Przedsiębiorstwa codziennie stają przed wyzwaniami, którym często towarzyszy poczucie niepewności. UNIQA wspiera firmy i dostarcza rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo finansowe.
Działamy skutecznie, o czym świadczą liczby, ale przede wszystkim zadowolenie naszych klientów oraz partnerów.
4. ubezpieczyciel korporacyjny
Jesteśmy partnerem dla wszystkich przedsiębiorców. Ubezpieczamy ok. 90 tys. małych, średnich i dużych firm w Polsce. Towarzyszymy im i pomagamy rosnąć bezpiecznie. Dzięki zaufaniu klientów, reprezentujących ich brokerów, a także dzięki agentom staliśmy się 4. ubezpieczycielem korporacyjnym w Polsce pod względem wielkości przypisu.
Lider mieszkalnictwa
Jesteśmy liderem ubezpieczeń dla mieszkalnictwa w kraju. Od lat wyznaczamy w tym obszarze trendy, dostarczając najwyższą jakość usług ubezpieczeniowych. Zaufało nam ponad 40% wspólnot ubezpieczeniowych, ponad 70% spółdzielni mieszkaniowych. W ramach produktu „Bezpieczne Mieszkanie” ubezpieczamy 520 tys. mieszkań.
Numer 2 w gwarancjach ubezpieczeniowych
Jesteśmy jednym z najczęściej wybieranych towarzystw ubezpieczeniowych do współpracy w obszarze gwarancji ubezpieczeniowych. To ważny instrument, finansujący działalność firm na polskim rynku. W UNIQA korzysta z nich prawie 4000 przedsiębiorstw. Daje to nam 2. pozycję na rynku pod względem przypisu składki. Obok sprzedaży tradycyjnej rozwijamy też kanały online. Gwarancje można kupić przez platformę https://www.gwarancje24.pl/
Blisko klientów i brokerów
Mamy wyspecjalizowaną sieć sprzedaży na terenie całej Polski, podzieloną na pięć regionów. W każdym oferujemy doradztwo i wsparcie, bo mamy wieloletnie doświadczenie i wiedzę w zakresie oceny ryzyka i zarządzania nim.
Jesteśmy ubezpieczycielem uniwersalnym, z bardzo szeroką gamą produktów, które stale doskonalimy. Mamy też swoje preferencje i apetyt na ryzyko. Do naszych ulubionych branż i segmentów gospodarki należą budownictwo, przetwórstwo przemysłowe, transport i przechowywanie, handel czy administracja publiczna.
Lider usług finansowych dla budownictwa
Jesteśmy ekspertami w obsłudze firm z branży budowlanej. Nasz profesjonalizm został dostrzeżony i przyniósł nam nagrodę Lidera Usług Finansowych dla Budownictwa przyznawaną przez Executive Club. Doceniono, że jesteśmy zaangażowani w ochronę największych na polskim rynku inwestycji, ale potrafimy również dostarczać doskonałą ochronę firmom małym i średnim, a nawet mikroprzedsiębiorcom.
Dziękujemy naszym klientom, że wybierają ochronę ubezpieczeniową w UNIQA, a brokerom za to, że są z nami i razem możemy pomagać przedsiębiorcom.
Tomasz Szarek
dyrektor zarządzający Pionem Klienta i Rozwoju Biznesu UNIQA
Żyjmy razem lepiej
Dwa ostatnie lata dla UNIQA to okres intensywnych prac, związanych z finalizacją fuzji operacyjnej po tym, jak 9 kwietnia 2021 r. nastąpiło prawne połączenie UNIQA i AXA. Ujednolicaliśmy nasze produkty, procesy i systemy IT, aby zbudować silne podstawy do wzrostu i odpowiadać na potrzeby klientów oraz partnerów zgodnie z naszymi ambicjami.
Nasza misja
Równocześnie zdefiniowaliśmy misję nowej UNIQA. Odnosi się ona do sedna idei ubezpieczeń – przejmujemy ryzyko, którego pojedyncze osoby nie są w stanie ponosić samodzielnie, i rozkładamy je na barkach całej wspólnoty – którą tworzymy razem z naszymi klientami i partnerami.
Chcemy, by klienci, wybierając UNIQA, wybierali lepsze życie. Zapewnimy im to, ubezpieczając i otaczając opieką ich zdrowie, życie i majątek. Co więcej, chcemy inspirować ich do lepszego życia – dłuższego, zdrowszego i bezpieczniejszego.
Nasza strategia działania
Naszym celem biznesowym jest długoterminowy, rentowny rozwój i budowa stabilnej wartości dla akcjonariuszy. Aby skutecznie wdrożyć naszą misję, kierujemy się czterema zasadami.
Znamy klienta. Chcemy bardzo dobrze poznać klientów i ich potrzeby, aby dostarczać im rozwiązania, z których będą zadowoleni. Wierzymy, że dzięki temu zbudujemy z nimi relacje, a oni zostaną z nami na dłużej.
Sprzedajemy doświadczenie. Uważamy, że nie sprzedajemy produktów czy usług. Sprzedajemy doświadczenia – starannie przygotowujemy ofertę i bierzemy pod uwagę wszystkie interakcje klienta z nami, zwłaszcza te podczas zakupu ubezpieczenia, jego obsługi oraz likwidacji szkody.
Upraszczamy. Efektywność, elastyczność i szybkość reakcji to podstawy działania dzisiaj. Warunkuje je z kolei prostota. Dlatego chcemy ciągle doskonalić i usprawniać nasze procesy i komunikację, upraszczać portfolio produktów i systemy.
Działamy skutecznie. Pracujemy jako jeden zespół. Chcemy, żeby nasi pracownicy mieli wyjątkową szansę na rozwój zawodowy i osobisty, dajemy sobie w pracy „licencję na działanie” i nieustannie kwestionujemy status quo w poszukiwaniu lepszych rozwiązań.
Justyna Kwiecień
odpowiedzialna za fuzję UNIQA i AXA oraz wdrożenie strategii UNIQA 3.0 jako dyrektorka Departamentu Transformacji Organizacji UNIQA, obecnie tribe lider w obszarze doskonalenia relacji z pośrednikami
Znamy klienta
W UNIQA wierzymy, że aby oferować najlepsze rozwiązania ubezpieczeniowe, trzeba dobrze znać klientów, ich oczekiwania, aspiracje i problemy.
Dlatego zostaliśmy partnerem raportu „Polski biznes za granicą. Jak polskie firmy prowadzą ekspansję w Europie Środkowej i Wschodniej”, który opracował ośrodek analityczy SpotData.
Jak polskie firmy inwestują za granicą
Z raportu wynika, że polskie firmy coraz częściej korzystają z okazji biznesowych poza Polską, nie tylko poprzez eksport towarów i usług, ale także przez inwestycje bezpośrednie za granicą. Lata 2021–2022 to szybki wzrost inwestycji zagranicznych polskich firm. Nie przeszkodziła w tym ani pandemia, ani wybuch wojny. W pierwszej połowie 2022 r. takie inwestycje były o ok. 50% wyższe niż średnio w poprzednich latach, a w Europie Środkowej i Wschodniej skoncentrowanych jest 50% polskich inwestycji zagranicznych. Z raportem można zapoznać się na stronie.
Jak UNIQA może pomóc
Raport wskazuje też, że czynnikami decydującymi o sukcesie w ekspansji zagranicznej są rozpoznanie rynku, ocena ryzyka, zabezpieczenie finansowe, wybór odpowiedniego momentu, dobór ludzi, cierpliwość. Trudno pomóc klientom w tym ostatnim punkcie, ale w wielu obszarach możemy to zrobić jako ubezpieczyciel. Mamy wiedzę i narzędzia, aby opracować i realizować programy ubezpieczeniowe, które uwzględniają ryzyka transgraniczne.W takich programach specjalizujemy się od lat. Oferujemy rozwiązania „szyte na miarę” i wspieramy klientów na każdym etapie tworzenia programu. Uwzględniamy specyfikę działalności firmy, wartość majątku, terytorium działania, strukturę organizacyjną oraz inne wymogi i potrzeby, np. związane z przepisami prawa w danym kraju.
Jakie zalety ma program międzynarodowy
Odpowiednio skonstruowany międzynarodowy program ubezpieczeniowy jest rozwiązaniem niosącym firmie więcej korzyści niż polisy pozyskiwane odrębnie przez każdą zagraniczną spółkę zależną. Centralne zarządzanie ubezpieczeniami pozwala lepiej kontrolować ryzyko i zapewnia jednolity standard ochrony. Wszystkie spółki mają dostęp do indywidualnie negocjowanych warunków, zarządzanie transferem ryzyka oraz szkodami jest uspójnione. Program ułatwia też koordynację likwidacji szkód w przypadku międzynarodowych łańcuchów dostaw.
Dlaczego UNIQA
Jesteśmy doskonale operacyjnie przygotowani do obsługi polis nie tylko w Europie, ale na całym świecie poprzez obecność spółek z Grupy UNIQA oraz naszego partnera sieciowego Swiss RE w krajach, gdzie inwestują polskie firmy. Znamy klientów, mamy wiedzę i doświadczenie, aby skutecznie wspierać ich w sprawnym zarządzaniu ryzykami transgranicznymi.
Anna Świątek
dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych UNIQA
Dzielimy się doświadczeniem i wiedzą
Chcemy, aby klienci i brokerzy mieli najlepsze doświadczenia ze współpracy z nami. Chcemy być partnerem i dostarczać realne wsparcie.
Wierzymy, że możemy to robić na różne sposoby, między innymi poprzez edukację czy wsparcie w zarządzaniu ryzykiem.
Trzecie urodziny Akceleratora Wiedzy Brokera
Program szkoleniowy Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA wystartował w maju 2020 r., dokładnie trzy lata temu. Chcieliśmy poszerzyć skalę działań edukacyjnych i uczynić je bardziej dostępnymi, do czego wykorzystaliśmy platformę e-learningową.
Okazało się, że forma online idealnie wpisała się w czas pandemii. Pomaga nam budować i wzmacniać relacje aż do dziś. Dowodem są liczby. Mamy 3000 aktywnych kont zarejestrowanych na naszej platformie UNIQAlne Centrum Rozwoju. Co roku organizujemy dwie edycje szkoleń: wiosenną i jesienną. Edycje liczą co najmniej dziewięć spotkań organizowanych na żywo, a na każdym loguje się średnio ponad 400 osób. Jakie są największe zalety AWB?
- Certyfikacja IDD. Szkolenia eksperckie umożliwiają certyfikację zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń i zaliczenie 15 godzin, wymaganych ustawą. Na platformie umożliwiamy retransmisję szkoleń IDD.
- Pomagamy rozwijać kompetencje miękkie. Na platformie dostępne są całe katalogi szkoleń miękkich.
- Rozszerzamy tematykę. Często mówimy o likwidacji szkód i zarządzaniu ryzykiem z perspektywy ubezpieczeń korporacyjnych, ale też eksperymentujemy z tematami nieoczywistymi, np. ESG, analityka biznesowa, rozwiązania affinity. Chcemy inspirować i pokazywać ubezpieczenia z szerszej perspektywy.
- Program dla każdego. Kierujemy go do wszystkich brokerów – zarówno doświadczonych, jak i zaczynających pracę w branży. Wystarczy założyć konto i mieć dostęp do bieżących i historycznych szkoleń.
Pierwszy na rynku przewodnik prewencyjny
W przewodniku prewencyjnym dla firm wiedzą i doświadczeniem dzielą się inżynierowie z Zespołu Technicznej Oceny Ryzyka UNIQA. Wskazujemy, jak minimalizować prawdopodobieństwo zdarzeń niepożądanych i łagodzić ich ewentualne skutki. Wspieramy firmy w prewencji. Opisujemy dobre praktyki, które zwiększają bezpieczeństwo pożarowe w organizacjach. Przedstawiamy zagadnienia z obszarów, w których inżynierowie identyfikują największą liczbę problemów w czasie audytów i konsultacji. Rozdziałów jest 16, a poruszamy w nich tematy związane na przykład z tym, jak prowadzić kontrole wewnętrzne w zakresie bezpieczeństwa pożarowego czy prace niebezpieczne pod względem pożarowym.
Zapraszamy do zapoznania się z przewodnikiem.
Izabela Król
dyrektorka Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, tribe lider w obszarze klientów korporacyjnych i mieszkalnictwa UNIQA
Upraszczamy z korzyścią dla klientów
W UNIQA mamy bardzo duże aspiracje, aby być liderem na rynku ubezpieczeń grupowych i wyznaczać trendy. Aby nasi klienci byli zadowoleni, z jednej strony oferujemy im konkurencyjną i innowacyjną ofertę, a z drugiej prosty i szybki sposób zawarcia umowy oraz wypłaty świadczeń.
Rozszerzanie zakresu
Na rynku znane są nasze pakiety dodatkowe, tzw. cegiełki, dzięki którym w prosty sposób można uzupełnić zakres ubezpieczenia grupowego na życie. W maju wprowadziliśmy do naszego produktu Ochrona z Plusem nowe pakiety: kardiologiczny i onkologiczny. Oferujemy obecnie jeden z najszerszych katalogów poważnych zachorowań na rynku. Łącznie jest w nim 100 jednostek chorobowych, w tym cukrzyca i nowotwór in situ. Mamy też w nowej ofercie ubezpieczenie na wypadek operacji medycznych z chirurgią prenatalną.
Wygodne przystąpienie
Udoskonalamy narzędzia, które umożliwiają szybki, wygodny i bezpieczny sposób przystępowania do umowy grupowego ubezpieczenia. Pracownik oraz osoby bliskie mogą zrobić to w pełni zdalnie. Pozwala to oszczędzić czas i wyeliminować błędy, nie generuje dokumentów papierowych i uławia zarządzanie dokumentacją. To wymierne korzyści zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.
Wygodna obsługa online
Osoby ubezpieczone mają dostęp do serwisu online Twoje Konto. W dowolnym miejscu i czasie mogą pobrać świadectwo uczestnictwa wraz z aktualnym zakresem ubezpieczenia, zmienić swoje dane teleadresowe oraz dane uposażonych, zgłosić zdarzenie ubezpieczeniowe i wysłać wniosek o wypłatę świadczenia, a także sprawdzić status takiego wniosku.
Szybka wypłata świadczeń
Dobra oferta to za mało, aby klienci zostali z nami na lata. Bardzo ważny jest proces realizacji świadczeń, który stale monitorujemy i udoskonalamy. Badamy też poziom zadowolenia klientów. Zależy nam na szybkości wypłaty, ale też jakości.
Aż 85% roszczeń prostych rozpatrujemy w 24 godziny od otrzymania wniosku klienta, a połowa z nich jest weryfikowana tego samego dnia. Do świadczeń prostych, które rozpatrujemy w dobę, zaliczamy wnioski z tytułu: urodzenia dziecka, śmierci rodzica, uszczerbku lub uszkodzenia ciała w następstwie NW. Od niedawna dotyczy to także świadczeń związanych z operacjami medycznymi.
Skracamy czas wypłaty także w świadczeniach złożonych, takich jak śmierć w następstwie nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego. Możemy się pochwalić, że w lutym tego roku już 82% takich spraw rozpatrzyliśmy w trzy dni.
Wiemy, jak ważna jest dla klientów szybka wypłata świadczenia, dlatego wciąż pracujemy nad dalszym upraszczaniem procesów.
Artur Skiba
dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych UNIQA