PZU został wyróżniony tytułem Celent Model Insurer w kategorii Data, Analytics, and AI go za przełomowe wdrożenie sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych. Nagroda za wyróżniające się rozwiązania technologiczne jest przyznawana przez ekspertów globalnej firmy doradczej Celent zajmującej się analizą rynku usług finansowych.
– PZU jest liderem transformacji cyfrowej, który sięga po najnowsze technologie i konsekwentnie wprowadza je w życie w różnych obszarach swojej działalności. Nieustannie pracujemy nad innowacjami zwiększającymi jakość obsługi naszych klientów – podkreśliła Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA.
Zakład zaznacza, że wdrożone przez niego algorytmy sztucznej inteligencji są w stanie samodzielnie dokonać precyzyjnej analizy zdjęć dokumentujących szkodę komunikacyjną.
– Potrafią nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia i zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. To gigantyczne usprawnienie obsługi szkód, których klienci zgłaszają co roku prawie pół miliona. Dzięki temu mogą liczyć na szybszą wypłatę odszkodowań – wyjaśnił Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.
Sztuczna inteligencja potrzebuje 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej.
– To jeden z najbardziej udanych projektów wykorzystujących sztuczną inteligencję, który wdrożyliśmy w PZU. Projekt poprawił proces obsługi klienta i jednocześnie pozwolił na oszczędności liczone w dziesiątkach milionów złotych – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU.
(AM, źródło: PZU)