Blog - Strona 39 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 39

5. Data Economy Congress: Przyszłość należy do mądrze wykorzystujących dane

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 26 i 27 marca w hotelu The Westin w Warszawie odbyła się 5. edycja Data Economy Congress – spotkania liderów transformacji cyfrowej, ekspertów w dziedzinie danych i sztucznej inteligencji, a także decydentów kształtujących cyfrową przyszłość Polski. Przez dwa dni uczestnicy dzielili się doświadczeniami, wizjami i rozwiązaniami dotyczącymi nowoczesnej gospodarki opartej na danych. Patronem medialnym wydarzenia była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Zaraz po sesji otwierającej uczestnicy wysłuchali wystąpienia o roli inteligentnych istot cyfrowych i przyszłości myślących maszyn, a także dynamicznej dyskusji na temat suwerenności technologicznej Polski.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się rozmowy o współdzieleniu danych między sektorem publicznym a prywatnym, podkreślano znaczenie wspólnej infrastruktury, interoperacyjności i udanych wdrożeń z różnych branż. Poruszano także zagadnienia wykorzystania analityki danych i AI do wspierania decyzji biznesowych, automatyzacji procesów oraz tworzenia kultury danych w organizacjach.

Jak radzić sobie w zmieniającym się otoczeniu prawnym?

Ważnym tematem była również ekonomiczna wartość danych – ich kapitalizacja, mierzenie zwrotu z inwestycji oraz tworzenie modeli analitycznych jako źródła przychodów. Nie zabrakło refleksji na temat nieudanych projektów, z których uczestnicy wyciągali wnioski i dzielili się konkluzjami, jak unikać podobnych błędów w przyszłości.

W kontekście zmieniającego się otoczenia prawnego omawiano wpływ nowych regulacji unijnych na sektor danych i technologii oraz zwracajno uwagę na ich potencjalne szanse i wyzwania. Samorządy podzieliły się praktycznymi przykładami zastosowania danych w zarządzaniu miastem – pokazały realny wpływ technologii na jakość życia mieszkańców.

Laury dla innowatorów

Wieczorna gala była okazją do uhonorowania najbardziej innowacyjnych projektów i osób, które w szczególny sposób przyczyniły się do rozwoju gospodarki danych w Polsce. Podczas Data Economy Innovators Awards przyznano nagrody w czterech kategoriach:

  1. Best Digital Transformation dla MPWiK Wrocław ,
  2. Best Cooperation dla Hospital AI Challenge – inicjatywy Amazon Web Services i Deloitte Polska ,
  3. Best Solution dla:
  4. Cyfrowej hipoteki od PKO BP ,
  5. narzędzia BlueQuail od QED Software ,
  6. Leader of The Year dla Jarosława Królewskiego, CEO Synerise.

Bez wysokich standardów ani rusz

Drugiego dnia debatowano o roli liderów danych i AI, wskazując na potrzebę nowych kompetencji, odpowiednich modeli organizacyjnych oraz edukacji zespołów. Sporo uwagi poświęcono przełomowym technologiom, ich wpływowi na biznes oraz zagrożeniom takim jak deepfake, podkreślając potrzebę odpowiedzialnego rozwoju sztucznej inteligencji. 

Rozmowy o jakości danych uwidoczniły, jak kluczowe jest zarządzanie informacją i wdrażanie wysokich standardów, aby dane mogły skutecznie wspierać decyzje. Podjęto również temat zrównoważonego podejścia do danych – od ESG i energooszczędnych centrów danych po odpowiedzialność społeczną w korzystaniu z informacji.

Na zakończenie rozmawiano o człowieku jako centrum cyfrowej rewolucji – o personalizacji, uproszczeniu usług i budowaniu relacji między administracją a obywatelem. 

Data Economy Congress zakończył się refleksją nad rolą danych jako zasobu strategicznego i przemyśleniami nad społeczną odpowiedzialnością, jaka się z tym wiąże.

(AM, źródło: MMC Polska)

Jak D&O chroni menedżerów przed milionowymi roszczeniami?

0
Źródło zdjęcia: Canva

D&O pozwala skutecznie chronić prywatny majątek menedżerów reprezentujących podmioty o różnej wielkości i formie prawnej – od spółek akcyjnych po fundacje. Zdaniem ekspertów Leadenhall Insurance do najczęstszych przyczyn roszczeń wobec kadry zarządzającej należą błędy w decyzjach kadrowych i nieprawidłowości finansowe.

Członkowie zarządu odpowiadają za decyzje podejmowane w ramach prowadzenia spółki całym swoim majątkiem. Zagrożenie dla zarządzających firmami stale rośnie – według szacunków firmy konsultingowej NMSC wartość globalnego rynku ubezpieczeń D&O zwiększa się w tempie bliskim 10% rocznie i w 2030 r. osiągnie 48,81 mld dol. Liczby te przestają dziwić, kiedy uświadomimy sobie zakres odpowiedzialności członków zarządu.

Przed czym chroni ubezpieczenie D&O

Ubezpieczenie D&O (Directors & Officers) zabezpiecza prywatny majątek osób zarządzających przed dwoma kategoriami zdarzeń:

  • roszczeniami odszkodowawczymi ze strony spółki, akcjonariuszy, udziałowców, pracowników czy innych podmiotów,
  • karami nakładanymi na ww. osoby i podmioty w postępowaniach cywilnych i administracyjnych.

– Odpowiedzialność osób decyzyjnych w firmach wynika nie tylko z zarządzania dużymi korporacjami. Dotyczy także mniejszych podmiotów, np. z sektora MSP, w którym skutki finansowe błędnych decyzji mogą być dla kadry zarządzającej równie dotkliwe.

W Europie Zachodniej świadomość tego ryzyka jest powszechna, a w Polsce coraz większa. Na naszym rynku ubezpieczenie D&O staje się standardowym narzędziem zabezpieczenia menedżerów w firmach o różnej wielkości – mówi Łukasz Paćkowski, odpowiedzialny za współpracę z brokerami w Leadenhall Insurance.

Eksperci firmy wymieniają cztery najważniejsze sytuacje, w których menedżerom przydaje się ubezpieczenie D&O:

  • Zaległości w ZUS

Zaniedbanie członka zarządu w prowadzeniu spraw związanych z ZUS doprowadziło do zaległości w rozliczeniach. Spółka wystąpiła do menedżera z roszczeniem wypłaty równowartości naliczonych odsetek.

  • Sprawy pracownicze

Nieprawidłowe zwolnienie pracownika skutkujące roszczeniem o odszkodowanie od prezesa spółki.

  • Niegospodarność

Sprawa wobec prezesa, który zatwierdził wypłatę nagród jubileuszowych dla pracowników, przy czym wypłat tych można było uniknąć.

  • Niewypłacalność spółki

Roszczenie skierowane bezpośrednio do byłego prezesa przez wierzyciela, po tym jak spółka okazała się niewypłacalna. Ubezpieczenie pokrywa wówczas koszty profesjonalnej obrony prawnej.

Nasze doświadczenia pokazują jasno, że każde – nawet pozornie rutynowe decyzje – mogą prowadzić do wysokich roszczeń. Oprócz kwestii pracowniczych i błędów w rozliczeniach często spotykamy się z zarzutami o naruszenie obowiązków powierniczych czy zarzutami o niewłaściwe postępowanie. W każdym z tego typu przypadków najważniejsze dla menedżera jest zabezpieczenie prywatnych finansów i zapewnienie sobie szybkiej pomocy prawnej – wyjaśnia ekspert Leadenhall Insurance.

Kogo może chronić ubezpieczenie D&O

Ubezpieczenie D&O zapewnia kompleksową ochronę nie tylko członkom zarządu, rad nadzorczych czy prokurentów. Polisa może objąć ochroną wszystkie osoby na kluczowych stanowiskach, które samodzielnie podejmują decyzje zarządcze.

Z ochrony mogą skorzystać spółki akcyjne czy z o.o., spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, instytuty badawcze, fundacje i stowarzyszenia.

Jak działa polisa D&O

Polisa pokrywa koszty obrony prawnej oraz ewentualne odszkodowania wynikające z roszczeń związanych z pełnioną funkcją członka kierownictwa. Ochroną można objąć także współmałżonków i spadkobierców osób zarządzających. Na polskim rynku spotykamy różne podejścia do kształtowania tego rodzaju produktów.

Przewagą naszego ubezpieczenia D&O jest wielowymiarowa i kompleksowa ochrona menedżera za skutki błędów zarządczych dotyczących m.in. spraw podatkowych. Warto podkreślić, że w standardzie oferujemy pełne pokrycie retroaktywne, dodatkowy okres zgłaszania roszczeń oraz szeroki katalog rozszerzeń.

Maksymalna suma gwarancyjna to 50 mln zł, co – zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw – stanowi realną ochronę finansową dla kadry zarządzającej – dodaje Łukasz Paćkowski.

Zakres ubezpieczenia obejmuje m.in. ochronę w przypadku roszczeń związanych z emisją papierów wartościowych, roszczeń pracowniczych, roszczeń związanych z uchybieniami przy zarządzaniu programami świadczeń pracowniczych, ochroną prawną podmiotu, a także utratą dokumentów.

Wysokość składki ubezpieczeniowej jest kalkulowana indywidualnie i zależy od wielu czynników, m.in. profilu działalności firmy, jej wielkości i przychodów czy historii wcześniejszych roszczeń.

Wyróżnia nas indywidualne podejście w ubezpieczeniu grupowym Opieka Medyczna

0
Katarzyna Jezierska-Stencel

Rozmowa z Katarzyną Jezierską-Stencel, dyrektorką Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych TUW PZUW

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jakie macie pakiety świadczeń i które są najchętniej wybierane przez klientów? Czy macie coś, co Was wyróżnia?

Katarzyna Jezierska-Stencel: – Grupowe ubezpieczenie TUW PZUW Opieka Medyczna to prywatne ubezpieczenie zdrowotne dla pracowników naszych klientów i członków ich rodzin. Oferujemy pięć pakietów ubezpieczenia: indywidualny, partnerski, rodzinny, dorosłe dziecko i senior. Jest to bardzo elastyczne rozwiązanie, umożliwiające dostosowanie zakresu ubezpieczenia do potrzeb pracowników, wprowadzenie konkretnych zakresów dla poszczególnych grup pracowników oraz szerszych zakresów z dopłatą pracownika. Wyróżnia nas indywidualne podejście do każdego klienta, a wybranie odpowiedniego zakresu poprzedzone jest rozmowami o potrzebach pracowników klienta.

Posiadamy już 130 placówek własnych i blisko 2400 współpracujących, dzięki czemu realizujemy usługi na terenie całej Polski. Nasi pacjenci mogą skorzystać z konsultacji lekarskich z dowolnego miejsca na świecie, siedem dni w tygodniu (u internisty – całodobowo, pediatry – od 6:00 do 24:00, u specjalistów – od 7:00 do 22:00). Z lekarzem można się skonsultować telefonicznie, przez czat lub wideoczat (średni czas oczekiwania na telekonsultację to ok. 15 minut). Zwracamy również koszty świadczeń medycznych realizowanych poza siecią placówek własnych i partnerskich PZU Zdrowie, jeśli dane świadczenie znajduje się z zakresie ubezpieczenia.

Wizytę lub badanie można w wygodny i łatwy sposób umówić w aplikacji mojePZU, w której można również sprawdzić wyniki badań, przeprowadzić wywiad medyczny, który pomoże w wyborze specjalisty, a nawet zarezerwować leki w wybranej aptece. Dla ubezpieczonych wybierających kontakt telefoniczny mamy całodobową, sprawnie działającą infolinię, na której średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest krótszy niż 1 minuta.

Ilu macie klientów? Czy ten rynek rośnie i jak? Czy macie porównania do rynku?

– Z Opieki Medycznej TUW PZUW korzysta kilkadziesiąt tysięcy pracowników naszych klientów i członków ich rodzin. Liczba ta cały czas rośnie, podobnie jak rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Zgodnie z raportem Polskiej Izby Ubezpieczeń w połowie 2024 r. ponad 5 mln Polaków było objętych prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym. Oznacza to prawie 12-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Wydatki Polaków na tę formę ubezpieczenia wzrosły w analogicznym okresie o prawie 26% – w I półroczu poprzedniego roku Polacy wydali prawie 1 mld zł na prywatną opiekę medyczną.

Rosnąca popularność polis zdrowotnych jest efektem tego, że coraz więcej osób traktuje je jako uzupełnienie publicznego systemu opieki medycznej.

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne to przede wszystkim szybszy dostęp do specjalistów, co zapewnia szybszą profilaktykę i wcześniejsze postawienie diagnozy, a to zmniejsza liczbę pacjentów wymagających opieki. Jest to zatem jeden ze sposobów na zniwelowanie długu zdrowotnego.

Co planujecie w najbliższej przyszłości w kwestii rozwoju tych usług? Czy będą zmiany i jakie?

– Będą zmiany, wprowadzamy do oferty ubezpieczenie lekowe. Natomiast jeśli chodzi o opiekę medyczną, to cały czas dostosowujemy ofertę do potrzeb naszych klientów. Atutem jest także nasza oferta medycyny pracy w formie ubezpieczenia.

Warto podkreślić, że w ramach ubezpieczenia medycyny pracy namawiamy pracodawców, aby przy tej okazji zapewniali pracownikom także badania profilaktyczne wykraczające poza zakres obowiązkowych. Są one dostosowane do charakteru pracy i związanych z nią zagrożeń.

W ramach ubezpieczenia medycyny pracy koszty bierzemy na siebie. Zwalniamy też pracodawcę z uciążliwego obowiązku podpisywania umów z wieloma przychodniami, żeby zapewnić pracownikom wygodny dostęp do badań blisko miejsca zamieszkania. Zamiast kilku czy kilkunastu umów z przychodniami pracodawca ma jedną umowę z TUW PZUW.

Jakie wyzwania stoją przed tym rynkiem?

– Głównym wyzwaniem rynku ubezpieczeń zdrowotnych są lekarze i ich dostępność, a to właśnie szybki dostęp do specjalistów przyczynił się do sukcesu prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Stąd w pierwszej kolejności należy skupić się na zapewnieniu możliwości umówienia wizyty w jak najkrótszym terminie (w Opiece Medycznej TUW PZUW wizytę u internisty umawiamy w ciągu maksymalnie dwóch dni, a u specjalisty w ciągu maksymalnie pięciu dni roboczych).

Istotnym problemem całego rynku usług medycznych są również lawinowo rosnące koszty opieki zdrowotnej, dlatego eksperci jednogłośnie wskazują, że priorytetem powinna być przede wszystkim profilaktyka oraz wczesna diagnostyka.

Czy planujecie podwyżki… i dlaczego?

– Podwyżki w obecnych warunkach są nieuniknione i wynikają z rosnących cen usług medycznych. Cena jest również dostosowywana do przebiegu umowy ubezpieczenia z klientem (szkodowość).

Warto jednak podkreślić rolę prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w utrzymaniu aktywności zawodowej Polaków – szybka profilaktyka ogranicza absencję chorobową pracowników. Zyskuje na tym zarówno pracownik, jak i pracodawca. A dla całego rynku pracy oznacza to większą stabilność i wydajność.

Odzyskaj 29 godzin tygodniowo jednym kliknięciem

0
Marcin Kowalik

Sztuczna inteligencja czy AI będą pewnie buzz-wordami roku 2025. Zadałem więc kilku agentom AI pytanie: według estymacji, ile średnio tygodniowo agent czy multiagent poświęca czasu na powtarzalne zadania, które można zautomatyzować?

Otrzymałem odpowiedź, że w pracy agenta czy multiagenta wśród czynności powtarzalnych, do zautomatyzowania, możemy wyróżnić:

  • wprowadzanie danych klientów – 5 godzin
  • przygotowywanie ofert i kalkulacji – 6 godzin
  • wysyłanie przypomnień o płatnościach – 3 godziny
  • obsługa administracyjna polis – 4 godziny
  • generowanie raportów – 2 godziny
  • umawianie spotkań i kontakt z klientami – 4 godziny
  • monitorowanie statusu polis – 3 godziny
  • obsługa reklamacji – 2 godziny

W sumie na powtarzalnych czynnościach, które można zautomatyzować, agent czy multiagent spędza 29 godzin tygodniowo. Pewnie ta liczba jest jeszcze uzależniona od liczby współpracowników, rodzajów polis oraz… liczby obsługiwanych klientów. Jednak gdy dodamy do tego (gorące jeszcze) wyniki ankiety „Twoja sprzedaż ubezpieczeń na życie w 2024 r.”, gdzie 44% ankietowanych nie korzysta z CRM-a, to już znajdujemy pierwszą dużą dźwignię.

Wróćmy jednak do tych wyestymowanych 29 godzin tygodniowo, które wielu z nas traci. Gdy zapytałem zaprzyjaźnionych agentów, potwierdzili e-mailowo, że te estymacje nie są dalekie od faktycznego obrazu ich pracy. Jak jednak temu zaradzić?

Moje doświadczenia pokazują, że dużo daje zaprowadzenie porządku w bazie danych klientów. A przede wszystkim odejście od trzymania danych klientów na kartkach, karteczkach, w Excelu. Gdy już nasz najważniejszy skarb – baza naszych klientów – jest w CRM-ie, to jest już dużo łatwiej.

CRM może robić wiele za nas – od jego własnych formularzy leadowych, zbierających leady ubezpieczeniowe, przez automatyczne przypomnienia (agentowi i klientowi) o potrzebie odnowienia polisy czy opłacenia składki, po inteligentne zarządzanie kalendarzem.

Przykładowe narzędzie Calendly, gdy je połączymy z naszym kalendarzem Gmail, pozwala na, uwaga, samodzielne wybieranie sobie przez klientów wolnych terminów na spotkania z naszego kalendarza. Takie rzeczy już są. Ludzie z tego korzystają. I nie trzeba za to płacić miliona monet.

Kalendarz Google Mail można połączyć z CRM-em. A wtedy już wszystkie ważne informacje są w jednym miejscu. Gdy do każdego klienta w CRMie dodamy podstawowe informacje w wyniku rozmów z nim i analizy jego potrzeb – czy ma dzieci w wieku szkolnym, czy prowadzi firmę, czy planuje wyjazd na wakacje – otrzymujemy kolejną możliwość automatyzacji. I oszczędzenia naszego czasu.

Wtedy, na przykład w sierpniu, możemy wysłać do wszystkich naszych klientów – rodziców mailing z propozycją rozmowy o ubezpieczeniach NNW szkolnych. Jednym kliknięciem. Zamiast 29 godzin.

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online

Europejskie organy nadzoru oceniły rozporządzenie w sprawie sekurytyzacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wspólny Komitet Europejskich Urzędów Nadzoru (JC ESA) opublikował 31 marca raport oceniający funkcjonowanie unijnego rozporządzenia w sprawie sekurytyzacji (SECR). Dokument zawiera zalecenia mające na celu wzmocnienie ogólnej skuteczności europejskich ram sekurytyzacji poprzez ich uproszczenie, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu ochrony inwestorów i zabezpieczeniu stabilności finansowej.

W raporcie wskazano obszary, w których można wzmocnić ramy regulacyjne i nadzorcze, wspierając rozwój solidnych i stabilnych rynków sekurytyzacji w Europie.

Rozszerzenie definicji sekurytyzacji publicznej

ESA zalecają, aby zastosowanie SECR było uruchamiane, gdy przynajmniej jedna strona sekurytyzacji ma siedzibę w Unii Europejskiej. Ma to na celu zapewnienie pewności prawnej i spójnego nadzoru. W raporcie zaproponowano przegląd definicji sekurytyzacji publicznej, tak aby uwzględnić transakcje, w których papiery wartościowe są:

  • wydane z prospektem zatwierdzonym na podstawie rozporządzenia UE w sprawie prospektu lub
  • dopuszczone do obrotu na rynkach regulowanych UE lub na wielostronnych platformach obrotu (MTF) lub
  • oferowane szeroko na warunkach niepodlegających negocjacjom i podlegające testowi rynkowemu wymagającemu od unijnych twórców lub sponsorów wykazania, że transakcje nie są oferowane nieokreślonej grupie odbiorców.

Proporcjonalność w wymogach należytej staranności

W raporcie zaapelowano o bardziej proporcjonalne i praktyczne wymogi należytej staranności. Powinny one umożliwiać inwestorom instytucjonalnym otrzymywanie danych w formatach wspomagających rzetelną ocenę ryzyka, a także o zobowiązania stron sprzedających do dostarczania bieżących informacji przez cały okres trwania transakcji.

Uproszczenie wymogów przejrzystości i sprawozdawczości

Raport zaleca również usprawnienie szablonów sprawozdawczych dla sekurytyzacji publicznych, poprawę standaryzacji danych i wprowadzenie elastyczności w celu wykorzystania zagregowanych lub stratyfikowanych danych dla niektórych klas aktywów. Dokument sugeruje również ukierunkowane zwolnienia w celu zmniejszenia obciążeń związanych z przestrzeganiem przepisów dla małych i średnich podmiotów sprawozdawczych.

Celowe zmiany w ramach STS

W raporcie zaproponowano ukierunkowane zmiany mające na celu poprawę efektywności ram prawnych Simple, Transparent and Standardised (STS), zwłaszcza w odniesieniu do sekurytyzacji bilansowych (OBS) wprowadzonych w ramach pakietu na rzecz odbudowy rynków kapitałowych (CMRP).

Wyjaśnienie zasad retencji ryzyka

Komitet zaleca wprowadzenie bardziej przejrzystych wytycznych dotyczących zatrzymania ryzyka w celu zmniejszenia trudności interpretacyjnych, zwłaszcza w przypadku zobowiązań zabezpieczonych kredytem (CLO), w tym terminu „główne źródło przychodów”.

Promowanie większej spójności nadzoru w Europie

W raporcie podkreślono potrzebę silniejszej konwergencji nadzoru, aby zapobiec fragmentacji i zapewnić spójne stosowanie w państwach członkowskich. W krótkim okresie można to osiągnąć poprzez silniejszą koordynację w ramach Wspólnego Komitetu ds. Sekurytyzacji ESA. W dłuższej perspektywie ESA sugerują zbadanie bardziej skonsolidowanych europejskich ustaleń nadzorczych, zwłaszcza w przypadku transakcji transgranicznych.

(AM, źródło: EIOPA)

SPBUiR podpowiada, jak prawidłowo wdrożyć system ochrony sygnalistów

0
Źródło zdjęcia: Canva

Brokerzy jako podmioty obowiązane, tzn. podlegające pod przepisy ustawy AML, muszą wdrożyć system ochrony sygnalistów niezależnie od progu zatrudnienia. Nawet jeżeli działalność jest jednoosobowa. Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych postanowiło pomóc rynkowi i udostępniło poradnik „Jak prawidłowo wdrożyć system ochrony sygnalistów”, który może być pomocny w realizacji przepisów systemu whistleblowingu.

Ustawa o ochronie sygnalistów nałożyła na organizacje konkretne obowiązki – jak prawidłowo przyjmować zgłoszenia o nieprawidłowościach, prowadzić działania wyjaśniające i chronić poufność danych osobowych. Regulacja przewiduje szeroki katalog sankcji dla osób, które nie ustanowią odpowiednich procedur lub podejmą działania odwetowe wobec sygnalistów – od kary grzywny do ograniczenia lub pozbawienia wolności do 3 lat.

SPBUiR przypomina, że Państwowa Inspekcja Pracy już zapowiedziała kontrole przestrzegania przepisów. Ponadto Urząd Komisji Nadzoru Finansowego jako zobowiązany do przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych też zajmie się problemem, jeżeli otrzyma zgłoszenie od sygnalisty.

Poradnik uwzględnia również zmiany jakie trzeba dokonać w dokumentacji RODO po wdrożeniu nowych rozwiązań, a to z kolei zakres kontrolny UODO. 

Poradnik został przygotowany przez Teresę Grabowską, właścicielkę TG Doradztwo i Zarządzanie, z którą SPBUiR współpracuje od lat w zakresie przepisów RODO, ochrony sygnalistów czy dyrektywy NIS2.

Poradnik jest dostępny pod tym linkiem.

(AM, źródło: SPBUiR)

Europa Ubezpieczenia nagrodzona za jakość obsługi klientów

0

Europa Ubezpieczenia otrzymała dwie nagrody w tegorocznej edycji konkursu „Instytucja Roku 2025”. Przyznał je serwis mojebankowanie.pl w kategoriach „Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych” oraz „Najlepszy zdalny proces zawarcia polisy turystycznej”.

– Nagroda „Najlepsza obsługa w kanałach zdalnych” to dowód na to, że nasza praca ma realny wpływ na komfort i satysfakcję naszych klientów. Jesteśmy dumni, że Europa Ubezpieczenia wyróżnia się jakością obsługi wśród innych firm na rynku. Będziemy nadal dążyć do zapewniania jeszcze wyższych standardów obsługi, wykorzystując innowacyjne rozwiązania w kontaktach z klientami – podsumowała Aleksandra Bodnar, kierowniczka Biura Contact Center Europa Ubezpieczenia.

– Wyróżnienie „Najlepszy zdalny proces zawarcia polisy turystycznej” przyznana firmie Europa Ubezpieczenia jest dowodem na to, że odpowiednie połączenie technologii z dbałością o wygodę użytkownika przynosi wymierne efekty. Naszym celem jest systematyczne upraszczanie i przyspieszenie procesu zakupu polisy tak, by klienci mogli szybko i sprawnie skorzystać z usług naszej firmy – komentuje Łukasz Parkot, e-commerce manager, Europa Ubezpieczenia.

Instytucja Roku to konkurs organizowany przez serwis mojebankowanie.pl, który koncentruje się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym oraz ubezpieczeniowym. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi i satysfakcji klientów.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

ControlExpert Poland wspiera Teatr Lalka

0

ControlExpert Poland dołączyło do grona sponsorów warszawskiego Teatru Lalka. Firma wspiera teatralną działalność instytucji od marca.

„Cieszymy się, że możemy mieć swój wkład w jego [teatru – przyp. red.] rozwój, ale też w rozwój młodej publiczności, która dzięki sztuce buduje więzi społeczne, rozwija wyobraźnię i zdolność do krytycznego myślenia” – czytamy w komunikacie.

ControlExpert Poland to należąca do Solvd Group niezależna firma specjalizująca się w usługach z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych.

(AM, źródło: LinkedIn)

Philippe Dessèvre zostanie globalnym dyrektorem reasekuracji Allianz Trade

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Trade poinformował, że Benoît des Cressonnières, globalny dyrektor reasekuracji w firmie i dyrektor generalny Euler Hermes Reinsurance AG, przejdzie na emeryturę 30 września tego roku. 1 października zastąpi go Philippe Dessèvre, obecnie dyrektor finansowy Allianz Trade w Niemczech.

Benoît des Cressonnières pełnił liczne funkcje kierownicze w Allianz Trade. Dołączył do grupy w 1997 roku jako dyrektor finansowy Allianz Trade w Belgii. W latach 2000-2007 pełnił funkcje dyrektora ds. reasekuracji i relacji inwestorskich oraz sekretarza korporacyjnego w siedzibie głównej w Paryżu. Następnie przeszedł na stanowisko, które zajmuje obecnie jako globalny dyrektor reasekuracji Allianz Trade i CEO Euler Hermes Reinsurance AG z siedzibą w Zurychu. Jest jednocześnie członkiem Komitetu Zarządzającego Biura Reasekuracji Grupy Allianz. Przez ostatnie 4 lata był również wiceprezesem, a następnie prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Ubezpieczenia Kredytów i Poręczeń (ICISA).

Philippe Dessèvre należy do zespołu Allianz Trade od 2000 roku, zaczynawszy jako szef kontroli finansowej Allianz Trade we Francji. Następnie zajmował kilka stanowisk kierowniczych w grupie, będąc CFO/COO Allianz Trade Multinationals i Allianz Trade we Francji. W latach 2016-2021 był dyrektorem ds. ryzyka grupy, a w 2022 r. objął obecne stanowisko dyrektora finansowego Allianz Trade w DACH.

Jego nominacja podlega standardowym wymogom regulacyjnym, a jego następca zostanie ogłoszony w późniejszym terminie.

(AM, źródło: Multi AN)

Lockton otwiera Professional and Executive Risk

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lockton, największa na świecie niezależna agencja ubezpieczeniowa, ogłosiła 31 marca połączenie działających w USA zespołów Lockton Financial Services (LFS) i International ProFin w jeden globalny podmiot. Będzie on działać pod marką Lockton Professional and Executive Risk.

W ramach strategicznej integracji dojdzie do połączenia wiedzy i doświadczenia ponad 750 partnerów z całego świata w ramach jednej platformy. Nowa struktura pomoże Lockton tworzyć ofertę wykraczającą poza tradycyjne usługi ubezpieczeniowe poprzez zapewnianie klientom dostępu do globalnych zasobów wiedzy i doświadczenia w obszarze ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem. Rozbudowana sieć globalnych połączeń umożliwi Lockton Professional and Executive Risk wsparcie klientów w radzeniu sobie z ryzykiem zawodowym i zarządczym oraz ryzykiem finansowym i cybernetycznym bez względu na miejsce prowadzonej działalności.

– Współczesne otoczenie charakteryzuje się wysokim poziomem złożoności i jest systemem naczyń połączonych, dlatego spółkom i ich zarządom potrzebny jest zaufany partner, który ma holistyczne podejście do ich ryzyka – powiedział David Beresheim pełniący w Lockton funkcje wiceprezesa wykonawczego oraz dyrektora amerykańskiego oddziału Professional and Executive Risk. – Lockton Professional and Executive Risk dostarcza rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb, wspieraj zarządy i dyrektorów spółek w aktywnym niwelowaniu kluczowych czynników ryzyka na poziomie globalnym, aby mogli koncentrować swoje wysiłki na rozwoju firmy.

– Dzięki globalnemu zespołowi możemy zapewnić jeszcze lepszą wymianę wiedzy i bardziej pogłębione dane dotyczące ryzyka, jak również zdolność do przewidywania zagrożeń z większą precyzją i gotowością do reagowania – powiedział Leo Flindall, pełniący w Lockton funkcję dyrektora brytyjskiego oddziału Professional and Executive Risk. – Utworzenie połączonego zespołu to dla Lockton kolejny kamień milowy i dowód na to, że zależy nam na nieustannym podnoszeniu standardów obsługi klientów.

Lockton Professional and Executive Risk obsługuje klientów z różnych branż, świadcząc usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, doradztwa w zakresie ryzyka i wsparcia w zakresie roszczeń odszkodowawczych we wszystkich najważniejszych segmentach rynku ubezpieczeń ryzyka zawodowego i finansowego. Podmiot specjalizuje się w ubezpieczeniach OC członków zarządu (D&O), ryzyka cybernetycznego, OC wspólników spółki jawnej, odpowiedzialności z tytułu błędów i zaniechań / odpowiedzialności zawodowej, odpowiedzialności związanej z naruszaniem przepisów w miejscu pracy, odpowiedzialności powierniczej, jak również w rozwiązaniach ubezpieczeniowych w obszarze aktywów cyfrowych.

Prywatna struktura własnościowa Lockton sprawia, że ponad 12 600 podmiotów stowarzyszonych może prowadzić działalność w ponad 140 państwach w sposób skupiony wyłącznie na potrzebach klientów w obszarze ryzyka, ubezpieczeń i kadr.

(AM, źródło: PAP MediaRoom)

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie