Blog - Strona 1349 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1349

AXA: Telelekarz dla gościa hotelowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA i francuska grupa hotelowa Accor zawiązały partnerstwo strategiczne, aby zapewniać pomoc medyczną gościom w 5000 hoteli Accor na całym świecie. Już w lipcu 2020 r. goście Accor będą mogli korzystać z osiągnięć telemedycyny, dzięki darmowemu dostępowi do telekonsultacji zdrowotnych za sprawą AXA Partners, specjalizującej się w usługach assistance, ubezpieczeniach podróżnych i ochronie kredytów.

W 110 miejscach na świecie, gdzie Accor ma swoje hotele, goście będą mieć dostęp do sieci medycznej AXA obejmującej tysiące sprawdzonych profesjonalistów zawodów medycznych.

Accor przygotowuje się do powrotu do normalności po pandemii, więc ta usługa medyczna uzupełnia globalny plan grupy i została włączona w protokół procedur zdrowotnych i zapobiegawczych przyjęty przez Accor. Dla AXA „partnerstwo będzie wzmocnieniem wkładu w strategię, której celem jest zapewnianie klientom innowacyjnych usług, zwłaszcza zdrowotnych, będących jednym z obszarów wzrostu w planie Ambition 2020”.

– Partnerstwo z Accor, światowym liderem hotelarstwa, jest wyjątkową okazją do zwiększenia dostępu ludzi do naszego doświadczenia i rozwiązań zdrowotnych. Wobec aktualnego bezprecedensowego kryzysu zdrowotnego, ta ambicja nigdy nie miała większej wagi – podkreślił Thomas Buberl, dyrektor generalny AXA.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Odc. 114 – Jak dobrze ubezpieczyć dziecko

0

O czym warto pamiętać, chcąc dobrze ubezpieczyć dziecko? W tym odcinku podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” gościem jest Magdalena Maciejewska z Aegon. Z audycji dowiecie się:

  • Gdzie dzieci doznają najwięcej wypadków
  • Kiedy szkolne ubezpieczenie dziecka jest wystarczające
  • Dlaczego warto rozważyć ubezpieczenie dziecka na wypadek poważnego zachorowania
  • Kiedy ochrona jest iluzją
  • Jakie błędy najczęściej popełniają rodzice wybierając polisę dla dziecka
  • Czy polisa dla dziecka powinna być dostosowana do jego zainteresowań
  • Czy cyberprzemoc może być dla dziecka niebezpieczna i jak ubezpieczenie może pomóc
  • Jak zbudowany jest najnowszy produkt Aegon Smyk

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Dotowane ubezpieczenia upraw są dostępne, ale nie w pełnym wymiarze

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mimo alarmujących doniesień medialnych, na rynku nadal dostępne są dotowane ubezpieczenia upraw. O możliwości nabycia takiej polisy informowały PZU, Concordia Ubezpieczenia Grupa Generali, TUZ Ubezpieczenia i Pocztowe TUW. Ich oferta często jednak nie jest pełna i obejmuje jedynie wybrane uprawy oraz ryzyka.

Największy polski ubezpieczyciel podał, że jego obecna propozycja ubezpieczeń z dopłatą z budżetu państwa dotyczy zbóż, kukurydzy, ziemniaków, buraków cukrowych, roślin strączkowych, chmielu, tytoniu, rzepaku, rzepiku, warzyw gruntowych, nasadzeń drzew i krzewów owocowych. Rolnicy mogą nadal ubezpieczyć swoje uprawy od ryzyka gradu, przymrozków wiosennych, deszczu nawalnego, huraganu, obsunięć ziemi, lawin czy piorunów.

Dodatkowo, oprócz dopłat z budżetu państwa, PZU przygotował dla klientów ubezpieczających budynki w gospodarstwach rolnych zniżki na ochronę zbóż. Dla owoców drzew i krzewów owocowych zakład proponuje ofertę na warunkach komercyjnych od ryzyka gradu.

Pocztowe TUW też sprzedaje z ograniczeniami

Kupując ubezpieczenia w PZU, producenci rolni mogą – bez żadnych dodatkowych opłat –rozłożyć składkę na raty lub przesunąć termin zapłaty składki na po żniwach.

Z kolei Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych (Pocztowe TUW) podało, że rolnicy mogą jeszcze skorzystać z wiosennego sezonu sprzedaży dotowanych ubezpieczeń w zakresie upraw zbóż, kukurydzy, rzepaku, rzepiku, truskawek, ziemniaków, tytoniu, chmielu, buraków cukrowych, warzyw gruntowych, roślin strączkowych. Pocztowe TUW zauważyło też, że w porównaniu do analogicznego sezonu 2019 roku nastąpił znaczny wzrost zainteresowania niektórymi ubezpieczeniami i z tego powodu, jak również w celu zabezpieczenia profesjonalnej likwidacji szkód, niedostępne jest już ubezpieczenie owoców drzew i krzewów owocowych. Z kolei sprzedaż ubezpieczeń tytoniu oraz rzepaku została ograniczona do 14 województw.

Rolnicy w zależności od wybranego pakietu mogą chronić uprawy od szkód spowodowanych przez grad, przymrozki wiosenne, deszcz nawalny, lawinę, obsunięcie się ziemi, piorun, huragan, powódź, pożar (ubezpieczenie niedotowane). W trwającym wiosennym sezonie jedynym ograniczeniem jest susza, gdyż to zjawisko już występuje i jest ryzykiem pewnym.

Concordia: Zbyt mało pieniędzy na dopłaty

Natomiast Concordia Polska Grupa Generali wprowadziła 11 maja modyfikacje w swojej ofercie ubezpieczeń upraw rolnych. Zakład nie wyklucza, że ze względu na szczupłość puli środków przeznaczonych na tegoroczne dopłaty do składek, jej propozycja może być wkrótce dostępna wyłącznie w wariancie komercyjnym.

Ma to pozwolić jej na objęcie ochroną większej powierzchni i ponowne udostępnienie na terenie całego kraju oferty z dopłatami do składek dla upraw standardowych, czyli zbóż, rzepaku, kukurydzy, buraków cukrowych, ziemniaków, roślin strączkowych, a także pozostałych roślin niepodlegających dopłacie z budżetu państwa.

– Jednak mając na uwadze ograniczone środki budżetowe na dotacje do składek w tym roku, nie możemy niestety wykluczyć, że w kolejnych tygodniach oferta będzie dostępna wyłącznie w wariancie bez dopłat z budżetu. Z całą pewnością mocny popyt na ubezpieczenia upraw w sezonie wiosennym jest poważnym argumentem za rozważeniem uruchomienia przez Ministerstwo Rolnictwa dodatkowych środków na ten cel – przyznał Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych Concordii Polska Grupa Generali.

Przypomniał, że w 2020 roku pula środków przewidzianych w budżecie państwa na dopłaty do składek (do 65% wysokości) wynosi 350 mln zł. To znacznie mniej nie tylko niż kwota zarezerwowana na ten cel w budżecie w roku 2019 r. (650 mln zł), ale przede wszystkim znacząco mniej niż kwota faktycznie wykorzystana w ubiegłym roku (około 500 mln zł).

TUZ Ubezpieczenia sprzedaje nawet kosztem jesiennego sezonu

– Rolnicy mogą u nas nadal kupować ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa – mówił kilka dni temu Marcin Łuczyński, członek zarządu TUZ Ubezpieczenia. – Mamy swoją strategię, nieco odmienną od strategii innych firm, i na razie nie zamierzamy zamykać sprzedaży takich ubezpieczeń – tłumaczył.

– To wyjątkowo ciężki sezon dla wszystkich, także dla rolników. Koronawirus to jedno, problemy ze zmienną pogodą to drugie. Prognozy są różne na sezon wiosenno-letni, dlatego na razie nie zamierzamy zamykać rolnikom możliwości zawierania polis z dopłatą. Nawet więcej, choć z biznesowego punktu widzenia to może być dla nas jako ubezpieczyciela ryzykowne, jesteśmy otwarci na możliwość wyczerpania limitu takich ubezpieczeń już wiosną, ponieważ rolnicy potrzebują takich ubezpieczeń najbardziej właśnie teraz. Tak wynika z naszych informacji i badania potrzeb rolników – wyjaśnił Marcin Łuczyński.

Wcześniej o praktycznej niedostępności ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa pisał m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zawarł umowy w sprawie stosowania w 2020 r. dopłat ze środków budżetu państwa do składek ubezpieczenia upraw rolnych lub zwierząt gospodarskich z siedmioma zakładami ubezpieczeń: TUZ Ubezpieczenia, PZU SA, TUW „TUW”, Concordia Polska TUW (obecnie Concordia Polska TU), Pocztowym TUW (Ubezpieczenia Pocztowe), InterRisk oraz Vereinigte Hagelversicherung VVaG (siedziba w Gießen), Oddział VH VVaG TUW w Polsce.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Teraz Ubezpieczamy Zdalnie

0
Piotr Zadrożny

Dlaczego marka TUZ Ubezpieczenia rośnie, choć rynek maleje – opowiada Piotr Zadrożny, prezes TUZ Ubezpieczenia, „Ubezpieczyciela Miesiąca”

Aleksandra E. Wysocka: – Panie Prezesie, gratulacje z powodu otrzymania przez TUZ tytułu „Ubezpieczyciel Miesiąca”. To chyba dla Pana niespodzianka?

Piotr Zadrożny: – Tak, dziękuję, zupełnie nie spodziewaliśmy się teraz takiego wyróżnienia. Ale podkreślam słowo „teraz”, bo mamy bogate plany i spore ambicje, a ich świadomość jeszcze bardziej nas mobilizuje. Postaramy się o więcej powodów do pochwał.

Tytuł „Ubezpieczyciel Miesiąca” redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej” przyznała TUZ za wprowadzenie Pełnego Pakietu Pomocy dla Agenta, specjalnej akcji skierowanej do pośredników, którzy mocno odczuli skutki ograniczeń spowodowanych koronawirusem, trafne odczytanie potrzeb agentów i większy od oczekiwanego sukces inicjatywy. Okazuje się jednak, że również wyniki finansowe mieliście w kwietniu bardzo dobre.

– To stało się już pewnym trendem. Od początku roku narastająco realizujemy nasze plany, nawet nieznacznie je przekraczamy. Nasza dynamika w porównaniu rok do roku rzeczywiście jest na poziomie bardzo nas satysfakcjonującym i chcemy ten trend utrzymać.

Inni tracą, TUZ zyskuje. Dlaczego?

– Przyczyny są różne. Rozwijamy się wszechstronnie, wszystko składa się na wynik finansowy. Bezwzględnie bardzo ważny jest aspekt ludzki. Mamy bardzo dobre relacje z agentami, bardzo dobrych pracowników i zgłaszają się do nas kolejni chętni do pracy, także bardzo doświadczeni, z renomowanych firm.

Do tego mamy bardzo dobre produkty – komunikujemy to częściej i głośniej, więc zainteresowanie nimi też jest coraz większe. Nasze OC/AC w 12 ratach to absolutny strzał w dziesiątkę. Zainteresowanie polisami w ratach jest bardzo duże, bo w tych ciężkich czasach wiele osób potrzebuje gotówki i woli opłacać polisy w 12 miesięcznych ratach niż w jednej lub dwóch. To wygodniejsze i zdecydowanie bezpieczniejsze rozwiązanie w obecnej sytuacji. W obszarze ubezpieczeń płatnych w ratach miesięcznych TUZ Ubezpieczenia znacznie wyprzedził konkurencję. Doceniają to zarówno agenci, jak i klienci.

Dla agenta nasze OC/AC w 12 ratach jest niezwykle wygodnym i korzystnym produktem, bo jego obsługa jest bardzo prosta i szybka, a całą prowizję agent otrzymuje od razu. Natomiast klient, który zdecyduje się na takie ubezpieczenie w TUZ, może znacząco odciążyć swój budżet domowy, zatrzymać gotówkę na pilniejsze czy ważniejsze wydatki, a pierwszą ratę może zapłacić dopiero po 30 dniach.

Wprowadziliśmy ten produkt przed koronawirusem, zainteresowanie nim systematycznie rosło, ale głośnym hitem stał się właśnie w okresie zagrożeń i ograniczeń spowodowanych pandemią. Inni ubezpieczyciele dopiero ostatnio zaczęli myśleć o ubezpieczeniach płatnych w ratach.

TUZ Ubezpieczenia jako jedyne towarzystwo oferuje osobne ubezpieczenie, tzw. OC nadwyżkowe. Jak rozwija się ten produkt?

– OC nadwyżkowe sprzedajemy w dwóch wariantach, do których mamy osobne warunki. Można wybrać wariant ubezpieczenia pojazdu z sumą gwarancyjną w wysokości 5 mln euro i to dotyczy tylko szkód rzeczowych, ale można też wybrać wariant dla floty. Tutaj dostępne są limity od 5 do 10 mln euro na flotę, a suma gwarancyjna pokrywa zarówno szkody rzeczowe, jak i osobowe ponad limit obowiązkowego ubezpieczenia OCK.

OC nadwyżkowe to dodatkowe ubezpieczenie do standardowego i obowiązkowego OC komunikacyjnego. Warunkiem otrzymania od nas pokrycia na OC nadwyżkowe jest posiadanie polisy obowiązkowego OCK. Ważnym wyróżnikiem naszego produktu jest jednak fakt, że klient może, ale nie musi mieć wykupionego obowiązkowego OCK w naszym towarzystwie. Można więc mieć OCK wykupione u dowolnego ubezpieczyciela, a do TUZ zgłosić się po OC nadwyżkowe.

Dla kogo przeznaczone jest OC nadwyżkowe?

– Przede wszystkim dla firm posiadających tabor ciężki, na przykład TIR-y i ciężarówki, ponieważ bardzo często zagraniczni kontrahenci zlecający polskim firmom przewozy wymagają takiego ubezpieczenia.

TUZ jest bardziej znany dzięki ubezpieczeniom komunikacyjnym. A co z majątkowymi?

– W tym roku, jako jeden z pierwszych ubezpieczycieli, wprowadziliśmy do sprzedaży EKO TUZ, czyli ubezpieczenie kosztów wykonania zastępczego w związku ze zbieraniem i przetwarzaniem odpadów. Produkt skierowany jest głównie do przedsiębiorstw gospodarki komunalnej prowadzących działalność w zakresie gospodarowania odpadami, ale również do pozostałych podmiotów zobligowanych do ustanowienia zabezpieczenia roszczeń na podstawie art. 48a ustawy o odpadach.

Również w tym roku poszerzyliśmy naszą ofertę skierowaną do rolników o ubezpieczenie upraw rolnych i zwierząt gospodarskich z dopłatą do składki z budżetu państwa, co stanowi uzupełnienie do kompleksowego ubezpieczenia Pakietu Bezpieczny Rolnik. TUZ Ubezpieczenia jest jednym z zaledwie kilku towarzystw, które mają taką ofertę dla rolników. Ubezpieczenia z dopłatą sprzedajemy we współpracy z Agencją Ubezpieczeń Rolnych AUROL.

W najbliższym czasie wprowadzimy również nową, rozbudowaną ofertę ubezpieczenia domów i mieszkań, która bardzo dobrze odpowiada na aktualne potrzeby klientów. Odświeżamy też podejście do gwarancji ubezpieczeniowych, co powinno skutkować znaczącym wzrostem przypisu w grupie 15 jeszcze w tym roku.

Chwalicie się tym, że TUZ jest nowoczesny, bo stawia na nowe technologie. A konkretnie?

– Przykładów jest sporo. Ostatnio wdrożyliśmy nową wersję systemu Sobol, który służy do wystawiania polis.

Skąd nazwa „Sobol”?

– Pochodzi od skrótu nazwy „System obsługi banków online” i tak już zostało, bo wzbudza sympatię. Nowa wersja systemu jest dużo prostsza w obsłudze. Zdecydowanie ułatwia i przyspiesza sprzedaż ubezpieczeń. Nasi agenci bardzo ten system chwalą, a inni zainteresowali się współpracą z TUZ właśnie dzięki nowemu Sobolowi.

Macie też inne systemy o mniej lub bardziej sympatycznych nazwach: Szynszyl, Pelikan i Anakonda… Czy one pomogły zorganizować pracę zdalną?

– Bez wątpienia. Sami nie spodziewaliśmy się, jak szybko i łatwo pokonamy początkowe trudności z przejściem na pracę zdalną. Zespół spisał się świetnie. Od blisko dwóch miesięcy do biura przychodzi kilka–kilkanaście osób, ponad 350 pracuje zdalnie. Teraz nazwę TUZ można, a nawet należy rozwijać następująco: Teraz Ubezpieczamy Zdalnie.

Zdalnie ubezpieczamy i zdalnie likwidujemy, ponieważ Departament Likwidacji Szkód też bardzo szybko i sprawnie dostosował się do nowej sytuacji – duża część pracowników tego działu pracowała zdalnie już wcześniej i w niedługim czasie, po zmianie sytuacji, pracował tak już cały DLS.

Dosłownie od pierwszych dni koronawirusa w Polsce ogromną większość szkód nasi klienci mogą zlikwidować samodzielnie. Jeszcze niedawno wielu osobom coś takiego nie mieściło się w głowie, teraz w TUZ Ubezpieczenia to codzienny standard.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

Zaangażowanie siłą Pionu Klienta Detalicznego PZU SA

0
Michał Świderski

Wyjątkowość Pionu Klienta Detalicznego to jego pracownicy, ich rozwojowa postawa buduje i dodaje motywacji, to dzięki nim możemy mieć wpływ na to, co dzieje się w organizacji, dzięki nim wzrasta poziom innowacyjności i profesjonalizmu. Dziś możemy i chcemy zmieniać i rozwijać naszą zawodową rzeczywistość, by stała się bardziej angażująca.

Rok 2019 przyniósł wiele powodów do dumy, jego ukoronowaniem jest historyczny wynik Badania Zaangażowania w Pionie Klienta Detalicznego, który potwierdza, że to, co robimy, ma sens i warto podejmować rozwojowe inicjatywy! Co za tym idzie?

Pracownicy Pionu angażują się w wykonywane zadania, doceniają możliwość rozwoju kompetencji miękkich, chętnie korzystają ze szkoleń produktowych, pracują nad relacjami z partnerami biznesowymi, a przede wszystkim dążą do pełnego profesjonalizmu w codziennej pracy.

Pytamy, słuchamy i działamy. To recepta na rozwój i sukcesy, które osiągamy w Pionie Klienta Detalicznego PZU. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów i pracowników. Stawiamy na profesjonalizm, nieustannie podnosząc swoje kwalifikacje. Inwestujemy w dobre pomysły, wspieramy innowacje. I działamy z pełnym zaangażowaniem!

Dowodem są rekordowe wyniki badania poziomu zaangażowania w naszym Pionie. Pracownicy Pionu z oddaniem wykonują swoje i chętnie korzystają ze szkoleń i warsztatów, by zwiększać kompetencje i poszerzać wiedzę. Wkładają cały swój wysiłek w budowanie coraz lepszych relacji z klientami indywidualnymi i partnerami biznesowymi.

#Rozwój

Stawiamy na rozwój. Temu służy ambitny program rozwojowy #terazTY, który został stworzony przez pracowników Pionu Klienta Detalicznego. Do programu przystąpiło blisko pół tysiąca pracowników. Mieli do wyboru dwie ścieżki rozwoju: menedżerską i ekspercką. Po trzech, trwających przez rok, etapach kwalifikacyjnych mają za sobą warsztaty z ekspertami i liderami Grupy PZU, staże, szkolenia, webinary i inspirujące spotkania w całej Polsce.

Finałem był Assessment Centre i spotkanie z Komisją Certyfikacyjną, dzięki którym mieliśmy okazję poznać się bliżej. Rozmawialiśmy o tym, jak uczestnicy programu widzą swoją zawodową karierę, wkład w rozwój spółki i swoje w niej miejsce. Pytaliśmy, jak chcą wykorzystać szansę, którą daje udział w programie #terazTY.

W efekcie do udziału w dwuletnim programie zaprosiliśmy 78 najlepszych osób. To nie koniec ich rozwojowej przygody, ona dopiero się rozpoczęła. W dwuletnim programie laureaci biorą udział w działaniach rozwojowych, są to m.in.: warsztaty wewnętrzne, mentoringi oraz staże, coachingi wewnętrzne, szkolenia, nauka języka obcego oraz podyplomowe studia w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunku zarządzanie sprzedażą i innowacje w biznesie.

Co jeszcze? Laureaci staną przed nie lada wyzwaniem, będą uczestniczyć w tworzeniu II edycji programu #terazTY, którą planujemy uruchomić w II połowie roku 2020. Od połowy marca 2020 realizujemy głównie działania onlinowe, organizujemy webinary i warsztaty, coachingi, telekonferencje i zdalną naukę języków.

Konsekwencją sukcesu programu #terazTY, do którego przyczyniło się wielkie zainteresowanie i chęć rozwoju naszych pracowników, było uruchomienie latem zeszłego roku projektu „Bomba rozwojowa z #terazTY”. Wspólnie z 54 trenerami zorganizowaliśmy 74 warsztaty o 34 różnych tematach: rozwojowych, produktowych, systemowych i związanych z work life balance. Przeszkoliliśmy 686 pracowników, co jest dowodem na to, że pracownicy Pionu Klienta Detalicznego PZU chcą się rozwijać: dążą do osiągnięcia zawodowej perfekcji i podniesienia kompetencji.

W tym roku wystartowała druga i na pewno nieostatnia „bombowa” edycja. Z uwagi na panującą sytuację w kraju postawiliśmy na działania onlinowe. Zorganizowaliśmy webinar, jak uczyć się i przekazywać wiedzę zdalnie. Trenerzy prowadzą transmisje live, podczas których wspólnie z uczestnikami np. ćwiczą jogę. Nagrywamy motywujące filmy, polecamy ciekawe lektury, publikacje – robimy wszystko, by w tym trudnym czasie zadbać o rozwój pracowników Pionu i dobre samopoczucie. Gdy tylko okoliczności na to pozwolą, wznowimy bombowe warsztaty!

#Innowacje

Naszą dewizą jest też innowacyjność. Mamy ją w DNA i nieustannie rozwijamy. Realizowany w zeszłym roku program #innowacJA służy wdrażaniu w życie nowatorskich pomysłów pracowników Pionu Klienta Detalicznego, mających na celu kolejne usprawnienia w obszarze sprzedaży detalicznej. Spośród najbardziej kreatywnych i zaangażowanych kandydatów na ambasadorów programu wybraliśmy prawie 30 pracowników, przyznając im tytuł Lokalnych Innowatorów.

Podnosimy ich kompetencje, zapoznając m.in. z metodą Systematic Inventive Thinking, którą mogą wykorzystywać do generowania usprawnień. Swoją wiedzą dzielą się z innymi. Ich głównym zadaniem jest zachęcanie współpracowników do poszukiwania rozwiązań, a także dopracowywanie i przekazywanie innowacyjnych pomysłów, które mają szansę na realizację.

Ta metoda przynosi imponujące efekty. W ciągu pierwszego półrocza trwania programu #innowacJA pracownicy zgłosili około 130 pomysłów. Kilka już zostało zrealizowanych, kilkadziesiąt jest analizowanych, czekają na ewentualne wdrożenie.

#Zaangażowanie

Dobra energia nas nie opuszcza. Przekazujemy ją sobie nawzajem. Temu służą inspirujące spotkania. W listopadzie 2019 r. odbyliśmy 10 spotkań w całej Polsce z pracownikami Obszarów Sprzedaży. Rozmawialiśmy o tym, co dobrego daje nam organizacja, dyskutowaliśmy o tym, co i jak możemy zmienić, bazowaliśmy na doświadczeniu i wiedzy uczestników.

Nie sposób nie skorzystać z tak inspirujących spotkań i mocy motywacji, dlatego również w tym roku planujemy wyruszyć w tę rozwojową podróż. 

Dużo przed nami. W lutym wystartowała druga edycja „Bomby rozwojowej z #terazTY”, zespół #innowacJA nie zwalnia tempa, w drugiej połowie roku planujemy kolejną edycję programu #terazTY oraz wyruszymy w rozwojową podróż do naszych Obszarów Sprzedaży. Chcemy dokonać jeszcze więcej i bić następne rekordy. Pion Klienta Detalicznego w PZU to nieustanny rozwój, zaangażowanie, dobre pomysły i innowacje.

Michał Świderski
dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej

„PPK przy Kawie” w Compensie Życie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czasie pandemii Compensa Życie organizuje otwarte zdalne szkolenia z obszaru Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) dla pośredników i klientów. Prowadzone przez ekspertów Towarzystwa webinary „PPK przy Kawie” odbywają się codziennie od poniedziałku do piątku i odpowiadają na większość zagadnień związanych z programem.

Podczas pandemii koronawirusa działania Compensa Życie w obszarze PPK przeniosły się do świata online. Jedną z aktywności są szkolenia w formie webinarów, na które zapraszani są zarówno pośrednicy, jak i klienci oraz uczestnicy programu. Tematy poruszane w trakcie szkoleń obejmują większość zagadnień PPK, zarówno w obszarze samych założeń programu, jak i kolejnych kroków wdrożeniowych. Raz w tygodniu, w piątek, w spotkaniu bierze także udział zaproszony gość specjalny – ekspert z Polskiego Funduszu Rozwoju. Od początku pandemii w webinariach wzięło udział ponad 2000 osób.

– Od początku zakładaliśmy, że edukacja w zakresie PPK będzie ważnym elementem naszej oferty. Dlatego także teraz staramy się dostarczyć zarówno pośrednikom, jak i klientom i uczestnikom programu jak najwięcej informacji, które pomagają rozwiać ich wątpliwości. Odpowiadamy na wiele zapytań dotyczących zarówno samych zasad PPK, jak i integracji systemów kadrowo-płacowych czy zakresu możliwego wsparcia – mówi Joanna Załęska, dyrektor Biura PPK Compensy Życie, podkreślając, że wsparcie opiekuna PPK udzielane jest klientom na każdym etapie programu, także już po wdrożeniu.

Oprócz zdalnych szkoleń ubezpieczyciel uruchomił także usługę „Czat z Ekspertem PPK”. Od poniedziałku do piątku eksperci Compensy Życie odpowiadają na pytania osób zainteresowanych programem.

(AM, źródło: Compensa)

Edupolisa.pl w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

GSU we współpracy z Europ Assistance przygotowało zmiany do produktu ubezpieczeniowego edupolisa.pl. Podwyższona suma ubezpieczenia na rehabilitację, jednorazowa wypłata za pobyt dziecka w szpitalu, a także ochrona zachorowań wywołanych wirusami, w tym COVID-19 – to najbardziej charakterystyczne zmiany.

W nowej odsłonie produktu, obejmującego NNW, wsparcie assistance w przypadku NW i nagłego zachorowania, ochronę dziecka w sieci oraz fakultatywne świadczenia w przypadku ugryzienia przez kleszcza i drugą opinię medyczną, wprowadzono podwyższenie sumy ubezpieczenia na organizację i pokrycie kosztów rehabilitacji do 1500 zł. Dodatkowo do edupolisa.pl zostało dołączone jednorazowe świadczenie związane z wypłatą ryczałtu (do 500 zł) za pobyt dziecka w szpitalu w celu leczenia choroby. Ochroną ubezpieczeniową objęte są też zdarzenia związane z nagłym zachorowaniem wywołanym wirusami, w tym COVID-19.

– Wybierając ubezpieczenie dla swojego dziecka, warto wyposażyć pociechę w ubezpieczenie NNW z bogatym assistance medycznym i świadczeniami rehabilitacji. Oferta przygotowana wspólnie z GSU daje klientom dostęp do bogatego pakietu usług assistance. Obok organizacji wizyty lekarza czy pielęgniarki oraz przewozu dziecka do placówki medycznej, ubezpieczenie zapewni również konsultacje z psychologiem, a także opiekę nad dzieckiem w domu. Ponadto świadczenia rehabilitacyjne dostępne w ramach edupolisa.pl gwarantują rodzicom odpowiednie wsparcie w procesie rehabilitacji ich pociechy – mówi Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

– Edupolisa.pl zawsze wychodzi przed szereg, chcąc dać coś więcej niż ubezpieczenie dziecka. Oprócz standardowej ochrony następstw nieszczęśliwych wypadków i zachorowań, wspiera rodziców w zakresie bezpieczeństwa dzieci w Internecie czy organizacji dla nich ciekawych atrakcji. Rodzic znajdzie również pomoc w zorganizowaniu imprezy urodzinowej czy znalezieniu wymarzonego prezentu dla dziecka – mówi Andrzej Pawletko, prezes zarządu GSU.

Produkt jest dostępny w sprzedaży internetowej oraz u partnerów sieci GSU Ubezpieczenia i Superpolisa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

TUW PZUW dofinansował rozbudowę systemu monitoringu w Nasielsku

0

Urząd Miejski w Nasielsku, dzięki środkom z funduszu prewencyjnego TUW PZUW, rozbudował system monitoringu wizyjnego na terenie miasta.

Inwestycja, której wartość wyniosła blisko 20 tys. zł, umożliwiła objęcie monitoringiem ważnych miejsc w mieście oraz zakup przenośnych fotopułapek. Realizacja zadania prewencyjnego będzie miała bezpośredni wpływ na poprawę bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i mienia zarządzanego przez Urząd Miejski w Nasielsku.

(AM, źródło: TUW PZUW)

GrECo: Pracownicy wspierają placówki medyczne

0

Pracownicy GrECo Polska aktywnie włączyli się w obywatelską akcję szycia maseczek ochronnych.

Zatrudnieni w firmie zakupili materiał, gumki i tasiemki, a Joanna Tkacz podjęła się samodzielnego uszycia po godzinach pracy wielorazowych bawełnianych maseczek ochronnych (z filtrem i bez). Kolejne partie własnoręcznie wykonanych maseczek – łącznie 1000 sztuk – trafiły do podmiotów medycznych współpracujących z GrECo Polska: do Szpitali Zakonu Bonifratrów w Krakowie, Katowicach i w Łodzi oraz do Centrum Medycznego Bonifratrów w Warszawie, które niosą pomoc chorym wymagającym intensywnej opieki medycznej.

(AM, źródło: GrECo)

Nationale-Nederlanden: Jak koronawirus wpłynął na codzienność polskich rodzin?

0

Rozwój epidemii i spowodowane nią obostrzenia diametralnie wpłynęły na styl życia i funkcjonowanie społeczeństwa. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden, ponad połowa badanych czuje się przeciążona aktualną sytuacją, ale do tej pory udaje im się godzić wszystkie obowiązki. Ponad trzy czwarte respondentów uważa też, że dzięki doświadczeniom z czasów epidemii relacje w rodzinie poprawią się.

Jak wynika z ankiety, badani zauważają, że przez epidemię w ich życiu zaszło wiele zmian. Jedną z nich jest sposób odżywiania – 97% respondentów deklaruje, że zdecydowanie więcej gotuje w domu. Połowa zmieniła formę robienia zakupów i korzysta głównie z lokalnych sklepów. Dla zachowania równowagi i porządku trzy czwarte badanych wprowadziło harmonogram dnia i stara się go przestrzegać. Nowa sytuacja nie tylko zmieniła dotychczasowe przyzwyczajenia, ale również wpłynęła na kondycję emocjonalną.

– Izolacja wywoła w społeczeństwie refleksje nie tylko dotyczące aktualnej sytuacji, ale też najważniejszych wartości. Być może to właśnie instytucja rodziny, tak ważna i zakorzeniona w polskiej kulturze, przeżyje swoje odrodzenie lub metamorfozę. Z badania wynika, że większości z nas brakuje teraz bezpośrednich relacji z najbliższą rodziną i przyjaciółmi. To one dają nam na co dzień duże poczucie bezpieczeństwa – mówi Michał Nestorowicz, dyrektor ds. badań i analiz rynkowych Nationale-Nederlanden.

56% respondentów przyznaje, że towarzyszy im duży niepokój i niepewność, szczególnie związane ze zdrowiem swoim oraz najbliższych. Częściej takie uczucia towarzyszą kobietom (67%) niż mężczyznom (47%). W podobnym stopniu badani zauważają, że ich dzieci odczuwają skutki izolacji, tęsknią za kontaktem z rodziną i znajomymi. Obawy 40% respondentów dotyczą ich pracy i dalszego zatrudnienia.

Z badania wynika, że jedna trzecia dzieci oraz co dziesiąty dorosły w związku z narodową kwarantanną nudzi się i nie potrafi znaleźć sobie miejsca. Co czwarty badany przyznaje, że zamknął się na kontakty z otoczeniem i próbuje samodzielnie odnaleźć równowagę w swoim życiu. Nie jest to jednak droga bez wyzwań. 12% ankietowanych badanych przyznaje, że zdarza im się wejść w konflikty z domownikami.

45% respondentów odwiedza starsze osoby sporadycznie, 27% widuje się z rodzicami czy dziadkami raz na kilka dni, a blisko jedna piąta nie robi tego w ogóle. Wykorzystywane są inne formy kontaktu. 28% badanych przyznaje, że komunikuje się z seniorami nawet kilka razy dziennie za pomocą smsów i komunikatorów, 27% robi to za pośrednictwem rozmów telefonicznych, a 25% – z wykorzystaniem mediów społecznościowych. 57% ankietowanych robi zakupy dla rodziców w sklepie spożywczym lub w aptece. Jedna trzecia pomaga w zdalnym kontakcie z lekarzami oraz w pracach domowych – drobnych naprawach czy przygotowaniu posiłków. Natomiast jedna czwarta deklaruje swoje wsparcie w przemieszczaniu się po mieście w razie potrzeby.

Trzy czwarte badanych przyznaje, że ograniczyło kontakty społeczne wymagające bezpośredniego kontaktu. W konsekwencji 46% uczestników badania zwiększyło częstotliwość rozmów z wykorzystaniem telefonów lub cyfrowych rozwiązań. Te ostatnie wykorzystywane są teraz częściej nie tylko w pracy, ale i codziennym życiu przez 37% osób. Jedna czwarta kupuje teraz głównie przez internet z dostawą do domu lub paczkomatów. Dla zachowania umiaru i równowagi co piąty badany wprowadził zasady i ograniczenia czasowe dotyczące korzystania z urządzeń elektronicznych w celach rozrywkowych. Z badania wynika, że być może więcej osób będzie decydować się też na częstszą pracę zdalną (64% wskazań).

Trzy czwarte badanych jest zdania, że przez aktualną sytuację nabędzie nowe kompetencje cyfrowe, a jednocześnie nauczy się przestrzegać zasad tzw. higieny cyfrowej, zdrowych ograniczeń w korzystaniu z urządzeń z łączem internetowym. Mimo tego 70% ma obawy, że wzrośnie również uzależnienie dzieci do urządzeń cyfrowych.

90% respondentów deklaruje, że po nadejściu lepszych czasów będzie zwracać większą uwagę na zdrowie najbliższych – w tym większy nacisk będzie kłaść na przechodzenie chorób w domu. 78% badanych przewiduje, że relacje w rodzinie ulegną poprawie.

– Z myślą o rodzinie i jej bezpieczeństwie Polacy prawdopodobnie jeszcze bardziej odpowiedzialnie będą podejmować decyzje finansowe. Raport „Rodzina Przyszłości” pokazuje, że 65 proc. badanych uważa, że zwiększy się ich skłonność do kupowania ubezpieczeń na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. To wyraz zapobiegliwości i potrzeba silnej gwarancji na „gorsze czasy” – uważa Michał Nestorowicz.

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Smartscope w pierwszej połowie marca 2020 roku. Badania miały charakter ilościowy i zostały przeprowadzone na próbie 1378 osób posiadających dzieci. Ankieta została przeprowadzona w wyjątkowej, bezprecedensowej sytuacji rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i choroby COVID-19 dynamicznie zmieniającej tryb funkcjonowania rodzin i intensyfikującej wykorzystanie technologii. Badanie to, obejmujące dwa pierwsze tygodnie marca, pozwoliło zorientować się w najnowszych tendencjach kształtujących życie codzienne respondentów i ich rodzin związanych z wykonywaniem pracy, opieką nad dziećmi, zdalną edukacją i komunikacją.

Badanie jest częścią raportu „Rodzina przyszłości” przygotowanego we współpracy z DELAB UW i Fundacją Digital University.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie