Blog - Strona 1366 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1366

Pierwsza ogólnopolska kampania telewizyjna Unilink

0

3 lipca multiagencja Unilink rozpoczęła pierwszą w swojej historii ogólnopolską kampanię marketingową. Akcja prowadzona w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych ma na celu zbudowanie rozpoznawalności marki oraz pozyskanie klientów do ponad 450 placówek w ramach programu UniPartner i placówek własnych.

Kampania Unilink zatytułowana „Pokaż mi swoje ubezpieczenie, a znajdę Ci lepsze” rozpocznie się od emisji spotu w programach trzech grup telewizyjnych: Polsat, TVN i TVP. Bohaterką spotu i twarzą kampanii jest postać agentki i jednocześnie właścicielki agencji ubezpieczeniowej funkcjonującej pod marką Unilink. W swoim przekazie multiagencja stawia na zdecydowane podkreślenie roli agenta jako najlepszego i najbardziej profesjonalnego doradcy i opiekuna ubezpieczeniowego klienta.

– To dla nas bardzo ważny moment, do którego przygotowywaliśmy się przez ostatnie trzy lata. Ważny po pierwsze dlatego, że marka Unilink staje się marką rozpoznawalną dla klienta indywidualnego w całym kraju. Po drugie dlatego, że chcemy wesprzeć agentów po trudnym czasie związanym z ograniczoną sprzedażą z uwagi na pandemię koronawirusa i pomóc im w pozyskaniu nowych klientów. Bycie agentem Unilink to teraz także nasza wspólna odpowiedzialność. Realizując kampanię w obecnych niespokojnych czasach, chcemy też dać wyraźny sygnał naszego zaangażowania w długoterminowy rozwój biznesu, współpracujących z nami agentów – powiedział Igor Rusinowski, prezes Unilink.

Reklama telewizyjna rozpoczyna pełnowymiarową kampanię marketingową, która dodatkowo od drugiej połowy lipca będzie zintensyfikowana dzięki wykorzystaniu szeroko pojętego internetu.

Dla jak najlepszych efektów kampanii już w maju Unilink zmienił całkowicie stronę internetową. W jej ramach uruchomiona została intuicyjna wyszukiwarka placówek oznakowanych logo multiagencji. Stworzone zostały także specjalne podstrony placówek z danymi kontaktowymi i indywidualnym opisem. Dodatkowo powołany został zespół call center dla klientów, który jest odpowiedzialny za kierowanie zapytań do placówek.

Za zakup i planowanie mediów odpowiada Agencja Zenith Media.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Internet rzeczy nigdy nie śpi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ostatnich miesiącach w Polsce wybuchło kilkanaście pożarów dużych zakładów produkcyjnych. Ponad połowa w dni wolne od pracy. To niemal wyklucza możliwość szybkiej reakcji. Jak się przed tym uchronić? Odpowiadają eksperci Hestii Corporate Solutions, Łukasz Białous i Hubert Karpiński z ERGO Hestii.

Aleksandra E. Wysocka: – Na Kongresie Brokerów w 2019 r. przedstawiliście swój innowacyjny projekt wykorzystujący narzędzia internetu rzeczy do zapobiegania szkodom w przemyśle. Jakie są losy tego projektu?

Hubert Karpiński: – Rozwija się bardzo dynamicznie. System Monitoringu IoT (MR IoT), bo tak się nazywa to rozwiązanie, powstał w wyniku pogłębionych testów technologicznych i konsultacji z pośrednikami ubezpieczeniowymi. To właśnie brokerzy wskazali najczęściej występujące czynniki szkodowe u klientów korporacyjnych.

Hubert Karpiński

Gdzie najczęściej występują szkody w zakładzie produkcyjnym?

H.K.: – Zdecydowanym numerem jeden są rozdzielnice elektryczne. Co czwarty pożar występujący w zakładach produkcyjnych i obiektach magazynowych ma początek w rozdzielnicach lub jest związany z instalacją elektryczną. Pozostałymi istotnymi obszarami, dla których wdrażamy działania prewencyjne, są silniki elektryczne, serwerownie oraz chłodnie i magazyny.

W ramach działania systemu MR IoT monitorujemy silniki elektryczne, będące wsparciem głównych procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie. Mówimy o liniach produkcyjnych, które są wąskim gardłem procesu technologicznego. Jego bezawaryjność i nieprzerwana praca są kluczowe dla firmy.

Natomiast serwerownie w dobie koronawirusa są jeszcze bardziej przeciążone, a zarazem istotne dla ciągłości funkcjonowania firm. Ostatnim obszarem są chłodnie i magazyny, które najczęściej mają ściśle określony reżim temperaturowy i wilgotnościowy. Niezbędne jest utrzymanie precyzyjnych warunków środowiskowych do przechowywania środków obrotowych, często mających bardzo dużą wartość. Dla każdego z tych obszarów Hestia Corporate Solutions ma rozbudowane rozwiązanie technologiczne powiązane z cyfrową platformą. Platforma przetwarza informacje pobrane drogą radiową z czujników i interpretuje je na podstawie kilkudziesięciu algorytmów predykcyjnych. Klienci mogą w czasie rzeczywistym przeglądać dane gromadzone przez sensory. Dodatkowo, w przypadku pojawienia się nieprawidłowości (anomalii), natychmiastowo informowani są o tym fakcie poprzez wiadomość e-mail oraz powiadomienie SMS. Takich alertów wysłaliśmy w ciągu roku ponad 7 tysięcy.

Łukasz Białous: – W okresie listopad 2019 r. – marzec 2020 r. w Polsce wystąpiło kilkanaście pożarów dużych zakładów produkcyjnych, które przyniosły milionowe straty. Do ponad połowy z nich doszło w nocy, weekend lub święto.

To pokazuje nam, jak ważny jest monitoring ryzyka, w momencie kiedy załogi nie ma na terenie zakładu lub jest ona mniej liczna. Dla pożarów, gdzie źródłową przyczyną mogą być niesprawne instalacje – technologia internetu rzeczy zwiększa szanse na wykrycie potencjalnych zagrożeń niezależnie od czasu wystąpienia problemu. W czasie pandemii okazało się to szczególnie przydatne. IoT nie śpi!

Łukasz Białous

Jak reagują klienci na ofertę Hestia Corporate Solutions? Czy widzą więcej korzyści, czy przeważają obawy przed wykryciem jakichś nieprawidłowości, co może prowadzić do wyższej składki?

Ł.B.: – To jest uzależnione od świadomości danego klienta. Są tacy, z którymi jesteśmy praktycznie w stałym kontakcie. Oni rozumieją, że internet rzeczy jest tak naprawdę ich sojusznikiem, który pozwala zapewnić ciągłość działania i uniknąć poważnych szkód. Zdarzało się, że dostawaliśmy nawet podziękowania za pomoc, bo nasze alerty pomogły w konkretnych sytuacjach.

Obawy są czymś naturalnym. Trzeba pamiętać, że dla nas internet rzeczy to nie jest narzędzie kontroli, ale integralny element nowego modelu ubezpieczenia ryzyk, który łączy technologię z szerszymi możliwościami ubezpieczeniowymi. Klient ma dwie korzyści – większą ochronę i realne narzędzia prewencyjne.

Do tej pory wszyscy klienci, którzy skorzystali z tego rozwiązania, ocenili je bardzo wysoko. Oczywiście ta technologia jest dostępna na rynku i można ją nabyć, ale już bez portalu agregującego dane z sensorów różnych dostawców technologii algorytmów predykcyjnych, które pozwolą odpowiednio zinterpretować zebrane dane i zareagować w odpowiedni sposób.

H.K.: – Te autorskie algorytmy to ogromna wartość. Bez nich pobrane dane są praktycznie bezwartościowe. Dane muszą być poddane obróbce i właściwie zinterpretowane, żeby mogły dać realną korzyść. Same progi alarmowe to za mało.

Czy mniejsze firmy również mogą skorzystać z internetu rzeczy?

Ł.B.: – Od niedawna mogą, i to dzięki… pandemii. Ze względu na zamknięcie gospodarki w II kwartale zyskaliśmy moce przerobowe, które pozwoliły na stworzenie oferty dla mniejszych podmiotów. Są to rozwiązania „pudełkowe” do samodzielnego montażu w serwerowni lub magazynie, wymagającym przestrzegania reżimu temperaturowego (np. apteka czy salon medycyny estetycznej).

Zaobserwowaliśmy, że klient reprezentujący średni i mniejszy biznes też potrzebuje minimalizacji ryzyka szkody w sytuacji ograniczonego dozoru pracowników.

Czy klienci korzystający z Hestia Corporate Solutions chętniej odnawiają ochronę w ERGO Hestii?

H.K.: – Właśnie jesteśmy po kilku negocjacjach odnowieniowych i rzeczywiście, klienci stosujący te rozwiązania bardzo je doceniają i widzą w nich istotną wartość. To nasza przewaga konkurencyjna, która będzie zyskiwać na znaczeniu. 

Ł.B.: – Na koniec dodam, że internet rzeczy ma nie tylko wymiar czysto biznesowy, ale może się też wiązać ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Dostaliśmy ostatnio wyróżnienie za tworzenie nowego modelu ubezpieczeń nakierowanych na prewencję oraz minimalizacji emisji CO2 do atmosfery.

Mało kto wie, że niesprawny silnik elektryczny zużywa o ok. 10% więcej energii, co oznacza większe koszty dla przedsiębiorcy, większe ryzyko szkody oraz generuje dodatkową emisję CO2 i tym samym jest szkodliwe dla środowiska. Internet rzeczy pozwala tego typu zdarzenia minimalizować.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

Prezydium Komisji Rewizyjnej PIU bez zmian

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 lipca wybrano prezydium Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Wszystkim jego dotychczasowym członkom przedłużono mandat.

Na kolejną kadencję powołano: Annę Włodarczyk-Moczkowską, prezes zarządu Wiener TU, która pełni funkcję przewodniczącej prezydium, Anetę Podymę-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie, oraz Adama Uszpolewicza, prezesa zarządu Aviva Polska (oboje wiceprzewodniczący). W Komisji Rewizyjnej zasiadają ponadto Grzegorz Buczkowski (Saltus Ubezpieczenia) oraz prezesi: Aleksandra Agatowska (PZU Życie), Beata Kozłowska-Chyła (PZU SA), Jacek Kugacz (PTR), Sławomir Łopalewski (PKO Ubezpieczenia), Jarosław Matusiewicz (UNIQA), Jarosław Parkot (Warta), Piotr M. Śliwicki (Ergo Hestia).

(AM, źródło: PIU)

Link4 sięga po platformę DataWalk w celu walki z wyłudzeniami

0

30 czerwca Link4 złożył zamówienie w DataWalk, które finalizuje sprzedaż licencji wieczystej oraz formalizuje pełne produkcyjne wykorzystanie platformy DataWalk w zakresie związanym z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.

Zamówienie stanowi realizację zawartej pomiędzy podmiotami w dniu 30 września 2019 r. umowy o komercyjnej współpracy w zastosowaniach związanych z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym.

DataWalk to podmiot technologiczny, który na bazie własnej technologii zbudował produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym, m.in. w walce z przestępczością i wyłudzeniami w sektorze ubezpieczeniowym. Po jej narzędzia sięgnęły też Warta, czeska Kooperativa s.a. (VIG) oraz turecka HDI Sigorta.

(AM, źródło: DataLab)

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 17 lipca. Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

„Zapewniamy, że naszym priorytetem jest sprawna obsługa klientów. Uprościliśmy wiele procesów i przechodzimy na obsługą zdalną. Przypominamy, że nasze ubezpieczenie może stanowić realną pomoc w tym trudnym czasie. W przypadku zdarzenia objętego ubezpieczeniem, zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, również zachorowania wywołanego wirusem SARS-CoV-2 – nasi klienci otrzymają wypłatę świadczenia, np. w związku z pobytem w szpitalu” – napisał cytowany w komunikacie Marc van der Ploeg, prezes zarządu Aegon.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

Przepisy o nowych instrumentach nadzoru KNF opublikowane w Dzienniku Ustaw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 lipca 2020 roku w Dzienniku Ustaw została opublikowana nowelizacja ustaw z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 473, z późn. zm.) oraz z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381 i 730). Nowe regulacje zapewniają Komisji Nadzoru Finansowego dodatkowe instrumenty nadzoru w stosunku do zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz zakładów reasekuracji.

Według Ministerstwa Finansów, które jest autorem regulacji, potrzeba noweli wynika z konieczności zapewnienia KNF skutecznych i szybkich mechanizmów nadzoru nad zakładami z innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej wykonujących na terytorium RP działalność przez oddział lub w ramach swobody świadczenia usług.

Nowelizacja wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

AXA Partners gotowa na zdalne egzaminy agencyjne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners tuż po uzyskaniu formalnej zgody KNF zaczęła realizować egzaminy agencyjne z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.

Nowa forma pozwala ubezpieczycielowi oraz jego partnerom na zachowanie ciągłości działań przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa w sytuacji podniesionego ryzyka epidemicznego.

Czasowa możliwość zdalnego przeprowadzania egzaminów, zapewniającego skuteczną identyfikację osób przystępujących do tego procesu została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów w celu ułatwienia funkcjonowania branży ubezpieczeniowej w czasie epidemii. Oprócz AXA Assistance o udostępnieniu takiej opcji poinformował wcześniej InterRisk.

(AM, źródło: AXA Partners)

Nowe elektroniczne formularze zgłoszenia szkód w Reso

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie internetowej Reso Europa Service pojawiły się nowe formularze zgłoszenia szkód we wszystkich produktach ochronnych. Formularze zostały oparte na nowym systemie, który został zaprogramowany od podstaw zgodnie z sugestiami pracowników likwidacji szkód oraz obsługi klienta Reso.

– Chcieliśmy, aby formularze były proklienckie, aby intuicyjnie prowadziły klientów krok po kroku i podpowiadały, co należy zrobić, aby sprawnie zgłosić szkodę – powiedziała Ewa Ulikowska, dyrektor departamentu obsługi klienta Reso Europa Service.

Poszkodowani mogą zgłosić szkodę elektronicznie poprzez formularze z ubezpieczeń komunikacyjnych: OC ppm., AC, Auto Szyby, NNW kierowcy i pasażerów, czy majątkowych: Dom Pakiet i Biznes Pakiet, oraz ubezpieczenia podróży i ubezpieczenia cudzoziemców. Łącznie na stronie Reso pojawiło się 22 formularzy dostępnych w pięciu kategoriach: ubezpieczenia komunikacyjne Auto Pakiet, ubezpieczenie Dom Pakiet, ubezpieczenie Biznes Pakiet, ubezpieczenie podróży oraz ubezpieczenie cudzoziemców. Aby ułatwić poszkodowanym wypełnianie formularzy, w poszczególnych kategoriach dokonany został podział na zgłoszenie szkody z własnego ubezpieczenia oraz na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia sprawcy.

Poszkodowany na każdym etapie wypełniania formularza będzie mógł zapisać szkic. Wówczas otrzyma na podany przez siebie adres e-mail link, pod którym będzie dostępny formularz z dotychczas uzupełnionymi danymi. Oznacza to, że w każdej chwili klienci będą mogli przerwać wypełnianie formularza i wysłać go w dowolnym momencie.

 Nowe formularze to przede wszystkim oszczędność czasu naszych klientów, ale także wygodna, komfortowa i bezpieczna forma zgłoszenia szkody w sposób zdalny, pozbawiony kontaktu twarzą w twarz z przedstawicielami ubezpieczyciela – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service.

(AM, źródło: Reso)

MetLife obniża składkę dla nowych klientów ubezpieczenia „MetLife na Życie”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

MetLife wprowadza 10% zniżki dla klientów, którzy od 2 lipca do 1 września włącznie zdecydują się na ubezpieczenie „MetLife na Życie”. Promocja #NieOdkładajNaPóźniej dotyczy zniżki składki za umowę podstawową i obowiązuje przez cały okres trwania umowy.

– Główna idea nowej promocji zawiera się w haśle „Nie odkładaj na później”. Chcielibyśmy w ten sposób zwrócić uwagę na to, jak istotną kwestią jest ubezpieczenie na życie oraz zainteresować klientów naszym produktem. Wiemy, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa i wsparcie w najtrudniejszych chwilach, dlatego nie warto odkładać decyzji o ubezpieczeniu na później. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, zwłaszcza w lipcu i sierpniu, kiedy będzie można skorzystać ze zniżki 10%, tym bardziej że obowiązuje ona przez cały czas trwania umowy. Warto również zastanowić się nad rozszerzeniem zakresu ubezpieczenia o ochronę wypadkowo-zdrowotną, dopasowując ją do swoich potrzeb, tak by w razie konieczności zapewnić sobie i swoim bliskim odpowiednie wsparcie – mówi Monika Wachowicz, koordynator ds. Rozwoju Produktów MetLife.

Umowę „MetLife na Życie” można zawrzeć na okres od 5 do 30 lat.

– Decydując się na zawarcie umowy podstawowej na 10 lat, w trakcie obowiązywania promocji można zyskać rok ochrony gratis. W przypadku 20 lat, będą to już 2 lata bezpłatnej ochrony. „MetLife na Życie” umożliwia również skorzystanie z wielu innych zniżek składki: 5% zniżki za roczny tryb opłacania składki, 10% zniżki na ubezpieczenie dla bliskich czy do 15% zniżki w zależności od wysokości sumy ubezpieczenia – dodaje Monika Wachowicz.

Zakres ochrony ubezpieczenia można dowolnie dostosować do swoich potrzeb i sytuacji życiowej dzięki 14 dodatkowym umowom wypadkowo-zdrowotnym.

(AM, źródło: MetLife)

Unum i Ikano Bank pomagają seniorom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Fundacja Unum i Ikano Bank przeznaczyły środki na pomoc najbardziej potrzebującym seniorom. Do akcji „Pomagamy razem” włączyli się zaangażowani wolontariusze: agenci i pracownicy Unum.

– Wsparcie potrzebujących zawsze wyzwala pozytywną energię, radość i satysfakcję, być może nawet większą niż u obdarowanych. Tak jest i w przypadku zespołu Ikano Banku. Cieszymy się, że mogliśmy połączyć nasze zaangażowanie z doskonałym zapleczem organizacyjnym wolontariatu Fundacji Unum. To nasze wspólne przedsięwzięcie udowadnia, nie po raz pierwszy, że w pracy zespołowej jeden plus jeden równa się trzy z plusem (plus za serce). Niech ta pozytywna energia rośnie, zaraża innych i rozprzestrzenia się wokół nas. Dziękuję wszystkim niesamowitym wolontariuszom Fundacji Unum za fantastyczne wsparcie naszego wspólnego projektu – powiedziałSylwester Pedowicz, dyrektor Ikano Banku Oddział w Polsce.

Współpraca Ikano Banku i Fundacji Unum zaowocowała pomocą ponad 300 seniorom, zapewniając im najpotrzebniejsze rzeczy i fundując 1000 posiłków.

– Gdy Polskę dotknęły pierwsze zakażenia, lekarze i pielęgniarki mieli ręce pełne roboty, a środków ochronnych jak na lekarstwo. Drugą grupa, która była również najbardziej narażona, byli seniorzy, przerażeni, by gdziekolwiek wyjść lub zamknięci w DPS-ach często bez dostępu do najpotrzebniejszych rzeczy, odcięci w kwarantannie. W takiej sytuacji na wagę złota wydaje się ludzka wrażliwość i odwaga, by nieść potrzebną pomoc. Dziękuję serdecznie naszym oddanym wolontariuszom, a także Ikano Bankowi za ich nieocenione wsparcie, bez którego nie dotarlibyśmy z pomocą tak szeroko – dodała Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

(AM, źródło: Unum)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie