Europa ruszyła z nowym partnerstwem dystrybucyjnym

0
791

Na polskim rynku ubezpieczeń pojawiło się nowe partnerstwo dystrybucyjne. Tworzą je Europa Ubezpieczenia, pośrednik finansowy UnilinkCash oraz platforma insurtechowa Ocenapolis.pl. Dzięki ich współpracy polisy ubezpieczyciela będą dostępne zarówno w sprzedaży agencyjnej, jak i za pośrednictwem porównywarki internetowej.

Hybrydowy model dystrybucji w ramach partnerstwa zakłada, że produkty ochronne Europy Ubezpieczenia trafią na platformę Ocenapolis.pl. Dostęp do nich będą mieli zarówno klienci – za pośrednictwem internetowej porównywarki ocenapolis.pl – jak i ogólnopolska sieć agentów UnilinkCash.

– Współpraca trzech wymienionych podmiotów jest precedensem polskim rynku ubezpieczeniowym. Dzięki takiemu działaniu chcemy uzyskać prawdziwie holistyczny model biznesowy. Zamierzamy w pełni wykorzystać synergię pomiędzy kanałami online i offline. Chcemy między innymi zasilać sprzedaż prowadzoną przez agentów UnilinkCash leadami pozyskanymi przez serwis online – komentuje Marcin Grabiec, prezes zarządu UnilinkCash i członek zarządu Ocenapolis.pl.

Pierwsze produkty pojawiły się na platformie i u agentów w listopadzie. Były to ubezpieczenia spłaty kredytu lub pożyczki (PPI). Polisy zostały zaoferowane przez dwie firmy pożyczkowe i dystrybuowane przez 200 agentów. Jak na razie sprzedano kilkaset polis. W grudniu i w pierwszym kwartale 2021 roku oferta zostanie rozszerzona o nowe produkty. Będą to terminowe ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia wyświetlacza Screenity oraz ubezpieczenia nieruchomości. Dalsze plany obejmują dodanie produktów ubezpieczeniowych do standardowej oferty finansowej w punktach sprzedaży UnilinkCash.

W ramach partnerstwa agenci pośrednika finansowego uzyskają dostęp do przeznaczonych dla nich narzędzi wsparcia sprzedaży oraz programów szkoleniowych. Z kolei Ocenapolis.pl planuje budowę aplikacji łączącej klienta z agentami oraz udostępnienie tym ostatnim rozwiązania klasy CRM. Chce również docierać z ofertą biznesową do agentów ubezpieczeniowych, którzy obecnie nie współpracują z UnilinkCash, ale będą zainteresowani rozszerzeniem oferty produktowej.

– Cieszę się, że do grona naszych partnerów biznesowych dołączają UnilinkCash i Ocenapolis.pl. Nowatorski projekt, który wspólnie realizujemy, jest dla Europa Ubezpieczenie szansą na dotarcie do nowych grup klientów oraz dalszą rozbudowę sieci agentów, oferujących nasze ubezpieczenia. Dzięki niemu połączymy ze sobą dwa światy dystrybucji, agentów i kanały zdalne, w jeden mechanizm biznesowy – mówi Marat Nevretdinov. Przyznaje, że szukając możliwości rozwoju, Europa Ubezpieczenia upatrywała szans w obszarach jeszcze nie eksplorowanych. Jego zdaniem, ze strategicznego punktu widzenia trudno o większych i atrakcyjniejszych partnerów jak UnilikCash i Ocenapolis.pl.

Do prowadzonego przez UnilikCash programu Profit+, którego celem jest nabycie uprawnień do dystrybucji ubezpieczeń, przystąpiło już około 400 agentów, z których ponad połowa może już prowadzić aktywną sprzedaż polis. Do końca drugiego kwartału 2021 uprawnienia agenta ubezpieczeniowego ma mieć ok. 600 sprzedawców pośrednika finansowego.

UnilinkCash jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w branży pośrednictwa finansowego w Polsce. W swojej ofercie posiada kredyty i pożyczki ponad 30 największych banków i firm pożyczkowych w kraju. Obecnie Unilink Cash współpracuje z ponad 3000 autoryzowanych partnerów w całej Polsce. Ocenapolis.pl to internetowa porównywarka ofert ubezpieczeń komunikacyjnych, ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń nieruchomości, ubezpieczeń turystycznych i ubezpieczeń nietypowych. Ocenapolis.pl jako pierwszy tego typu serwis w Polsce umożliwia zamknięcie całego procesu zakupu polisy na swojej stronie bez przenoszenia klienta pod adres ubezpieczyciela.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Europa Ubezpieczenia)