Blog - Strona 1143 z 1488 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1143

MultiRIA kończy 10 lat

0
Anna Grajkowska

W tym roku mija 10 lat od produkcyjnego wdrożenia w PKO Agencji Ubezpieczeniowej i PKO Leasing (wówczas: Raiffeisen Insurance Agency i Raiffeisen Leasing Polska SA) systemu do sprzedaży i kompleksowej obsługi polis.

MultiRIA usprawniła działalność operacyjną Agencji przez zautomatyzowanie procesów ofertowania, polisowania i obsługi posprzedażowej polis własnych (w tym aneksowania, anulowania, odstąpienia). Przyspieszyła wznawianie, a także obsługę polis obcych, rejestrowanie szkód całkowitych i częściowych oraz zarządzanie nimi. Aplikacja pozwala na eksport sprzedanych polis do systemów fakturujących oraz wystawianie e-polis do pobrania z portalu klienta. System umożliwia prowadzenie rozliczeń z ubezpieczycielami i warsztatami naprawiającymi szkody. Jest zintegrowany z wieloma systemami zewnętrznymi.

MultiRIA jest wciąż regularnie rozwijana i udoskonalana, przeszła wiele zmian. W ciągu dekady przybyło jej sporo funkcjonalności, dodawano i modyfikowano produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych. Jedną z ważniejszych rozbudów w ostatnich latach było uruchomienie modułu masowego wznawiania własnych i ofertowania obcych polis komunikacyjnych w ramach projektu MultiRIA 2.0, co znacznie usprawniło pracę działu. Warto podkreślić, że nowy wygląd ekranów przypadł użytkownikom do gustu. Od 2019 roku największy nacisk kładziony jest na integrację MultiRIA z kolejnym systemem zewnętrznym.

Do tej pory w systemie MultiRIA zawartych zostało ponad milion polis komunikacyjnych, majątkowych, życiowych, zdrowotnych i innych. System obsługuje produkty kilkunastu ubezpieczycieli na taryfach offline. Przeprowadzono dwa i pół miliona kalkulacji – każda złożona z kilku ofert różnych TU. Zarejestrowano ponad 600 tysięcy polis obcych, ponad 3 tysiące polis własnych zawartych poza MRIA i ponad 240 tysięcy szkód.

10-letnią współpracę z VSoftem podsumowała Anna Grajkowska, prezes PKO Agencji Ubezpieczeniowej: – VSoft nie jest dla nas wyłącznie dostawcą systemu MultiRIA, ale i partnerem merytorycznym. Zespół, z którym współpracujemy, nie tylko proponuje nam rozwiązania zgłaszanych przez nas problemów, ale również zapewnia wsparcie techniczne, kiedy jest taka potrzeba. Nasza współpraca jest bardzo bliska, uporządkowana, jesteśmy w stałym kontakcie i chętnie wymieniamy się doświadczeniem podczas cotygodniowych spotkań statusowych. Pracując z nimi, mam pewność, że powierzone im zadania będą wykonane bardzo dobrze.

Jacek Dymczak, dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft, tak wspomina okres wdrażania systemu: – Patrząc na tamten czas z perspektywy 10 lat, trzeba przyznać, że to wdrożenie było kwintesencją tego, co dziś nazywamy zwinnością. Analityk, programista, tester, wdrożeniowiec ramię w ramię przez kilka miesięcy przy jednym biurku z analitykiem i testerem klienta wspólnie kreowali rozwiązania. Otwartość na nowe pomysły, częste i szybkie eksperymenty skracały do minimum czas dostarczania kolejnych funkcji. Nieraz koncepcję od zaimplementowania pierwszej wersji i przekazania jej do testów dzieliło kilkanaście minut. I to wszystko bez popularnych dziś narzędzi i metodyk, w pełni oparte o bardzo bliską współpracę ludzi darzących się sympatią, o kompetencje i zaufanie. To wdrożenie stało się niemal legendą w obu organizacjach i wciąż wraca w różnych zabawnych anegdotach, które dla osób pracujących krócej jawią się jako „urban legend”. W tej pandemicznej, nowej rzeczywistości z łezką w oku wspominamy świetnie spędzony czas, również ten wolny, w którym wspólnie relaksowaliśmy się po intensywnej eksploatacji naszej kreatywności. Przez kilka miesięcy byliśmy jedną wielką rodziną, a relacje wtedy zbudowane trwają i owocują do dziś.

Projekt MultiRIA stał się dla nas krokiem milowym w rozwoju w branży ubezpieczeniowej. Dziś w tym obszarze możemy pochwalić się produktami VSoft Insurance Platform (VIP) oraz VSoft Insurance Broker (VIB), które stale rozbudowujemy w oparciu o potrzeby biznesu.

Jak zostać liderem innowacji

0
Przemysław Grabowski

Pomimo wyzwań, którym branża ubezpieczeniowa musiała sprostać w 2020 r., Multiagencja CUK Ubezpieczenia pozyskała rekordową liczbę leadów. W 2021 r. firma planuje kontynuować tendencję wzrostową, realizując cele strategiczne, oraz utrzymać pozycję lidera innowacji.

Czym są dziś innowacje i co charakteryzuje innowacyjną firmę? Przede wszystkim to ciągły rozwój usług dostarczanych klientom.

Jak ogłosił Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia, w artykule Synergia człowieka, technologii oraz silnej marki własnej („GU” nr 2/2021), pierwszym celem strategicznym jest ciągła poprawa usługi dostarczanej naszym klientom.

Kluczem do sukcesu jest połączenie trzech elementów: budowania kompetencji naszych doradców, rozwoju narzędzi ułatwiających zakup ubezpieczenia, jak np. porównywarek cen, oraz stałej poprawy jakości obsługi – zarówno na etapie sprzedaży, jak i serwisu pozakupowego. Są to elementy, które tworzą jedną całość, zamykającą się w słowie JAKOŚĆ.

Aby móc podnosić jakość świadczonych usług, konieczne jest monitorowanie wskaźników jakościowych poprzez wdrożenie narzędzia, które pozwoli stale mierzyć poziom zadowolenia lub niezadowolenia klientów. Tylko dzięki rzetelnej analizie wyników jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski i znaleźć przyczynę niskiego poziomu satysfakcji odbiorców usług.

Co ważne, w organizacji powinien funkcjonować jeden scentralizowany system reklamacyjny. Reklamacje rozproszone po całej firmie, szczególnie po sieci sprzedaży, są krytycznie złym procesem.

Przy dzisiejszym konkurencyjnym rynku wygrają tylko te multiagencje, które mogą pochwalić się najwyższą jakością usług. Jakość obsługi oraz jej kompleksowość bezpośrednio przekładają się na zaufanie klienta i budują przywiązanie do marki. To z kolei przenosi się na wzrost odnawiania polis, ale też przyciąga potencjalnych nowych klientów.

Scentralizowany system pozwala zapanować nad wpływającymi reklamacjami oraz weryfikować wagę problemu. Jedna niewyłapana na czas reklamacja i za późno wyciągnięte wnioski mogą skutkować konsekwencjami w postaci utraty klientów i ich zaufania oraz karami ze strony urzędów nadzorujących multiagencje.

Nie wolumen niezadowolenia mówi organizacji o problemie, wystarczy dobrze przeanalizowana zasadna reklamacja, aby firma spojrzała na proces z lotu ptaka i zbudowała program naprawczy.

Potrzeby i oczekiwania klientów stale się zmieniają. Dlatego tak ważne jest ich monitorowanie i reagowanie na nie. Kontrowersyjnie nazywam reklamacje… PREZENTAMI. To nieograniczone źródło poprawy praktycznie wszystkich procesów w organizacji.

Obserwuję klientów w procesie zakupowym, pytam ich i pośredników o zadowolenie, cyklicznie analizuję statystyki na podstawie narzędzi, które zbierają dane z rynku o CUK. W ten sposób angażując klientów i pośredników, poprawiamy organizację – komentuje Przemysław Grabowski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.

Za tworzenie wizerunku firmy i budowanie zaufania do marki odpowiadają wszyscy pracownicy. Poprzez realizację misji organizacji i pracę w zgodzie z wypracowanymi standardami tworzą jakość, którą otrzymują klienci CUK Ubezpieczenia.

Pandemiczna rzeczywistość przyczyniła się do wzmocnienia roli doradcy ubezpieczeniowego, który stał się opiekunem klienta. Dzięki swojej wiedzy eksperckiej, doświadczeniu i znajomości rynku zapewnia klientowi poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji.

Stawiam na silną komunikację z siecią sprzedaży, skoncentrowaną na potrzebach klienta. Zrozumienie potrzeb sprzedaży jest kluczem zarówno do budowania zaufania, jak i do pokazania wysokiej jakości usług.

W CUK Ubezpieczenia, jako Multiagencji Roku 2020, dostarczamy pozytywnych emocji związanych z doświadczeniem zakupowym, przez co sprzyjamy powrotowi klientów do naszych doradców. Znajdujemy się dziś w czasach ciągłej zmiany, powodującej powstawanie nowych potrzeb i oczekiwań.

Tylko takie firmy, które monitorują zmiany, są blisko klientów oraz potrafią szybko rozwiązywać problemy ich i pośredników, poradzą sobie w czasach turbulencji. Życie pisze najlepsze opowieści, szczególnie te zakupowe. Moje cele to nieustająca komunikacja z siecią sprzedaży, słuchanie sieci i rynku, pełna klientocentryczność i co kluczowe wyciąganie wniosków dla organizacji – dodaje Przemysław Grabowski.

Jak precyzyjnie i szybko oszacować rozmiar szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak zaoszczędzić czas przy szacowaniu strat w uprawach rolnych? Czy ich precyzyjna kalkulacja może być prosta? Jak skutecznie ocenić wpływ pogody i innych czynników zewnętrznych na zaistnienie szkody? Kilka słów o nowych możliwościach, jakie przynosi teledetekcja.

Jeszcze pięć lat temu szacowanie uszkodzeń upraw rolnych tradycyjnymi metodami kojarzyło się ze żmudną i czasochłonną pracą. Dziś z pomocą przychodzą nam nowoczesne technologie lotnicze. Każdy uznaje zdjęcia z lotu ptaka za obiektywne źródło informacji – zarówno rolnicy, jak i rzeczoznawcy reprezentujący ubezpieczycieli. Niemniej… problematyczny wydaje się sam proces przetwarzania danych z obrazu na realne liczby.

