Blog - Strona 1369 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1369

Concordia Polska modyfikuje obowiązkową ofertę rolną

0

Od 11 maja Concordia Polska Grupa Generali wprowadza modyfikacje w swojej ofercie ubezpieczeń upraw rolnych. Zakład nie wyklucza, że ze względu na szczupłość puli środków przeznaczonych na tegoroczne dopłaty do składek, jej propozycja może być wkrótce dostępna wyłącznie w wariancie komercyjnym.

Na wiosnę 2020 roku Concordia Polska Grupa Generali prowadzi sprzedaż ubezpieczeń upraw w 2 etapach.

– W pierwszym kroku od 10 lutego do 13 marca oferowana była możliwość doubezpieczenia upraw ozimych od ryzyka suszy. Z oferty tej skorzystało dwukrotnie więcej gospodarstw niż w roku 2019, podwojeniu uległa również ubezpieczona powierzchnia upraw. Choć szacujemy, że oferta ochrony upraw ozimych od suszy w Concordii stanowi aż 95% wszystkich polis w Polsce obejmujących ryzyko suszy, to byliśmy gotowi na objęcie ochroną większego areału upraw. Niestety, warunki klimatyczne w Polsce uniemożliwiają oferowanie tej ochrony dłużej niż do początków marca – w późniejszych terminach oznaki suszy mogą już występować – tak jak to ma miejsce w 2020 roku – i zawarcie ubezpieczenia staje się niemożliwe. Ubezpieczenie bowiem ze swojej istoty obejmuje zdarzenia przyszłe, losowe, które mogą się nam przytrafić, a nie zdarzenia, które już wystąpiły – tłumaczy Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych, Concordii Polska Grupa Generali

Ekspert dodaje, że w kolejnym etapie – od 16 marca – jego firma rozpoczęła sprzedaż dotowanych ubezpieczeń upraw w pakietach wiosennych. – Cieszymy się, że coraz liczniejsza grupa klientów docenia rozszerzony w 2020 roku zakres oferty, jak i potwierdzony przez lata profesjonalizm kadry zajmującej się szacowaniem szkód. Dodatkowo „niby-zima” spowodowała, że część prac polowych rozpoczęła się wcześniej niż zwykle. To przekłada się również na sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych. Już na koniec kwietnia areał objęty tarczą ochronną Concordii Polska jest znacznie większy niż w sezonie wiosennym ubiegłego roku – zaznacza Krzysztof Mrówka

Zdradza też, że w celu utrzymania odpowiedniego ryzyka całego portfela ubezpieczeń upraw od 11 maja firma wprowadza modyfikacje oferty. Ma to pozwolić jej na objęcie ochroną większej powierzchni i ponowne udostępnienie na terenie całego kraju oferty z dopłatami do składek dla upraw standardowych, czyli zbóż, rzepaku, kukurydzy, buraków cukrowych, ziemniaków, roślin strączkowych, a także pozostałych roślin niepodlegających dopłacie z budżetu państwa.

– Jednak mając na uwadze ograniczone środki budżetowe na dotacje do składek w tym roku, nie możemy niestety wykluczyć, że w kolejnych tygodniach oferta będzie dostępna wyłącznie w wariancie bez dopłat z budżetu. Z całą pewnością mocny popyt na ubezpieczenia upraw w sezonie wiosennym jest poważnym argumentem za rozważeniem uruchomienia przez Ministerstwo Rolnictwa dodatkowych środków na ten cel – przyznaje Krzysztof Mrówka.

Przypomina, że w 2020 roku pula środków przewidzianych w budżecie państwa na dopłaty do składek (do 65% wysokości) wynoszą 350 mln zł. To znacznie mniej nie tylko niż kwota zarezerwowana na ten cel w budżecie w roku 2019 r. (650 mln zł), ale przede wszystkim znacząco mniej niż kwota faktycznie wykorzystana w ubiegłym roku (około 500 mln zł).

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Concordia)

Unilink podtrzymuje plany pomimo kryzysu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Unilink na razie podtrzymuje strategiczne cele założone na ten rok (m.in. 2 mld zł przypisu składki), choć według jego prognoz polski rynek ubezpieczeń skurczy się w 2020 r. o 8% – informuje „Puls Biznesu”.

Według Igora Rusinowskiego, prezesa multiagencji, do marca włącznie jego firma notowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Kwiecień też miał wypaść dość nieźle, ale kolejne miesiące drugiego kwartału mają być bardzo trudne. Szef Unilink spodziewa się zapaści w polisach dobrowolnych, np. podróżnych, oraz spowolnienia w grupowych, spowodowanych ograniczaniem benefitów pracowniczych przez przedsiębiorców. Przewiduje też pogorszenie wyniku technicznego w ubezpieczeniach życiowych, podróżnych czy przedsiębiorstw, oraz dobrej sytuacji w segmencie komunikacyjnym, wynikającej ze zmniejszonej szkodowości, do której przyczyniły się ograniczenia epidemiczne skutkujące spadkiem liczby pojazdów na drogach. Igor Rusinowski przyznał, że obecnie około 95% placówek agentów działających pod parasolem jego firmy działa już w standardowym trybie. Sami pośrednicy szybko zaadaptowali się do ograniczeń związanych z koronawirusem, nie ustępując pola porównywarkom internetowym. „PB” pisze, że w tym roku multiagencja chce też rozbudować swoją sieć do 600 punktów, a proces ten będzie wspierać kampania reklamowa. Igor Rusinowski uważa też, że kryzys umocni największych multiagentów.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 11 maja, Karolina Wysota „Unilink chce wyjść z kryzysu jeszcze silniejszy”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Rząd wesprze ubezpieczenia należności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ministerstwo Rozwoju wraz z grupą Polskiego Funduszu Rozwoju prowadzi prace nad systemem rządowych gwarancji dla kredytu kupieckiego. Koncepcja oparta na modelach francuskim i niemieckim ma umożliwić wypłacanie z budżetu odszkodowań przedsiębiorcom pozbawionym zapłaty od swoich kontrahentów, a które wcześniej ubezpieczyły taką należność – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

„DGP” pisze, że według jej rozmówców z branży ubezpieczeniowej, obecnie reasekuratorzy oczekują od zakładów ubezpieczeń ograniczenia ryzyka i minimalizowania strat. Maciej Harczuk, wiceprezes Euler Hermes, wyjaśnia, że gdy rośnie ryzyko w gospodarce, towarzystwa muszą ostrożniej podchodzić do oceny przedsiębiorstw w zakresie przyszłych transakcji handlowych. Ma to na celu zapobieżenie bezpośredniemu lub wysoce przewidywalnemu ryzyku braku płatności. „DGP” wskazuje, że w praktyce oznacza to zmniejszenie skali ubezpieczanego obrotu, co bezpośrednio przekłada się na możliwości udzielania przez firmy kredytu kupieckiego. Jarosław Jaworski, prezes Coface, uważa, że polskie przedsiębiorstwa będą miały trudności z konkurowaniem na zagranicznych rynkach, jeśli zabraknie systemu gwarancji rządowych. Paweł Szczepankowski, szef Atradius w Polsce, wskazuje, że np. dostawcy z Niemiec będą sprzedawać z odroczeniem płatności w zakresie dużo większym niż dostawcy z krajów, gdzie ubezpieczyciele należności będą wciąż działali jedynie na zasadach komercyjnych. Gazeta przewiduje, że maksymalna kwota rządowych gwarancji może sięgnąć 8,5 mld zł. Marek Brandt, country manager Credendo uważa, że ważne, aby program został wdrożony, a jego szczegóły są kwestią drugorzędną. Zaznacza, że bez nadzwyczajnego wsparcia rynek ubezpieczeń należności w obliczu dzisiejszego kryzysu musi zmniejszać ekspozycję kredytową.

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 11 maja, Marek Chądzyński „Ubezpieczenia też liczą na wsparcie”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Aviva szykuje ubezpieczenie dla obawiających się koronawirusa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W drugiej połowie maja na rynku pojawi się ubezpieczenie na życie Avivy skierowane do osób, które chcą zabezpieczyć siebie i swoich bliskich na wypadek zachorowania na koronawirusa – podał „Super Express”.

Z informacji gazety wynika, że polisa będzie chronić na wypadek śmierci wskutek Covid-19. Suma ubezpieczenia w umowie obowiązującej trzy miesiące wyniesie 100 tys. zł, a składka – 33 zł. Polisa skierowana do osób w przedziale wiekowym 18–50 lat będzie dostępna wyłącznie w dystrybucji internetowej. Liczba osób, które będą mogły się ubezpieczyć, będzie ograniczona.

Więcej:

„Super Express” z 8 maja, DR „Aviva wprowadzi ubezpieczenie na życie na czas epidemii”:

https://superbiz.se.pl/…

(AM, źródło: „Super Express”)

Talanx ubezpiecza ryzyka „węglowe” w Polsce

0

Jak podała fundacja RT-ON, podczas odbywającego się 8 maja walnego zgromadzenia akcjonariuszy Talanx, wiodącego udziałowca Warty i Europy, zarząd spółki ujawnił, że od wejścia w życie polityki węglowej firmy (kwiecień 2019 r.) podpisała ona jeden kontrakt na ubezpieczenie nowej elektrowni lub kopalni węglowej w Polsce. Według organizacji najprawdopodobniej chodzi o budowę elektrowni Ostrołęka C.

RT-ON przypomniała, że w swojej nowej polityce węglowej Talanx zaprzestał ubezpieczania ryzyk w związku z nowo planowanymi elektrowniami węglowymi i kopalniami, dopuszczając wyjątki dla krajów, w których udział węgla w koszyku energetycznym jest szczególnie wysoki i nie ma wystarczającego dostępu do alternatywnych źródeł energii. Na ubiegłorocznym WZA ubezpieczyciel przyznał, że te wyjątki dotyczą również Polski. W 2020 roku Talanx miał odrzucić wnioski o ubezpieczenie 50 nowych elektrowni i kopalni węglowych na podstawie tej polityki.

W Polsce Talanx ubezpiecza ryzyka „węglowe” za pośrednictwem Warty. Ten zakład, oprócz Ostrołęki C, jest zaangażowany m.in. w ubezpieczenie dwóch nowych bloków węglowych elektrowni w Opolu, zabezpiecza też elektrownie węglowe Taurona. Do końca ub.r. Warta zaangażowana była także w ubezpieczanie odkrywki Turów.

(AM, źródło: RT-ON)

AXA pomaga klientom, Aviva wspiera PCK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 6 maja do 5 lipca klienci AXA, którzy mają aktywną umowę dodatkową o świadczenia opiekuńcze – AXA24 w swoim ubezpieczeniu na życie, grupowym lub indywidualnym, mogą bez limitu i bezpłatnie korzystać z porad psychologa i psychiatry. Z kolei Aviva przekazała kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce.

To kolejna inicjatywa AXA w odpowiedzi na negatywne skutki epidemii. Wszystkie działania podejmowane przez firmę można śledzić pod hashtagiem #JesteśmyByPomagać na Twitterze, Facebooku i LinkedIn oraz na stronie axa.pl

– W AXA jesteśmy, by pomagać. Chcemy wesprzeć naszych klientów, którzy z powodu epidemii COVID-19 odczuwają pogorszenie stanu zdrowia psychicznego. Dlatego uruchomiliśmy dla nich bezpłatne telekonsultacje z psychologiem i psychiatrą. Ale moc pomagania takim osobom ma każdy z nas – mówi Aleksandra Polakowska-Szymańska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA Życie.

O tym jak pomagać, mówi ratownik medyczny Ane Piżl z AdrenaLTiki, która współpracowała z AXA również przy społecznej kampanii o pierwszej pomocy Masz moc.

Infolinia jest czynna w dni robocze od 8:00 do 16:00, jedna konsultacja trwa 30 minut.

 – Klienci mogą się zgłaszać do nas ze wszystkimi problemami, które wiążą się z epidemią COVID-19: pogorszeniem nastroju, obawami związanymi z epidemią, utratą pracy, problemami związanymi z życiem w izolacji, problemami w rodzinie wynikającymi z przebywania ze sobą 24/7, po otrzymaniu pozytywnego wyniku testu na obecność COVID-10 – dodaje Aleksandra Polakowska-Szymańska.

 AXA otoczyła opieką również swoich pracowników – każdy ma dostęp do darmowych konsultacji psychologicznych.

Milionowa pomoc dla PCK od Avivy

Dużego wsparcia w walce z koronawirusem udziela również Aviva. Ubezpieczyciel przekazał kolejną darowiznę dla Polskiego Czerwonego Krzyża na bezpośrednią pomoc dla 3,5 tysiąca potrzebujących rodzin w całej Polsce. Tym samym wsparcie grupy dla PCK w związku z epidemią koronawirusa przekroczyło kwotę 1 miliona złotych.  

Pomoc Avivy umożliwi PCK zwiększenie skali wsparcia – trzy i pół tysiąca potrzebujących rodzin otrzyma paczki zawierające artykuły spożywcze oraz higieniczne. Akcja będzie realizowana w maju i czerwcu przez oddziały okręgowe i rejonowe PCK w całej Polsce.

W kwietniu Aviva sfinansowała zakup środków ochrony osobistej dla 5 tysięcy opiekunek PCK: 60 tys. maseczek, 330 tys. rękawiczek oraz 5,4 tys. litrów płynu do dezynfekcji. Dzięki temu mogą bezpiecznie kontynuować opiekę nad 16 tys. seniorów – osobami samotnymi i przewlekle chorymi.

– W kolejnym etapie naszej współpracy Polski Czerwony Krzyż poprosił o wsparcie dla potrzebujących rodzin, które nagle straciły źródło dochodu wskutek epidemii. Tym samym wartość naszej pomocy dla PCK przekroczyła 1 milion złotych – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Aviva.

– Utrata pracy w trakcie pandemii jest bardzo ciężkim przeżyciem, a PCK zawsze odpowiada na pojawiające się potrzeby społeczne i niesie pomoc w sytuacjach kryzysowych, wspierając najsłabszych. Aviva to jeden z naszych największych partnerów, który wspiera nas w różnych działaniach, dlatego cieszymy się na kolejny wspólny projekt. 8 maja, w święto Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, #BijemyBrawo dla wolontariuszy i pracowników na całym świecie i dla naszych partnerów, takich jak Aviva, dzięki którym możemy pomagać – mówi Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów PCK

Aviva od kilku lat wspiera grantami program Polskiego Czerwonego Krzyża „Bądź bezpieczny. Przygotuj się”, którego celem jest edukacja związana z przygotowaniem się na wypadek klęsk i katastrof, w tym epidemii. Grupa Aviva współpracuje również w skali międzynarodowej ze Stowarzyszeniami Czerwonego Krzyża.

20 tys. maseczek od Howden Donorii

W akcję pomocy epidemicznej zaangażowała się także firma brokerska Howden Donoria. W pierwszym etapie akcji charytatywnej prowadzonej wraz z jednym z jej akcjonariuszy, od 24 kwietnia do 8 maja rozesłano 20 tys. maseczek do ponad 20 Domów Pomocy Społecznej, Ośrodków Pomocy Społecznej i hospicjów w całym kraju. Broker szykuje kolejne podobne przedsięwzięcia.

Idea akcji narodziła się w Howden Donorii tuż przed 20 kwietnia, gdy ogłoszono wstępny program odmrażania gospodarki. Była to odpowiedź na sygnały o ogromnych problemach, z jakimi borykają się Domy Pomocy Społecznej. Sam broker już od 12 marca pracuje zdalnie.

– Planując stopniowy i bezpieczny proces powrotu do biur, obejmujący w pierwszych etapach tylko tych pracowników, którzy wyrazili takie oczekiwania, uwzględniliśmy wszelkie możliwe okoliczności. Zdecydowaliśmy, że zamówimy dużo więcej środków higieny, niż potrzebujemy, by się nimi podzielić. Nasz wybór, zgodnie z sugestią pracowników, padł na Domy Pomocy Społecznej, Ośrodki Pomocy Społecznej i hospicja, czyli miejsca, które szczególnie narażone były na zakażenie wirusem – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Akcja poprzedzona była wywiadem, przeprowadzonym przez pracowników z  przedstawicielstw w kraju. To oni wskazali najbardziej potrzebujące instytucje, walczące na co dzień z wirusem.

– Domy Pomocy Społecznej wskazywane są na co dzień jako kolejne ogniska wirusa. O ich pracownikach i podopiecznych mówi się jednak zdecydowanie za mało. Naszą akcją chcemy zwrócić na nich uwagę. Uważamy, że społeczna odpowiedzialność biznesu dziś ma nowe, szersze znaczenie. To nie tylko sponsoring i akcje charytatywne. Chroniąc naszych pracowników, powinniśmy chronić także ich najbliższe otoczenie, być czułym także na to, co dzieje się tuż obok, w ich małych ojczyznach – dodaje Dariusz Zajączkowski.

(AM, źródło: AXA, Aviva, Howden Donoria)

PZU uruchamia program dla studentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rusza program dla studentów Ambasador PZU. Jego uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie stypendium oraz praktycznej wiedzy u boku ekspertów, poznania Grupy PZU i reprezentowania jej w środowisku akademickim oraz możliwość współorganizowania ogólnopolskich projektów na swoich uczelniach.

– Chcemy dać studentom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce i zdobycia doświadczenia, które przyda im się w zawodowej karierze. Zwracamy się zwłaszcza do aktywnych młodych ludzi, którzy już działają w organizacjach studenckich, kołach naukowych i stowarzyszeniach. Jako Ambasadorzy PZU będą mogli uczestniczyć w przygotowaniach różnych projektów, m.in. Dni Otwartego Biznesu czy Programu Praktyk i Staży oraz odpowiadać za ich promocje bezpośrednio na swoich uczelniach i w social media – mówi Anna Gaertig, kierownik zespołu Rekrutacji i Marki Pracodawcy PZU. – Ambasadorzy PZU zyskają również możliwość udziału w szkoleniach, tj. warsztatach VR i Design Thinking.  Praktyczna wiedza ma sens – to hasło przyświecało ogłoszonemu zimą przez PZU Programowi Praktyk i Staży dla studentów i absolwentów. Kontynuacją tej idei jest właśnie program Ambasador PZU. Liczymy, że zaowocuje cennymi dla studentów doświadczeniami, które przełożą się na ich rozwój zawodowy – dodaje.

Do udziału w programie rozpoczynającym się w październiku PZU zaprasza studentów od I do IV roku studiów z 11 miast Polski: Warszawy, Krakowa, Katowic, Lublina, Gdańska, Wrocławia, Poznania, Torunia, Białegostoku, Łodzi i Rzeszowa. Zgłoszenia można wysyłać do 28 maja.

(AM, źródło: PZU)

Ergo Hestia: Trwa 19. edycja Artystycznej Podróży

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

30 kwietnia zakończył się pierwszy etap 19. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Ponad trzysta młodych artystów i artystek zdecydowało się pokazać swój wycinek rzeczywistości i zgłosić prace do konkursu. Propozycje nadesłali studenci IV i V roku kierunków artystycznych prowadzonych na wszystkich polskich uczelniach. Mecenasem konkursu jest Ergo Hestia.

Prace zgłoszone do 19. edycji konkursu prezentują całe spektrum technik i mediów: od tradycyjnego malarstwa czy rzeźby, przez fotografię i wideo, aż po złożone instalacje czy dokumentacje konceptualnych działań performatywnych. Równie szeroki jest przekrój podejmowanych tematów, zarówno zaangażowanych społecznie czy politycznie, jak i bardzo osobistych, intymnych i kameralnych.

Przed wszystkimi uczestni(cz)kami 19. edycji konkursu APH stoi szansa miesięcznej podróży i rezydencji artystycznej w jednym z dwóch cenionych ośrodków rezydencyjnych: Nowym Jorku albo Wilnie. Ponadto jeden z finalistów może otrzymać komercyjne zlecenie na artystyczną koncepcję raportu rocznego Grupy Ergo Hestia. Ogłoszenie nazwisk laureatów i laureatek konkursu planowane jest na 18 września, odbędzie się podczas Gali Finałowej w warszawskim Muzeum nad Wisłą.

Mecenasem konkursu jest Ergo Hestia. Przez kilkanaście lat trwania APH stworzono kolekcję składającą się z ponad 50 dzieł. Zrealizowano również 31 rezydencji artystycznych w Nowym Jorku, Walencji i Wilnie oraz ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych w całym kraju.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Global Data: Cyfryzacja już klientom niestraszna

0

Obecna pandemia będzie w sposób istotny oddziaływać na ubezpieczeniowy łańcuch wartości, ale jednocześnie stworzonych zostanie wiele możliwości dla cyfryzacji – przewidują analitycy z Global Data.

Rozwój produktów zostanie wstrzymany, ponieważ w trosce o płynność ograniczona będzie dostępność środków, jakich wymaga opracowywanie nowych polis i wprowadzanie ich na różne rynki. Zamiast na pracach nad nowymi produktami, ubezpieczyciele skupią uwagę na swoich podstawowych rynkach, na których osiągają najlepsze wyniki, aby zapewnić sobie ciągłość działania.

Są dowody na to, że marketing i dystrybucja polis już odczuwają skutki pandemii, jako że niektórzy ubezpieczyciele wstrzymali sprzedaż nowych polis na swoich rynkach. Przykładem są firmy specjalizujące się w ubezpieczeniach podróżnych, które dążą do ograniczenia swojej ekspozycji na roszczenia przy zapewnieniu ochrony dotychczasowym ubezpieczonym.

Jednak mimo negatywnych skutków, w dłuższej perspektywie branża odniesie w końcu korzyści. Zmiany w zachowaniach konsumenckich, wymuszone w trakcie kwarantanny, takie jak przyspieszone przechodzenie na zakupy online, stanowią szansę dla rozwoju nowych produktów, przystosowanych do sprzedaży wyłącznie w kanałach cyfrowych.

W niektórych krajach dla spowolnienia rozprzestrzeniania się wirusa użyto technologii do śledzenia ruchów obywateli. W efekcie u klientów ubezpieczycieli może wzrosnąć otwartość na udostępnianie własnych danych, co stwarza możliwości dla ubezpieczeń zdrowotnych i na życie.

– Ogrom danych, jakie staną się dostępne w następstwie pandemii zwiększy dokładność underwritingową dla takich zdarzeń w przyszłości, pozwalając ubezpieczycielom na lepszą ocenę swojego ryzyka – mówi Daniel Pearce, analityk ubezpieczeniowy z Global Data.

Bez wątpienia obszarami największych korzyści będą zarządzanie roszczeniami i obsługa klienta. Konieczność zachowywania społecznego dystansu kazała klientom przyzwyczaić się do interakcji wirtualnych. W rezultacie ubezpieczyciele zyskują możliwość rozwoju systemu wirtualnej obsługi i zarządzania polisami. 

AC

TMK: Dyrektor ds. underwritingu przychodzi z Chubb

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Matthew Shaw został powołany na stanowisko dyrektora underwritingu firmy ubezpieczeniowej Tokio Marine Klin.

Shaw przechodzi z Chubb, gdzie ostatnio pełnił funkcję prezesa regionalnego ds. rynków globalnych. Karierę w ubezpieczeniach rozpoczął w latach 80. XX w. jako underwriter Lloyd’s. Od 2002 r. pracował w Ace (obecnie Chubb). Jego nominacja w Tokio Marine Kline czeka na zatwierdzenie przez nadzór.

(AC, źródło: Insurance Journal)

18,331FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie