Utrzymujący się od ponad miesiąca stan pandemii koronowirusa w Polsce zmusił polskich ubezpieczycieli do przeprowadzenia szeregu zmian w zakresie sposobu działania. COVID-19 skłonił również zakłady do jeszcze większego zaangażowania w przedsięwzięcia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
PZU zachęca do pozostania w domu
Wdrożone w
ubiegłym tygodniu „koronawirusowe” inicjatywy CSR były mocno zróżnicowane,
zarówno jeśli chodzi o rodzaj podjętych działań, jak i grupy celowe, do których
je skierowano. I tak PZU, który wcześniej wprowadził pomoc telemedyczną dla
wszystkich Polaków, dofinansował zakup
sprzętu medycznego ratującego życie, doposażenie linii diagnostycznej do badań
laboratoryjnych na obecność koronawirusa i zapewnił środki ochrony osobistej szpitalom
i służbom mundurowym, teraz postanowił wesprzeć rodziny, włączając się w
kampanię #zostańwdomu. Firma rozpoczęła społeczno-edukacyjną akcję w mediach
internetowych i społecznosciowych (na Facebooku, YouTube i Instagramie), w
ramach której zaoferuje materiały edukacyjne, wspólne treningi online, filmy i
porady na temat zdrowia, a także miniserial dla dzieci.
– Nasz przekaz kierujemy do rodziców i dzieci,
dorosłych i młodzieży. Chcemy im pokazać, że czas spędzony w domu można
wykorzystać w sposób efektywny i ciekawy. A przy okazji zachęcamy do
zacieśniania więzi z bliskimi. W naszych materiałach każdy będzie mógł znaleźć
inspiracje oraz porady, jak zadbać o siebie, pozostając w domu –
zaznaczyła Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca
marketingiem i relacjami z klientem PZU.
Na kanale
YouTube Grupy PZU internauci znajdą materiały edukacyjne, z których dowiedzą
się, jak zadbać o kondycję fizyczną i zdrowie oraz jak radzić sobie ze stresem.
Swoją wiedzą i poradami będą się dzielić eksperci. Wśród nich
specjalistka od redukcji stresu dr Agnieszka
Guzicka i trener piłki nożnej Witold
Przychodzeń. Do wspólnych ćwiczeń rodziców z dziećmi zachęcać będą trenerka
II klasy lekkiej atletyki Weronika
Zielińska i instruktor aikido Michał
Rachwał.
Najmłodsi będą
mogli zobaczyć edukacyjny miniserial o przygodach Niestraszków, a na stronie
niestraszki.pzu.pl posłuchać audiobooków. Będą mogli także wziąć udział w
konkursie na Facebooku na najlepszą rymowankę o tym, jak spędzają czas w domu.
Do wygrania 50 zestawów nagród: plecaki, książki, maskotki i płyty z
piosenkami. Akcja potrwa do 6 maja.
„TUW” informuje, Inter – odstresowuje
Inną formę
wsparcia w ramach walki z koronawirusem wybrały TUW „TUW” oraz TU Inter Polska.
Pierwszy z ubezpieczycieli uruchomił infolinię dla swoich członków, klientów
pracowników i agentów. Za jej pośrednictwem mogą oni uzyskać informacje
dotyczące trwającej pandemii w trzech zakresach tematycznych: zdrowie (porady
dnia codziennego, higiena, bezpieczeństwo, apteki całodobowe), prawo (informacje
w zakresie obostrzeń wynikających z regulacji rządowych wpływających na życie
codzienne) oraz czas wolny (lifestyle, porady i propozycje w zakresie
aktywności dnia codziennego). Natomiast TU Inter Polska od 23 kwietnia
uruchomiło bezpłatne wsparcie psychologiczne dla ratowników medycznych w
postaci wideokonsultacji z psychologiem. Są one świadczone przez sprawdzonych
specjalistów oferujących tego typu usługi w ramach ubezpieczeń zdrowotnych Inter
Vision.
– Zaostrzone środki bezpieczeństwa, obawa przed
zarażeniem siebie i innych, często rozłąka z rodzinami spowodowana ryzykiem
przeniesieniem wirusa, zestresowani i zagubieni pacjenci – to wszystko jest dla
ratowników medycznych źródłem ogromnego stresu. Profesjonalna rozmowa z
psychologiem może pomóc im odpowiednio ocenić swoje samopoczucie emocjonalne
oraz poradzić sobie ze stresem. W tej nadzwyczajnej sytuacji jako
ubezpieczyciel zawodów medycznych chcemy wesprzeć ratowników medycznych poprzez
zaoferowanie możliwości bezpłatnych wideo konsultacji z psychologiem –
powiedział Janusz Szulik, prezes
zarządu TU Inter Polska.
Usługa będzie dostępna
do 4 czerwca.
Atena finansuje zakup respiratora
W akcję pomocy
związaną z koronawirusem zaangażowała się również należąca do Grupy Ergo spółka
Atena Usługi Informatyczne i Finansowe. Firma przekazała Szpitalom Pomorskim
środki na zakup respiratora oraz środków ochrony osobistej.
– W czasach pandemii zwykłe trzymanie kciuków za
lepsze dni może nie być wystarczające. Warto w ramach swoich możliwości pomagać
prywatnie, ale też jako firma. W grupie siła. Oczywiście dbanie o higienę w
trosce o siebie i bliskich to podstawa, jednak jeśli możemy – róbmy więcej.
Postawienie na wsparcie naszych lokalnych medyków było wyborem oczywistym –
mówi Jacek Szymański, wiceprezes
zarządu Atena Usługi Informatyczne i Finansowe.
Sopocka firma
przekazała środki finansowe potrzebne na zakup respiratora i środków
zapewniających medykom większe bezpieczeństwo.
Ergo Hestia wsparła ratowników medycznych
Z kolei należąca
do tej samej grupy Ergo Hestia przekazała ratownikom medycznym – w ramach akcji
#MuremZaRatownikami – ponad tysiąc masek o wartości miliona złotych.
– Maski, które otrzymaliśmy od Ergo Hestii,
to sprzęt wysokiej jakości i będzie służył nam długie lata –
powiedział Piotr Dymon, przewodniczący
Polskiej Rady Ratowników Medycznych. – Do tej
pory często byliśmy zmuszeni używać taniego jednorazowego sprzętu, który
po każdym wyjeździe do pacjenta nie nadawał się do ponownego
użycia i trzeba było go wyrzucać. Maski wielorazowego użytku będzie można
długo wykorzystywać. Jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie i wysłuchanie
naszych próśb o dostarczenie sprzętu właśnie z takimi parametrami,
mimo że jest dość drogi – podkreślił.
Ergo Hestia nie
tylko sfinansowała zakup sprzętu, ale też wzięła na swoje barki cały
ciężar związany z zakupem masek i filtrów. – Muszę przyznać, że łatwo nie było – powiedziała Agnieszka Storoniak z Departamentu
Organizacji i Administracji Ergo Hestii. – Ratownicy na bieżąco przekazywali nam informacje o sprzęcie,
którego w danym momencie najbardziej potrzebowali. Trzeba było poświęcić
dużo pracy, by znaleźć odpowiednie produkty na rynku. Jeśli tylko coś się
pojawiło, natychmiast znikało – dodała.
Istotny był
również wybór konkretnych lokalizacji w Polsce, w których ratownicy
otrzymają sprzęt. Ergo Hestia bazowała na sygnałach od Polskiej Rady
Ratowników Medycznych, wybierając najbardziej potrzebujące jednostki
ratownicze.
Ubezpieczeniowy CSR doceniany przez ekspertów
Praktyki
ubezpieczycieli z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są doceniane od
wielu lat, m.in. w publikowanym od 2002 roku raporcie „Odpowiedzialny Biznes W
Polsce. Dobre Praktyki” – cyklicznej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu,
która zbiera działania firm w zakresie CSR z danego roku. Zebrane w niej
praktyki tworzą przekrój społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. W
najnowszej odsłonie opracowania wyróżnione zostały m.in. dwa projekty Unum i Fundacji
Unum: Opowiem Ci bajkę oraz Dzień Wolontariusza. Pierwsza z inicjatyw to
konkurs literacki wśród dzieci przebywających w domach dziecka, placówkach
wychowawczych i rodzinach zastępczych. Dzieci piszą opowiadania na wybrany
temat a dwunastoosobowe jury w postaci wolontariuszy spółki wybiera najlepszych
10 autorów. Laureaci konkursu w ramach nagrody wyjeżdżają na warsztaty
literackie ufundowane przez Fundację Unum, która dodatkowo wydaje książkę
złożoną z nagrodzonych prac.
Z kolei w ramach
Dnia Wolontariusza od 20 lat pracownicy i współpracownicy spółki oraz ich
przyjaciele i członkowie rodzin remontują i pomagają w domach dziecka,
świetlicach, schroniskach. Inicjatywa corocznie skupia ponad 300 osób i wspiera
10 placówek w całej Polsce.
– Jesteśmy niezwykle dumni i dziękujemy Forum
Odpowiedzialnego Biznesu za docenienie naszych działań i przedstawienie ich w
raporcie stanowiącym inspirację dla innych firm, które chcą rozwijać swoją
społeczną odpowiedzialność. Nasze inicjatywy nie byłyby możliwe gdyby nie
zaangażowani i oddani wolontariusze, którzy je corocznie realizują. Zarówno
programy, które na stałe wpisane są w nasze działanie społeczne, jak i nowe
akcje teraz w tym wyjątkowym czasie. Wrażliwość na potrzeby czy to seniorów,
czy służb medycznych budzi nasz podziw i jest doskonałym potwierdzeniem tego,
że dobre firmy tworzą wyjątkowi ludzie – komentuje
Małgorzata Morańska, rzecznik
prasowy Unum i prezes Fundacji Unum.
Europ Assistance docenione za wspieranie krwiodawstwa
W raporcie wyróżniono
też dwie praktyki realizowane przez Europ Assistance Polska: wsparcie Fundacji
Młodzieżowej Przedsiębiorczości i wspieranie Regionalnego
Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (RCKiK). Obie znalazły się w kategorii Praktyki
operacyjne. Dotyczy ona etycznego postępowania w kontaktach firmy z innymi
organizacjami. Obejmuje zasady kształtowania tych relacji, a także działania
edukacyjne na rzecz dostawców, organizacji branżowych czy innych
interesariuszy. Pierwsza wyróżniona praktyka to wspieranie młodzieżowej przedsiębiorczości
– poprzez zaangażowanie pracowników w aktywnym wspieraniu Fundacji Młodzieżowej
Przedsiębiorczości.
Drugie
wyróżnienie przyznano promowaniu idei honorowego krwiodawstwa wśród pracowników
i partnerów biznesowych oraz udzielanie wsparcia materialnego Regionalnemu
Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Firma od lat organizuje akcje
promocyjne w sytuacjach niedoborów krwi, organizację zbiórek krwi, a także
wspiera dawców w RCKiK w Warszawie.
– Wyróżnienie w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce
2019” jest dla nas niezmiernie cenne. Po raz kolejny doceniono nasze
zaangażowanie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Od lat
podejmujemy inicjatywy, które mają pozytywny wpływ nie tylko na rozwój rynku
assistance w Polsce, ale również na jego wizerunek. Cieszymy się, że inicjatywy
te są dostrzegane i doceniane. Chcemy też pokazywać, że można skutecznie łączyć
osiąganie celów biznesowych z odpowiedzialnością społeczną –
powiedział Ryszard Grzelak, prezes
zarządu Europ Assistance Polska.
Artur Makowiecki
news@gu.home.pl