Dwa dni programowania podczas Hackathonu ERGO Hestii

0
734

Analiza sentymentu w obsłudze klienta i zaawansowana automatyzacja obsługi dokumentów – to przykłady zadań, jakie stanęły przed uczestnikami Hackathonu, czyli maratonu programowania, który zorganizowała ERGO Hestia. Przez dwa dni około 40 osób pracowało nad innowacyjnymi rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Programistów sopockiego ubezpieczyciela wspomagali eksperci Microsoft i PwC.

Podczas tegorocznego Hackathonu sześć zespołów ERGO Hestii, składających się z deweloperów i przedstawicieli biur biznesowych, pracowało nad pomysłami w sześciu obszarach.

 Skupiliśmy się na kilku obszarach biznesowych: windykacji, likwidacji szkód, ubezpieczeń detalicznych i korporacyjnych – wylicza Oskar Jedynasty, dyrektor ds. Rozwoju Oprogramowania ERGO Hestii. – Oprócz standardowych pomysłów, jak wirtualny asystent pracownika, pracowaliśmy nad automatyzacją wybranych procesów biznesowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dla przykładu, jedna z drużyn podjęła temat automatyzacji obsługi dokumentów przychodzących w procesie likwidacji szkód. Inna pracowała nad „analizą sentymentu” w obsłudze klienta, mającą na celu podniesienie jakości obsługi i możliwości szybszego podejmowania działań poprawiających doświadczenie klientów – dodaje.

Prace opierały się na rozwiązaniach, jakie dostarczył Microsoft współpracujący od dawna z sopockim ubezpieczycielem.

– Wpadliśmy na pomysł stworzenia programu dla organizacji, z którymi bardzo blisko współpracujemy, aby wesprzeć je w wykorzystaniu nowych technologii, które pojawiły się na rynku. ChatGPT otworzył oczy i pokazał, do czego może być wykorzystana sztuczna inteligencja – podkreśla Kamil Stachowicz, specjalista ds. innowacji aplikacji Microsoft. -ERGO Hestia była jednym z pierwszych klientów, którym zaproponowaliśmy ten kompleksowy program. Jednocześnie rozmawialiśmy z ludźmi odpowiedzialnymi za część biznesową, w jaki sposób sztuczna inteligencja mogłaby wesprzeć ich procesy – dodaje.

Hackathon był finałem projektów rozpoczętych latem. To wtedy Microsoft zorganizował Summer AI Innovation Lab, w którym pracownicy ERGO Hestii podnosili swoje kompetencje w zakresie korzystania ze sztucznej inteligencji.

– Oczywiście największe emocje budziły modele GPT, czyli dostępne w ramach usługi Azure OpenAI duże modele językowe, które zrewolucjonizowały sposób interakcji ze sztuczną inteligencją – zaznacza Oskar Jedynasty. – Ostatecznie przedstawiciele biznesu, szukając przewag płynących z wykorzystania AI, nie ograniczyli się do GPT, ale wskazali szerszy katalog rozwiązań z elementami sztucznej inteligencji, które chcieliby zastosować w swoich procesach. Dodatkowo nasi programiści mogli nauczyć się najlepszych praktyk wdrażania sztucznej inteligencji oraz poznać te technologie bardziej niskopoziomowo. Mogli dowiedzieć się m.in., w jaki sposób się z nimi integrować, w jaki sposób wykorzystywać je w aplikacjach, czy jak integrować z nimi boty, jakie już u nas „pracują”. Jako Departament IT zdobyliśmy niezbędny know-how. Z kolei biznes wygenerował wiele różnych pomysłów, gdzie zastosowanie AI może przynieść konkretną wartość dla organizacji – dodaje.

Aplikacje powstające w ramach Hackathonu sprawdzały, czy hipotezy dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, wstępnie zweryfikowane w warunkach laboratoryjnych, wytrzymają „zderzenie” z prawdziwymi procesami i prawdziwymi danymi. Ten cel udało się zrealizować każdej z sześciu drużyn, a wyniki pierwszych wersji aplikacji pozwalają planować kolejne kroki i przybliżają ERGO Hestię do produkcyjnego wykorzystania najnowszych technologii.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: ERGO Hestia)