MultiRIA kończy 10 lat

0
961

W tym roku mija 10 lat od produkcyjnego wdrożenia w PKO Agencji Ubezpieczeniowej i PKO Leasing (wówczas: Raiffeisen Insurance Agency i Raiffeisen Leasing Polska SA) systemu do sprzedaży i kompleksowej obsługi polis.

MultiRIA usprawniła działalność operacyjną Agencji przez zautomatyzowanie procesów ofertowania, polisowania i obsługi posprzedażowej polis własnych (w tym aneksowania, anulowania, odstąpienia). Przyspieszyła wznawianie, a także obsługę polis obcych, rejestrowanie szkód całkowitych i częściowych oraz zarządzanie nimi. Aplikacja pozwala na eksport sprzedanych polis do systemów fakturujących oraz wystawianie e-polis do pobrania z portalu klienta. System umożliwia prowadzenie rozliczeń z ubezpieczycielami i warsztatami naprawiającymi szkody. Jest zintegrowany z wieloma systemami zewnętrznymi.

MultiRIA jest wciąż regularnie rozwijana i udoskonalana, przeszła wiele zmian. W ciągu dekady przybyło jej sporo funkcjonalności, dodawano i modyfikowano produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych. Jedną z ważniejszych rozbudów w ostatnich latach było uruchomienie modułu masowego wznawiania własnych i ofertowania obcych polis komunikacyjnych w ramach projektu MultiRIA 2.0, co znacznie usprawniło pracę działu. Warto podkreślić, że nowy wygląd ekranów przypadł użytkownikom do gustu. Od 2019 roku największy nacisk kładziony jest na integrację MultiRIA z kolejnym systemem zewnętrznym.

Do tej pory w systemie MultiRIA zawartych zostało ponad milion polis komunikacyjnych, majątkowych, życiowych, zdrowotnych i innych. System obsługuje produkty kilkunastu ubezpieczycieli na taryfach offline. Przeprowadzono dwa i pół miliona kalkulacji – każda złożona z kilku ofert różnych TU. Zarejestrowano ponad 600 tysięcy polis obcych, ponad 3 tysiące polis własnych zawartych poza MRIA i ponad 240 tysięcy szkód.

10-letnią współpracę z VSoftem podsumowała Anna Grajkowska, prezes PKO Agencji Ubezpieczeniowej: – VSoft nie jest dla nas wyłącznie dostawcą systemu MultiRIA, ale i partnerem merytorycznym. Zespół, z którym współpracujemy, nie tylko proponuje nam rozwiązania zgłaszanych przez nas problemów, ale również zapewnia wsparcie techniczne, kiedy jest taka potrzeba. Nasza współpraca jest bardzo bliska, uporządkowana, jesteśmy w stałym kontakcie i chętnie wymieniamy się doświadczeniem podczas cotygodniowych spotkań statusowych. Pracując z nimi, mam pewność, że powierzone im zadania będą wykonane bardzo dobrze.

Jacek Dymczak, dyrektor rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft, tak wspomina okres wdrażania systemu: – Patrząc na tamten czas z perspektywy 10 lat, trzeba przyznać, że to wdrożenie było kwintesencją tego, co dziś nazywamy zwinnością. Analityk, programista, tester, wdrożeniowiec ramię w ramię przez kilka miesięcy przy jednym biurku z analitykiem i testerem klienta wspólnie kreowali rozwiązania. Otwartość na nowe pomysły, częste i szybkie eksperymenty skracały do minimum czas dostarczania kolejnych funkcji. Nieraz koncepcję od zaimplementowania pierwszej wersji i przekazania jej do testów dzieliło kilkanaście minut. I to wszystko bez popularnych dziś narzędzi i metodyk, w pełni oparte o bardzo bliską współpracę ludzi darzących się sympatią, o kompetencje i zaufanie. To wdrożenie stało się niemal legendą w obu organizacjach i wciąż wraca w różnych zabawnych anegdotach, które dla osób pracujących krócej jawią się jako „urban legend”. W tej pandemicznej, nowej rzeczywistości z łezką w oku wspominamy świetnie spędzony czas, również ten wolny, w którym wspólnie relaksowaliśmy się po intensywnej eksploatacji naszej kreatywności. Przez kilka miesięcy byliśmy jedną wielką rodziną, a relacje wtedy zbudowane trwają i owocują do dziś.

Projekt MultiRIA stał się dla nas krokiem milowym w rozwoju w branży ubezpieczeniowej. Dziś w tym obszarze możemy pochwalić się produktami VSoft Insurance Platform (VIP) oraz VSoft Insurance Broker (VIB), które stale rozbudowujemy w oparciu o potrzeby biznesu.