Blog - Strona 1161 z 1525 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1161

Sejm nie głosował w sprawie ustawy przekształcającej OFE w IKE

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

20 kwietnia w Sejmie miało się odbyć trzecie czytanie projektu ustawy likwidującej OFE. Marszałek Sejmu Elżbieta Witek, po zasięgnięciu opinii Konwentu Seniorów, zdecydowała jednak o tym, że nie zostanie ono przeprowadzone.

Rządowy projekt zmian w ustawach w związku z przeniesieniem środków z otwartych funduszy emerytalnych na indywidualne konta emerytalne zakłada, że każdy uczestnik OFE będzie miał do wyboru dwie możliwości – podał stooq.pl za PAP. Domyślnie będzie to przeniesienie środków z OFE na IKE przy pobraniu z nich 15% w formie opłaty przekształceniowej. Pieniądze te będą dziedziczone. Druga możliwość to złożenie deklaracji o przeniesieniu swoich środków na rachunek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, działającego w imieniu i na rzecz Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Te pieniądze przestają być dziedziczone.

Projektowana ustawa ma wejść w życie z dniem 1 czerwca 2021 r. Następne posiedzenie Sejmu zaplanowano na 19–20 maja.

Więcej:
https://stooq.pl/n/?f=1417075&search=ofe

(AM, źródło: stooq.pl, PAP)

Akademia Prawa Spectrum poszerzy wiedzę agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach działań na rzecz rozwoju kompetencji współpracowników oraz budowy najwyższego standardu obsługi klientów zespół Domu Ubezpieczeniowego Spectrum przygotował projekt pod nazwą Akademia Prawa. Jest to seria szkoleń, która w ramach aktualnej edycji obejmuje serię webinarów o tematyce z pogranicza prawa, ubezpieczeń i finansów.

Webinary mają charakter interaktywny – uczestnicy mogą na bieżąco zadawać pytania, wykonywać zadania oraz brać udział w dyskusji. Transmisja z każdego spotkania jest zapisywana, aby agenci w dowolnej chwili mogli odświeżyć wiedzę. Nagrania są dostępne również dla wszystkich doradców z sieci Spectrum, którzy nie mogą wziąć udziału w sesji live. Nabytą wiedzę weryfikuje krótki test pojawiający się po każdym module szkolenia. Istnieje również możliwość zgłoszenia do radcy prawnego dodatkowych pytań za pomocą specjalnie przygotowanego formularza.

Bieżącą edycję szkolenia prowadzi Marta Kudlik, radca prawny z obszarem specjalizacji zakresie prawa ubezpieczeniowego oraz gospodarczego.

– Pierwsze spotkanie z obecnej edycji Akademii Prawa jest już za nami – relacjonuje Artur Zajdel, prezes multiagencji Dom Ubezpieczeniowy Spectrum. – Uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat rodzajów podmiotów prawnych, co przyniosło odpowiedzi na pytania związane z obsługą klientów reprezentujących firmy o różnych strukturach  – dodaje.

Kolejne spotkania w ramach i Akademii Prawa będą poświęcone obszarom wspólnym dla zagadnień prawa cywilnego i ubezpieczeniowego oraz przełożeniu ich na zapisy ogólnych warunków ubezpieczenia i zakres ochrony istotny dla klientów. Wśród głównych wątków pojawią się również kwestie związane z rynkiem pośrednictwa ubezpieczeniowego, zasadami odpowiedzialności, możliwościami kontraktowania i wzajemnymi relacjami przepisów kształtujących umowy ubezpieczenia.

Wiosenna edycja Akademii Prawa została zaplanowana na II kwartał 2021 roku. Po zakończeniu tego cyklu materiały wideo nadal będą dostępne dla uczestników szkolenia oraz wszystkich współpracowników Spectrum.

(AM, źródło: Spectrum)

Polacy stopniowo uczą się długoterminowego oszczędzania

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Odpowiedzialność finansowa Polaków była tematem eksperckiego webinaru zorganizowanego przez MM Conferences SA. Cykl otwartych webinarów „Liderzy o finansach i gospodarce” realizowany jest w ramach Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń 2021, w skład którego wchodzą 21. Banking Forum & 17. Insurance Forum.

W ostatnim webinarze udział wzięli: Robert Zapotoczny – prezes PFR Portal PPK, Karol Pogorzelski – ekonomista ING Bank Śląski, oraz Paweł Dobrowolski – główny ekonomista PFR. Spotkanie prowadziła redaktor Anna Popek.

W dyskusji poruszano następujące tematy:

  • Dlaczego istnieje przekonanie, że Polacy nie chcą oszczędzać? Jak jest w rzeczywistości?
  • Czy w okresie pandemii widzimy większą potrzebę zapewnienia sobie poduszki finansowej?
  • Gdzie Polacy lokują swoje oszczędności?
  • Odbudowa zaufania społeczeństwa do instytucji państwowych.
  • Postawy Polaków wobec oszczędzania – edukacja finansowa. Jak zmienić nawyki społeczeństwa?

Jeśli jesteśmy nacją, która oszczędza nieco mniej od innych, to jest to spowodowane przede wszystkim uwarunkowaniami historycznymi. Zapobiegliwość nie była wspierana przez okoliczności dziejowe, a wieloletnie gromadzenie środków z myślą o emeryturze było z wielu przyczyn utrudnione. Jeszcze dużo pracy przed nami w temacie popularyzacji oszczędzania – zauważa Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Przeszkodą dla oszczędzania jest nie tylko niełatwe dziedzictwo historyczne, ale również aktualna sytuacja na rynkach finansowych.

Oszczędzania nie ułatwia duża inflacja i niskie stopy procentowe. Polacy coraz częściej wybierają fundusze inwestycyjne oraz bardziej niż kiedykolwiek interesują się giełdą. Dostrzegamy prawdziwy renesans inwestorów indywidualnych. Istotnym zjawiskiem jest też inwestowanie w nieruchomości – wyjaśnia Karol Pogorzelski, ekonomista z ING Banku Śląskiego. Eksperci zwrócili uwagę, że rośnie popularność nieruchomości jako długoterminowych inwestycji i potencjalnego zabezpieczenia na czas emerytury.

Chociaż panuje obiegowe przekonanie, że Polacy niechętnie oszczędzają, to liczby prowadzą do odmiennych wniosków.

Nawyki dotyczące oszczędzania istotnie się zmieniły w ciągu ostatnich kilkunastu lat. W ostatniej dekadzie obserwujemy systematyczny wzrost oszczędności. Zgadzam się z tezą, że skłonność do oszczędzania jest pochodną zamożności. Zarobki Polaków zwiększyły się bardziej niż wydatki, co umożliwiło oszczędzanie – wyjaśnia Paweł Dobrowolski, główny ekonomista Polskiego Funduszu Rozwoju.

Z kolei redaktor Anna Popek podzieliła się refleksją, że pandemiczne miesiące spowodowały, że wielu Polaków ograniczyło konsumpcjonistyczne podejście do życia nie tylko z przymusu, ale świadomie wybierając życie przyjaźniejsze środowisku naturalnemu.

Dyskutanci odnieśli się także do niskiego poziomu zaufania do długoterminowych instrumentów finansowych, takich jak pracownicze plany kapitałowe.

– Biorąc pod uwagę doświadczenia poprzednich pokoleń nie dziwi sceptycyzm niektórych osób, jednak wierzę głęboko, że zaufanie będzie się stopniowo zwiększać – podkreśla Robert Zapotoczny.

Paweł Dobrowolski dodaje: – Warto nadmienić, że znacznie zamożniejsze kraje również potrzebowały czasu, żeby oswoić się z tamtejszymi odpowiednikami PPK. W Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek kapitałowy ma znacznie dłuższą historię, dobrowolne programy emerytalne bardzo powoli zyskiwały popularność. W 1975 r. uczestniczyło w nich zaledwie 13% obywateli, a wynik 67% osiągnięto dopiero w 2018 r.

Istotna część dyskusji dotyczyła edukacji finansowej Polaków. Czy źródłem wiedzy na ten temat powinna być szkoła? Zdania były podzielone.

Zwracano uwagę, że świat finansów podlega bardzo dynamicznym zmianom oraz że pojawiają się nowe źródła informacji, m.in. blogi specjalizujące się w tematyce finansów osobistych czy webinary z udziałem ekspertów. Edukacja powinna więc przebiegać z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji.

Podkreślono również kluczową rolę właściwych nawyków dotyczących oszczędzania.

Karol Pogorzelski dodał, że ludzie podlegają wielu pułapkom poznawczym, które utrudniają długoterminowe oszczędzanie. Nie znaczy to jednak, że Polacy podchodzą do tematów finansowych wyłącznie impulsywnie, wręcz przeciwnie.

Widać, że stopniowo rośnie wiedza o finansach oraz skłonność do oszczędzania. Trzeba mieć jednak świadomość, że są to procesy długofalowe, a zmiana nie zachodzi z dnia na dzień.

Aleksandra E. Wysocka

Czy widok 360 klienta to tylko modne pojęcie?

0
Łukasz Nienartowicz

Kiedy prowadzę prezentacje dla liderów transformacji cyfrowej, pokazuję zawsze dwa zdjęcia. Pierwsze przedstawia młodego człowieka w swetrze w romby i symbolizuje to, jak my, specjaliści IT, o sobie myślimy. Natychmiast po tym zdjęciu pokazuję drugie, na którym widać pokaz mody pełen niesamowicie nowoczesnych i niepraktycznych ubrań. To symbol realnego zachowania wielu „ekspertów” IT.

Słowa, takie jak big data, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain czy szyna usług, powodują u wielu z nas szybsze bicie serca. Co gorsza, te buzzwordy powodują, że przestajemy skupiać się na wyzwaniu biznesowym i zaczynamy się pławić w nowoczesnej technologii. A technologie same w sobie nie rozwiązują problemów. Potrafią za to stanowić ich źródło.

Nowy buzzword

Do powyższej listy modnych pojęć, czyli buzzwordów, dołączyłem ostatnio widok 360 klienta. Zauważyłem trend, według którego każda baza danych zawierająca informacje o kliencie jest nazywana widokiem 360.

Oczywiście pod względem marketingowym świetnie, jeśli możemy powiedzieć, że w naszym systemie jest taki widok, nawet jeśli obejmuje tylko dane z tego jednego systemu. Tak łatwiej sprzedać, a zanim klient się zorientuje, system będzie już wdrożony…

Lubię mówić, że współcześni liderzy IT zajmują się odzieraniem buzzwordów z marketingu i wykorzystywaniem tych nowoczesnych technologii w służbie biznesu. Zastanówmy się więc, jakie cechy musi mieć system, aby można go było nazwać widokiem 360.

360 zobowiązuje

Widok 360, jak wynika z jego nazwy, powinien zawierać wszystkie informacje, jakie organizacja posiada o swoich klientach. Oczywiście system tej klasy buduje się fazami, więc z praktycznego punktu widzenia chodzi o jego zdolność do przechowania wszelkich potrzebnych informacji. Niesie to ze sobą dwa wyzwania.

Po pierwsze, zgodnie z dobrymi praktykami tego typu uporządkowane zbiory powinniśmy przechowywać w relacyjnych bazach danych. Podejście do budowania widoku 360 w Data Lake jest nieoptymalne. Dlaczego? Ponieważ utrudnia utrzymanie porządku w danych.

Po drugie, trzeba zwrócić uwagę na koszty. Widok 360 to zazwyczaj duży zbiór danych. Wielu dostawców usług chmurowych opowiada o zdolności ich systemów biznesowych do przechowywania tego typu zbiorów. I brzmi to bardzo dobrze. W praktyce okazuje się, że przechowywanie i przetwarzanie takich ilości danych w chmurowych rozwiązaniach biznesowych jest bardzo kosztowne. W konsekwencji do systemu trafia tylko kilka najważniejszych cech klienta, bo tak jest taniej. A widok 360 nigdy nie powstaje.

Informacje

Celem widoku 360 jest zebranie wszystkich informacji o kliencie. Celowo nie piszę danych. Nie chodzi tu o wrzucenie do jednego miejsca wszystkich tabel związanych z klientem z różnych systemów IT. W taki sposób stworzymy tylko bagno danych o kliencie. Widok 360 to uporządkowany, przetworzony i przygotowany do użycia zbiór informacji.

Kluczem jest tutaj identyfikacja klienta jako pojedynczej osoby niezależnie od tego, ile danych i w jakich systemach mamy na jego temat. Innymi słowy, do stworzenia prawdziwego widoku 360 potrzebujemy narzędzi zarządzania jakością danych zdolnych zbudować złote rekordy klienta na poziomie całej naszej organizacji.

Demokratyzacja

Trzecią kluczową cechą widoku 360 jest fakt, że nie powstaje on sam dla siebie lub dla jednego tylko systemu IT. Widok ten musi być kwintesencją pojęcia demokratyzacji danych. Każdy inny system powinien mieć możliwość sięgnięcia do niego i znalezienia wszystkich informacji, których potrzebuje, aby móc wesprzeć pracowników firmy w ich codziennych obowiązkach.

Ta przesłanka podważa sens budowy widoku 360 w konkretnym systemie IT, np. CRM-ie.

Widok 360 powinien stanowić osobny byt i mieć zdolność do przekazania każdemu innemu systemowi aktualnego i wysokiej jakości zbioru danych o kliencie, dokładnie w takiej formie i w takim zakresie, jaki jest potrzebny.

Co więcej, taki system musi mieć możliwość szybkiego zbierania informacji zwrotnej i jej rozpowszechniania pozostałym zainteresowanym systemom IT.

Sprawdź to sam

Napisałem ten artykuł, ponieważ uważam, że życie jest zbyt krótkie na nieudane wdrożenia systemów IT. Trzymając się trzech powyższych wymagań, jesteśmy w stanie samodzielnie zweryfikować zarówno istniejący w firmie widok 360, jak i rozwiązanie proponowane przez dostawcę IT.

Oczywiście nawet spełnienie tych cech nie oznacza automatycznie, że wdrożenie czy przebudowa takiego systemu zakończy się sukcesem. Jednak ich brak daje duże prawdopodobieństwo, że widok 360 nie spełni pokładanych w nim nadziei.

Łukasz Nienartowicz
Britenet

Liderzy bankowości i ubezpieczeń o wyzwaniach w nowej rzeczywistości

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 14–15 kwietnia odbyło się Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń. Podczas stanowiących część wydarzenia 21. Banking Forum i 17. Insurance Forum ponad pół tysiąca uczestników wysłuchało merytorycznych prezentacji oraz debat z udziałem przedstawicieli sektora ubezpieczeniowego i bankowego.

Otwarcia Kongresu dokonał Artur Olech, przewodniczący Rady Programowej Insurance Forum, CEO hiPRO. Podczas inauguracji wydarzenia nastąpiło uroczyste nadanie tytułu Lidera 30-lecia Polskich Ubezpieczeń Piotrowi M. Śliwickiemu, prezesowi Grupy Ergo Hestia. Następnie uczestnicy wysłuchali wystąpienia gościa honorowego, prof. Adama Glapińskiego, prezesa Narodowego Banku Polskiego.

– Obecna pandemia jest oczywistym szokiem i gigantycznym zaskoczeniem, bo po prostu nie była częścią naszych opowieści na temat przyszłości. Mam wrażenie, że podobnie może być z rozwojem polskiego systemu finansowego, tj. że nastąpią skokowe zmiany, których wcale się dziś nie spodziewamy, bo nie będą one prostą kontynuacją dotychczasowych trendów. Nasze przewidywania w ogóle niekoniecznie się sprawdzają. Najlepszy dowód na to mamy dzisiaj, gdy w systemie finansowym materializują się zupełnie inne ryzyka niż te, których wcześniej się obawiano – powiedział prof. Adam Glapiński.

W bloku inauguracyjnym odbyła się debata ekspertów na temat globalnej transformacji i wyzwań sektora finansowego w nowej rzeczywistości – odbudowy gospodarki, ochrony środowiska i przyspieszenia cyfryzacji. Wprowadzeniem było wystąpienie „The world in 2021 and beyond – what changes and what sticks after the pandemic”, które przedstawił James Pomeroy, Global Economist HSBC.

Kolejnym tematem była transformacja społeczno-gospodarcza Europy w kontekście neutralności klimatycznej. Zgromadzeni eksperci omówili również zmiany zachodzące wskutek wykorzystania nowych technologii w sektorze finansowym, w tym obszar wyzwań i i modeli technologii chmurowej.

Drugi dzień wydarzenia rozpoczął się dyskusją na temat strategii kredytowej banków i przyszłości sektora pożyczkowego. Następnie eksperci skupili się na kwestii cyfrowego stylu życia klienta bankowego i ubezpieczeniowego, a także problemie bezpieczeństwa danych. Kolejne bloki poświęcone zostały płatnościom, hybrydowej dystrybucji ubezpieczeń oraz sprzedaży ubezpieczeń w bankach. Podsumowanie Kongresu stanowiła dyskusja dotycząca zmian postaw Polaków względem ubezpieczeń na życie i budowania oszczędności.

Prelegentami podczas Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń byli cenieni eksperci świata finansów m.in. z branży ubezpieczeniowej: Adam Dwulecki, członek zarządu Wiener TU, Piotr Bułka, członek zarządu Generali, Ewa Jac, CRO Aviva, Radosław Kamiński, wiceprezes zarządu Allianz, Magdalena Macko-Gizińska, CCO Nationale-Nederlanden, Adam Malinowski, wiceprezes zarządu Signal Iduna, Adam Roman, członek zarządu Grupy Ergo Hestia, Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU.

Głównym patronem medialnym Insurance Forum była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(AM, źródło: MMC)

„Nie” dla naprawionych aut po szkodzie całkowitej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prawie 54% uczestników badania przeprowadzonego przez UCE Research dla Helper Centrum Pomocy Prawnej uznało, że pojazd, którego uszkodzenia zostały zakwalifikowane przez zakład ubezpieczeń jako szkoda całkowita, nie powinien być dopuszczany do dalszej naprawy i eksploatacji. Odmienną opinię wyraziło 31% respondentów – informuje „Puls Biznesu”.

Respondenci w wieku 56–80 lat stanowią największą grupę przeciwników dopuszczania naprawionych aut po szkodach całkowitych do ruchu. 78,2% badanych uważa, że taki pojazd powinien mieć w dowodzie rejestracyjnym obligatoryjny wpis o takim zdarzeniu. Przeciwnego zdania jest 11,6% ankietowanych.

Maciej Kamiński, prezes Helper Centrum Pomocy Prawnej, twierdzi, że zakłady ubezpieczeń często nadużywają narzędzia szkody całkowitej, gdyż jest to dla nich opłacalne. Według eksperta, rzeczoznawcy naciągają dla towarzystw kosztorysy, żeby kwota naprawy była większa niż 70% wartości pojazdu przy AC lub 100% w przypadku OC. Ubezpieczyciel wypłaca poszkodowanemu resztę kwoty. Nabywca natomiast, będący faktycznie handlarzem, naprawia samochód jak najtaniej. Montuje niesprawdzone części, czasem z kilku innych pojazdów i potem wprowadza auto do ponownego obrotu. Nowy nabywca często nie zna wypadkowej przeszłości auta. Maciej Kamiński jest zdania, że w Polsce ten temat jest bagatelizowany, w efekcie czego doszczętnie zniszczone pojazdy mogą być spokojnie naprawiane i nadal użytkowane.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 21 kwietnia, Marcin Bołtryk „Patologia szkody całkowitej”:
https://www.pb.pl/patologia-szkody-calkowitej-1114338

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Concordia wspiera prewencję w rolnictwie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłosiła rozpoczęcie XVIII Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Concordia Polska-Grupa Generali jest partnerem wydarzenia.

Konkurs jest jednym z wielu działań prewencyjnych prowadzonych przez KRUS na rzecz zmniejszenia liczby wypadków i chorób zawodowych rolników. Celem jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym oraz rozpowszechnianie informacji dotyczących zapobiegania wypadkom przy pracy rolniczej i rolniczym chorobom zawodowym.

– Już kolejny rok Concordia Polska-Grupa Generali jest partnerem konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Dbanie o bezpieczeństwo jest częścią naszego DNA. Wpisuje się to w naszą misję bycia blisko klienta nie tylko po szkodzie, ale na długo przed jej powstaniem. Edukujemy, wyjaśniamy, przestrzegamy i wspieramy. Chcemy być partnerem na całe życie dla naszych klientów. Ten konkurs to wspaniała możliwość docenienia ciężkiej pracy wszystkich uczestników, ale także sposobność do dzielenia się wiedzą i skorzystania z dobrych, już wypróbowanych praktyk – podkreśla Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych Concordii Polska-Grupa Generali.

Ekspert przypomina, że działalność rolnicza narażona jest na wiele nieprzewidywalnych zjawisk, a każdy z żywiołów może dokonać ogromnych szkód. – Jeśli przedsiębiorca rolny w porę nie zadba o bezpieczeństwo swoje, swojej rodziny i nie zabezpieczy gospodarstwa – dorobek życia i płynność finansowa mogą zostać utracone szybko i na długo, a wyjść z takich kłopotów samodzielnie jest bardzo trudno – mówi Krzysztof Mrówka.

(AM, źródło: Concordia)

Wyciekły dane funkcjonariuszy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Plik zawierający dane osobowe ponad 20 tys. funkcjonariuszy publicznych, m.in. policjantów, celników, strażaków, pracowników Służby Ochrony Państwa, został udostępniony w sieci przez pracownika Rządowego Centrum Bezpieczeństwa – donosi portal Niebezpiecznik.pl.

Niebezpiecznik.pl podał we wtorek, że plik Excel zawierał dane osobowe ponad 20 000 funkcjonariuszy publicznych: policjantów (także z CBŚP), celników, pracowników Służby Ochrony Państwa, Administracji Skarbowej, Straży Granicznej, Straży Pożarnej (także ochotniczej), Inspekcji Transportu Drogowego, Straży Miejskiej, Straży Ochrony Kolei czy Służby Więziennej – podał Bankier.pl za PAP.

W pliku znajdowały się nazwiska, numery telefonów, PESEL-e, e-maile (służbowe lub prywatne), a także dokładny adres miejsca pracy. Plik z danymi został udostępniony w internecie przez pracownika Rządowego Centrum Bezpieczeństwa w popularnym serwisie do wizualizacji danych ArcGIS.

Portal podkreśla, że gdy otrzymał wiadomość o tym pliku, wysłał alert do RCB. Błyskawicznie po tym zgłoszeniu plik został przez RCB usunięty.

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa w oświadczeniu przekazanym portalowi podkreśliło, że podjęło „działania zmierzające do całkowitego zablokowania formularza i zabezpieczenia wykazu rekordów przesłanych za jego pośrednictwem”.

Równolegle wszczęło wewnętrzną procedurę wyjaśniającą. „Zgodnie z przepisami RODO złożymy niezwłocznie stosowne zgłoszenie o naruszeniu bezpieczeństwa danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych” – zapowiedziało RCB.

Więcej:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Niebezpiecznik-…

(AM, źródło: Bankier.pl, PAP)

Munich Re przyspieszy modelowanie stawek dzięki Akur8

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma Akur8 podpisała międzynarodowe porozumienie o współpracy z Munich Re. Dzięki temu reasekurator uzyska dostęp do nowoczesnego rozwiązania w zakresie modelowania stawek, które zwiększy możliwości systemu wyceny jego międzynarodowego działu konsultingu.

Proponowane przez Akur8 rozwiązanie zaprojektowane z myślą o rynku ubezpieczeniowym usprawnia proces ustalania cen ubezpieczeń poprzez automatyzację modelowania ryzyka i popytu, wykorzystując do tego celu technologię bazującą na sztucznej inteligencji. Do najważniejszych korzyści z punktu widzenia ubezpieczycieli należy skrócenie czasu modelowania, co przyspieszy wprowadzenie produktu na rynek, oraz zwiększenie możliwości prognostycznych przy zachowaniu pełnej przejrzystości i kontroli nad tworzonymi modelami.

– Taka współpraca jest jednocześnie potwierdzeniem przydatności i atrakcyjności naszego rozwiązania dla szerokiego grona podmiotów, począwszy od ubezpieczycieli poprzez reasekuratorów dostawców rozwiązań, aż po agencje konsultingowe – mówi Samuel Falmagne, dyrektor generalny Akur8.

– Nasza strategiczna współpraca z Munich Re odzwierciedla znaczący, przyszłościowy krok rozwoju firmy, który będzie obejmował cały świat. Wspólne doświadczenie i potencjał pozwolą obu przedsiębiorstwom wnieść znaczącą wartość dodaną – mówi Brune de Linares, dyrektor ds. sprzedaży Akur8.

– Akur8 to wyjątkowe rozwiązanie z zakresu modelowania ryzyka i popytu, które stanowi prawdziwy przełom w kwestii zaawansowania wyceny w branży ubezpieczeniowej. Jesteśmy przekonani, że proponowany produkt pozwoli nam zaoferować klientom wartość dodaną w ramach różnych projektów konsultingowych, w szczególności poprzez umożliwienie licznym konsultantom pracy zespołowej w specjalnych przestrzeniach roboczych dostosowanych do potrzeb klienta, co zwiększy przewidywalność modeli i ostatecznie przyniesie znaczącą poprawę wskaźnika strat – mówi Joachim Mathe, dyrektor międzynarodowego działu konsultingu Munich Re. 

– Atuty Akur8 opierające się na komercjalizacji mocy prognostycznej pozwalają na to, co nazywamy „trzecią falą” wyceny ubezpieczeń: zachowując pełną kontrolę nad procesem, specjaliści poświęcają większość czasu na zrozumienie problemu i zastosowanie właściwego rozwiązania bez konieczności wykonywania żmudnych, powtarzalnych zadań modelowania. Wprawdzie Akur8 jest startupem, jednak profesjonalizm, referencje i reaktywność całego zespołu stanowiły czynniki decydujące o naszym wyborze – dokonanym po dogłębnym procesie selekcji, w którym dokładnie przeanalizowano modele wartości i mocne strony każdego z kandydatów – mówi Massimo Cavadini, szef działu doradztwa aktuarialnego i analizy danych w Munich Re.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

Lemonade wchodzi w komunikację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Amerykański insurtech Lemonade chce poszerzyć swoją ofertę o ubezpieczenia komunikacyjne. Zainteresowani ich zakupem mogą się już zapisywać na stronie firmy. Sama propozycja polis ma być gotowa w ciągu roku – informuje cashless.pl.

Serwis przypomina, że Lemonade zaczął od oferowania polis mieszkaniowych, które można nabyć za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej. Potem poszerzył ofertę o ubezpieczenia zwierząt domowych oraz na życie. Teraz firma chce wejść w sektor komunikacyjny.

Z szacunków Lemonade wynika, że jego obecni klienci wydają na ubezpieczenia swoich aut około 1 mld dolarów rocznie. Cechami charakterystycznymi propozycji Lemonade Car mają być zastosowanie nowoczesnych technologii w likwidacji szkód oraz atrakcyjne stawki dla kierowców bezszkodowych oraz tych używających ekoaut.

Więcej:
cashless.pl z 18 kwietnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Odważny krok Lemonade. Insurtech zapowiedział wejście w ubezpieczenia aut”:
https://www.cashless.pl/9804-lemonade-car

(AM, źródło: cashless.pl)

18,429FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie