Blog - Strona 1179 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1179

SPBUiR: Szkolenie o sposobach ochrony przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozpoczęła się rejestracja na szkolenie „Nieuczciwe praktyki rynkowe na rynku ubezpieczeniowym. Nie tylko o tym, jak chronić klienta, ale także – jak czasami siebie dobrze chronić przed klientem…” organizowane 10 lutego przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych w ramach cyklu szkoleniowego 2020/2021.

Realizowane w trybie online szkolenia są skierowane zarówno do brokerów, jak i do innych pośredników działających w różnych kanałach dystrybucji. Najnowsze szkolenie poprowadzi mgr Dawid Rogoziński z Uniwersytetu Gdańskiego. Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11:00, a jego zakończenie na 15:00.

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną geneza oraz charakterystyka nieuczciwych praktyk rynkowych. Prowadzący będzie mówił o konsekwencjach „unijnej” genezy ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym dla sposobu stosowania przepisów w praktyce. Ponadto opowie o wykorzystaniu mechanizmów ustawowych w praktyce brokera, omawiając przykłady praktyk ubezpieczycieli kwalifikowanych jako nieuczciwe praktyki rynkowe, a także przesłanek pozwalających na „zdiagnozowanie” nieuczciwych praktyk w obrocie powszechnym. Przedstawi również krótki przegląd orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE i Sądu Najwyższego w przedmiocie nieuczciwych praktyk rynkowych.

Kolejnym tematem omawianym podczas szkolenia będą roszczenia związane ze stosowaniem nieuczciwych praktyk rynkowych. Prowadzący przedstawi doświadczenia wynikające ze stosowania przepisów ustawy w praktyce sądowej i pozasądowej (law in action). Podejmie też próbę zmierzenia się z problemem tego, co wpływa na niechęć sądów do stosowania przepisów dotyczących ochrony przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, ale również odpowiedzi na pytanie, co wpływa na chybioną niekiedy ich wykładnię.

Mgr Dawid Rogoziński przekaże też garść wskazówek know-how dla praktyki brokerskiej – jak uchronić się przed potencjalnymi roszczeniami klientów z tytułu stosowania przepisów o ochronie przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi, pod jakim kątem przejrzeć swoje umowy i dokumenty wykorzystywane w obrocie, w jaki sposób dokumentować swoje działania. Powie też kilka słów o proceduralnych aspektach związanych ze stosowaniem tej ustawy po obu stronach sporu (problem domniemań i środków dowodowych służących ich obaleniu, rozkład ciężaru dowodów). Przy omawianiu tej kwestii szczególny akcent zostanie położony na te zagadnienia, które wydają się nieintuicyjne, odstające od powszechnie znanych zasad.

Link do rejestracji: https://polbrokers.pl/szkolenie-rejestracja/?CourseID=123

Po zakończeniu każdego szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia.

Test będzie dostępny w czasie godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

(AM, źródło: SPBUiR)

Vienna Life: Piotr Tański zatwierdzony przez KNF jako członek zarządu

0
Piotr Tański

29 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Piotra Tańskiego na stanowisko członka zarządu Vienna Life odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Piotr Tański jest członkiem zarządu Vienna Life od 1 stycznia 2020 roku. Odpowiada za obszary zarządzania produktami, obsługi klienta, obsługi spraw spornych i reklamacji oraz zarządzania ryzykiem.

Ukończył studia na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, w Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz na Uniwersytecie Stanowym w Wisconsin. Jest licencjonowanym aktuariuszem posiadającym szeroką znajomość zagadnień związanych z obsługą klienta i zarządzaniem produktami.

W trakcie kariery zawodowej pełnił m.in. funkcję wiceprezesa zarządu Polskiej Grupy Usług Finansowych S.A. oraz prezesa zarządu i głównego aktuariusza FinLife.

Poza aktualnymi obowiązkami w Vienna Life, od 2008 roku związany z Compensa TUnŻ, gdzie jako członek zarządu odpowiada za Pion Technika.

(AM, źródło: KNF, Vienna Life)

PZU oficjalnym partnerem Igi Świątek

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU objął swoim patronatem Igę Świątek – pierwszą Polkę w historii, która wygrała wielkoszlemowy turniej French Open. Ubezpieczyciel będzie towarzyszyć tenisistce przez najbliższe trzy lata.

– Trudno jest być wszędzie i zadbać o wszystko – od sportowego rozwoju, przez sprawy organizacyjne po finansowe bezpieczeństwo. Mam nadzieję, że wsparcie solidnego partnera, jakim jest PZU, będzie dla Igi swoistą polisą, która zapewni jej spokój i stabilizację pozwalające całkowicie skoncentrować się na grze. Wtedy łącząc swój talent z pracowitością, będzie nie do zatrzymania – mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU.

Po raz pierwszy Iga Świątek wystąpi w stroju z logo PZU na australijskim korcie już 1 lutego podczas turnieju WTA500. Przez najbliższe trzy lata tenisistka będzie reprezentować PZU podczas meczy Wielkiego Szlema i WTA Tour oraz Igrzysk Olimpijskich.

– Jestem szczęśliwa, że mam wsparcie tak poważnej firmy jak PZU. Dzięki temu będę mogła skupić się na pracy na korcie, by dostarczyć kibicom wielu wspaniałych sportowych emocji. Za tydzień zagram w wielkoszlemowym turnieju Australian Open i już czuję wsparcie fanów z Polski – mówi Iga Świątek.

– Ta współpraca to dla nas przyjemność wspierania talentu obiecującego sportowca i  realizacja społecznej odpowiedzialności jako polskiej firmy, lidera rynku finansowego w tej części Europy. To także korzystne biznesowo przedsięwzięcie, budujące rozpoznawalność marki PZU na świecie – podkreśla Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

(AM, źródło: PZU)

Zmiany w systemie emerytalnym w oczach uczestników konferencji Esaliens TFI

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

28 stycznia odbyła się konferencja online zatytułowana „Przyszłość systemu emerytalnego w Polsce – zmiany, wyzwania, perspektywy” organizowana przez Esaliens TFI. Jej uczestnicy dyskutowali o zmianach w polskim systemie emerytalnym, jego obecnej kondycji oraz podzielili się z uczestnikami spotkania swoimi prognozami dotyczącymi przyszłości. 

Konferencję rozpoczęło wystąpienie Pawła Borysa, prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, który podsumował zmiany w systemie emerytalnym z ostatnich lat. Zaakcentował, że najważniejsze są jasne, czytelne, zróżnicowane rozwiązania dla Polaków. Podkreślił cel zmian, jakim jest zapewnienie jak najlepszego zabezpieczenia Polaków na jesień życia. Ich głównym założeniem była złota zasada inwestowania, tj. dywersyfikacja rozwiązań.

– PPK są bardzo atrakcyjną formą gromadzenia oszczędności na cele emerytalne. Pomimo dużych turbulencji w 2020 r. – w wyniku pandemii i dużych wahań wyceny aktywów finansowych – uczestnicy PPK mogli cieszyć się wysokimi stopami zwrotu z funduszy PPK. Średnia stopa zwrotu z funduszy dostępnych w PPK wyniosła w 2020 r. ponad 10%. To dowodzi, że konstrukcja programu bardzo dobrze się sprawdziła. Druga pozytywna cecha strategii funduszy PPK to dopasowanie strategii inwestycyjnej i ryzyka funduszy do wieku uczestnika, dzięki czemu osoby młodsze mogą pozwolić sobie na większe ryzyko i wyższy potencjał wzrostów, a starsze mogą inwestować w bardziej bezpieczne aktywa. Kolejna cecha to system dopłat, który uatrakcyjnia PPK jako rozwiązanie emerytalne. Oczekiwania są takie, że uczestnictwo w PPK w najbliższych latach osiągnie 50%, ale warunkiem będzie stabilność systemu emerytalnego – mówił ekspert.

Z kolei Jacek Treumann, członek zarządu Esaliens TFI, przedstawił podsumowanie systemu emerytalnego o charakterze kapitałowym z perspektywy pracownika od czasu reformy przeprowadzonej za rządów Jerzego Buzka w 1999 r. Podkreślił, że ostatnie 2 lata to zmiany pod hasłem PPK, kiedy następowało budowanie i wprowadzenie rozwiązania, a także odpowiedniej infrastruktury przez instytucje zarządzające, pracodawców i organy rządowe. Dla pracowników z kolei to był czas decyzji, czy pozostać w PPK, czy się z niego wypisać i w inny sposób dbać o swoją przyszłość emerytalną.

– Synonimem emerytury dla większości Polaków jest ZUS i OFE. Ale system emerytalny to nie tylko ZUS, OFE czy PPK. Pracownicy do dyspozycji mają również produkty z tzw. III filaru (dobrowolnego) systemu emerytalnego, jak pracownicze programy emerytalne (PPE) czy rozwiązania indywidualne, a konkretnie Indywidualne Konta Emerytalne (IKE) i Indywidualne Konta Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE). Niemniej sposoby zabezpieczenia emerytalnego nie ograniczają się jedynie do produktów emerytalnych. Niektórzy, jak wiemy, inwestują w nieruchomości, odkładają środki w inny sposób. Jednak formy oszczędzania na emeryturę w ramach III filaru wyróżniają różne preferencje podatkowe dla korzystających z tych rozwiązań, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność tych rozwiązań – podkreślił. – Dlaczego ludzie nie oszczędzają na emeryturę? Powodują to złe skojarzenia, nie mamy także pozytywnych doświadczeń międzypokoleniowych, jak na rynkach Europy Zachodniej. Ponadto nietrafiona komunikacja reklamowa przy wprowadzaniu OFE powodują niechęć do produktów emerytalnych oraz pokutuje brak świadomości faktycznego problemu luki emerytalnej. A wyzwania przyszłego emeryta są znaczne, bo żyjemy coraz dłużej, ochrona zdrowia jest droższa, a potrzeby emerytów nie maleją – dodał.

Krzysztof Nowak, prezes Mercer Polska przedstawił najlepsze systemy emerytalne na świecie.

– Generalnie ludzie na świecie nie ufają systemowi emerytalnemu, jako systemowi, który jest obarczony wieloma ryzykami. Są to tendencje uniwersalne, a nie typowo polskie. Stopa zastąpienia, czyli stosunek świadczenia emerytalnego do ostatniej pensji w 2060 r. według zestawienia OECD „Pension at a glance” z 2019 r. dla Polski, dla obecnych 25-latków to jedynie 30% – tłumaczył.

Konferencję zwieńczyła debata ekspercka poprowadzona przez dr Wojciecha Nagla, członka rady nadzorczej ZUS i przewodniczącego rady Fundacji GPW, w której udział wzięli Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK, Krzysztof Nowak oraz Jacek Treumann.

– Potrzeba czasu, odbudowy zaufania, świadomości utraconych korzyści, aby uczestnictwo w PPK było wyższe. Do zwiększonej partycypacji przyczyniają się rotacje pracownicze, edukacja, szkolenia, ale do tego potrzeba czasu – mówił Robert Zapotoczny. Według Wojciecha Nagla potrzeba horyzontu dekady, jak w przypadku podobnych rozwiązań na innych rynkach. Z kolei Jacek Treumann wskazał, że dla większości pracodawców wybór zarządzającego PPK był nowym doświadczeniem. – Wdrożenie PPK od strony technologicznej było ograniczone czasowo, w innych krajach takie projekty były bardziej rozłożone w czasie, a to było istotą wdrożenia programu u pracodawców. Z tego względu też warstwa komunikacyjna po stronie pracodawców znalazła się na drugim planie, co również miało wpływ na partycypację – ocenił.

– PPK korzysta z każdej perspektywy, którą niesie czas. Problem luki ZUS jest problemem nierozwiązywalnym, co z perspektywy PPK będzie działało na korzyść atrakcyjności uczestnictwa w PPK. Ludzie będą się przekonywali na twardych danych liczbowych i doświadczeniach swoich kolegów, którzy będą powiększali swoje oszczędności w PPK lub wypłacali je – przekonywał Krzysztof Nowak.

– PPK to system transparentny, o niskich kosztach, posiadający dobre zabezpieczenia w zakresie strategii inwestowania. Rok 2021 mamy nadzieję zakończyć z aktywami PPK na poziomie 8-10 mld zł – zapowiadał Robert Zapotoczny. Jacek Treumann ocenił, że w przypadku regularnej składki emerytalnej i w projekcie PPK, który dopiero się zaczyna, nie ma znaczenia co dzieje się na rynku kapitałowym na początku, kiedy jesteśmy w fazie budowania kapitału. Znaczenie zwiększa się w miarę upływu czasu i w miarę zwiększania kapitału. Obecnie największe znaczenie w PPK ma system dopłat.

Krzysztof Nowak wskazał, że w przypadku produktów emerytalnych kluczem jest rozwijanie produktów o charakterze quasi-obowiązkowym. – To też pokazuje doświadczenie z innych zagranicznych rynków. Rozwiązania dobrowolne niestety nie przynoszą oczekiwanych efektów masowych – dodał. Robert Zapotoczny zapowiedział, że Portal PFR PPK pracuje nad stworzeniem narzędzia do podglądu wartości środków zgromadzonych w ramach PPK dla każdego uczestnika.

(AM, źródło: Esaliens TFI)

Aon: Dwie trzecie strat katastroficznych bez ochrony

0

W 2020 r. na świecie wydarzyło się 416 katastrof naturalnych, które skutkowały stratami ekonomicznymi w wysokości 268 mld dolarów – 8% powyżej średniej rocznych strat w tym stuleciu. Z tego prywatny sektor ubezpieczeniowy i rządowe programy ubezpieczeniowe pokryły 97 mld dolarów, pozostawiając lukę w ochronie o wielkości 64% – tyle strat ekonomicznych nie jest chronionych żadnym ubezpieczeniem.

Koszty katastrof rosną wraz ze zmianami klimatu, przenoszeniem się ludzi na tereny zagrożone i wzrostem globalnego bogactwa. Ubiegłoroczne katastrofy naturalne były przyczyną śmierci ponad 8000 osób. Najkosztowniejszym ryzykiem okazał się cyklon tropikalny skutkujący ponad 78 mld dol. bezpośrednich szkód gospodarczych. Następna w kolejności była powódź (76 mld dol.) i burza konwekcyjna (63 mld dol.). Według National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) rok 2020 był drugim najcieplejszym rokiem od 1880, przy temperaturze dla lądu i oceanu wyższej o 0,98°C od XX-wiecznej średniej.

Greg Case, dyrektor Aon, zwrócił uwagę, że w przyszłości trzeba będzie się mierzyć z więcej niż jedną katastrofą na raz. – Globalna reakcja na socjoekonomiczną niestabilność spowodowaną przez pandemię wymaga dostrzeżenia innych ryzyk systemowych, zwłaszcza zmiany klimatu, i powoduje reorganizację od podstaw priorytetów biznesowych. Raport Aon pokazuje rosnące prawdopodobieństwo nakładania się na siebie ekstremów i potwierdza, że wiodące organizacje w przyszłości będzie definiować ich zdolność do radzenia sobie z globalnymi implikacjami współwystępujących zdarzeń katastroficznych – powiedział Case. Dodał, że doświadczenia 2020 r. uwypukliły konieczność ściślejszej współpracy sektorów publicznego i prywatnego w celu zniwelowania luki w ochronie i budowania odporności na katastrofy naturalne.

(AC, źródło: Insurance Journal)

AXA stawia na hybrydowy model pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA ogłosiła, że rozszerza swoją strategię inteligentnej pracy. Hybrydowy model, łączący w sobie pracę zdalną i w biurze, zostanie wprowadzony we wszystkich biznesach grupy do 2023 r. W jego ramach pracownicy będą mogli przeznaczyć 2 dni w tygodniu na pracę z domu.

Wraz ze strategią AXA przygotuje także program zdalnego działania z zakresu adaptacji miejsc pracy, szkoleń, czy udostępniania sprzętu informatycznego. Szczególną uwagę ubezpieczyciel kładzie na spójność zespołów i dobrobyt pracowników.

– Pandemia Covid-19 była punktem zwrotnym dla dotychczasowych modeli pracy. Nieustanne inwestycje w cyfrową transformację umożliwiły wdrożenie pracy zdalnej w czasie kryzysu, co potwierdziło odporność naszej organizacji w tym niepotykanym dotąd kontekście. Co więcej, kryzys uświadomił nam, jak ważne jest posiadanie przestrzeni biurowej, w której możemy się spotykać i pracować razem. – powiedziała Karima Silvent, dyrektor HR AXA.

Rozszerzając strategię, AXA chce zaoferować swoim pracownikom zrównoważony model pracy, który łączy w sobie elastyczność pracy zdalnej, a jednocześnie zapewnia dostęp do biura, jako ważny element interakcji społecznych.

(AM, źródło: PIU)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 5/2021

0

Dodatek specjalny NAJNOWSZE TRENDY W LIKWIDACJI SZKÓD:

  • ERGO Hestia zmienia standardy likwidacji szkód – str. 6
  • Tomasz Huś, Dariusz Gołębiewski: PZU LAB Approved znakiem bezpieczeństwa – str. 7
  • TUZ Ubezpieczenia: Sprzedać wrak, czasów znak – str. 8
  • Robert Kruszewski, Compensa: Wypłata odszkodowania w kilka godzin? To już się dzieje w Compensie – str. 9
  • mgr inż. Jacek Nalaskowski: Zalania z kanalizacji ciąg dalszy – str. 10
  • Bernard Mycielski, Concordia Polska Grupa Generali: Zmiany klimatyczne potęgują szkody w uprawach – str. 11
  • Łukasz Kulisiewicz, PIU: Co zmieniła pandemia w likwidacji szkód? – str. 12

Poza tym w numerze:

  • OVB: Wielka Gala Online – Otwarcie Roku – str. 2
  • Agnieszka Wrońska, LINK4: Wierzymy w proste ubezpieczenia – str. 3
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Przejęcie Avivy może zmienić rynkową hierarchię – str. 4
  • Starter24: Czas na Pozytywny Assistance – str. 13
  • Twój samochód nie da cię zabić – str. 18
  • dr Kamil Szpyt, dr Grzegorz Dybała: Odpowiedzialność odszkodowawcza za sztuczną inteligencję – str. 19
  • dr Stanisław Kuta: ABC (16). Zawodowa odpowiedzialność cywilna biur usług płatniczych – str. 20
  • Adam Kubicki: Po co ustalać zasady współpracy z członkiem zespołu – str. 22
  • Deloitte: Klienci oczekują prostych i intuicyjnych ubezpieczeń – str. 24

Aon i WTW przedstawiły skład przyszłego komitetu wykonawczego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po zakończeniu połączenia dwóch potentatów rynku brokerskiego – Aon i Willis Towers Watson – powstanie nowy podmiot. Firmy ogłosiły już skład przyszłego komitetu wykonawczego, który będzie nim kierował. Na jego czele stanie Greg Case.

– Aon i Willis Towers Watson mają wyjątkową okazję do stworzenia połączonej firmy, która przyniesie jeszcze większe zmiany w globalnej gospodarce i zapewni niezrównane doświadczenia naszym klientom i współpracownikom – powiedział Greg Case, dyrektor generalny Aon.

– Chęć przedłożenia potrzeb klientów i całej organizacji ponad część biznesową oraz wszelkie indywidualne priorytety będzie kluczem do uwolnienia pełnego potencjału planowanej fuzji z korzyścią dla wszystkich naszych interesariuszy – dodał John Haley, dyrektor generalny Willis Towers Watson 

Po zakończeniu fuzji do Grega Case’a, dyrektora generalnego (CEO) oraz Christy Davies, dyrektor finansowej (CFO) dołączą następujące osoby, które będą zasiadać w nowym komitecie wykonawczym Aon:

„Nowy komitet wykonawczy Aon będzie kierować zespołami współpracującymi w różnych regionach, liniach rozwiązań i funkcjach, aby przyspieszyć innowacje i zapewnić klientom to, co najlepsze w połączonej firmie” – napisano w komunikacie Aon.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Aon)

Ubezpieczenia KUKE GAP EX szczególnie popularne wśród eksporterów do Niemiec

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku z KUKE GAP EX i KUKE GAP EX+, specjalnych rozwiązań z gwarancjami Skarbu Państwa opracowanych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, skorzystało kilkuset polskich przedsiębiorców. Wartość ubezpieczonych obrotów można szacować na ok. 1,5 mld zł.

– Zainteresowanie tym rozwiązaniem było ogromne zaraz po wybuchu pandemii, gdy na rynku pojawiła się niepewność co do rozwoju sytuacji gospodarczej i kondycji finansowej zagranicznych odbiorców. Podobny efekt wystąpił podczas jesiennej fali zachorowań na koronawirusa, gdy ponownie wprowadzono dotkliwe restrykcje dla biznesu w krajach stanowiących najważniejsze dla nas rynki zbytu. Polscy eksporterzy szukają instrumentów pozwalających bezpiecznie kontynuować sprzedaż z użyciem kredytu kupieckiego. W czasie pandemii wielu z nich przekonało się, że możliwość zaoferowania odbiorcy dłuższego terminu płatności daje znaczną przewagę. Polskie firmy skutecznie przechwytywały kontrakty zagranicznych konkurentów, ponieważ były w stanie na czas wykonać zamówienie pomimo lockdownu, gwarantowały odpowiednią jakość i mogły sobie pozwolić na udzielenie kontrahentowi kredytu kupieckiego. Dzięki temu nasz eksport święci triumfy – wskazuje Elżbieta Kacprzykowska, dyrektor departamentu sprzedaży KUKE.

Najwięcej transakcji eksportowych z wykorzystaniem ubezpieczeń GAP EX trafiło do Niemiec (16%, udział kwotowo), Francji (14%) i Wielkiej Brytanii (9%). W pierwszej dziesiątce są też cztery kraje z naszego regionu: Słowacja, Rumunia, Czechy i Litwa.

Najczęściej z pomocy GAP EX korzystali producenci tworzyw sztucznych (13%) oraz żywności i produktów spożywczych (12%). Powyżej 5% udziału w portfelu osiągnęły jeszcze branże: drzewna (9,4%), hutnicza (8,6%), meblarska (8,1%) oraz transportowa (5,7%).

KUKE GAP EX objęły dotąd sprzedaż do ponad 2 tys. kontrahentów z 33 krajów, którzy sumiennie regulują płatności. Dotychczas KUKE zanotowała jedynie 10 przypadków opóźnień. Polscy eksporterzy mogą korzystać z KUKE GAP EX do końca czerwca, o ile Komisja Europejska nie zdecyduje o wydłużeniu tego terminu.

(AM, źródło: KUKE)

Ubezpieczenie na wypadek oszustwa „na wnuczka”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pomimo wielu akcji edukacyjnych, tendencja występowania oszustw „na wnuczka” od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Dlatego CUK Ubezpieczenia radzi, aby oprócz akcji edukacyjnych pomyśleć o dodatkowej formie zabezpieczenia dla rodziców lub dziadków.

Multiagencja wskazuje, że takim zabezpieczeniem może być ubezpieczenie domu lub mieszkania Generali, w ramach którego oferowana jest ochrona nie tylko na wypadek wyłudzenia pieniędzy „na wnuczka” czy „policjanta”, ale także w przypadku podszywania się pod inne osoby.

– Zakres ochrony obejmujący wyłudzenie gwarantuje osobom starszym, powyżej 65. roku życia zwrot przekazanej oszustowi gotówki nawet do sumy 30 000 zł. Jest to bardzo ważny element ochrony, ponieważ jak pokazują policyjne statystyki, co roku dochodzi do dużej liczby tego typu oszustw. Bardzo ważne jest dla nas, aby w ofercie posiadać produkty dla różnych klientów, w zależności od ich potrzeb i szkód, na które są najbardziej narażeni. Stąd też propozycja ubezpieczenia Generali, która zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo seniorom – mówi Małgorzata Maciejewska, makroregionalny dyrektor sprzedaży CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

18,324FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie