Dobre praktyki Allianz Polska w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

0
355

Pięć dobrych praktyk Allianz Polska zostało uwzględnionych w tegorocznej, 18. już edycji Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Raport FOB za 2019 rok uwzględnia 5 inicjatyw realizowanych przez Allianz. W zestawieniu znalazły się zarówno praktyki prowadzone regularnie od kilku lat  – np. Allianz Explorer Camp, czyli sportowy obóz dla młodych piłkarzy, akcja dla pracowników firmy związana z profilaktyką nowotworową kobiet i mężczyzn czy inicjatywa #wdobrejsprawie, której głównym celem jest przekazanie wsparcia finansowego na ferie zimowe podopiecznych ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Nowe praktyki zgłoszone i uwzględnione w raporcie to m.in. Allianz Go! – inicjatywa zachęcająca pracowników do aktywności fizycznej oraz Charytatywny Turniej Piłkarzyków, w którym udział brali pracownicy, a nagrodą pieniężna została przekazana na wybraną przez zwycięską drużynę fundację.

– Cieszy nas tak duża liczba zakwalifikowanych dobrych praktyk do tegorocznego Raportu, ponieważ pokazuje, że nasze działania mogą być inspiracją dla innych firm i są doceniane przez ekspertów zajmujących się tematyką odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor komunikacji Allianz Polska

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Dobre  praktyki przedstawione w raporcie pokazane są też w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju, ogłoszonych  przez ONZ w 2015 roku.  Najwięcej praktyk wspiera realizację celu 4. „dobra jakość edukacji” i celu 3. „dobre zdrowie i jakość życia”. To potwierdzenie trendu z poprzednich edycji. W tym roku raport zawiera 1696 praktyk zgłoszonych przez 214 firm. Publikacja stanowi największy w Polsce przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego.

(AM, źródło: Allianz)