ERGO Pro uważa, że kryzys związany z pandemią może przynieść wiele dobrego zarówno konsumentom, jak i branży oraz samej firmie. Podczas gdy wiele przedsiębiorstw ogranicza wydatki i zatrudnienie, ERGO Pro rekrutuje oraz mocno inwestuje w nowe narzędzia sprzedaży.
Często powtarzam, że kryzysy są normalnym zjawiskiem. To one w dużej mierze przyczyniają się do postępu i rozwoju – mówił w trakcie spotkania Peter Grudniak, prezes ERGO Pro.
– Kryzysy przychodzą i odchodzą i na pewno mają jedną wspólną cechę… nie są obligatoryjne. Dlatego właśnie my się do nich nie przyłączamy. Nie należę do ludzi, którzy w sytuacjach kryzysowych dołączają do konduktu pogrzebowego i myślą w kategorii barier i przeszkód – wyjaśniał prezes Grudniak. – Bardzo szybko staraliśmy się zrozumieć obecną sytuację. Uważaliśmy, że nie należy się jej bać.
Dokonaliśmy analizy nowej rzeczywistości oraz scenariuszy dalszego jej rozwoju i błyskawicznie zareagowaliśmy, przestawiając naszą działalność w większości na formę zdalną.
Rekrutacja, szkolenia, sprzedaż – wszystkie te trzy kluczowe dla nas obszary dostosowaliśmy do nowej rzeczywistości. A to dopiero początek, ponieważ zmiany w obszarze IT są zaplanowanym, wielostopniowym procesem, który będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach – zapowiedział.
Firma ma konkretny plan rekrutacyjny na ten rok i wsparła go spotami reklamowymi na kanałach social media swoich współpracowników. Twarzami akcji zostały znane postaci: aktor Piotr Zelt, aktor i standuper Rafał Rutkowski oraz wielokrotny Mistrz Świata w Karate – Paweł Janusz. Cała trójka zachęca do rozpoczęcia współpracy z ERGO Pro – platformą zapewniającą zawodową samodzielność, rozwój osobisty oraz możliwość uzyskania ponadprzeciętnych zarobków.
Od strony administracyjnej spółka przewiduje również dodatkowe wielomiesięczne finansowe wsparcie „na start” dla wszystkich, którzy rozpoczynają współpracę.
Jedną z wizytówek ERGO Pro są niezwykłe gale Primus Inter Pares, które firma organizuje co pół roku z dużym rozmachem. Tym razem miejscem spotkania kilkuset przedstawicieli była transmisja „live” z warszawskiego studia telewizyjnego. Z tego powodu wydarzenie nazywało się „ERGO Pro kameralnie”. Kameralnie, bo „na kamerach”.
Jednym z gości spotkania była Justyna Wajs, wiceprezes sopockiej ERGO Hestii. Podczas połączenia przypomniała, że współpraca ERGO Pro i ERGO Hestii uzyskała już pełnoletność, czyli trwa 18 lat.
– Nasz sojusz to sojusz świetnego agenta z liderem ubezpieczeń, słynącym z nowoczesnych rozwiązań technologicznych – podkreśliła prezes Wajs.
– Mimo wszystkich niedogodności, jakie przyniosła pandemia, ubiegłoroczna współpraca ERGO Hestii z ERGO Pro była bardzo dobra. Jeszcze przed marcem wdrożyliśmy produkt ochronny ERGO4, który – oceniając po wynikach sprzedaży – bardzo państwo polubili – zwróciła się do przedstawicieli ERGO Pro. – We współpracy z wami, z ERGO Pro, zawsze można liczyć na pełen profesjonalizm i sprawne, poukładane działania oraz niski wskaźnik błędów, czyli wysoką jakość produkcji.
Zarówno prezes Grudniak, jak i prezes Wajs zgodnie podkreślali, że aktualna sytuacja na rynku sprzyja ubezpieczeniom. Zdrowie, rodzina oraz zabezpieczenie przyszłości stanowią priorytet dla większości Polaków, a to z kolei otwiera wiele szans na wzrost sprzedaży produktów ubezpieczeniowych.
W podobnym tonie wypowiadał się również profesor Robert Gwiazdowski, członek rady nadzorczej ZUS. W dwudziestominutowym wystąpieniu ze studia mówił o tym, że Polacy nie mają dziś wyboru – jeśli chcą myśleć o godnej przyszłości na emeryturze, już dziś muszą zacząć na nią samodzielnie odkładać.
– Zmieniają się potrzeby konsumentów. Polacy więcej myślą o swoim zdrowiu, o ochronie najbliższych. My sprzedajemy najpiękniejszy produkt na świecie, czyli bezpieczeństwo oraz dobrą przyszłość. Nasza praca ma głęboki społeczny sens, powoduje, że możemy się nią szczycić, możemy być z niej dumni – mówił prezes Grudniak.
O tym, że rynek ubezpieczeniowy korzysta na sytuacji związanej z pandemią, opowiadała także Aleksandra Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. Jak podkreśliła, rekordowe wyniki wydawnictwa najlepiej pokazują kondycję branży oraz wysoką dynamikę zmian, jaką odczuwa rynek ubezpieczeń.
– Dodatkowo, Peter Grudniak został Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2019, a prezes ERGO Hestii Piotr Maria Śliwicki Człowiekiem Trzydziestolecia Polskich Ubezpieczeń. To wszystko razem składa się na to, że ERGO Pro jest skazane na sukces – mówiła podczas wydarzenia.
Zupełnie nowatorskim, niestandardowym w skali rynku rozwiązaniem było wręczenie statuetek tytułu Primus Inter Pares. Firma przygotowała niezwykłą niespodziankę dla swoich przedstawicieli. Każdy laureat odbierał nagrodę w czasie rzeczywistym. Jeszcze w trakcie połączenia „na żywo” ze wszystkimi nominowanymi kurier pukał do drzwi zwycięzców i przekazywał kryształową statuetkę. Zaskoczenie i wzruszenie malowało się na twarzach wszystkich laureatów.
Niespełna czterogodzinne wydarzenie było bardzo dynamiczne i pomysłowe. Duża liczba połączeń, wywiadów z przedstawicielami ERGO Pro pokazywała, jak bardzo firmie zależy na skracaniu dystansu w obecnej, pandemicznej rzeczywistości. To także wyraz podejścia firmy do współpracy. ERGO Pro stawia na budowanie relacji i było to czuć w czasie tego „kameralnego” spotkania.
– To będzie wspaniały rok. Chcemy rosnąć i przyciągać do siebie ludzi, którzy z optymizmem patrzą na świat, swoje życie i możliwości. To jest nasz cel na ten rok – podkreślał prezes Grudniak.