PZU udostępnił w mojePZU nowe funkcjonalności w obszarze płatności. Użytkownicy mają dostęp m.in. do poszerzonej gamy metod płatniczych, zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej moje.pzu.pl.
Nowe metody płatności to: Blik 0 i Google Pay. Nowością dla użytkowników jest także płatność 1-click z użyciem zapisanego wcześniej Blika bez kodu czy też możliwość skorzystania z Blik IVR, gdzie potwierdzenie transakcji odbywa się podczas rozmowy telefonicznej, np. z pracownikiem infolinii. Powyższe rozwiązania zostały wypracowane we współpracy z BlueMedia.
– Blue Media to kolejny operator, którego metody płatności będą dostępne w środowisku cyfrowym mojePZU. Kilka miesięcy temu nawiązaliśmy również współpracę z Tpay. Wierzymy, że możliwość integracji z dwoma operatorami pozwoli nam efektywniej zarządzać kanałami dla transakcji online, zapewniając użytkownikom serwisu możliwość opłacania składek w sposób ciągły, przez udostępnienie palety kanałów płatnościowych do finalizacji transakcji – mówi Justyna Leśniewska, lider nurtu płatności w Biurze Usług Cyfrowych PZU.
W ramach wdrożenia Blue Media w infrastrukturze PZU uruchomiona została specjalna platforma (jej funkcje są widoczne wewnątrz serwisu mojePZU), do której można podłączyć dowolną liczbę operatorów płatności obsługujących wiele metod płatności.
Z jej pomocą klient PZU może błyskawicznie opłacić cykliczne składki (np. AC/OC) lub wykupić jednorazowe ubezpieczenie, np. turystyczne. Dzięki rozwiązaniu typu multikoszyk klient może opłacić kilka różnych składek na raz. Na jego skrzynkę mailową trafiają podsumowania płatności oraz dokumenty potwierdzające wykupienie lub przedłużenie polisy.
Platforma została również wyposażona w mechanizm płatności cyklicznych, dzięki któremu klient może utworzyć zlecenie płatności cyklicznej dla wybranego ubezpieczenia – wystarczy, że doda w profilu swoją kartę płatniczą.
– Płatności online Blue Media wyróżniają się nowoczesnym checkoutem, który sprzyja wysokiej konwersji. Proces płatności został uproszczony do niezbędnego minimum, dzięki czemu użytkownicy nie mają problemu z dokończeniem transakcji. Cały proces płatności odbywa się w ramach serwisu ubezpieczyciela – podsumowuje Dawid Adamczyk, Regional Sales Director Blue Media.
Kluczową zaletą rozwiązania (z perspektywy ubezpieczyciela) jest jego stabilność i niemal 100% dostępność. To znaczy, że w momencie niedostępności jednego operatora lub wybranego kanału płatności jego miejsce zajmuje inny, a klient nie odczuwa żadnych trudności w realizacji płatności za polisę. Platforma umożliwia również swobodne dodawanie kolejnych usług do oferty – również pochodzących od różnych podmiotów w ramach Grupy PZU.
– Doświadczenie Blue Media sprawiło, że w bardzo krótkim czasie wdrożyliśmy i zintegrowaliśmy się z PZU, poszerzając tym samym wachlarz metod płatności w bramce płatniczej mojePZU. Dzięki kompleksowemu rozwiązaniu PZU do obsługi transakcji online każda ze stron jest gotowa na modyfikacje wynikające ze zmieniających się potrzeb – zarówno tych rynkowych, jak i klientów ubezpieczyciela. Dzięki ścisłej współpracy PZU z Cloud Services jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek rozwiązania, które mogą się okazać przełomowe zarówno na rynku ubezpieczeń, jak i e-commerce – podsumowuje Sebastian Papierz, Business Development Director Cloud Services, która jako partner technologiczny zakładu stoi za stworzeniem specjalnej platformy wewnątrz serwisu mojePZU.
– PZU jako lider na polskim rynku ubezpieczeń i firma stawiająca klienta w centrum stara się wyznaczać trendy i systematycznie wzbogacać ofertę o nowe usługi, funkcjonalności i udogodnienia technologiczne, zgodnie z oczekiwaniami swoich klientów. Dlatego też nieustannie pracujemy nad rozwojem mojePZU w obszarze szybkich i bezpiecznych płatności. W minionym tygodniu wdrożyliśmy m.in. płatności koszykowe. Takie rozwiązanie pozwala naszemu klientowi jednym kliknięciem na opłacenie wybranych należności. W ten sposób mojePZU oferuje jeszcze bardziej holistyczne rozwiązanie adresujące potrzeby płatnościowe klientów, wyznaczając tym samym nowe standardy rynkowe – dodaje Maciej Gołaś, dyrektor zarządzający ds. Rozwoju Usług i Platform Cyfrowych PZU.
Za pośrednictwem mojePZU klienci ubezpieczyciela mogą obecnie samodzielnie i bez wychodzenia z domu zgłosić szkodę, sprawdzić jej status, kupić ubezpieczenia majątkowe, polisy na życie, umówić badania lub wizytę u lekarza, a także inwestować oszczędności.
(AM, źródło: PZU, Blue Media)