Leadenhall wspólnie z pośrednikami świętuje urodziny i patrzy w przyszłość

0
1294

W towarzystwie swoich najbliższych pośredników Leadenhall Insurance, coverholder Lloyd’s, świętował 13. rocznicę działalności i 20. rocznicę powstania Efinity, swojej spółki-matki. Leadenhall Insurance to firma z powodzeniem oferująca ubezpieczenia specjalistyczne, takie jak D&O, cyber czy zawodową niezdolność do pracy. Kongres pod hasłem „Wspólnie tworzymy przyszłość ubezpieczeń” odbył się w hotelu Fabryka Wełny w Pabianicach.

Gości przywitał Tomasz Domalewski, szef sprzedaży, który podziękował przybyłym za profesjonalizm i współpracę w ostatnich latach. – Są dziś wśród was zarówno wielcy agregatorzy, jak i niewielkie rodzinne multiagencje butikowe. Jesteście bardzo różni, ale łączy was profesjonalne podejście do sprzedaży i fakt, że macie pomysł na swój biznes. Łączy was też Leadenhall Insurance – powiedział.

Historia Leadenhall Insurance jest wyjątkowa, ponieważ firma powstała jako biznesowa córka spółki technologicznej Efinity, która oferuje oprogramowanie dla ubezpieczeń na międzynarodowych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, w krajach skandynawskich, a nawet w Azji.

Oprogramowanie jest też znakiem rozpoznawczym Leadenhall Insurance. Spotkanie w Pabianicach było zarazem premierą nowego systemu sprzedażowego LIS (Leadenhall Insurance System), zaprezentowanego przez Marcina Chałotowskiego i Tomasza Domalewskiego. – Macie najlepszy system na rynku, po co zmieniać coś, co jest dobre? – pytali agenci w kuluarach, a odpowiedź ze strony Leadenhall padła następująca: – Coś, co jest świetne dziś, może już jutro być niewystarczające. My chcemy zawsze być kilka kroków przed rynkiem.

Nowy system daje sprzedawcom możliwość współdzielenia procesów sprzedażowych z klientem w niezwykle prosty sposób oraz pozwala obu stronom mieć większą kontrolę nad przebiegiem procesu zakupowego skomplikowanych produktów. Zarówno kupujący, jak i sprzedawca widzą w czytelny sposób kolejne kroki niezbędne do zawarcia polisy. Klient może samodzielnie wypełnić wniosek i ankietę medyczną, może też skorzystać ze wsparcia sprzedawcy. Pośrednik z kolei otrzymuje potężne wsparcie w postaci automatycznego monitorowania, czy klient zapoznał się z ofertą, rozpoczął wypełnianie wniosku etc.

– Zauważyliśmy, że w związku z obowiązującymi przepisami i mało efektywnymi narzędziami agent bardzo wiele czasu swojej pracy poświęca na niesprzedawanie. LIS ma mu pomóc pracować znacznie efektywniej, bo wiele zadań wykonuje za niego lub pozwala na przekazanie ich klientowi – wyjaśnił Tomasz Domalewski.

O strategii Leadenhall Insurance mówił Rajmund Rusiecki, który dołączył do zarządu firmy w kwietniu 2022 roku. Firma planuje zmienić model dystrybucji i uczynić go jeszcze bardziej agentocentrycznym, chce też angażować w procesy sprzedażowe klientów i cały czas doskonalić produkty, pojmowane jako cały ekosystem usług, a nie tylko same ogólne warunki ubezpieczenia.

Gościem specjalnym wieczoru był mistrz szachowy Michał Kanarkiewicz, który zdradził, jak można wykorzystać strategie najlepszych szachistów w codziennych wyzwaniach biznesowych. Przedstawił zasady myślenia strategicznego i stawiania sobie „celów mistrzowskich” (nakierowanych na rozwój), a nie samych celów wynikowych. Pokazał też, w jaki sposób działa analiza wsteczna, gdy zaczynamy szukać rozwiązań od znalezienia ostatniego posunięcia.

Wśród nagrodzonych partnerów biznesowych znaleźli się m.in.: Phinance, Unilink, Medic Life Marcin Ciechacki, Przemysław Sawczuk, Iwona Sekuła, Danuta Sikorska, Ireneusz Lewaszow.

Tomasz Domalewski podsumował, że Leadenhall Insurance to 13 lat działalności, 100 tys. wystawionych polis specjalistycznych, 795 umów agencyjnych i 534 współpracujące kancelarie brokerskie. Najważniejsze jednak, że Leadenhall to określony zbiór wartości i podejścia do biznesu oraz ambitne plany na kolejne lata rozwoju wspólnie z pośrednikami.

Aleksandra E. Wysocka