Blog - Strona 1431 z 1482 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1431

PFR Portal PPK: Ruszyła emisja „5 pytań o PPK”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na portalu mojeppk.pl rozpoczęła się emisja cyklu filmów „5 pytań o PPK”. W jego ramach prezes PFR Portal PPK Robert Zapotoczny odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

Pierwszy film z serii został poświęcony powodom stworzenia PPK. – Pracownicze Plany Kapitałowe są częścią systemu oszczędzania – nie są planem emerytalnym. Zostały stworzone po to, byśmy my, Polacy mieli swoje własne oszczędności – wyjaśnia Robert Zapotoczny

Film można obejrzeć pod adresem:

(AM, źródło: mojeppk.pl)

PZU: Nagrody dla zwycięzcy „The Voice Kids” i uzdolnionych muzycznie dzieci

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zwycięzcą plebiscytu zorganizowanego przez PZU wśród widzów „The Voice Kids” został 14-letni Marcin Maciejczak, który jednocześnie wygrał trzecią edycję programu. Nagrodę od PZU, 30 tys. zł na rzecz uzdolnionych muzycznie dzieci, postanowił przekazać Fundacji Nuta Nadziei.

– Mamy w Polsce bardzo wiele uzdolnionych dzieci. Nie wszystkie miały szczęście wystąpić w „The Voice Kids”. Dlatego finansowa pomoc od PZU trafi do fundacji wspierającej inne młode talenty. Marcinowi ufundujemy nagranie teledysku i singla – mówi p.o. prezesa PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU już po raz trzeci był sponsorem emitowanego w TVP2 talent show „The Voice Kids”, w którym debiutowały polskie zwyciężczynie dziecięcej Eurowizji, Roksana Węgiel i Viki Gabor.

– Jako PZU jesteśmy tam, gdzie rodzą się gwiazdy. Ta edycja „The Voice Kids” była wyjątkowa – finał programu ściągnął przed telewizory ponad cztery miliony widzów, a w zorganizowanym przez PZU plebiscycie wzięło udział 600 tysięcy internautów. Życzymy Marcinowi dalszych sukcesów – mówi dyrektor zarządzający ds. Marketingu i Relacji z Klientem PZU Anna Janiczek.

Ubezpieczyciel towarzyszył dziecięcym gwiazdom przy nagrywaniu każdego programu. Urządził dla jego uczestników komfortową strefę relaksu obok telewizyjnego studia.

(AM, źródło: PZU)

Finał sezonu rozgrywek piłkarskich wspieranych przez Reso

0
Źródło zdjęcia: Reso

Zakończyły się rozgrywki amatorskiej halowej piłki nożnej w Suwałkach, których sponsorem tytularnym od 5 lat jest Reso Europa Service. Po raz trzeci z rzędu zwycięzcą Reso Suwałki Football League został 14. Pułk Przeciwpancerny.

Reso Suwałki Football League to najpopularniejsze rozgrywki amatorskie w północno-wschodniej Polsce. Biorą w nich udział drużyny z województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Łącznie 14 zespołów rywalizuje co tydzień w piątek w hali OSiR w Suwałkach.

– Z roku na rok dostrzegamy rozwój Reso Suwałki Football Leauge – zarówno sportowy, jak i organizacyjny – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service. – Traktujemy te zawody jako projekt wieloletni. Wspieraliśmy rozgrywki już po raz kolejny i na pewno będziemy kontynuować tę współpracę w przyszłym sezonie – dodał.

Zwycięzca turnieju postanowił przekazać całą swoją wygraną, czyli 2 tys. zł, na cel charytatywny. Pieniądze trafią do Hani Poczobut, dziewczynki chorującej na najcięższą postać SMA, czyli rdzeniowy zanik mięśni. Bronisław Woźnialis zapowiedział, że Reso zdubluje wsparcie i również wesprze leczenie Hani.

Przekażemy kolejne dwa tysiące złotych bezpośrednio na rzecz Hani Poczobut – powiedział prezes.

Kolejna edycja Reso Suwałki Football League rozpocznie się w listopadzie 2020 r.

(AM, źródło: Reso)

Scott Gunter nowym CEO AXA XL

0

Scott Gunter został powołany na stanowisko CEO AXA XL. Zastąpi Grega Hendricka, który będzie kontynuować karierę poza strukturami Grupy AXA.

Scott Gunter dołączy do Komitetu Zarządzającego AXA. Będzie podlegać Thomasowi Buberlowi, CEO AXA. Zmiany zaczną obowiązywać natychmiast, z zastrzeżeniem uzyskania wszelkich wymaganych zezwoleń organów nadzoru.

Przed objęciem obecnej funkcji Scott Gunter pełnił funkcję starszego wiceprezesa Chubb Group i prezesa Chubb’s North America Commercial Insurance. Ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży.

Bardzo się cieszę, że dołączyłem do Grupy AXA i nie mogę się doczekać współpracy z zespołami AXA XL w celu przyspieszenia jej rozwoju. Razem wykorzystamy naszą wyjątkową pozycję na rynku i naszą wiedzę, aby uczynić AXA XL najlepszym globalnym partnerem w zakresie ubezpieczeń linii komercyjnych dla klientów – powiedział Scott Gunter.

(AM, źródło: xprimm.com)

Cyfryzacja oparta o doświadczenie klienta wyzwaniem dla sektora ubezpieczeń

0

Jak wynika z raportu firmy IDC „Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience”, wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5%, osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD.

Technologie napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań zorientowanych na klienta. Największe budżety będą przeznaczone na technologie związane z poprawą doświadczenia klienta (CX). Trafi na nie 22% ogólnej kwoty zaplanowanych wydatków przy wzroście CAGR (ang. Compound Annual Growth Rate, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) o prawie 8%.

60% badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów, konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, oraz ze zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z digitalizacją życia.

nowe technologie, IT

(AM, źródło: Liferay)

Odc. 103 – Ochrona prawna w pakiecie komunikacyjnym

0

Podstawowy pakiet komunikacyjny: OC, AC, NNW, Assistance… i ubezpieczenie prawne? Gośćmi tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy Bez Asekuracji” są Tomasz Zawadzki i Jacek Ihnatowicz z DAS Ubezpieczenia. Z audycji dowiecie się:

  • Jak działa ubezpieczenie prawne?
  • W jakich sytuacjach na drodze (i nie tylko) najczęściej potrzebujemy konsultacji prawnej czy też pomocy adwokata?
  • Ile kosztują usługi prawnicze w Polsce?
  • Ile może kosztować BRAK profesjonalnej pomocy prawnej?
  • Dlaczego Polacy rezygnują dochodzenia swoich praw na drodze sądowej?
  • Jakie są korzyści dla agenta z oferowania ubezpieczenia prawnego?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wiener wdrożył nową platformę sprzedażową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wie.net – taką nazwę nosi nowa platforma sprzedażowa, pozwalająca na daleko idącą personalizację, wdrożona przez Wiener TU. Narzędzie umożliwia prowadzenie sprzedaży na odległość oraz bez stosowania papierowych dokumentów. Z platformy czynnie korzysta już ponad 6 tys. użytkowników, którzy za jej pośrednictwem wystawili blisko 8 tys. polis.

– Postawiliśmy na narzędzia, które pomagają przyspieszyć procesy i oszczędzić czas. Sekret w popularności rozwiązania tkwi we wcześniejszych konsultacjach z agentami. Dzięki poznaniu ich potrzeb i oczekiwań, mogliśmy stworzyć system, który wpisuje się w model pracy i styl życia agentów – mówi Michał Miklewski, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wiener TU.

Obecnie za pomocą Wie.net agenci współpracujący z zakładem mogą prowadzić sprzedaż ubezpieczeń rolnych. Z tej okazji ubezpieczyciel rozbudował ich zakres o szkody związane z korzystaniem z nowoczesnych urządzeń, m.in. dronów, elektrycznych hulajnóg i rowerów, bezzałogowych pojazdów czy sprzętu pływającego.

Firma zapowiada, że już wkrótce w Wie.net udostępnione zostaną kolejne oferty ochronne, m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne i dla firm oraz narzędzia pozwalające na personalizację ścieżki sprzedaży. Do wyboru będą: widok 1- i 2-kolumnowy. Prace nad systemem zostaną zakończone w połowie 2020 r.

Wdrożenie Wie.net jest jednym z elementów strategii digitalizacji i cyfryzacji Wiener. Do tej pory firma, oprócz platformy sprzedażowej, wprowadziła również szereg rozwiązań związanych z automatyzacją procesów. Zmiany objęły m.in. procesy rozliczeniowe agentów oraz komunikację z klientami.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Wiener)

Szukasz pomysłu na marketing lokalny? To proste!

0
Iwona Piwowarska-Olbert

Wielu z nas wyobraża sobie, że marketing wymaga ogromnych nakładów finansowych i na początku nowej działalności nie stać nas na inwestycje w reklamę, ale skoro już mamy „idealne miejsce” na naszą placówkę ubezpieczeniową i świetnie ją oznakowaliśmy, to pomóżmy naszemu biznesowi szybciej się rozwinąć.

Wiele działań możemy zrealizować nawet za darmo! Wystarczy tylko trochę chęci i czasu.

W poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe narzędzia, z których najczęściej korzystamy, żeby wypromować naszych UniPartnerów na ich rynkach lokalnych.

Działania marketingowe możemy podzielić na działania offline i online.

Offline

Wśród podstawowych działań offline wyróżniamy:

Piotr Oleszczuk

* wizytówki, ulotki, plakaty – najczęściej wykorzystywane materiały marketingowe, ich produkcja nie kosztuje wiele i może stanowić świetną zachętę do skorzystania z usług. Przy projektowaniu tych materiałów warto zwrócić uwagę na ich czytelność – zamieszczenie zbyt dużej ilości informacji sprawi, że reklama nie zainteresuje potencjalnego klienta. Warto też przed zleceniem druku dać materiały do przeczytania komuś zaufanemu, literówki potrafią naprawdę być zmorą;

* banery reklamowe, billboardy – również niedrogi a bardzo skuteczny materiał. Przy projektowaniu baneru/billboardu powinniśmy pamiętać o wyeksponowaniu słowa Ubezpieczenia, tak aby potencjalny klient mógł od razu przeczytać, czym się zajmujemy. Jeśli materiał będzie zawieszony przy ulicy, warto zrezygnować z długich tekstów na korzyść ikonografiki. Wybierając miejsce na tę formę reklamy, starajmy się znaleźć mniej oklejone przez innych dostawców, a jeśli nie jest to możliwe, zadbajmy, by nasza reklama rzucała się w oczy, np. wykorzystując inny kolor. Jednak należy pamiętać złotą zasadę w takich projektach: mniej znaczy więcej;

* potykacze, windery – podobnie jak powyższe materiały – są dość przystępne cenowo. Zwrócenie uwagi przechodniów jest szczególnie ważne, jeśl placówka nie jest zlokalizowana bezpośrednio przy ulicy. Musimy pamiętać, że jeśli decydujemy się na tę formę reklamy, należy ją regularnie wystawiać, a także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie w wietrzne dni – aby nie stanowiły zagrożenia dla przechodniów;

* oznakowany samochód – auto, którym na co dzień poruszamy się po okolicy, również może stanowić świetną reklamę dla naszej działalności. Warto zwrócić uwagę, by oznakowanie było czytelne z wyeksponowanym adresem i numerem telefonu. W przypadku wyboru takiej formy reklamy wizyty na myjni stają się praktycznie codziennością;

* uroczyste otwarcie, dni otwarte lub urodziny placówki – mają przede wszystkim zwrócić uwagę przechodniów i najbliżej okolicy placówki. Możemy w okresie letnim poczęstować naszych potencjalnych klientów wodą, wystawić stojaki z balonami i zorganizować poczęstunek dla stałych i nowych, by przy okazji zapoznali się z szeroką ofertą. To świetna okazja, by nawiązać relację i zbudować pozytywny wizerunek agencji;

* reklama radiowa, prasowa – działanie to zapewne pochłonie większy budżet niż dotychczas przedstawione, ale jeśli dysponujemy środkami na reklamę, to oczywiście warto z nich również korzystać. W reklamie prasowej mogą być to ikonografiki zapraszające do biura lub artykuły sponsorowane, w których podzielimy się wiedzą z klientami – np. na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczeń. Przy tworzeniu reklamy radiowej warto postawić na prosty komunikat i utrwalenie (np. przez powtórzenie) adresu placówki. Tutaj również mniej informacji znaczy więcej.

Oprócz tych podstawowych działań offline można również angażować się w wydarzenia lokalne w okolicy bądź brać udział w lokalnych zbiórkach, np. w zimie zbierać ciepłe koce dla czworonogów z pobliskiego schroniska. Pomysłów jest wiele, jednak cokolwiek byśmy robili, nie może to być to jednorazowe działalnie – dopiero po konsekwentnym powtórzeniu działań będziemy w stanie ocenić, czy faktycznie się sprawdza, czy też warto poszukać czegoś innego.

Online

W działaniach online również można znaleźć reklamy, które nie będą wymagały nakładów finansowych, ale jedynie chęci do ich przygotowania. Wśród najpopularniejszych działań online znajdą się m.in.:

* wizytówka firmy w Google jest jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, z którego powinien korzystać każdy agent ubezpieczeniowy. Wizytówka firmy w Google to nic innego jak profil firmy, który w bardzo łatwy sposób pozwala kontaktować się z klientami w wyszukiwarce i w mapach Google. Co ważne, założenie profilu jest bezpłatne. Duża część klientów, zanim odwiedzi agenta w biurze, najpierw sprawdza informacje na jego temat w sieci. Wizytówka pełni wiele funkci, a przy tym w łatwy sposób można zarządzać informacjami, które widzą użytkownicy, kiedy szukają firmy.

* fanpage na Facebookuto narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie pracę agenta ubezpieczeniowego w XXI wieku. Obecnie w Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 mln osób. Wśród użytkowników są zarówno młodsi, jak i starsi, osoby prywatne oraz firmy. Jest to potężna baza potencjalnych klientów, do której trzeba tylko w umiejętny sposób dotrzeć. Wykorzystując siłę Facebooka, w bardzo łatwy sposób poinformujemy znajomych, czym tak naprawdę się zajmujemy, bo czy każdy wie, że może u nas zakupić najlepsze ubezpieczenie? Fanpage jest oczywiście bezpłatny, ale wykorzystując narzędzia płatne (targetowanie – wybór grupy docelowej), można lepiej wykorzystać jego możliwości. Prowadząc Facebooka firmowego, warto pamiętać o jego aktualności – jest to narzędzie, które musi „żyć” i za pomocą którego będziemy nawiązywać interakcję z klientami;

* strona wwwprzygotowanie i utrzymanie profesjonalnej strony www jest już niestety płatne, ale to również narzędzie, które warto wykorzystywać w swojej pracy. Przede wszystkim strona www, napisana w sposób umożliwiający późniejsze pozycjonowanie, pozwala na jeszcze łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów. Przy tworzeniu strony www warto jednak skorzystać z usług profesjonalistów, by zadbać o jej czytelność, a także w pełni wykorzystać potencjał odpowiedniego pozycjonowania.

Jak widać, każdy z nas dysponuje naprawdę szeroką paletą narzędzi marketingowych – od bezpłatnych po wymagające inwestycji. Możliwości jest wiele, ale żeby osiągnąć efekt, którego oczekujemy, musimy przede wszystkim nie bać się próbować i być konsekwentni w swoich działaniach.

Iwona Piwowarska-Olbert

dyrektor Departamentu Programu UniPartner

Piotr Oleszczuk

trener biznesu

Chcesz rozwinąć swój ubezpieczeniowy biznes, ale nie wiesz jak? Czujesz, że musisz coś zmienić, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami! unipartner@unilink.pl

Zrównoważone finanse zmienią polską i europejską branżę ubezpieczeniową

0
Jan Grzegorz Prądzyński

Trzy pytania do Jana Grzegorza Prądzyńskiego, prezesa Polskiej Izby Ubezpieczeń

Aleksandra Emilia Wysocka: – Gratuluję tytułu „Organizacja Roku 2019”! Za Izbą wyjątkowo aktywne 12 miesięcy. Nad czym będziecie pracować w najbliższym czasie?

Jan Grzegorz Prądzyński: – Mamy w planach prace nad kilkoma ważnymi zagadnieniami z pogranicza prawa europejskiego i polskiego. Pierwszym z nich jest tak zwane „zrównoważone finansowanie” (ang. sustainable finance), które może jeszcze nie ma bezpośredniego wpływu na działalność zakładów ubezpieczeń w Polsce, ale już niedługo to się zmieni. Temat jest rozległy. Proces legislacyjny jest teraz na etapie taksonomii, czyli ustalania podstawowych terminów i wskaźników.

Sustainable finance dotyczy wpływu działalności instytucji finansowych na środowisko naturalne, sprawy społeczne czy „zarządcze”. To ostatnie pojęcie jest kalką z języka angielskiego, ale terminologia polska dopiero się kształtuje. Już niedługo takie wskaźniki będą miały znaczenie podobne do wskaźników finansowych. Komunikując wyniki, będziemy więc uwzględniać nie tylko wskaźniki finansowe, ale również wskaźniki ESG (ang. Environmental, Social & Governance). Zrównoważone finansowanie to temat, który łączy Brukselę, Warszawę, regulatora, nadzorcę – wpłynie i przedefiniuje cały rynek finansowy, włączając w to branżę ubezpieczeniową. To nie jest tylko projekt na jeden rok, ale na kilka lat. Powołaliśmy już w PIU zespół ds. zrównoważonego rozwoju, przed którym wiele zadań i niemała presja czasu.

Kolejne tematy na ten rok to rewizja IDD, Solvency II oraz Motor Insurance Directive. Większość prac odbywa się w Brukseli, gdzie od ubiegłego roku mamy własne biuro reprezentujące interesy polskiego rynku ubezpieczeń. Kieruje nim z powodzeniem Iwona Szczęsna.

Wciąż w centrum naszego zainteresowania są zmiany klimatyczne i ich wpływ na ubezpieczenia. To kwestia nowych ryzyk, natężenia znanych ryzyk oraz szereg innych zagadnień. Istotnym zagadnieniem jest także regulacja kwestii zadośćuczynień. Mamy nadzieję, że w końcu uda się doprowadzić do pewnej parametryzacji. Ministerstwo Sprawiedliwości zapowiedziało prace nad tym tematem.

Czy widzi Pan możliwość pojawienia się regulacji komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych?

– Niestety jestem nieco sceptyczny. Od lat prezentujemy politykom przykłady skutecznego wdrożenia ubezpieczeń komplementarnych w rozmaitych systemach opieki zdrowotnej, na razie jednak daleko do jednoznacznego przełomu. Nie poddajemy się – kropla drąży skałę.

Jakie tematy pojawią się na majowym Kongresie Polskiej Izby Ubezpieczeń?

– Nad agendą jeszcze pracujemy, mogę zdradzić, że pojawi się kilka wątków powiązanych z liczbą 30 – ponieważ Izba obchodzi w tym roku 30. rocznicę powstania.

Dziękuję za rozmowę i życzę kolejnych 30 lat owocnej działalności w interesie polskiego rynku ubezpieczeń!

Aleksandra E. Wysocka

Nieoczekiwana zmiana u sterów PZU Życie

0

Do niedawna tegoroczne ruchy kadrowe we władzach podmiotów z polskiej branży ubezpieczeniowej – z jednym niewielkim wyjątkiem – dotyczyły głównie członków zarządów lub menadżerów średniego szczebla. Miniony tydzień przyniósł pierwszą roszadę na stanowisku prezesa jednego z zakładów ubezpieczeń. I od razu była to zmiana najgrubszego kalibru.

Słuchy o możliwych zmianach we władzach Grupy PZU krążyły już pod koniec minionego roku. Spekulacje dotyczyły możliwego odejścia Pawła Surówki z funkcji prezesa PZU SA, a jako jego następcę wskazywano Aleksandrę Agatowską, wówczas członka zarządu obu spółek ubezpieczeniowych grupy. I o ile obecny szef zakładu nadal pełni swoją funkcję, to Aleksandra Agatowska została ostatecznie prezesem – tyle że PZU Życie, na które to stanowisko została powołana po ubiegłotygodniowej zaskakującej rezygnacji swojego poprzednika, Romana Pałaca.

Trendy społeczne zwiększyły popularność assistance

Wśród pozostałych interesujących akcentów na uwagę zasługiwała publikacja wyników IX edycji Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance Polska. Z odpowiedzi jego uczestników wynikało, że pakietem usług pomocowych legitymuje się coraz więcej osób. Cieszy również, że ubezpieczeni zaczęli również doceniać zalety innego assistance niż samochodowy. Aczkolwiek warto mieć na uwadze, iż takich postaw można było oczekiwać. Problemy polskiej służby zdrowia (także prywatnej) najprawdopodobniej skłoniły do częstszego korzystania z assistance medycznego, a tym samym na docenienie usług oferowanych w ramach tego obszaru. Identyczna sytuacja mogła wystąpić w przypadku assistance podróżnego, gdzie impulsem była zapewne powszechność wyjazdów zagranicznych Polaków.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 9 z datą wydawniczą 2 marca.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie