Nagroda dla PZU za wdrożenie sztucznej inteligencji

0
714

PZU został wyróżniony tytułem Celent Model Insurer w kategorii Data, Analytics, and AI go za przełomowe wdrożenie sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych. Nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.

PZU jest liderem transformacji cyfrowej, który sięga po najnowsze technologie i konsekwentnie wprowadza je w życie w różnych obszarach swojej działalności. Nieustannie pracujemy nad innowacjami zwiększającymi jakość obsługi naszych klientów – podkreśliła Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.

Zakład zaznacza, że wdrożone przez niego algorytmy sztucznej inteligencji są w stanie samodzielnie dokonać precyzyjnej analizy zdjęć dokumentujących szkodę komunikacyjną.

Potrafią nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. To gigantyczne usprawnienie obsługi szkód, których klienci zgłaszają co roku prawie pół miliona. Dzięki temu mogą liczyć na szybszą wypłatę odszkodowań – wyjaśnił Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.

Sztuczna inteligencja potrzebuje 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej.

To jeden z najbardziej udanych projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, który wdrożyliśmy w PZU. Projekt poprawił proces obsługi klienta i jednocześnie pozwolił na oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU.

(AM, źródło: PZU)