Blog - Strona 1297 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1297

Koszt prywatnej opinii rzeczoznawcy podlega refundacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sąd Rejonowy w Giżycku uznał prywatną opinię rzeczoznawcy za związany ze zdarzeniem uszczerbek majątkowy poszkodowanego, ale racjonalnie poniesiony i w związku z tym zasługujący na refundację ze strony ubezpieczyciela – podał serwis prawo.pl.

Sprawa dotyczyła odszkodowania za zalane mieszkanie, które zdaniem powoda miało zbyt niską wartość. Zażądał on od zakładu sprawcy zdarzenia dopłaty wraz z odsetkami. W kwocie będącej przedmiotem roszczenia mieściły się również koszty opinii sporządzonej przez rzeczoznawcę. SR w Giżycku, biorąc pod uwagę fakt, że poszkodowany otrzymał pieniądze zarówno od swojego ubezpieczyciela, jak i od ubezpieczyciela sprawcy, przyznał mu sumę stanowiącą różnicę pomiędzy wypłaconą kwotą a wartością szkody oszacowanej przez biegłych. Do tego sąd uznał, iż powzięcie przez powoda wątpliwości co do tego, czy pozwany należycie skalkulował wysokość szkody i zasięgnięcie opinii rzeczoznawcy mającego wszelkie uprawnienia jest działaniem logicznym i racjonalnym i jako takie zasługuje na refundację przez pozwanego. Należność ta została zaliczona do wysokości przyznanego odszkodowania, jako składowa różnicy między obecnym stanem majątkowym a tym stanem, jaki zaistniałby, gdyby nie nastąpiło zdarzenie wywołujące szkodę.

Wyrok Sądu Rejonowego w Giżycku z 2 lipca 2020 r., I C 1489/18.

Więcej:
prawo.pl z 15 sierpnia, Marek Sondej „Sąd: Koszt prywatnej opinii o wysokości szkody to również szkoda”:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/…

(AM, źródło: prawo.pl)

Priorytetowe warunki kredytowe w mBanku dla klientów Robyg

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Robyg działająca w branży deweloperskiej sfinalizowała długoterminową umowę z mBankiem, dzięki której jej klienci będą mogli w krótkim czasie uzyskać decyzję kredytową. Dodatkowo eksperci finansowi współpracujący z ROBYG oferują również możliwość zawarcia umów ubezpieczeń różnego rodzaju na specjalnych warunkach.

Umowa dotyczy wszystkich inwestycji Robyg w Warszawie, Trójmieście i Wrocławiu. Dzięki niej klienci łatwiej będą mogli sfinalizować transakcję zakupu mieszkania.

– Nasi klienci chętnie korzystają z bezpłatnej pomocy współpracujących z nami ekspertów finansowych w zakresie wyboru kredytu i skompletowania niezbędnej dokumentacji – mówi Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Robyg na Warszawę i Wrocław. – Teraz – dzięki długoterminowej umowie z mBankiem – dajemy dodatkowe korzyści, w tym przyspieszenie procedur, priorytet dla wniosków naszych klientów oraz niższe koszty postępowania kredytowego – dodaje.

Jednym z elementów oferty ROBYG dla klientów są specjalne warunki zakupu ubezpieczeń. Ci, którzy skorzystają z pomocy wybranych przez firmę ekspertów, mogą uzyskać ubezpieczenie nieruchomości do 200 zł oraz ubezpieczenie na życie do 3 tys. zł – oba z opłaconą roczną składką, a także zwrot za ubezpieczenie na życie do 20% dla uczestnika z opłaconą roczną składką.

(AM, źródło: Robyg)

Liban: Za wybuch zapłacą ubezpieczyciele lokalni

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oczekuje się, że ubezpieczyciele z Bliskiego Wschodu zaabsorbują dużą część szkód spowodowanych przez eksplozję w Bejrucie, więc ekspozycja Lloyd’s i innych międzynarodowych ubezpieczycieli będzie mniejsza.

W wyniku wybuchu zmagazynowanych w porcie chemikaliów zginęły co najmniej 172 osoby, a duża część miasta legła w gruzach. Zdecydowana większość strat dotyczy nieruchomości, a nie statków w porcie. Doszło również do znacznych przerw w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jak podaje jedno ze źródeł, większość ryzyka pokrywają rynki lokalne. Według rzecznika Lloyd’s jest za wcześnie, aby podać wielkość strat ubezpieczonych.

Liban spodziewa się, że straty sięgną 15 mld dol., natomiast źródło branżowe szacuje straty ubezpieczone na ok. 3 mld dol. Różnica po części wynika stąd, że rynki wschodzące, takie jak Liban, mogą mieć niższy poziom ochrony ubezpieczeniowej. Z kolei straty po stronie jednostek pływających i przewożonych towarów będą ograniczone, więc Zurich Insurance, Allianz, AXA i Munich Re będą obciążeni w niewielkim zakresie. Przedstawiciel jednego z ubezpieczycieli w Libanie wyraził wątpliwość, czy wszystkie 60 firm ubezpieczeniowych działających w kraju przetrwa, zważywszy na koronawirusa, zawirowanie finansowe i wybuch.

(AC, źródło: Reuters)

Rzecznik Finansowy wzywa zakłady do przejrzystej wyceny kosztów naprawy aut

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Finansowy wystosował wezwania do czterech ubezpieczycieli kontrolujących łącznie ponad 50% rynku polis komunikacyjnych, w których wezwał do zaniechania stosowania nieuczciwych w jego ocenie praktyk rynkowych. Problem dotyczy odszkodowań z AC i stosowania przez zakłady różnych kryteriów do wyceny szkody całkowitej i szkody częściowej. Towarzystwa mają czas do końca sierpnia na poinformowanie Rzecznika o zaniechaniu stosowania zakwestionowanej nieuczciwej praktyki, pod rygorem skierowania spraw na drogę sądową.

Inspiracją do interwencji Rzecznika była rosnąca liczba sygnałów od klientów firm ubezpieczeniowych. Analiza warunków AC przeprowadzona przez ekspertów Biura Rzecznika Finansowego wykazała stosowanie niejednolitych kryteriów przy ustalaniu odszkodowania, zależnych od tego, czy w samochodzie doszło do szkody częściowej, czy do szkody całkowitej. W przypadku szkody częściowej koszty naprawy ustalane są zazwyczaj na jak najniższym poziomie, zaś przy wycenie na potrzeby szkody całkowitej – pod uwagę brane są najdroższe rozwiązania.

– Przy określaniu kosztów naprawy pojazdu, obejmujących m.in. ceny części zamiennych czy wysokości stawek robocizny – firma ubezpieczeniowa powinna kierować się obiektywnymi kryteriami wyboru tych kosztów i stosować je w sposób jednolity –  mówi Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy. – I to niezależnie od tego, czy w konkretnej sytuacji zachodzi szkoda całkowita, czy częściowa – dodaje.

RzF zwraca uwagę, iż analiza OWU AC wybranych firm pokazała, że z punktu widzenia ubezpieczycieli bardziej opłacalne jest likwidowanie szkody jako całkowitej niż częściowej. W pierwszej kolejności bowiem – przy wycenie szkody w pojeździe – przyjmowane są najdroższe rozwiązania dla określenia, czy doszło do szkody całkowitej. Jeżeli badanie nie pozwala na takie ustalenia – przygotowywany jest kosztorys obejmujący najtańsze części i bardzo niskie stawki za usługę naprawczą.

W szczególności w części z wariantów ubezpieczenia AC, w przypadku szkody częściowej, kalkulacja naprawy dokonywana jest w oparciu o ceny części oryginalnych, pomniejszonych w zależności od okresu eksploatacji (np. od 30 do 60). Natomiast w przypadku szkody całkowitej koszty naprawy ustalane są według cen części oryginalnych, bez żadnych potrąceń. Brak jednolitych kryteriów – w części wariantów autocasco – dotyczy również wysokości stawek za roboczogodzinę.

Takie postanowienia OWU AC – w ocenie Rzecznika Finansowego – mogą być źródłem nieuczciwej praktyki rynkowej. Jego zdaniem dysproporcje w  ustalaniu kosztów naprawy pojazdu w praktyce prowadzą do nadmiernego uprzywilejowania ubezpieczyciela kosztem praw konsumentów. W każdym przypadku ubezpieczyciel ma bowiem możliwość ustalenia wspomnianych kosztów na najwyższym poziomie, tak by w jak największej liczbie spraw kwalifikować szkodę jako całkowitą. Jeżeli tego rodzaju działanie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, to ubezpieczyciel sięga po rozwiązanie, które pozwala mu na ustalenie również niskiego odszkodowania na naprawę. Według RzF rozwiązanie to pod względem ekonomicznym jest więc korzystne wyłącznie dla zakładu, mimo że szkoda nadal jest częściowa, a uszkodzony pojazd nadaje się do naprawy.

– W konsekwencji nieuczciwej praktyki konsument zamiast skorzystać z przysługującego mu prawa do świadczenia na naprawę pojazdu, zmuszany jest do zbycia pozostałości auta albo do naprawienia samochodu z własnych pieniędzy, w części nieskompensowanej odszkodowaniem, bardzo często przy użyciu części używanych albo pochodzących z nielegalnego obrotu. W takim przypadku istnieje niebezpieczeństwo naprawy wątpliwej jakości, w tym także pod względem bezpieczeństwa – zaznacza Mariusz Golecki. – Taka praktyka jest działaniem wprowadzającym w błąd, a tym samym naruszone zostaje prawo konsumenta do podjęcia świadomej decyzji dotyczącej zasadności naprawy pojazdu – dodaje.

Zwraca uwagę, że taka praktyka jest niezgodna również z wytycznymi Komisji Nadzoru Finansowego z 2014 roku, dotyczącymi likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. W ocenie nadzoru ubezpieczyciel powinien stosować identyczne kryteria – dotyczące m.in. określenia hipotetycznych kosztów naprawy pojazdu – niezależnie od tego, jak ostatecznie szkoda zostanie zakwalifikowana: jako częściowa czy też całkowita. Wytyczne dotyczą bowiem nie tylko likwidacji szkód z OC.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

„Jaka szkoda” o ryzyku na wakacjach

0

Co warto wiedzieć o szkodach związanych z podróżami i sportami ekstremalnymi? Co strasznego może się przydarzyć na wakacjach? We wtorek 18 sierpnia 2020 r. o godz. 10 na profilu facebookowym „Gazety Ubezpieczeniowej” odbędzie się druga transmisja z cyklu „JAKA SZKODA”.

W programie omówione zostaną m.in. praktyczne przykłady szkód na jachtach oraz szkód w podróży. W rozmowie udział wezmą: Andrzej Maciążek, Polska Izba Ubezpieczeń, Bartosz Pudełko, Crawford Polska, Janusz Molus, Europa Ubezpieczenia, Maciej Dylewski, CCN Polska.

Transmisja odbędzie się pod adresem:

https://www.linkedin.com/events/jakaszkoda-podr-eisport

– Poprzedni odcinek spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony pośredników. Naszą intencją jest dostarczanie praktycznych przykładów szkód, które mogą pomóc w późniejszych rozmowach z klientami i pokazać, w jaki sposób ubezpieczenia działają w praktyce – komentuje Aleksandra E. Wysocka, redaktor naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Głównym partnerem merytorycznym programu „JAKA SZKODA” jest Crawford Polska.

Żeby otrzymać przypomnienie o transmisji, warto dołączyć do wydarzenia:

Na Facebooku:

https://facebook.com/events/s/jaka-szkoda-podroze-i-sport/…

Na LinkedIn:

https://www.linkedin.com/events/jakaszkoda-podr-eisport

AW

Już niedługo powstanie 250. Punkt Standard

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Minęło już pięć lat od otwarcia pierwszego Punktu Standard – flagowej placówki partnerskiej ERGO Hestii. W ciągu połowy dekady powstało 240 placówek, które są nie tylko wizytówkami sopockiego ubezpieczyciela, ale też wzorcowo prosperującymi biznesami. ERGO Hestia postawiła na wysokie standardy obsługi, profesjonalizm partnerów biznesowych oraz estetyczną i przyjazną wizualizację agencji.

ERGO Hestia postawiła na estetyczną i przyjazną wizualizację marketingową, rygorystyczne standardy obsługi i najwyższy profesjonalizm swoich partnerów biznesowych.

Żeby realizacja tych ambitnych założeń była możliwa, niezbędna jest koncentracja na jakości współpracy z partnerami.

– Jakość jest dla nas zdecydowanie istotniejsza niż ilość. Moglibyśmy mieć znacznie większą liczbę Punktów Standard, jednak postawiliśmy na bardzo staranny dobór partnerów do tego projektu, oparty na zaufaniu i profesjonalizmie – podkreśla Maria Rosa, dyrektor Departamentu Sprzedaży w ERGO Hestii.

Maria Rosa

Punkt Standard z numerem 250 we wrześniu

Pierwszy Punkt Standard został otworzony w Warszawie w lipcu 2015 r. przez Beatę Świerszczewską i Jakuba Mietkowskiego. Punkt cały czas się rozwija i również jako pierwszy przedłużył porozumienie o współpracy na kolejne pięć lat.

ERGO Hestia szacuje, że agencja z symbolicznym numerem 250 powstanie we wrześniu 2020 r.

– Oczywiście respektujemy wszystkie obostrzenia i wytyczne związane z pandemią, co powoduje, że otwarcie nowej placówki zajmuje nieco więcej czasu – dodaje Szymon Kubiak, menedżer projektu.

Szymon Kubiak

Pięć lat istnienia projektu to wiele doświadczeń i eksperymentów biznesowych.

– Najbardziej nas zaskoczyło powstanie silnej społeczności właścicieli Punktów Standard. Przyczyniły się do tego szkolenia oraz zamknięte forum na Facebooku, gdzie poruszane są wszystkie możliwe biznesowe tematy i problemy, również te trudne – mówi Szymon Kubiak.

– Słuchanie siebie nawzajem to jeden z filarów partnerstwa. O tym, co warto zmienić lub wprowadzić do programu, właściciele Punktów Standard piszą na forum, ale rozmawiamy też o tym na osobistych spotkaniach regionalnych. Na podstawie zgłaszanych propozycji powstaje lista, a poszczególne punkty podlegają demokratycznemu głosowaniu. W ten sposób ustalamy priorytety, które są ważne dla największej liczby naszych partnerów biznesowych – tłumaczy Maria Rosa.

Fundamentami projektu są dialog i rozwój

Jedną z nowości wprowadzoną na życzenie właścicieli Punktów Standard było zatrudnienie dedykowanych opiekunów programu w centrali, którzy zostali gruntownie przeszkoleni i zajmują się wyłącznie wspieraniem właścicieli Punktów Standard oraz ich pracowników.

– Do zamkniętego forum należy również pani prezes Justyna Wajs, dzięki czemu głos naszych partnerów jest od razu słyszany na poziomie zarządu. To jest bardzo doceniane i zarazem wyjątkowe na rynku – uzupełnia Szymon Kubiak. – Dialog to znak rozpoznawczy całego programu, zarówno ten na linii agent – klient, agent – centrala, jak i agent – agent. Jak już wspominałem, właściciele Punktów Standard stworzyli unikalną społeczność, która się nawzajem dopinguje, zamiast konkurować.

Od samego początku projektu jego istotnym elementem były szkolenia. Wszyscy właściciele Punktów Standard brali udział w Akademii Ubezpieczeń, czyli cyklu szkoleń produktowych, sprzedażowych i menedżerskich. Tej jesieni rozpocznie się kolejny projekt rozwojowy, który będzie kładł duży nacisk na ubezpieczenie na życie ERGO4.

– Liczymy na możliwość przeprowadzenia szkoleń stacjonarnych, ale dysponujemy wszystkimi niezbędnymi narzędziami do szkoleń zdalnych – mówi Maria Rosa.

Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy program wsparcia dla naszych agentów w zdalnej sprzedaży, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Nakładki na Facebooka z napisem „ubezpieczam zdalnie” lub „ubezpieczam #TotalnieZdalnie”, pomoc w kampaniach marketingowych w mediach społecznościowych czy różne formy wsparcia agentów w czasach pandemii. Przykładowo, na prośbę agentów zmieniliśmy formę nagrody w konkursie sprzedażowym Liga Mistrzów na nagrody pieniężne – wylicza Maria Rosa. – Właściciele Punktów Standard mogą zawsze na nas liczyć, a my możemy liczyć na nich.

Kolejne ambitne cele

W sierpniu odbędzie się cykl regionalnych spotkań przedstawicieli centrali ERGO Hestii z właścicielami Punktów Standard.

– Chcemy, żeby każdy agent mógł wypowiedzieć swoje zdanie i żeby został przez nas usłyszany – podkreśla Szymon Kubiak.

– W lipcu rozpoczęliśmy też ważny proces przedłużania porozumień o współpracy na kolejne lata. Przed nami pracowite miesiące i kolejne ambitne cele do realizacji, ale właśnie to lubimy najbardziej. Chcemy, żeby Punkty Standard były znane z profesjonalizmu i najwyższej możliwej jakości obsługi klienta na całym rynku ubezpieczeń w Polsce – podsumowuje Maria Rosa.

Aleksandra E. Wysocka

Czy zmienią się oczekiwania i potrzeby pracodawców i pracowników?

0
Ewa Dąbrowska

Rozmawiając z pracodawcami, klientami i pośrednikami, dostrzegamy kilka trendów, które mogą się pojawić w drugiej połowie 2020 r. w wyniku sytuacji epidemicznej. Wśród nich da się wyróżnić pakiety prozdrowotne, ubezpieczenia małżonków, zdalną obsługę i wdrożenia, sponsorowanie ubezpieczeń przez pracodawców i komunikację online.

Pakiety prozdrowotne

Epidemia spowodowała, że wzrosła świadomość potrzeby ochrony ubezpieczeniowej związana z zachorowaniem nie tylko na koronawirusa, ale wszelkie poważne lub zakaźne choroby. W związku z tym pakiety chorobowe i szpitalne na pewno będą stanowiły ciekawą ofertę.

Ważnym elementem wsparcia są również pakiety assistance i telemedyczny, szczególnie wtedy, gdy mamy ograniczoną możliwość przemieszczania się.

W Nationale-Nederlanden zauważamy, że rosnącą popularnością cieszy się umowa dodatkowa dotycząca pobytu ubezpieczonego w szpitalu z leczeniem poszpitalnym oraz umowa dodatkowa na wypadek nowotworu z diagnostyką.

W obu przypadkach, oprócz wypłaty sumy ubezpieczenia, umożliwiamy klientom skorzystanie aż z kilkuset różnych świadczeń medycznych, takich jak konsultacje lekarskie, badania laboratoryjne, badania radiologiczne i ultrasonograficzne, tomografia komputerowa czy rezonans magnetyczny.

Niektóre z nich, a zwłaszcza konsultacje lekarskie, mogą odbywać się zdalnie. Wszystko po to, by jak najszybciej sprawdzić stan zdrowia klienta, a następnie odpowiednio ustawić i kontynuować leczenie.

Ubezpieczenia małżonków

W związku ze zwolnieniami i rosnącym bezrobociem część członków rodziny może zostać bez pracy. Dlatego rośnie zainteresowanie objęciem ochroną grupowego ubezpieczenia także pracującego małżonka. Jednocześnie również pracownicy w coraz szerszym stopniu korzystają z możliwości ubezpieczenia się w pracy.

Rozumiemy, jak ważne jest zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej w obecnej sytuacji. Dlatego jako NN już od czerwca wdrożyliśmy kampanię czasowego przyjmowania do ubezpieczenia bez stosowania karencji w ubezpieczeniach prozdrowotnych.

Zauważamy, że w społeczeństwie wzrosła świadomość możliwości wystąpienia nagłych zdarzeń, które wcześniej wydawały się odległe i nieprawdopodobne, jak wybuch światowej epidemii. Dlatego wszelkimi działaniami staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów.

Obsługa i wdrożenia zdalne

Na pewno lockdown i ograniczenie liczby pracowników w biurze wymaga przeprowadzenia procesu wdrażania i zbierania deklaracji w formie zdalnej. Także w ten sposób oferujemy klientom możliwość przygotowywania prezentacji o programach. Chcemy wspierać naszych partnerów również w pracy organizacyjnej związanej z podpisaniem umowy. Realizujemy webinary oraz zapewniamy internetowy program obsługi dla działów HR.

Wdrożyliśmy również możliwość przystępowania i rezygnacji z ubezpieczenia za pośrednictwem platformy. To duże usprawnienie dla osób obsługujących ubezpieczenia grupowe po stronie klienta.

Z kolei nowi partnerzy w ubezpieczeniach grupowych nie muszą wypełniać papierowej deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia. W zamian mogą skorzystać z narzędzia n-deklaracje, dzięki któremu w prosty i przyjazny sposób przystąpią do ubezpieczenia.

Powyższe rozwiązania dają możliwość w pełni samodzielnego zarządzania umową ubezpieczenia grupowego.

Wszystkie procedury odbywają się online, co szczególnie teraz, w dobie pandemii jest kluczowe dla większości osób. Szybki rozwój technologii następuje już od jakiegoś czasu, ale z pewnością epidemia przyspieszyła ten proces.

Sponsorowanie ubezpieczeń przez pracodawców

Widzimy, że część pracodawców chce zabezpieczyć swoich pracowników na wypadek chorób, pobytu w szpitalu czy też nawet śmierci. My z kolei zachęcamy pozostałe firmy, żeby właśnie w tym trudnym okresie wykorzystały część budżetu przeznaczonego na benefity i pokryły koszty programu ubezpieczeniowego.

Nasze doświadczenia pokazują, że w tak trudnych sytuacjach pracownicy postrzegają takie rozwiązanie jako znacznie bardziej wartościowe niż na przykład bilety do kina. Dlatego jako NN wspieramy tych pracodawców poprzez oferowanie prozdrowotnych pakietów, w których suma ubezpieczenia jest skorelowana z wysokością wynagrodzenia danego ubezpieczonego.

Kontakt online

Koronawirus zrewidował potrzeby w zakresie umiejętności sprzedaży i komunikacji zdalnej z klientem. Część z nich nie będzie chciała lub mogła spotkać się z doradcą ubezpieczeniowym. W związku z tym sprzedaż musi umieć zaprezentować ofertę w sposób zdalny oraz prowadzić negocjacje również online.

W NN oferujemy wiele szkoleń dla naszych współpracowników. Przygotowaliśmy nowe multimedialne prezentacje dla klientów oraz nową szatę graficzną oferty. Pomagamy naszym sprzedawcom w rozwoju ich kompetencji, żeby w czasie epidemii mogli jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Ewa Dąbrowska
dyrektor Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden

Ochrona zniżek w OC w ofercie TUW „TUW”.

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” poszerzyło swoją ofertę o możliwość utrzymania wypracowanych zniżek za bezszkodową jazdę – nawet po zgłoszeniu szkody w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych spowodowanej przez członka/klienta towarzystwa.

Wykupienie „Ochrony Zniżek” chroni od utraty zniżek za przebieg ubezpieczenia także pozostałe pojazdy mechaniczne będące własnością ubezpieczonego (w przypadku leasingobiorcy – posiadacza zależnego), jeżeli umowy ubezpieczenia OC ppm. będą kontynuowane w TUW „TUW”.

Oferta towarzystwa jest skierowana zarówno do osób fizycznych, jak i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i leasingobiorców. TUW „TUW” obejmie „Ochroną Zniżek” nie tylko samochody osobowe czy ciężarowe o DMC do 3,5 t, lecz także pozostałe rodzaje pojazdów ciężarowych, ciągniki rolnicze, a nawet motocykle.

(AM, źródło: TUW „TUW”.)

Turystyczny Fundusz Zwrotów ma zapewnić pomoc branży turystycznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 sierpnia Sejm przyjął poselski projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Regulacja przewiduje powołanie Turystycznego Funduszu Zwrotów, który umożliwi zwroty wpłat klientom biur podróży, a także Funduszu Pomocowego w związku z sytuacjami nadzwyczajnymi, jak np. klęski żywiołowe lub pandemia.

Ustawa przewiduje, że organizator turystyki za pośrednictwem systemu teleinformatycznego będzie mógł złożyć do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wniosek o udzielenie wypłaty. Będzie on musiał do wniosku dołączyć wykaz umów, od których odstąpili klienci. Wniosek do UFG będzie składał także podróżujący ubiegający się o rekompensatę. Fundusz po otrzymaniu wniosków będzie je weryfikował, a następnie dokona wypłat na rzecz klientów. Taka weryfikacja ma trwać maksymalnie do czterech miesięcy, a rekompensaty mają być wypłacane w ciągu 14 dni od jej zakończenia.

Środki na wypłaty mają pochodzić z nowo utworzonego Turystycznego Funduszu Zwrotów, który stanowić będzie wyodrębniony rachunek w BGK. Źródłem finansowania zadań Funduszu mają być m.in. wpłaty z budżetu państwa czy Funduszu Przeciwdziałania Covid-19. Kwoty z Funduszu organizatorzy turystyki będą musieli zwrócić w ciągu 6 lat na preferencyjnych warunkach.

Dodatkowo utworzony zostanie Turystyczny Fundusz Pomocowy, który ma stanowić swego rodzaju reasekurację na rynku uruchamianą w sytuacjach nadzwyczajnych. W projekcie ustawy znalazła się propozycja, aby na ten nowy fundusz branża turystyczna składała się po 1 stycznia 2021 r., podobnie jak na przewidziany na wypadek niewypłacalności Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.

Teraz ustawą zajmie się Senat.

(AM, źródło: Ministerstwo Rozwoju)

Link4 z Laurem Klienta 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po raz drugi głosami konsumentów ubezpieczenia komunikacyjne Link4 zostały nagrodzone Złotym Laurem Klienta 2020. W plebiscycie doceniono także polisy mieszkaniowe, które w wyniku głosowania otrzymały Srebrny Laur 2020.

Laur Klienta to ogólnopolski projekt, który wyłania każdego roku najbardziej rozpoznawalne i najchętniej polecane produkty i marki w swoich kategoriach. W tym roku ubezpieczenia komunikacyjne Link4 ponownie zajęły pierwsze miejsce, otrzymując 33% wskazań, o 3 p.p. więcej niż przed rokiem.

(AM, źródło: Link4)

18,324FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie