Ludzie, AI, dane i zrównoważony rozwój filarami nowej strategii Generali

0
494

Na spotkaniu, któremu przewodniczył Andrea Sironi, Rada Dyrektorów Assicurazioni Generali zatwierdziła nowy trzyletni plan strategiczny grupy: „Lifetime Partner 27: Driving Excellence”, który został zaprezentowany 30 stycznia społeczności inwestycyjnej. Opierając się na silnej platformie ustanowionej w 2016 r. oraz osiągniętych z nadwyżką wynikach w stosunku do wszystkich kluczowych założonych celów finansowych w planie na lata 2022–2024, nowa strategia Generali koncentruje się na dążeniu do doskonałości w relacjach z klientami, w podstawowych działalnościach związanych z ubezpieczeniami i zarządzania aktywami, a także w modelu operacyjnym.

„Lifetime Partner 27: Driving Excellence” ma stworzyć znaczącą i trwałą wartość, dążąc do osiągnięcia CAGR EPS między 8% a 10%. Plan będzie również ukierunkowany na trwały wzrost generowania środków pieniężnych, osiągając ponad 11 mld euro przepływów pieniężnych netto – Cumulative Net Holding Cash Flow (2022 r. – oczekiwane w 2024: ok. 9,5 mld euro), wspierane przez ok. 14 mld euro przepływów pieniężnych od spółek zależnych (2022 r. – oczekiwane w 2024: ok. 11,5 mld euro). Ponadto grupa będzie dążyć do znormalizowanego generowania kapitału na poziomie ponad 14 mld euro w horyzoncie planu (w 2022 r. – oczekiwane w 2024: ponad 13 mld euro).

W rezultacie Generali zobowiązuje się do osiągnięcia dywidendy na akcję (DPS) CAGR na poziomie powyżej 10%, celując w ponad 7 mld euro dywidendy w horyzoncie planu, czyli o ok. 30% więcej niż 5,5 mld euro wypłacone w ramach planu „Lifetime Partner 2024”.

Nawet 3 mld euro na akwizycje

Ponad 3 mld euro przeznaczono na skup akcji własnych i inne działania kapitałowe (np. fuzje i przejęcia). Grupa zobowiązała się do skupu akcji własnych o wartości co najmniej 0,5 mld euro rocznie, przy czym kwota ta będzie szacowana na początku każdego roku. Potwierdzono już skup akcji własnych o wartości 0,5 mld euro na 2025 r., pod warunkiem uzyskania zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy i organów regulacyjnych. Grupa będzie oceniać możliwości fuzji i przejęć z zachowaniem ścisłej dyscypliny, porównując również potencjalną transakcję z wykupem akcji własnych.

Od 0,5 do 0,7 mld euro przeznaczono na wykorzystanie kapitału wewnętrznego w celu wsparcia rozwoju biznesu i inicjatyw strategicznych.

Cztery filary strategii

Nowy plan strategiczny grupy opiera się na ludziach, sztucznej inteligencji i danych oraz zrównoważonym rozwoju. Generali będzie wspierać dalszy rozwój swoich zespołów, zwiększając ich umiejętności techniczne, aby napędzać innowacje i wydajność w całej grupie, jednocześnie wzbogacając potężną sieć dystrybucji Generali, w której liderami są agenci, o najnowsze możliwości w zakresie sztucznej inteligencji i zarządzania danymi. Generali zachowuje swoje głęboko zakorzenione zaangażowanie w zrównoważony rozwój, z dodatkowymi celami i zamierzeniami inwestycyjnymi.

Philippe Donnet

– Generali z powodzeniem zrealizowało cele finansowe planu „Lifetime Partner 24: Driving Growth” w trudnym globalnym otoczeniu makroekonomicznympowiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali. – Będziemy teraz przyspieszać nasze dążenie do doskonałości, aby napędzać wyższy wzrost zysków i generowanie gotówki, dążąc do zwiększenia zwrotów dla akcjonariuszy dzięki dwucyfrowemu wzrostowi dywidendy na akcję, co doprowadzi do ponad 7 mld euro skumulowanych dywidend oraz zobowiązania do wykupu akcji własnych o wartości co najmniej 1,5 mld euro w horyzoncie planu, w tym wykupu akcji własnych o wartości 0,5 mld euro, który rozpoczynamy w 2025 r., jak przedstawiliśmy to dzisiaj. Dzięki naszemu planowi „Lifetime Partner 27: Driving Excellence” będziemy jeszcze bardziej zwiększać doskonałość w relacjach z klientami, w modelu operacyjnym grupy i w naszych podstawowych możliwościach. Będziemy inwestować w sztuczną inteligencję, nowe technologie i podnoszenie kwalifikacji naszych pracowników, aby wykorzystać możliwości wynikające z pojawiających się trendów, dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów i szybko rozwijającego się rynku. Połączenie naszej wiodącej na rynku działalności w zakresie ubezpieczeń majątkowych, osobowych i życiowych oraz globalnej platformy zarządzania aktywami, która może zostać jeszcze bardziej przekształcona dzięki proponowanemu przez nas partnerstwu z BPCE, jest potężnym wyróżnikiem, który tworzy znaczącą wartość. Generali jest gotowe, po raz kolejny, wspierać osoby, rodziny, profesjonalistów i firmy, a także dostarczać wszystkim interesariuszom nasze działania w ramach naszego planu „Lifetime Partner 27: Driving Excellence” – dodał.

(AM, źródło: Generali)