Blog - Strona 1365 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1365

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca. Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

„Zapewniamy, że naszym priorytetem jest sprawna obsługa klientów. Uprościliśmy wiele procesów i przechodzimy na obsługą zdalną. Przypominamy, że nasze ubezpieczenie może stanowić realną pomoc w tym trudnym czasie. W przypadku zdarzenia objętego ubezpieczeniem, zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, również zachorowania wywołanego wirusem SARS-CoV-2 – nasi klienci otrzymają wypłatę świadczenia, np. w związku z pobytem w szpitalu” – napisał cytowany w komunikacie Marc van der Ploeg, prezes zarządu Aegon.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

Przepisy o nowych instrumentach nadzoru KNF opublikowane w Dzienniku Ustaw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 lipca 2020 roku w Dzienniku Ustaw została opublikowana nowelizacja ustaw z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, z późn. zm.) oraz z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 i 730). Nowe regulacje zapewniają Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe instrumenty nadzoru w stosunku do zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji.

Według Ministerstwa Finansów, które jest autorem regulacji, potrzeba noweli wynika z konieczności zapewnienia KNF skutecznych i szybkich mechanizmów nadzoru nad zakładami z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej wykonujących na terytorium RP działalność przez oddział lub w ramach swobody świadczenia usług.

Nowelizacja wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

AXA Partners gotowa na zdalne egzaminy agencyjne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners tuż po uzyskaniu formalnej zgody KNF zaczęła realizować egzaminy agencyjne z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Nowa forma pozwala ubezpieczycielowi oraz jego partnerom na zachowanie ciągłości działań przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa w sytuacji podniesionego ryzyka epidemicznego.

Czasowa możliwość zdalnego przeprowadzania egzaminów, zapewniającego skuteczną identyfikację osób przystępujących do tego procesu została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów w celu ułatwienia funkcjonowania branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii. Oprócz AXA Assistance o udostępnieniu takiej opcji poinformował wcześniej InterRisk.

(AM, źródło: AXA Partners)

Nowe elektroniczne formularze zgłoszenia szkód w Reso

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie internetowej Reso Europa Service pojawiły się nowe formularze zgłoszenia szkód we wszystkich produktach ochronnych. Formularze zostały oparte na nowym systemie, który został zaprogramowany od podstaw zgodnie z sugestiami pracowników likwidacji szkód oraz obsługi klienta Reso.

– Chcieliśmy, aby formularze były proklienckie, aby intuicyjnie prowadziły klientów krok po kroku i podpowiadały, co należy zrobić, aby sprawnie zgłosić szkodę – powiedziała Ewa Ulikowska, dyrektor departamentu obsługi klienta Reso Europa Service.

Poszkodowani mogą zgłosić szkodę elektronicznie poprzez formularze z ubezpieczeń komunikacyjnych: OC ppm., AC, Auto Szyby, NNW kierowcy i pasażerów, czy majątkowych: Dom Pakiet i Biznes Pakiet, oraz ubezpieczenia podróży i ubezpieczenia cudzoziemców. Łącznie na stronie Reso pojawiło się 22 formularzy dostępnych w pięciu kategoriach: ubezpieczenia komunikacyjne Auto Pakiet, ubezpieczenie Dom Pakiet, ubezpieczenie Biznes Pakiet, ubezpieczenie podróży oraz ubezpieczenie cudzoziemców. Aby ułatwić poszkodowanym wypełnianie formularzy, w poszczególnych kategoriach dokonany został podział na zgłoszenie szkody z własnego ubezpieczenia oraz na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia sprawcy.

Poszkodowany na każdym etapie wypełniania formularza będzie mógł zapisać szkic. Wówczas otrzyma na podany przez siebie adres e-mail link, pod którym będzie dostępny formularz z dotychczas uzupełnionymi danymi. Oznacza to, że w każdej chwili klienci będą mogli przerwać wypełnianie formularza i wysłać go w dowolnym momencie.

 Nowe formularze to przede wszystkim oszczędność czasu naszych klientów, ale także wygodna, komfortowa i bezpieczna forma zgłoszenia szkody w sposób zdalny, pozbawiony kontaktu twarzą w twarz z przedstawicielami ubezpieczyciela – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service.

(AM, źródło: Reso)

MetLife obniża składkę dla nowych klientów ubezpieczenia „MetLife na Życie”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MetLife wprowadza 10% zniżki dla klientów, którzy od 2 lipca do 1 września włącznie zdecydują się na ubezpieczenie „MetLife na Życie”. Promocja #NieOdkładajNaPóźniej dotyczy zniżki składki za umowę podstawową i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.

– Główna idea nowej promocji zawiera się w haśle „Nie odkładaj na później”. Chcielibyśmy w ten sposób zwrócić uwagę na to, jak istotną kwestią jest ubezpieczenie na życie oraz zainteresować klientów naszym produktem. Wiemy, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa i wsparcie w najtrudniejszych chwilach, dlatego nie warto odkładać decyzji o ubezpieczeniu na później. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, kiedy będzie można skorzystać ze zniżki 10%, tym bardziej że obowiązuje ona przez cały czas trwania umowy. Warto również zastanowić się nad rozszerzeniem zakresu ubezpieczenia o ochronę wypadkowo-zdrowotną, dopasowując ją do swoich potrzeb, tak by w razie konieczności zapewnić sobie i swoim bliskim odpowiednie wsparcie – mówi Monika Wachowicz, koordynator ds. Rozwoju Produktów MetLife.

Umowę „MetLife na Życie” można zawrzeć na okres od 5 do 30 lat.

– Decydując się na zawarcie umowy podstawowej na 10 lat, w trakcie obowiązywania promocji można zyskać rok ochrony gratis. W przypadku 20 lat, będą to już 2 lata bezpłatnej ochrony. „MetLife na Życie” umożliwia również skorzystanie z wielu innych zniżek składki: 5% zniżki za roczny tryb opłacania składki, 10% zniżki na ubezpieczenie dla bliskich czy do 15% zniżki w zależności od wysokości sumy ubezpieczenia – dodaje Monika Wachowicz.

Zakres ochrony ubezpieczenia można dowolnie dostosować do swoich potrzeb i sytuacji życiowej dzięki 14 dodatkowym umowom wypadkowo-zdrowotnym.

(AM, źródło: MetLife)

Unum i Ikano Bank pomagają seniorom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundacja Unum i Ikano Bank przeznaczyły środki na pomoc najbardziej potrzebującym seniorom. Do akcji „Pomagamy razem” włączyli się zaangażowani wolontariusze: agenci i pracownicy Unum.

– Wsparcie potrzebujących zawsze wyzwala pozytywną energię, radość i satysfakcję, być może nawet większą niż u obdarowanych. Tak jest i w przypadku zespołu Ikano Banku. Cieszymy się, że mogliśmy połączyć nasze zaangażowanie z doskonałym zapleczem organizacyjnym wolontariatu Fundacji Unum. To nasze wspólne przedsięwzięcie udowadnia, nie po raz pierwszy, że w pracy zespołowej jeden plus jeden równa się trzy z plusem (plus za serce). Niech ta pozytywna energia rośnie, zaraża innych i rozprzestrzenia się wokół nas. Dziękuję wszystkim niesamowitym wolontariuszom Fundacji Unum za fantastyczne wsparcie naszego wspólnego projektu – powiedziałSylwester Pedowicz, dyrektor Ikano Banku Oddział w Polsce.

Współpraca Ikano Banku i Fundacji Unum zaowocowała pomocą ponad 300 seniorom, zapewniając im najpotrzebniejsze rzeczy i fundując 1000 posiłków.

– Gdy Polskę dotknęły pierwsze zakażenia, lekarze i pielęgniarki mieli ręce pełne roboty, a środków ochronnych jak na lekarstwo. Drugą grupa, która była również najbardziej narażona, byli seniorzy, przerażeni, by gdziekolwiek wyjść lub zamknięci w DPS-ach często bez dostępu do najpotrzebniejszych rzeczy, odcięci w kwarantannie. W takiej sytuacji na wagę złota wydaje się ludzka wrażliwość i odwaga, by nieść potrzebną pomoc. Dziękuję serdecznie naszym oddanym wolontariuszom, a także Ikano Bankowi za ich nieocenione wsparcie, bez którego nie dotarlibyśmy z pomocą tak szeroko – dodała Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

(AM, źródło: Unum)

Trzecia edycja akcji zbierania ubrań przez InterRisk

0

Kolejny raz InterRisk zachęca, aby zrobić porządek w szafie i oddać niepotrzebne, ale niezniszczone ubrania oraz pomóc tym, którzy tego najbardziej potrzebują. 1 lipca ruszyła 3. edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Każdy kilogram ubrań to złotówka, którą ubezpieczyciel przekaże na wsparcie nauki programowania i robotyki dzieci z potrzebujących rodzin.

Wybrane rzeczy można przynosić lub przesyłać do Centrali InterRisk na Noakowskiego 22 oraz dowolnego oddziału. Jest także możliwość samodzielnego zamówienia kuriera do dowolnego miejsca w Polsce.

Dwie poprzednie edycje okazały się sukcesem. Wspólnie udało się zebrać prawie 2 tony ubrań.

(AM, źródło: InterRisk)

Wystartował wyścig kolarski wspierany przez PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

5 lipca w Szklarskiej Porębie miała miejsce inauguracja sezonu wyścigów kolarskich PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk. Jest to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w kraju. W tym roku sponsorem tytularnym imprezy jest PKO Ubezpieczenia.

– Rozpoczynamy serię wyścigów w ramach PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk. Pod naszym patronatem tytularnym od lipca do października ponad pięć tysięcy kolarzy zmierzy się w sportowej rywalizacji. Kolarstwo jest piękną dyscypliną – łączy nie tylko społeczność kolarską, ale i rodziny, kibiców, którzy ze swoimi bliskimi dzielą radość jazdy na rowerze – mówi Tomasz Mańko, członek zarządu PKO Ubezpieczenia. – Zależy nam na tym, aby popularyzować ideę sportu, która jest bliska Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Aktywność fizyczna jest źródłem dobrego samopoczucia – wpływa pozytywnie na zdrowie i jakość życia. Dla nas ochrona zdrowia jest bardzo ważnym elementem ubezpieczeniowej działalności, dlatego aktywnie wspieramy wszystkich, którzy sport uprawiają i z nim się identyfikują – dodaje.

W PKO Ubezpieczenia Via Dolny Śląsk zawodnicy będą się ścigać się na dziesięciu różnych trasach Dolnego Śląska. Wyścigi rozpoczęły się w Szklarskiej Porębie, a ostatni start zaplanowany jest w październiku w Miękini. Kolarze rozpoczynać będą wyścig w odstępach czasowych i wydzielonych sektorach, zgodnie z obowiązującymi wymogami bezpieczeństwa.

(AM, źródło: PKO Ubezpieczenia)

KNF dołączyła do walki z fake newsami na temat finansów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Agencja Prasowa i GovTech Polska, twórcy projektu #Fakehunter, zdecydowały się na poszerzenie serwisu o tematykę finansową. Do współpracy zaproszona została Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).

– Dostrzegając problem fake news jako realnego zagrożenia dla bezpieczeństwa systemu finansowego państwa, zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z Polską Agencją Prasową oraz GovTech Polska. Zależy nam na tym, aby ograniczyć „łańcuszkowe” przekazywanie fałszywych informacji, tak aby nie zarażać nimi kolejnych odbiorców. Trzeba postawić temu swoistą tamę – mówi Kamil Mroczka, dyrektor generalny w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego.

#FakeHunter to projekt, w którym uczestniczyć może każdy, komu zależy na dystrybucji wiarygodnych informacji w przestrzeni publicznej. Celem projektu jest społeczna weryfikacja treści dotyczących wirusa SARS-CoV-2 publikowanych w internecie. Każdy internauta może zgłosić wątpliwą treść do weryfikacji, a następnie w serwisie publikowany jest raport opracowany przez społecznych weryfikatorów.

– Projekt #Fakehunter wzbudził ogromne zainteresowanie internautów. Dzięki nim codziennie otrzymujemy zgłoszenia – informacje o koronawirusie, które budzą wątpliwości. Wszystkie elementy projektu zostały przetestowane i sprawnie działają, więc nadszedł czas, by z tego narzędzia skorzystały też inne podmioty, które chcą zaangażować się w walkę ze zjawiskiem fake news. Dlatego udostępniamy oprogramowanie na zasadach otwartej licencji. Umożliwienie wykorzystania, kopiowania, rozwoju i dalszego rozpowszechniania tego narzędzia w tym trudnym czasie to element troski o zdrowie i bezpieczeństwo społeczne – tłumaczy Wojciech Surmacz, prezes zarządu PAP.

(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

Polisa grupowa rozproszy obawy pracowników przed powrotem do pracy stacjonarnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Coraz więcej pracodawców decyduje o stopniowym powrocie do stacjonarnego trybu pracy. Wielu pracowników obawia się jednak takiego kroku ze względu na trwająca epidemię. Zdaniem Warty rozwiązaniem tego problemu mogą być odpowiednie ubezpieczenia grupowe, chroniące zatrudnionych także w sytuacji zarażenia się wirusem COVID-19.

Największe obawy związane z bezpośrednimi wizytami w miejscu pracy mają pracownicy. 41% ankietowanych w kwietniowym badaniu Algorythm Group przyznało się, że boi się powrotu do biur lub zakładów pracy. Główna obawa dotyczy własnego bezpieczeństwa w kontekście COVID-19. Jedna czwarta uważa, że ich pracodawca nie przygotował należycie miejsca pracy do powrotu.

– Troska o zdrowie swoje i rodziny jest kluczowa dla wielu pracowników, dlatego potrzebują dodatkowego zabezpieczenia teraz i w przyszłości. Wybór odpowiedniego ubezpieczenia grupowego w czasie, gdy coraz więcej osób obawia się potencjalnego zachorowania, ale także redukcji etatów, może pozytywnie wpłynąć na atmosferę w firmie. Oba czynniki znacząco podnoszą poziom stresu, co skutkuje zmniejszoną efektywnością. To niestety prowadzi do zamkniętego koła, gdzie stres generuje kolejne obawy. Rolą pracodawcy jest w tej sytuacji dbanie o zdrowie i spokój swoich pracowników, również poprzez system dodatków pozapłacowych – komentuje Sylwester Janiak, dyrektor zarządzający Warty odpowiedzialny za Departament Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych.

Najnowsze raporty pokazują, że benefity pracownicze stały się niejako standardem zarówno w dużych korporacjach, jak i w małych i średnich firmach. Z badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników 2019” Sedlak & Sedlak wynika, że 64,7% pracowników korzysta z rozszerzonego pakietu opieki zdrowotnej, a 43,9% z dofinansowania do karnetów na siłownię i klubów fitness. Zmieniająca się sytuacja społeczno-gospodarcza, zdaniem ekspertów, może zmienić zapotrzebowanie pracowników na różne benefity pracownicze. Według badania „Confidence Index 2019” obecnie 46% pracodawców oferuje grupowe ubezpieczenia na życie, a im większa firma, tym częściej pojawia się świadczenie pozapłacowe. Również z wiekiem zatrudnionych rośnie zainteresowanie tego typu benefitami. Mimo że w badaniach aż 60% ankietowanych pracowników jest chętnych, by z nich skorzystać, to w rzeczywistości w miejscu pracy decyduje się na nie zaledwie połowa osób.

Jak pokazują badania Sedlak & Sedlak, 60% właścicieli firm byłoby gotowych finansować minimum połowę miesięcznej składki z tytułu  ubezpieczenia grupowego pracownika na wypadek utraty zdrowia. – Programy ubezpieczeń są dla firm elementem, który pomaga budować ich employer branding i pozycjonować się jako atrakcyjny pracodawca. W trakcie i po pandemii oferta ubezpieczeń grupowych dla pracowników zyska zupełnie inny wyraz. Pracodawca będzie mógł uspokoić zespół pełen obaw o stabilność zatrudnienia lub zdrowie ich rodzin. Spokój ducha wydaje się być obecnie najbardziej pożądaną wartością przez pracowników, ale także przedsiębiorców – dodaje Sylwester Janiak.

(AM, źródło: Warta)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie