Blog - Strona 1232 z 1539 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1232

Laury PNSA dla najlepszych fachowców od sprzedaży

0
Źródło zdjęcia: PNSA

29 stycznia odbyła się Gala Finałowa, podczas której wyłoniono zwycięzców XII edycji konkursu Polish National Sales Awards. Nagrody otrzymali liderzy sprzedaży i obsługi klienta wyróżniający się wysokimi standardami etycznymi, wybitnymi kompetencjami i ponadprzeciętnymi osiągnięciami. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Patronem medialnym wydarzenia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

– Wszyscy, w czasie, kiedy zaczęła się pandemia, znaleźliśmy się w położeniu, które wykroczyło poza nasze wyobrażenia. W najczarniejszych scenariuszach nie zakładaliśmy, że nagle, z dnia na dzień znajdziemy się w sytuacji jednoczesnej zapaści popytu i podaży, załamania obiegu okrężnego pieniądza w gospodarce, co miało negatywny wpływ na sektor handlu i sprzedaży. Wcześniej takie realia widzieliśmy tylko na filmach science-fiction – powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards, w przemówieniu otwierającym galę. – Dziękuję całej Kapitule Sędziowskiej, członkom Komisji Sędziowskiej, wszystkim partnerom i patronom za duże zaangażowanie i wsparcie procesu. Podczas pracy nad XII edycją okazało się, że szczególnie w tak trudnym okresie rozwiązania, jakie oferuje PNSA, są potrzebne firmom. PNSA sprawdziła się jako narzędzie motywowania zespołów, nagradzania, promocji dobrych praktyk i postaw.  Wszyscy wychodzimy z tego trudnego okresu silniejsi, pewniejsi, mądrzejsi. Mamy za sobą lekcję doświadczeń ekstremalnych, których zapewne nie zdobylibyśmy za żadne pieniądze. To dobra lekcja i pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość, ale też wyciągać wnioski – dodała.

W tym roku w konkursie PNSA wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Innowator technologiczny w Customer Experience/Sales, Social Media w Customer Experience/Sales, Zespół Obsługi Klienta, Menedżer ds. Obsługi Klienta, Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży, Zespół Sprzedaży, Menedżer Sprzedaży, Dyrektor Sprzedaży, Przedstawiciel Handlowy B2B, Menedżer Sprzedaży B2B, Telesprzedaż, Key Account Manager, Agent Ubezpieczeniowy, Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Doradca Klienta w Banku, Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku, Dyrektor Sprzedaży w Banku.

Podczas gali została przyznana również nagroda specjalna – tytuł Supersprzedawcy. W tym roku uhonorowano nim Anetę Patyk, kandydatkę Kampanii Piwowarskiej.

– Samo znalezienie się w gronie 3 osób zgłoszonych do nagrody przez mojego pracodawcę, Kompanię Piwowarską, było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem i dało impuls do jak najlepszego przedstawienia rezultatów pracy mojego zespołu. Jestem bardzo zadowolona z podwójnej wygranej, zdobycia tytułu Laureata w kategorii Menedżer ds. Obsługi Klienta i tytułu Supersprzedawcy – komentuje laureatka.

W tym roku, po raz czwarty w historii, została przyznana również nagroda specjalna Prezesa PNSA za życiowe osiągnięcia zawodowe. Otrzymał ją Brian Tracy – kanadyjski pisarz, jeden z najlepszych zawodowych mówców na świecie, twórca wielu bestsellerów z zakresu rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Laureat wygłosił również specjalne przemówienie dla finalistów, laureatów i całego środowiska PNSA.

W roli prelegentów gali pojawili się również wybitni przedstawiciele świata biznesu – wystąpili m.in. dr Chahid Fourali, członek zarządu PNSA, Paweł Siwecki – dyrektor generalny Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, Grzegorz Karasiewicz – prof. dr hab., dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Maciej Misztak – wieloletni dyrektor zarządzający firmy Mentholatum Ltd na Europę i kraje byłego Związku Radzieckiego, wieloletni wykładowca UW i Wydziału Zarządzania na SWPS oraz Grzegorz Sobiecki – Doctor of Business Administration SBS Swiss Business School w Zurychu, ekspert w przywracaniu ekonomicznej i kulturowej równowagi w przedsiębiorstwach.

Wyniki XII edycji Polish National Sales Awards:

Supersprzedawca

Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska

Wyróżnienie: Szymon Marchewa, Bank Millennium

Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży

Laureatka: Marta Łuczkiewicz, Orange Polska

Wyróżnienie: Marcin Jacaszek, Provident Polska

Innowator Technologiczny w Customer Experience/Sales

Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia

Social Media w Customer Experience/Sales

Wyróżnienie: Maciej Śnieżek, Allegro.pl

Zespół Obsługi Klienta

Laureat: Mateusz Walczak, Orange Polska

Wyróżnienie: Jan Tarachowicz, Kompania Piwowarska

Menedżer ds. Obsługi Klienta

Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska

Wyróżnienie: Norbert Wasiakowski, Orange Polska

Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży

Laureatka: Agnieszka Mucha, Orange Polska

Wyróżnienie: Jacek Wojno, Orange Polska

Zespół Sprzedaży

Laureatka: Barbara Budzińska, Provident Polska

Wyróżnienie: Rafał Sieczkowski, Orange Polska

Wyróżnienie: Rafał Piekarski, Orange Polska

Menedżer Sprzedaży

Laureat: Paweł Kocurek, Orange Polska

Wyróżnienie: Kamil Radwan, Orange Polska

Wyróżnienie: Andrzej Wasielewski, Orange Polska

Dyrektor Sprzedaży

Laureat: Paweł Szupiluk, Orange Polska

Wyróżnienie: Grzegorz Kolano, Provident Polska S.A.

Wyróżnienie: Piotr Mendyk, Orange Polska

Przedstawiciel Handlowy B2B

Wyróżnienie: Ewelina Krupka, Orange Polska

Wyróżnienie: Mateusz Krysztofik, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Menedżer Sprzedaży B2B

Laureat: Krzysztof Zarzycki, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Wyróżnienie: Łukasz Wielądek, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Wyróżnienie: Sylwia Dobosz-Kowalska, Orange Polska

Telesprzedaż

Laureat: Karol Piątek, Orange Polska

Wyróżnienie: Malwina Majewska, Orange Polska

Wyróżnienie: Daniel Stafiej, Orange Polska

Key Account Manager

Laureat: Karol Górski, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny

Agent Ubezpieczeniowy

Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia

Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń

Laureat: Beata Tończyk-Juda, Aviva

Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń

Laureat: Joanna Steifer, PZU

Wyróżnienie: Dariusz Kwiręg, PZU

Wyróżnienie: Hubert Banasiak, Aviva

Doradca Klienta w Banku

Laureat: Ewa Skotowska, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Marcin Korona, BNP Paribas Bank Polska

Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku

Laureat: Szymon Marchewa, Bank Millennium

Wyróżnienie: Dawid Zięba, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Agnieszka Chmielewska, BNP Paribas Bank Polska

Dyrektor Sprzedaży w Banku

Laureat: Joanna Piętka, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Izabela Ferra-Słowik, BNP Paribas Bank Polska

Wyróżnienie: Sebastian Błaszczyk, BNP Paribas Bank Polska

Całą XII Finałową Galę PNSA, wraz z przemówieniami prelegentów, można zobaczyć pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZSkCB4QS50.

Celem konkursu Polish National Sales Awards jest promowanie dobrych praktyk i najwyższych standardów etycznych w biznesie oraz nagradzanie najlepszych specjalistów w branży. Założeniem PNSA jest wspieranie rozwoju przedsiębiorstw oraz tworzenie etosu profesjonalnego sprzedawcy. W tym roku partnerem strategicznym konkursu jest Związek Banków Polskich.

(AM, źródło: PNSA)

Sollers Consulting przystąpił do programu Radar Live Collaboration

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sollers Consulting został najnowszym członkiem programu Radar Live Collaboration Willis Towers Watson. Bliska współpraca z wieloma wiodącymi dostawcami oprogramowania ubezpieczeniowego oraz integratorami systemów ubezpieczeniowych ma umożliwić przyspieszenie integracji Radar Live.

Technologia Radar Live zapewnia ubezpieczycielom, coverholderom oraz pośrednikom precyzję oferty oraz efektywność działania. Wyposaża użytkowników w skalowalny i stabilny system, który wspiera reagowanie na setki milionów zapytań o cenę rocznie. Radar Live pozwala dostosowywać stawki i reguły oraz wprowadzać je bezpośrednio do systemu wyliczania cen w czasie rzeczywistym.

Sollers postrzega zaangażowanie w program Radar Live Collaboration jako kluczową szansę, by pomagać klientom w osiąganiu korzyści z optymalnego narzędzia do ustalania cen i podejmowania decyzji. Firma wnosi do programu wiedzę dotyczącą integracji systemów ubezpieczeniowych, a także doświadczenie w zakresie systemów zarządzania polisami.

– Jako że z powodzeniem pracujemy już z Willis Towers Watson przy wdrożeniu Radar Live u ubezpieczyciela z Ameryki Południowej, cieszy nas perspektywa czerpania z umiejętności, fachowej wiedzy oraz potencjału analitycznego Willis Towers Watson w przyszłości. Współpraca z WTW ułatwi naszym klientom utrzymanie innowacyjności w konkurencyjnej branży – komentuje Grzegorz Podleśny, partner w Sollers Consulting.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, kontynuując współpracę z Sollers na bazie dotychczasowych doświadczeń i udanych wspólnych projektów w zakresie integracji Radar Live. Ta współpraca pozwoli zapewnić naszym klientom znaczące korzyści z oprogramowania Radar Live szybciej i bardziej stabilnie – mówi Andrew Harley, Senior Director, Insurance Consulting and Technology WTW.

(AM, źródło: Sollers)

IATA: Jak się zaszczepisz, to polecisz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Branża lotnicza zwróciła się do Światowej Organizacji Zdrowia o stwierdzenie, że osoby zaszczepione przeciwko koronawirusowi mogą bezpiecznie podróżować bez konieczności odbywania kwarantanny. Według IATA (Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego) przyjęcie takiej zasady jest istotne dla wprowadzenia cyfrowego dokumentu podróży, kiedy liczba zakażeń spadnie i ludzie będą mogli znowu się przemieszczać bez ograniczeń.

– WHO powinna wystąpić i powtórzyć to, co mówimy my, tak aby zostało to powszechnie przyjęte, że kiedy jest się zaszczepionym, nie musi się przechodzić przez te wszystkie procedury – powiedział na konferencji prasowej Nick Careen, wiceprezes IATA ds. pasażerskich. Wypracowywanie powszechnych standardów certyfikatów szczepienia, kluczowy aspekt proponowanej przez IATA aplikacji na smartfona Travel Pass, musi jego zdaniem przyspieszyć. Papierowe zaświadczenie jest łatwe do sfałszowania, o czym można się było już przekonać. Aplikacja, w której może się znaleźć również negatywny wynik testu, ma działać od marca.

Komitet kryzysowy WHO ds. Covid-19 nie rekomenduje państwom żądania świadectwa szczepienia od przyjeżdżających, ponieważ nieznany jest wpływ szczepień na zmniejszenie transmisji wirusa. Zamiast tego państwa powinny wprowadzić skoordynowane, sprawdzone środki zapewniające bezpieczne podróżowanie. Od początku pandemii branża lotnicza i turystyczna apelują do rządów i instytucji światowych o współpracę w celu ułatwienia przekraczania granic. Brak spójności i nagłe zmiany przepisów zniechęciły do podróżowania większość ludzi, stawiając wiele firm wobec ponurej perspektywy.

(AC, źródło: Bloomberg)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 6/2021

0

Dodatek specjalny BROKER:

  • Łukasz Zoń, SPBUiR: Jest „normalnie”… – str. 6
  • Xenia Kruszewska, Saltus: Czego oczekuje współczesny pracodawca? – str. 7
  • Marsh: Najpoważniejsze zagrożenia dla świata – str. 7
  • Patrycja Warachewicz, EIB: Brokerze, o czym porozmawiasz z przedsiębiorcą? – str. 8
  • Piotr Brzozowski, Profika: Komu w drogę… – str. 8
  • Ewa Dąbrowska, Nationale-Nederlanden: Jesteśmy dla was partnerem w ochronie zdrowia klientów – str. 9
  • Grzegorz Waszkiewicz, BezpieczenstwowBiznesie.pl: Bezpieczeństwo dla członków zarządu – str. 10
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Konkurować? Walczyć? A może po prostu współpracować? – str. 11
  • Joanna Grudnik, Unum: Dobre ubezpieczenia grupowe, to znaczy jakie? – str. 12
  • Robert Lasota, Signal Iduna: Polisy korporacyjne to nie zakup z półki – str. 13
  • Hubert Rutkowski, Krzysztof Grelewicz, Sławomir Kamiński, Leszek Ignaczewski, ERGO Hestia: Ubezpieczenia korporacyjne wchodzą w nowy etap rozwoju – str. 14

Poza tym w numerze:

  • Gala Gigantów Nationale-Nederlanden – str. 2
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Farmaceuci biorą Zdrowie – str. 4
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Kompletnie nie mam na to ochoty – str. 4
  • Artur Stępień, TUZ Ubezpieczenia: Zarząd TUZ czuje bluesa – str. 5
  • dr Stanisław Kuta, Alwis: ABC (17). OC firmy audytorskiej – biegłego rewidenta – str. 19
  • dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Do covidian – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Sektor finansowy pod wpływem rzeczywistości – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak motywować współpracownika poprzez wartości – str. 22
  • Marcin Kowalik: Checklista idealnego posta ubezpieczeniowego na Facebooku – str. 22

Allianz i Cachet zaoferują OC kierowcom Bolta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Estoński startup Cachet, będący platformą ubezpieczeniową dla pracowników cyfrowych aplikacji, rozpoczął działalność na polskim rynku. We współpracy z Bolt i Allianz 4 lutego uruchomił sprzedaż ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Oferta Cachet jest skierowana do przewoźników świadczących usługi za pośrednictwem wszystkich aplikacji.

– Cachet wchodzi na rynek jako partner dla tysięcy licencjonowanych kierowców świadczących usługi przewozu osób za pośrednictwem Bolta i innych platform przewozowych. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy produkt, który zmieni sposób oceny ryzyka ubezpieczeniowego – powiedział Mateusz Litewski, dyrektor generalny Cachet na region Europy Środkowej i Wschodniej. – Dzięki naszej współpracy z Allianz, jednym w liderów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, jesteśmy w stanie przetwarzać dane kierowców z korzyścią dla nich i oferować im polisy dostosowane do ich działalności zarobkowej – dodał.

Agregacja i analiza danych przez Cachet pozwala Allianz na lepsze zrozumienie zachowań kierowców i na dokładniejszą ocenę profili ryzyka odzwierciedlających indywidualne plany pracy użytkowników. Po rozmowach i modelowaniu danych pozyskanych od współpracujących platform, Cachet i Allianz przygotowały OC ppm., które będzie oferowane przewoźnikom, zwłaszcza tym jeżdżącym w wymiarze niepełnoetatowym.

– Dotychczas firmy ubezpieczeniowe podchodziły z dużą ostrożnością do segmentu ubezpieczeń OC dla taxi i przewozu osób zamawianego przez aplikację. My również obserwowaliśmy ten segment. Jednak jako firma, która ma nowe technologie wpisane w  DNA, zdecydowaliśmy się na współpracę z Cachet. Ich rozwiązania pozwalają nam na jeszcze dokładniejszą analizę ryzyka, dzięki dostępowi do danych z platform pośredniczących na rynku taxi. Spodziewamy się, że ta współpraca przyniesie wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców – powiedział Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu Allianz Polska.

– Jako platforma miejskiej mobilności chcemy oferować najlepsze warunki każdemu kierowcy korzystającemu z aplikacji Bolt, a pasażerom najniższe ceny przejazdów. Jesteśmy już dojrzałą organizacją, ale wciąż działamy jak startup, dlatego zawsze poszukujemy świetnych, nowych rozwiązań, takich jak Cachet. Dzięki Cachet i analizie danych możliwe jest odpowiednie szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego, a my stajemy się bardziej dostępni dla tych kierowców, którzy szukają możliwości pracy – dodał Łukasz Stachowiak, Country Manager Bolt w Polsce. – Bolt to estoński startup, posiadający status jednorożca od ponad 2 lat. Współpraca z Cachet w Polsce jest dla nas ważna, ponieważ obie firmy wywodzą się z jednego kraju. Cieszy nas, że możemy wspierać wejście Cachet na polski rynek – zaznaczył.

Ostatnie zmiany w Ustawie o transporcie drogowym wprowadziły nowe obowiązki dla kierowców i platform pośredniczących w zamawianiu przejazdów, co spowodowało zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami dla taksówkarzy i dokładniejszą kontrolę ze strony platform. Dzięki agregowaniu danych z różnych miejsc, indywidualne harmonogramy działalności zarobkowej mogą być lepiej zrozumiałe, co umożliwia lepsze dopasowanie ubezpieczeń.

Obecnie Cachet jest już dostępny dla kierowców Bolta i innych platform na rynkach estońskim i łotewskim. W Estonii już ponad 30% wszystkich kierowców świadczących usługi przewozu osób z aplikacji skorzystało z oferty ubezpieczeniowej Cachet. Firma planuje dalszy rozwój w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, w krajach skandynawskich i w Wielkiej Brytanii. Startup zamierza także oferować produkty dla innych segmentów ekonomii współdzielenia, takich jak najem krótkoterminowy czy mobilność miejska.

Więcej na temat Cachet:

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Allianz)

EIOPA przyjęła wcześniej odrzucony projekt zmian RTS PRIIPs

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 lutego na posiedzeniu Rady Organów Nadzoru EIOPA przyjęła projekt zmiany regulacyjnych standardów technicznych (RTS) do rozporządzenia PRIIPs. Projekt ten został odrzucony przez EIOPA w lipcu 2020 r. Przyjęcie projektu zmian RTS PRIIPs obecnie jest wynikiem nacisku Komisji Europejskiej na przeprowadzenie zmian PRIIPs w ramach procedury kontrolnej rozporządzenia (mini przegląd PRIIPs). Piotr Wrzesiński, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, podkreśla, że ta decyzja niesie negatywne konsekwencje dla klientów i ubezpieczycieli.

Zdaniem eksperta Izby przyjętego przez EIOPA projektu zmian do RTS nie można dobrze oceniać. „Proponowane zmiany rozporządzenia delegowanego PRIIPs określającego sposób przygotowania dokumentu KID będą miały negatywne konsekwencje dla rynku ubezpieczeniowego. Przede wszystkim zaś dla klientów, którym trudniej będzie zrozumieć taki produkt. Do tego właśnie sprowadza się wprowadzanie do regulacji PRIIPs częściowych, pospiesznych poprawek, które mają jedynie na celu ułatwienie przygotowania dokumentu KID dla UCITS. Bez należytego uwzględnienia specyfiki ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych (IBIP). To będzie dla klientów szkodliwe” – wskazuje Piotr Wrzesiński.

Zwraca też uwagę, że zmian nie testowano na klientach. A co ważniejsze, zostały opracowane przede wszystkim z myślą o tych, którzy inwestują w fundusze inwestycyjne, a nie produkty ubezpieczeniowe, mimo że te ostatnie to ok. 75% produktów PRIIP w UE. Ekspert przypomina również, iż PIU zwracała na to uwagę w stanowisku polskiego rynku ubezpieczeniowego przekazanym 13 stycznia 2020 r. europejskim nadzorcom (ESAs – EBA, ESMA i EIOPA) w ramach odpowiedzi na konsultacje publiczne dotyczące rozporządzenia delegowanego PRIIPs określającego sposób przygotowania dokumentu KID. Wspominała o tym również m.in. w korespondencji z organem nadzoru i wybranymi członkami Komisji Gospodarczej i Ekonomicznej (ECON) Parlamentu Europejskiego.

„Zamiast kolejnych prób korygowania PRIIPs KID poprzez szybkie poprawki do RTS, należy najpierw dokonać całościowego przeglądu ogólnych ram regulacji PRIIPs określonych w samym rozporządzeniu PRIIPs (poziom 1). Jest to jedyny sposób, aby zapewnić klientom poszukującym produktów o charakterze oszczędnościowym i inwestycyjnym odpowiednich informacji. Informacje takie pozwolą im na porównanie produktów oferowanych na rynku, zarówno przez zakłady ubezpieczeń, jak i fundusze inwestycyjne. Ułatwią więc świadomy wybór odpowiedniego dla nich produktu. W swoich stanowiskach podkreśla to również Insurance Europe oraz europejskie organizacje konsumenckie” – pisze Piotr Wrzesiński.

Teraz projekt wróci do Komisji Europejskiej i następnie zostanie przekazany do przyjęcia przez Radę UE i Parlament Europejski. W przypadku przyjęcia zmienione KID będą prawdopodobnie musiały być przedstawiane klientom od początku 2022 r.

„Dotychczasowe działania regulatorów w Brukseli w zakresie PRIIPs z pewnością nie pomagają zakładom ubezpieczeń prowadzić stabilnej i przewidywalnej działalności. A wręcz mogą powodować działanie na szkodę klienta. Branża ubezpieczeniowa ma jednak nadzieję na wypracowanie takich zmian regulacji PRIIPs, które pozwolą oferować klientom produkty o charakterze oszczędnościowym i inwestycyjnym oparte o umowę ubezpieczenia na zasadach równej konkurencji z innymi dostawcami produktów PRIIP” – zaznacza ekspert.

Cały wpis:
https://piu.org.pl/blogpiu/eiopa-przyjela-wczesniej-odrzucony-projekt-zmian-rts-priips/

(AM, źródło: PIU)

Nationale-Nederlanden rusza z kampanią „Rak? To nie tak!”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z okazji obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem Nationale-Nederlanden rozpoczęło kampanię „Rak? To nie tak!”. W serii filmów poradnikowych ubezpieczyciel przekonuje, że oswajając strach, można skuteczniej dbać o swoje zdrowie.

–  Wokół chorób nowotworowych narosło mnóstwo błędnych przekonań. Już samo myślenie o nich wywołuje ogromny stres, podobnie jak kwestia badań profilaktycznych czy wsparcia bliskich nam chorych. Naszym celem jest przybliżenie tematu – tak aby zacząć o nim myśleć w sposób racjonalny. Wierzymy, że dzięki temu można skuteczniej zadbać o profilaktykę zdrowotną i mieć więcej sił na ewentualną walkę z chorobą – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.

Istotą kampanii „Rak? To nie tak!” jest odtabuizowanie tematu nowotworów oraz edukacja na temat wsparcia psychologicznego jako ważnego elementu profilaktyki i ewentualnego procesu leczenia. 

W ramach kampanii na stronie ubezpieczyciela pojawi się 9 video-poradników z udziałem psychoonkolożek Adrianny Sobol i Elżbiety Pożarowskiej. Filmy skierowane są do trzech grup – osób zdrowych, bliskich osób chorych i samych pacjentów. Pierwsze trzy filmy będą dotyczyć dbania o swoje zdrowie psychiczne. W kolejnym ekspertki doradzą, jak wspierać osobę chorą, a pozostałe cztery filmy przekażą praktyczną wiedzę i wsparcie psychologiczne w walce o zdrowie.

– Nationale-Nederlanden od lat włącza się w obchody Światowego Dnia Walki z Rakiem. Co roku wraz z partnerami społecznymi organizowaliśmy akcje edukacyjne oraz bezpłatne badania profilaktyczne. W tym roku, ze względu na pandemię, nasze działania przenieśliśmy do internetu. Bez względu na formę, wciąż chcemy wspierać jak najwięcej osób w drodze do zdrowia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz.

Kampania będzie realizowana na stronie Nationale-Nederlanden, w mediach społecznościowych ubezpieczyciela oraz partnerów społecznych akcji.

Link do video-poradnika „Zdrowie zaczyna się w głowie”:

Link do strony kampanii:

https://www.nn.pl/aktualnosci/wsparcie-psychologiczne-w-chorobie.html

Akcję ubezpieczyciela wspierają Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Fundacja Kapitan Światełko, organizator Movember Polska.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Prawdziwa wartość portfela klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Każdego dnia pędzimy na złamanie karku, by wykonać plan, załatwić sprawy, osiągnąć cele, zarobić więcej, a czasem jeszcze więcej wydać. Wyścig ten odczuwamy szczególnie w pracy, gdzie tak łatwo można zmierzyć nasze wyniki i przeliczyć je na złotówki (oraz na zadowolenie lub rozczarowanie szefa).

Uważni czytelnicy na pewno dawno już dostrzegli, że stworzony przeze mnie model pracy doradcy jest jednocześnie wezwaniem do zwolnienia tempa. Wtedy dopiero możemy świadomie poukładać swoje wartości w odpowiedniej kolejności, a następnie przełożyć je na działania zawodowe.

Promując to swego rodzaju ubezpieczeniowe „slow life”, dotarłam do ostatniego etapu omawiania różnic między doradcą a sprzedawcą – pracy „na portfelu klientów”. Co charakterystyczne, doradca mocno się na niej koncentruje, natomiast sprzedawca zazwyczaj nie wykonuje jej w ogóle. Skupię się więc tym razem głównie na działaniach doradcy, czyli tych, które sama praktykuję.

Kogo masz w swoim portfelu?

Nie raz już wspominałam, że agent ubezpieczeniowy, który jest typowym sprzedawcą, traktuje klienta trochę jak produkt jednorazowego użytku. Poświęca mu uwagę do momentu, w którym ten składa swój podpis na polisie. Potem biegnie dalej, ku swoim kolejnym „zdobyczom”. Wartość klientów, których ma w swoim „portfelu” taki sprzedawca, pozostawia wiele do życzenia.

W tym momencie warto zauważyć, jak nasz zawodowy slang nie sprzyja postrzeganiu klienta jak człowieka. No bo jak to jest właściwie „mieć klienta w portfelu”? Czy nie patrzymy wtedy na niego przedmiotowo – jak na banknot, który ma nam służyć? To, jakim językiem mówimy, wpływa na postrzeganie świata i nasze działania, a sformułowanie to pokazuje, jak głęboko w naszej branży zakorzenione jest podejście typowego sprzedawcy.

Jako doradca odczarowuję tego typu niefortunne słowa i działam zgodnie ze swoimi zasadami. Sprzedaż, rozumiana jako podpisanie umowy, to dla mnie dopiero początek, nie koniec współpracy. Można powiedzieć, że tam, gdzie sprzedawca zwija żagle, doradca rozwija skrzydła. A to dlatego, że efektywna i przynosząca profity praca „na portfelu klientów” jest możliwa tylko wtedy, gdy zgodnie z etyką doradcy traktujemy relację z klientem nie jak epizod, tylko jako proces.

Jedynie potraktowany po ludzku, zadowolony z naszego serwisu klient będzie chciał spotkać się z nami kolejny raz.

Użyj tego, co masz

Legendarny amerykański tenisista Arthur Ashe powiedział: „Zacznij tam, gdzie jesteś. Użyj tego, co masz. Rób to, co możesz”. To niezwykle mądre słowa.

Żyjąc w pościgu za tym, co nowe, a więc w domyśle lepsze (co często jest złudzeniem), łatwo przeoczyć własne zasoby. Każdy, kto chce myśleć i działać jak doradca, powinien zadać sobie podstawowe pytanie: Czy chcę pracować mądrze, czy ciężko? Klienci w naszym portfelu to przecież to, co już „mamy”.

Jedna z podstawowych zasad marketingu mówi o tym, że o wiele bardziej kosztowne jest pozyskiwanie nowych klientów niż wszelkie działania, które mają na celu zatrzymanie obecnych. Dlaczego więc nie wykorzystać tego potencjału?

Zdaję sobie sprawę, że efektywna praca „na portfelu klientów” to test dla naszej dyscypliny, cierpliwości, ale i dla uważności i empatii. To zadanie niełatwe, jednak przynoszące ogromną satysfakcję. To tutaj tak naprawdę zaczyna się pole do popisu dla modelu pracy, który stworzyłam.

Profesjonalne doradztwo ubezpieczeniowe to w moim rozumieniu uczciwa i kompetentna opieka nad klientem. Jeśli doradcą jest ktoś, kto z natury zwyczajnie lubi kontakty z ludźmi i czerpie z nich energię, ta część jego zawodowych działań będzie dla niego czystą przyjemnością.

Sama należę do tego typu osób, więc na spotkaniu, na którym wręczam klientowi polisę, zupełnie naturalnie przechodzę do szczegółowego omówienia terminów naszych kolejnych spotkań. Pytam również, jakiego konkretnie wsparcia ode mnie oczekuje. Zawsze zobowiązuję się do tego, że skontaktuję się z nim przynajmniej raz w roku i umówimy się wówczas na tzw. spotkanie rocznicowe. Przypominam na nim klientowi, jakie potrzeby skłoniły go do zawarcia polisy, jednocześnie omawiając wraz z nim jego aktualną sytuację.

Potrzeby się zmieniają, a moim celem jest dopasowanie rozwiązań do tego, co teraz ważne i cenne w życiu mojego klienta. To świetna okazja do pogłębiania naszej relacji – poznajemy się coraz lepiej i zazwyczaj coraz lepiej się rozumiemy.

Planuj długoterminowo

Zauważyłam, że świadomość wagi pracy „na portfelu klientów” przychodzi zazwyczaj wraz z rosnącym stażem w branży. To wyraz dojrzałości osób, które nastawiają się na długoterminowe budowanie swojej kariery. Dlaczego jednak nie docenić jej od razu i od pierwszych kroków stawianych w branży utrzymywać regularne kontakty ze swoimi klientami?

Skorzystamy wówczas ze wszystkich zalet tego rozwiązania – chodzi tu zarówno o regularny wpływ prowizji odnowieniowych, jak i stwarzanie klientom możliwości dosprzedaży oraz dokupień. To klasyczna sytuacja win-win – my nieprzerwanie dbamy o klientów, oni stale mają dostęp do naszej zmieniającej się w czasie oferty.

Tym z nas, którzy zgromadzili już pokaźną bazę klientów, w efektywnym radzeniu sobie z nią pomoże przeprowadzenie segmentacji portfela. W praktyce oznacza to podział klientów na kilka segmentów, według kluczowych dla danego agenta kryteriów. Gdy w naszej ofercie pojawi się nowy produkt, dzieląc naszych klientów według potrzeb czy finansowych możliwości, od razu będziemy wiedzieli, komu z nich warto go zaproponować.

W okresie świątecznym zawsze rozwożę klientom bożonarodzeniowe pierniczki. Stosując kryterium bliskości naszych relacji, jestem pewna, że o nikim nie zapomnę. Nie ofiaruję ich też nikomu, wobec kogo byłoby to nietaktowne (mimo że przecież wszyscy kochamy pierniczki).

Portfel zadowolonych klientów

Brzmi dużo lepiej, prawda? Jak już pisałam wcześniej, sieć zadowolonych klientów to coś więcej niż nazwiska, telefony i e-maile, zapisane w osobistej bazie danych każdego doradcy. Poprzez serwis wysokiej jakości (koniecznie z dużą dozą empatii!) doradca może przekształcić swoich klientów w społeczność, w której regułą będzie wzajemna życzliwość.

Katarzyna Pilczuk

Ci pragmatyczni, którzy we wszystkim chcą widzieć namacalne profity, mogą zapytać: po co to robić? Cóż, przede wszystkim dlatego, że to ludzkie, naturalne. Człowiek jest zwierzęciem stadnym, lepiej czuje się w grupie.

Poza tym głęboko wierzę, że to, co dajemy, to, w jaki sposób myślimy, zawsze do nas wraca. To niezwykle motywujące, gdy pomagając któremuś z naszych klientów, pewnego dnia zauważamy, że sami możemy skorzystać z zalet społeczności, którą stworzyliśmy własną pracą. Nie raz klienci pomagali mi rozwiązać mniejszą czy większą sprawę, podpowiadając rozwiązania czy stając się dla mnie inspiracją.

Cały sens modelu pracy doradcy zawiera się w tego typu pracy z „portfelem klientów”. To wszystko brzmi jak banały, które zdarza się nam zbywać machnięciem ręki, jednak w praktyce są to potężne narzędzia, dzięki którym budujemy zawodowy sukces i dobre życie.

Sieć ma moc

Teraz, gdy sytuacja zdrowotna izoluje nas od siebie, a media bombardują kolejnymi ponurymi danymi, społeczność moich klientów i opieka, jaką nad nimi sprawuję, ogromnie zyskuje na znaczeniu. Tworzy się wokół niej dobra, pełna zaufania atmosfera, która sprzyja szczeremu artykułowaniu potrzeb, na które mogę odpowiedzieć produktami z mojej oferty.

Choć unikam spotkań na żywo, używam wszystkich innych kanałów komunikacji (a jest ich dziś mnóstwo), by zapytać klientów, jak się czują, i przypomnieć, że bez względu na okoliczności pozostaję do ich dyspozycji, gotowa odpowiadać na wszystkie pytania i rozwiewać wątpliwości.

Tych, którzy obawiają się o swoje finanse, zapewniam, że ich pieniądze są bezpieczne, ponieważ produkty, które u mnie kupili, posiadają gwarancję ochrony kapitału. Czasem wymieniamy po prostu pozdrowienia i dobre słowa, co dużo znaczy dla każdej ze stron.

Czas na trochę filozofii

Kończąc analizę różnic między sprzedawcą a doradcą w podstawowych sferach ich zawodowej aktywności, zaapeluję jeszcze raz: warto zwolnić i docenić klientów, których już zdobyliśmy. Warto mądrze z nimi pracować. Warto być doradcą!

Kolejne artykuły poświęcone będą mojej filozofii pracy, opartej na dwóch filarach: „klient w centrum” oraz „proaktywność”. To dzięki nim codziennie wspinam się na wyżyny swoich możliwości. Zostańcie ze mną i sprawdźcie sami, czy zasady te pozwolą tam dotrzeć i wam!

Katarzyna Pilczuk
członek stowarzyszenia MDRT
członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rekomendowanych Doradców Ubezpieczeniowych
dyrektor agencji w Prudential Polska
www.katarzynapilczuk.pl

Rankomat robi to dobrze

0
Marcin Kowalik

Jedno muszę przyznać osobom opiekującym się marketingiem rankomat.pl…

Dbają o to, aby ich klienci (albo potencjalni klienci) odnaleźli odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

To jest coś, co ciągle powtarzam na szkoleniach i konsultacjach dla multiagentów:

Dawaj ludziom wartość, dzieląc się wiedzą. Odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania. Dzięki temu zdobędziesz nowych klientów.

Rankomat.pl nie był na moich szkoleniach, ale wdraża właśnie tę strategię. Serwis internetowy, który wśród agentów raczej nie ma fanów, dominuje w wynikach wyszukiwania Google. Znajdziemy go zarówno w reklamach płatnych AdWords, jak i w wynikach organicznych Google.

Branża ubezpieczeniowa w AdWords to jedna z najdroższych branż do prowadzenia kampanii. Wyniki jednak są od razu. Włączasz kampanię, podajesz słowa kluczowe, optymalizujesz proces zbierania i obsługi leadów – i masz nowych klientów.

Bardziej długotrwałym procesem jest zdobywanie pozycji w wynikach organicznych Google. Jednak to z kolei jest dobrą inwestycją na przyszłość.

W tym drugim przypadku ewidentnie widać, że zadania domowe zostały odrobione. Zebrano najczęściej zadawane przez klientów pytania dotyczące ubezpieczeń, na które rankomat.pl chce zbierać odpowiedzi.

Stworzono następnie obszerne, ale napisane prostym, zrozumiałym językiem artykuły. Teksty zostały opublikowane na rankomat.pl. Po jakimś czasie (prawdopodobnie) serwis z tymi tekstami zajął wysokie pozycje w Google.

Chcesz się przekonać? Wpisz jakiekolwiek pytanie związane z ubezpieczeniem na życie w Google.

No dobrze, ale jaką lekcję z tego ruchu rankomat.pl powinien wyciągnąć agent czy multiagent, aby pozyskiwać więcej klientów? Jeszcze dziś zacząć dzielić się wiedzą w internecie!

Publiczność (z czasem klienci) to doceni.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online

Konferencja poświęcona bezpieczeństwu i ubezpieczeniom budownictwa drewnianego

0

9 lutego odbędzie się konferencja online organizowana przez Polskie Domy Drewniane (PDD) oraz Unihouse z udziałem przedstawicieli Instytutu Techniki Budowlanej, ASAP Ubezpieczenia oraz Allianz. W trakcie wydarzenia zostaną omówione zagadnienia bezpieczeństwa i technologii obecnie stosowanych rozwiązań w nowoczesnym budownictwie drewnianym oraz ubezpieczeń tego typu obiektów.

Dyskusja podczas konferencji będzie oscylować wokół takich tematów, jak perspektywy i bariery rozwoju budownictwa drewnianego w Polsce czy cechy wyróżniające nowoczesne budownictwo drewniane. Uczestnicy wydarzenia odpowiedzą też na pytanie o to, czy budownictwo drewniane jest bezpieczne pożarowo w takim samym stopniu jak murowane oraz skąd bierze się różnica w cenie ubezpieczeń budynków drewnianych i murowanych.

W konferencji wezmą udział Andrzej Schleser, członek zarządu ds. handlowych PDD, Ewa Lisiecka, Technolog Drewna PDD, Roman Jakubowski, członek zarządu i dyrektor handlowy Unihouse, Paweł Sulik, Instytut Techniki Budowlanej, Jakub Dubiel, właściciel ASAP Ubezpieczenia, i Tomasz Maliszewski, Manager Sprzedaży Allianz.

Konferencja rozpocznie się o godz. 11:00 na platformie PINE. Rejestracja:
https://budownictwo-drewniane.eventmanago.com/

(AM, źródło: Zoom)

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie