W czwartek 30 listopada 2023 r. w siedzibie Generali Polska przy ul. Senatorskiej 18 w Warszawie odbyło się doroczne spotkanie, na które Bezpieczny.pl zaprosił sprzedawców i przedstawił plany na kolejny rok.
Dystrybutor kierowany przez Andrzeja Adamczyka po raz kolejny dowiódł, że można na polskim rynku dynamicznie rosnąć, omijając szerokim łukiem grząski teren ubezpieczeń komunikacyjnych.
– Bezpieczny.pl jest bardzo ważny dla Generali, ponieważ doskonale rozwija sprzedaż oferty pozakomunikacyjnej – podkreślił Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska.
W NNW największym wyzwaniem jest demografia
W portfelu Bezpiecznego jeszcze nie tak dawno dominowały NNW szkolne. Aktualnie jest to mniej więcej połowa sprzedaży. Strategicznym posunięciem firmy było nawiązanie ścisłej współpracy z serwisem edukacyjnym Odrabiamy.pl, gdzie płatny abonament posiada aż 250 tys. uczniów z całej Polski.
We wspomnianym kongresie wzięli udział Paweł Kruszelnicki, właściciel Odrabiamy.pl i Łukasz Wędel, szef operacji. Dzięki połączeniu oferty ochronnej z edukacyjną (od drugiego pakietu wzwyż dodatkiem do polisy NNW w Bezpiecznym jest 30-dniowy dostęp do serwisu Odrabiamy.pl oraz możliwość 50% rabatu na roczny abonament), wielu ubezpieczonych zdecydowało się na wyższy niż zazwyczaj wariant ubezpieczenia.
Andrzej Adamczyk zapowiedział kontynuację współpracy z serwisem Odrabiamy.pl oraz pewne zmiany w produkcie (m.in. wyższe sumy ubezpieczenia).
– Ogromnym wyzwaniem jest dla nas wszystkich demografia. Każdego roku coraz mniejsza liczba dzieci rozpoczyna naukę w placówkach edukacyjnych, a równolegle nasi wieloletni klienci opuszczają mury szkolne i wkraczają w dorosłość – powiedział Andrzej Adamczyk.
Ten rynek jest jak rasowy szczeniak
Ważne miejsce w ofercie Bezpiecznego zajmuje ubezpieczenie dla psów.
– W naszym portfolio rynek ubezpieczeń psów jest niczym energiczny, pełen życia szczeniak, który do prawidłowego rozwoju potrzebuje nie tylko odpowiedniego pokarmu, ale i mądrego, świadomego prowadzenia. Podobnie jak młody pies, który odkrywa świat, rynek ten rozwija się dynamicznie, ale wymaga od ubezpieczyciela odpowiedzialności i przemyślanych decyzji.
W Bezpiecznym podchodzimy do tego wyzwania z pełnym zaangażowaniem. Staramy się, aby nasze ubezpieczenia dla psów były nie tylko atrakcyjne dla właścicieli, ale i rentowne z biznesowej perspektywy. To balansowanie między zapewnieniem wartości dla klienta a utrzymaniem stabilności finansowej. Jest to jak prowadzenie szczeniaka na smyczy – trzeba znaleźć złoty środek między swobodą a kontrolą – tłumaczył Andrzej Adamczyk, wyjaśniając wprowadzenie udziału własnego, czyli kwoty kosztów leczenia, który właściciel psa pokrywa z własnych środków, zanim Generali wypłaci odszkodowanie oraz wskaźnika zwrotu, czyli procent kosztów leczenia, który pokrywa Generali. Zarówno wysokość udziału własnego, jak i wysokość wskaźnika zwrotu jest wybierana przez klienta.
Bezpieczny.pl ściśle współpracuje z hodowcami psów, czego potwierdzeniem było wystąpienie Piotra Kłosińskiego, prezesa Polskiego Porozumienia Kynologicznego i wiceprezesa World Kennel Union. Piotr Kłosiński podkreślił pionierski i zarazem profesjonalny charakter oferty Bezpiecznego, a także podziękował Andrzejowi Adamczykowi za wspólne działania, również te zmierzające do zmian w prawie:
– Łączy nas wspólna wizja świata, w którym psy rasowe w Polsce są zdrowe, genetycznie przebadane i oczywiście ubezpieczone! – podsumował Piotr Kłosiński.
Ogromny potencjał w ubezpieczeniach mieszkań i życiowych
Andrzej Adamczyk mówił jeszcze o istotnych zmianach na rynkach nieruchomości i ubezpieczeń na życie, tłumacząc w jaki sposób Bezpieczny.pl planuje wpisać się w nowe trendy, umacniając swoją pozycję również w tych dwóch segmentach.
Dla najlepszych kryzysy nie istnieją
Najważniejszym punktem wieczoru było zaprezentowanie różnych skutecznych modeli sprzedaży i wyróżniających się sprzedawców. W przypadku ekipy Bezpiecznego nie jest to łatwe, ponieważ lista odnoszących sukcesy jest długa, a w dodatku mocno zróżnicowana, jeśli chodzi o strukturę sprzedaży.
Są mistrzowie ubezpieczeń NNW, są eksperci od ochrony dla psów, są zadeklarowani „życiowcy” oraz tacy, którzy komponują swój portfel z kilku grup produktowych. Wszystkich łączy jedno: umiejętność wykorzystania innowacyjnych narzędzi sprzedażowo-obsługowych dostarczanych przez Bezpieczny.pl.
Gościem specjalnym wieczoru był dr Mateusz Grzesiak, który mówił o tajnikach motywacji i rozwoju osobistego. Warto podkreślić, że każdy z agentów Bezpieczny.pl obecny podczas wydarzenia 30 listopada to przykład tego, że dla prawdziwych, pełnych pasji profesjonalistów nie ma czegoś takiego jak trudne czasy.
Aleksandra E. Wysocka