Blog - Strona 4 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal

Zbyt wiele systemów, za mało czasu – jak uprościć sprzedaż?

0
Grzegorz Skulimowski

Czy proces sprzedaży musi być skomplikowany, czasochłonny i pełen biurokracji? Udowadniamy, że nie. Nowe technologie nie tylko pozwalają nadążać za zmieniającym się rynkiem, ale także zapewniają strategiczną przewagę i maksymalizują wydajność.

Oto historia wdrożenia, które całkowicie odmieniło sposób zarządzania sprzedażą w jednej z czołowych firm leasingowych.

Rozwój to nie tylko szansa, ale i wyzwania

Firma leasingowa specjalizująca się w finansowaniu pojazdów, sprzętu IT, maszyn i urządzeń postanowiła rozszerzyć swoją ofertę o ubezpieczenia komunikacyjne i majątkowe. Utworzenie własnej agencji ubezpieczeniowej i dopracowanie umów z ubezpieczycielami było kluczowym etapem. Podjęto decyzję, że początkowo agencja będzie radziła sobie bez wsparcia dedykowanego systemu ubezpieczeniowego. Szybka ekspansja sprawiła jednak, że zarządzanie rosnącą liczbą ofert stawało się coraz bardziej skomplikowane. Pracownicy byli zmuszeni do korzystania z wielu systemów jednocześnie. W efekcie większa liczba produktów oraz poszerzające się grono klientów znacząco wydłużały czas obsługi klienta oraz zwiększały ryzyko błędów.

Dodatkowym wyzwaniem było rosnące zainteresowanie klientów ofertami ubezpieczycieli spoza portfolio firmy. Wielu leasingobiorców decydowało się na finansowanie przedmiotów, ale niekoniecznie na ubezpieczenia oferowane przez firmę. Każda utracona w ten sposób szansa sprzedaży ubezpieczenia przekładała się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Procesy posprzedażowe stawały się coraz bardziej złożone, a manualne rozliczanie polis pochłaniało cenny czas zespołu. Firma osiągnęła punkt krytyczny w zakresie procesów ubezpieczeniowych. Zwiększenie zatrudnienia tylko pozornie poprawiało sytuację, ale jednocześnie znacząco podnosiło koszty w stosunku do przychodów. Czasochłonne i skomplikowane procesy zaczęły hamować dalszy wzrost biznesu.

Dogłębna analiza wykazała, że procesy były rozproszone, wymagały ręcznego wprowadzania danych w wielu systemach i utrudniały porównywanie ofert. Potrzebne było rozwiązanie, które ujednolici i zoptymalizuje wszystkie operacje oraz sprawi, że sprzedaż stanie się znów rentowna.

Przełomowe rozwiązanie – jeden system, wiele możliwości

Aby zautomatyzować i uprościć procesy, wdrożyliśmy nowoczesny system VSoft Insurance Platform, który w czasie rzeczywistym porównuje oferty ubezpieczeniowe i automatyzuje kalkulację składek. Nowe narzędzie wyeliminowało konieczność tworzenia ręcznego porównania ofert oraz zapewniło pełną kontrolę nad procesem sprzedaży.

Dzięki platformie wszystkie parametry ubezpieczenia mogły być edytowane w jednym miejscu. Każda zmiana danych lub zakresu automatycznie aktualizowała wszystkie oferty. Wystawianie polis stało się błyskawiczne – jedno kliknięcie wystarczyło, aby gotowy dokument był dostępny dla klienta.

Wraz z główną polisą użytkownik w jednym procesie kalkulacji mógł zaproponować kilka produktów dodatkowych i wystawić wszystkie polisy z jednego procesu. Zniknęła konieczność wielokrotnego przepisywania informacji, a obsługa stała się płynna i intuicyjna.

Wymierne korzyści – jak technologia zmieniła biznes?

Cały proces podzieliliśmy na kilka etapów, aby już od pierwszych dni dostarczyć firmie konkretne efekty. Jednym z kluczowych usprawnień było natychmiastowe porównywanie ofert wielu towarzystw ubezpieczeniowych. Oddaliśmy w ręce klienta możliwość samodzielnego zarządzania szablonami, treścią oraz wyglądem porównania ofert. W ten sposób klient otrzymywał szybkie i trafne propozycje.

Automatyzacja procesów wyeliminowała ręczne kalkulacje i konieczność powielania danych w różnych systemach. Informacje były wprowadzane tylko raz i automatycznie synchronizowane z partnerami. Wszelkie zmiany w parametrach ofert mogły być teraz dokonywane w jednym miejscu. Skutkowało to natychmiastową aktualizacją wszystkich propozycji.Dzięki temu doradcy zyskali większą elastyczność w dopasowywaniu ofert do indywidualnych potrzeb klientów, bez konieczności żmudnego poprawiania danych w wielu systemach jednocześnie.

Sprzedaż ubezpieczeń stała się szybsza i wygodniejsza – system umożliwił finalizację transakcji jednym kliknięciem. Co więcej, wdrożenie funkcji automatycznego generowania raportów i zestawień ułatwiło zarządzanie wynikami sprzedaży, umożliwiając lepszą analizę skuteczności poszczególnych ofert.

Centralizacja procesów rozliczeniowych okazała się kolejnym przełomowym krokiem. Wszystkie operacje finansowe były teraz nadzorowane przez jeden system, który automatycznie weryfikował poprawność składek i prowizji, eliminując ryzyko błędów księgowych. Ujednolicenie rozliczeń pozwoliło na znaczne przyspieszenie przepływu środków oraz zwiększenie transparentności całego procesu.

Nowoczesne technologie – fundament rozwoju

Wdrożenie nowego systemu przyniosło spektakularne rezultaty. Skrócono czas przygotowania zestawienia dziesięciu produktów do minuty. Eliminacja ręcznego przepisywania informacji znacząco poprawiła jakość danych, a automatyczne generowanie raportów usprawniło kontrolę finansową. Pracownicy mogli skupić się na kluczowych aspektach sprzedaży. Finalnie przełożyło się to na wzrost liczby zawieranych umów i lepsze wyniki finansowe.

W świecie sprzedaży liczy się szybkość, precyzja i wygoda. Automatyzacja i inteligentne rozwiązania technologiczne to dziś nie opcja, ale konieczność, jeśli chcemy, aby firma działała sprawniej i skuteczniej.

Grzegorz Skulimowski
Product Owner platformy VIP



Skontaktuj się z nami – pomożemy Ci przeanalizować i zoptymalizować procesy, aby osiągnąć lepsze wyniki!

vsoft.pl/vsoft-insurance-platform/

Vienna Life przypomina o najważniejszych wyborach

0

21 kwietnia Vienna Life wystartowała z kampanią outdoorową w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. W jej ramach ubezpieczyciel nawiązuje do trwającego sezonu wyborczego.

– W czasie, gdy wszyscy mówią o wyborach, my przypominamy o tych najważniejszych – osobistych decyzjach. Posiadanie ubezpieczenia na życie to też pokazanie, że chcę mieć wpływ, chcę być przygotowany. W naszej kampanii mówimy o odpowiedzialności, która zaczyna się od siebie – mówi Karolina Tworzydło, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji Vienna Life.

Kampania potrwa do 18 maja. Będą w niej wykorzystywane nośniki DOOH (ekrany ledowe) w czołowych lokalizacjach w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Wyświetlanych na nich będzie 6 kreacji w 15-sekundowych animacjach (4–5 animacji w ciągu godziny).

(AM, źródło: Vienna Life)

Europ Assistance Polska rozpoczyna sezon rowerowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pracownicy Europ Assistance Polska uczestniczyli niedawno w webinarze „Rowerem do pracy”. Poprowadził go Sebastian Gruszka, prezes Fundacji na rowerze, który omówił zarówno kwestie bezpieczeństwa, jak i logistyki.

Webinar podzielony był na dwie części. Pierwsza z nich zawierała praktyczne porady dotyczące dojazdu do pracy rowerem. Omówione zostały takie kwestie, jak:

  • logistyka, czyli jak przygotować się i rozplanować dojazd do pracy, aby nie wziąć ze sobą zbyt wielu ciężkich i niepotrzebnych rzeczy,
  • planowanie trasy – dlaczego nie zawsze ta najkrótsza trasa, którą podpowiada gps, jest najlepsza,
  • rower i jego wyposażenie – co jest bardziej poręczne, plecak czy sakwa?
  • odzież – co i kiedy zakładać.

Druga część webinaru była w całości poświęcona bezpieczeństwu i poruszała takie zagadnienia jak:

  • przejazdy dla rowerzystów – kto i kiedy ma pierwszeństwo,
  • drogi dla rowerów – jak się po nich prawidłowo poruszać i sygnalizować swoje zamiary,
  • rowerem po chodniku – kiedy wolno?
  • przejścia dla pieszych – jak się zachować, gdy poruszamy się po drodze dla rowerów.

– Dzięki przeprowadzce do nowego kompleksu biurowego, możemy naszym pracownikom zaoferować więcej udogodnień. Między innymi jest to przechowalnia rowerów, szafki i prysznice, gdzie mogą odświeżyć się po jeździe rowerem. Mamy nadzieję, że to wszystko oraz wiedza zdobyta podczas webinaru zachęcą naszych biurowych amatorów sportu do dojazdów rowerem. Taka forma transportu na pewno przyczyni się do lepszego samopoczucia i sprawności naszych pracowników, jak również chociaż w pewnym stopniu ograniczy nasz  ślad węglowy – wyjaśnia Iwona Jurkowska, menedżerka ds. Komunikacji i Marketingu Europ Assistance Polska.

(AM, źródło: Europ Assistance Polska)

Fundusz astorya.vc zainwestował w Celest Science

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Celest Science, założony w 2023 r. francuski startup zajmujący się modelowaniem ryzyka klimatycznego, pozyskał 2 mln euro finansowania. Środki zostaną przeznaczone na przyspieszenie rozwoju technologicznego oraz ekspansję rynkową.

Rundę finansowania poprowadziły polsko-francuski fundusz astorya.vc, którego współzałożycielem jest Jan Kastory, oraz Plug and Play Tech Center, a wsparło ją 16 aniołów biznesu, w tym:

  • Stéphane Guinet, były szef AXA Direct (również w Polsce) i członek zarządu grupy, obecnie CEO Kamet Ventures,
  • Christophe Neves, dyrektor ds. ryzyka Skyline, wcześniej w AIG,
  • Éric Mignot, dyrektor generalny i współzałożyciel +Simple,
  • Didier Valet, partner założycielski Varsity.vc, były zastępca CEO Société Générale,
  • Armando Mann, były dyrektor naczelny Dropbox i Google.

Finansowanie przyspieszy rozwój technologiczny Celest Science po jego wcześniejszym pilotażowym partnerstwie z Zurich Insurance Group i wzmocni strategię wprowadzania produktów na rynek. Startup przeszedł już od koncepcji do produkcji. Celest Science został również wybrany jako jeden z pięciu startupów w programie akceleracyjnym AI Allianz.

Celest Science łączy najnowocześniejszą naukę o klimacie z zaawansowanym uczeniem maszynowym (machine learning), aby zmienić sposób rozumienia i przewidywania ekstremalnych zjawisk klimatycznych. Jego zastrzeżone modele:

  • ujawniają fizyczne czynniki stojące za ekstremalnymi zjawiskami,
  • korelują wiele czynników ryzyka w celu złożonej oceny ryzyka,
  • dynamicznie dostosowują krzywe częstotliwości w świetle zmian klimatycznych,
  • dostarczają prognozy w czasie rzeczywistym, z wyprzedzeniem od 2 tygodni do 6 miesięcy.

Poprzez łączenie krótkoterminowych prognoz pogody z długoterminowymi scenariuszami klimatycznymi Celest Science zapewnia wartość klientom, którzy chcą skutecznie kwantyfikować i zarządzać ryzykiem, takim jak ubezpieczyciele, inwestorzy i instytucje publiczne.

(AM, źródło: Celest Science)

Klaimy: Rewolucja w przetwarzaniu dokumentacji medycznej

0
Źródło zdjęcia: Canva

Francuski insurtech Klaimy stawiający sobie za cel uproszczenie przetwarzania dokumentacji medycznej dla ubezpieczycieli pozyskał 1,2 mln euro finansowania na etapie pre-seed (weryfikacji pomysłu i planowania działań). Rundzie finansowania przewodził Insurtech Gateway, a uczestniczyli w niej U-Investors, Tenity i grupa inwestorów określanych jako „anioły biznesu”.

Założona w 2023 r. firma Klaimy wykorzystuje sztuczną inteligencję do dokonywania analizy dokumentacji medycznej i wydobywania danych o stanie klinicznym z trafnością ponad 98%. Platforma została zbudowana, aby odpowiedzieć na bolączki branży, takie jak wykrywanie oszustw, brakujące dane i niespójności – problemy zarówno dla underwritingu, jak i likwidacji szkód. Klaimy wychodzi poza technologię ekstrakcji i opracowuje narzędzia oparte na AI służące wspieraniu ubezpieczyciela w podejmowaniu decyzji.

– Naszą misją jest zamienić chaos danych medycznych w przejrzystość, z użyciem AI, która nie tylko automatyzuje, ale autentycznie pomaga podejmować szybkie, trafne decyzje na podstawie skomplikowanych zbiorów danych medycznych – mówi Amira Nakouri, CEO Klaimy.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

UFG: Co teraz z klientami DallBogg?

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

W związku z decyzją Komisji Nadzoru Finansowego zakazującą DallBogg zawierania umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował komunikat, w którym przypomniał o konsekwencjach cofnięcia przez KNF zgody na wykonywanie działalności w grupie 10 ubezpieczeń działu II. Z kolei Rzecznik Finansowy oficjalnie poparł działania podjęte przez nadzór.

Dla klientów DallBogg zakaz wydany przez KNF oznacza, że jeśli posiadają OC ppm. wykupione w tym towarzystwie, to wygaśnie ono z ostatnim dniem, na który było zawarte. W związku z tym są oni zobowiązani do zawarcia nowej umowy z datą obowiązywania od następnego dnia. Informacje o zakładach ubezpieczeń, w których można zawrzeć nowe ubezpieczenie, znajdują się na stronie internetowej UFG.

Niedopełnienie obowiązku w zakresie zawarcia nowej umowy naraża posiadacza pojazdu na znaczne konsekwencje finansowe, w tym konieczność zwrotu z własnych środków kwot wypłaconych przez Fundusz za szkody wyrządzone pojazdem bez ważnego OC ppm. oraz zapłacenia opłaty za brak polisy.

DallBogg jest nadal zobowiązany do realizowania zobowiązań i obowiązków wynikających z zawartych umów ubezpieczenia, w tym do prowadzenia likwidacji szkód i wypłaty odszkodowań.

Rzecznik Finansowy murem za KNF

Z kolei Rzecznik Finansowy poinformował na swojej stronie internetowej, że w pełni popiera działania podjęte przez KNF. Urząd przypomniał, że już w grudniu 2024 r. skierował do Komisji zawiadomienie o nieprawidłowościach dostrzeżonych w działalności DallBogg. W postępowaniach interwencyjnych prowadzonych przez RzF stwierdzono bowiem szereg naruszeń dotyczących: opieszałości w wypłacie odszkodowania, niedotrzymywania terminów likwidacji szkody, braku kontaktu ze strony ubezpieczyciela, braku rozpatrywania reklamacji w terminie oraz zaniżania wypłacanych odszkodowań. Do tego, jak zwrócił uwagę Rzecznik, wnioskodawcy skarżyli się także na utrudniony kontakt z ubezpieczycielem, m.in. brak odpowiedzi na wiadomości e-mailowe, problemy z dodzwonieniem się na infolinię ubezpieczyciela, brak informacji na temat stanu sprawy.

Rzecznik Finansowy zaznaczył, że na bieżąco informował organ nadzoru o dostrzeganych nieprawidłowościach w ramach roboczych kontaktów między instytucjami. Przypomniał też, że o znaczącym wzroście liczby wniosków o wszczęcie interwencji względem DallBogg alarmował również w sprawozdaniu za 2024 rok. Rzecznik podkreślał w nim, że liczba skarg jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do dynamicznie rosnącego udziału w rynku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

DallBogg uznaje zakaz KNF za „pochopny” i „nieproporcjonalny”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ogłoszona 17 kwietnia decyzja Komisji Nadzoru Finansowego zakazująca DallBogg zawierania umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych jest „nieuzasadniona, niezwykle surowa i pochopna, wysoce nieproporcjonalna do zidentyfikowanych i skorygowanych niedociągnięć” – poinformował ubezpieczyciel w swoim stanowisku.

Według DallBogg decyzja Komisji zapadła po „tendencyjnie zorganizowanej i konspiracyjnie przeprowadzonej kontroli z zakamuflowanym udziałem inspektorów i sił nadzorczych z Frankfurtu nad Menem i z Sofii (Frankfurt jest siedzibą Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych, EIOPA, unijnego nadzorcy ubezpieczeń, natomiast w Sofii mieści się Bulgarian Financial Supervision Commission, BFSC, której podlega DallBogg – AM). W ocenie ubezpieczyciela skuteczny nadzór w ubezpieczeniach powinien mieć „funkcję korygującą, stopniowo karzącą, a przede wszystkim ochronną dla klientów, a nie protekcjonistyczną dla ugruntowanych graczy, pozbawiając konsumentów prawa do wolnego wyboru na zasadach rynkowych i konkurencyjnych”.

KOMENTARZ

DallBogg ma prawo się bronić. Ale forma, jaką wybrał, czyli oskarżanie KNF o sprzyjanie interesom konsumentów, raczej nikogo nie przekona. Zwłaszcza w kontekście wieloletnich doświadczeń polskiego rynku z działalnością zagranicznych zakładów ubezpieczeń, czego sztandarowym przykładem był Gefion. Małą, ale też sporo mówiącą kwestią jest przekazanie mediom komunikatu, który brzmi jak z translatora Google. Jeśli DallBogg w tak lekceważący sposób traktuje środki masowego przekazu, to jaką gwarancję mamy, że tak samo, albo i gorzej nie traktuje klientów?

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


Pełna treść oświadczenia Dallbog [pisownia oryginalna]

Ochrona konsumentów pozostaje priorytetem dla DallBogg Insurance w Polsce

Ogłoszona w Wielki Czwartek (17 kwietnia) decyzja KNF o zaprzestaniu wydawania ubezpieczeń komunikacyjnych od DallBogg w Polsce przede wszystkim pozbawia kierowców i właścicieli samochodów ważnego wyboru alternatywnego ubezpieczyciela, który już zdobył ogromne zaufanie w kraju! W rzeczywistości decyzja jest nieuzasadniona, niezwykle surowa i pochopna, wysoce nieproporcjonalna do zidentyfikowanych i skorygowanych niedociągnięć i pojawia się po tendencyjnie zorganizowanej i konspiracyjnie przeprowadzonej kontroli – bezprecedensowe kamuflażne zaangażowanie inspektorów i sił nadzorczych z Frankfurtu am Main i Sofii w celu rozwiązania problemu, wymyślony i przedstawiony w Europy jako „wielki”. „Twarda ręka” i skuteczny nadzór w ubezpieczeniach powinny mieć funkcję korygującą, stopniowo karzącą, a przede wszystkim ochronną dla ludzi, a nieprotekcjonistyczną dla ugruntowanych, pozbawiając konsumentów prawa do wolnego wyboru na zasadach rynkowych i konkurencyjnych.

DallBogg kontynuuje kompleksową opiekę nad wszystkimi kwalifikującymi się beneficjentami.

Neuca zwiększyła udział w TU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

16 kwietnia spółka Neuca, podmiot dominujący Grupy Neuca, nabyła 10 294 648 akcji TU Zdrowie. Pakiet ten stanowi 46,9% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu towarzystwa.

Po transakcji Neuca posiada 97,1% udziału w ogólnej liczbie głosów ubezpieczyciela. Od dnia 29 września 2021 r. Grupa Neuca posiada pakiet kontrolny w TU Zdrowie.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

Zakres dopasowany do potrzeb to nasza specjalność

0
Robert Wach

O ofercie AGRO Ubezpieczenia mówią Robert Wach, regionalny dyrektor sprzedaży z Dolnego Śląska i Opolszczyzny, oraz Dariusz Balcerak, regionalny dyrektor sprzedaży ze świętokrzyskiego.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Trwa sezon sprzedaży upraw. Jakie nowości w tym produkcie oferują AGRO Ubezpieczenia?

Robert Wach: – Ubezpieczenie plonu głównego zebranego z pola i przechowywanego na terenie gospodarstwa to nasza nowość. Wyróżnia nas na tle konkurencji. Widzimy duże zainteresowanie wśród rolników, którzy pytają, analizują ofertę. Mamy możliwość dotarcia do większej liczby klientów.

Dariusz Balcerak: – Poszerzyliśmy katalog upraw w wiosennym sezonie sprzedażowym. Pojawiły się choćby słonecznik, facelia, gorczyca czy rośliny zielarskie. Ważna informacja dla agentów jest taka, że mamy nową definicję „pozostałości po plonie”. Kiedy klient zgłosi szkodę, to nie zawsze trzeba utylizować całość uprawy.

Co oznacza stwierdzenie „Od pola do stołu”?

R.W.: – Oferujemy ochronę plonów rolnych w trakcie transportu z ubezpieczonego pola do miejsca ich składowania lub zbycia. Z mojej obserwacji wynika, że tego typu ochrona jest unikatowa i pozwala podnieść poziom bezpieczeństwa produkcji rolnej gospodarstw.

D.B.: – Dotyczy to zarówno całości, jak i części transportowanych plonów, co pozwala zapewnić pełne bezpieczeństwo naszemu klientowi.

Które ryzyko kosztuje złotówkę od 1 hektara pola?

R.W.: – Dla zboża i rzepaku cena za jeden hektar od ryzyka ognia wynosi 1 złoty. Jest to wyjątkowo korzystne dla rolników oraz pośredników kwotujących tegoroczne polisy. To promowane ryzyko kwotuje się automatycznie w systemie po wybraniu opcji z ogniem, dzięki czemu pośrednik oszczędza czas swój i klienta.

Jakie wsparcie oferujecie pośrednikom sprzedającym ubezpieczenia upraw?

D.B.: – Nasza firma oferuje system FOX będący bardzo łatwym, czytelnym w obsłudze i funkcjonalnym narzędziem sprzedażowym. Składka jest przeliczana automatycznie po wprowadzeniu dosłownie kilku podstawowych parametrów. To mocno nas wyróżnia na tle konkurencji.

R.W.: – Nasi partnerzy cenią kontakt telefoniczny z nami w newralgicznych momentach, gdy potrzebują szybkiej pomocy. „Dowiezienie” rozwiązania problemu jest kluczowe dla dobrej współpracy. Przykładem może być pomyłka przy wprowadzaniu danych, choćby w numerze działki. Wtedy nasze wsparcie jest kluczowe.

Czy AGRO Ubezpieczenia oferują unikatowe rozwiązania też w innych produktach dla polskiej wsi?

D.B.: – Jesteśmy do tej pory jedynym TU oferującym ochronę zwierząt gospodarskich od następstw 36 chorób zakaźnych. Ubezpieczenie jest refundowane przez ARiMR w wysokości 70% składki. Rolnik może zabezpieczyć stado przed salmonellą, pryszczycą, chorobą niebieskiego języka etc.

Warto jednak pamiętać, że oferta jest w całości przygotowywana przez centralę AGRO Ubezpieczeń, natomiast pośrednik otrzymuje wynagrodzenie za doprowadzenie klienta, czyli tzw. lead.

R.W.: – Unikatowość Bezpiecznego Inwentarza powoduje duże zainteresowanie pośredników do tej pory niewspółpracujących z naszą firmą, a co za tym idzie, mamy nowych pośredników, którzy oferują klientom wyjątkowe produkty AGRO Ubezpieczeń, przez co zyskują w oczach klienta. 

D.B.: – Pamiętajmy, że mamy także ubezpieczenie zwierząt od zdarzeń losowych, które jest dotowane w wysokości do 65% z budżetu państwa.

R.W.: – Hitem na rynku jest ubezpieczenie upraw od ryzyk niewymienionych w ustawie, tak zwany all risk, który oferujemy jako jedyni w Polsce. To rewelacyjne rozwiązanie powoduje, że pośrednicy posiadający je w ofercie podnoszą bezpieczeństwo zawieranych umów oraz redukują ryzyko dla klienta związane z nieprzewidzianymi ryzykami pogodowymi.

Dlaczego pośrednik powinien zapoznać się z ofertą Agrocasco Waszej firmy?

R.W.: – Mamy szeroką ochronę od awarii, nielimitowaną sumę ubezpieczenia. Podam przykład kombajnu wartego 2 mln zł. W wariancie pełnym ma on ochronę na 2 mln zł – zarówno od awarii w wyniku przedostania się ciała obcego, jak i od awarii wynikających z przyczyn wewnętrznych pochodzenia optycznego, elektrycznego, elektronicznego, mechanicznego, hydraulicznego lub pneumatycznego.

D.B.: – Ochrona w Agrocasco jest w pełnym zakresie (all risk) dla wszystkich wariantów ubezpieczenia. Chronimy nawet 35-letnie maszyny, gwarantujemy stałą sumę ubezpieczenia dla sprzętu do dziesięciu lat. Znosimy konsumpcję sumy ubezpieczenia, oferujemy np. zwrot kosztów wynajęcia zastępczego sprzętu rolniczego oraz dodatek w zakresie serwisu w przypadku zatrzaśnięcia lub zagubienia kluczyków do maszyny.

Co może zyskać rolnik, który chce przenieść do AGRO Ubezpieczeń również inne polisy, np. majątek?

R.W.: – Mamy bardzo dobrą ofertę ubezpieczenia domów w all risku oraz budynków wchodzących w skład gospodarstw rolnych, która została pozytywnie przetestowana na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie, czyli w moich regionach, podczas ostatniej powodzi. Nadmienię, że informację zwrotne płynące z terenu są takie, że klienci otrzymali godne odszkodowania, a co za tym idzie – są zadowoleni z procesu likwidacji szkód i otrzymanych środków.

D.B.: – Dodatkowym bonusem jest wiele zniżek za każdy kolejny produkt wykupiony w AGRO Ubezpieczeniach. Pamiętajmy, że nasza firma ma w 100% polski kapitał, co też jest ważne dla wielu naszych klientów, ponieważ daje im poczucie bezpieczeństwa.


Jeśli jesteś OFWCA zainteresowaną oferowaniem naszych produktów, zgłoś się do centrali swojego agenta, aby poszerzyć swoją ofertę. Jeśli nie jesteś „zrzeszony” u żadnego agenta, ale jesteś zainteresowany współpracą z AGRO Ubezpieczeniami, to prosimy o kontakt. Napisz do nas na adres wspolpraca@agroubezpieczenia.pl

Gdy technologia spotyka tradycję – jeszcze kilka zdań o cyfrowej rewolucji w ubezpieczeniach

0
Adam Pustola

Sektor finansowy – zwłaszcza branża ubezpieczeniowa – znajduje się dziś w punkcie zwrotnym. W erze dynamicznych innowacji i rosnących oczekiwań klientów cyfrowa transformacja przestaje być wyborem – to warunek przetrwania. ITSurance od lat wyznacza kierunek tej zmiany.

Insurance as a Service – ewolucja, nie rewolucja

– Naszą siłą jest umiejętność przeprowadzania transformacji tam, gdzie inni widzą ograniczenia. Potrafimy wdrażać nowoczesne i dojrzałe systemy w środowiskach obciążonych wieloletnim długiem technologicznym, integrując je z istniejącymi aplikacjami i infrastrukturą – z pełnym poszanowaniem obowiązujących regulacji.

Insurance as a Service według ITSurance to nie tylko nowoczesna technologia – to kompleksowa oferta: produkty, procesy, doradztwo, integracja, optymalizacja. Dzięki temu transformacja to nie bolesna i obarczona ryzykiem rewolucja, lecz przemyślana, przewidywalna i zoptymalizowana kosztowo ewolucja – wyjaśnia Adam Pustoła, CEO i partner w ITSurance.

Nowoczesne narzędzia szyte na miarę rynku

ITSurance opracowało autorskie rozwiązania core’owe (Policy Administration System) i portalowe, wdrażane z powodzeniem u największych graczy na rynku.

Platforma SOUL oraz ekosystem OCTO to elastyczne, modułowe narzędzia umożliwiające kompleksowe zarządzanie działalnością ubezpieczeniową – w zgodzie z wymogami regulatorów, ale i w tempie, jakiego wymaga współczesny biznes.

Dlaczego to działa?

Tworzymy innowacyjne rozwiązania łączące sprawdzone mechanizmy przetwarzania danych ze wsparciem sztuczną inteligencją. Ale to nie wszystko – wyróżnia nas pełne zrozumienie złożoności i specyfiki rynku ubezpieczeń. Wdrożyliśmy wiele różnych systemów dla firm ubezpieczeniowych, dlatego doskonale rozumiemy ich potrzeby oraz wyzwania, z jakimi się mierzą. Wdrażane przez ITSurance systemy i aplikacje nie są celem same w sobie, lecz środkiem do optymalizacji procesów – mówi Adam Pustoła. – Efekty mówią same za siebie: znaczący wzrost efektywności procesów sprzedaży, obsługi polis, wdrażania nowych produktów i funkcjonalności. Nasz system obsłużył najwięcej nowych indywidualnych ubezpieczeń na życie ze składką regularną w Polsce (Q3 2024) – podsumowuje.

18,296FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie