Blog - Strona 737 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 737

Pożary maszyn rolniczych

0
Spalony ciągnik rolniczy wraz z prasą. Przyczyną powstania pożaru było przedostanie się kamienia do wnętrza prasy.

Żniwa to czas, w którym maszyny rolnicze są bardzo intensywnie użytkowane. Niestety jest to także okres, w którym wzrasta liczba ich pożarów. Tegoroczne żniwa skutkowały licznymi takimi przypadkami, głównie pożarów kombajnów zbożowych oraz pras, ale także ciągników rolniczych.

Przyczynami pożarów, oprócz wystąpienia awaryjnego stanu pracy instalacji elektrycznej bądź wycieku płynów eksploatacyjnych na silnie rozgrzane podzespoły maszyny, są także bardzo często czynniki zewnętrzne. Może to być np. kamień bądź inne ciało obce, które w momencie przedostania się w obszar roboczy urządzenia jest w stanie wygenerować iskrę lub spowodować uszkodzenie podzespołów maszyny.

W wielu przypadkach do pożaru maszyn dochodzi jednak w wyniku zaniedbań leżących po stronie użytkowników, którzy nie przestrzegają zaleceń producentów maszyn. Do najczęstszych zaniedbań należą:

  • brak wykonywania okresowych, wymaganych przez producentów przeglądów;
  • brak kontroli ogólnego stanu technicznego urządzenia każdorazowo przed jego użytkowaniem. Jest to szczególnie ważne w przypadku maszyn, takich jak kombajn zbożowy bądź prasa rolnicza, które w przeciwieństwie np. do ciągnika rolniczego w skali roku są użytkowane przez niewielki okres czasu, jednak z bardzo dużą intensywnością. Pozostałą część roku maszyny te zazwyczaj stoją nieużywane. Po długim przestoju należy obowiązkowo dokonać przeglądu i prac konserwacyjnych przed uruchomieniem maszyny;
  • brak kontroli oraz zaniedbania w obszarze uzupełniania płynów eksploatacyjnych i smarowania newralgicznych punktów maszyny. Brak wykonywania ww. czynności zazwyczaj skutkuje zatarciem łożysk i elementów ruchomych wymagających smarowania, a w efekcie powstaniem pożaru. W trakcie pracy może także dojść do przegrzania podzespołów maszyny w wyniku nieprawidłowego działania układu chłodzenia;
  • brak kontroli oraz nieuzupełnianie oleju w systemach smarujących także prowadzi do zatarcia łożysk i elementów ruchomych wymagających smarowania;
  • brak kontroli stanu łożysk, pasów, elementów tnących i ruchomych. Ujawnienie niesprawności w obrębie elementów maszyn na wczesnym etapie pozwala zapobiec poważnym awariom mogącym skutkować powstaniem pożaru w trakcie pracy maszyny;
  • brak kontroli naciągu łańcuchów i pasów. Luźny pas bądź łańcuch w trakcie pracy może ocierać o pobliskie elementy maszyny, w tym elementy instalacji elektrycznej, co z kolei może skutkować ich uszkodzeniem. W przypadku nadmiernie naciągniętego pasa bądź łańcucha wzrasta opór w obrębie łożysk, kół zębatych i pasowych, co może doprowadzić do ich przegrzania. Ponadto istnieje ryzyko pęknięcia pasa bądź łańcucha;
  • brak czyszczenia maszyny każdorazowo po zakończeniu pracy. Na uwadze należy mieć, że w trakcie prac polowych szczególnie z użyciem kombajnu zbożowego bądź prasy występuje bardzo duże zapylenie i na elementach maszyn osiada duża ilość pyłu, kurzu oraz pozostałości roślinnych. Aby zapobiec możliwości ich zapalenia od silnie rozgrzanych elementów maszyny, takich jak układ wydechowy, bądź też nie dopuścić do powstania wybuchowej mieszaniny pyłu z powietrzem, każdorazowo po zakończonej pracy należy dokładnie wyczyścić maszynę poprzez jej przedmuchanie sprężonym powietrzem, ewentualnie umycie i przesmarowanie.
Kamil Sobociński

Częstą przyczyną powstawania pożarów w maszynach rolniczych jest wykonywanie prowizorycznych napraw i przeróbek. Ponieważ w trakcie żniw bardzo często użytkownik maszyny jest poddany presji czasu wynikającej m.in. ze zmieniających się warunków atmosferycznych i konieczności np. szybkiego skoszenia bądź zebrania płodów rolnych z pola, nie może on sobie pozwolić na przestój w pracach wynikający z awarii maszyny.

Bardzo często użytkownicy maszyn sami podejmują się napraw i przeróbek pozwalających na ich dalszą pracę w polu. Niestety zdarza się, że zarówno z braku wiedzy, jak i pod presją czasu użytkownicy wykonują naprawy maszyn nieumiejętnie, w sposób prowizoryczny, dalece odbiegający od zaleceń producenta i w sposób, który nie zapewnia bezpiecznej i wydajnej pracy maszyny.

Podsumowując, aby żniwa przebiegły pomyślnie, bardzo ważną sprawą jest utrzymanie maszyn rolniczych w pełnej sprawności technicznej oraz w czystości. Regularna konserwacja maszyn i ich obsługa zgodnie z zaleceniami producenta pozwalają uniknąć awarii i usterek, które w trakcie prac polowych mogą doprowadzić do powstania pożaru niszczącego nie tylko samą maszynę, ale także bardzo często uprawy i zbiory.

Zdjęcie przedstawia przykład pożaru ciągnika rolniczego spiętego z prasą. Pożar powstał w wyniku przedostania się kamienia do wnętrza prasy, co skutkowało uszkodzeniem jej mechanizmu i wygenerowaniem iskry, która spowodowała zapalenie się słomy oraz pozostałości roślinnych wewnątrz prasy.

mgr inż. bezpieczeństwa pożarowego Kamil Sobociński
właściciel firmy POZARNICY.PL, biegły sądowy z zakresu pożarnictwa, członek Polskiego Towarzystwa Ekspertów Dochodzeń Popożarowych

tel. +48 606 919 311
e-mail: kontakt@pozarnicy.pl
www.pozarnicy.pl

Przymusowa restrukturyzacja Getin Noble Bank bez wpływu na działalność Open Life

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z rozpoczęciem przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Bank Open Life poinformowało, że działa niezależnie od swoich akcjonariuszy, pośrednich czy bezpośrednich. Dlatego restrukturyzacja banku nie ma bezpośredniego wpływu na wypłacalność i sytuację finansową spółki.

Ubezpieczyciel podkreślił, że wszyscy klienci są przez niego obsługiwani na tych samych zasadach co dotychczas, a wszelkie dyspozycje i świadczenia będą realizowane zgodnie z ustalonymi w umowach terminami. Open Life na bieżąco realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów oraz kontrahentów.

(AM, źródło: Open Life)

Colonnade odświeża ubezpieczenie Cyber Guard

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W reakcji na wzrost zagrożeń cybernetycznych Colonnade Insurance postanowiło dokonać zmian w Cyber Guard – ubezpieczeniu ryzyk cybernetycznych i nieprawidłowego postępowania z informacjami.

Polisa Cyber Guard chroni przedsiębiorstwo i ogranicza szkody w przypadku roszczeń odszkodowawczych związanych z utratą lub ujawnieniem danych. Ubezpieczenie zapewnia pokrycie kosztów pracy konsultantów – ekspertów ds. informatyki śledczej, odzyskiwania danych, prawników oraz konsultantów PR, specjalistów, którzy doradzą i opracują odpowiedni plan działania w sytuacji kryzysowej.

W odświeżonej odsłonie Cyber Guard oferuje pokrycie kosztów:

  • wymiany systemów komputerowych po szkodzie na nowsze,
  • ponownej instalacji, przywrócenia, wymiany oprogramowania,
  • usunięcia złośliwego oprogramowania,
  • dobrowolnego wyłączenia systemu komputerowego w celu mitygacji szkody.

Ponadto w nowej formule polisy wprowadzono przedłużenie okresu na zgłaszanie roszczeń.

(AM, źródło: Colonnade)

PZU partnerem strategicznym Ludowych Zespołów Sportowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU rozpoczął współpracę z Krajowym Zrzeszeniem Ludowych Zespołów Sportowych. Jako partner strategiczny wspiera organizację wydarzeń lokalnych, centralnych i ogólnopolskich oraz inne inicjatywy sportowe mające na celu upowszechnianie aktywności fizycznej.

Ogłoszenie współpracy PZU i LZS miało miejsce podczas odbywającego się na PGE Stadionie Narodowym Kongresu Sportu Wiejskiego. W wydarzeniu uczestniczył wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

Cieszę się, że zarząd PZU dostrzegł potencjał, jaki drzemie w Ludowych Zespołach Sportowych. To kuźnia sportowych talentów i centra aktywności społecznej polskich gmin –mówił Jacek Sasin.

W skład Krajowego Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych wchodzi 16 zrzeszeń wojewódzkich. Ich członkami są gminne i powiatowe LZS-y oraz kluby sportowe – w sumie ponad 200 tys. osób. Ponad 134 tys. spośród nich stanowi młodzież poniżej 18. roku życia, pochodząca w dużej mierze z mniejszych miejscowości.

– PZU rozpoczął współpracę z LZS, ponieważ wiemy, że mistrzowie rodzą się wszędzie. Zarówno w dużych miastach, jak i w małych miejscowościach. Wszyscy młodzi pasjonaci sportu powinni mieć zapewnione równe szanse – taki sam dostęp do infrastruktury sportowej czy do udziału w wydarzeniach sportowych. PZU zapewnia dzieciom i młodzieży taką możliwość, m.in. w ramach programu Dobra Drużyna PZU czy obejmując sponsoringiem stowarzyszenia i organizacje sportowe. Wierzę, że nasza współpraca zaowocuje kolejnymi sukcesami Polaków na światowych arenach – zaznaczyła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.

PZU będzie wspierał projekty oraz wydarzenia sportowe organizowane przez LZS. Współpraca obejmuje także inicjatywy wspierające najpopularniejsze dyscypliny sportowe, m.in. piłkę nożną, zapasy, podnoszenie ciężarów, tenis stołowy, lekkoatletykę i siatkówkę kobiet czy łyżworolki.

(AM, źródło: PZU)

UNIQA: Rusza jesienna edycja Akademii Mieszkalnictwa

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

18 października rozpocznie się nowa edycja Akademii Mieszkalnictwa UNIQA, której celem jest edukacja klientów. W ramach inicjatywy planowane są spotkania z ekspertami z różnych obszarów. Wysoka frekwencja podczas pierwszej edycji skłoniła UNIQA do wpisania Akademii na listę stałych działań ubezpieczyciela.

Akademia Mieszkalnictwa UNIQA, której pierwsza edycja odbyła się w lutym tego roku, to cykl bezpłatnych szkoleń o tematyce ubezpieczeniowej dla klientów korporacyjnych z sektora mieszkalnictwa: pracowników spółdzielni mieszkaniowych, zarządców nieruchomości, wspólnot majątkowych oraz innych partnerów UNIQA, w tym brokerów. Szkolenia odbywają się w formie transmisji online prowadzonych na żywo przez ekspertów, z możliwością bezpośredniego zadawania pytań przez uczestników na czacie.

Spotkania prowadzą specjaliści rynku ubezpieczeń i mieszkaniowego. Wśród prelegentów znajdują się pracownicy UNIQA oraz eksperci zewnętrzni. Zakład dzieli się wiedzą i doświadczeniem, omawia podstawy prawne, obowiązujące regulacje i przykłady praktyczne. Istotne znaczenie ma też dbałość o relacje i dobrą współpracę z rynkiem spółdzielczym i  mieszkaniowym. – Zależało nam na zmniejszeniu dystansu pomiędzy klientem a ubezpieczycielem. Na możliwości wytłumaczenia często trudnych dla klientów zagadnień z codziennej praktyki UNIQA oraz doświadczeń samych klientów. W szkoleniach wykorzystujemy element interakcji z klientem poprzez ankiety, za pośrednictwem których wcześniej można kierować pytania lub przesyłać przykłady do omówienia. Dzięki temu zakres spotkania jest jeszcze lepiej dopasowany do potrzeb odbiorców – mówi Emilia Głowacka, menedżerka Zespołu Wsparcia Biznesu i Procesów UNIQA.

W premierowej edycji odbyło się 10 szkoleń, które spotkały się z pozytywnym odbiorem uczestników. UNIQA zapewnia, że w trakcie szkoleń udało się stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń i wspólnego poszukiwania najlepszych rozwiązań.

– Liczne pytania ze strony uczestników pokazały, że zaproponowane tematy są dla nich interesujące. Do tego zaskoczyła nas wysoka frekwencja. W każdym szkoleniu brało udział średnio 300 uczestników. Pomysł organizowania szkoleń dla klientów okazał się trafiony. Nie zwalniamy i szykujemy kolejne spotkania. Akademia na stałe wpisała się w nasze działania. Planujemy już wiosenny program – mówi Emilia Głowacka.

W ramach jesiennej edycji Akademii Mieszkalnictwa UNIQA odbędą się szkolenia online na następujące tematy:

  • 18 października: Likwidacja szkód majątkowych w praktyce.
  • 3 listopada: Ubezpieczenia UNIQA dla Mieszkalnictwa. Mocne strony i przewagi oferty.
  • 22 listopada: Suma ubezpieczenia i właściwa wycena wartości nieruchomości w praktyce. Ważne aspekty likwidacji technicznej.
  • 7 grudnia: Likwidacja szkód osobowych w praktyce.

(AM, źródło: UNIQA)

Nationale-Nederlanden wspiera kampanię Mosznowładcy

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

1 października rozpoczęła się dziewiąta edycja kampanii Mosznowładcy. Przedsięwzięcie, które będzie realizowane przez dwa miesiące, ma na celu zapewnienie jak największej liczbie mężczyzn w całym kraju bezpłatnego dostępu do badań przesiewowych pod kątem zdrowia jąder i prostaty. Realizacja serii badań jest już po raz siódmy wspierana także przez Nationale-Nederlanden.

W tym roku z bezpłatnych badań skorzystać będzie można we Wrocławiu, Gdańsku, Bydgoszczy, Bytomiu, Zielonej Górze, Warszawie, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Koszalinie, Poznaniu, Szczecinie i w Katowicach.

– W listopadzie w ramach akcji Mosznowładcy, a wcześniej Movember, która w tym roku ma już swoją dziewiątą edycję, zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych. Do tej pory w ramach kilku edycji kampanii udało się nam przebadać bezpłatnie blisko 18 tysięcy mężczyzn. Poprzez takie działania chcemy pokazać, że badań profilaktycznych nie trzeba się bać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Chociaż na przestrzeni lat świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak wciąż kobiety częściej koncentrują się na badaniach niż mężczyźni. Kampania Fundacji Kapitan Światełko ma ośmielać ich do rozmów na temat profilaktyki onkologicznej oraz podejmowania działań mających na celu zadbanie o swoje zdrowie – dodaje.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Po finanse i zdrowie do ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele znajdują się wśród dwóch najbardziej preferowanych dostawców konsultacji dotyczących fizycznego i finansowego dobrostanu. Jednak większość firm wciąż nie koncentruje się na angażowaniu klientów i edukowaniu ich w temacie konsekwentnego korzystania z rozwiązań wellness, a tylko 8% ubezpieczycieli posiada niezbędne zdolności, aby spełnić oczekiwania konsumentów w tym zakresie. Sytuacja jednak ulega zmianie – wynika z najnowszego raportu Capgemini i Qorus dotyczącego ubezpieczeń na świecie.

Wellness-as-a-Service to rozwiązanie dla tych organizacji, które chcą dostosować swoją działalność do zmieniających się potrzeb użytkowników. Aby proponować klientom działania zorientowane na ich dobrostan, ubezpieczyciele będą musieli nadać priorytet wdrożeniu najnowszych technologii, które umożliwią zaawansowane wykorzystanie danych. Raport zawiera wgląd w preferencje klientów i plan działania dla ubezpieczycieli w zakresie świadczenia usług Wellness-as-a-Service w liniach indywidualnych, grupowych i biznesowych.

– Ostatnie dwa lata dowodzą, że wellness musi stać się priorytetem, a ubezpieczyciele muszą zrozumieć, jak skutecznie świadczyć tego rodzaju usługi. Firmy funkcjonujące w sposób tradycyjny potrzebują transformacji i hiperspersonalizowanych usług, które spełniają indywidualne potrzeby klientów. Ale mamy tu na myśli produkty spersonalizowane bardziej niż oferowano to dotychczas, a pomóc ma w tym wykorzystanie danych. Ubezpieczyciele po przejściu na model „Wellness-as-a-Service” będą mogli korzystać z innowacji technologicznych, które stawiają klienta na pierwszym miejscu. W praktyce oznacza to, że użytkownicy otrzymają wsparcie dokładnie tam, gdzie go potrzebują i wtedy, kiedy go potrzebują: łatwiejszy dostęp do telezdrowia, szybsze dostarczanie leków i opieki na odległość czy wcześniejsze wykrywanie chorób dzięki przyspieszonemu procesowi przejścia od momentu wykonania badań do uzyskania skierowania do specjalisty. Ze strony finansowej natomiast będzie to m.in. wysoce spersonalizowane doradztwo budżetowe – mówi Kamil Świstowski, Senior Delivery Architect Capgemini Polska.

Innowacje potrzebne, aby umożliwić hiperspersonalizowane usługi

83% klientów poszukuje u ubezpieczycieli usług „na życzenie” (dostępnych od ręki i tylko w razie potrzeby), a 78% chciałoby korzystać z tych, które są oparte o bieżące wskazówki dotyczące zdrowia i finansów. 74% badanych wskazuje, że zależy im na hiperspersonalizowanych usługach, które zaoferują więcej niż tradycyjny pakiet ubezpieczeniowy. Oczekiwania klientów są jednak nieproporcjonalne do stanu rzeczywistego i oferty, jaką prezentują zakłady – tylko 8% z nich opracowało skuteczne propozycje usług zorientowanych na dobrostan użytkowników.

Raport wskazuje, że insurtechy wyprzedzają tradycyjnych ubezpieczycieli pod względem kluczowych możliwości hiperpersonalizacji, a mianowicie wykorzystywania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (28% wobec 14%) i chmury (44% wobec 19%). Problem w tym, że wciąż mniej niż połowa firm asekuracyjnych skutecznie współtworzy lub wprowadza innowacje ze strategicznymi partnerami.

– By sprostać nowym oczekiwaniom, ubezpieczyciele muszą skoncentrować się na kilku głównych priorytetach. Ponad pomoc ubezpieczonym w odbudowie dobrego samopoczucia pod kątem zdrowia i finansów, muszą wybiegać w przyszłość. Dzięki nowo zaprojektowanym usługom organizacje będą w stanie pomóc klientom w zapobieganiu przyszłym problemom związanym z kondycją fizyczną, przypominając o przestrzeganiu zaleceń lekarskich lub o rutynowych wizytach kontrolnych. Będą także w stanie pomóc zapobiegać wyzwaniom finansowym, pomagając klientom między innymi poprzez edukację w zakresie produktów chroniących ich majątek. Nasz najnowszy raport wskazuje, że podróż w kierunku zmiany będzie wymagała od ubezpieczycieli ponownego przemyślenia tego, co oferują, gdzie powinni inwestować i ostatecznie jak w tym nowym modelu zarabiać na swoich ofertach – dodaje Paweł Michoń, Head of Insurance Practice Capgemini Polska.

(AM, źródło: Capgemini)

Inwestorzy mimo wojny i kryzysu nie odpuszczają klimatu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koalicja funduszy emerytalnych i firm ubezpieczeniowych, do której należą Allianz, California Public Employees’ Retairement System i Zurich Insurance zobowiązała się do zarządzania 7,1 bln dol. aktywów zgodnie z porozumieniem paryskim wyznaczającym cel ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C.

Net Zero Asset Owner Alliance przy ONZ podał, że 44 z 74 jego członków wyznacza cele na 2025 r. wspierające paryski cel klimatyczny. Jeszcze w 2021 r. liczba tych podmiotów wynosiła 29. Członkowie koalicji, do których zaliczają się też Aviva, AXA i Swiss Re, łącznie zarządzają aktywami o wartości 10,6 bln dol. Muszą oni przyjąć 5-letnie cele w ciągu 12 miesięcy od przystąpienia i oczekuje się, że do 2050 r. osiągną zerową emisyjność w całych swoich portfelach. Tegoroczny postęp jest szczególnie imponujący ze względu na wojnę w Ukrainie i globalny kryzys energetyczny.

– W dzisiejszym świecie jest wiele napięć, a jednak jest grupa inwestorów, którzy wyznaczyli cele i je realizują – powiedział Gunthet Thallinger, przewodniczący koalicji. – Oni po prostu redukują emisję, zmieniając skład swoich portfeli.

Inną oznaką postępu jest niemal trzykrotny wzrost inwestycji członków sojuszu w rozwiązania sprzyjające klimatowi, takie jak czyste technologie czy zielona infrastruktura: do 253 mld dol. z 87 mld dol. w 2021 r.

(AC, źródło: Bloomberg)

TSUE: Nie tylko sądy mogą nakazać wypłatę odszkodowania za opóźniony lot

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Organ krajowy odpowiedzialny za wykonanie rozporządzenia o prawach pasażerów linii lotniczych może w wyniku wniesienia indywidualnej skargi zobowiązać przewoźnika do zapłaty odszkodowania pasażerom. Ma to miejsce pod warunkiem, że państwo członkowskie przyznało mu kompetencję w tym zakresie – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

Ze względu na ponadtrzygodzinne opóźnienie ich lotu z Nowego Jorku do Budapesztu (Węgry) pasażerowie zwrócili się do węgierskiego organu odpowiedzialnego za wykonanie rozporządzenia o prawach pasażerów lotniczych o to, aby nakazał przewoźnikowi lotniczemu, tj. PLL LOT, zapłatę odszkodowania przewidzianego w tym rozporządzeniu. Organ stwierdził naruszenie rozporządzenia i nałożył na LOT obowiązek zapłaty 600 euro odszkodowania każdemu zainteresowanemu pasażerowi. Uważając, że tylko sądy krajowe są właściwe do nakazania zapłaty odszkodowania, LOT zaskarżył decyzję do sądu dla miasta stołecznego Budapeszt. Ten zaś skierował do TSUE pytanie, czy rozpatrujący indywidualną skargę pasażera krajowy organ odpowiedzialny za wykonanie rozporządzenia może nakazać przewoźnikowi lotniczemu zapłatę odszkodowania za jego naruszenie.

W wyroku C-597/20 z 29 września Trybunał przypomniał, że o ile rozporządzenie nie zobowiązuje organu krajowego odpowiedzialnego za jego wykonanie do przyjęcia środków przymusu w wyniku indywidualnych skarg wniesionych przez pasażerów lotniczych, o tyle nie zakazuje ono państwom członkowskim przyznania mu takiej kompetencji. W tym kontekście TSUE zauważył, że ryczałtowe kwoty przewidziane przez rozporządzenie stanowią zestandaryzowane i natychmiastowe odszkodowanie, które ma na celu jedynie zaspokojenie szkód niemalże identycznych dla wszystkich zainteresowanych pasażerów.

Z powyższego wynika, że zarówno pasażerowie, jak i przewoźnicy oraz wyżej wspomniane organy mogą z łatwością zidentyfikować kwotę należnego odszkodowania. Ponadto przyznanie takiego odszkodowania służy właśnie uniknięciu niedogodności związanych z dochodzeniem roszczeń o odszkodowanie wraz z odsetkami przed właściwymi sądami. W konsekwencji państwa członkowskie mogą upoważnić krajowy organ odpowiedzialny za wykonanie rozporządzenia do zobowiązania przewoźnika lotniczego do zapłaty odszkodowania pasażerom w wyniku wniesionych przez nich indywidualnych skarg. Trybunał podkreślił jednak, że pasażerowie i przewoźnicy lotniczy muszą mieć możliwość wniesienia skargi do sądu na decyzję wspomnianego organu.

(AM, źródło: curia.eu)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 40/2022

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Piotr M. Śliwicki żegna się z ERGO Hestią – str. 2
  • Vienna Life: Kapitalnie ułatwiamy życie singlom, parom i rodzinom – str. 3
  • Aleksandra E. Wysocka: IX Kongres PIU. Rachunek jeszcze się spina, ale jak długo? – str. 4
  • Krystian Wiercioch, KNF: IX Kongres PIU. Jakie zmiany w otoczeniu prawnym czekają ubezpieczenia? – str. 5
  • Artur Borowiński zastąpi Piotra M. Śliwickiego u sterów ERGO Hestii – str. 6
  • Krystian Wiercioch, KNF: Co KNF sprawdza u dystrybutorów podczas kontroli? – str. 7
  • Robert Zapotoczny, PFR Portal PPK: Nie wolno nam zmarnować szansy, jaką są PPK – str. 9
  • Tadeusz Chróstny, UOKiK: PZU Życie wprowadzi zmiany w OWU i ponownie rozpatrzy roszczenia – str. 10
  • Stanisław Sęk: PZU zastosuje sztuczną inteligencję przy obsłudze szkód ruchomości domowych – str. 11
  • AM Best: Dystrybutorzy na twardniejącym rynku – str. 12
  • Joanna Grudnik, Unum: Ochrona Premium to grupowe ubezpieczenie indywidualnych potrzeb – str. 15
  • Risto Rossar, Piotr Bartos, Insly: Inwestorzy zapewnili milion euro na dalszy rozwój – str. 16
  • PIU: Ubezpieczyciele zapobiegli fraudom wartym ponad 440 mln zł – str. 17
  • dr Michał P. Ziemiak: Czas na ustawę o doradztwie odszkodowawczym – str. 18
  • Marcin Szmidtke, OVB: Od czego zaczyna się większość rynkowych bajek – str. 19
  • Mateusz Bukowski, insurketing.pl: Cztery powody, dla których warto stosować kalendarz postów – str. 19
  • Karolina Malinowska: Roszczenie regresowe. Ubezpieczenie OC nie powinno pokrywać szkód wyrządzonych w nagannych okolicznościach – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Ablacja – tak, świadczenie – nie – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak wykorzystać internet do rozwijania sprzedaży – str. 22
  • Marcin Kowalik: Sto historii agentów ubezpieczeniowych – dołącz do projektu książkowego! – str. 22
  • Tadeusz Prochwicz, Climatica: Londyński przegląd innowacji ubezpieczeniowych – str. 24

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie