spadek wyniku finansowego za I kw. 2022 r. NCI wyjaśnia dwiema głównymi przyczynami: podstawą dla porównania był wysoki zysk netto w I kw. 2021 r.; niejasna sytuacja na rynku kapitałowym skutkowała niższymi zwrotami z inwestycji w I kw. 2022 r. w porównaniu z I kw. 2021 r. Firma uzyskała w I kw. 2022 r. składkę przypisaną netto w wysokości 64,9 mld juanów, o 2,4% więcej niż w tym samym okresie 2021 r.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Misselling kwitnie wiosną, ale przez cały rok też miał się doskonale

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Misselling definiowany jest różnie, w literaturze fachowej nazywany jest naruszeniem norm etycznych oraz prawnych, które towarzyszą procesom sprzedażowym, a także świadomym wprowadzaniem klienta w błąd. Jest tak częstym zjawiskiem, że doczekał się nawet własnych definicji w zależności od nadzoru finansowego w danym kraju.

Najprościej jednak mówiąc, misselling jest to po prostu niedopasowanie produktu do potrzeb klienta.

Wprowadzenie w końcówce 2017 r. regulacji prawnych w Ustawie o dystrybucji ubezpieczeń na podstawie wcześniejszych Dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD) miało zapobiegać zjawisku missellingu poprzez rozpoczęcie obowiązkowej analizy potrzeb klienta. Tym samym przedstawiona propozycja i później umowa ubezpieczenia musi być zgodna z potrzebami klienta wykazanymi w APK. To tyle w teorii. A jak w praktyce?

Jak w dowcipie o budowlańcach

„Panie, to się zatenteguje” sprawdza się nie tylko w improwizowanych rozwiązaniach budowlanych. W moim odczuciu pojawiło się niestety również na naszym rynku ubezpieczeń.

Przyglądając się uważnie ankietom z analiz potrzeb klienta dostępnym na portalach TU, wyraźnie widzimy, że celem APK stało się nie rozeznanie potrzeby klienta, tylko udokumentowanie, że produkt był adekwatny do treści APK. W praktyce sprowadziło się to do krótkich ankiet brzmiących: „chce kupić albo nie chce kupić” lub „oświadczam, że produkt jest adekwatny do moich potrzeb”, ewentualnie „wybrałem świadomie produkt A, ale zostałem poinformowany, że są również produkty B i C”.

Dzieje się tak dlatego, że najpierw powstaje produkt, często w wersji pakietowej, a dopiero potem ankieta z analizą potrzeb, ułożona celowo tak, by pasowała do tego konkretnego produktu. Aby nie być gołosłowną, podam przykłady wzięte z życia moich klientów.

Pakietowe rozwiązania wymuszają misselling

Klientka zainteresowana ubezpieczeniem domu otrzymuje od nas bogatą ofertę pakietu ubezpieczeń mieszkaniowych. Czyta ją i zwraca uwagę na jeden podpunkt: „ale ja nie chcę dodatkowych usług medycznych, już takie wykupiłam samodzielnie”. Cóż możemy odpowiedzieć? „Pakiet usług medycznych jest gratis, nie pobieramy za niego dodatkowej składki, w dodatku stanowi część składową pakietu i nie można z niego zrezygnować… Jeśli go pani nie chce, to nie może pani skorzystać z oferty ubezpieczenia budynku od zdarzeń losowych”.

Idąc dalej – przedsiębiorca potrzebuje przedstawić kontrahentowi ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Jego firma jest mała, w dobrej cenie możemy zaproponować tylko ubezpieczenie, a jakże – pakietowe (!), w którym obejmiemy ochroną również jego mienie. Klient tego mienia obejmować ochroną nie chce. Może więc albo zapłacić dużo więcej, kupując poza pakietem, albo zgodzić się, że jednak mienie ochroną objęte będzie.

W grupach otwartych warianty rodzinne często obejmują świadczenie z tytułu urodzenia się dziecka. Nie można z niego zrezygnować, głupio to tłumaczyć klientce, która dzieli się z nami informacją, że jest po operacji usunięcia macicy i jajników, i naprawdę takiej ochrony nie potrzebuje.

Kontrahenci też wymuszają missellingowe zakupy

Specjalizuję się w ubezpieczeniach dla małych firm. Takich zapytań obsługujemy w mojej agencji najwięcej. Nierzadko klient, podpisując kontrakt, obliguje się w nim do dostarczenia konkretnej polisy ubezpieczeniowej, często dostaje nawet wykaz ryzyk, które mają się na niej znaleźć, wraz ze wskazaniem konkretnej sumy ubezpieczenia. Te sumy bywają zawyżone i nie odpowiadają wielkości majątku klienta.

Polecam wtedy renegocjacje takiego kontraktu pod kątem wymogów ubezpieczeniowych tak, by były zgodne ze stanem faktycznym. Czasem jednak się nie udaje, klient chce wykonać swój kontrakt tak bardzo, że dokonuje zakupu zbytecznej ochrony.

Agenci zawsze analizowali potrzeby

Nie wyobrażam sobie nawet takiego procesu sprzedaży, w którym agent nie dociekał skwapliwie, czego tak naprawdę potrzebuje jego klient. Jest już rodzajem legendy w mojej agencji opowieść o tym, jak klientka wpadła kupić ubezpieczenie roweru. Bardzo się przy tym upierała, że koniecznie ma być to polisa obejmująca rower.

Po kilkunastominutowej rozmowie okazało się, że spędza lato u córki za granicą i sporo tam jeździ rowerem, a jej największą obawą są koszty leczenia złamań po ewentualnym wypadku. Jak widać na tym przykładzie, to nie rower, lecz klientka potrzebowała polisy, najlepiej turystycznej z KL.

Jesteśmy jako branża finansowa szczególnie kojarzeni ze zjawiskiem missellingu postrzeganego jako zła wola ze strony sprzedawcy. Mam wrażenie, że pominięto całkowicie ten misselling systemowy, do którego niejako jesteśmy zarówno my, jak i nasi klienci czasem zmuszani.

Tak naprawdę APK często jest fikcją, kolejnym załącznikiem podpiętym pod umowę ubezpieczenia, który po prostu trzeba podpisać, bo taka jest procedura.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
agentka ubezpieczeniowa
KBM Ubezpieczenia

18,485FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie