Chatbot ze sztuczną inteligencją obsługuje klientów Ergo Hestii

0
912

Zgodnie z zapowiedziami Ergo Hestia wprowadziła do procesu obsługi klientów chatbota wspieranego przez sztuczną inteligencję. Nowe narzędzie wspiera ich przede wszystkim w procesie likwidacji szkód. Poza tym sztuczna inteligencja pomaga w znalezieniu agenta oraz prezentuje ofertę ubezpieczeń majątkowych i życiowych. Ergo Hestia podkreśla, że uruchomienie chatbota to element szerszej strategii digitalizacji firmy.

Chatbot Ergo Hestii wykorzystuje zaawansowany silnik rozumienia języka naturalnego (NLU) oparty o sztuczną inteligencję, który analizuje wypowiedzi klientów i przetwarza język naturalny na algorytmy zrozumiałe dla komputera. Dzięki temu narzędzie jest w stanie szybko odpowiedzieć na zadane mu pytania i w dużym stopniu rozmowa z nim przypomina rozmowę z człowiekiem.

Chatbot pomaga klientom zapoznać się z ofertą ubezpieczeniową zakładu, skontaktować się z agentem lub samodzielnie obsłużyć polisę. Narzędzie stanowi również wsparcie w procesie likwidacji szkód – m.in. wskazuje opiekuna szkody klienta lub podpowiada, jakie dokumenty są potrzebne do finalizacji procedury. Chatbot funkcjonuje na stronie internetowej ubezpieczyciela w formie widgeta.

– Od samego początku było dla nas ważne, by z wdrożenia chatbota korzyści wynosili – obok klientów – również pracownicy i agenci Ergo Hestii. Dlatego bot nie sprzedaje ubezpieczeń, ale potrafi zrozumieć potrzebę ubezpieczeniową klienta, dostarczyć szczegółowe informacje o produkcie i pomóc w znalezieniu pośrednika w celu sfinalizowania transakcji – wyjaśnia Oskar Jedynasty, dyrektor Działu Rozwoju Oprogramowania w Departamencie IT Ergo Hestii. – Nasz chatbot jest w stanie również udzielić odpowiedzi na około 150 zagadnień dotyczących obsługi polis i szkód, dzięki czemu klient może liczyć na szybkie wsparcie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – wylicza.

– Uruchomienie chatbota to kolejny wyraźny krok w kierunku realizacji naszej nowej strategii obecności w Internecie. Jednym z głównych założeń zespołu Marketingu Online jest wzmocnienie innowacyjności w obszarze internetowej obsługi klienta i naszych onlinowych usług. Cieszymy się, że możemy oddać do pomocy naszym klientom narzędzie, które świetnie spełnia te założenia – podkreśla Maria Rosa, dyrektor Biura Sprzedaży – Marketingu Online Ergo Hestii.

Chatbot jest kolejnym z serii rozwiązań podnoszących jakość obsługi klienta oraz likwidacji szkód wdrożonych dotychczas przez Ergo Hestię. Wcześniej ubezpieczyciel wprowadził narzędzia umożliwiające klientom m.in. cyfrową obsługę roszczeń czy samodzielną likwidację niewielkich szkód. Inne usprawnienia to: rozwój wideo oględzin, aplikacja AutoWycena, Mobilna Likwidacja Szkód czy w pełni automatyczna wymiana formularzy w ramach Bezpośredniej Likwidacji Szkód.

Motorem rozwoju ubezpieczeń korporacyjnych mają być z kolei usługi inżynierskie zapewniane przez Hestia Corporate Solutions. W tym celu firma stworzyła szereg rozwiązań obejmujących m.in. rozwiązania wykorzystujące technologię IoT, które umożliwiają monitorowanie poszczególnych określonych parametrów czy procesów w przedsiębiorstwie. Przykładem takiego rozwiązania są specjalne sensory, np. przeciwpożarowe. Dzięki monitorowaniu kluczowych parametrów w czasie rzeczywistym i zastosowaniu algorytmów predykcyjnych pozwalają one przedsiębiorstwom odpowiednio wcześnie otrzymywać sygnał o potencjalnych zagrożeniach.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: Ergo Hestia )