Badania naukowe w służbie rolnikom

Rozwiązanie tego problemu przyniosła oparta na uczeniu maszynowym metodologia pozwalająca wykonać ilościowe pomiary uszkodzeń, z nieosiągalną do tej pory precyzją. Każdy rolnik i rzeczoznawca może skorzystać z tej metodologii dzięki portalowi agro.ongeo.pl.

Bazując na OnGeo Agro szacowaniu szkody, można poświęcić nawet dziesięć razy mniej czasu niż przy tradycyjnych metodach. Cały proces można przeprowadzić zza biurka. Czas jego realizacji wynosi średnio dwa tygodnie – niezależnie od liczby działek i wielkości areału wyznaczonego terenu.

Co najważniejsze: użytkownicy portalu nie muszą posiadać specjalistycznej wiedzy i wykonywać zaawansowanych obliczeń, by dysponować najdokładniejszymi na rynku szacunkami szkody.

Obiektywne, precyzyjne i niepodważalne wyliczenia są nie tylko gwarancją uczciwości i rzetelności stron, ale także pomagają zapobiegać sporom. Nowoczesne technologie pozwalają ich uniknąć, optymalizując tym samym koszty prowadzenia działalności i zapewniając spokojną i bezproblemową obsługę.

Nowe technologie na wyciągnięcie ręki

Proces zamawiania usługi jest wyjątkowo prosty. Wystarczy założyć konto internetowe na portalu OnGeo Agro (agro.ongeo.pl), a następnie wskazać działkę/działki, na której znajduje się uprawa. Co dokładniejsi mogą wrysować powierzchnię uprawy i wykluczyć powierzchnie niezagospodarowane rolniczo, np. rowy, oczka wodne.

Określona w systemie powierzchnia może zostać jednym kliknięciem zlecona do monitoringu lotniczego, a następnie…

Antoni Łabaj

…zgłoszenie trafia do systemu planowania lotów i natychmiast po wystąpieniu warunków do wykonywania lotów dokonywane są zobrazowania powierzchni przy użyciu ultralekkiego statku powietrznego wyposażonego w specjalne urządzenie multisensoryczne pozwalające z dużą precyzją wykonać pomiar stanu uprawy.

Użytkownicy serwisu mogą także zdecydować się na dostarczenie własnych zdjęć, np. wykonanych dronem.

W następnym kroku dane trafiają na linię przetwarzania numerycznego, gdzie, przy użyciu technik opartych na uczeniu maszynowym są wykonywane ilościowe pomiary uszkodzeń. Wynik pomiaru staje się podstawą oszacowania szkody w formie graficznej oraz zestawień liczbowych.

Dla powierzchni uprawy generowany jest raport uszkodzenia uprawy, określający oprócz wyliczenia wielkości straty również parametry stałe charakteryzujące potencjał produkcyjny pola oraz meteogram potencjału warunków klimatycznych powodujących zniszczenie uprawy.

Precyzja pomiaru uszkodzonej powierzchni

– Usługi fotolotniczego szacowania uszkodzeń dają wysoką wydajność szczególnie w przypadku licznego wystąpienia szkód – podkreśla Antoni Łabaj, właściciel marki OnGeo. – Dzięki teledetekcji można w bardzo wysokich rozdzielczościach precyzyjnie odróżnić powierzchnię pokrytą roślinnością od powierzchni uszkodzonej, niegwarantującej uzyskania odpowiedniego plonu.

W wielu przypadkach część uszkodzeń wynika wprost z wystąpienia stałych czynników ryzyka, takich jak teren podmokły, teren narażony na erozję lub też silnie przepuszczalny. Obserwacje pozwalają wnioskować o wieloczynnikowych przyczynach uszkodzeń, co umożliwia podjęcie odpowiednich zabiegów prewencyjnych.

Baza danych OnGeo to w tej chwili największa zharmonizowana baza danych przestrzennych w Polsce dostępna online, pozwalająca na realizację licznych celów gospodarczych, takich jak określenie potencjału inwestycyjnego i produkcyjnego terenu czy też określanie poziomu ryzyka ubezpieczeniowego nieruchomości.

Ile to kosztuje?

Korzystanie z nowoczesnych technologii nie musi być drogie. Koszty jednostkowe wykonania usługi są relatywnie niskie w przeliczeniu na 1 ha powierzchni (dla 2 ha to 115 zł/ha, przy 100 ha zaledwie 20 zł/ha).

Ostateczna cena jest zależna od kosztów stałych i kosztów zmiennych. Na stronie dostępny jest kalkulator kosztów.

Warta skutecznie wdraża nowe technologie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Transformacja cyfrowa to zjawisko cywilizacyjne, które opanowuje coraz więcej gałęzi gospodarki, zmieniając procesy w organizacjach oraz sposób kontaktu na linii firma–klient. Pandemia oraz konieczność zachowania dystansu społecznego sprawiły, że zmiany związane z przenoszeniem się do sfery online gwałtownie przyspieszyły.

W 2020 r. największe towarzystwa ubezpieczeń wdrożyły u siebie np. narzędzia do zdalnej identyfikacji tożsamości, dzięki której ich klienci mogą wiele spraw, w tym zakup polisy, załatwić całkowicie online. Jednak to nie wszystkie innowacje, jakie ubezpieczyciele wdrożyli na przestrzeni kilku ostatnich lat, a Warta jest jednym z liderów transformacji cyfrowej w branży.

Firmy z sektora ubezpieczeń zauważyły rolę cyfryzacji w rozwoju swojej działalności, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego wspólnie przez Accenture oraz Polską Izbę Ubezpieczeń.

Ponad 80% ubezpieczycieli jest zdania, że przyszłość branży ubezpieczeniowej należy do tych organizacji, które dokonają znacznych inwestycji w narzędzia cyfrowe. Zresztą klienci, doświadczeni przez obostrzenia związane z pandemią, przyzwyczaili się, że większość spraw mogą załatwić w pełni przez internet. Dlatego podobnych doświadczeń znanych z bankowości elektronicznej czy też kontaktów z e-administracją będą oczekiwać również w innych branżach.

Przykładowo, z Profilu Zaufanego w Polsce korzysta już 9 mln użytkowników, a 71% ankietowanych deklaruje, że chętnie korzysta z e-usług w urzędach. Z kolei ponad połowa badanych częściej niż przed pandemią dziś korzysta z bankowości online lub mobilnie, a niemal co czwarty rozważa przeniesienie swojego konta bankowego na w pełni cyfrowe.

Trend ten szczególnie widać wśród młodych, gdzie rośnie zainteresowanie innowacyjnymi formami polis. W najbliższym czasie na znaczeniu zyskiwać będą kanały sprzedaży zdalnej, a także oferty firm, które wykorzystują cyfrowe narzędzia do obsługi klienta.

Pragmatyczne podejście

Klienci oczekują, że coraz więcej usług będzie oferowanych cyfrowo oraz realizowanych tu i teraz. W Warcie trend ten zauważyliśmy już kilka lat temu, dlatego w ostatnich latach dużo uwagi poświęcamy na wprowadzenie praktycznych rozwiązań opartych na nowych technologiach. Natomiast do tematu cyfryzacji podchodzimy w Warcie bardzo pragmatycznie.

Nieważne, czy dane rozwiązanie jest akurat medialnie nośne czy nie. Wybrane i wdrażane przez nas rozwiązanie musi nieść faktyczną wartość zarówno dla firmy, jak i dla klientów i partnerów – mówi Dawid Korszeń, rzecznik prasowy w Warcie.

W ostatnich kilku latach firma uruchomiła kilkadziesiąt projektów cyfryzacyjnych. W obszarze likwidacji szkód stworzony został ekosystem pozwalający na sprawną obsługę klienta. Kluczowym projektem było wdrożenie kompleksowego i nowoczesnego systemu do obsługi szkód, który jest centralnym punktem tego obszaru. Pozwoliło to na większą kontrolę nad procesami likwidacji szkód oraz umożliwiło poprawę wskaźników efektywności w zakresie obsługi spraw.

Warta rozwija również narzędzia do taryfikacji wykorzystujące Big Data czy wspierające obsługę klienta podczas likwidacji szkód w postaci Warta Mobile. To uruchomione już w 2015 r. rozwiązanie jest nadal najbardziej kompleksowym narzędziem do zarządzania likwidacją szkód na rynku. Już na początku działania zrewolucjonizowało komunikację z klientem, a obecnie nawet do 70% szkód likwidowanych jest przy jego pomocy.

Wdrożenia usprawniające procesy

Warta każdego roku wdraża kolejne, innowacyjne rozwiązania, których celem jest dalsze usprawnianie wewnętrznych procesów i podnoszenie jakości obsługi w poszczególnych obszarach działalności firmy.

W ciągu ostatniego roku priorytetem było przede wszystkim dopasowanie się do sytuacji związanej z koronawirusem. Dlatego też szukaliśmy narzędzi, które pozwolą nam na uruchomienie w krótkim czasie zdalnej sprzedaży polis przez agentów, co wprowadziliśmy już pod koniec marca 2020 r.

W październiku z kolei wraz z UFG wdrożyliśmy narzędzie służące weryfikacji tożsamości oparte na rozwiązaniach Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej – ID UFG. Ta usługa usprawniła sprzedaż zdalną polis na życie, zapewniając realizację formalności związanych z zawarciem umowy przy wykorzystaniu m.in. Profilu Zaufanego – tłumaczy Dawid Korszeń.

Z kolei w obszarze likwidacji szkód ważnym rozwiązaniem wdrożonym jeszcze w 2019 r., a działającym w pełni przez cały ubiegły rok był asystent głosowy oparty na sztucznej inteligencji. Voicebot zajął już stałe miejsce na infolinii Warty, gdzie usprawnia proces zgłaszania szkód.

Do dziś ten wirtualny asystent obsłużył niemal 300 tys. rozmów dotyczących zgłoszenia i statusu szkody. Dzięki temu rozwiązaniu konsultanci mają więcej czasu na dokładniejsze poznanie potrzeb i dopasowanie usług do preferencji klienta.

Równolegle Warta pracuje nad Image Recognition, czyli rozwiązaniami, które wykorzystują technologię sztucznej inteligencji rozpoznającej obraz. Dzięki niej ubezpieczyciel już teraz usprawnia proces weryfikacji kosztorysów przygotowywanych przez warsztaty samochodowe.

Cały czas rozwijamy automatyczną analizę obrazów, chcąc wykorzystywać ją w kolejnych obszarach. Dzięki temu szacowanie kosztów napraw odbywać się będzie w czasie rzeczywistym.

Zakładamy, że docelowo mechanizm obsłuży nawet ok. 60% wszystkich spraw, gdzie uszkodzeniu uległa jedynie karoseria pojazdu. To także przyśpieszy proces z myślą o klientach i pozwoli rzeczoznawcom skupić swoją uwagę na bardziej skomplikowanych sprawach – tłumaczy Dawid Korszeń.

Tak jak przy likwidacji szkód pomaga sztuczna inteligencja, tak w obszarze operacji firma korzysta z automatyzacji pracy z dokumentami, wykorzystując systemy RPA (Robotic Process Automation). 70 robotów, które osiągają powyżej 80% skuteczności, wykonuje zadania związane m.in. z obsługą posprzedażową klienta, importem i analizą danych, czytaniem, segregowaniem i pobieraniem informacji ze skanów dokumentów, rozliczaniem i raportowaniem wyników dla agencji oraz agentów czy procesem odzyskiwania należności.

Wszystko to pozwala na oszczędność czasu pracy rzędu 15 tys. godzin miesięcznie, które pracownicy Warty mogą wykorzystać na obsługę bardziej skomplikowanych spraw klientów czy agentów.

Wysoki standard obsługi

Warta każdego roku wprowadza w życie kolejne innowacyjne projekty wykorzystujące nowe technologie.

Transformacja cyfrowa w Warcie pomaga utrzymać firmie wysoki standard obsługi, bowiem automatyzacja i usprawnianie wewnętrznych procesów pomagają w szybszej obsłudze klienta, skupionej na jego indywidualnych potrzebach.

Dzięki cyfryzacji możemy zapewnić efektywniejsze wykorzystanie posiadanych zasobów, oszczędność czasu oraz rosnące zadowolenie klientów. Dlatego planujemy realizować konsekwentnie obraną strategię i już niedługo pojawią się kolejne rozwiązania, które naszym zdaniem zrewolucjonizują standard obsługi klientów w branży ubezpieczeniowej –mówi Dawid Korszeń z Warty.

Dołącz do klubu i pozyskuj leady ubezpieczeniowe od DMSales

0
Źródło zdjęcia: DMSales

Nie da się ukryć, że sprzedaż ubezpieczeń to długotrwały proces wymagający stałego utrzymywania relacji, zrozumienia potrzeb klienta i dopasowywania do nich oferty. Szczególnie czasochłonne są pierwsze etapy lejka sprzedażowego – przekształcenie anonimowego kontaktu w szansę sprzedaży. W tym celu powstał Klub Leadowy – nowoczesne rozwiązanie pozwalające w łatwy sposób pozyskiwać potencjalnych klientów i usprawnić proces sprzedaży w branży ubezpieczeniowej.

Czym jest Klub Leadowy?

Klub Leadowy to usługa świadczona przez DMSales pozwalająca uzyskać zweryfikowane leady ubezpieczeniowe (tzw. szanse sprzedaży), a więc kontakty do osób, które wyraziły chęć rozmowy z doradcą w sprawie produktów ubezpieczeniowych. KL odciąża ubezpieczycieli na pierwszych etapach lejka sprzedażowego – usługa ta obejmuje wieloetapowy prospecting pozwalający ubezpieczycielowi lepiej przygotować się do rozmowy z potencjalnym klientem dzięki informacjom m.in. o jego aktywności zawodowej, posiadanych przez niego produktach ubezpieczeniowych i orientacyjnej wysokości płaconych składek. KL służy firmom i doradcom ubezpieczeniowym, którzy chcą się skalować i rozwijać proces pozyskiwania klientów za pomocą zautomatyzowanego systemu DMSales i usługi agencyjnej.

Co jeszcze daje Klub Leadowy?

Same leady ubezpieczeniowe to jednak nie wszystko – Klub oferuje również dostęp do platformy DMSales. Za jej pośrednictwem można korzystać ze skryptów identyfikujących osoby odwiedzające stronę internetową agenta i monitorujących ich aktywność na niej. Dzięki temu można w prosty sposób przekształcić anonimowych do tej pory odwiedzających w potencjalnych klientów – strona internetowa stanie się dodatkowym źródłem szans sprzedażowych. Inną funkcją platformy, o której warto wspomnieć, jest możliwość automatyzacji kontaktu z potencjalnymi klientami – pozwala ona na budowanie profili idealnych klientów i prostych scenariuszy komunikacji, co stanowi świetne wsparcie np. dla mailowych kampanii marketingowych. Ponadto platforma daje możliwość integracji z innymi systemami i stworzenia centrum zarządzania procesami sprzedażowymi. Do Klubu Leadowego może dołączyć każdy agent ubezpieczeniowy lub firma, którzy wybiorą opcję konta Premium w cenie od 3500 zł netto.

Jak wygląda proces pozyskania klienta na ubezpieczenia?

Pozyskanie klienta to długotrwały proces. Możesz go przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać Klubu Leadowego od DMSales. Współpracując z nami, otrzymujesz zweryfikowane szanse sprzedaży – czyli kontakt do osób, u których została wzbudzona potrzeba konsultacji z doradcą na temat produktów ubezpieczeniowych. W trakcie wieloetapowego procesu prospectingu zbierzemy dla Ciebie informacje dotyczące posiadanych przez klienta produktów, orientacyjnej wysokości jego składki oraz aktywności zawodowej, które pozwolą Ci na lepsze przygotowanie się do rozmowy.

Proces pozyskania klienta podzieliliśmy na 5 podstawowych etapów. Dla klientów, którzy uczestniczą w Klubie Leadowym, realizujemy 3 z 5 etapów – przygotowujemy strategię kampanii, przeprowadzamy ją i angażujemy odbiorcę, a następnie potwierdzamy zainteresowanie konsultacją z agentem. Zweryfikowana szansa sprzedaży jest przekazywana na platformie DMSales Klubowiczowi, który rozpoczyna pracę z kontaktem, dokonując analizy i dopasowując produkty ubezpieczeniowe do potrzeb klienta.

klub leadowy


Korzyści płynące z dołączenia do Klubu:

  • Skrócenie czasu dotarcia do potencjalnych klientów – klubowicze otrzymują od razu dane kontaktowe osób aktywnych zawodowo, informację o posiadanych produktach ubezpieczeniowych, przedział cenowy składek i preferowany termin kontaktu z doradcą.
  • Minimum 40 potwierdzonych kontaktów.
  • Wyłączny dostęp do przekazanej szansy sprzedaży – gwarancja, że inny agent ubezpieczeniowy nie otrzyma tego samego kontaktu.
  • Możliwość stworzenia indywidualnej oferty leadowej dostosowanej do Twoich wymagań i potrzeb.
  • Dostęp do wszystkich możliwości platformy DMSales pozwalających zwiększyć konwersję pozyskanych kontaktów, m.in. automatyzacji kampanii e-mail/SMS i skryptów monitorujących ruch na stronie internetowej.
  • 10 000 punktów PRO do wykorzystania w platformie.
  • Możliwość optymalizacji procesów sprzedażowych dzięki opcji integracji różnych kanałów pozyskania klientów z platformą.
  • Możliwość nagrania i odsłuchu umówionej konsultacji, a tym samym lepszego przygotowania się do rozmowy z potencjalnym klientem.
  • Dostęp do wtyczki LeadIn, która umożliwia pozyskiwanie kontaktów z LinkedIn do projektu w platformie.
  • Indywidualny opiekun Twojego projektu, który pomoże wdrożyć i zoptymalizować Twoje procesy sprzedażowe.
  • Atrakcyjna cena za zweryfikowany kontakt – najwyższa jakość na rynku w bardzo przystępnej cenie.
  • Dostęp do materiałów edukacyjnych i szkoleniowych.


Usprawnij sprzedaż już dziś!

Branża ubezpieczeniowa jest jedną z trudniejszych, jeśli chodzi o pozyskiwanie potencjalnych klientów. Dlatego też sprawnie działające procesy sprzedażowe są niezwykle ważne. Szczególnie istotny, a zarazem najbardziej czasochłonny jest etap przekształcenia kontaktu w potencjalną szansę sprzedaży. W tym oraz innych procesach sprzedażowych pomoże Ci właśnie Klub Leadowy przeznaczony dla ubezpieczycieli. Dzięki niemu nie tylko będziesz otrzymywać określoną liczbę potwierdzonych szans sprzedaży – leadów każdego miesiąca, ale też uzyskasz dostęp do systemu pozwalającego stworzyć prężnie działające centrum sprzedażowe. Zatem zostań członkiem Klubu Leadowego już dziś, odwiedzając https://dmsales.com/app-market/?product=klub-leadowy-ubezpieczenia i zacznij optymalizować swoją sprzedaż właściwie od zaraz!

FinTech&InsurTech Digital Congress o cyfrowej przyszłości ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 18–19 marca odbyła się 9. edycja FinTech&InsurTech Digital Congress. Prawie 500 uczestników dołączyło do wydarzenia w formie online, w ramach którego zaprezentowane zostały merytoryczne wystąpienia oraz debaty skupione na aktualnych trendach oraz przyszłości branży fintech i insurtech w Polsce.

Kongres zainaugurował Marcin Petrykowski, przewodniczący Rady Programowej FinTech Digital Congress, dyrektor zarządzający S&P Global, który mówił o przedefiniowaniu wartości w erze postcovidowej. Uzupełnieniem jego wypowiedzi była rozmowa ze Stefanem Batorym, który na przykładzie własnego doświadczenia osobistego i jako prezesa Booksy podsumował, co jest wartością w budowaniu biznesu. Podczas debaty otwierającej dyskutanci skupili się na zagadnieniach embedded finance – łączeniu tradycyjnych usług finansowych z innymi usługami niefinansowymi jako nowego sposobu na pozyskanie większej liczby klientów i budowaniu wartości dla użytkowników. O bankowości jako usłudze i wizji cyfrowej bankowości rozmawiali Karol Sadaj z Aion i Szymon Wałach z PKO Banku Polskiego. Nie zabrakło też rozmów o możliwościach i sposobach współpracy banków i firm pozabankowych z Big-Techami – wraz z uczestnikami debaty mówił o tym członek zarządu Microsoft, Paweł Jakubik.

W kolejnych częściach poruszone zostały zagadnienia związane z technologią paymentową, dynamicznym wzrostem płatności elektronicznych, zwiększeniem konkurencyjności i innowacyjności w sektorze finansowym, aktualnymi trendami, procesami rynkowymi i wyzwaniami dla biznesu oraz technologicznym wsparciem w prowadzeniu biznesu dla SME. Uczestnikami debat byli m.in.: Bartłomiej Nocoń z ZBP, Anna Szczygielska z Viafintech, Marcin Wąsikowski z UNIQA, Jan Zimowicz z Aegon, Katarzyna Królak-Wyszyńska z Innovatika, Michał Pawlik ze SMEO oraz Jarosław Dąbrowski z DFCM Ltd. Podczas sesji FinTech&Insurtech Stage wybrani dzięki technologii uczestnicy wysłuchali serii technologicznych case’ów w wykonaniu przedstawicieli Polski, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Dzień drugi stał pod znakiem tematów związanych z trendami biznesowymi i budowaniem wartości. Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna, poprowadził debatę poświęconą Customer Value, gdzie m.in. wraz z Joanną Erdman z mBanku i Maratem Nevretdinovem, prezesem Europy Ubezpieczenia, mówili o automatyzacji procesów i transformacji organizacji w prokliencką. Ważnym zagadnieniem był także cyfrowy krok w przyszłość branży ubezpieczeniowej oraz zmiany, które wraz z przyspieszeniem cyfrowym na nią wpłynęły. Swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami w tym zakresie podzielili się m.in. Frank Genheimer, Andrzej Miron z Nationale-Nederlanden i Agnieszka Wrońska, prezes Link4. Debatę poprowadził Cezary Świerszcz, założyciel Bacca, Chief Innovation Advisor Insly. Nie zabrakło kwestii telemedycznych związanych z innowacjami. O automatyzacji w procesie leczenia wraz z Andrzejem Osuchem z Grupy Lux Med rozmawiali m.in. Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, i Marek Witulski z Siemens Healthineers. Natomiast podczas startup session odbyła się pierwsza międzynarodowa sesja pitchingowa, w której udział wzięli przedstawiciele obiecujących startupów.

Patronem medialnym kongresu była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(AM, źródło mmc)

UNIQA Go z rozszerzoną ofertą nagród od Sodexo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

UNIQA Go to aplikacja, której zadaniem jest ocena stylu jazdy. Narzędzie przyznaje punkty, które użytkownik może zamienić na nagrody w postaci eVoucherów Sodexo. Poza tym jeśli użytkownik aplikacji jest klientem UNIQA, będzie mógł w kolejnym etapie rozwoju UNIQA Go przełożyć zebrane punkty na obniżenie składki za kolejne ubezpieczenie.

– Nagroda za odpowiedzialne prowadzenie samochodu powinna być atrakcyjna i nowoczesna, a przede wszystkim dawać kierowcy możliwość wyboru finalnego prezentu: eVoucher od Sodexo spełnia wszystkie te warunki, a ponadto można go bezpiecznie zrealizować także w internecie. Jestem przekonany, że wybór nagrody spośród setek tysięcy produktów oferowanych przez renomowane i cenione marki przełoży się także na radość z bezpiecznej jazdy – podsumował Sebastian Lachowski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży Sodexo Benefits and Rewards Services.

W specjalnej zakładce Upominki w aplikacji UNIQA Go kierowcy będą mogli zobaczyć wszystkie dostępne eVouchery razem z liczbą punktów wymaganą do ich uzyskania. Wartość każdego elektronicznego bonu będzie określona w złotówkach. Vouchery uprawniają do zakupów w najpopularniejszych sieciach sklepów partnerskich współpracujących z Sodexo.

Użytkownik UNIQA Go otrzyma wybrany eVoucher w postaci kodu cyfrowego na podany adres e-mail lub numer telefonu. Może go zamienić na nagrodę w dowolnym momencie, bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że zrobi zakupy w wybranym przez siebie sklepie tradycyjnym lub internetowym.

– Przykładna jazda, zwłaszcza w miejscach wymagających szczególnej uwagi, zasługuje na nagradzanie. Taka idea przyświeca naszej aplikacji. Przestrzeganie przepisów, zachowywanie uważności oraz nieużywanie telefonu w czasie jazdy to rzeczy, które warto promować wśród kierowców. Zachęcamy ich do tego, wprowadzając do naszej aplikacji kolejne korzyści. W dużym skrócie eVouchery sprawiają, że jadąc do sklepu, zdobywa się punkty, które w sklepie można wymienić na wybrane przez siebie rzeczy. Bezpieczna jazda wcale nie jest nudna. W UNIQA Go pokazujemy, że ona się opłaca – dodaje Michał Modzelewski, dyrektor ds. wsparcia klienta UNIQA.

(AM, źródło: UNIQA)

Klienci Avivy zdalnie potwierdzą tożsamość przy zawieraniu umowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Życiowa Aviva udostępniła swoim klientom usługę mojeID dostarczaną przez KIR. Wdrożone rozwiązanie pozwala na zawarcie poprzez portal MojaAviva umów ubezpieczenia w trybie online, z wykorzystaniem zdalnego potwierdzenia tożsamości.

– Zdalna obsługa klienta wymaga najwyższej jakości rozwiązań, które z jednej strony są proste dla użytkowników, a z drugiej spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa. MojeID wychodzi naprzeciw tym wymaganiom. W ciągu ostatniego roku wiele podmiotów z różnych sektorów gospodarki udostępniło usługę swoim klientom – teraz dołącza do nich Aviva. Cieszymy się, że tak renomowany przedstawiciel branży ubezpieczeniowej wprowadził udogodnienia dla swoich klientów, umożliwiając zawieranie umów online z wykorzystaniem mojeID – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes zarządu KIR.


– Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojeAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie na przestrzeni ostatnich miesięcy, które wdrażamy z myślą o usprawnieniu obsługi osób, które zaufały naszej firmie. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19 – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Aviva TUnŻ.


MojeID to narzędzie, za pomocą którego użytkownik może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość w ramach procesów realizowanych w trybie online przez dostawców usług komercyjnych albo w administracji publicznej. Usługa opracowana i zarządzana przez KIR spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

(AM, źródło: KIR)

PZU rozpoczyna wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

25 marca rusza wiosenny sezon ubezpieczania upraw. Dofinansowanie z budżetu państwa może wynieść do 65% składki w przypadku polisy dla podstawowych roślin. Rolnik sam może wybrać ryzyka, przed którymi chce chronić uprawy.

– W tym sezonie ubezpieczenia z dotacją Skarbu Państwa oferujemy w określonych przedziałach czasowych. Na samym początku będziemy proponować ryzyka wiosenne dla zbóż ozimych i rzepaku ozimego. W kolejnym okienkach będziemy oferować po kolei ryzyko przymrozków wiosennych dla owoców drzew, krzewów owocowych i truskawek, ryzyka wiosenne dla upraw jarych oraz ryzyko gradu w owocach – mówi Paweł Ochmański, p.o. dyrektora biura produktów detalicznych PZU.

Rolnik sam wybiera ryzyka, przed którymi chce chronić uprawy. Oprócz ochrony przed pojedynczymi ryzykami, PZU oferuje także pakiety Wiosna oraz 5 Ryzyk. Pakiet Wiosna chroni przed konsekwencjami gradu i przymrozków wiosennych, z kolei Pakiet 5 Ryzyk zabezpiecza od skutków nawalnego deszczu, huraganu, uderzenia pioruna, lawiny i osunięcia ziemi. Do 30 kwietnia rolnicy kupujący pakiety Wiosna i 5 Ryzyk mogą rozszerzyć ochronę o skutki suszy.

– Sezon Wiosna 2021 to ochrona NNW dla stałych klientów na preferencyjnych warunkach. Bezpieczne Żniwa 2021 NNW dla Rolnika to oferta promocyjna dla tych, którzy ubezpieczą z nami swoje uprawy wiosną 2021 r. Biorąc pod uwagę różnorodność potrzeb wytwórców rolnych, przygotowaliśmy warianty różniące się zakresem i sumą ubezpieczenia – dodaje Paweł Ochmański.

Dla klientów ubezpieczających w PZU budynki gospodarstwa rolnego przygotowana została specjalna zniżka na ubezpieczenia zbóż od ryzyka gradu lub w pakiecie Wiosna.

Klienci mogą też rozłożyć składkę na raty lub przesunąć termin zapłaty po żniwach, a także wykupić udział własny oraz obniżyć franszyzę integralną do 8%.

(AM, źródło: PZU)

Signal Iduna umożliwia zdalne zawieranie polis

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Signal Iduna jest kolejnym ubezpieczycielem, który udostępnił klientom możliwość zdalnego zawierania umowy ubezpieczenia – informuje cashless.pl.

Adam Malinowski, wiceprezes zarządu ubezpieczyciela, mówi serwisowi, że proces jest zaprojektowany na tyle prosto, aby zarówno wyspecjalizowany agent życiowy, jak i przyzwyczajony do braku papierowych dokumentów agent majątkowy mógł sobie z nim poradzić. Do skorzystania z opcji zdalnego zawarcia umowy uprawnieni są obywatele RP, posiadający numer telefonu, adres e-mail i rachunek bankowy. System weryfikuje tożsamość na podstawie analizy dokumentów wczytanych do systemu i przelewu z konta.

Więcej:
cashless.pl z 24 marca, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenie na życie w Signal Iduna możecie już zawrzeć zdalnie. Trzeba jednak spełnić kilka warunków”:
https://www.cashless.pl/9656-signal-iduna-zdalne-ubezpieczenia-na-zycie

(AM, źródło: cashless.pl)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie