Blog - Strona 1293 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1293

Coraz więcej polis podróżnych chroni przed następstwami Covid-19

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nationale-Nederlanden rozszerzyło zakres kosztów leczenia i pomocy assistance w ramach ubezpieczenia turystycznego o zdarzenia powstałe w wyniku epidemii – także związane z zachorowaniem na Covid-19. W ten sposób firma dołączyła do szerokiego grona ubezpieczycieli oferujących ochronę na wypadek zarażenia się koronawirusem w ubezpieczeniach turystycznych.

– Stale obserwujemy, co dzieje się w związku z rozwojem epidemii. Jednocześnie chcemy, aby nasza oferta odpowiadała na realne potrzeby naszych klientów. Dlatego nieustannie pracujemy nad rozwojem produktów, aby były one jeszcze lepiej dostosowane do zmieniających się w związku z obecną sytuacją warunków. Jednym z rozwiązań jest rozszerzenie naszego ubezpieczenia turystycznego – mówi Małgorzata Zgudka, menadżer ds. produktów w Nationale-Nederlanden.

Klienci Nationale-Nederlanden mogą liczyć na pokrycie kosztów pomocy medycznej związanej z zachorowaniem na koronawirusa. Ochrona nie obejmuje jednak kosztów wynikających z działań wbrew miejscowemu prawu, zakazom i nakazom władz lokalnych czy kosztów związanych z pobytem na kwarantannie np. koszt hotelu.

PKO Ubezpieczenia pomoże w razie zachorowania i kwarantanny

Nationale-Nederlanden jest kolejnym ubezpieczycielem, który wprowadził do swoich polis turystycznych opcję ochrony związaną z Covid-19. 13 sierpnia weszły w życie nowe warunki ubezpieczenia Moje Podróże24 oferowanego przez PKO Ubezpieczenia. W ich ramach ochroną zostały objęte zdarzenia związane z epidemiami, w tym również koronawirusem. Posiadaczom ubezpieczeń zakupionych po wskazanej powyżej dacie PKO Ubezpieczenia zapewni ochronę w przypadku nagłego zachorowania na Covid-19 oraz objęcia kwarantanną. Nowa opcja nie zadziała w sytuacji kwarantanny zbiorowej, nałożonej np. na cały hotel, statek wycieczkowy lub miejscowość i obejmującej wszystkie osoby znajdujące się w tych miejscach.

Szeroki zakres ochrony Signal Iduny

Z kolei w lipcu swoją ofertę ubezpieczeń turystycznych „Koszty Imprezy Turystycznej – Bezpieczne Rezerwacje” rozszerzyła Signal Iduna. Ubezpieczyciel uzupełnił ochronę o odwołanie lub przerwaniem imprezy turystycznej związane z zachorowaniem na Covid-19. Ubezpieczenie zadziała w przypadku rezygnacji z wyjazdu związanej z nagłym zachorowaniem spowodowanym zakażeniem koronawirusem lub odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia objawów infekcji wskazujących na Covid-19.

Ubezpieczony uzyska odszkodowanie, jeśli nagle zachoruje w efekcie zakażenia Sars-Cov-1 lub Sars-Cov-2 z ich mutacjami. Ubezpieczenie obejmuje także zachorowanie współuczestnika podróży oraz zadziała w przypadku odmowy wpuszczenia na pokład samolotu z powodu wystąpienia temperatury równej lub wyższej niż 38 stopni Celsjusza oraz objawów infekcji wskazujących na zakażenie koronawirusem.

Wcześniej Signal Iduna rozszerzyła ochronę w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże i w Karcie SIC World, World Sport, World Sport Plus o koszty leczenia spowodowane przez koronawirusy Sars-Cov-1 oraz Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na Covid-19. Z kolei w ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże bezpłatnie przedłużono ochronę do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwołania wcześniej zaplanowanego powrotu z podróży zagranicznej wskutek epidemii choroby zakaźnej czy pandemii, których początek nastąpił w trakcie pobytu ubezpieczonego za granicą.

Klauzula covidowa bez opcji odwołania rezerwacji

Ochronę na wypadek zarażenia koronawirusem podczas podróży zagranicznej, ale bez ubezpieczenia kosztów rezygnacji, zawiera również klauzula covidowa wprowadzona do ubezpieczeń turystycznych przez Europę Ubezpieczenia. Ochrona przed Covid-19 jest dostępna m.in. w ubezpieczeniu Travel World, które Europa oferuje przez partnerów, czy ubezpieczeniu ITravel. Zgodnie z klauzulą w przypadku zachorowania ochrona jest zapewniona w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, w wysokości do 50 tys. euro w produkcie Travel World i do 200 tys. zł w ITravel.

– Chcemy zapewnić klientom, którzy decydują się na wyjazd za granicę w celach turystycznych lub zawodowych, ochronę na wypadek zachorowania na koronawirusa. W ramach oferowanych przez nas ubezpieczeń będą mogli liczyć na pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa, transportu czy pomocy w podróży – zaznaczył Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń turystycznych Europy Ubezpieczenia.

Oferowane przez Generali ubezpieczenie podróży zagranicznych „Generalnie myślę o podróżach” także pokrywa koszty leczenia i usług assistance w przypadku zachorowania na Covid-19. Podobna sytuacja ma miejsce w Warcie.

– Ubezpieczenie Warty Travel pokrywa koszty leczenia nagłych zachorowań za granicą, w tym zachorowań na Covid-19. Ponadto już w podstawowym zakresie polisy zapewniamy pokrycie kosztów leczenia w związku z zaostrzeniem lub powikłaniem choroby przewlekłej a także koszty transportu i ratownictwa bez limitów – wskazała Ilona Zaremba-Choim, dyrektor operacyjna Warty.

Również AXA w swoim komunikacie na stronie internetowej zapewnia, że wszystkie oferowane przez nią polisy turystyczne zapewniają ochronę w przypadku zakażenia się koronawirusem. „Dotyczy to zarówno miejsc, w których do tej pory nie wystąpiły zachorowania, jak i tych, gdzie ogłoszono stan epidemii. W każdym z tych przypadków pokrywamy koszty skutków nagłego zachorowania w podróży” – podkreśla zakład.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Jak zmotywować agenta w erze Covid-19?

0

Dobrze znane i sprawdzone przez lata sposoby motywowania agentów przestają działać, a niektóre są zupełnie niemożliwe do stosowania w czasach pandemicznych. System wymaga pilnej zmiany. Podczas bezpłatnego webinaru „Jeśli nie wycieczka, to co? Skuteczne motywowanie agentów w erze Covid-19” zorganizowanego przez „Gazetę Ubezpieczeniową” poszukamy dobrych praktyk, które mogą działać tu i teraz oraz są racjonalne biznesowo.

Zaprosiliśmy do dyskusji liderów rynku pośrednictwa oraz ekspertów zewnętrznych, patrzących na rynek agencyjny z innej perspektywy. W dyskusji skupimy się na konkretnych rozwiązaniach – mówi Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.
W webinarze udział wezmą: Artur Kijonka – prezes OVB Polska, Andrzej Adamczyk – prezes Bezpieczny.pl, Piotr Głowski – członek zarządu Unilink, Tomasz Domalewski – szef sprzedaży Leadenhall Insurance (coverholder Lloyd’s), Wojciech Gołębiewski – Sales Manager Incentive & Recognition Category z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, Tomasz Kasprzak – CTO w hiPRO, Adam Kubicki – trener.


Zapisy pod adresem:
https://gu.com.pl/motywacja
Webinar odbędzie się we wtorek, 25 sierpnia.

AW

Ubezpieczenia szkolne w świecie bez wywiadówek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do 1 września zostało niewiele czasu, a przed dyrektorami placówek edukacyjnych wciąż więcej pytań niż odpowiedzi. Nie ma pewności, jak będzie wyglądała nauka w kolejnych miesiącach, czy stacjonarne nauczanie w ogóle się rozpocznie i ile potrwa. Niepewność dotyczy też ubezpieczeń szkolnych dla uczniów. Pewne jest tylko to, że prawdopodobnie zawiodą znane dotychczas metody dystrybucji tego rodzaju ubezpieczeń z wykorzystaniem wywiadówek i posiedzeń rad rodziców.

Nawet biorąc pod uwagę wariant stacjonarnego powrotu do szkół z zachowaniem reżimu epidemiologicznego, trudno wyobrazić sobie, by dyrektorzy placówek wyrazili zgodę na jednoczesne wejście kilkuset rodziców na teren placówki dydaktyczno-oświatowej. Trwa ustalanie procedur, które mają łagodzić ogniska epidemiologiczne.

Kwestia organizacji dystrybucji ubezpieczeń dla uczniów schodzi na dalszy plan wobec innych wyzwań, przed którymi stoją dyrektorzy w obliczu zagrożeń pandemicznych – tłumaczy Andrzej Adamczyk, prezes Bezpieczny.pl.

Andrzej Adamczyk

W ciągu ostatnich kilkunastu tygodni przeszkoliłem prawie 1,9 tys. dyrektorów w temacie ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Była to też okazja do rozmowy o sytuacji w szkołach i o wyzwaniach, z którymi oświata się teraz mierzy. Dla nas – dostawców ubezpieczeń szkolnych wniosek jest jeden. Konieczne są nowe narzędzia do dystrybucji ubezpieczeń. Bezpieczny.pl takie narzędzia posiada.

Społeczna odpowiedzialność ubezpieczeń szkolnych

Przed liderem rynku ubezpieczeń szkolnych stoi poważne wyzwanie, jak dotrzeć z ochroną ubezpieczeniową do uczniów w obecnych warunkach.

To nie tylko kwestia biznesowa, ale też społeczna odpowiedzialność. Jeśli zawiedziemy, uczniowie mogą zostać bez żadnej ochrony. Spodziewam się, że będą realizowane wszystkie scenariusze edukacyjne: stacjonarny, hybrydowy i zdalny. Każdy z nich daje też różne możliwości w zakresie dystrybucji ubezpieczeń – uzupełnia Andrzej Adamczyk.

Kluczem do dystrybucji ubezpieczeń w 2020 r. jest przygotowanie agentów i wyposażenie ich w zestaw zróżnicowanych narzędzi dopasowanych do różnych trybów nauczania.

Niezwykle istotnym narzędziem wspierającym agentów jest przygotowana przez Grupę Generali kampania marketingowa uruchomiona w połowie sierpnia 2020 w telewizji i internecie.

Dodatkowo Bezpieczny.pl przygotował dla swoich agentów 3 mln ulotek do wykorzystania jeszcze w sierpniu, które informują o sposobie i możliwości zawierania umów ubezpieczenia przez platformę Bezpieczny.pl.

– W sierpniu ubezpieczaliśmy każdego dnia od 500 do 1000 dzieci. Zeszłoroczny rekord pochodzi z września, gdzie jednego dnia udało się ubezpieczyć nawet 20 tys. dzieci – mówi Andrzej Adamczyk.

Agent musi być tam, gdzie jest klient

Klienci Bezpieczny.pl otrzymają też elektroniczne ulotki z możliwością natychmiastowego przejścia do zakupu, na życzenie wspieranego najnowszą technologią live cooking.

Jeszcze jednym narzędziem są szkolenia wzmacniające widoczność agentów Bezpieczny.pl w mediach społecznościowych.

Klienci coraz częściej poszukują ubezpieczeń w internecie. To ważne, żeby agenci umieli się sprawnie poruszać w świecie wirtualnym. Uruchomiliśmy tysiąc agenckich stron internetowych, które spełniają nie tylko funkcję wizerunkową, ale również transakcyjno-obsługową.

Wszystkie ubezpieczenia, w tym grupowe i OC, można zawierać zdalnie bez kontaktu osobistego z dyrekcją ani radą rodziców. Wszystkie te elementy pozwalają naszym pośrednikom na skuteczne działanie niezależnie od sytuacji w szkołach. Będziemy wszędzie tam, gdzie rodzice – dodaje Andrzej Adamczyk.

W poszukiwaniu równowagi interesów

W niestabilnej rzeczywistości tym większe znaczenie ma budowanie równowagi między interesem klienta, ubezpieczyciela i lokalnych pośredników w procesie udzielania ochrony ubezpieczeniowej.

Cel klienta jest prosty. Chce wiedzieć, co kupuje, chce łatwego zakupu, łatwej obsługi i łatwego zgłoszenia szkody. W Bezpieczny.pl bierzemy odpowiedzialność za cały proces zakupu, a także, dzięki dostępnym narzędziom, wspieramy klienta w procesie likwidacji.

Z perspektywy klienta polisa po prostu musi działać. Agent jest w pewnym sensie wizytówką produktu i bierze na siebie część odpowiedzialności wizerunkowej za jego polecenie. Im lepszy produkt, tym lepiej widziany i oceniany jest agent.

Agent musi być uczciwie wynagradzany i mieć dostęp do skutecznych narzędzi sprzedażowych, marketingowych i obsługowych. Te wszystkie czynniki muszą występować wspólnie – tłumaczy Andrzej Adamczyk.

Utrzymanie tej równowagi nigdy nie było łatwe, ale w obecnej sytuacji wydaje się tym istotniejsze dla długofalowego sukcesu.

Aleksandra E. Wysocka

Ergo Hestia szkoli brokerów z oceny ryzyka oraz likwidacji szkód

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad 600 brokerów wzięło udział w programie edukacyjnym online zorganizowanym przez Ergo Hestię. Cykl 16 szkoleń obejmował zagadnienia z zakresu identyfikacji, oceny i kontrolowania ryzyka ubezpieczeniowego oraz likwidacji szkód. Ubezpieczyciel tłumaczy, że celem szkoleń jest przekazanie zarówno wiedzy, jak i praktycznych narzędzi, które brokerzy mogą wykorzystać w codziennej pracy z klientami.

Program został opracowany tak, by ułatwić partnerom biznesowym współpracę z klientami w obliczu zmian, które wniosła epidemia. Spotkania z ekspertami Ergo Hestii pomagają zarówno pośrednikom, jak i ich klientom przygotować się na ryzyka, takie jak np. ataki hakerskie.

– W trakcie szkoleń poszerzyliśmy i uporządkowaliśmy wiedzę uczestników z zakresu szeroko pojętej inżynierii ryzyka. Zapoznanie się z zagadnieniami technicznymi z obszaru ryzyk majątkowych, cybernetycznych czy odpowiedzialności cywilnej pozwoli brokerom na budowanie profesjonalnych programów ubezpieczeniowych, uwzględniających środki minimalizujące ryzyko – wyjaśnia Zbigniew Żyra, dyrektor zespołu inżynierskiego w Biurze Hestia Corporate Solutions.

– Zainteresowanie szkoleniami jest bardzo duże. Chętnych nadal jest wielu, dlatego planujemy powtórzenie kursów jesienią – mówi Agnieszka Szczepkowska z Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych Ergo Hestii, współorganizatorka szkoleń.

To kolejne szkolenia organizowane przez Ergo Hestię dla pośredników. W poprzednim cyklu wzięli udział agenci zajmujący się małymi, średnimi i dużymi firmami. Ubezpieczyciel zapowiada, że już wkrótce odbędą się kolejne webinary skierowane do jego partnerów.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

PZU wesprze przy zakupie używanego pojazdu

0

W ramach programu Pomoc Non Stop PZU uruchomił specjalną usługę pozwalającą na bezpieczny zakup używanego samochodu – informuje „Super Express”. W ofercie dostępne są usługi ekspertów, którzy po kontakcie ze sprzedającym sprawdzą pojazd i sporządzą szczegółowy raport na temat jego stanu technicznego.

Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc, tłumaczy, że eksperci Pomoc Non Stop pomogą wykryć usterki samochodu i oszacować koszt ich naprawy. Na podstawie dostępnych danych opracują wykaz napraw mechanicznych, blacharskich i lakierniczych.

Do programu można przystąpić online. Jest on dostępny w trzech pakietach, różniących się ceną (od 149 do 499 zł) i zakresem dostępnych usług.

Więcej:
„Super Express” z 20 sierpnia, Karolina Januszek „Polacy boją się kupna używanego auta. PZU przedstawia narzędzie, które w tym pomoże”:
https://superbiz.se.pl/wiadomosci/…

(AM, źródło: Super Express)

Generali automatyzuje proces zakupu AC

0

Generali udostępniło narzędzie umożliwiające klientom przeprowadzenie samodzielnej inspekcji pojazdu przy zakupie autocasco. Z usługi mogą skorzystać osoby, które zdecydują się na zdalne zawarcie umowy ubezpieczenia AC za pośrednictwem agenta.

Agent podczas przygotowywania oferty AC wybiera ścieżkę zdalnego zawarcia umowy. W jej trakcie za pośrednictwem SMS klient otrzymuje link do specjalnej aplikacji, która nie wymaga instalacji i uruchamia się w telefonie po kliknięciu w link. Narzędzie umożliwia samodzielne wykonanie inspekcji pojazdu i przesłanie zdjęć. Po pozytywnej weryfikacji, w ciągu kilku minut od przesłania zdjęć pojazdu, klient otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail ofertę AC.

– Nowe rozwiązanie ma na celu jeszcze lepszą realizacje potrzeb naszych klientów, oszczędza ich czas, a w dobie pandemii, pomaga zachować bezpieczeństwo. Chcemy być dla naszych klientów partnerami na całe życie, dlatego wprowadzamy uproszczenia, które ułatwiają im relacje z nami – mówi Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali.

Za pośrednictwem systemu sprzedażowego agent może sprawdzić, czy klient załączył zdjęcia i zawarł zdalnie polisę. Fotografie od razu pojawiają się w systemie Generali i mogą zostać zweryfikowane przez pracowników ubezpieczyciela.

(AM, źródło: Generali)

Prezydent podpisał ustawę o wsparciu dla ubezpieczycieli kredytu kupieckiego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

18 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o wsparciu dla rynku ubezpieczeń należności handlowych w związku z przeciwdziałaniem skutkom gospodarczym pandemii Covid-19. Nowe przepisy umożliwią ubezpieczanie przez polskie firmy należności z kredytu kupieckiego w większym niż dotychczas zakresie.

Nowy instrument wsparcia umożliwia zakładom ubezpieczeń uprawnionym do ubezpieczenia kredytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej scedowanie (zreasekurowanie) części ryzyka na Skarb Państwa w zamian za przekazanie części składki ubezpieczeniowej. W ten sposób komercyjni ubezpieczyciele należności będą mogli ograniczyć swoje ryzyko związane z możliwością wzrostu liczby i wartości wypłacanych odszkodowań w okresie pogorszenia koniunktury gospodarczej. Natomiast Skarb Państwa – poprzez odpowiednie postanowienia umów reasekuracyjnych – będzie miał możliwość wpływania na politykę oceny ryzyka zakładów, w efekcie czego reasekuracja ubezpieczeń należności handlowych będzie uzależniona od utrzymania przyznawanych przedsiębiorcom limitów kredytowych na poziomie zbliżonym do okresu sprzed wybuchu pandemii.

Instrumenty wsparcia zawarte w ustawie są skierowane do czterech rodzajów podmiotów, w tym zakładów ubezpieczeń oferujących ubezpieczenia należności (8 firm). Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

(AM, źródło: prezydent.pl, gu.com.pl)

Bezpieczniej na hulajnodze dzięki PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU przygotował specjalną ofertę dla miłośników hulajnóg. W skład ubezpieczenia pakietowego pod nazwą PZU Bezpiecznie na Hulajnodze wchodzi ochrona od następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności cywilnej oraz casco hulajnogi, czyli ubezpieczenie od zniszczenia, uszkodzenia czy kradzieży.

– Jeśli wyrządzi się komuś szkodę, jadąc na hulajnodze, np. potrąci pieszego lub zarysuje auto, straty pokryje PZU. Pakiet przewiduje ochronę nawet wtedy, kiedy wypożyczymy hulajnogę elektryczną u operatora i podczas jazdy ją uszkodzimy. W ramach OC PZU pokryje szkody do 1 tys. zł. Elastyczna polisa ochroną ubezpieczeniową obejmuje również użytkownika, jeśli wypożyczy hulajnogę np. na minuty lub na kilka dni podczas urlopu nad morzem – mówi Paweł Żmudzki, dyrektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych PZU.

PZU Bezpiecznie na hulajnodze to pakiet w czterech wariantach do wyboru, z możliwością zawarcia umowy np. na miesiąc czy na rok. Dostępna jest także opcja z automatycznym odnowieniem polisy. W ramach pakietu ubezpieczyciel zapewnia też wsparcie finansowe w sytuacji, w której użytkownik hulajnogi doznał trwałego uszkodzenia ciała. Z NNW zwracane są także koszty leczenia i rehabilitacji. W ramach usług assistance zapewniony jest dowóz rehabilitanta i pielęgniarki do domu poszkodowanego, a także domowa wizyta lekarza.

Natomiast dzięki casco hulajnogi PZU zapłaci za szkody polegające na uszkodzeniu, zniszczeniu lub utracie sprzętu w efekcie wypadku, a także w razie kradzieży, jeśli hulajnoga była zabezpieczona zgodnie z wymaganiami przewidzianymi w umowie, np. przypięta za koło za pomocą linki stalowej czy łańcucha z zamkiem do elementu, który jest związany na stałe z podłożem.

(AM, źródło: PZU)

Kolejny wyrok stwierdza, że od ubezpieczeń zagranicznych nie trzeba płacić CIT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po raz drugi w tym roku uznał, że nie trzeba potrącać podatku u źródła od składek ubezpieczeniowych wypłacanych za granicę. Wcześniej podobne stanowisko zajął WSA w Bydgoszczy, natomiast WSA w Poznaniu wydał diametralnie różny wyrok. Dlatego spór o podatek u źródła od zagranicznych ubezpieczeń rozstrzygnie Naczelny Sąd Administracyjny – zauważa „Dziennik Gazeta Prawna”.

„DGP” przypomina, że sądy administracyjne różnią się w ocenie tego, czy przedsiębiorstwa nabywające usługi ubezpieczenia od zagranicznych podmiotów powinny potrącać podatek u źródła od wypłacanych za granicę składek na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT. Regulacja ta uznaje, że zryczałtowany podatek jest należny z tytułu kilku różnych świadczeń, m.in. gwarancji. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że tak. Sednem jego argumentacji jest to, że istotą świadczenia zarówno ubezpieczyciela, jak i gwaranta jest obowiązek spełnienia określonego świadczenia w związku z zaistnieniem zdarzenia wskazanego w umowie (interpretacja 0111-KDIB1-2.4010.277.2019.2.MS). W najnowszej sprawie przedsiębiorca zwrócił uwagę, że istnieje wiele różnic pomiędzy usługą ubezpieczeniową a gwarancją. Ponadto podniósł, że gdyby ustawodawca chciał, by usługi ubezpieczeniowe były objęte podatkiem u źródła, to wymieniłby je obok gwarancji, tak jak uczynił to np. w art. 15e ustawy o CIT. WSA w Warszawie przyznał rację firmie. Jego wyrok z 19 sierpnia 2020 r. (sygn. akt III SA/Wa 2361/19) jest nieprawomocny.


(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Spór z ministerstwem przyczyną projektu wchłonięcia RzF przez UOKiK?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy, w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” zadeklarował, że będzie walczyć o dalsze istnienie urzędu, który aktualnie piastuje. Przyznał, że sygnały o możliwości likwidacji jego urzędu docierały do niego już od pewnego czasu, ale jak do tej pory nie widział żadnego projektu ustawy wprowadzającego tę zmianę.

Mariusz Golecki zdradził również, że od 2 lat stara się o nominację do Naczelnego Sądu Administracyjnego, ale nie odpowiedział na pytanie o to, czy zrezygnuje z piastowanej obecnie funkcji. Pprzyznał też, że spór z dyrektor generalną Ministerstwa Finansów o Fundusz Edukacji Finansowej był prawdopodobnie jedną z przyczyn zgłoszenia pomysłu wchłonięcia RzF przez UOKiK. Tymczasem, jak wskazał, na większości rynków finansowych oddzielny ombudsman jest standardem, a jego kompetencje są tym szersze, im większy jest cały sektor. Zdaniem Rzecznika, wchłonięcie jego urzędu nie będzie efektywne ze względu na różnice obszarów działań obu instytucji. Stwierdził też, że lepszym rozwiązaniem niż inkorporacja jest wzmocnienie uprawnień RzF.

Więcej:
„Dziennik Gazeta Prawna” z 24 sierpnia, Bartek Godusławski „Będę bronił urzędu Rzecznika Finansowego”:
https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/57351…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie