Blog - Strona 1140 z 1484 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1140

Dołącz do klubu i pozyskuj leady ubezpieczeniowe od DMSales

0
Źródło zdjęcia: DMSales

Nie da się ukryć, że sprzedaż ubezpieczeń to długotrwały proces wymagający stałego utrzymywania relacji, zrozumienia potrzeb klienta i dopasowywania do nich oferty. Szczególnie czasochłonne są pierwsze etapy lejka sprzedażowego – przekształcenie anonimowego kontaktu w szansę sprzedaży. W tym celu powstał Klub Leadowy – nowoczesne rozwiązanie pozwalające w łatwy sposób pozyskiwać potencjalnych klientów i usprawnić proces sprzedaży w branży ubezpieczeniowej.

Czym jest Klub Leadowy?

Klub Leadowy to usługa świadczona przez DMSales pozwalająca uzyskać zweryfikowane leady ubezpieczeniowe (tzw. szanse sprzedaży), a więc kontakty do osób, które wyraziły chęć rozmowy z doradcą w sprawie produktów ubezpieczeniowych. KL odciąża ubezpieczycieli na pierwszych etapach lejka sprzedażowego – usługa ta obejmuje wieloetapowy prospecting pozwalający ubezpieczycielowi lepiej przygotować się do rozmowy z potencjalnym klientem dzięki informacjom m.in. o jego aktywności zawodowej, posiadanych przez niego produktach ubezpieczeniowych i orientacyjnej wysokości płaconych składek. KL służy firmom i doradcom ubezpieczeniowym, którzy chcą się skalować i rozwijać proces pozyskiwania klientów za pomocą zautomatyzowanego systemu DMSales i usługi agencyjnej.

Co jeszcze daje Klub Leadowy?

Same leady ubezpieczeniowe to jednak nie wszystko – Klub oferuje również dostęp do platformy DMSales. Za jej pośrednictwem można korzystać ze skryptów identyfikujących osoby odwiedzające stronę internetową agenta i monitorujących ich aktywność na niej. Dzięki temu można w prosty sposób przekształcić anonimowych do tej pory odwiedzających w potencjalnych klientów – strona internetowa stanie się dodatkowym źródłem szans sprzedażowych. Inną funkcją platformy, o której warto wspomnieć, jest możliwość automatyzacji kontaktu z potencjalnymi klientami – pozwala ona na budowanie profili idealnych klientów i prostych scenariuszy komunikacji, co stanowi świetne wsparcie np. dla mailowych kampanii marketingowych. Ponadto platforma daje możliwość integracji z innymi systemami i stworzenia centrum zarządzania procesami sprzedażowymi. Do Klubu Leadowego może dołączyć każdy agent ubezpieczeniowy lub firma, którzy wybiorą opcję konta Premium w cenie od 3500 zł netto.

Jak wygląda proces pozyskania klienta na ubezpieczenia?

Pozyskanie klienta to długotrwały proces. Możesz go przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać Klubu Leadowego od DMSales. Współpracując z nami, otrzymujesz zweryfikowane szanse sprzedaży – czyli kontakt do osób, u których została wzbudzona potrzeba konsultacji z doradcą na temat produktów ubezpieczeniowych. W trakcie wieloetapowego procesu prospectingu zbierzemy dla Ciebie informacje dotyczące posiadanych przez klienta produktów, orientacyjnej wysokości jego składki oraz aktywności zawodowej, które pozwolą Ci na lepsze przygotowanie się do rozmowy.

Proces pozyskania klienta podzieliliśmy na 5 podstawowych etapów. Dla klientów, którzy uczestniczą w Klubie Leadowym, realizujemy 3 z 5 etapów – przygotowujemy strategię kampanii, przeprowadzamy ją i angażujemy odbiorcę, a następnie potwierdzamy zainteresowanie konsultacją z agentem. Zweryfikowana szansa sprzedaży jest przekazywana na platformie DMSales Klubowiczowi, który rozpoczyna pracę z kontaktem, dokonując analizy i dopasowując produkty ubezpieczeniowe do potrzeb klienta.

klub leadowy


Korzyści płynące z dołączenia do Klubu:

  • Skrócenie czasu dotarcia do potencjalnych klientów – klubowicze otrzymują od razu dane kontaktowe osób aktywnych zawodowo, informację o posiadanych produktach ubezpieczeniowych, przedział cenowy składek i preferowany termin kontaktu z doradcą.
  • Minimum 40 potwierdzonych kontaktów.
  • Wyłączny dostęp do przekazanej szansy sprzedaży – gwarancja, że inny agent ubezpieczeniowy nie otrzyma tego samego kontaktu.
  • Możliwość stworzenia indywidualnej oferty leadowej dostosowanej do Twoich wymagań i potrzeb.
  • Dostęp do wszystkich możliwości platformy DMSales pozwalających zwiększyć konwersję pozyskanych kontaktów, m.in. automatyzacji kampanii e-mail/SMS i skryptów monitorujących ruch na stronie internetowej.
  • 10 000 punktów PRO do wykorzystania w platformie.
  • Możliwość optymalizacji procesów sprzedażowych dzięki opcji integracji różnych kanałów pozyskania klientów z platformą.
  • Możliwość nagrania i odsłuchu umówionej konsultacji, a tym samym lepszego przygotowania się do rozmowy z potencjalnym klientem.
  • Dostęp do wtyczki LeadIn, która umożliwia pozyskiwanie kontaktów z LinkedIn do projektu w platformie.
  • Indywidualny opiekun Twojego projektu, który pomoże wdrożyć i zoptymalizować Twoje procesy sprzedażowe.
  • Atrakcyjna cena za zweryfikowany kontakt – najwyższa jakość na rynku w bardzo przystępnej cenie.
  • Dostęp do materiałów edukacyjnych i szkoleniowych.


Usprawnij sprzedaż już dziś!

Branża ubezpieczeniowa jest jedną z trudniejszych, jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych klientów. Dlatego też sprawnie działające procesy sprzedażowe są niezwykle ważne. Szczególnie istotny, a zarazem najbardziej czasochłonny jest etap przekształcenia kontaktu w potencjalną szansę sprzedaży. W tym oraz innych procesach sprzedażowych pomoże Ci właśnie Klub Leadowy przeznaczony dla ubezpieczycieli. Dzięki niemu nie tylko będziesz otrzymywać określoną liczbę potwierdzonych szans sprzedaży – leadów każdego miesiąca, ale też uzyskasz dostęp do systemu pozwalającego stworzyć prężnie działające centrum sprzedażowe. Zatem zostań członkiem Klubu Leadowego już dziś, odwiedzając https://dmsales.com/app-market/?product=klub-leadowy-ubezpieczenia i zacznij optymalizować swoją sprzedaż właściwie od zaraz!

FinTech&InsurTech Digital Congress o cyfrowej przyszłości ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 18–19 marca odbyła się 9. edycja FinTech&InsurTech Digital Congress. Prawie 500 uczestników dołączyło do wydarzenia w formie online, w ramach którego zaprezentowane zostały merytoryczne wystąpienia oraz debaty skupione na aktualnych trendach oraz przyszłości branży fintech i insurtech w Polsce.

Kongres zainaugurował Marcin Petrykowski, przewodniczący Rady Programowej FinTech Digital Congress, dyrektor zarządzający S&P Global, który mówił o przedefiniowaniu wartości w erze postcovidowej. Uzupełnieniem jego wypowiedzi była rozmowa ze Stefanem Batorym, który na przykładzie własnego doświadczenia osobistego i jako prezesa Booksy podsumował, co jest wartością w budowaniu biznesu. Podczas debaty otwierającej dyskutanci skupili się na zagadnieniach embedded finance – łączeniu tradycyjnych usług finansowych z innymi usługami niefinansowymi jako nowego sposobu na pozyskanie większej liczby klientów i budowaniu wartości dla użytkowników. O bankowości jako usłudze i wizji cyfrowej bankowości rozmawiali Karol Sadaj z Aion i Szymon Wałach z PKO Banku Polskiego. Nie zabrakło też rozmów o możliwościach i sposobach współpracy banków i firm pozabankowych z Big-Techami – wraz z uczestnikami debaty mówił o tym członek zarządu Microsoft, Paweł Jakubik.

W kolejnych częściach poruszone zostały zagadnienia związane z technologią paymentową, dynamicznym wzrostem płatności elektronicznych, zwiększeniem konkurencyjności i innowacyjności w sektorze finansowym, aktualnymi trendami, procesami rynkowymi i wyzwaniami dla biznesu oraz technologicznym wsparciem w prowadzeniu biznesu dla SME. Uczestnikami debat byli m.in.: Bartłomiej Nocoń z ZBP, Anna Szczygielska z Viafintech, Marcin Wąsikowski z UNIQA, Jan Zimowicz z Aegon, Katarzyna Królak-Wyszyńska z Innovatika, Michał Pawlik ze SMEO oraz Jarosław Dąbrowski z DFCM Ltd. Podczas sesji FinTech&Insurtech Stage wybrani dzięki technologii uczestnicy wysłuchali serii technologicznych case’ów w wykonaniu przedstawicieli Polski, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Dzień drugi stał pod znakiem tematów związanych z trendami biznesowymi i budowaniem wartości. Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna, poprowadził debatę poświęconą Customer Value, gdzie m.in. wraz z Joanną Erdman z mBanku i Maratem Nevretdinovem, prezesem Europy Ubezpieczenia, mówili o automatyzacji procesów i transformacji organizacji w prokliencką. Ważnym zagadnieniem był także cyfrowy krok w przyszłość branży ubezpieczeniowej oraz zmiany, które wraz z przyspieszeniem cyfrowym na nią wpłynęły. Swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami w tym zakresie podzielili się m.in. Frank Genheimer, Andrzej Miron z Nationale-Nederlanden i Agnieszka Wrońska, prezes Link4. Debatę poprowadził Cezary Świerszcz, założyciel Bacca, Chief Innovation Advisor Insly. Nie zabrakło kwestii telemedycznych związanych z innowacjami. O automatyzacji w procesie leczenia wraz z Andrzejem Osuchem z Grupy Lux Med rozmawiali m.in. Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, i Marek Witulski z Siemens Healthineers. Natomiast podczas startup session odbyła się pierwsza międzynarodowa sesja pitchingowa, w której udział wzięli przedstawiciele obiecujących startupów.

Patronem medialnym kongresu była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(AM, źródło mmc)

UNIQA Go z rozszerzoną ofertą nagród od Sodexo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA Go to aplikacja, której zadaniem jest ocena stylu jazdy. Narzędzie przyznaje punkty, które użytkownik może zamienić na nagrody w postaci eVoucherów Sodexo. Poza tym jeśli użytkownik aplikacji jest klientem UNIQA, będzie mógł w kolejnym etapie rozwoju UNIQA Go przełożyć zebrane punkty na obniżenie składki za kolejne ubezpieczenie.

– Nagroda za odpowiedzialne prowadzenie samochodu powinna być atrakcyjna i nowoczesna, a przede wszystkim dawać kierowcy możliwość wyboru finalnego prezentu: eVoucher od Sodexo spełnia wszystkie te warunki, a ponadto można go bezpiecznie zrealizować także w internecie. Jestem przekonany, że wybór nagrody spośród setek tysięcy produktów oferowanych przez renomowane i cenione marki przełoży się także na radość z bezpiecznej jazdy – podsumował Sebastian Lachowski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży Sodexo Benefits and Rewards Services.

W specjalnej zakładce Upominki w aplikacji UNIQA Go kierowcy będą mogli zobaczyć wszystkie dostępne eVouchery razem z liczbą punktów wymaganą do ich uzyskania. Wartość każdego elektronicznego bonu będzie określona w złotówkach. Vouchery uprawniają do zakupów w najpopularniejszych sieciach sklepów partnerskich współpracujących z Sodexo.

Użytkownik UNIQA Go otrzyma wybrany eVoucher w postaci kodu cyfrowego na podany adres e-mail lub numer telefonu. Może go zamienić na nagrodę w dowolnym momencie, bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że zrobi zakupy w wybranym przez siebie sklepie tradycyjnym lub internetowym.

– Przykładna jazda, zwłaszcza w miejscach wymagających szczególnej uwagi, zasługuje na nagradzanie. Taka idea przyświeca naszej aplikacji. Przestrzeganie przepisów, zachowywanie uważności oraz nieużywanie telefonu w czasie jazdy to rzeczy, które warto promować wśród kierowców. Zachęcamy ich do tego, wprowadzając do naszej aplikacji kolejne korzyści. W dużym skrócie eVouchery sprawiają, że jadąc do sklepu, zdobywa się punkty, które w sklepie można wymienić na wybrane przez siebie rzeczy. Bezpieczna jazda wcale nie jest nudna. W UNIQA Go pokazujemy, że ona się opłaca – dodaje Michał Modzelewski, dyrektor ds. wsparcia klienta UNIQA.

(AM, źródło: UNIQA)

Klienci Avivy zdalnie potwierdzą tożsamość przy zawieraniu umowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Życiowa Aviva udostępniła swoim klientom usługę mojeID dostarczaną przez KIR. Wdrożone rozwiązanie pozwala na zawarcie poprzez portal MojaAviva umów ubezpieczenia w trybie online, z wykorzystaniem zdalnego potwierdzenia tożsamości.

– Zdalna obsługa klienta wymaga najwyższej jakości rozwiązań, które z jednej strony są proste dla użytkowników, a z drugiej spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa. MojeID wychodzi naprzeciw tym wymaganiom. W ciągu ostatniego roku wiele podmiotów z różnych sektorów gospodarki udostępniło usługę swoim klientom – teraz dołącza do nich Aviva. Cieszymy się, że tak renomowany przedstawiciel branży ubezpieczeniowej wprowadził udogodnienia dla swoich klientów, umożliwiając zawieranie umów online z wykorzystaniem mojeID – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.


– Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojeAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie na przestrzeni ostatnich miesięcy, które wdrażamy z myślą o usprawnieniu obsługi osób, które zaufały naszej firmie. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19 – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Aviva TUnŻ.


MojeID to narzędzie, za pomocą którego użytkownik może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość w ramach procesów realizowanych w trybie online przez dostawców usług komercyjnych albo w administracji publicznej. Usługa opracowana i zarządzana przez KIR spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

(AM, źródło: KIR)

PZU rozpoczyna wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

25 marca rusza wiosenny sezon ubezpieczania upraw. Dofinansowanie z budżetu państwa może wynieść do 65% składki w przypadku polisy dla podstawowych roślin. Rolnik sam może wybrać ryzyka, przed którymi chce chronić uprawy.

– W tym sezonie ubezpieczenia z dotacją Skarbu Państwa oferujemy w określonych przedziałach czasowych. Na samym początku będziemy proponować ryzyka wiosenne dla zbóż ozimych i rzepaku ozimego. W kolejnym okienkach będziemy oferować po kolei ryzyko przymrozków wiosennych dla owoców drzew, krzewów owocowych i truskawek, ryzyka wiosenne dla upraw jarych oraz ryzyko gradu w owocach – mówi Paweł Ochmański, p.o. dyrektora biura produktów detalicznych PZU.

Rolnik sam wybiera ryzyka, przed którymi chce chronić uprawy. Oprócz ochrony przed pojedynczymi ryzykami, PZU oferuje także pakiety Wiosna oraz 5 Ryzyk. Pakiet Wiosna chroni przed konsekwencjami gradu i przymrozków wiosennych, z kolei Pakiet 5 Ryzyk zabezpiecza od skutków nawalnego deszczu, huraganu, uderzenia pioruna, lawiny i osunięcia ziemi. Do 30 kwietnia rolnicy kupujący pakiety Wiosna i 5 Ryzyk mogą rozszerzyć ochronę o skutki suszy.

– Sezon Wiosna 2021 to ochrona NNW dla stałych klientów na preferencyjnych warunkach. Bezpieczne Żniwa 2021 NNW dla Rolnika to oferta promocyjna dla tych, którzy ubezpieczą z nami swoje uprawy wiosną 2021 r. Biorąc pod uwagę różnorodność potrzeb wytwórców rolnych, przygotowaliśmy warianty różniące się zakresem i sumą ubezpieczenia – dodaje Paweł Ochmański.

Dla klientów ubezpieczających w PZU budynki gospodarstwa rolnego przygotowana została specjalna zniżka na ubezpieczenia zbóż od ryzyka gradu lub w pakiecie Wiosna.

Klienci mogą też rozłożyć składkę na raty lub przesunąć termin zapłaty po żniwach, a także wykupić udział własny oraz obniżyć franszyzę integralną do 8%.

(AM, źródło: PZU)

Signal Iduna umożliwia zdalne zawieranie polis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Signal Iduna jest kolejnym ubezpieczycielem, który udostępnił klientom możliwość zdalnego zawierania umowy ubezpieczenia – informuje cashless.pl.

Adam Malinowski, wiceprezes zarządu ubezpieczyciela, mówi serwisowi, że proces jest zaprojektowany na tyle prosto, aby zarówno wyspecjalizowany agent życiowy, jak i przyzwyczajony do braku papierowych dokumentów agent majątkowy mógł sobie z nim poradzić. Do skorzystania z opcji zdalnego zawarcia umowy uprawnieni są obywatele RP, posiadający numer telefonu, adres e-mail i rachunek bankowy. System weryfikuje tożsamość na podstawie analizy dokumentów wczytanych do systemu i przelewu z konta.

Więcej:
cashless.pl z 24 marca, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenie na życie w Signal Iduna możecie już zawrzeć zdalnie. Trzeba jednak spełnić kilka warunków”:
https://www.cashless.pl/9656-signal-iduna-zdalne-ubezpieczenia-na-zycie

(AM, źródło: cashless.pl)

Sejmowe komisje za przekształceniem OFE w IKE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 marca sejmowe komisje finansów publicznych oraz polityki społecznej i rodziny poparły rządowy projekt ustawy wraz z poprawkami o przeniesieniu pieniędzy z otwartych funduszy emerytalnych (OFE) na indywidualne konta emerytalne (IKE) i do ZUS.

Oprócz poprawek legislacyjnych i redakcyjnych zgłoszonych przez Biuro Legislacyjne Sejmu komisje poparły również poprawkę o przyspieszeniu granicznej daty dokonywania transferów między OFE z listopada na sierpień 2021 r. – podał stooq.pl za PAP.
Przepadły poprawki zgłaszane przez opozycję. Jedna z nich zmierzała do wprowadzenia dziedziczenia środków przenoszonych z OFE do ZUS, tak jak dziś dziedziczone są środki na subkontach ZUS przeniesione w czasie poprzedniej reformy z OFE. Poprawkę tę zgłoszono następnie jako wniosek mniejszości. Przepadły też wnioski o wysłuchanie publiczne oraz odrzucenie ustawy w całości.


Więcej:
https://stooq.pl/n/?f=1411965&c=1&p=4+22

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)

Allianz: Uziemienie statku Ever Given komplikuje światowe dostawy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Około 10% światowego handlu przechodzi przez Kanał Sueski, który łączy Morze Śródziemne z Morzem Czerwonym i stanowi najkrótsze połączenie morskie między Azją a Europą. Korzystając z tej przeprawy, statki oszczędzają 9 tys. km lub 10 dni. Jeśli kanał jest zamknięty w wyniku takich zdarzeń, jak niedawne uziemienie kontenerowca Ever Given, utrudnia to światowy transport – wskazują eksperci Allianz.

Osoby zajmujące się śledzeniem statków stwierdziły, że obecnie na przepłynięcie kanałem czeka ponad 100 statków. Zator drogowy pojawia się w szczególnie złym momencie dla globalnych linii zaopatrzeniowych. Producenci samochodów i komputerów zmagają się z globalnym niedoborem chipów, pogłębionym przez pożar w dużej fabryce chipów w Japonii w zeszłym tygodniu. Producenci samochodów zamknęli fabryki po tym jak w zeszłym miesiącu w Teksasie doszło do ataku zimy, który uderzył w produkcję tworzyw sztucznych, a porty w Kalifornii zostały dotknięte zaległościami i opóźnieniami.

W 2020 r. przez kanał przepłynęło prawie 19 tys. statków. Według Urzędu Kanału Sueskiego dziennie przepływa przezeń średnio 51,5 statków. Jednocześnie ma on doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa, a incydenty żeglugowe są tam niezwykle rzadkie. Według Allianz Global Corporate & Specialty Safety & Shipping Review 2020, w ciągu ostatniej dekady zgłoszono łącznie 75 incydentów żeglugowych w kanale. Ponad jedna trzecia z nich dotyczyła kontenerowców (28).

W latach 2013–2016 dochodziło do średnio 12 incydentów żeglugowych rocznie, ale od tego czasu ich liczba spadła. Średnia z ostatnich 10 lat to 8 takich zdarzeń w skali roku. Jednak uziemienia (takie jak w przypadku Ever Given) są najczęstszą przyczyną incydentów morskich w kanale – 25 w ciągu ostatnich 10 lat lub 1 na 3 wszystkich tamtejszych wypadków morskich. Razem uziemienie, kolizje i incydenty związane z kontaktem stanowią połowę wszystkich incydentów morskich w Kanale Sueskim w ciągu ostatnich 10 lat (łącznie 38). Awaria maszyn to kolejna główna przyczyna wypadków morskich w Kanale Sueskim, odpowiadająca za 21 incydentów w ciągu 10 lat.

Zanotowano tylko jedną całkowitą utratę statku na Kanale Sueskim w ciągu ostatniej dekady. W 2010 roku statek towarowy Maryam zatonął po załadowaniu bitumu.

23 marca kontenerowiec MV Ever Given, który pod panamską flagą płynął z Chin do Rotterdamu, osiadł na mieliźnie około 6 kilometrów na północ od południowego ujścia kanału w pobliżu miasta Suez. To obszar kanału, który ma tylko jeden pas. Statek, zbudowany w 2018 r., waży 200 tys. ton, ma 400 m długości oraz 59 m szerokości i jest tym samym jedną z największych pływających jednostek towarowych na świecie.

(AM, źródło: Allianz)

Sharing economy w ubezpieczeniach?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

18 marca odbyło się spotkanie dotyczące otwartych ubezpieczeń w kontekście dostępu oraz udostępniania danych. W ramach prezentacji przedstawionej przez Andresa Lehtmetsa, sprawozdawcę EIOPA InsurTech Task Force, poruszono temat przeprowadzonych w ostatnim czasie inicjatyw politycznych UE biorących pod uwagę znaczenie innowacji opartych na danych i przepływów danych na obszarze unijnym.

Poinformowano, że Komisja przedstawi wniosek ustawodawczy dotyczący nowych ram otwartych finansów do połowy 2022 roku.  EIOPA zdefiniowała otwarte ubezpieczenia jako dostęp i dzielenie się danymi osobowymi i nieosobowymi związanymi z ubezpieczeniami, zazwyczaj za pośrednictwem interfejsu programowania aplikacji (API). Z punktu widzenia branży ubezpieczeniowej zwiększona wymiana danych za pośrednictwem interfejsów API może ułatwić innowacje, otwartość i współpracę w całym sektorze, oraz prawdopodobnie umożliwi mu pełne przyjęcie innowacji opartych na danych. Jednocześnie może także zwiększyć wydajność i interakcję z osobami trzecimi, np. lepsze współdziałanie z platformami i ekosystemami ubezpieczeniowymi.

Z punktu widzenia nadzoru różne otwarte rozwiązania ubezpieczeniowe mogą ułatwić upowszechnienie SupTech. Zgodność z celami regulacyjnymi mogłaby być automatycznie monitorowana poprzez odczytywanie danych wymienianych przez dostawców za pośrednictwem standardowych interfejsów API. Przegląd na żywo dokładnych informacji o zakupionych produktach (opłaty, cechy), informacje o polisach, dane o roszczeniach w czasie rzeczywistym, dane o skargach konsumentów, a także dane o prowizjach.

Należy jednak przy tym brać pod uwagę różne rodzaje ryzyka, które mogą wystąpić w ramach otwartych ubezpieczeń. Podkreślono, że problematyczne jest przewidzenie, w jaki sposób potencjalne skutki i formy otwartych ubezpieczeń mogą wpłynąć na branżę ubezpieczeniową, konsumentów i organy nadzoru. Można wskazać ogólne potencjalne zagrożenia związane ze zwiększoną wymianą danych, zwłaszcza danych osobowych, które zasługują na wysoki poziom ochrony. Wymienia się m.in. zagrożenia w postaci naruszenia danych, niewłaściwego wykorzystania i oszustwa, ryzyko teleinformatyczne/cybernetyczne, wrażliwe informacje na temat zdrowia, seksualności, religii, poglądów politycznych lub innych danych osobowych, wykluczenie finansowe, ryzyko koncentracji, ryzyko otoczenia regulacyjnego, interoperacyjność oraz koszty wdrożenia.

EIOPA uważa, że działania zmierzające do realizacji otwartego ubezpieczenia mogą przynieść korzyści konsumentom, sektorowi i jego nadzorowi, jeśli tylko będą w prawidłowy sposób przeprowadzane.

(AM, źródło: SPBUiR)

Hartford nie zgodził się na fuzję z Chubb

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 marca Hartford Financial Services poinformował o odrzuceniu oferty Chubb Ltd, który chciał go przejąć za 23,24 miliardy dolarów. Taki rozwój wypadków nie był zaskoczeniem dla analityków finansowych.

W komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Hartford przekazał, że decyzja o odrzuceniu oferty Chubb zapadła po konsultacjach zarządu z doradcami finansowymi i prawnymi. Doszli oni do wspólnego wniosku, że podjęcie rozmów dotyczących transakcji nie będzie w najlepszym interesie firmy i jej akcjonariuszy. Rynek oczekiwał takiego rozstrzygnięcia.

Złożona niedawno oferta Chubb opiewała na 65 USD za akcję Hartford, płatne w większości gotówką, wskutek czego łączna wartość przejęcia wyniosłaby 23,24 mld USD. Tymczasem, jak podaje Reuters, analitycy twierdzili, że wartość firmy wynosiła 80 USD za akcję lub więcej. Analityk Wells Fargo Elyse Greenspan napisała we wtorek w notatce do klientów, że Chubb może podnieść swoją ofertę.

Chubb nie skomentował komunikatu Hartford.

Potencjalna akwizycja byłoby największą tego typu transakcją w globalnym sektorze ubezpieczeniowym od czasu ubiegłorocznego zakupu Willis Towers Watson przez Aon za 30 mld USD. Doszłoby do niej w momencie, w którym branża stoi w obliczu niebezpieczeństwa wypłacenia miliardów dolarów roszczeń z tytułu pandemii Covid-19.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Hartford, Reuters, gu.com.pl)

18,337FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie