Blog - Strona 1265 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1265

Artur Zielonka zajmie się ubezpieczeniami korporacyjnymi w Avivie

0
Artur Zielonka

1 października do Avivy dołączył Artur Zielonka, który jako menedżer ds. underwritingu i rozwoju produktów korporacyjnych obejmie nadzór nad ofertą oraz procesami oceny ryzyka w ubezpieczeniach korporacyjnych, a także będzie aktywnie uczestniczył w rozwoju relacji z brokerami.

– Artur Zielonka to ceniony na rynku specjalista, który wzmacnia nasz zespół ubezpieczeń gospodarczych. Jestem przekonana, że wspólnie będziemy dalej rozwijać tę ważną linię biznesową Avivy – mówi Katarzyna Bem, członek zarządu Aviva TUO.

Artur Zielonka zajmuje się ubezpieczeniami korporacyjnymi od początku swojej kariery w branży, tj. od 1997 roku. Przed przyjściem do Avivy pracował między innymi w UNIQA, PZU, Warcie, a ostatnio w TUW PZUW, gdzie był menedżerem ds. underwritingu klientów strategicznych. Specjalizuje się w ubezpieczeniach przemysłu, głównie największych polskich spółek.

Jest absolwentem Politechniki Radomskiej, gdzie ukończył Wydział Ekonomiczny, specjalność – ubezpieczenia gospodarcze.

(AM, źródło: Aviva)

Beesafe chce zdobyć klientów nietypową ofertą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Beesafe, nowa marka Vienna Insurnace Group (VIG) prowadząca cyfrową dystrybucję ubezpieczeń oraz takąż likwidację szkód, rozpoczęła pilotaż na polskim rynku. Oprócz ubezpieczeń komunikacyjnych firma oferuje też usługi niedostępne u konkurentów – podał epoznan.pl.

Rafał Mosionek, szef Beesafe, wskazuje, że z punktu widzenia klientów oferta komunikacyjna jest taka sama we wszystkich zakładach: identyczne OC, bardzo podobne produkty dodatkowe i ten sam model sprzedaży. Klient kupuje polisy raz na rok i przez ten czas niewiele się dzieje. Beesafe postanowiło działać inaczej. Stąd też obecność w jego ofercie usługi „Wygodny kierowca”. W jej remach Beesafe zapewnia organizację napraw, czynności serwisowych (np. serwis klimatyzacji, ozonowanie, mycie z zewnątrz) lub przeglądów technicznych wraz z odbiorem i odstawieniem auta we wskazane miejsce, a także częściowy zwrot kosztów dwóch wizyt w warsztacie, 30 minut jazdy w sieci Panek Carsharing, darmowy filtr oleju raz w roku oraz rabaty za usługi warsztatowe czy zakup części. Zgłoszenia są przyjmowane drogą elektroniczną lub telefoniczną.

Inną propozycją jest „Ubezpieczenie miejskie” dla użytkowników urządzeń transportu osobistego (UTO). Polisa jest połączeniem NNW oraz OC w życiu prywatnym.

Zakupu ubezpieczeń Beeesafe dokonuje się za pośrednictwem internetowego kalkulatora. Do zawarcia umowy wystarczą następujące informacje: data urodzenia, rok produkcji pojazdu i jego numer rejestracyjny. Za pośrednictwem Beesafe likwidowane są też szkody, także w ramach BLS.

Więcej:
epoznan.pl z 1 października, „Nowa marka ubezpieczeń komunikacyjnych wchodzi na rynek. Sprawdź czy nie przepłacasz”:
https://epoznan.pl/news-news-110444?fbclid=IwAR2…

(AM, źródło: epoznan.pl)

Warta i Vienna Life nagrodzone za innowacje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Odświeżona oferta produktów dla małego i średniego biznesu opracowana przez Wartę została doceniona przez ekspertów Strefy Gospodarki. Z kolei Vienna Life została nagrodzona w konkursie Izby Gospodarki Elektronicznej za innowacyjny monitoring funduszy, który ułatwia klientom zarządzanie swoimi finansami.

Przygotowane przez Wartę ubezpieczenia dla MŚP – Warta Ekstrabiznes Plus i Smartbiznes – zostały wyróżnione przez  redakcję „Strefy Gospodarki”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej” tytułem Konsumenckiego Lidera Jakości – Debiut Roku. To nagroda dla marek i produktów, które funkcjonują na rynku stosunkowo krótko, są na nim nowościami, poszerzyły swój zakres lub przeszły rebranding, w wyniku czego zostały mocno zauważone w ostatnim okresie przez konsumentów. Warta otrzymała również po raz kolejny nagrodę Złotego Godła Konsumenckiego Lidera Jakości za ubezpieczenie Warta Travel.

Konsumencki Lider Jakości 2020 to ogólnopolski program promocyjny mający na celu wyłonienie najlepiej ocenianych jakościowo marek i firm dostępnych oraz funkcjonujących na polskim rynku. Jest on podsumowaniem ogólnopolskich badań konsumenckich przeprowadzonych w ciągu roku na próbie ponad 15 tysięcy konsumentów jednoznacznie identyfikujących liderów jakości w kilkuset kategoriach.

Digitalizacja priorytetem w Vienna Life

Natomiast Vienna Life otrzymała nagrodę w kategorii e-finanse „Best online insurer” za narzędzie Fund Alert – innowacyjny monitoring funduszy, który ułatwia klientom zarządzanie swoimi finansami. Laur przyznano w ósmej edycji konkursu e-Commerce Polska Awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Statuetki wręczone na uroczystej gali odbywającej się 24 września trafiły do podmiotów wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i przede wszystkim sukcesami e-biznesowymi. Nagrodę z rąk organizatorów odebrał Tomasz Borowski, prezes zarządu Vienna Life.

– Obecny czas to duży sprawdzian dla ubezpieczycieli. W dobie licznych wyzwań, przed którymi stoi cała branża, wszelkie udogodnienia pozwalające oszczędzić czas stanowią znaczącą wartość dodaną dla klientów. Dlatego w Vienna Life stawiamy na digitalizację naszego biznesu i wsparcie narzędziowe zarówno dla klientów, jak i współpracujących z nami agentów. Cieszymy się, że nasze starania zostały docenione przez jury konkursu e-Commerce Polska Awards – skomentował Tomasz Borowski. – Udostępniamy naszym klientom szereg bezpłatnych narzędzi, które mogą usprawnić zdalne zarządzanie portfelem inwestycyjnym. Należy do nich m.in. nagrodzony FundAlert, czyli monitoring funduszy dla wszystkich tych, którzy nie mają czasu lub możliwości, by stale śledzić notowania i bezzwłocznie reagować na dynamiczne zmiany rynkowe – dodał.

(AM, źródło: Warta, Vienna Life)

Rzecznik Praw Obywatelskich przeciwny likwidacji urzędu Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Praw Obywatelskich zaapelował do premiera Mateusza Morawieckiego o wycofanie się z prac legislacyjnych zmierzających do likwidacji urzędu Rzecznika Finansowego. Zdaniem RPO likwidacja instytucji przyczyni się do obniżenia poziomu ochrony praw konsumentów w Polsce.

W ocenie RPO powierzenie organowi stojącemu dotychczas na straży zbiorowych interesów konsumentów oraz interesu publicznego spraw z zakresu indywidualnych skarg konsumentów niesie ze sobą „wielkie niebezpieczeństwo”.

„W sytuacji połączenia kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (organu administracji rządowej, nad którym nadzór sprawuje Prezes Rady Ministrów) z uprawnieniami Rzecznika Finansowego, dostrzegam konflikt, który może prowadzić do wyważania przez Prezesa UOKiK interesów publicznych z indywidualnym interesem konsumenta” – wskazał zastępca RPO Maciej Taborowski w piśmie do premiera.

Ponadto RPO zdecydowanie sprzeciwia się przyjętemu trybowi procedowania nad projektem. Pozostawienie uprawnionym podmiotom zaledwie kilku dni (data pisma: 18 września 2020 r. – termin na zgłoszenia uwag: 25 września 2020 r.) na  uwagi do projektu ustawy należy jego zdaniem uznać za niedopuszczalne i łamiące porządek konstytucyjny.

Rzecznik Praw Obywatelskich przypomniał też, że opinię negatywnie oceniającą projekt przedstawił sprawujący obecnie funkcję Rzecznika Finansowego  prof.  Mariusz Golecki. Aleksandra Wiktorow – uprzedni Rzecznik Finansowy – również uważa zamysł likwidacji urzędu Rzecznika Finansowego za zagrażający ochronie praw konsumentów.

„W tej sytuacji, wyrażam obawę, że niweczenie osiągnięć Rzecznika Finansowego (uprzednio Rzecznika Ubezpieczonych) oraz przerwanie jego dotychczasowych zadań, przyczyni się do obniżenia poziomu ochrony praw konsumentów w Polsce, w sytuacji, gdy połączone działania instytucji publicznych – w tym Rzecznika Finansowego, powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów i Rzecznika Praw Obywatelskich – powoli, acz konsekwentnie prowadzą do wzrostu poziomu znajomości praw konsumenckich wśród samych konsumentów, a także sądów, ostatecznie rozstrzygających spory konsumenckie” – podkreślił Maciej Taborowski.

(AM, źródło: RPO)

Global Data: Jest szansa, by zwiększyć penetrację średnich MŚP

0

Ubezpieczyciele, którzy chcą dotrzeć z cyberubezpieczeniami do firm po tym jak wzrosła liczba prób ataków podczas lockdownu, powinni skoncentrować swoje wysiłki na większych spośród małych przedsiębiorstw oraz na tych średnich – podpowiadają eksperci z firmy analitycznej Global Data.

Chociaż dla zaledwie 8,5% brytyjskich małych i średnich przedsiębiorstw prawdopodobieństwo zakupu cyberubezpieczenia wzrosło lub znacznie wzrosło od początku pandemii, z zamiarem takim nosi się 33% średniej wielkości MŚP – wynika z ankiety ubezpieczeniowej przeprowadzonej przez Global Data w 2020 r. wśród tych firm.

Znaczy to, że jedna trzecia średniej wielkości firm jest obecnie doskonałym celem dla ubezpieczycieli i brokerów.

Ogromna większość firm jednoosobowych – bo 88% – stwierdziła, że ich nastawienie do zakupu ubezpieczenia cyber nie uległo zmianie. Wynika z tego, że podmioty prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą nie będą atrakcyjnym celem dla cyberubezpieczycieli.

– Podczas gdy większość MiŚ-ów ze wszystkich kategorii wielkości pozostała ani bardziej, ani mniej skłonna do zakupu cyberubezpieczenia, nawet niewielki wzrost może pomóc ubezpieczycielom w zwiększeniu penetracji produktu – komentuje Ben Carey-Evans, analityk ubezpieczeniowy z Global Data.

Oszuści wykorzystali sytuację, w której pracownicy pracowali zdalnie i pozostawali z domu, grając na lękach związanych z pandemią. Szczególnie nasiliły się ataki phishingowe, w których Covid-19 jest używany jako przynęta w mailach skłaniających do podawania poufnych danych. Pracownicy poza biurem, z dala od kolegów, są bardziej narażeni, gdyż mają mniejszą możliwość sprawdzenia wiarygodności takich maili.

Ankieta Global Data pokazuje, że znaczna liczba MiŚ-ów zdała sobie sprawę z niebezpieczeństwa tego rodzaju i wystarczająco dużo tych firm w związku z tym jest bardziej skłonna nabyć ubezpieczenie, co powinno zachęcić ubezpieczycieli do opracowywania i sprzedaży cyberpolis.

AC

Beazley ubezpieczy małe laboratoria

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Specjalistyczny ubezpieczyciel Beazley wzmocnił swoją ofertę ubezpieczeń dla brytyjskiego sektora nauk przyrodniczych, wprowadzając nową polisę dla małych i dopiero zaczynających działalność firm badawczo-rozwojowych.

W 2019 r. Beazley wprowadził w Wielkiej Brytanii polisę dla środkowego segmentu międzynarodowego sektora nauk przyrodniczych, bazując na swoim ponad 20-letnim doświadczeniu w ubezpieczaniu ryzyk badań klinicznych na całym świecie. Ubezpieczenie dla małych firm z sektora nauk przyrodniczych zapewnia szeroką ochronę, uzupełniającą ofertę dla środkowego segmentu rynku, zapewniającą pojemność dla ryzyk międzynarodowych do 25 mln funtów. Nowa oferta dla małych firm, z pojemnością do 5 mln funtów, dotyczy sprzętu medycznego, prób klinicznych, laboratoriów diagnostycznych i analitycznych.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 40/2020

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ ŻYCIOWYCH I ZDROWOTNYCH:

  • Anna Kwiatkowska, Nationale-Nederlanden: Wychodzimy firmom na zdrowie – str. 6
  • Xenia Kruszewska, Saltus Ubezpieczenia: Młodzi pracownicy potrzebują zupełnie innej ochrony – str. 7
  • Anna Janiczek, PZU Zdrowie: W placówce przyszłości fachowa wiedza medyczna idzie w parze z innowacjami – str. 8
  • Rajmund Rusiecki, Generali: Na naszych oczach odbywa się rewolucja – str. 9
  • Marta Zdzińska, Certo Broker: Co się dzieje w grupówkach – str. 10
  • Adam Malinowski, Wojciech Soliński, SIGNAL IDUNA: Pozyskujemy klientów nawet w ekstremalnych warunkach – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Wynik starcia przesądzony(?), ale walka trwa – str. 2
  • Jacek Treumann, Esaliens: Jak interpretować pierwsze wyniki PPK? – str. 3
  • Konrad Owsiński, PZU: Ochrona prawna i PZU GO dla klientów flotowych – str. 5
  • iUNIQA: Platforma prewencyjna dla klientów – str. 13
  • Sąd Najwyższy: UFK. Iluzoryczna funkcja ochronna? – str. 14
  • Zmiany w zarządzie Bacca – str. 15
  • Komisja Europejska: Jak pobudzić unijne rynki kapitałowe? – str. 16
  • Krzysztof Dębiński, UKNF: Wzrost znaczenia niekonwencjonalnych zagrożeń – str. 19
  • dr Stanisław Kuta, Alwis: ABC zawodowej OC (1) – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Niechwalący menedżer – str. 21
  • Adam Kubicki: Dlaczego x-selling jest taki trudny, skoro jest taki prosty – str. 22
  • Grzegorz Piotrowski: PPK – szansa na sukces? (1) – str. 22
  • Już w listopadzie ubezpieczeniowcy sięgną po chmurę – str. 24

Tomasz Borowski prezesem Vienna Life

0
Tomasz Borowski

Z dniem 1 października Tomasz Borowski zastąpił Pawła Ziembę na stanowisku prezesa Vienna Life. Zmiana u sterów wymaga jeszcze zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego. Tego samego dnia do władz spółki wszedł też Marek Gołębiewski.

Zmiana w zarządzie towarzystwa jest pokłosiem czerwcowej rezygnacji Pawła Ziemby oraz Witolda Czechowskiego (członka zarządu) z pełnienia dotychczasowych funkcji ze skutkiem na dzień 30 września obecnego roku. Według Vienna Life o złożeniu rezygnacji przez obu menadżerów zdecydowały „postępująca ewolucja na rynku ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, dynamiczne zmiany regulacyjne oraz konieczność dywersyfikacji sieci dystrybucji i oferty produktowej spółki, w tym m.in. poprzez zacieśnienie współpracy dystrybucyjnej ze spółkami majątkowymi z grupy VIG”.

Marek Gołębiewski

Tomasz Borowski poza aktualnymi obowiązkami w Vienna Life kieruje biurem zarządu VIG Polska oraz pełni funkcję rzecznika prasowego grupy w Polsce. Z kolei Marek Gołębiewski odpowiada za obszary inwestycji i rozwoju, kontrolingu finansowego, skarbu oraz księgowości, pełniąc jednocześnie funkcję członka zarządu Wiener TU. Natomiast Piotr Tański, który w zarządzie Vienna Life zasiada od 1 stycznia tego roku, odpowiada za obszary: zarządzana produktami, obsługi klienta, obsługi spraw spornych i reklamacji oraz biuro zarządzania ryzykiem. Poza obowiązkami w towarzystwie od 2008 roku związany jest z Compensa TUnŻ, gdzie jako członek zarządu odpowiada za Pion Technika.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Ergo Hestia sięga po blockchain

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rozpoczął się pilotaż nowej usługi oferowanej przez Ergo Hestię i opracowanej we współpracy z fintechem Billon. Narzędzie bazujące na technologii blockchain pozwala na natychmiastowe przekazanie klientom pieniędzy bez znajomości numerów ich kont bankowych – podał serwis cashless.pl.

Według portalu z usługi bazującej na pieniądzu elektronicznym będą mogli skorzystać między innymi klienci, którym należy się zwrot składki np. za niewykorzystany okres ubezpieczenia po sprzedaży auta. Oskar Jedynasty, dyrektor Działu Automatyzacji w Departamencie IT Ergo Hestii, zapewnia, że cały proces po stronie klienta trwa minutę i pozwala zadecydować, gdzie trafią zwracane mu środki.

Więcej:
cashless.pl z 1 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Ergo Hestia wykorzysta technologię blockchain do rozliczeń z klientami. Dostawcą rozwiązania jest fintech Billon”:
https://www.cashless.pl/8612-blockchain-ergo-hestia-billon

(AM, źródło: cashless.pl)

Dlaczego koncentracja może być źródłem porażki lub sukcesu

0
Adam Kubicki

Na jednym z forów internetowych poświęconym naszej branży zauważyłem pewnej niedzieli gorącą wymianę zdań. Poszło o pisanie postów zawodowych właśnie tego dnia. Zaczęło się od jednej osoby, która skrytykowała koncentrację na biznesie w niedzielę, następnie odpowiedziała jej inna, która dokładnie wtedy ma czas na zadawanie pytań i publikowanie ich na forum.

Przypatrywałem się tej niezliczonej liczbie emocjonalnych komentarzy i zadałem sobie pytanie: dlaczego ludzie mają tendencję do nieproporcjonalnego koncentrowania się na mało ważnych sprawach, a jednocześnie zaniedbują o wiele ważniejsze w ich życiu?

Odpowiedź na to pytanie leży w ZASADZIE KONCENTRACJI. To, na czym skupiasz uwagę, wypełnia twój umysł i skłania cię do jeszcze większego skupienia na tym czymś. Myślę, że to, czy koncentracja będzie w naszym życiu źródłem sukcesu czy porażki, zależy od tego, na czym się głównie koncentrujemy. A to, na czym się koncentrujemy, jest pochodną naszych nawyków myślowych.

Mam znajome małżeństwo, które silnie koncentruje się na otaczających je przedmiotach. W związku z tym ciągle kupują nowe lub starsze zmieniają na nowocześniejsze. Stresują się, kiedy coś się zniszczy lub zepsuje albo choćby zarysuje.

Kiedy coś nie jest już nowe, wytwarza się u nich ciśnienie, które zmusza do zakupu. Mają mnóstwo rzeczy i ciągle się nimi opiekują.

Znam osobę, która koncentruje się na tym, aby jej klienci byli zadowoleni i jak najlepiej obsłużeni. Dzięki temu, oprócz wysokich dochodów, ma wśród klientów mnóstwo znajomych. Zawarła z niektórymi również głębokie relacji i przyjaźnie.

Znam też osoby, które koncentrują się w swoim biznesie głównie na zarabianiu. Jak możesz przypuszczać, ich relacje z klientami wyglądają zupełnie inaczej.

Jak myślisz, skąd bierze się ta różnica w postrzeganiu rzeczywistości? Jeśli komuś z tym źle, to czy da się to w sobie zmienić?

Na szczęście jest to możliwe. Jednak pierwszy krok to zrozumienie, że moje dzisiejsze nawyki związane z procesem koncentracji nie pomagają mi rozwinąć skrzydeł, wręcz przeciwnie – doprowadzają moją sytuację do jeszcze gorszego stanu.

Jeśli nie jesteś pewien, jak to wygląda u ciebie, mam dla ciebie zadanie do wykonania. Obserwuj dziś świadomie swoje zachowanie. Rejestruj myśli. O czym zwykle myślisz? Na czym się koncentrujesz? Co pierwsze czytasz o poranku? W jakie dyskusje i z kim się angażujesz? O czym zwykle rozmawiasz w kuchni, w biurze, na papierosie?

Dzięki temu zadaniu dowiesz się, jakie nawyki myślowe rządzą twoim działaniem. Pamiętaj, że twoje działania są podyktowane głównie tym, o czym i jak myślisz.

Im większą masz wolność w swojej pracy, tym styl myślenia ma większy wpływ na twoje działanie, ponieważ organizujesz sobie sam zadania i masz wybór, którego pracownik etatowy często jest pozbawiony.

Wyobraź sobie osobę, która zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń. Niestety dla niej, w swojej pracy automatycznie koncentruje się na porażkach. A ponieważ w sprzedaży częściej słyszymy NIE niż TAK, jej poziom wewnętrznej motywacji jest niski i niestabilny.

Każda odmowa ją podłamuje, ponieważ ciągle o niej myśli. Podświadomie będzie szukała w środowisku osób, które mają taki sam sposób myślenia, i dokona się sprzężenie zwrotne wzmacniające ich postawę.

Finał tego sposobu myślenia to przeciętność lub porażka zawodowa. I to nie dlatego, że brakło umiejętności czy wiedzy. Wystarczyło, że koncentracja była skierowana na niewłaściwe tory.

Oczywiście opisywanie w nieskończoność tych procesów nie ma sensu, ponieważ znajomość problemu nie powoduje jego rozwiązania. Przejdźmy w takim razie do opisu sposobów zmiany naszej koncentracji.

Zauważ, że wszystko zaczyna się od wewnętrznych pytań. To one są źródłem sposobu myślenia i punktu koncentracji.

Załóżmy, że jest połowa miesiąca, a doradca nie zawarł skutecznie żadnej umowy. Co się dzieje w jego głowie? Powstają pytania. Podam teraz dwa przykładowe zestawy.

ZESTAW 1.

Co będzie, jeśli nie uda mi się niczego sprzedać w tym miesiącu? Z czego zapłacę ZUS i raty kredytów? Czy to wszystko ma sens? Może się do tego nie nadaję? Może lepiej poszukać ciepłej posady? Czy skończył się rynek? Dlaczego klient nie wpłacił składki, skoro się umawialiśmy? Dlaczego klienci są nierzetelni? Czy menedżer nie powinien mi czasami pomóc, skoro to w końcu również jego sprawa?

ZESTAW 2.

Co mogę szybko zrobić, żeby znaleźć nowych klientów? Kogo z liderów w mojej firmie mogę spytać, jak radzi sobie z takimi sytuacjami? Jakie wnioski mogę wyciągnąć z tej sytuacji? Co zmienić w moim sposobie rozmowy z klientami, żeby być bardziej skutecznym? Czy świat się zawali, nawet jeśli nie uda mi się nic sprzedać?

Zgadnij, który zestaw pytań jest bardziej pomocny. Pierwszy prowadzi do koncentracji na problemach. Drugi pomaga w koncentracji na rozwiązaniach. A ty który byś wybrał w takiej sytuacji?

Pamiętaj, jeśli zmienisz pytania, które sobie zadajesz, zmienisz punkt koncentracji. Nawet jeśli stare nawyki zwyciężą i pierwsze pytania, które powstaną w twojej głowie, będą ze starego, szkodliwego zestawu, daj im przepłynąć. Nie walcz z nimi. Kiedy przepłyną, włącz nowy zestaw. I tak krok po kroku zbudujesz nowy nawyk, który da ci możliwość panowania nad sobą i osiągnięcia sukcesu.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

18,330FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie