Gwarancje ubezpieczeniowe od TUZ Ubezpieczenia to większe zaufanie do przedsiębiorcy

0
1019

Gwarancje ubezpieczeniowe to specjalistyczne narzędzia finansowe, które zabezpieczają interesy inwestorów w związku z ryzykami związanymi z wyborem kontrahenta i realizacją kontraktu. Ich posiadanie daje jednocześnie przewagę konkurencyjną zleceniobiorcom, wynikającą z większej wiarygodności.

W razie niewykonania umowy przez firmę objętą gwarancją to ubezpieczyciel zobowiązuje się do wypłaty określonej sumy, zmniejszając tym samym ryzyko strat finansowych. Dzięki gwarancjom firmy mogą skuteczniej zarządzać ryzykiem, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Rodzaje gwarancji

TUZ Ubezpieczenia oferuje szeroki wachlarz gwarancji, wspierających procesy przetargowe i inwestycyjne:

Gwarancja zapłaty wadium – chroni interesy zleceniodawcy w przypadku, gdy firma biorąca udział w przetargu wycofa się z podpisania umowy po wygraniu przetargu. To rozwiązanie zwiększa zaufanie do oferenta i podnosi jego wiarygodność w procesie przetargowym.

Gwarancja należytego wykonania kontraktu – zapewnia inwestora, że zleceniobiorca wykona swoje zobowiązania zgodnie z umową, a gdyby tak się nie stało – czyli w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy – TUZ Ubezpieczenia wypłaca należną sumę gwarancyjną zleceniodawcy. Produkt zmniejsza zatem ryzyko związane z realizacją projektów, dając zleceniobiorcy przewagę bycia wybranym wykonawcą projektu.

Gwarancja usunięcia wad i usterek – zabezpiecza usunięcie ewentualnych wad po zakończeniu realizacji projektu, których wykonawca nie jest w stanie lub nie chce usunąć. TUZ Ubezpieczenia wypłaca wtedy określoną w umowie kwotę, pozwalającą na usunięcie wad i dokonanie niezbędnych napraw.

Gwarancja zwrotu zaliczki – kupowana przez zleceniobiorcę, gwarantuje zleceniodawcy zwrot otrzymanej zaliczki, jeżeli ten nie wywiąże się z umowy. Jest to rozwiązanie szczególnie przydatne w przypadku dużych inwestycji, gdzie zaliczki stanowią znaczną część budżetu.

Korzyści dla przedsiębiorców

Korzystanie z gwarancji ubezpieczeniowych to dla inwestorów informacja, że firma została poddana analizie profesjonalnego podmiotu, który poprzez wystawienie gwarancji potwierdza, że dana firma jest stabilnym, bezpiecznym i profesjonalnym podmiotem.

To zmniejsza ryzyko związane z realizacją konkretnego zadania, gdyż gwarancja – z uwagi na swoją bezwarunkowość – zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza ryzyko potencjalnych strat.

Wykonawcy z kolei, oprócz pozytywnej oceny, zatrzymują środki, które miałyby być zdeponowane na rachunku inwestora, co zwiększa im płynność i pozwala inwestować środki w inne projekty. W zakresie gwarancji zwrotu zaliczki otrzymują środki na częściową realizację zadania.

Korzyści dla pośredników ubezpieczeniowych

Współpraca z TUZ Ubezpieczenia w obszarze sprzedaży gwarancji to możliwość włączenia do swojej oferty specjalistycznego produktu finansowego, uzupełniającego bazową ofertę ubezpieczeniową dla firm, która jest bardzo szeroka.

TUZ stawia na sprawność procesu decyzyjnego oraz szybką obsługę spraw, co przekłada się na krótszy czas oczekiwania na decyzje dotyczące udzielenia gwarancji. To z kolei pozwala brokerom i agentom na szybsze finalizowanie transakcji i zwiększenie zadowolenia klientów. 

– TUZ Ubezpieczenia zapewnia brokerom pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dedykowany zespół ekspertów oferuje szkolenia, pomoc w procesie sprzedaży, a także wsparcie merytoryczne. Do tego dodajmy elastyczne warunki współpracy oraz proste i przejrzyste zasady. To wszystko sprzyja długoterminowym relacjom opartym na wzajemnym zaufaniu – mówi Beata Pogorzelska, dyrektorka regionalna ds. współpracy z brokerami.

Gwarancje w TUZ Ubezpieczenia to szybki i jasny proces zakupu

TUZ Ubezpieczenia kładzie nacisk na prostotę i przejrzystość procesu uzyskiwania gwarancji. Szybkie procedury, minimalizacja formalności oraz profesjonalna obsługa klienta sprawiają, że uzyskanie gwarancji nie jest obarczone zbędnymi formalnościami.

– Mamy już ponad 18 lat doświadczenia w oferowaniu gwarancji ubezpieczeniowych – mówi Michał Kwiatkowski, kierownik Biura Ubezpieczeń Finansowych w TUZ Ubezpieczenia. – Silny zespół ekspertów do oceny ryzyka i rozwoju produktów wnosi do firmy szeroką wiedzę, dzięki czemu oferowane produkty są oparte na profesjonalnej analizie ryzyka i dostosowane do specyfiki polskiego rynku.

Klienci mogą też liczyć na fachowe doradztwo i wsparcie w każdej fazie współpracy – od wyboru odpowiedniego produktu po obsługę posprzedażową. A ponieważ każdy biznes jest inny, TUZ Ubezpieczenia proponuje elastyczne warunki współpracy, dostosowane do specyficznych potrzeb i wymagań klientów. Dzięki temu gwarancje są nie tylko zabezpieczeniem, ale również narzędziem wspierającym rozwój przedsiębiorstwa.

Monika Bidermann
dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu i Współpracy z Brokerami
TUZ Ubezpieczenia